Ai no sittenhän se vois kelvatakin..Ne pukinsarvet vaan mahdollistaa sen, että on enemmän ajoasentoja mistä valita.
Ja toisaalta, liian pysty asento on nimenomaan epäergonominen, kun paino on liikaa perseellä.
Ai no sittenhän se vois kelvatakin..Ne pukinsarvet vaan mahdollistaa sen, että on enemmän ajoasentoja mistä valita.
Ja toisaalta, liian pysty asento on nimenomaan epäergonominen, kun paino on liikaa perseellä.
Eiköhän tuo lähde vaikka tämmöisellä:Otin ja sain kammen irti että pääsisin poljinanturiin kiinni, mutta tommonen metalli rinkula(punasella nuolella) estää noiden kahden viimeisen osan poistoa(anturi takimmainen ja sen edessä metalli juttu johon kiinnitetään se ketjun suojus. Eli miten ton metallirinkulan saa irti?
Jarrukahvat saa tuplattua, lisäjarrukahvat on keksitty. Ja niitä normaaleita kippuasarvisen kahvoja saa käytettyä sekä alaotteelta että kahvaotteelta.Ajoasentoja on enemmän, mutta jarru- ja vaihdevivut eivät siirry mukana, ne on aina samassa paikassa
Joko nestelevareihin saa tuplakahvat?Jarrukahvat saa tuplattua, lisäjarrukahvat on keksitty. Ja niitä normaaleita kippuasarvisen kahvoja saa käytettyä sekä alaotteelta että kahvaotteelta.
Eli kaikilta kolmelta otteelta voi olla jarrut suoraan käytettävissä, ja 2/3 otteesta vaihteet on suoraan käytettävissä.
Kyllä saa, ainakin GRX:ään.Joko nestelevareihin saa tuplakahvat?
Ensin pyörä ja sitten katsoo mitä kaipaa, ennen pyörän hankintaa syytä perehtyä myös mitoitukseen eka pyörä on yleensä väärän kokoinen.Jos ei kippurasarvista kokemusta, kannattaako sellanen eka hankkia, ennenkun suunittelee tuplakahvoja ja muita viritelmiä? Ne kahvat ovat aivan oikeassa paikassa, eikä niille tarvii tehä mitään.
Hanki joku kevyt xc pyörä ja mieluiten jätä takaiskari pois.Mul oli aikoinaan suht uusi maastopyörä,joka sit pöllittiin..
Sillä oli kyl aika kevyt ja rento polkea kovaakin vauhtia..
Ihan ripeää vauhtia yritän pitää lenkeilä..sitten välillä himmailen..Kovan vauhdin määritelmä on ihan mitä kukin pitää kovana vauhtina.
Näin esimerkkinä, mun mielestä jos pystyt pyöräilemään yksin sen 100km pitäen keskinopeutena 30km/t niin pyöräilet kovaa.
Mee xxl liikkeeseen säädättää tai säädä jarrut ite kohdalle. Ei ole vaikea operaatio.Miksi uuden pyörän levyjarru laahaa niin pahasti, ettei rengasta meinaa saada pyöritettyä?
Ei kumpaakaan. Ite pesen tällä suoraan pyörässä Muc-Off Chain Cleaner Degreaser 400 ml spray, ketjunpuhdistusaine - STD - Rasvat ja öljyt | XXLKetjupesuri vai ketjutyökalu? Työkalulla ketjun irrotus ei liene rakettitiedettä?
Sulla on läpiakseli kiristetty väärin, haarukan ja navan välistä puuttuu varmaan molemmin puolin sellaset muoviosat. Katso niistä isommista muovitötsistä, jotka oli etukiekossa kiinni, ne pienemmät jäi varmaan kiinni niihin.Miksi uuden pyörän levyjarru laahaa niin pahasti, ettei rengasta meinaa saada pyöritettyä?
Ei puutu.Sulla on läpiakseli kiristetty väärin, haarukan ja navan välistä puuttuu varmaan molemmin puolin sellaset muoviosat. Katso niistä isommista muovitötsistä, jotka oli etukiekossa kiinni, ne pienemmät jäi varmaan kiinni niihin.
Puuttuu, onko sulla toi pyörä vai?Ei puutu.
FORK-WHITE GX CF (12x100mm)
FRONT HUB-Formula RX-812
100mm hubi ja 100mm haarukka. Siitä vaan, pistä palikat väliin ja haarukla paskaks. Ne adapterit käytetään jos on väärän kokonen napa. En ikinä ole kuullu että tarttis saman kokoseen läpiakseliin laittaa muoveja väliin. Uus pyörä, niin ihan varmasti siinä ei vaan ole jarruja säädetty. Ei ole ensimmäinen kerta kun xxl:n pyörässä vaihteisto ja jarrut vituralla.Puuttuu, onko sulla toi pyörä vai?
Kantapään kautta opittu, että sisuri ja pumppu varata mukaan. Kannattaa pitää ainakin pumppua vähintään mukana. Jos reikä ei ole suuri, renkaan voi pumppaa ja kääntä vuotokohta suoraan alaspäin, jotta litkut tukkii reijän ja matka voi jatkua.
Iltapuuhana vähän rengashommia. Meni viikko sitten metsässä takarengas puhki ja pääsi taluttamaan pari kilsaa kotiin, kun ei lähialueen lenkeillä tule pidettyä varaosia mukana, niin nyt litkuttelin uudet renkaat, jos tuolla välttäisi saman mahdollisesti tulevaisuudessa. Katsotaan aamulla pysyykö paineet sisällä, yllättävän helposti onnistui asennus ihan ensikertalaiselta, kun vähän aikaa mietti miten tekee.
Lamppu ja piuha brosea varten tulossa myös postissa. Pääsee nekin vielä asentamaan jahka saapuvat. Päädyin Lezyne Macro Drive 1000 valoon.
Juu sisuri ja pumppu on vyölaukussa kyllä, mutta tuo kulkee mukana vaan pidemmillä lenkeillä. Nyt olin vain parin kilsan päässä kotoa tunnin pyrähdyksellä niin ei tullut otettua mukaan. Täytyy nyt testailla mahtuisiko pumppu runkolaukkuun vai pitääkö sitä alkaa pitää mukana taskussa tmv. Stans Dartin ostin myös niin sillä saanee nyt isompiakin reikiä paikattua tien päällä. Täytyy kokonaisuudessaan miettiä nuo varusteet mitä milloinkin kuljettaa mukana ja missä, jotta vastaavalta taluttamiselta välttäisi jatkossa.Kantapään kautta opittu, että sisuri ja pumppu varata mukaan. Kannattaa pitää ainakin pumppua vähintään mukana. Jos reikä ei ole suuri, renkaan voi pumppaa ja kääntä vuotokohta suoraan alaspäin, jotta litkut tukkii reijän ja matka voi jatkua.
Pistä lampusta jotain revikkaa. Vois kiinnostaa omaan focus jamiin laittaa sama.
Ite tilasin pullotelineen jossa pumppu ja multitooli. Se on ollu ihan hyvä ostos.Juu sisuri ja pumppu on vyölaukussa kyllä, mutta tuo kulkee mukana vaan pidemmillä lenkeillä. Nyt olin vain parin kilsan päässä kotoa tunnin pyrähdyksellä niin ei tullut otettua mukaan. Täytyy nyt testailla mahtuisiko pumppu runkolaukkuun vai pitääkö sitä alkaa pitää mukana taskussa tmv. Stans Dartin ostin myös niin sillä saanee nyt isompiakin reikiä paikattua tien päällä. Täytyy kokonaisuudessaan miettiä nuo varusteet mitä milloinkin kuljettaa mukana ja missä, jotta vastaavalta taluttamiselta välttäisi jatkossa.
Laitan lampusta ja asennuksesta tietoja jahka posti sen tuo ja pääsen asentamaan.
Kätevän näkönen. Itellä ei pulloa mahdu tuohon sähköpyörään mihinkään väliin, niin täytyy pärjätä runkolaukuilla + juomalaukulla pidemmillä lenkeillä.Ite tilasin pullotelineen jossa pumppu ja multitooli. Se on ollu ihan hyvä ostos.
Mitäs jos säätäisit sen jarrun?Miksi uuden pyörän levyjarru laahaa niin pahasti, ettei rengasta meinaa saada pyöritettyä?
Voitko laittaa kuvan? Nyt kiinnostaa mitä tonne on viritetty.Tämä se oli, kiitokset.
Videossa ei ilmeisesti ollut ääniä? Typerä kysymys, mutta kuuluuko tuosta laahauksesta ääntä? Mietin sitä, etten ole koskaan törmännyt noin paljon laahaavaan jarruun, ja pohdiskelin edelleen sitä, voisiko etukiekon navan laakerit olla liian kireällä aiheuttaen ylimääräistä kitkaa pyörimiseen? Ovatko molemman puolen jarrupalat kiinni levyssä vai ovatko palat jommalta kummalta puolelta levyä irti?Miksi uuden pyörän levyjarru laahaa niin pahasti, ettei rengasta meinaa saada pyöritettyä?
Ketjutyökalulle (pikalinkittömän ketjun katkaisemiseen ja periaatteessa myös liittämiseen) ja pikalinkkupihdeille/peruspihdeille (pikalinkillisen ketjun katkaisemiseen) ääni. Pienet pesut voi tehdä rätillä ketjujen ollessa kiinni pyörässä, kun taas isoja pesuja varten ketjut saa pikalinkin avaamalla helposti irti pyörästä ja heitettyä esimerkiksi liuotinpesuainekylpyyn.Ketjupesuri vai ketjutyökalu? Työkalulla ketjun irrotus ei liene rakettitiedettä?
Laittaa tuommosen oneupin pumpun niin saa kaikki yhteen pakettiin mukaan. Kokekusta ei ole, mutta vaikuttaa pätevältä.Kätevän näkönen. Itellä ei pulloa mahdu tuohon sähköpyörään mihinkään väliin, niin täytyy pärjätä runkolaukuilla + juomalaukulla pidemmillä lenkeillä.
Edit. Täytyykin tutkia hieman, koska akussa on kiinnikepaikat niin pumpun tuohon saisi kyllä kätevästi mukaan.
Vaikee sanoa ilman kokeilua. Keulan jousto on ihan hyödyllinen, mutta dropperista ilman kokeilua mahdoton sanoo mitään. Haetaankohan gävel pyörässä asennon muutosta mukavan ja agressiivisen välillä? Muuten en kyllä keksi miks grävel pyörässä olis dropperi, kun se satula on ala asnnossakin tiellä.
Sramilta tuli 30-40mm joustava keula ja 75mm hissitolppa graveleihin.
Mä en ymmärrä mihin noita oikeasti tarvitaan.
Mainoskuvan tilannekin vaikuttaa absurdilta droppitankoiselle pyörälle.
Tottakai ihmiset saa lyödä rahansa ihan mihin vain, mutta tuntuu äkkiseltään aika niche porukalle suunnitellulta.
Vai mitä mieltä muut?
Eiks grävel pyörää luokitellaan maasto pyöräks?Kohtahan tuo graveli muovautuu takaisin maastopyöräksi, kunhan vain vuosien saatossa joustomatkat hieman pitenevät ja tanko vaihdetaan suoraksi
Ei ainakaan minun päässäni. Maastopyörä on maastopyörä ja graveli on korkeintaan hiekkatie-/neulaspolkupyörä.Eiks grävel pyörää luokitellaan maasto pyöräks?
Olin samassa tilanteessa pari kk sitten tosin normipyörä alla.Kätevän näkönen. Itellä ei pulloa mahdu tuohon sähköpyörään mihinkään väliin, niin täytyy pärjätä runkolaukuilla + juomalaukulla pidemmillä lenkeillä.
Edit. Täytyykin tutkia hieman, koska akussa on kiinnikepaikat niin pumpun tuohon saisi kyllä kätevästi mukaan.
Mitä vikaa prässättävissä keskiöissä on? Ite hankinnlaskerin irrotus ja asennus tarpeet, koska täpärin linkusto jo vaatii nämä. Prässättävä keskiö on yhtä helppo kun kierettäväkin..Itse nyt saanut kanssa tuon XXL:n white GX:n, minkä etukiekosta tossa yllä olikin parjausta. Itellä ei onneksi mitään probleemaa ollu. Paikallinen XXL osannu kasaa oikein. Eka droppitankoinen elämässä ja ihan mukavalta tuntuu. Nestejarrut kevyt käyttää kahvaotteella (1-2 sormea riittää).
Kulkeehan tuo kun ohjus helppoja polkuja, hiekkateitä ja kelvejä, verrattuna sähkötäpäriin, vanhaan hybridiin tai jopoon. Taisin löytää ainakin alkuinnostuksen perusteella uuden hauskan "lajin". Espoon keskuspuiston hiekkateitä on hauska ajella kovaa ja nousutkin menee putkelle noustessa niinkuin S1:n viimeisimmän videossa on mainittu, "kuin laittaisi rahaa pankkiin".
Vielä yks huomio tuosta pyörästä, jota ei tuotekuvauksesta tai kuvista selviä. Eli pyörässä on kierteellinen keskiö, josta plussaa. Tuntuu hintasekseen kerranki onnistuneelta hankinnalta.
Onko syytä miks ehjä keskiö pitäis irrottaa muuten vaan?Pystyykö kerran keskiöstä irrotetun pressfit-keskiölaakeri asentamaan vielä takaisin pyörään, vai pitääkö tilalle asentaa aina uudet laakerit?
110 paineet maastokonkeliin?Olin samassa tilanteessa pari kk sitten tosin normipyörä alla.
Jos juomateline on pyörässä niin Lezynet sun muut pumput saa asennettua samoilla ruuveilla niin että on pumpputeline alla ja päälle juomapulloteline. Nippusiteillä saa sitten minne vaan jos ei kiinnosta ulkonäkö.
Tosin ei tänä päivänä kannata ostaa minipumppua matkalle ja ton ostaminen oli virhe af. Osta suoraan CO2 patruunoita mukaan. Bike24:sta vaikka - ei tule montaa euroa per CO2.
Totuus kun väännät kaksisataa toistoa Lezynen minipaskalla (minipumppujen parhaimmistoa) että saat normi 110 paineet.. ei koskaan enään.
Edit: ostitkin jo. Palataan asiaan kun joudut käyttämään tuota kerran reissulla
Pressfiteissä on ollut natinaongelmia ja koko systeemi keksittiin lähinnä koska se on halvempi valmistaa kuin kierteellinen. Varsinkin kuiturunkoon.Mitä vikaa prässättävissä keskiöissä on? Ite hankinnlaskerin irrotus ja asennus tarpeet, koska täpärin linkusto jo vaatii nämä. Prässättävä keskiö on yhtä helppo kun kierettäväkin..