Project Cars 2

Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
156
Eipä kai siitä mitään tarkempaa. Muuta kuin että nimenä on Project CARS Revolution ja että luultavasti ei julkaista ennen seuraava konsolisukupolvea...
 
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
414
Täytyy sanoa että tämä peli vaatii hetken, että tähän pääsee kunnolla sisään. Mutta kun on peliin kunnolla tutustunut, sekä asetukset saanut kohdalleen on se todella makoisa pelattava.
Jatko-osaa tähän en kyllä osaa kaivata, kyllähän tässä sen verran on erilaisia ratoja ja autoja että kyllästymään ei pääse. Lisäksi vielä tuo dynaaminen sää ja aika on jotain sellaista jota en ainakaan itse ole ajopeleissä ennen kokenut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
156
Kyllähän Project CARS 2 menee itsellä klassikkostatuksella kaikkien aikojen autopelien top-kolmoseen, aika tarkalleen 2 vuotta tuli hinkattua liki päivittäin julkaisusta asti. Varsinainen kyllästymispiste ei missään vaiheessa tullut vastaan, sen sijaan koin "luonnollisen siirtymän" kohti Assetto Corsaa, joka on modattuna Project CARS potenssiin 4.

Autovalikoima PC2:ssa on kiitettävä ja ratalista saa kyllä suurimman osan kilpailijoista näyttämään huonolta. Puutteita ja korjattavaakin on, mutta moni asia osui kyllä kakkososassa kohilleen.

Yksi hieno ja hauska ominaisuus PC2:ssa on mahdollisuus säätä FOV "progressiiviseksi", eli siten että se kasvaa vauhdin myötä aiheuttaen tunteen "penkkiin liimautumisesta". Toki tuo FOVin kasvattaminen on yleinen tehokeino arcadepuolella, mutta tässä sen voi säätä järkevästi ja hienovaraisesti vetämättä överiksi.

Seuraavaa osaa en juuri odota, ja jos odottaisin niin en odottaisi siltä juuri mitään. En ole sen kehitystä juuri seurannut, mutta SMS:n fuusio Codemastersin kanssa oli sellainen juttu että kun siitä kuuli niin latistui viimeisetkin erektion merkit... No, yllättäkööt sitten positiivisesti. Vaan luulenpa että sieltä on jotain Forzaa ja Gridiä tulossa painotuksella karnevaalitunnelma ja AJAMISEN HAUSKUUS, kuten on puheissa ollut...
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
26
no jos ne nyt sen seuraavan tekee forza tyyliseksi ja saavat siihen jopa vr ominaisuuden, niin kyllä se ostoon itsellä ainakin lähtee. Pcars 2 on ollut kyllä todella viihdyttävä peli. Tuo dynaaminen FOV muuten taisi olla jo ykkösosassa kun vielä konsolilla sitä pelailin. Seuraavaksi sitten automobilista 2 ostoon kun ilmestyy tässä kuussa.
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
156
Onhan Forza 7:ssakin toki joitain ominaisuuksia joita vois Project CARSiin sulauttaa, kuten parempi uramoodi sekä... Jotain. PC2:ssa autot tuntuvat yksilöllisemmiltä siinä missä Forzassa on paljon copypaste-ääniä, autot tuntuvat yhdeltä mössöltä ja autokannassa on n. sata maasturia ja citymaasturia. IMO Forzan ajettavuus oli täyttä pökälettä sekä ratilla että pädillä (toki 100 tunnin peliaikakaan ei täysin sulje pois user erroria). PC2:ssa on myös dynaaminen sää sekä dynaamiset vuorokaudenajanvaihtelut, kun Forzassa on "dynaaminen sää" sekä eri vuorokaudenaikoja valikoiduille radoille.

Henk koht pelkään että seuraava Projet CARS siis menee enempi kevyempään suuntaan kun kakkososan yksi vahvuus on mielestäni se, että se sijoittuu tietyllä tavalla sweet spottiin vähän simumpana sim-cadena siinä missä Forza on ei-niin-simu-sim-cade. :D

EDIT. AMS2 vaikuttaa kyllä videoiden perusteella pakkohankinnalta jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
2 580
Onhan Forza 7:ssakin toki joitain ominaisuuksia joita vois Project CARSiin sulauttaa, kuten parempi uramoodi
Siis mitä?? Forzan ura parempi? Ei kyllä sit millään mittarilla, kaikkein kamalin tapa tehdä uraa.

Nimenomaan ns realistinen urapolku on se ainut joka on oikea ratkaisu. Eli pikku luokasta siirryt menestymisen myötä isompiin luokkiin. On sit kuse formuloista, rallista, motogp:stä, tai Pcarsin tapaisista rata-autoista.

Sit taas jopa arcade peleissä on karseinta syöpää tollaset 1-2 kilpailun kisat x autolla jotka on oletuksena jonkun 3 kierrosta. Ei ei ei. Täysi viikonloppu parilla lähdöllä.
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
156
Omaan makuun Forzan uramoodin rakenne oli parempi verrattuna PC2:n melko riisuttuun malliin. Forzassa oli enempi tavoitteellista sisältöä ja aikansa niitä eri luokkia tuli koluttua. PC2:n uramoodi jäi melko nopeasti ja sen parissa tuli vaan rällättyä sitten satunnaisesti ja päättömästi.

Molempien uratilat ovat kyllä melko kämäsiä verraten esim. WRC8.

Toisaalta tuli oikeen paha mieli kun muisti taas tuon Forzan "kisaviikonlopun"; ei aika-ajoa, startti keskeltä, kolme kisapituutta tyyliin 5min, 20min ja tunti... :cautious:
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
593
Niin mitäs seuraavaksi on PC2 on koluttu läpi?

Ilmeisesti Assetto Corsa Competizione?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
156
Assetto Corsa Competizione on kyllä tiukka jos GT-kolmoset kiinnostaa. Suppeasti yhä sisältöä toistaiseksi, mutta autoissa on luokkarajoituksista huolimatta paljon nyansseja ja ratojen mallinnukset ovat parhaita mitä on itsellä tullut vastaan.

Täälläkin mainittu Automobilista 2 kannattaa myös teipata korvan taakse, julkaisu tapahtunee lähiviikkoina. Kyseessä siis Madness-engineä käyttävä ja oletettavasti suurella sydämellä tehty simu ripauksella etelä-amerikkalaista eksotiikkaa. Ainakin visuaalisesti Project CARS 2.5, mutta en siis ole itse tuota vielä kokeillut.

Assetto Corsa itsessään on vanha mutta iätön runsaudensarvi jonka loistokkuutta tulen saarnaamaan elämäni loppuun saakka. Vaatii vaan paljon oheiskikkailua pelaamisen ohella modien kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
871
Tuli nyt vihdoin ratti ja polkimet hankittua, niin pysyy jopa vähän paremmin tielläkin, kun on jotain tuntumaa autoissa. :) Tai no pysyy ja pysyy sillä esim. jollain Ferrari Enzolla on omallakin taitotasolla ihan hieno vetää, kun sitten taas joku McLaren F1 on ihan kauhea hyrrä varsinkin pienemmillä vaihteilla, kun yrittää jostain mutkasta kiihdyttää. (Ajelen siis niillä realistic asetuksilla, jolloin tuossa McLarenissa ei tosiaan taida olla luistonestoja sun muita, mutta tehoja kyllä senkin edestä.) Urapuolella sen sijaan tekoäly on suht mielenkiintoinen, kun vetää muka niillä junior Ginettoilla sateessa jotain 1:12 kisa-aikaa, kun itse vedän jotain 1:20 ja muutenkin tulee melkein aina suoralla takaa ohi, vaikka täydellä vaihteella yritän päästää minkä autosta irtoaa.

Yksi hieno ja hauska ominaisuus PC2:ssa on mahdollisuus säätä FOV "progressiiviseksi", eli siten että se kasvaa vauhdin myötä aiheuttaen tunteen "penkkiin liimautumisesta". Toki tuo FOVin kasvattaminen on yleinen tehokeino arcadepuolella, mutta tässä sen voi säätä järkevästi ja hienovaraisesti vetämättä överiksi.
Kiitoksia tästä vinkistä. En ollutkaan huomannut tuota laittaa päälle. :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
637
Kannattaa kokeilla niitä community eventtejä. Ne on mukavaa ja menee usein siihen että yks viel :)
Ajetaan viikottqin vaihtuvia settejä yksin, ghostin voi toki lisätä mukaan.
Tuolta näkee aikoja

Miinuksena että taitaa olla vuoden kierto noissa ni vähä tylsää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
682
Itsellä tuli hankittua PC2 vasta viime viikonloppuna, kun tuttu peliporukka ei suostunut pelaamaan Raceroom Racing Experienceä. Osalla porukkaa oli jo PC2 ja halusivat lisää kuskeja viivalle, niin tuli G2Asta 10€ hommattua.

Porukalla ajeltiin parit perus ratakisat ja oli ihan ok ja kivaa. Tänä viikonloppuna sitten löysin rallicrossradat ja oli todella mukava huomata, ettei peli rajoita autovalikoimaa radan mukaan, vaan rallicross radalle pääsee millä vaan vehkeellä. Tuli veivattua muutama kierros vanhakoppa Escortilla, Camarolla ja jopa Vintage Indyllä.

Realistinen sivuluisu on jotain mikä on ollut haastavaa toteuttaa ajopeleissä, eikä se tässäkään varsinaisesti hyvä ole, mutta sanoisin että se on tässä vähemmän huono kuin monessa muussa pelissä.

4WD autot oli todella positiivinen yllätys rallicross radalla. Itse jonkun verran 4WD autoa jääradalla ajaneena, ajotuntuma oli paras mitä itsellä on tähän mennessä tullut peleissä vastaan.

Force Feedbackeista täytyy antaa PC2 erityismaininta. Työkaluna mulla on G27 modattuna oikealle ratille, niin FFB oli vakioasetuksilla kiitettävän vahva, tunnokas ja realistinen. Tykkään.

Edelleen vaan valitettavan vähiin jää ajotunnit, mutta sentään pari tuntia sai taas simupenkille viime ja tämän viikonlopun aikana.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
983
Force Feedbackeista täytyy antaa PC2 erityismaininta. Työkaluna mulla on G27 modattuna oikealle ratille, niin FFB oli vakioasetuksilla kiitettävän vahva, tunnokas ja realistinen. Tykkään.
Itsellä ainakin päinvastainen fiilis jos vertaa esim Assetto Corsaan (1). Tienpinnan kuopat jne ei tunnu ratissa oikeastaan ollenkaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
682
Itsellä ainakin päinvastainen fiilis jos vertaa esim Assetto Corsaan (1). Tienpinnan kuopat jne ei tunnu ratissa oikeastaan ollenkaan.
Ei mua ne kuopat ja tärinät niin paljoa kiinnosta kuin renkaiden pito ja kulkukulma auton kulkukulmaan nähden ja niiden rattiin kohdistama voima. Tämä on harvoja pelejä kun ratti vakioasetuksilla tekee kutakuinkin niin kuin auton ratti oikeasti yli ja aliohjaustilanteissa. Live For Speed oli mielestäni aikanaan (ja kai edelleen) myös hyvä samassa aiheessa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
983
Ei mua ne kuopat ja tärinät niin paljoa kiinnosta kuin renkaiden pito ja kulkukulma auton kulkukulmaan nähden ja niiden rattiin kohdistama voima. Tämä on harvoja pelejä kun ratti vakioasetuksilla tekee kutakuinkin niin kuin auton ratti oikeasti yli ja aliohjaustilanteissa. Live For Speed oli mielestäni aikanaan (ja kai edelleen) myös hyvä samassa aiheessa.
Toki PC2:n ajotuntuma on muutenkin vähän kökkö, niin vertailu ei ole ihan reilu.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
1 611
Ei tämä mikään uusi uutinen ole, mutta tuli vasta törmättyä.


Ei tämä mitään hurraa huutoja ainakaan nostata.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
983
Ei tämä mikään uusi uutinen ole, mutta tuli vasta törmättyä.


Ei tämä mitään hurraa huutoja ainakaan nostata.
PC3:ssa ei ole ilmeisesti julkaisussa (jos sen jälkeenkään), polttoaineen kulutusta, renkaiden lämpötiloja tai renkaiden kulumista. Eikä tietysti varikkopysähdyksiä.
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
156
PC2 oli itselleni aikanaan niin kova juttu että tein pyhän päätöksen ennakkotilata sarjan seuraavan osan, olisi se miten julmaa paskaa tahansa. Koin olevani sen verran velkaa SMS:lle kaikista pelitunneista ja halu oli tukea firmaa. Söin sanani hiljattain, vieköön seuraavaksi mörökölli.

Missään painajaisskenaarioissa en olisi voinut kuvitella todeksi näitä tiedoksiantoja mitä kolmososasta on viime kuukauden aikana tullut. Ei voi käsittää tätä touhua. Kuka vielä väittää ettei Codemasters osaa pilata pelejä?
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
1 611
PC3:ssa ei ole ilmeisesti julkaisussa (jos sen jälkeenkään), polttoaineen kulutusta, renkaiden lämpötiloja tai renkaiden kulumista. Eikä tietysti varikkopysähdyksiä.
PC2 oli itselleni aikanaan niin kova juttu että tein pyhän päätöksen ennakkotilata sarjan seuraavan osan, olisi se miten julmaa paskaa tahansa. Koin olevani sen verran velkaa SMS:lle kaikista pelitunneista ja halu oli tukea firmaa. Söin sanani hiljattain, vieköön seuraavaksi mörökölli.

Missään painajaisskenaarioissa en olisi voinut kuvitella todeksi näitä tiedoksiantoja mitä kolmososasta on viime kuukauden aikana tullut. Ei voi käsittää tätä touhua. Kuka vielä väittää ettei Codemasters osaa pilata pelejä?
Tätä juuri tarkoitin.
Kai se on Automobilista kakkoseen käännettävä katse, jos uutta ajelua hakee.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
637
pc1 ja pc2 omistaneena jää kyllä kauppaan tämä tekele.
pc2 tullut ajeltua +400h ja vieläkin noita viikko eventtejä ajelen. urassa taitaa olla kaksi kisaa ajamatta LMPllä.
ams2 tuli hommattua siinäkin puutteena autojen vähyys mutta niissäkin ajettavuus on parhautta ja parempaa kuin pc2.
nyt olen vähän koittanut opetella ACCtä kun siihen sai toimivat VR asetukset.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 110
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
983
Mielenkiintoista. Itselle tuo passaa oikein hyvin, koska minkäänlainen säätö ja harjoituskierrosten hinkkaus ei kiinnosta ollenkaan - mieluiten keskityn itse kisoihin.
Joillekkin ei, mutta edes valinnaisena optiona noiden puuttuminen on idioottimaista. Näillä ominaisuuksilla siis jää siis jopa Gran Turismon ja Forzan taakse.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
56
...
Urapuolella sen sijaan tekoäly on suht mielenkiintoinen, kun vetää muka niillä junior Ginettoilla sateessa jotain 1:12 kisa-aikaa, kun itse vedän jotain 1:20 ja muutenkin tulee melkein aina suoralla takaa ohi, vaikka täydellä vaihteella yritän päästää minkä autosta irtoaa.
...
Tosi vanhaan viestiin vastailen, mutta itse tätä myös ihmetelleenä oli pakko ottaa puheeksi. Jostain syystä sade kelillä harjoituksissa ja aika-ajoissa vastustajien ajat on 5-10 sekunttia kovempia ku mitä ite saa aikaan vaikka kuinka säätää autoa ja värkkää ja kikkailee. Mutta kun siirrytään itse kisaan niin jäävät ku nallikalliolle vaikka joutuukin viimisestä ruudusta lähteä. Haiskahtaa bugilta. En tiedä onko näin myös muissa sarjoissa mutta ainakin tuossa Ginetto ja Formula Juniorissa tämä näyttäyty.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
764
Juu, tuo tekoäly on aivan susi. Sen takia itselläni jäi uramoodin peluu kokonaan kesken. Ei jaksa säätää jokaiseen kisaan ja aika-ajoon vaikeustasoa erikseen , että sattuisi löytymään sopiva asetus, jolla saisi mielenkiintoisen ja tasaväkisen kisan aikaiseksi. Välillä menevät pirun kovaa ja seuraavaksi taas köröttelyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 185
PC3:ssa ei ole ilmeisesti julkaisussa (jos sen jälkeenkään), polttoaineen kulutusta, renkaiden lämpötiloja tai renkaiden kulumista. Eikä tietysti varikkopysähdyksiä.
Eh.. mitä vittua? :confused:

Tollasta paskaa sitten julkaistaan herran vuonna 2020? :facepalm:
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
156

Tuossa tuoreinta gameplayta PC3-pökäleestä. Onhan tuo pitlanen sulkeminen jotensakin absurdia. Yksi asia on se, että varikkopysähdyksiä ei ole, mutta nuo betoniporsaat vakikkoväylän päässä... Ilmeisesti autot jotenkin viskataan helikopterilla radalle. Tai sitten ne ajetaan ulos varikolta, jonka jälkeen betoniporsaat asetellaan paikalleen, ettei kukaan vahingossa tule sisään. Kisan jälkeen porsaat pois ja autot pilttuisiin

Ei siis toki pelissä näin, mutta ajatusleikkinä, kun jollain tavalla tämänkin pelin pitäisi kuvastaa tosimaailmaa ja sen logiikkaa. Vaikeaa itsellä olla takertumatta tällaisiin. Vaikea elämä.

Graafisesti peli mennyt korkeintaan huonompaan suuntaan. Ei MITÄÄN kehitystä MISSÄÄN ja edellisosien perisynti eli vilkkuvat varjot puissa on toki yhä läsnä.

Onneksi nykyään ei ole puutetta laadukkaistakaan ajopeleistä, niin ei ole elämä tästä kiinni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
95 425
Viestejä
1 914 816
Jäsenet
40 472
Uusin jäsen
SKIM

Hinta.fi

Ylös Bottom