Pyöräily

Luistis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2019
Viestejä
60
Tahkolla 60 km kovin läskikuski olis ollu normiluokassa 67. Ei sekään huonosti ole jos 1000 kilpailijaa oli.
Tosin aika suvereeni kaveri oli luokassaan.
Kakkonen ei niin paljoa hävinnyt, mutta sitten eroa olikin 20-30 minuuttia seuraaviin läskikuskeihin.
Moni tuli läskillä munkin ohi, mutta tekeekö se pyörästä nopean? Luulenpa kuskin vaikuttavan enemmän.

Onhan se nyt yleinen konsensus, että ovat hitaampia. Tosin normikäyttäjälle ihan sama.
Itte en tykkää, joten en läskillä aja.
Näin harrastuspohjalta sitä mennään sillä mikä miellyttää.
Eiköhän se konsensus muutu jahka alkavat suveneeristi hallitsemaan kisoja. Sitä odotellessa.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 653
Mihin pk-seudulla maasturi huoltoon?

Shimanon hydrauliset jarrut ei vaan tuu kuntoon, ei pidä ja ulvoo kuin hyeena vaikka levyt putsattu, palat vaihdettu ja ilmattu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Olen tässä nyt katsellut jonkinlaisia lukkopolkia ja niille kenkiä GG-pyörään. Olen tähän mennessä ajellut flateilla, koska ne olivat pyörää ostaessani käytännöllisempi ja turvallisempi valinta 'yleiskäyttöön'. Käytän siis samaa pyörää kaikkeen, teen sillä lenkkeilyt ja työ-/koulumatkat yms siirtymät kauppareissujen lisäksi. Eli polkimen pitäisi olla jonkinlainen kompromissi, joka soveltuisi moneen käyttöön.

Lisäksi haen polkimelta mukavuutta pitkienkin reissujen tekoon, joten polkimen tulisi tukea jalkaa muualtakin kuin kiinnityksen kohdalta. Ja haluan, että pystyn kävelemään niille tarkoitetuilla kengillä ainakin keskipitkiä matkoja eli kiinnityksen pitäisi olla upotettuna kenkiin. Budjetti noin 150€ polkimille ja kengille yhteensä.

Omilla googletuksilla päädyin johonkin tämän suuntaisiin:

Osta SHIMANO PD-EH500 pedals / duo pedals | ROSE Bikes
+
Osta SHIMANO SH-MT3 MTB / Touring Shoes | ROSE Bikes

Onko jollain heittää jotain vaihtoehtoa, joka voisi olisi parempi tarpeisiini?
 

Luistis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2019
Viestejä
60
Olen tässä nyt katsellut jonkinlaisia lukkopolkia ja niille kenkiä GG-pyörään. Olen tähän mennessä ajellut flateilla, koska ne olivat pyörää ostaessani käytännöllisempi ja turvallisempi valinta 'yleiskäyttöön'. Käytän siis samaa pyörää kaikkeen, teen sillä lenkkeilyt ja työ-/koulumatkat yms siirtymät kauppareissujen lisäksi. Eli polkimen pitäisi olla jonkinlainen kompromissi, joka soveltuisi moneen käyttöön.

Lisäksi haen polkimelta mukavuutta pitkienkin reissujen tekoon, joten polkimen tulisi tukea jalkaa muualtakin kuin kiinnityksen kohdalta. Ja haluan, että pystyn kävelemään niille tarkoitetuilla kengillä ainakin keskipitkiä matkoja eli kiinnityksen pitäisi olla upotettuna kenkiin. Budjetti noin 150€ polkimille ja kengille yhteensä.

Omilla googletuksilla päädyin johonkin tämän suuntaisiin:

Osta SHIMANO PD-EH500 pedals / duo pedals | ROSE Bikes
+
Osta SHIMANO SH-MT3 MTB / Touring Shoes | ROSE Bikes

Onko jollain heittää jotain vaihtoehtoa, joka voisi olisi parempi tarpeisiini?
Nuo nykyisin käyttämäsi polkimet vastaavat jokaiseen tarpeeseen eikä maksa mitään.
 

Luistis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2019
Viestejä
60
Totta, mutta haen tässä kai vähän lisää suorituskykyä ja vakautta ainakin kun ajetaan suuremmilla kadensseilla.
Kannattaa varmaan käydä kaupassa kokeilemassa noita kenkiä että tiedät minkälaisia ne ovat. Ne mitkä näyttää skeittikengiltä voisi ehkä (ehkä) sopia semi pitkään kävelyyn kuten mainitsit.

Polkimet varmaan ihan hyvät jos itse tykkäät. En ole noita kokeillut mutta eroa tuskin pelkkiin sdp lukkoihin huomaa ihan helposti tukemisessa jos lukko on kiinni.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Olen tässä nyt katsellut jonkinlaisia lukkopolkia ja niille kenkiä GG-pyörään. Olen tähän mennessä ajellut flateilla, koska ne olivat pyörää ostaessani käytännöllisempi ja turvallisempi valinta 'yleiskäyttöön'. Käytän siis samaa pyörää kaikkeen, teen sillä lenkkeilyt ja työ-/koulumatkat yms siirtymät kauppareissujen lisäksi. Eli polkimen pitäisi olla jonkinlainen kompromissi, joka soveltuisi moneen käyttöön.

Lisäksi haen polkimelta mukavuutta pitkienkin reissujen tekoon, joten polkimen tulisi tukea jalkaa muualtakin kuin kiinnityksen kohdalta. Ja haluan, että pystyn kävelemään niille tarkoitetuilla kengillä ainakin keskipitkiä matkoja eli kiinnityksen pitäisi olla upotettuna kenkiin. Budjetti noin 150€ polkimille ja kengille yhteensä.

Omilla googletuksilla päädyin johonkin tämän suuntaisiin:

Osta SHIMANO PD-EH500 pedals / duo pedals | ROSE Bikes
+
Osta SHIMANO SH-MT3 MTB / Touring Shoes | ROSE Bikes

Onko jollain heittää jotain vaihtoehtoa, joka voisi olisi parempi tarpeisiini?
Five tenin kengät on ainakin hiton mukavat jalkaan ja näyttääkin ihan normi skeittikengiltä.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Ei näkynyt läskejä voittamassa viime mtb finladiaa. Pari näkyi koko kisassa ja tuskimpa ressukat jaksoivat edes maaliin. Aika ainakin oli sellainen etten jäänyt odottelemaan.
SyöteMTB on voitettu parikin kertaa läskillä. Toki sillä läskillä on ollut kovan tason kuski.

Jumbo Jimit tubelessina ja kevyet kiekot niin ei se ihan hidas pyörä silloin ole asfaltillakaan. Ei toki maantiepyörälle pärjää, mutta ajoasennon tuoma aerodynamiikkaero on jo niin valtava.
 
Liittynyt
29.07.2019
Viestejä
178
Olen tässä nyt katsellut jonkinlaisia lukkopolkia ja niille kenkiä GG-pyörään. Olen tähän mennessä ajellut flateilla, koska ne olivat pyörää ostaessani käytännöllisempi ja turvallisempi valinta 'yleiskäyttöön'. Käytän siis samaa pyörää kaikkeen, teen sillä lenkkeilyt ja työ-/koulumatkat yms siirtymät kauppareissujen lisäksi. Eli polkimen pitäisi olla jonkinlainen kompromissi, joka soveltuisi moneen käyttöön.

Lisäksi haen polkimelta mukavuutta pitkienkin reissujen tekoon, joten polkimen tulisi tukea jalkaa muualtakin kuin kiinnityksen kohdalta. Ja haluan, että pystyn kävelemään niille tarkoitetuilla kengillä ainakin keskipitkiä matkoja eli kiinnityksen pitäisi olla upotettuna kenkiin. Budjetti noin 150€ polkimille ja kengille yhteensä.

Omilla googletuksilla päädyin johonkin tämän suuntaisiin:

Osta SHIMANO PD-EH500 pedals / duo pedals | ROSE Bikes
+
Osta SHIMANO SH-MT3 MTB / Touring Shoes | ROSE Bikes

Onko jollain heittää jotain vaihtoehtoa, joka voisi olisi parempi tarpeisiini?
Itsellänikin on tilaus sisässä noihin EH500-polkimiin. Hyviä kokemuksia olen lukenut niistä, joten varmaan oikein passelit kombipolkimet.

Kengät nyt on aina yksilöllisiä, joten niistä on paha sanoa mitään ja sovittamatta tilaaminen on aina pieni riski. Toiset tykkää jäykemmistä ja toiset löysemmistä.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571
SyöteMTB on voitettu parikin kertaa läskillä. Toki sillä läskillä on ollut kovan tason kuski.

Jumbo Jimit tubelessina ja kevyet kiekot niin ei se ihan hidas pyörä silloin ole asfaltillakaan. Ei toki maantiepyörälle pärjää, mutta ajoasennon tuoma aerodynamiikkaero on jo niin valtava.
Tän vuoden 65km fatbike sarjan voittoaika oli 2:50:57.

Yleisen luokan, vai mikä nyt on, niin voittoaika oli 2:50:12.

Siinä ollu jo ruutia reisissä:rofl:

Varmistaako joku vielä että saman reitin ajoi?
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
96
Mulla on cyclossa nuo em. Shimpan EH500:t ja voin varauksetta suositella. Paljon paremmat (=pitävämmät) kuin aiemmat A530 johtuen noista pitoruuveista.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Jep. Joka vuosi uusi ritsa ja vanha metallinkeräykseen? Luonto kiittää. Kyllä samalla pyörällä pitää ajaa se 10v+. Ja mihinkäs se runko siitä kuluu?

Kyllä itse kartan näitä white-pyöriä. Täynnä suunnitteluvirheitä. Komponentit ok. Shimanoa ja SRAMia. Mutta tärkein eli runko on jonkun kännisen norjalaisen suunnittelema. :facepalm:
Höhöö, mulla on ollut nyt nelisen vuotta Whiten cyclocrossi 37mm leveillä pistosuojarenkailla, jolla minä 115-125-kiloinen läski olen polkenut yhteensä noin 10tkm. Ihme ettei ole vielä runko hajonnut.

Olen myös samana läskinä polkenut sillä useamman yli 100km maantielenkin, joista parhaimmilla on keskarit huidellut lähellä kolmeakymppiä. Ihmeen hyvin pyörältä, jonka pitäisi olla sinun sanojesi mukaan pelkkää paskaa.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Höhöö, mulla on ollut nyt nelisen vuotta Whiten cyclocrossi 37mm leveillä pistosuojarenkailla, jolla minä 115-125-kiloinen läski olen polkenut yhteensä noin 10tkm. Ihme ettei ole vielä runko hajonnut.

Olen myös samana läskinä polkenut sillä useamman yli 100km maantielenkin, joista parhaimmilla on keskarit huidellut lähellä kolmeakymppiä. Ihmeen hyvin pyörältä, jonka pitäisi olla sinun sanojesi mukaan pelkkää paskaa.
Ok tuotettahan tuo pyörien pirkka on.
Olis kyllä kiva kuulla näistä whiten suunnitteluvirheistä muutakin kuin toteamus niistä.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Kokeillaan vielä uudestaan. :)
Ei ole kokemusta kyseisistä pyöristä, mutta mitä nyt aikanaan näitä foorumeita selailin maastopyörän hankkimisen yhteydessä, niin seuraavat pointit nousevat itsellä esiin:
  • Lanaissa ja Fire Mountainissa on Suntourin keula, joka ei monen pyöräilijän mielipiteen mukaan todellisuudessa sovi maastokäyttöön. Näitä edullisimman pään Suntoureja sanotaan usein "pomppukepeiksi", joihin ei Rockshoxin keulojen tavoin löydy varaosia (jollainen siis on tuossa Blastissa). Itselläni ei ole kokemusta Suntourin keuloista.
  • Lanaissa ja Fire Mountainissa on myös vanhanaikainen kolmeen eturattaaseen pohjautuva 3x8-voimansiirto, joka on jälleen sellainen asia, johon puristit kiinnittäisivät huomiota. Blastissa on puolestaan 1x10-voimansiirto, joka on ainakin muutamassa asiassa tuota 3x8-versiota parempi. Ensimmäinen mieleen tuleva plussa on se, että tiukan paikan tullen tuosta 1x10-voimansiirrosta löytää helpommin sopivan vaihteen, sikäli kun käytettäviä vaihdevipuja on kahden sijasta vain yksi. Toinen plussa on se, että 1x10-setissä eturatas on hyvin pieni, mikä puolestaan mahdollistaa isompien esteiden ylittämisen ilman, että eturatas nappaa esteeseen kiinni. Miinuksena 1x10-setissä on puolestaan se, että välitykset voivat loppua tasamaa-ajossa kesken.
Näihin pointteihin nojautuen on aina helppo sanoa, että ota niin kallis pyörä, kuin mitä budjetti antaa myöten :) Siinä ei sinällään ole mitään ihmeellistä, että isommalla mällillä rahaa saa enemmän.

Näkisin kuitenkin, että noilla halvemmillakin pääsee varmasti alkuun maastopyöräilyn kanssa, ja jos siitä innostuu kunnolla, niin hommaa sitten kalliimman pyörän ensipyörän tilalle. Tätä vaihtoehtoa tukee eritoten se, että sinä ehkä tiedät vasta ensimmäisten maastolenkkien jälkeen, minkä tyyppisestä lenkistä tykkäät eniten. Tämä vaikuttaa myös siihen, millainen pyörä tuohon juuri sinun käyttötarkoitukseen sopii parhaiten. Konahan on yleisesti ottaen ihan laadukas merkkipyörä, joissa on (jälleen kerran muiden mielipiteisiin nojautuen) hyvägeometriaiset ja miellyttävät rungot.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
813
Konahan on yleisesti ottaen ihan laadukas merkkipyörä, joissa on (jälleen kerran muiden mielipiteisiin nojautuen) hyvägeometriaiset ja miellyttävät rungot.
Tosiaan Kona Tanuki -13 oli minulla aiemmin, joka oli kyllä kiva menopeli. Eniten harmitti siinä se, ettei etu- ja takajouskareita saanut lukittua. Eli jotain samantyylistä voisi miettiä, ilman tuota takajousitusta ja mahdollisuus lukita etujousitus.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Itselläni on tuo Rock machine blizz 40 siinä oli suntouri halpiskeula ajoin loppuun sen noin 400km aikana :D ei noussut keula enään. Fillaritorista löytyi käyttämätön manitou keula ja on kyllä aivan uskomattoman hieno ajettava juurakoissa. Varaosia saa briteistä joutuu odottamaan 1-2vk.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 111
Pystyykö noilla maastopyörillä ajamaan yhtään asfaltilla vai loppuuko esim. välitys heti kesken yhden eturattaan takia?
Eturatas 32, takana 11 eli välityssuhde n. 3:1.

Eli yhdellä kampikierroksella pyörä liikkuu suurimmalla vaihteella n. 6.7 metriä.

90 kierrosta minuutissa polkemalla pääsee siis n. 10m/s eli 36 km/s km/h.

Rittää tasaiselle muttei alamäkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 393
Pystyykö noilla maastopyörillä ajamaan yhtään asfaltilla vai loppuuko esim. välitys heti kesken yhden eturattaan takia?
Kahdesta fillarista löytyy SRAMin GX Eagle 1x12 setti:
- Spectral (trail/enduro): 32T <-> 10-50
- Exceed (XC jäykkäperä): 34T <-> 10-50
Ja itselle noissa riittää helposti välitykset asfaltille. Ilmanvastus on se enempi rajoittava tekijä tällaiselle heikko reisiselle vauhdin kasvaessa >40 km/h.

Yhtä useampaa eturatasta en enää ottaisi, sen verran laaja ja hyvin toimiva tuo 1x12 setti on. Kaveri joka ajaa vielä vanhalla 3x setillä, käyttää sitä suurinta vain ylityksiin ja muuta kalustoa suojaamaan. Sanoo, että sen voi huoletta hakata mihin hyvänsä kiveen tai tukkiin kun sillä ei kuitenkaan mitään tee :)

Rossanon Hybridiin vaihdoin dumpista kuluneiden osien tilalle Shimanon XT 3x9(?) setin pari vuotta sitten. Onhan se melkoista naputtelua tuolla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
664
Eturatas 32, takana 11 eli välityssuhde n. 3:1.

Eli yhdellä kampikierroksella pyörä liikkuu suurimmalla vaihteella n. 6.7 metriä.

90 kierrosta minuutissa polkemalla pääsee siis n. 10m/s eli 36 km/s.

Rittää tasaiselle muttei alamäkeen.
Kahdesta fillarista löytyy SRAMin GX Eagle 1x12 setti:
- Spectral (trail/enduro): 32T <-> 10-50
- Exceed (XC jäykkäperä): 34T <-> 10-50
Ja itselle noissa riittää helposti välitykset asfaltille. Ilmanvastus on se enempi rajoittava tekijä tällaiselle heikko reisiselle vauhdin kasvaessa >40 km/h.

Yhtä useampaa eturatasta en enää ottaisi, sen verran laaja ja hyvin toimiva tuo 1x12 setti on. Kaveri joka ajaa vielä vanhalla 3x setillä, käyttää sitä suurinta vain ylityksiin ja muuta kalustoa suojaamaan. Sanoo, että sen voi huoletta hakata mihin hyvänsä kiveen tai tukkiin kun sillä ei kuitenkaan mitään tee :)

Rossanon Hybridiin vaihdoin dumpista kuluneiden osien tilalle Shimanon XT 3x9(?) setin pari vuotta sitten. Onhan se melkoista naputtelua tuolla.
Noniin riittää kyllä sitten loistavasti omaan touhuiluun. Vaikea päättää minkälaisen pyörän sitä hommaisi, kun pitäisi päästä rinnettä alas ja toisaalta tykkään myös maantielenkeistä..
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Noniin riittää kyllä sitten loistavasti omaan touhuiluun. Vaikea päättää minkälaisen pyörän sitä hommaisi, kun pitäisi päästä rinnettä alas ja toisaalta tykkään myös maantielenkeistä..
Hommaa kaksi pyörää..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 307
Ihan mielenkiinnosta paljonko maksaisi hinta/laatu suhteeltaan parhaimmistoa kokojoustolla oleva pyörä?
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Kannattaa näissä maastopyörissä varmistaa että 3" rengas mahtuu pyörimään eteen ja taakse. Talvella nakkikumit uppoaa lumeen. Kesällä ei ole kunnon pitoa.
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Lopeta trollaaminen.

Jos et osaa ajaa ilman traktorin renkaita niin osta apupyörät, mutta älä tuu jauhaa paskaa.
Taas joku internetsin ammattikeskustelia butthurttaamassa. Mikäs sen parempaa. :cigar2:
Mutta asia vaan on näin: mitä leveempi rengas sen parempi.
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Tuosta rotkon maksimi rengasleveydet.
Maximum Tire Size For Canyon Frames

Vuosien varrella on rotkon haarukoihin tullut lissöö koloo niin mahtuu isoommat kumit. Mutta mihinkään ei esim 2.8"

Esim. Grand Canyon AL, AL SL + AL SLX 29": 2,35" (front) 2,25" (rear)

Riittääkö jokin 2.35" on sitten eri asia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 307
Taas joku internetsin ammattikeskustelia butthurttaamassa. Mikäs sen parempaa. :cigar2:
Mutta asia vaan on näin: mitä leveempi rengas sen parempi.
Oon viimeiset 5 talvea ajanut kapeella renkaalla, mutta kyllä joskus tuo leveä on käynyt mielessä, mutta pitäisi melkein olla kaksi erillistä pyörää. Ongelmia on lähinnä niinä päivinä kun aurat ei ole ehtinyt vielä ajaa teitä kun lunta on satanut.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571
Oon viimeiset 5 talvea ajanut kapeella renkaalla, mutta kyllä joskus tuo leveä on käynyt mielessä, mutta pitäisi melkein olla kaksi erillistä pyörää. Ongelmia on lähinnä niinä päivinä kun aurat ei ole ehtinyt vielä ajaa teitä kun lunta on satanut.
Ostaako pyörän, että niinä päivinä kun aura ei ole kerennyt ajamaan on helpompi ajella, vai pyörän, jolla helpompi ajaa kaikkina muina päivinä:D:confused:
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Joku mainitsi että Suomen marakisoissa nakkikumipyörät voittaa läskit.
Kyllä! Koska nämä polut on suunniteltu nimenomaan nakkikumipyörille.

Sen takia en viitsi osallistua enää nykyään näihin marakisoihin.
Plus ne on hinnoiteltu aivan pilalle. :facepalm:

Jos polut suunniteltaisiin läskille voisi tuloslista näyttää erilaiselta.
Vaikka 100km pehmeää hiekkaa. Tervetuloa vaan 2.2" täpäreillä läskikumeja vastaan.
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Ostaako pyörän, että niinä päivinä kun aura ei ole kerennyt ajamaan on helpompi ajella, vai pyörän, jolla helpompi ajaa kaikkina muina päivinä:D:confused:
Vai ostaako pyörän jolla pääsee aina? Riippumatta millainen keli ulkona on? Minua ainakin vitutti kiemurrella lumipaskasohjossa nakkikumipyörällä. Mutta jokainen taaplaa tavallaan. :rofl:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 307
Vai ostaako pyörän jolla pääsee aina? Riippumatta millainen keli ulkona on? Minua ainakin vitutti kiemurrella lumipaskasohjossa nakkikumipyörällä. Mutta jokainen taaplaa tavallaan. :rofl:
Toisaalta viime talvina niitä lumisia päiviä on ollut melko vähän. Enemmän on niitä päiviä kun tie on ihan pelkkää asfalttia. En tosin ole koskaan päässyt tuollaista fättiä testaamaan, mutta ideaali tilannehan olisi kun varastossa olisi molemmat ja voisi sään mukaan valita kumman ottaa.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571
Vai ostaako pyörän jolla pääsee aina? Riippumatta millainen keli ulkona on? Minua ainakin vitutti kiemurrella lumipaskasohjossa nakkikumipyörällä. Mutta jokainen taaplaa tavallaan. :rofl:
Eikös sitä pyörällä kun pyörällä pääse aina? Pointti oli siinä, että polkeeko sitten suuremmalla vastuksella sen 350 päivää vuodessa, jotta pääsee sen 15 päivää vähän helpommalla.
Aikalailla kiinni siitä millä asenteella on liikkeellä. Jos asenne on kohdillaan, ja ei pienestä vastoinkäymisestä nouse v-käyrä taivaisiin, vaan ottaa sen ns. Pienenä haasteena, ni hyvin pärjää.

Se on sitten eri asia, jos on sellanen asenne, että kaikki pitää olla aina niin ihanaa ja helppoa, niin se on sitten niin.

 
Viimeksi muokattu:

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
Otin hetkeksi estolistan pois käytöstä, mutta pakko näköjään laittaa takaisin. Ei tätä yhtä setämiestä vaan pää kestä. Kohta kymmenen vuotta räbää takana ja siellä ei ole estolistalle koskaan ollut käyttöä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Juu, ei tässä auta muuta kuin estolistat. Jos haluaa kuuluttaa maailmalle läskipyörien suurta ja mahtavaa jumaluutta, niin sille voisi varmaan jo perustaa oman ketjun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Sama täälä tuo yksi setä pääsi estolistalle jo aikaisemmin. Ei vaan jaksanut. Nyt tämäkin ketju on hyvin asiapitoista ja asiallista filttereiden kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 232
Joku mainitsi että Suomen marakisoissa nakkikumipyörät voittaa läskit.
Kyllä! Koska nämä polut on suunniteltu nimenomaan nakkikumipyörille.

Sen takia en viitsi osallistua enää nykyään näihin marakisoihin.
Plus ne on hinnoiteltu aivan pilalle. :facepalm:

Jos polut suunniteltaisiin läskille voisi tuloslista näyttää erilaiselta.
Vaikka 100km pehmeää hiekkaa. Tervetuloa vaan 2.2" täpäreillä läskikumeja vastaan.
Mun puolesta voit mennä ajamaan Yyterin hiekkarantaa päästä päähän :tup:
Vaikka joka päivä ja joka ikinen yö. Mutta lopeta trollaaminen.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571
Kun tuo renkaan leveys ollut nyt puheenaiheena, ja että kuinka suuri vaikutus sillä on, niin minkä levyiset renkaat kuvassa on? Pointti on siinä, Huomaako eroa mitenkään muuten, kun se että tiedostaa kyljessä lukevan 2.8", ja sit kuvittelee vaan että pääsee heittämällä Saharan yli?

PicsArt_09-14-02.34.41.jpg
 

Limainen setämies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
125
Kun tuo renkaan leveys ollut nyt puheenaiheena, ja että kuinka suuri vaikutus sillä on, niin minkä levyiset renkaat kuvassa on? Pointti on siinä, Huomaako eroa mitenkään muuten, kun se että tiedostaa kyljessä lukevan 2.8", ja sit kuvittelee vaan että pääsee heittämällä Saharan yli?

Arvaillaan nyt: keskellä: 27.5" 2.1": oikea 26": 2.2" vasen: 29er 2.3".

Sitähän tässä olenkin kysellyt onko esim. 29er 2.6" parempi kuin 29er 2.3" tai 29er 2.2"?
Mikä on se sweet spot 29er jäykkäperäkumi?

2.35" on paljon kevyempi kuin vastaavan paksuinen 2.8". Luulisin että 2.6" saattaisi olla se sweet spot?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 991
Viestejä
4 191 393
Jäsenet
70 836
Uusin jäsen
skh

Hinta.fi

Ylös Bottom