Pullo24.fi HUIJAUS! kokemukset, tilausseuranta ja Klarnan vaatimien perusteettomien maksujen kumoaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja all-in
  • Aloitettu Aloitettu
Heh hyviä vastauksia. Veikkaan että seurantaan lisäillään aika randomilla noita paikkoja. Vajaa 90€ oma tilaus ja Klarnalla eikä mene maksuun ennen kuin tavarat tulee. Piti vaan tilata Alks kun olisi tuossa kuun lopulla tarvetta, tulee vähän enemmän sitten jos jollakin ihmeen kaupalla nää pullon kamat tulee perille :D

Hyviä kysymyksiä tuonne aspaan olisi varmasti myös 1) Miksi kuljetusfirman omistajan toisen firman työntekijä vastaa pullo24 asiakaspalvelun viesteihin? Ja miten hän voi edes olla töissä yrityksessä, jolla ei ole mitään toimintaa, työvoimaa tai maksa palkkoja kenellekään. Pari muutakin kysymystä varmaan löytyy kun miettii vähän =)
 
vastaus:
————
Hyvää päivää!
Teemme läheistä yhteistyötä toimitusyrityksen kanssa varmistaaksemme, että saat tilauksesi mahdollisimman pian.
Seurantatietojen mukaan pakettisi odottaa lähetystä Helsingistä reitin varrella.

With Regards,

Ervin Voit
Sales Manager
GIFTS FOR THE HOME LTD
2nd Floor College House,
17 King Edwards Road, Ruislip
London, HA4-7AE, UK
ervin@pullo24.fi
https://pullo24.fi

Ja näpit irti sit mun viinoista jos Helsingintiellä kuljette! Täällä Vantaalla ollaan pirun janoisia:p
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt tulisi oikeaan ketjuun.
Laitoin Ervinille kysymyksen, että miksi paketit menevät helsinkiin. Alla vastaus:
"Hyvää päivää!

Kuljetusyrityksellä on pääjakeluterminaali Helsingissä.
Sieltä paketit toimitetaan kuorma-autoilla muihin kaupunkeihin, joissa on varasto tai terminaali.
Joten pisteestä pisteeseen paketti lähestyy sinua.


With Regards,

Ervin Voit"
 
Hmm, ainoa Ervin Voit jonka löysin on ilmeisesti tehnyt ihan oikeasti hommia logistiikka-alalla :hmm:

"Ervin has previously worked as a Key Account Manager for Itella SmartPost, as an international Project Sales Manager for Estonian Post AS/Omniva and as CEO for a Jersey Post ETOE."

Yllättäen löytyi pari Virolaista firmaa ja muutamia lopetettuja brittiläisiä firmoja tältäkin kaverilta :D

ECOMMERCE LOGISTICS LTD - RUISLIP siellähän se Imrekin on ollut yhtiökumppanina...
 
Hmm, ainoa Ervin Voit jonka löysin on ilmeisesti tehnyt ihan oikeasti hommia logistiikka-alalla :hmm:

"Ervin has previously worked as a Key Account Manager for Itella SmartPost, as an international Project Sales Manager for Estonian Post AS/Omniva and as CEO for a Jersey Post ETOE."

Yllättäen löytyi pari Virolaista firmaa ja muutamia lopetettuja brittiläisiä firmoja tältäkin kaverilta :D

ECOMMERCE LOGISTICS LTD - RUISLIP siellähän se Imrekin on ollut yhtiökumppanina...
 
Jos nyt tulisi oikeaan ketjuun.
Laitoin Ervinille kysymyksen, että miksi paketit menevät helsinkiin. Alla vastaus:
"Hyvää päivää!

Kuljetusyrityksellä on pääjakeluterminaali Helsingissä.
Sieltä paketit toimitetaan kuorma-autoilla muihin kaupunkeihin, joissa on varasto tai terminaali.
Joten pisteestä pisteeseen paketti lähestyy sinua.


With Regards,

Ervin Voit"



Jahas..... Miksi mun paketti ei käynyt Helsingin kautta vaan jökötti reilun viikon Turussa. No kai ne sen käyttää Helsingissä jos kysäisen....

Ps. On edelleen matkalla ja ajattelin että nyt varmaan Raision Ikean tai Puuilon kohdalla jos kävellen tuovat.
 
Itselle "tulossa" lähetys Turun kupeeseen. Ei ole edennyt Turusta Helsinkiin lainkaan. On siellä etelänaapurissa ainakin Suomen maantietoa opiskeltu. :D

At 15.01.2022 11:32, Riga :: Consignment is registered
At 17.01.2022 21:21, Riga :: We are waiting for the consignment to deliver
At 18.01.2022 06:02, Riga :: Consignment is being processed
At 19.01.2022 21:49, Ferries Riga :: The consignment is registered for a Ferry
At 20.01.2022 21:22, Ferries Riga :: The consignment is on its way
At 21.01.2022 06:01, Turku :: The consignment is ready to continue its journey at Turku
At 24.01.2022 20:29, Turku :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Turku
At 02.02.2022 08:04, Turku :: The consignment is on its way

Samankaltaisia päivityksiä tapahtunut, kuin muillakin tässä ketjussa, vaikken ole Klarnaan muuten ollut yhteydessä, kuin laskun taukotilaan laittanut. Liekö sitten sattumaa, vai kirjaavatko kaikkien tilanneiden seurantaan aina kun täällä epäillään.
 
Muuten leikitäämpä tämmöistä.

Pullo24 toimitus saapuu ja siellä on väärä tuote. Haluat tietysti palauttaa sen ja vaihtaa oikeaan.

Palautuksen hakee "Fastlines" ja toimittaa vaihdettavaksi.

Menee kyllä päiväysten kanssa tiukalle jos näin käy....... :hmm:
 
Tuota... Onko kaikilla seurannan mukaan lähetys 2 laatikkoa ja 35 kiloa? Ei meinaan täsmää yhtään...
 
Tuota... Onko kaikilla seurannan mukaan lähetys 2 laatikkoa ja 35 kiloa? Ei meinaan täsmää yhtään...


Omani on ja täsmää kyllä tilaukseen. Ehkä.



Tai siis oikeastaan yhteen laatikkoonhan nämä piti mennä, mutta tiedä näistä.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kellekään tullut vielä vaikeuksia Klarnan kanssa? Itsellä jäädytetty lasku.

EDIT: jahas, olihan roskapostiin tullutkin taas Klarnalta posti että pitäisi tehdä uusi selvitys, perkele.
 
Viimeksi muokattu:
Tässähän mitataan nyt myös Klarnan uskottavuutta. Eihän se voi toimia kaikkien puliveivareiden kanssa.


Niin ja jos toimiikin on mukava nähdä kuinka helposti hyväksyvät sen ettei makseta.

Minulla ei ole iso summa mutta Klarnan uskottavuus on nyt hyvä testata.

Ps. Vieläkin on paketti matkalla joten hitaasti etenee tätä viimeistä siivua.

Tai no aikuisten oikeesti eihän sieltä mitään ole edes lähtenyt :cool:
 
Onkos kellekään tullut vielä vaikeuksia Klarnan kanssa? Itsellä jäädytetty lasku.

EDIT: jahas, olihan roskapostiin tullutkin taas Klarnalta posti että pitäisi tehdä uusi selvitys, perkele.


Lisätiedot kysyivät multakin. Laitoin sovelluksesta suoraan ja on nyt selvityksessä. Mainitsin myös että on luvattu toimittaa tämän viikon loppuun mennessä.

Eiköhän siis ensi viikolla tule jotain ratkaisua kun paketti ei kuitenkaan saavu perille.
 
Niin ja jos toimiikin on mukava nähdä kuinka helposti hyväksyvät sen ettei makseta.

Minulla ei ole iso summa mutta Klarnan uskottavuus on nyt hyvä testata.

Ps. Vieläkin on paketti matkalla joten hitaasti etenee tätä viimeistä siivua.

Tai no aikuisten oikeesti eihän sieltä mitään ole edes lähtenyt :cool:
Tuskin se Klarna voi ottaa rahoja teiltä. Siellähän lukee, että "Maksa kun olet vastaanottanut paketin". =)
 
Lisätiedot kysyivät multakin. Laitoin sovelluksesta suoraan ja on nyt selvityksessä. Mainitsin myös että on luvattu toimittaa tämän viikon loppuun mennessä.

Eiköhän siis ensi viikolla tule jotain ratkaisua kun paketti ei kuitenkaan saavu perille.
Linkkasin tämän threadin Klarnalle tiedoksi. Kai ne Sergein touhut muutenkin ovat jo huomanneet, mutta kuitenkin. Lupasi viedä tytteli johonkin heidän toiseen tiimiinsä käsittelyyn.
 
Toimiiko muilla vielä fastlinesin seuranta?
Mä en ainakaa edes pääse koko sivulle :-)

Nyt toimii taas
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän vaikuttaa niin jännittävältä, että tekisi itsekkin mieli laittaa tilaus sisään jotta pääsisi elämään huumassa mukana.

Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Suositan että pyydät tarjousta niin pääset heti asioimaan oikealla sähköpostilla ;)
 
ei tietenkään tarvii Klarna laskua maksaa, jos toimitusta ei ole tullut. Tän huolen voi kyllä unohtaa.

Tuossa ehdotuksessa on vaan sellainen heikko puoli, että ensin puskee perintäkirjettä, sitten menee maksu perintötoimistoon ja sen jälkeen katoaa luottotiedot.

Unohtamisen sijasta edessä on kyllä Klarnan kanssa vääntöä ja reklamatiota reklamaation perään.
 
No ei perintätoimiston maksuvaatimuksesta vielä luottotietoja mene. Senkin voi vielä riitauttaa, jolloin asia menee oikeuteen käsiteltäväksi. Maksuhäirömerkintä tulee vasta oikeuden tuomiolla.

Toinen juttu tietysti, että kuinka moni jaksaa mennä moiseen rumbaan...
 
jos varovasti aatteli niin esim 100 tilauksen keskiarvo 100 € niin kyllähän siitä puhtaana yhden virolaisen vuosipalkan saa
 
No ei perintätoimiston maksuvaatimuksesta vielä luottotietoja mene. Senkin voi vielä riitauttaa, jolloin asia menee oikeuteen käsiteltäväksi. Maksuhäirömerkintä tulee vasta oikeuden tuomiolla.

Toinen juttu tietysti, että kuinka moni jaksaa mennä moiseen rumbaan...

Niin, se riitauttaminen juuri on sitä aktiivista toimintaa. "Tän huolen voi kyllä unohtaa" ei ole mikään ratkaisu.
 
Jälleen laittelin Sergeille viestiä, tällä kertaa mukaan lisäsin tuon fastlinesin sivujen alla olevan osoitteen. Ilmoitin kaksikolle huomisiltana juovani siideriä tai juovani siideriä rikosilmoituksen tehtyäni. Petokseltahan tämä alkaa vaikuttaa keittiöjuristin pätevyydellä.
Ja inb4 "poliisienresurssit"-uliuli :poop:
 
mulla ei oikein tähän ketjuun oo enää paljoa kommentoitavaa. Pitää hoidella noi Klarna asiat loppuun.
Onneks Netpris tilaus tulee viikossa eli huomenna, joten viikonloppu juomat kunnossa.
 
Juu ei ne luottotiedot ihan helpolla vahingossa mene. :hmm:
 

Liitteet

  • Screenshot_20220203-183335_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220203-183335_Samsung Internet.jpg
    86,3 KB · Luettu: 332
  • 531bfae19073447e89bb1e81037802a6.jpg
    531bfae19073447e89bb1e81037802a6.jpg
    59,9 KB · Luettu: 332
Tuossa ehdotuksessa on vaan sellainen heikko puoli, että ensin puskee perintäkirjettä, sitten menee maksu perintötoimistoon ja sen jälkeen katoaa luottotiedot.

Unohtamisen sijasta edessä on kyllä Klarnan kanssa vääntöä ja reklamatiota reklamaation perään.
Onko sulla omakohtaista kokemusta tai muuta tietoa siitä, että joku olisi koskaan joutunut klarnalle maksamaan laskua, jos tilattua tavaraa ei ole saapunut? Toki klarnalle joutuu vastailemaan aika ajoin niitten lisätietokyselyihin tilausta koskien, mutta asiaa selvitettyä oon tähän asti saanut aina maksun "jäihin". Jossain tapauksissa tätä palloa on pelattu pitkäänkin, kunnes tuotteet on saapuneet. Tästä voi tosiaan tulla nyt sit se keissi, missä nähdään, joutuuko maksumieheksi vaikkei tuotteita tulisikaan. Jos näin käy, syö kyllä klarnan uskottavuutta noissa maksuasioissa. Miksi kukaan käyttäisi klarnaa välikätenä, jos siihen ei voi luottaa...?
 
Eiköhän nämä asiat Klarnan kanssa hoidu ihan ok mutta yksi asia kummastuttaa.

Miksi tämä Pullo24 kauppa ei jatkanut tarjouksia?

Oli silloin joulukuun puolivälissä kova tohina ja tarjoukset vaan koveni. Miksi lopettaa jos tarkoitus vain Kääriä rahaa huijaamalla?

Oman järkeni mukaan joku - 50% vuoden loppu tarjous ja vielä porkkana " maksa verkkopankilla - 5%"

Varmasti olisi monta asiakasta lisää. Toimiihan kauppa vieläkin mutta niin kovilla hinnoilla että ei järkeä tilata.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Eiköhän tarkoitus ollut vain kusettaa innokkailta tarjoushaukoilta rahat pois joulumyynnin varjolla. Koska äkkiä porukka tajuaa ettei kauppa ole toimiva, niin samapa se siitä eteenpäin. Ja jos joku myöhemmin innostuu jotain tilaamaan, niin sehän on vain bonusta, eli kaupan auki pito ei tappiolle jää. Ja ehkä ajatus ollut että tuollaisella "pienellä" kuprulla ei hommasta tule vielä rikostutkintaa, kun ovat täysin saman kuvion tehneet aiemmin. Kun let's face it - ei näillä kaljarahoilla Gaymansaarille Politseita karkuun pääse kuitenkaan, niin kannattaa sama pikkurötös toistaa vaan useaan kertaan ja jättää suuri puhallus muille.

Mutta tällä kertaa, koska Klarna ei heti tilitäkään rahoja kauppiaalle (*), niin pitää vielä spinnata juttua keksimällä lähetysseurantaa (kun ei kai kukaan usko, että joulukuun puolessa välissä tilatut tavarat olisi lähteneet liikkeelle vasta tammikuun puolessa välissä ja tekisi kuukauden matkaa Latviasta, ilmaantuen aina uudestaan seurantaan heti kun kysellään lisää). Ja aiemmista jutuista muistellen, eikös näiden varttivenakoiden edellinen kusetus perustunut siihen, että vaikka yksi maksutapa oli siinäkin kaupassa Klarna, niin "laskulla" ei voinut silti tilata, vaan lähetys lähti vasta kun maksu näkyi heillä. Eli aikaa tässä pelataan, ei mitään muuta.

Ostajille: Klarnan kanssa kenenkään turha stressata. Jos kyselevät tai jos laskun eräpäivä on mennyt, niin ilmoitatte sinne, että tavaraa ei ole tullut koskaan. Jos kyselevät lisää, niin sanotte että tavaraa ei ole tullut koskaan. Ja jos kyselevät lisää, niin toistatte saman, jne. Mitään muuta ei tarvitse tehdä, eikä mitään tarvitse vääntää. Jos oikein kohtelias on, niin voitte sanoa, että jos joskus 12 kk päästä tilaus saapuisikin perille, niin otatte sitten yhteyttä erikseen. :lol: Jos Klarna jostain käsittämättömästä syystä haluaisi alkaa maksua teiltä periä, niin siinä vaiheessa kun perintätoimisto ottaa yhteyttä niin toteatte että tavaraa ei ole tullut koskaan (ja siitä olette ilmoittaneet Klarnalle, eli siten saatava on riitautettu, ja silloin perintätoimet loppuvat). Nämä "menee luottotiedot" -ulinat on taas tätä essonbaari-tasoa (mutta tottakai tieto pitää maksunvälittäjälle viedä että tavaraa ei ole tullut, muuten he olettavan kaiken olevan OK).


(*) Klarnassa kauppiaan pitää "aktivoida" tilaus, eli merkitä se lähetetyksi. Klarna tilittää tilauksen summan vasta tämän jälkeen, ja tietyn viiveen kera, joka on vähintään 1 viikko, mutta voi olla enemmänkin riippuen kauppiassopimuksesta. Kaupan tulisi myös itsenäisesti siirtää laskun eräpäivää Klarnassa jos toimitus on viivästynyt. Eli tässä tapauksessa kauppias keksii lähetysseurannan, jotta voidaan a) "näyttää" että tilaus on lähtenyt ja kenties b) "näyttää" että tilaus on toimitettu (koska siellä on ollut näitä "ready at pick-up point" -statuksia), joita voi käyttää ehkä Klarnan suuntaan jos kauppias yrittää jotain todistella ja sitä kautta ostaa lisää aikaa, tai yrittää vierittää asiakkaiden syyksi noutamattomuutta tms.


(p.s. ei vieläkään itselläkään mitään tilauksia tai penniäkään kiinni tässä .. mutta v...uillakseni heiluttelen tässä, t. Seppo Räty)
 
Viimeksi muokattu:
Onko sulla omakohtaista kokemusta tai muuta tietoa siitä, että joku olisi koskaan joutunut klarnalle maksamaan laskua, jos tilattua tavaraa ei ole saapunut? Toki klarnalle joutuu vastailemaan aika ajoin niitten lisätietokyselyihin tilausta koskien, mutta asiaa selvitettyä oon tähän asti saanut aina maksun "jäihin". Jossain tapauksissa tätä palloa on pelattu pitkäänkin, kunnes tuotteet on saapuneet. Tästä voi tosiaan tulla nyt sit se keissi, missä nähdään, joutuuko maksumieheksi vaikkei tuotteita tulisikaan. Jos näin käy, syö kyllä klarnan uskottavuutta noissa maksuasioissa. Miksi kukaan käyttäisi klarnaa välikätenä, jos siihen ei voi luottaa...?


No ihan tämän kyseisen kaupan kohdalla Olutmies91 kirjoitteli tuossa toisessa ketjussa Klarnan vastauksesta: "Selvitimme tilannetta ja paketin seurannan mukaan tilauksesi on nyt noudettavissa noutopisteestä (...) Näiden tietojen perusteella olemme päättäneet tapauksesi tutkinnan". Tekstin korostus allekirjoittaneen.

Miten muuten tuo pitää tulkita, kuin että Klarnan mukaan kaikki on kunnossa ja lasku pitää maksaa?

Totta ihmeessä jokaisen pitää jatkaa tuollaisen vastauksen jälkeen tappelua ja kiistää saatava. Mutta jos sitä ei tee, niin mitä muuta tuosta voisi seurata kuin edellä kuvailemani tapahtumaketju. Eli kaikkea muuta kuin vaivattomalta vaikuttaa Klarnan kanssa kinaaminen tällaisissa tapauksissa.
 
No ihan tämän kyseisen kaupan kohdalla Olutmies91 kirjoitteli tuossa toisessa ketjussa Klarnan vastauksesta: "Selvitimme tilannetta ja paketin seurannan mukaan tilauksesi on nyt noudettavissa noutopisteestä (...) Näiden tietojen perusteella olemme päättäneet tapauksesi tutkinnan". Tekstin korostus allekirjoittaneen.

Miten muuten tuo pitää tulkita, kuin että Klarnan mukaan kaikki on kunnossa ja lasku pitää maksaa?

Totta ihmeessä jokaisen pitää jatkaa tuollaisen vastauksen jälkeen tappelua ja kiistää saatava. Mutta jos sitä ei tee, niin mitä muuta tuosta voisi seurata kuin edellä kuvailemani tapahtumaketju. Eli kaikkea muuta kuin vaivattomalta vaikuttaa Klarnan kanssa kinaaminen tällaisissa tapauksissa.
Ei varmasti tarvitse maksaa, kun kertoo asiasta uudestaan klarnalle.
 
Tosiankaan sitä "radiohiljaisuutta" ei kannata pitää klarnan kanssa vaikka kuinka tekisi mieli keskittää kaikki voimavarat Sergein kanssa viestittelyyn.

ei tietenkään tarvii Klarna laskua maksaa, jos toimitusta ei ole tullut. Tän huolen voi kyllä unohtaa.

Nämä ohjeistukset vaarallisia kun toiset voivat käsittää sillai et voi suorilta heittää laskut roskiin reagoimatta mitenkään jos Samara ei ole käynyt pihassa.
 
Ei varmasti tarvitse maksaa, kun kertoo asiasta uudestaan klarnalle.

Niin, muutaman viestin verran olen nyt kirjoitellut, että laskun riitauttaminen vaatii aktiivista toimintaa ja että edellä esitetty "tän huolen voi kyllä unohtaa" ei ole mikään ratkaisu.

Minä en ole yhdessäkään viestissäni väittänyt, että tilaajat joutuvat maksamaan saamattomat tilaukset. Mutta passiivisuus ei ole mikään ratkaisu. Jos Klarnan ratkaisun jälkeen päättää, että "tän huolen voi kyllä unohtaa", niin viime kädessä ollaan huolettomia luottotiedottomia kansalaisia.
 
Muuten oletteko huomanneet että Klarnan sovellus ilmoittaa toimituksesta heti kun myyjä on lähettänyt paketin. Vai onko tuo niin että ilmoittanut Klarnalle paketin lähdöstä.

Pullo24 on minun kohdalla ainut kauppa joka ei ole tehnyt tätä ilmoitusta.

En tiedä onko vain sattumaa ja toimiiko kaikki yritykset niin mutta kuitenkin......

Lisäksi sitäkin ihmettelin kun Sergei kertoi minulle että "kuljettajan täytyy soittaa että tiedän kuitata paketin"

Eli he saavat rahat Klarnalta ja minun ei tarvitse maksaa Klarnalle, molemmat osapuolet siis "voittivat" :x3:

Tuossa on aika vahva näyttö jos ja KUN lähetys ei saavu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom