Project Cars 2

On forcet sieltä tapissa. Ehkä se vain pittää jossaki vaiheessa tilata dd-ratti jos rikastuis...

Suosittelen kyllä DD ratin hankintaa. Itsellä Accuforcen ratti käytössä ja siinä joutuu forceja laskemaan, kun muuten ratti vie miestä, eikä mies rattia.
Oletetavasti DD rattien hinnat tulee lähivuosina muutenkin tippumaan, kun Accuforse julkaisi uuden V2 version joka on huomattavasti jo edeltäjäänsä edullisempi ja oletettavasti tuo Fanatec tulee kanssa sijoittumaan kohtuu hintaan.
 
Kokeilin tossa ladatessa sitä McLarenin superautoa... siis mitä hemmettiä, onko tässä jarrut puusta tehty vai miksi ei auto pysähdy? Kauhee jarrutusmatka ja ei näköjään ole ABS-jarrutkaan käytössä kun ei voi kääntyä kun samalla jarruttaa. No se oli kyllä pädilla vaan.:btooth:

Pari muutakin liikennekelpoista autoa yllätti 'ajettavuudellaan' noin alkuun, mutta ratin kanssa alko löytyä jo ihan kivojakin ajettavia, että pysyy radalla sentäs ja aikoja parannettua kun oppii vähän ratoja.
Katoppa sitä nopeusmittaria ja paljon on vauhtia :) Noissa superautoissa ei kuitenkaan renkaina ole mitään rata sliksejä alla vaan semi sliksit. Ei niitten pidäkkään pysähtyä samalla tavalla kun seinään niinkun kilpa autojen. Esim Mclaren P1 on sellanen tykki suoralla että kerää nopeasti 250km/h+ vauhtia, kiihtyy paljon nopeammin kun 90% kilpureista. Eli ei sitä nyt voi odottaakkaan että "katurenkailla" varustettu auto noista vauhdeista ihan samantien pysähtyy.

Ja toisekseen jos jossain muussa moodissa koitit kun time trialissa ni tässä on kyllä pahasti yliammuttu tuo renkaiden lämmittämisen vaikutus. Varsinkin katuautoilla kestää useamman kierroksen että renkaat lämpenee ja alkaa edes jotain pitoa löytymään. Kylmillä renkailla ekat kierrokset on melkein sama kun ajelisi jäällä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo sen vauhdin kyllä huomioin ja renkaiden 'sinisyyden' ja koitin varovasti vetää, muttakö aina lähti lapasesta. Samaa oli vähän jossain pikkusarjan bemussakin, mitä nopeasti koitin. Sitten jollain Caterhamilla olikin jo kiva päästellä.
 
Servu on taas päällä (io-tech FIN). :)
 
Kyl täs on vielä jotain pielessä ratin suhteen. Joku "perus" superauto, niin rattituntuma on realistinen, tuntuu kanttarit yms. ratissa. Sitten otat vaikka Lotuksen 98t F1 auton ja sen ohjaus on ihan täysin tunnoton. Ei tunnu kanttarit, ohjausvaste on kuin ajaisi jotain fiat puntoa. Tuossa lotuksessa ajotuntuma aiemmassa pelissä oli paljon parempi ja se oli siinä myös haastavampi ajettava. Tässä uudessa se on helpompi ajettava. Jotenkin tuntuu että jotkut autoista on vain copy&paste vanhasta tähän uuteen ja unohdettu säätää kokonaan...
 
Hyvät pelit oli tänään vaikka säät vähän yllättikin. :D

Saatiin servu täyteen suomalaisia. :)
 
Tämä se vähän kiinnostais, mutta kysymysmerkkejä on muutamia, josko täältä sais valaistusta asiaan.

Toimiiko multi hyvin, ja onko helppokäyttönen? Voiko helposti tehdä oman servun jos vaikka kaverin kans haluaa kattoa kumpi on nopeampi? Onko kuinka raskas raudalle, itellä on 3750k ja GTX1060 3g ja 8 gigaa rammia, hyötyykö ssd:stä vai pelaako hdd:llä siedettävästi? Singleplayer career tässä kait oli? Ja kuinka simu tämä on, jos vertaa vaikka Assetto Corsaan tai iRacingiin
 
Ja kuinka simu tämä on, jos vertaa vaikka Assetto Corsaan tai iRacingiin

Jokaisella varmaan on oma mielipide tuohon simu asiaan, mutta itse todella paljon assettoa ja hieman myös IRacingia pelanneena, niin sijoittaisin Pcars 2 johonkin niiden väliin. Selkein iso plussa jonka Pcars 2:lle antaisi on tuo rengasfysiikka, Pcars 2 selkeesti huomaa koska renkaat ovat kylmät ja koska ne rupeavat lämpenemään.
 
Hehkuttavat kaikkialla kuinka pcars2 vaatii VR-setin, jotta pelistä saa mitään irti. VR varmasti parantaa immersiota, se on selvä juttu, mutta kai tämä ihan toimiva paketti on ilmankin, vai?
 
Miten ko. peli soveltuu gamepadilla ohjattavaksi, vai onko tämä suunniteltu rattisankareita silmälläpitäen?
En omista kuin edellisen version, mutta voin siltä pohjalta vastata, että on suunniteltu ehdottomasti rattia ja polkimia varten. Padillakin voi yrittää sohia, mutta ei se mukavaa ole, eikä varsinkaan sellaista menoa mikä on ollut tekijöiden mielessä.
 
Toimiiko multi hyvin, ja onko helppokäyttönen? Voiko helposti tehdä oman servun jos vaikka kaverin kans haluaa kattoa kumpi on nopeampi? Onko kuinka raskas raudalle, itellä on 3750k ja GTX1060 3g ja 8 gigaa rammia, hyötyykö ssd:stä vai pelaako hdd:llä siedettävästi? Singleplayer career tässä kait oli?
Multi toimii ihan ok tällä hetkellä, jotain bugeja vielä löytyy, voit tehdä private servun ja ajella kaveris kanssa. Itellä sama prossu mutta näyttiksenä toimii 280x ja fps pyörii 60-100 välillä medium asetuksilla.
 
ok. pitää suunnata nokka Forza7 suuntaan. sukulaispennut vaativat kilpa-ajo peliä tullessaan kylään, pakko hommata jotain :)

Forza horizon 3:sta on kyllä skidit tykänny. Sitä ei tosin voi splitscreeninä pelata. Voikohan FM7:kaan?
 
Hehkuttavat kaikkialla kuinka pcars2 vaatii VR-setin, jotta pelistä saa mitään irti. VR varmasti parantaa immersiota, se on selvä juttu, mutta kai tämä ihan toimiva paketti on ilmankin, vai?
Oon itse todennut että mielummin käytän monitoria kuin laseja tässä. Lasit on tarpeelliset ainoastaan silloin kun haluat katsoa nopeasti sivuille. Näytössä on sitä tarkkuutta kun taas laseissa ei.
 
Itse saan laseilla jotenkin paremman tuntuman autoon.
 
Miten ko. peli soveltuu gamepadilla ohjattavaksi, vai onko tämä suunniteltu rattisankareita silmälläpitäen?

Kyllä tätä Padilla ajelee, kunhan suhtautuu autoihin niiden vaatimalla kunnioituksella. Paljon helpompi ajaa kovaa ja tasaisesti tässä, kuin ykkösessä vakioasetuksilla.
Tietenkään samanlaiseen täsmällisyyteen, kuin ratilla, ei pääse, fyysinen mahdottomuus. Ei fps-pelejäkään Padilla kuulu pelata IMHO.

Kannattaa ainakin kokeilla, steamissa on refund-mahdollisuus.
 
Tänään olisi tarkoitus lähteä tahkoamaan peliä PC:llä. Rattina G29 ilman H-keppiä. Kannattaako metsästää jotain asetuksia, kuten ykkösessä oikeastaan oli pakko, vai vetäistä pystymetsästä tulille ja kovaa ajoa?
 
Itse muutaman kerran crossia ajanut ja se on kyllä viihdyttävää, ratilla ajaessa niin vaatii kyllä käsijarrun, ilman sitä ajamisesta ei tullut mitään, saa toki jonkin napin taakse, mutta vie vähän sitä fiilistä tuo nappi jarru.
 
Hehkuttavat kaikkialla kuinka pcars2 vaatii VR-setin, jotta pelistä saa mitään irti. VR varmasti parantaa immersiota, se on selvä juttu, mutta kai tämä ihan toimiva paketti on ilmankin, vai?

Ihan kaikessa simuilussa vr toimii todella hyvin ja niinkuin tässäkin pelaamisesta saa enemmän irti.
Itse koen, että saa paremman tuntuman ajamiseen ja toisen perässä ajaminen helpottuu paljon.
Itse nyt pääasiassa ajelen iracingiä kun en ole tähän löytänyt vielä hyviä ffb säätöjä. Jotenkin kummallinen tuntuma tässä.

E: toki näytöllä pelaa siinä missä muitakin simuja, ei tämä siitä poikkea.
 
Minäkin voisin crossia tulla ajamaan viikonloppuna. Siinä tuntuma parempi kuin dirt rallyssä ja tämän pelin ratapuolella.
 
Ihan kaikessa simuilussa vr toimii todella hyvin ja niinkuin tässäkin pelaamisesta saa enemmän irti.
Joo, näinhän se on, eikä VR minulle siis tuntematonta ole. Myin vaan omat lasit pois aika nopeasti, kun ei oikein ole ollut kunnollista tarjontaa pelipuolella ja lisäksi Riftin godray-efekti oli tummissa paikoissa niin ärsyttävä.

Tämä voisi olla sellainen, joka laittaa taas harkitsemaan uutta hankintaa. Hinnatkin ovat välissä pudonneet.

/Offtopic
 
Driftaukseen tämä peli ei sovi. Joku korjatkoon väitteeni videon kera. o_O
 
Joo, näinhän se on, eikä VR minulle siis tuntematonta ole. Myin vaan omat lasit pois aika nopeasti, kun ei oikein ole ollut kunnollista tarjontaa pelipuolella ja lisäksi Riftin godray-efekti oli tummissa paikoissa niin ärsyttävä.

Tämä voisi olla sellainen, joka laittaa taas harkitsemaan uutta hankintaa. Hinnatkin ovat välissä pudonneet.

/Offtopic

Hommaa ensin peli testiin. Voit pettyä ajomallinnukseen... ehkä.
 
Minkälaista tuossa on lumella tai mudassa ajo ts. onko aidon tuntuista?
Vesisade ainakin aika schaissea osittain. Esim. Silverstonen pitkä suora sateella on järkyttävän liukas. Muutenkin se märkä asfaltti tuntuu hieman naurettavalta.
 
En teidä johtuuko ratin asetuksista vai auton säädöistä, mutta omasta mielestä tuo sade on kohtuu hyvin tehty, lätäköt tuntuu ratissa, kanttareista tulee liukkaat ja muutoinkin muuttuvan olosuhteen huomaa, mutta en kyllä missään kohtaa ole huomannut, että radasta tulisi mitenään järkyttävän liukas.
 
No niin, hienoa jos löytyy kiinnostusta myös crossiin! Eihän siinä muuta ole kuin se, että ei ajeta tahallaan takapeltiin ilman jaruttamatta. Ainahan noissa kolisee ja pienet pusut on ok. Ohittaahan tietenkin saa, jos kaveri jättää raon auki.
 
Vesisade ainakin aika schaissea osittain. Esim. Silverstonen pitkä suora sateella on järkyttävän liukas. Muutenkin se märkä asfaltti tuntuu hieman naurettavalta.
No, kohtahan se nähdään. Alkoi nimittäin himottamaan sen verran, että nyt on latauksessa. :)
 
Pitääpäs koittaa tota driftausta. Voi olla laseilla ihan mukavaa hommaa.
Onko tuo mad miken auto perus setupilla jo muutakuin pitää ja päästää vai pitääkö ruveta heti säätämään?
 


Nuokin kuule on jostain beta-ajalta. Ja nyt meinasin että ihan omia videoita, tuppaan kattomaan iha vitusti videoita pelistä jota odotan niin olen nähnyt kummatkin.

Toki jos saat noista videoista asetukset irti nii kyllähän sitten luulis onnistuvan. Ei ainakaa onnistu default asetuksilla.
 
Nuokin kuule on jostain beta-ajalta. Ja nyt meinasin että ihan omia videoita, tuppaan kattomaan iha vitusti videoita pelistä jota odotan niin olen nähnyt kummatkin.

Toki jos saat noista videoista asetukset irti nii kyllähän sitten luulis onnistuvan. Ei ainakaa onnistu default asetuksilla.

Ootappa muutama päivä ni laitan padilla leikittelystä jotain kuvaa, en tosin Radbullilla, mutta pykälää tai kahta kesymmällä laitoksella.
 
Ootappa muutama päivä ni laitan padilla leikittelystä jotain kuvaa, en tosin Radbullilla, mutta pykälää tai kahta kesymmällä laitoksella.

Odotanpa hyvinkin mielenkiinnolla. Mulla kun on toi T300 ratti ja h-kaavion vaihteet niin olis kyllä kiva tietää että millä pirulla tuossa pelissä pitäis pystyä driftaa. Nuo videotkin oli ekan kerran kun näin niin "Vau, vittu miten siistiä" annas olla kun otin itse radbullin. Meni nii moti että suljin pelin. Tosin olis mullakin toi x360 ohjain...
 
Odotanpa hyvinkin mielenkiinnolla. Mulla kun on toi T300 ratti ja h-kaavion vaihteet niin olis kyllä kiva tietää että millä pirulla tuossa pelissä pitäis pystyä driftaa. Nuo videotkin oli ekan kerran kun näin niin "Vau, vittu miten siistiä" annas olla kun otin itse radbullin. Meni nii moti että suljin pelin. Tosin olis mullakin toi x360 ohjain...
Epäilen kans että ton videon tyyliin kovin moni pystyy ajaa. Thrustmasterilla taitaa olla jopa etuasema, kun se FFB kuulemma on parempi siinä.
 
Epäilen kans että ton videon tyyliin kovin moni pystyy ajaa. Thrustmasterilla taitaa olla jopa etuasema, kun se FFB kuulemma on parempi siinä.

Jaa-a en tiedä. Ei niinkään FFB ole ongelma vaan ne auton säädöt. Kyllä mitä koitin niin hyvin se 950heppane Ferrarikin meni lintassa kun otti Nordschleifen ja talvi tietenkin. Jos ei ottanut "Ice" renkaita niin ei pysynyt käsissä mitenkään, mutta kun löi jääratarenkaat alle niin tuntu kivalle. Ferrarilla driftaus taas radalla kesäkelillä tuntu nii pirun vaikealta (vaikkakin sen pitäis olla helppoa....(?)).
 
^ Tosta nyt voi ehkä olla montaa mieltä mutta minusta valkoinen Ford GT ei tehny mitään väärin kun hän pysyi radalla oikealla ajolinjalla ja näytti vähä siltä että Ferrari ei olis tuossa kääntyny enää tarpeeksi.
 
Juu, emt kenen vika se oli, mutta itte ei nähny yhtään että sisäkurvissa oli sakkia. Ei oo myöskään noita hienoja nuolia käytössä :P
 
Rehellinen kisa tilanne :lol:

Jostai valikosta saa nuo nuolet päälle ja kannattaa laitta myös spotteri huutamaan taustalle ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 669
Viestejä
4 777 371
Jäsenet
77 658
Uusin jäsen
Laitapuiston_Mies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom