Pyöräily

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
2 635
Ehkä hölmö kysymys, mutta pitääkö noihin aina erikseen hankkia myös lokasuojat? Vai selviääkö selkä puhtaana töihin ihan tuollaisella avoimellakin rakenteella?
Kuivalla säällä lokareita ei tarvitse, mutta jos ajat märällä/sateella ilman niin olet edestä ja takaa aivan kurassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
Ehkä hölmö kysymys, mutta pitääkö noihin aina erikseen hankkia myös lokasuojat? Vai selviääkö selkä puhtaana töihin ihan tuollaisella avoimellakin rakenteella?
Kuten kjns sanoi, lokasuojia ei välttämättä tarvitse jos ajelee vain kuivalla. Yleensä tämän hintaluokan pyörissä ei tule mitään lisävarusteita (lokareita, seisontajalkaa tms) - liekö ajatuksena että kalliimman pyörän kanssa ostaja valikoi itse juuri haluamansa lisävarusteet :) Esimerkiksi SKS Bluemels-nimisiä lokareita muistelen kehutuksi malliksi.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
461
Lokareista voin suositella myös Mudhugger rear ja front. Tyylikäs ja toimii riittävästi. Pikaklikkerillä olevat on kans ok, jos sopii omaan pyörään (itsellä ei sovi dropperin-satulan takia ja jostain syystä paksumpia oli osa kiinnityskohdistakin).
Mut peruskäyttöön Motonet myy hyvännäköisiä ihan hyllystä, ihan samantyyppisiäkin kuin Mudhuggerit. Helppo oli asentaakin, kun löyty asennus videot "how to install Mudhuggers" tms.
Kuivakaan keli ei nimittäin auta, jos on vaikka jonkun salikäynnin aikana alkanut vettä sataa. Äkkiä rapautuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
895
Mulla on 20" Radon ZR team 5.0 2012 vuoden malli ollut 2012 vuodesta asti käytössä. Ajelen sillä kesät ja talvet lähinnä työmatkaa ja välillä pidempiä matkoja. Ajan aikalailla 95% asfalttia ja 5% hiekkatietä. Tänä vuonna pitäisi tuohon vaihtaa käytännössä kaikki kuluvat osat mikä maksaa 300-400€ niin aloin miettimään jos ostaisin suoraan uuden pyörän varsinkin kun tuossa on koko pari senttiä pielessä mikä korjaantuisi jos ohjaustankoa pystyisi nostamaan sen pari senttiä.

Tykkään tuollaisesta ajoasennosta joka tuossa pyörässä on. Haluaisin, että uudesta pyörästä löytyisi kunnon metalliset etu ja takalokari, ketjujen suojus sekä mahdollisesti jalka. Nykyisessä olen pitänyt etujousta lukossa varmaan 99% ajasta joten sellaista en varmaan edes tarvitsisi. Sellainen satulan tangossa oleva pieni jousto voisi tosin olla hyvä.

Osaako joku suositella alle 1000€ budjetilla hyvää? Täysi joustolla oleva olisi tietysti unelma, mutta ajelen niin paljon paikasta toiseen ja pyörä saattaa olla pitkäänkin samassa paikkaan niin pelkäisin, että se pöllittäisiin. Pyörälle tosiaan kertyy kilometrejä ja tarkoitus on jatkossakin ajaa kesät ja talvet niin saisi olla laadukas ja jos on hyvä syy budjettia nostaa niin eiköhän se onnistu.
Valitettavasti ei ole tähän laittaa suositusta ideaalisesta sporttisesta työmatkakulkineesta (kun ei ole tullut seurattua aktiivisesti enää sen puolen palloa markkinoita), mutta kommentoin tuota alla olevaa suositusta.

Oma suositukseni olisi hankkia sellainen johon saa (tai vielä parempi, jossa on valmiiksi) täyspitkät lokasuojat ja dynamovalot.

Jos pärjää 8 vaihteella niin heitetään Cube Hyde ja Canyon Commuter Sport. Molemmat napavaihteisia ja hihnavetoisia (huoltovapaus, vähemmän sotkua), jäykkäkeulaisia, levyjarrut luonnollisesti ja hintakin tilatussa. Hydessä reippaasti rengastilaa, Canyonista en osaa sanoa. Suhteellisen neutraalin/huomaamattoman näköisiä pyöriä ulkona säilyttämisen kannalta.

CUBE Hyde Pro black´n´blue 2020

Commuter Sport 5.0

Jos sporttisempaa ajoa hakee niin esim. Canyonin Roadlite voisi olla vaihtoehto myös.
Tuo jälkimmäinen on siis Canyonin ”urheilumalli” niiden työmatkapyörästä. Siitä on leikelty pois valot (napadynamolla, joka on näin parin vuoden kokemuksen perusteella ihan parhautta, jopa nuo alle 30 euron dynamoetuvalot* + reilun kympin takavalot tarjoavat ihan eri luokkaa olevan kokemuksen kuin perus akkuvalot) ja lokasuojat.

Ongelmana tässä toki on se, että Canyonin kohdalla se niiden täysi versio näyttäisi olevan nykyään aika sikamaisessa lisähinnan kiroissa. 1400 euroa tuosta ”Commuter 5.0” -mallista ilman tuota ”Sport”-karsinta, Commuter 5.0 .

Tällöin se on jo pelottavan lähellä Pelagon työmatkakulkineen 1575 euron kivijalkahintatasoa (ja Pelagossa on Shimanon lippulaivanapavaihde, Alfine, eikä saksalaisten valitsema selvästi halvempi Nexus) https://www.pelagobicycles.com/bicycles/hankocommuter.html

Toki Canyonin kohdalla pudottamalla mallisarjaa alemmas (halvin napadynamomalli, Commuter 4.0) päästään siihen 1100 euroon, eli melkein budjettiin: Commuter 4.0 (Tämä täyttäisi molemmat kriteerini.)

(Muut mallit tuolta: Commuter , poimintanat tuo 800 euron halvin malli josta puuttuu valot ja tavarateline** Commuter 3.0 . Tämä mahtuu budjettiin, mutta tästä puuttuu valot. Käyttöpyörässä tämä on mielestäni hölmö puute. Toki, 200 eurolla saa (Saksasta tai jopa Suomesta) uuden dynamonavalla varustetun etuvanteen, ja sen parin valoja. (Sitten vaan pino pieniä nippusiteitä, muoviputkea, kutistesukkaa, ... ja yksi pitkä iltapäivä asentelua. Toki, tässä kohtaa ehkä kannattaa ennemmin maksaa se satanen lisää, että saa paremmat vaihteet ja jonkun muun tekemään sen nätin ja johdot piilottavan valojen asennuksen.)

* Jos joku itse kasaa tai parantelee pyöräänsä, niin suosittelen ottamaan vähintään sen halvimman mallin jossa on myös edessä se ”parkkivalotoiminto”, ja ehkä myös jos haluaa hifistellä niin se päivävaloautomatiikka. Tuollainen ~25–30 euron etuvalo on ihan valtava parannus lähes mihin tahansa muuhun valoon nähden. (Toki rahalla saa vielä lisää, mutta ne >50 euron valot eivät anna mitenkään valtavasti lisäarvoa.)

** Tai, no, ne melko huomaamattomat sivulaukkukiinnitysraudat, jotka löytyvät noista Canyonin paremmista lokasuojista.

Ehkä hölmö kysymys, mutta pitääkö noihin aina erikseen hankkia myös lokasuojat? Vai selviääkö selkä puhtaana töihin ihan tuollaisella avoimellakin rakenteella?
Ehdottomasti lokasuojat. Ei tarvitse olla edes sadepäivä, jos maa on vielä märkä (yön jäljiltä, tai puoli-pysyvästi syksyllä tai keväällä) ja selkä on kurassa.

Lisäarvoa antaa jos ne lokasuojat ovat mahdollisimman pitkät, metalliset***, ja vielä (vähintään edessä ja vähintään pienellä) kuraläpällä. Jälkimmäinen puuttuu vakiona Canyonin paremmista lokasuojista, mutta löytyy noista niiden halvemmista (malli 3.0) ja toki myös ketjussa mainituista SKS Bluemels... Canyonin halvempi lokasuoja on siis lokasuojana parempi...

*** Suurin osa muovilokasuojista on valitettavasti huonoja. Metallisiin on lähes aina rullattu reunoihin veden paluukanava, muovisiin ei tätä voi tehdä... siksipä muoviset roiskivat hieman vettä sivuilta yli. (Valitettavasti itselläni on nykyään muoviset, esim. nuo Pelagon metalliset olivat paljon paremmat kuin jopa niitä selvästi leveämpi muovinen lokasuoja amerikanpyörässä...)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 827
Jos pärjää 8 vaihteella niin heitetään Cube Hyde ja Canyon Commuter Sport. Molemmat napavaihteisia ja hihnavetoisia (huoltovapaus, vähemmän sotkua), jäykkäkeulaisia, levyjarrut luonnollisesti ja hintakin tilatussa. Hydessä reippaasti rengastilaa, Canyonista en osaa sanoa. Suhteellisen neutraalin/huomaamattoman näköisiä pyöriä ulkona säilyttämisen kannalta.

CUBE Hyde Pro black´n´blue 2020

Commuter Sport 5.0

Jos sporttisempaa ajoa hakee niin esim. Canyonin Roadlite voisi olla vaihtoehto myös.
Uskoisin, että 8 vaihdetta riittää hyvin. Nykyisessäkin pyörässä melko vähän tulee vaihteita käytettyä. Saako noihin helposti vaihdettua tuon hihnan tai tarviiko sitä samaan tyyliin vaihdella kuin ketjuja?

Tälle peukku. Hihnapyörä on paras valinta työmatkapyöräilyyn. Helppo huoltaa, hihnan voi vaan suihkutella puhtaaksi, ei tarvi rasvailla, kestää pidempään kuin ketju, käytännössä äänetön kun kunnossa.
Nämä ominaisuudet kuullostaisi kyllä todella hyvältä. En edes tiennyt, että tuollaisia on.

Ehkä hölmö kysymys, mutta pitääkö noihin aina erikseen hankkia myös lokasuojat? Vai selviääkö selkä puhtaana töihin ihan tuollaisella avoimellakin rakenteella?
Ite kanssa ihmettelen noita. Suomessa kuitenkin kohtuu usein sataa tai talvella on sulaa. Ne jälki asennettavat lokarit on yleensä ihan perseestä. Osottavat minne sattuu ja eivät ne läheskään niin hyvin suojaa kuin sellaiset mitkä on tehtaalla laitettu. itellä on vissiin ollut 4 eri mallia käytössä nykyisessä. Minulla on työmatkalla yksi melko iso mäki joka on hiekkatiellä niin sitä kuraa lentää. Olen jo pitkään vetänyt sen alas melko hiljaista vauhtia juurikin tuon kuran takia.

Kuten kjns sanoi, lokasuojia ei välttämättä tarvitse jos ajelee vain kuivalla. Yleensä tämän hintaluokan pyörissä ei tule mitään lisävarusteita (lokareita, seisontajalkaa tms) - liekö ajatuksena että kalliimman pyörän kanssa ostaja valikoi itse juuri haluamansa lisävarusteet :) Esimerkiksi SKS Bluemels-nimisiä lokareita muistelen kehutuksi malliksi.
Saako tuollaisia metallisia asennettu mihin tahansa pyörään? Mietin tuota nykyistä Radon Zr team 5.0, että voisin kyllä tuollaiset metalliset asentaa jos siihen vaan saisi. Siinä tosin ei ainakaan mitään ruuvi paikkoja ole. Tällä hetkellä edessä on sellainen mikä sinne ohjaustangon pohjassa olevaan reikään laitetaan. Ainakin huollossa joskus sanottiin ettei saisi.

Ehdottomasti lokasuojat. Ei tarvitse olla edes sadepäivä, jos maa on vielä märkä (yön jäljiltä, tai puoli-pysyvästi syksyllä tai keväällä) ja selkä on kurassa.

Lisäarvoa antaa jos ne lokasuojat ovat mahdollisimman pitkät, metalliset***, ja vielä (vähintään edessä ja vähintään pienellä) kuraläpällä. Jälkimmäinen puuttuu vakiona Canyonin paremmista lokasuojista, mutta löytyy noista niiden halvemmista (malli 3.0) ja toki myös ketjussa mainituista SKS Bluemels... Canyonin halvempi lokasuoja on siis lokasuojana parempi...

*** Suurin osa muovilokasuojista on valitettavasti huonoja. Metallisiin on lähes aina rullattu reunoihin veden paluukanava, muovisiin ei tätä voi tehdä... siksipä muoviset roiskivat hieman vettä sivuilta yli. (Valitettavasti itselläni on nykyään muoviset, esim. nuo Pelagon metalliset olivat paljon paremmat kuin jopa niitä selvästi leveämpi muovinen lokasuoja amerikanpyörässä...)
Kunnon lokarit haluan tähän seuraavaan pyörään kyllä kun nykyisen kanssa on niiden takia joutunut leikkimään kun vakiona ei tullut mukana ja nuo muovi rimpulat on olleet huonoja eikä metallisia ainakaan huollon mukaan saa asennettua. Valoja en mieluusti pyörääni ota. Oikeastaan kaikkialla missä ajan on katuvalot ja vihaan noita pyöräilijöiden valoja jotka sokaisee kaikki muut tai kun ajelee niin en tykkää kun se valo heiluu koko ajan. Pinnoihin olen heittänyt sellaiset heijastimet kiinni.

EDIT:

Päätin tuossa yksipäivä, että korjautan tämän nykyisen pyörän vaikka kalliiksi tuleekin ja jatkossa ajelen tällä talvet ja tuolla uudella pyörällä kesät. Säästyypähän renkaan vaihdolta ja pystyy sään mukaan ottamaan eri pyörän. On meinaan tämäkin "talvi" ollut melko ikävä ajella nasta renkailla kun olisi paremin liukuvilla voinut monesti ajella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
Uskoisin, että 8 vaihdetta riittää hyvin. Nykyisessäkin pyörässä melko vähän tulee vaihteita käytettyä. Saako noihin helposti vaihdettua tuon hihnan tai tarviiko sitä samaan tyyliin vaihdella kuin ketjuja?
Omia kokemuksia hihnavedosta ei ole, mutta käsittääkseni hihnaveto kestää huomattavasti ketjua pidempään juuri vähemmän huoltotarpeen takia (ei öljyä johon hiekka/lika tarttuu). Hankala sanoa mitä todellinen kesto tulee olemaan, mutta tässä nyt jonkinmoista tarinaa: Gates Carbon Belt Drive: Everything You Ever Need to Know - CyclingAbout.com - tuolla mainittu "... it offers 3-4x the service life of a chain.".

Itse hihnan vaihtaminen on hieman ketjua hankalampi tapaus, koska hihnaa ei katkaista - rungossa on siis oltava jonkinlainen "halkaisukohta" jotta vaihto onnistuu. Netistä löytyy varmasti tuohon ohjeet, eihän se voi olla kovin vaikea operaatio. :D

Saako tuollaisia metallisia asennettu mihin tahansa pyörään? Mietin tuota nykyistä Radon Zr team 5.0, että voisin kyllä tuollaiset metalliset asentaa jos siihen vaan saisi. Siinä tosin ei ainakaan mitään ruuvi paikkoja ole. Tällä hetkellä edessä on sellainen mikä sinne ohjaustangon pohjassa olevaan reikään laitetaan. Ainakin huollossa joskus sanottiin ettei saisi.

Kunnon lokarit haluan tähän seuraavaan pyörään kyllä kun nykyisen kanssa on niiden takia joutunut leikkimään kun vakiona ei tullut mukana ja nuo muovi rimpulat on olleet huonoja eikä metallisia ainakaan huollon mukaan saa asennettua.
Isommat kaarilokasuojat tulevat yleensä kiinni niille suunniteltuihin kiinnityspaikkoihin rungossa - molemmissa linkkaamassani nuo paikat on mukana kun zoomailee. Sinänsä kyseessä on aivan perus kierteellinen reikä, ja noita on viritelty muihin pyöriin putkenpidikkeiden avulla, esim www.nippelit.fi

Valoja en mieluusti pyörääni ota. Oikeastaan kaikkialla missä ajan on katuvalot ja vihaan noita pyöräilijöiden valoja jotka sokaisee kaikki muut tai kun ajelee niin en tykkää kun se valo heiluu koko ajan. Pinnoihin olen heittänyt sellaiset heijastimet kiinni.
Tähän pakko mainita että laita nyt vähintään jotkut parin euron huomioledit eteen ja taakse että edes muut näkevät sinut. :)
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
83
Miten täytän maastopyörän etuhaarukan ilmanpaineet kompuralla ja autonrenkaiden täyttöön tarkoitetulla painepistoolilla?
Siis se schrader venttiili on syvällä putkessa ja painemittaripistoolin pää ei mahdu sinne, ja sitten kuitenkin sitä venttiilin sydäntä pitää painaa yhtä aikaa alaspäin kun täyttää, mikä tekee kustomoidulla jatkeella täyttämisestä hankalaa.
Onko tähän ongelmaan jotain presta-to-schräder tyyppistä jatkopala adapteria että sais korotettua ton venttiilin ylös?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
595
Miten täytän maastopyörän etuhaarukan ilmanpaineet kompuralla ja autonrenkaiden täyttöön tarkoitetulla painepistoolilla?
Siis se schrader venttiili on syvällä putkessa ja painemittaripistoolin pää ei mahdu sinne, ja sitten kuitenkin sitä venttiilin sydäntä pitää painaa yhtä aikaa alaspäin kun täyttää, mikä tekee kustomoidulla jatkeella täyttämisestä hankalaa.
Onko tähän ongelmaan jotain presta-to-schräder tyyppistä jatkopala adapteria että sais korotettua ton venttiilin ylös?
Siihenhän on ihan omat pumppunsa esim Zefal Iskunvaimennin pumppu | Motonet Oy

Se on tarkkaa hommaa..
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
218
Miten täytän maastopyörän etuhaarukan ilmanpaineet kompuralla ja autonrenkaiden täyttöön tarkoitetulla painepistoolilla?
Siis se schrader venttiili on syvällä putkessa ja painemittaripistoolin pää ei mahdu sinne, ja sitten kuitenkin sitä venttiilin sydäntä pitää painaa yhtä aikaa alaspäin kun täyttää, mikä tekee kustomoidulla jatkeella täyttämisestä hankalaa.
Onko tähän ongelmaan jotain presta-to-schräder tyyppistä jatkopala adapteria että sais korotettua ton venttiilin ylös?
Osta pumppu mikä tarkoitettu jousituksien ilman lisäämiseen. Auton ilmanpaine mittarilla menee helposti aivan liikaa ilmaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
100
Eipä taida huoltisten ilmapisteiltä irrota jousien täyttöön vaadittuja paineita. Noin 10bar ainakin omassa pyörässäni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
895
Kunnon lokarit haluan tähän seuraavaan pyörään kyllä kun nykyisen kanssa on niiden takia joutunut leikkimään kun vakiona ei tullut mukana ja nuo muovi rimpulat on olleet huonoja eikä metallisia ainakaan huollon mukaan saa asennettua.
Tuollainen joustokeulalla varustettu maastopyörä ei välttämättä ole se kaikkein helpoin pyörä varustaa kunnollisilla lokasuojilla, mutta ei sen pitäisi olla mahdotonta.

Alla esimerkki ”katuratapyörästä” (Surly Steamroller) johon on asennettu (vielä tuolloin selvästi nykyistä halvemmat) Pelagon metalliset kokopitkät lokasuojat.

23235644084_d7763bcd01_o.jpg

Rungosta ja haarukasta puuttuvat kiinnityspaikat voi korvata (ketjussa jo mainituilla) P-kiinnikkeillä, joita saa monesta paikasta. (Itse ostin Biltemasta, joka kutsuu niitä nimellä ”kumipäällysteinen kiristin”, ja nykyhetken linkkinä tuo Kumipäällysteinen kiristin, 2 kpl , joka linkkinä hajonnee puolen vuoden sisään. Toimivia, ja verrattain halpoja.)

Rungossasi on todennäköisesti takalokasuojalle myös ihan oikeat kiinnitysruuvien paikat (sen nykymallissa näyttäisi olevan, ja tuota vanhemmissakin alumiinirunkoisissa maastopyörissä oli pääsääntöisesti nuo). Levyjarrun ohittamiseen lisäksi tarvitsee joko (a) taivuttaa sitä aisaa pihdeillä, tai (b) hakea rautakaupasta pidempi ruuvi ja pätkä metalliputkea ”pitkäksi prikaksi”. Valitettavasti kuvaa ei ole, mutta alla oleva No Saint sai tuon käsittelyn muuttuessaan aikoinaan talvipyöräkseni.

Toki siinä ei ollut joustokeulaa (mutta joustokeulassa on se poikkipiena joka ei liiku suhteessa renkaaseen, ja olen nähnyt jopa kuinka hiilikuituiseen sellaiseen on surutta porattu kiinnitysreikä jotta pyörään sai lokasuojat). Sama menetelmä.

16424435508_b437027897_o.jpg

Huomaa myös molemmissa kuraläpät edessä. Ylemmässä pyörässä tyylikkäämpi malli, tehty laminoimalla (silitysraudalla leivinpaperin läpi lämmittäen) mustasta jätesäkistä paksumpi ja sopivan jäykkä levy. Alemman mallissa puolestaan vihreä muovikalvo johon tylysti ilmastointiteipillä kiinnitettynä metallivahvikkeet, jotta sai aikaan noin masiivisen läpän pitämään kaisen sen nastarenkaiden heittämän kuran ja lumen poissa kengistä.

Valoja en mieluusti pyörääni ota. Oikeastaan kaikkialla missä ajan on katuvalot ja vihaan noita pyöräilijöiden valoja jotka sokaisee kaikki muut tai kun ajelee niin en tykkää kun se valo heiluu koko ajan. Pinnoihin olen heittänyt sellaiset heijastimet kiinni.
Ah. Valintansa kullakin. Dynamovalossani pidän juurikin siitä, että se ei näyttäisi häikäisevän, vaan projektorivalona valaisee tasaisesti sitä katua edessä. (Valossa on melko tiukka rajain joka leikkaa lähes kaiken yläviistoon suuntautuvan valon pois.)

Siis tuollainen: Buy AXA Blueline 30 Switch headlight | ROSE Bikes

Mutta parilla lisäeurolla siihen saa sen parkkivalon ja päivävaloautomatiikan: Buy AXA Blueline 30-T Steady Auto front light | ROSE Bikes

Muilla valmistajilla näyttäisi olevan vastaavia. Ei liian kirkkaita, ja noilla peiliprojektoriumpioilla varustettuna. Kun sen asentaa kiinteästi pyörään, niin se pysyy hyvin suunnattuna ja valaisee sen kadun edessä eikä vain tohota päin niitä vastaantulijoiden kasvoja...

Jopa nuo huomiopatteriledit tuosta maastopyörästä häikäisi omassa kokeilussa ihan yhtä paljon, vaikka eivät valaisseet juuri lainkaan.
 

Hessu

Team H2O
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 874
Tässä kohtaa voisin kirjoitella hieman kokemuksia schwalben marathon wintereistä, kun syksyllä täälläkin niistä oli keskustelua. Omani tilasin rosebikesin tarjouksesta 35€/kpl ja ilmaiset postit. 70€ siis yhteishinta noille.
Pyöräilijänä ajelen päivittäin n. 5-15km riippuen käynkö koulussa vai töissä. Tuohon päälle muut hyötyajelut.

Plussaa:
-Hyvä ja pitävä rengas kirkkaalla jäätikölläkin. Tänä talvena jopa Kuopiossa tuosta ominaisuudesta on ollut enemmän kuin hyötyä.
-Toimii hyvin puuterilumessa, kunhan lunta ei ole +5cm. Tuon jälkeen alkaa auraamaan melkoisesti.
-Perus talvisäässä rullaa hyvin lumella / jäällä.

Miinuksia:
-Onnettomat loskassa ainakin 2,1" leveydellä. Voi olla, että pienempi koko leikkaisi näppärämmin.
-0 -kelin lumisateet tuppaa tekemään renkaan pidosta huonon ja 5cm< jälkeen ajettavuus häviää täysin.

Huomioita:
Tänä talvena lämpötilat ovat vaihdelleet runsaasti ja jäätiköstä osassa paikkaa on tullut superkovaa. Etenkin kuopion isommissa mäissä tuntuu, että nasta ei kunnolla pure tuohon jääkerrokseen. Voi olla, että millä tahansa nastalla tulee sama ongelma, mutta hieman rasittava "ominaisuus" tuokin.
Lisäksi loskakelin jälkeiset polanteet ja röpeliköt tiessä ovat myös matalemmilla rengaspaineilla ikäviä. Näissä tilanteissa tosin ainut toimiva rengas taitaa olla läski.
Nyt kun kunnon talvi näyttäisi viimeinkin saapuneen, niin pääsenee ajelemaan melko huoletta ja mukavasti.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
222
Ja hieman kova keula, ellei kuskilla / pyörällä ole painoa reilusti enemmän mitä keskiverto kuskilla :p
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
296
Ja hieman kova keula, ellei kuskilla / pyörällä ole painoa reilusti enemmän mitä keskiverto kuskilla :p
Toi Manitou keula on oikeasti aika hyvä vaikka onkin tuntematon täällä Suomessa. Tehtiin täysihuolto siihen Eurajoen pyörähuollossa ja otettiin kaksi tokenia pois, jousto on nyt 160mm on kyllä hieno mennä poluilla :tup:

Ainoa miinus mitä pitää antaa niin tiivistesarja saaminen kesti kaksi kuukautta :itku:

Ja on se tuolla 95PSI hiukan liian kova itselle vaikka painoa onkin 93kg täytyy hiukan laskea paineita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 827
Onko Helsingissä jotain liikettä jossa olisi hyviä pyöriä näytillä? Olisin ensi viikolla menossa sinne ja tuo uuden pyörän hankinta ei vielä ole edennyt josta tuossa ylempänä kyselin. Toisaalta miettinyt sitäkin, että ostaisi käytettynä kun näissä luulisi jonkun verran olevan markkinoita? Mistähän näitä on järkevintä katsella ettei mitään ihan pommia tai varastettua osta?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
595
Onko Helsingissä jotain liikettä jossa olisi hyviä pyöriä näytillä? Olisin ensi viikolla menossa sinne ja tuo uuden pyörän hankinta ei vielä ole edennyt josta tuossa ylempänä kyselin. Toisaalta miettinyt sitäkin, että ostaisi käytettynä kun näissä luulisi jonkun verran olevan markkinoita? Mistähän näitä on järkevintä katsella ettei mitään ihan pommia tai varastettua osta?
fillaritori.com on löytynyt hyviä käytettyjä. Ja yleensä oikeasti hyviä pyöriä kun käyttäjät on yleensä alan miehiä/naisia ja harrastelijoita.

edit: Kyllähän myös naiset pyöräilee ja harrastaa..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 827
fillaritori.com on löytynyt hyviä käytettyjä. Ja yleensä oikeasti hyviä pyöriä kun käyttäjät on yleensä alan miehiä ja harrastelijoita.
Täytyykin laittaa tuonne viestiä jospa vaikka löytäisi sopivan tuolta. Pyörätkin on usein sellaisia mitkä on kalliita uutena ja lähes arvottomia käytettynä.

EDIT: Tietysti jos jollain on Radon ZR team 5.0 tyyppisen hieman rennomman ajoasennon pyörä 20" koossa jossa olisi mieluusti metalliset lokarit ja ketjun suojus niin saa tarjota. Ei mitään tarkkaa budjettia, mutta mieluiten johonkin 500€ tuntumaan olisi hieno pyörä löytää. Tietysti jos on syytä maksaa 1000€ niin budjetti kyllä nousee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
69
Onko Helsingissä jotain liikettä jossa olisi hyviä pyöriä näytillä? Olisin ensi viikolla menossa sinne ja tuo uuden pyörän hankinta ei vielä ole edennyt josta tuossa ylempänä kyselin. Toisaalta miettinyt sitäkin, että ostaisi käytettynä kun näissä luulisi jonkun verran olevan markkinoita? Mistähän näitä on järkevintä katsella ettei mitään ihan pommia tai varastettua osta?
Omat pyöräni olen hankkinut Velosportista Käpylästä Etusivu - Velosport. Siellä on ainakin ihan kelpo pyöriä ja asiantuntevat myyjät.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 827
Omat pyöräni olen hankkinut Velosportista Käpylästä Etusivu - Velosport. Siellä on ainakin ihan kelpo pyöriä ja asiantuntevat myyjät.
Osaatko sanoa onko heillä enemmän malleja liikkeessä kuin mitä tuolla nettisivulla näkyy? Olisin meinaan juurikin tonne samalle kadulle menemässä kun Orelossa on tarkoitus käydä. Tällain autottomana on aina hieman hankala kierrellä eri paikoissa. Marin Fairfax 3 hybridipyörä | Velosport Helsinki Tuo olisi oikeastaan ainoa minulle sopiva ja olisi sattumalta alennuksessakin. Onko tuo mistään kotoisin?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
69
Osaatko sanoa onko heillä enemmän malleja liikkeessä kuin mitä tuolla nettisivulla näkyy? Olisin meinaan juurikin tonne samalle kadulle menemässä kun Orelossa on tarkoitus käydä. Tällain autottomana on aina hieman hankala kierrellä eri paikoissa. Marin Fairfax 3 hybridipyörä | Velosport Helsinki Tuo olisi oikeastaan ainoa minulle sopiva ja olisi sattumalta alennuksessakin. Onko tuo mistään kotoisin?
En osaa sanoa onko kaikki liikkeen mallit nettisivuilla. Pyörästäkään en osaa juuri sanoa, painoa ei löydy mistään, mutta on siinä kuitukeula ja shimano sora taitaa nykyään olla ihan ok.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
230
Tullut nyt muutama kymppi ajeltua noilla schwalbe ice spiker pro nakeilla. Pito on kyllä mahtava, eikä nuo omasta mielestä mitenkään raskaat ole edes polkea.

Saa sitten nähdä miten nastat pysyy paikoillaan. Mitään erityistä sisäänajoa ei noille tullut tehtyä, mutta saahan noihin onneksi uusia jos tarvitsee.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
212
Täällä ollut sähköpyörässä 27,5x 2,6 Ice spiker pro evot alla n. 300km ajan työmatka-ajossa. Sekalaisesti niin lumella, peilijäällä, paljaalla asvaltilla ja sentin sepelikerroksessa ajettu täysin säälimättä(alamäissä reilu 40kmh ja risteykseen tiukka jarrutus), eikä yhtään nastaa ole vielä irronnut, eikä nastoissa ole kulumaa havaittavissa. Jäällä, lumella ja hiekalla kun ei mennä pelkästään nastan kärkien varassa renkaat rullavaavat siinä missä muutkin, mutta paljaalla asvaltilla ovat todella raskaat, enkä omassa mäkisessä ympäristössä näitä mielellään luomupyörään laittaisi.
Pito etusijallahan nämä tuli hankittua ja sen puolesta erittäin tyytyväinen, eikä huono rullaavuus niin sähköpyörän kanssa tunnu, mutta muille tarpeellinen seikka ottaa huomioon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 827
Omista muutaman vuoden vanhoista Ice Spikereistä on nyt alkanut irtoamaan nastat. Johtuu tosin varmaan tästä tämän vuoden lumettomasta talvesta kun aikaisemmin ei ole yksikään irronnut ja nyt on jo ties kuinka monta. Big Appleihin tottuneena on kyllä kuin tervassa polkemista vaikka kun takana on marathon niin se on auttanut huomattavasti vrt siihen, että molemmat renkaat olisi noita Ice spikereitä. Lueskelin tuosta Marin Fairfax 3 ja vaikutti ainakin arvostelujen yms. mukaan ihan pätevältä ja olisi sopivasti ihan hyvässä alennuksessa. Ellei jollain ole jotain eriävää mielipidettä?

EDIT: Jaa tuosta Marinista onkin vain tuo XS malli jäljellä ja tuossa on kaikki liikkeen pyörät joten siellä ei montaa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
222
Onko Helsingissä jotain liikettä jossa olisi hyviä pyöriä näytillä? Olisin ensi viikolla menossa sinne ja tuo uuden pyörän hankinta ei vielä ole edennyt josta tuossa ylempänä kyselin. Toisaalta miettinyt sitäkin, että ostaisi käytettynä kun näissä luulisi jonkun verran olevan markkinoita? Mistähän näitä on järkevintä katsella ettei mitään ihan pommia tai varastettua osta?
Ensi viikolla on myös GoExpo, jossa siis pyöriä hyvin näytillä ja testattavissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
111
Gravelpyörä kiinnostaisi. Kaveri osti Canyonin Grail-sarjalaisen (olisiko ollut AL 7.0 SL) ja on tykännyt. Sanoi myös, ettei kasaaminen mikään aivan täysin läpihuutojuttu kokemattomalle ollut :D Onko kokemuksia muilta jotka eivät renkaanvaihtoja kummempia huoltotoimenpiteitä ole itse suorittaneet?

Olisiko muita suosituksia omalla vaatimuslistalla hintaluokasta 1000-2000 euroa (mieluummin lähempänä tonnia, jos vaatimukset toteutuu)?

- Laadukas osasarja joka kestää huollettuna vuosia, mieluusti yhden eturattaan vaihteisto mutta voi olla useampikin. Nykyisessä 12 vuotta vanhassa maastopyörässä on Deorea, se toimii edelleen hyvin ja on riittänyt omiin tarpeisiin
- Lokasuojat saatavilla ja asennettavissa suoraan ilman patentteja, mieluiten samasta liikkeestä kuin pyöräkin
- Ehdottomasti rungon sisällä kulkevat vaijerit
- Hydrauliset levyjarrut
- Etuhaarukka hiilikuitua

Nykyinen maastopyörä on Scott ja siitä ei ole varsinkaan ikä huomioiden mitään huonoa sanottavaa. Kyseisen merkin pyöriä löytyy edelleen myynnistä, miten mahtaa nykypäivänä vertautua muihin?

Saa myös ehdottaa muuta pyörätyyppiä työmatkalle, joka sisältää suureksi osaksi hiekkapohjaista kevyen liikenteen väylää ja paikoin todella huonokuntoista asfalttia.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 093
Sanoi myös, ettei kasaaminen mikään aivan täysin läpihuutojuttu kokemattomalle ollut
Yleensä pyörät tulevat muuten kasattuna, mutta tanko pitää kiinnittää (muutamalla pultilla), eturengas laittaa paikoilleen (voi olla pikalinkku, eli ei tarvitse työkaluja) ja polkimet laittaa paikoilleen. Ehkä vielä satulan joutuu kiinnittämään.

Jos kuusiokoloavain ja kiintoavain pysyy kädessä, onnistuu pyörän kasaaminen. Jos osaat renkaat vaihtaa, niin osaat kyllä kasata pyöränkin.

Ensihuolto kannattaa teetättää, jos siihen ei vielä itsellä osaamista löydy. Se on kuitenkin ns. pyörän tärkein huolto, lähinnä pinnojen takia, koska pinnat löystyvät ensimmäisten parin-kolmen sadan kilometrin aikana.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
248
27,5" Hard Tail maasturi max.. 1k€. Mikä parasta mitä tolla rahalla saa tällä hetkellä? Tärkeintä, että kohtuullinen keula ja saa tarvittaessa jotain plus koon rengasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
111
Yleensä pyörät tulevat muuten kasattuna, mutta tanko pitää kiinnittää (muutamalla pultilla), eturengas laittaa paikoilleen (voi olla pikalinkku, eli ei tarvitse työkaluja) ja polkimet laittaa paikoilleen. Ehkä vielä satulan joutuu kiinnittämään.

Jos kuusiokoloavain ja kiintoavain pysyy kädessä, onnistuu pyörän kasaaminen. Jos osaat renkaat vaihtaa, niin osaat kyllä kasata pyöränkin.

Ensihuolto kannattaa teetättää, jos siihen ei vielä itsellä osaamista löydy. Se on kuitenkin ns. pyörän tärkein huolto, lähinnä pinnojen takia, koska pinnat löystyvät ensimmäisten parin-kolmen sadan kilometrin aikana.
Tosiaan en aivan kädetön ole, kaveri pelotteli jollain vaihtajaan liittyvällä säädöllä, ensin ei kuulemma toimineet vaihteet oikein eikä ollut ohjeessa mainintaa. Pitää kysyä uudestaan :D

Nyt kun mainitsit renkaan pikakiinnityksen niin sellaiseen olen tottunut, esimerkiksi auton takakonttiin pyörä mahtuu ainoastaan etupyörä irrotettuna. Raivostuttavan huonot kuvat tämän suhteen on kun pyöriä selailee, esim. Canyonin kuvien perusteella en osaa sanoa löytyykö sellainen vai ei... Typerää jos tarvitsee yksikin työkalu ottaa mukaan pyörän kuljetusta varten.

Onko tästä mielipiteitä: https://www.scott-sports.com/se/en/product/scott-speedster-gravel-30-bike

Nykyinen maastopyörävanhus on Scott ja olen ollut tosi tyytyväinen siihen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227

Itse ostin viime keväänä tuolta saman pyörän viime vuoden mallin ja yhden kauden kokemuksien perusteella työmatka-ajoon vaihtelevalla alustalla oikein mainio peli. En tarkemmin perehtynyt mikä kaikki tuossa on muuttunut uuteen malliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
111

Itse ostin viime keväänä tuolta saman pyörän viime vuoden mallin ja yhden kauden kokemuksien perusteella työmatka-ajoon vaihtelevalla alustalla oikein mainio peli. En tarkemmin perehtynyt mikä kaikki tuossa on muuttunut uuteen malliin.
Kiitos! Noissahan on hinnat ihan kohdallaan kun komponentteja katsoo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
111
Melko useat thru-axlet aukeaa käsin. Tuoko vaatii jotain työkaluja?
Kyllä, näin kyseisen pyörän tänään livenä. En katsonut niin tarkkaan että mikä kärki tarvitaan, mutta kuusiokoloavain tms sinne on tungettava.

Mitenköhän noissa Meridassa tai Canyonissa on?
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
136
Pikalinkku ja läpiakselihan on eri asia? Levyjarrullisissa pyörissä taitaa melkein oletuksena olla läpiakseleilla, että saadaan levyt paremmin kohdalleen. Tuossa Orbeassa tosin taitaa olla sellainen läpiakseli jonka saa auki vaan kuusiokoloavaimella, mutta eikö se multitool kulje satulalaukussa muutenkin aina mukana..?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
710
Kyllä, näin kyseisen pyörän tänään livenä. En katsonut niin tarkkaan että mikä kärki tarvitaan, mutta kuusiokoloavain tms sinne on tungettava.

Mitenköhän noissa Meridassa tai Canyonissa on?
Ainakin mun maasto-Meridassa on Shimanon thru axle kahvalla. Sen saa kyllä toiselta puolelta myös kuusiokololla auki jos onnistuu iskemään vivun kiveen. Itsehän kannan niin maastossa kuin asfaltilla työkaluja mukana niin ei sinänsä ole merkitystä.

Edit: Ja nyt sitten katsoin linkin ylempää... Tuossa pyörässä näyttää olevan pikalinkut Meridan omien sivujen mukaan:
AXLE FRONT MERIDA QR48N 12-100
AXLE REAR MERIDA QR48 12-142

Vaihtelevalla menestyksellä noissa thru axleissa on kahva. Shimanon malleissa se vedetään ensin "ulos" ja sitten voi pyörittää normaalisti kierteistä auki. Shimanolla ei taida olla kahvattomia malleja myynnissäkään tämän hetken mallistossa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
111
Ainakin mun maasto-Meridassa on Shimanon thru axle kahvalla. Sen saa kyllä toiselta puolelta myös kuusiokololla auki jos onnistuu iskemään vivun kiveen. Itsehän kannan niin maastossa kuin asfaltilla työkaluja mukana niin ei sinänsä ole merkitystä.

Edit: Ja nyt sitten katsoin linkin ylempää... Tuossa pyörässä näyttää olevan pikalinkut Meridan omien sivujen mukaan:
AXLE FRONT MERIDA QR48N 12-100
AXLE REAR MERIDA QR48 12-142

Vaihtelevalla menestyksellä noissa thru axleissa on kahva. Shimanon malleissa se vedetään ensin "ulos" ja sitten voi pyörittää normaalisti kierteistä auki. Shimanolla ei taida olla kahvattomia malleja myynnissäkään tämän hetken mallistossa?
Kiitti. Ei oikein myyjän asiantuntemus vakuuta. Tuosta kahvattomasta Orbean akselista sanoi "joo, melkein kaikissa paremmissa pyörissä on nykyään läpiakseli ja niissä ei kahvoja ole". :rolleyes:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
710
Kiitti. Ei oikein myyjän asiantuntemus vakuuta. Tuosta kahvattomasta Orbean akselista sanoi "joo, melkein kaikissa paremmissa pyörissä on nykyään läpiakseli ja niissä ei kahvoja ole". :rolleyes:
Siinä Orbeassa ei varmaan olekaan. Aikalailla sitten valmistajasta kiinni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
Kahvalliset läpiakselit tuossa omassa Silexissä ainakin on. Tuo Meridan QR-alkuinen osatunnus ei siis tarkoita pikalinkkua kun näytti sama osatunnus olevan tämän ja viime vuoden malleissa.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
248

Jotain tuollaista. Tai keräisin pari sataa lisää jostain. Tai katselisin käytettyjä.
Jotain Vituksen Nucleus VRX:ää taisin viime syksynä/loppukesästä katella, kun oli kehuttu hyvän hintalaatusuhteen pyöräksi. Oli vaan kovasti loppu aina joka paikasta, Vissiin aika hyvä hyvän hintalaatusuhteen pyöriä. Onko toi jo paremman luokan pyörä, mitä noi Nucleukset?

Mitä saa parin satkun lisäpanostuksella? Ei budjetti oo kiveen hakattu. Jos vaikka 1200 €:lla tai taikka enempi, saa kovasti vastinetta niin sitten se on ok budjetti. Varusteisiin tosin tarvii, varmaan vielä jonnin verran lisää(paljon ja mitä kannattaa hankkia)? Tarvii vissiin ainakin pumppu ilmakeulaselle, pedaalit(ehkä ei lukollisia alkuun?), lokarit ja tietty lukot. Renkaita tarpeen mukaan, jotain isompaa ja ehkä big applet.

Pyörälle oisko suositella vielä, jotain pyörätelinettä, jonka saa kätevästi vetokoukuttomaan autoon? Mitään kattotelinevirityksiä en haluaisi, kun vaikuttaa aika hankalalta, kun tarvis pyörää nostaa sinne katolle. Autokin menee kumminkin jossain välissä vaihtoon niin pitäs olla jokin ratkaisu, joka toimii joka autoon, jos sellasia on vaan olemassa.

Tätä maastopyörähomma, jo tovi tullut mietittyä. Jotain uutta harrastetta tartteis keksiä ja maastopyöräily ittelle se mielenkiintoisin ja muutoinkin aika monikäyttönen pyörä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
710
Kahvalliset läpiakselit tuossa omassa Silexissä ainakin on. Tuo Meridan QR-alkuinen osatunnus ei siis tarkoita pikalinkkua kun näytti sama osatunnus olevan tämän ja viime vuoden malleissa.
Totta, olisi pitänyt tajuta koosta että thru axle kyseessä kuitenkin. :facepalm:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
42
Mikähän olisi hyvä (sähkö)pyörä n. 10 km suuntaansa työmatkoille? Olen pitkään tuuminut eri vaihtoehtoja mutta hyvää kompromissia ei eri ominaisuuksien ja varusteiden osalta tunnu millään löytyvän. Toiveissa olisi 29(+) renkainen, peittävillä lokasuojilla ja tarakalla varustettu peli jolla kelpaisi porhaltaa lumessa, sohjossa ja asfaltilla. Nykyisessä 29" luomussa on ice spikerin 2.25" nastat alla ja hyvin kulkee mutta selkä on jatkuvasti märkänä, lokasuojan ja renkaan väli on toistuvasti täynnä loskaa ja sehän jäätyy herkästi. Samoin takavaihtaja oireilee pakkasilla kun kelit hyppivät +- nollan ympärillä... :sad:

Tarakka on tarpeen satulalaukkua varten ja lokasuojat, no siksi että ei ole ihan rapainen kun töihin pääsee. Jos olisi määrättömästi rahaa niin napavaihteet ja hihnaveto voisivat olla hyviä lisäominaisuuksia, arvostan helppoutta ja toimivuutta enemmän kuin menevää ulkonäköä. Sähköläskiäkin olen harkinnut mutta lähinnä se olisi kai hyvä pahimmassa loskakelissä ja muuten vähän turhan raskaskulkuinen.. työmatka kun on pääsääntöisesti huonosti hoidettua asfattitietä jossa veden eri olomuotoja runsaasti jarruttamassa menoa. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan! :tup:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
722
Mikähän olisi hyvä (sähkö)pyörä n. 10 km suuntaansa työmatkoille? Olen pitkään tuuminut eri vaihtoehtoja mutta hyvää kompromissia ei eri ominaisuuksien ja varusteiden osalta tunnu millään löytyvän. Toiveissa olisi 29(+) renkainen, peittävillä lokasuojilla ja tarakalla varustettu peli jolla kelpaisi porhaltaa lumessa, sohjossa ja asfaltilla. Nykyisessä 29" luomussa on ice spikerin 2.25" nastat alla ja hyvin kulkee mutta selkä on jatkuvasti märkänä, lokasuojan ja renkaan väli on toistuvasti täynnä loskaa ja sehän jäätyy herkästi. Samoin takavaihtaja oireilee pakkasilla kun kelit hyppivät +- nollan ympärillä... :sad:

Tarakka on tarpeen satulalaukkua varten ja lokasuojat, no siksi että ei ole ihan rapainen kun töihin pääsee. Jos olisi määrättömästi rahaa niin napavaihteet ja hihnaveto voisivat olla hyviä lisäominaisuuksia, arvostan helppoutta ja toimivuutta enemmän kuin menevää ulkonäköä. Sähköläskiäkin olen harkinnut mutta lähinnä se olisi kai hyvä pahimmassa loskakelissä ja muuten vähän turhan raskaskulkuinen.. työmatka kun on pääsääntöisesti huonosti hoidettua asfattitietä jossa veden eri olomuotoja runsaasti jarruttamassa menoa. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan! :tup:
Sohjossa ja lumessa isommat renkaat auttaa mielestäni paljon, mistä syystä maasturi/läski tuntuu ainoalta vaihtoehdolta sulle. Itse ajelin paljo 37 leveällä (luomu), jolla oli välillä tuskaa vaikka parempi kunnossapito. En tiedä saisko 47 leveät normi sähkikseen tai auttaisko jo 42 leveät. Pyöriä en paljon tunne, mutta tuntuu siltä että maastureihin/läskeihin on huonosti tarakoita ja hyviä lokareita. Jäätysmisongelmiin ei varmaan auta muu kuin plusa-asteissa sulatus välillä tai ainakin katoksen alla säilytys. Jossei sit mainitsemaasi voimansiirtoa.

Yks vaihtoehto vois olla RadRhino, mutta rengaskoko ei sun kriteerien mukainen.

Sähköpyöräketjussa voi olla parempia vinkkejä.

E: Joustokeula tuntuu olevan myös kiva talvikeleillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 827
Jos pärjää 8 vaihteella niin heitetään Cube Hyde ja Canyon Commuter Sport. Molemmat napavaihteisia ja hihnavetoisia (huoltovapaus, vähemmän sotkua), jäykkäkeulaisia, levyjarrut luonnollisesti ja hintakin tilatussa. Hydessä reippaasti rengastilaa, Canyonista en osaa sanoa. Suhteellisen neutraalin/huomaamattoman näköisiä pyöriä ulkona säilyttämisen kannalta.

CUBE Hyde Pro black´n´blue 2020

Commuter Sport 5.0

Jos sporttisempaa ajoa hakee niin esim. Canyonin Roadlite voisi olla vaihtoehto myös.
Onko näiden lisäksi muita varteenotettavia vaihtoehtoja näistä hihnavetoisista pyöristä? En tiedä onko näitä tuolla messuilla näytillä, mutta ajattelin siellä käydä katsomassa. Aika suuri painoero noilla ainakin on. Onkohan näistä jotain alennuksia jostain joskus? Livenä ei taida missään päästä näkemään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
84 934
Viestejä
1 748 199
Jäsenet
37 676
Uusin jäsen
emiro

Hinta.fi

Ylös Bottom