• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Presidentinvaalit 2024

Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
3 448
Haluat näköjään väen väkisin keskustella kanssani Jussi Halla-ahosta. Minua ei kiinnosta tämä keskustelu. En ole tässä keskustelussa ottanut muuta kantaa kuin sen, että Pekka Haavisto ei sovi presidentiksi. Olen perustellut mielipiteeni useasti.
No tämä on presidentinvaalikeskustelu ja on ihan mielenkiintoista tietää vaikuttaako rikostuomio sinun mielestäsi sopivuuteen olla Suomen presidentti. Kyllä/ei vastaus riittää.

Se on selvää, mikä on kantasi Haavistoon.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 147
Joo-o, ei kyllä varmaan sovi millään presidentiksi kun on oikein moitittavasti toiminut aikanaan. Ja vieläpä tiedevastainen, kun on halunnut suosia muita energiamuotoja ydinvoiman sijaan (vrt. henkilöön joka kieltää evoluution). Tuntuu, että nyt yritetään tehdä kärpäsestä härkänen, kun ei muuten pidetä ko. henkilöstä.
Toisen "tiedevastaisuudella" ei ole mitään merkitystä mihinkään poliittisiin päätöksiin, toisen tiedevastaisuus voi johtaa pahoihin huoltovarmuusongelmiin, lisääntyneisiin hiilidioksipäästöihin sekä joillekin pahoihin taloudellisiin ongelmiin energianhintojen takia.

Ja silti piitataan vain siitä, jolla ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

Kannattaa katsoa peiliin, että kuka tässä tekee kärpäsestä härkästä mauhkatessaan Essayhin "tiedevastaisuudesta".
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Miten ne on tähän mennessä hävitetty? Eli ydinjätettä ei ole "missään" koska ne on turvallisesti, halvalla ja ympäristöystävällisesti hävitetty?
En tiedä miten liittyy aiheeseen, mutta voi hävittää monella tapaa. Jalostuksen lisäksi pintavarastoina tai vaikkapa tutummin syvälle kallioperään. Kapseloituna ne ei sieltä ihmisiin säteile. Ydinvoiman vastustaminen nyt vain on ollut typerää. Sen taloudellisesta kannattavuudesta voi olla monta mieltä, mutta se ei ole ollut lähtökohtaisesti ajansaatossa Vihreiden perustelu ydinvoimavastaisuudessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
No tämä on presidentinvaalikeskustelu ja on ihan mielenkiintoista tietää vaikuttaako rikostuomio sinun mielestäsi sopivuuteen olla Suomen presidentti. Kyllä/ei vastaus riittää.

Se on selvää, mikä on kantasi Haavistoon.
Olen jo vastannut sinulle, että keskustelu Halla-ahosta ei kiinnosta.
Ole hyvä ja lopeta tämä jankkaaminen. Alkaa olla sääntöjen vastaista kirjoittamista sinulta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Toisen "tiedevastaisuudella" ei ole mitään merkitystä mihinkään poliittisiin päätöksiin, toisen tiedevastaisuus voi johtaa pahoihin huoltovarmuusongelmiin, lisääntyneisiin hiilidioksipäästöihin sekä joillekin pahoihin taloudellisiin ongelmiin energianhintojen takia.
Tosin harmi, että ei kuunneltu Vihreitä noissa viimeisimmissä ydinvoiman lupahakemuksissa. Olisi energiafirmat voineet laittaa rahansa johonkin sellaiseen, joka jopa tulee tuottamaan sähköä joskus. Sen sijaan että polttivat satoja miljoonia (jossei miljardeja?) isoon kuoppaan Pyhäjoella :kahvi:
 
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
3 448
Asiaton käytös - olkiukkoilu, samasta huomautettu aiemmin
Olen jo vastannut sinulle, että keskustelu Halla-ahosta ei kiinnosta.
Ole hyvä ja lopeta tämä jankkaaminen. Alkaa olla sääntöjen vastaista kirjoittamista sinulta.
Ei siinä ole mitään väärää, jos rikostuomio ei ole sinusta selkeä merkki epäsopivuudesta presidentiksi. Ja ei ole pakko edes puhua Halla-ahosta, vaan yleisesti.

Mutta edelleen on hivenen hassua, että pystyt selkeästi sanomaan, että moitittava käytös sitä tarkoittaa.

Mutta jätetään vain tähän tämä keskustelu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Tosin harmi, että ei kuunneltu Vihreitä noissa viimeisimmissä ydinvoiman lupahakemuksissa. Olisi energiafirmat voineet laittaa rahansa johonkin sellaiseen, joka jopa tulee tuottamaan sähköä joskus. Sen sijaan että polttivat satoja miljoonia (jossei miljardeja?) isoon kuoppaan Pyhäjoella :kahvi:
Miten tämä mielipide liittyy otsikon asiaan?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Miten tämä mielipide liittyy otsikon asiaan?
Jaa’a, varmaan samalla tapaa kuin tämä:
Tiedevastaisista ehdokkaista puhutaan paljon. Haluan muistuttaa, että Pekka Haavisto on ollut ydinvoimavastainen lähes koko poliittisen uransa ajan kuten koko Vihreä puolueensa. Hän myös on halunnut vähentää puolustusvoimia kuten koko Vihreä puolue.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 615
Tosin harmi, että ei kuunneltu Vihreitä noissa viimeisimmissä ydinvoiman lupahakemuksissa. Olisi energiafirmat voineet laittaa rahansa johonkin sellaiseen, joka jopa tulee tuottamaan sähköä joskus. Sen sijaan että polttivat satoja miljoonia (jossei miljardeja?) isoon kuoppaan Pyhäjoella :kahvi:
Mä en enää muista mutta oliko niin että Vihreät vastustivat nimenomaan Venäjän läsnäoloa hankkeessa ei ydinvoimaa itsessään? Fiksua jos näin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Minä kirjoitin presidenttiehdokkaasta.
Sinä kirjoitit jostakin aivan muusta. Sinä kirjoitit jostakin vaihtoehtoisesta historiankirjoituksesta. Pelkkää OT:tä.
Kirjoitin siitä, miten meidän olisi kannattanut kuunnella sitä presidenttiehdokasta ydinvoimaan liittyen tuossa vuoden 2008 paikkeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Kirjoitin siitä, miten meidän olisi kannattanut kuunnella sitä presidenttiehdokasta ydinvoimaan liittyen tuossa vuoden 2008 paikkeilla.
Kerro vielä mitä Pekka Haavisto sanoi vuonna 2008 juuri tästä asiasta.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Kerro vielä mitä Pekka Haavisto sanoi vuonna 2008 juuri tästä asiasta.
Laitetoimittajaksi valittiin Kremlin hallitsema yhtiö Rosatom vuonna 2013. Siksi tarvittiin uusi periaatepäätös joka hyväksyttiin eduskunnassa 2014.

2013:
Haavisto sanoo ydinvoiman lisärakentamiseen liittyvän monia ongelmia. Eräs niistä voi olla Venäjä-riippuvuuden lisääntyminen, joka on hänen mukaansa "herkkä alue".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Mä en enää muista mutta oliko niin että Vihreät vastustivat nimenomaan Venäjän läsnäoloa hankkeessa ei ydinvoimaa itsessään? Fiksua jos näin.
No eipä ne ei-Venäjä riippuvaisetkaan ydinvoima projektit onnistuneet. Fennovoimakin alunperin oli ei-venäläinen projekti, mutta se epäonnistui sellaisenaan. Sitten vielä epäonnistui myös venäläisten kanssa. OL4:ssä ei missään vaiheessa edes oltu ottamassa venäläisiä mukaan, vaan se projekti kaatui ennen kuin edes pääsi vauhtiin. Nuo epäonnistuneet projektit kuitenkin veivät aika paljon niitä energiafirmojen investointeja ja lopputuloksena on 0 MWh tuotettua sähköä.
Onneksi sentään tuota Vihreiden ajamaa tuulivoimaa alettiin rakentaa reippaasti, niin sentään joku on laskemassa sähkön hintoja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Kerro vielä mitä Pekka Haavisto sanoi vuonna 2008 juuri tästä asiasta.
Muistin vuoden väärin, 2010 olisi ollut oikein. Eiköhän se Haavisto siellä äänestänyt noita periaatepäätöksiä vastaan muiden Vihreiden kansanedustajien kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Muistin vuoden väärin, 2010 olisi ollut oikein. Eiköhän se Haavisto siellä äänestänyt noita periaatepäätöksiä vastaan muiden Vihreiden kansanedustajien kanssa.
Eli Pekka Haavisto ei ole sanonut ihan itse mitään asiasta vuonna 2008 tai vuonna 2010. Onko sanonut asiasta omin sanoin koskaan? Vuonna 2009 vaikka?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 162
Pekka Haavisto ei sovi presidentiksi. Toistan itseäni:
"Oli edellisen hallituksen ministeri ja toimi moitittavasti al-Hol-tapauksessa. Jopa Kansan Uutiset on tämän todennut.
Onko siis niin että moitit sitä kun Pekka yritti jättää ne äidit leirille ja tuoda pelkät lapset? Sehän oli se kohta jota on moitittu muiden taholta. Ihan vain selvennykseksi kiinnostaa tietää että halusitko siis itse ehdottomasti juuri ne äidit tänne myös, kun tämän otit aiheeksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 535
Elisabeth Rehnin mielestä on liian vähän naisehdokkaita.


"Rehn arvelee, että edessä on ”tämmöinen välikausi”, jonka jälkeen Suomen keulahahmon paikalla saatetaan jälleen nähdä nainen"

Milloin tässäkin maassa siirrytään siihen että sukupuoli ei ole jonkin suuri arvo? Minua ainakaan ei promillenkaan vertaa kiinnosta presidenttiehdokkaan sukupuoli, vaan se, miten osaavasta henkilöstä on kyse.
Tämä periaate on minulla ollut aina myös töihin liittyen. Mistä näitä "tarttee ollla naisia", "tarttee olla toisen värisiä" oikein syntyy ja mikä pitää aivoissa niksahtaa jotta tuollaista lausuu?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Onhan siellä nyt kuitenkin Vas ,RKP ja KD laittaneet naisehdokkaat. Mahdollisesti vielä demaritkin jos joskus saavat aikaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 634
Elisabeth Rehnin mielestä on liian vähän naisehdokkaita.


"Rehn arvelee, että edessä on ”tämmöinen välikausi”, jonka jälkeen Suomen keulahahmon paikalla saatetaan jälleen nähdä nainen"

Milloin tässäkin maassa siirrytään siihen että sukupuoli ei ole jonkin suuri arvo? Minua ainakaan ei promillenkaan vertaa kiinnosta presidenttiehdokkaan sukupuoli, vaan se, miten osaavasta henkilöstä on kyse.
Tämä periaate on minulla ollut aina myös töihin liittyen. Mistä näitä "tarttee ollla naisia", "tarttee olla toisen värisiä" oikein syntyy ja mikä pitää aivoissa niksahtaa jotta tuollaista lausuu?
Kukaan ei estä esimerkiksi Rehniä asettumasta ehdolle, siitä vain 20000 nimeä keräilemään. Sotaa koskevia kommenteja ja analyyseja on varmasti antanut ennätysmäärä naisista (Sinikukka Saari, Hanna Smith, Kristi Raik jne..) verrattuna mihinkään aikaisempaan sotaan. Jos on ongelmia saada naisten ääni kuuluviin, olisiko vika viestintuojan ulosannissa tai itse aiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 255
Elisabeth Rehnin mielestä on liian vähän naisehdokkaita.

Milloin tässäkin maassa siirrytään siihen että sukupuoli ei ole jonkin suuri arvo? Minua ainakaan ei promillenkaan vertaa kiinnosta presidenttiehdokkaan sukupuoli, vaan se, miten osaavasta henkilöstä on kyse.
Tämä periaate on minulla ollut aina myös töihin liittyen. Mistä näitä "tarttee ollla naisia", "tarttee olla toisen värisiä" oikein syntyy ja mikä pitää aivoissa niksahtaa jotta tuollaista lausuu?
Niin tällaisten takia Suomessa tuppaa olemaan esim. ministereistä sellainen 60%-80% naisia kun ensin otetaan tasa-arvon vuoksi minimi 50/50 ja sitten siihen päälle joku vassaripuolue joka haluaa nimenomaan naisen ja joku puolue joka tekee päätöksensä normaalisti sukupuolesta riippumatta ja lopputulos on sitten tietysti huomattava naisenemmistö.

Kyllä on ollut erityisesti Nato-prosessin yhteydessä tärkeää, että on presidentillinen presidentti jolla on myös jotain konkreettista auktoriteettia ja suhteita. Joku Halonen olisi ollut todennäköisesti jarruttamassa prosessia ja lässyttämässä miina-kielloista samalla kun Venäjä tekee miinoilla kansanmurhaa.
 

inexcess

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 574
23 minuuttia mukaan Pekko Haavisto mainosti joulukuussa 2019, että Isis-naiset ovat vain normaaleita siviilejä.

Ja normaaleina siviileinä Suomi on heitä käsitellytkin, sillä muista Isis-pakolaisia vastaanottaneista maista poiketen, Suomi ei ole tuominnut ainuttakaan Suomeen tullutta Isis-naista. Joitakin tutkintoja on käynnistetty, mutta jostakin syystä ne eivät ole edenneet mihinkään.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 162
23 minuuttia mukaan Pekko Haavisto mainosti joulukuussa 2019, että Isis-naiset ovat vain normaaleita siviilejä.

Ja normaaleina siviileinä Suomi on heitä käsitellytkin, sillä muista Isis-pakolaisia vastaanottaneista maista poiketen, Suomi ei ole tuominnut ainuttakaan Suomeen tullutta Isis-naista. Joitakin tutkintoja on käynnistetty, mutta jostakin syystä ne eivät ole edenneet mihinkään.

Varmaan muistat hyvin että Pekka yritti jättää äidit leirille ja tuoda pelkät lapset? Eikö vaan? Mutta sitten virkamiesporras ei voinut tätä toteuttaa. Mites veikkaat että Pekka olisi voinut vaikuttaa siihen, miten Suomi kyseisiä henkilöitä käsittelee paluun jälkeen?

Olisi melkein luullut että tuollakin toimella, mistä sai moitteita yleisesti olisi saanut pelkästään kannatusta ps suunnalta, mutta joku muu juttu tuntuu tökkivän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Mites veikkaat että Pekka olisi voinut vaikuttaa siihen, miten Suomi kyseisiä henkilöitä käsittelee paluun jälkeen?
Tai kukaan ylipäätänsäkään. Suomi on kuitenkin oikeusvaltio, ei täällä voida heittää ketään vankilaan ilman perusteita. Nuo ISIS-mammat eivät kuitenkaan rikkoneet mitään Suomen lakeja tuonne matkustaessaan, ja jos he siellä sitten rikkoivat lakia, niin sen todistaminen onkin useampaa kertaluokkaa vaikeampaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
23 minuuttia mukaan Pekko Haavisto mainosti joulukuussa 2019, että Isis-naiset ovat vain normaaleita siviilejä.
Joo, on selvää, että eivät nämä suomalaiset Isis-vaimot ole olleet mitään poikkeustapauksia (HS):

" Eivät suomalaiset naiset olleet mitään erillistapauksia. Heistä monet ovat tietoisesti menneet konfliktialueelle ja osallistuneet terroristiseen toimintaan”, sanoo väitöskirjatutkija Juha Saarinen, joka on tutkinut suomalaisia jihadismiverkostoja ja vierastaistelijailmiötä.

Rikokseksi voidaan Suomen lakien mukaan katsoa esimerkiksi terroristisen propagandan levittäminen.
Kolmen suomalaisen naisen tiedetään osallistuneen Isisin propagandaan. Kaksi kirjoitti Isisin lehtiin, Rumiyahiin ja Daqibiin. Yksi suomalaisnainen piti kansainvälistä huomiota saanutta Twitter-tiliä nimimerkillä Umm Irhab eli Terroristin äiti.
....
Suojelupoliisi arvioi vuonna 2019, että Suomeen palatessaan naiset ”tulevat todennäköisesti jatkamaan terroristista toimintaansa”.
Onko niin käynyt?
”Meidän arvio on edelleen sama”, sanoo supon apulaispäällikkö Jonna Turunen."

Pekka Haaviston toiminta al-Hol-tapauksessa on ollut kaikkea muuta kuin presidentillistä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Joo, on selvää, että eivät nämä suomalaiset Isis-vaimot ole olleet mitään poikkeustapauksia (HS):

" Eivät suomalaiset naiset olleet mitään erillistapauksia. Heistä monet ovat tietoisesti menneet konfliktialueelle ja osallistuneet terroristiseen toimintaan”, sanoo väitöskirjatutkija Juha Saarinen, joka on tutkinut suomalaisia jihadismiverkostoja ja vierastaistelijailmiötä.

Rikokseksi voidaan Suomen lakien mukaan katsoa esimerkiksi terroristisen propagandan levittäminen.
Kolmen suomalaisen naisen tiedetään osallistuneen Isisin propagandaan. Kaksi kirjoitti Isisin lehtiin, Rumiyahiin ja Daqibiin. Yksi suomalaisnainen piti kansainvälistä huomiota saanutta Twitter-tiliä nimimerkillä Umm Irhab eli Terroristin äiti.
....
Suojelupoliisi arvioi vuonna 2019, että Suomeen palatessaan naiset ”tulevat todennäköisesti jatkamaan terroristista toimintaansa”.
Onko niin käynyt?
”Meidän arvio on edelleen sama”, sanoo supon apulaispäällikkö Jonna Turunen."

Pekka Haaviston toiminta al-Hol-tapauksessa on ollut kaikkea muuta kuin presidentillistä.
Hyvä artikkeli Hesarilta, ja kannattaa lukea huolella läpi. Koska siinä selitetään aika tarkasti, että miksi noita naisia ei ole Suomessa tuomittu rikoksista.
Suomen lainsäädäntö oli sellainen, että sen perusteella ei voida tuomita noita naisia noista teoista. Toisin kuin muissa Euroopan maissa, joissa terroristinen toiminnan tukeminen oli määritelty paljon laajemmin. Suomeen palanneiden kohdalla ei ole näyttöä niistä yksittäisistä teoista, joiden perusteella voitaisiin nostaa syyte. Laajempi, ei-yksilöity, toiminta taaskaan ei ollut laitonta Suomen lakien mukaan silloin, kun tuo teot tapahtuivat.
Tilanne on nyt tulevaisuuden tapauksien osalta erilainen, kerta edellinen hallitus ajoi nuo tiukennuksen terrorismilainsäädäntöön. Joten jos nuo teot tapahtuisivat nyt, niin todennäköisesti niistä tulisi tuomioita.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Pekka Haaviston toiminta al-Hol-tapauksessa on ollut kaikkea muuta kuin presidentillistä.
Ulkoministeriltä oli erittäin hyvä päätös yrittää saada suomalaiset lapset vankileiriltä Suomeen normaalien sukulaistensa tai sijaisperheiden kasvatettaviksi terroristiäitien sijaan, ja jättää terroristiäidit sinne leirille nielemään hiekkaa. Moittia voidaan "tapauksessa" ainoastaan sitä, miten ulkoministeri sitten pikkusieluisesti kosti ulkoministeriön virkamiehelle siirtämällä tämän tehtävistään, kun tämä ei suostunut omalla virkavastuullaan toimimaan laittomasti, jota tuon tempun onnistuminen olisi vaatinut.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Kuinka monta kertaa tämä sama asia täytyy käydä läpi tässä keskustelussa? Olen oman mielipiteeni kertonut viimeksi pari viikkoa sitten. En ala sitä toistamaan.
Se on selvää että presidentillistä ei mielestäsi ole ollut konsulipäällikön moitittava siirto toisiin tehtäviin.

Mutta on outoa, että vaadit käymään tapausta läpi, nostat isis-terrorismia framille, muttet halua osallistua keskusteluun. Kenen tapausta sitten pitäisi käydä läpi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Se on selvää että presidentillistä ei mielestäsi ole ollut konsulipäällikön moitittava siirto toisiin tehtäviin.

Mutta on outoa, että vaadit käymään tapausta läpi, nostat isis-terrorismia framille, muttet halua osallistua keskusteluun. Kenen tapausta sitten pitäisi käydä läpi?
Minä kerroin, että olen osallistunut keskusteluun. Tämä tapahtui viimeksi pari viikkoa sitten. Minä en nostanut terroristeja uudestaan tähän keskusteluun. Sen teki inexcess.
Onko sinulla jotakin omaa kerrottavaa otsikon asiasta?
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Minä kerroin, että olen osallistunut keskusteluun. Tämä tapahtui viimeksi pari viikkoa sitten. Minä en nostanut terroristeja uudestaan tähän keskusteluun. Sen teki inexcess.
Onko sinulla jotakin omaa kerrottavaa otsikon asiasta?
Juurihan kerroin mielipiteeni Haaviston toiminnasta, siltä osin kun se oli mielestäni hyvää, ja siltä osin kun se oli mielestäni huonoa. Mutta kunnioitetaan päätöstäsi jos et halua ottaa kantaa vastaamalla sinulle esitettyihin kysymyksiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Juurihan kerroin mielipiteeni Haaviston toiminnasta, siltä osin kun se oli mielestäni hyvää, ja siltä osin kun se oli mielestäni huonoa. Mutta kunnioitetaan päätöstäsi jos et halua ottaa kantaa vastaamalla sinulle esitettyihin kysymyksiin.
En huomannut, että sinulla oli oma mielipide asiasta. Olen keskustellut asiasta viimeksi pari viikkoa sitten. En toista sitä keskustelua vaikka kuinka haluat. Olisiko tämä nyt tässä.
 

inexcess

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 574
Youtubesta löytyi kooste Alexander Stubbin puheesta Carnegie Endowment -tapahtumasta vuodelta 2008. Mies on pahempi EU-kommunisti kuin osasin edes kuvitella. Hän sano puheessa mm. haluavansa eroon kansallisvaltioista. Ja tälläinen lipevä maansa myyjä pitäisi valita Suomen presidentiksi?

"Joillakin mailla on edelleen pakkomielle, jota kutsun "kansallisvaltion nostalgiaksi". He uskovat, että valtio on järjestelmän ydin. Mutta kansallisvaltio minun mielestäni ei ole EU:ssa enää keskeisessä asemassa."

"Valitettavasti, korostan valitettavasti, kansainvälinen järjestelmä perustuu edelleen valtioihin, eli kansallisvaltioihin."

"Olen todellinen Euroopan federalisti, yksi harvoista vielä olemassa olevista ja haluaisin EU:n muuttuvan supervallaksi."

"Mutta me Euroopan valtiot, mukaanlukuen Euroopan ulkoministerit, meidän täytyy ymmärtää, että vaihtoehtoja Euroopan yhdentymiselle ei ole. Ei ainuttakaan vaihtoehtoa, jota voisi harkita vakavasti."

"Tällä on tietenkin vaikutuksia asiaan, jota voidaan kutsua Uudeksi Maailmanjärjestykseksi. Tai uudeksi kansainväliseksi järjestelmäksi
."

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Youtubesta löytyi kooste Alexander Stubbin puheesta Carnegie Endowment -tapahtumasta vuodelta 2008. Mies on pahempi EU-kommunisti kuin osasin edes kuvitella. Hän sano puheessa mm. haluavansa eroon kansallisvaltioista. Ja tälläinen lipevä maansa myyjä pitäisi valita Suomen presidentiksi?

"Joillakin mailla on edelleen pakkomielle, jota kutsun "kansallisvaltion nostalgiaksi". He uskovat, että valtio on järjestelmän ydin. Mutta kansallisvaltio minun mielestäni ei ole EU:ssa enää keskeisessä asemassa."

"Valitettavasti, korostan valitettavasti, kansainvälinen järjestelmä perustuu edelleen valtioihin, eli kansallisvaltioihin."

"Olen todellinen Euroopan federalisti, yksi harvoista vielä olemassa olevista ja haluaisin EU:n muuttuvan supervallaksi."

"Mutta me Euroopan valtiot, mukaanlukuen Euroopan ulkoministerit, meidän täytyy ymmärtää, että vaihtoehtoja Euroopan yhdentymiselle ei ole. Ei ainuttakaan vaihtoehtoa, jota voisi harkita vakavasti."

"Tällä on tietenkin vaikutuksia asiaan, jota voidaan kutsua Uudeksi Maailmanjärjestykseksi. Tai uudeksi kansainväliseksi järjestelmäksi
."

Tässähän vain tulee enemmän ja enemmän syitä äänestää Stubbia. Pitää nostaa hattua Orpolle siitä, että meni ja blokkasi sen Häkkäsen yrityksen lähteä mukaan kisaan. Saatiin sellainen ehdokas kisaan, että ei tarvi vain tyytyä Haavistoon paremman puutteessa, vaan pääsee äänestämään tyyppiä jonka oikeasti haluaa presidentiksi.
 

inexcess

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 574
Tässähän vain tulee enemmän ja enemmän syitä äänestää Stubbia. Pitää nostaa hattua Orpolle siitä, että meni ja blokkasi sen Häkkäsen yrityksen lähteä mukaan kisaan. Saatiin sellainen ehdokas kisaan, että ei tarvi vain tyytyä Haavistoon paremman puutteessa, vaan pääsee äänestämään tyyppiä jonka oikeasti haluaa presidentiksi.
Meinaatko sinä oikeasti, että Suomelle seuraa jotakin hyvää syvälle integroituneesta EU-liittovaltiosta?

Me emme ole koskaan saaneet yhtään mitään apua Brysselin suunnalta. Ainoa mikä sieltä on saatu, on poliitikkojen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja (Stubb, Katainen, Urpilainen jne), luonnonvarojen sosialisointia, sekä erinäisiä maksulappuja ja tulonsiirtoja Etelä-Eurooppaan.

Tästä pohjoisesta jäälautasta ollaan tekemässä hyvää vauhtia luonnonpuiston ja raaka-aine -tuottajan sekoitusta Keski-Eurooppalle. Ts. sellaista maata, jossa on korkea työttömyys, länsimaisittain suuri määrä ihmisiä koyhyysrajan alapuolella, sekä korkeat itsemurhaluvut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Meinaatko sinä oikeasti, että Suomelle seuraa jotakin hyvää syvälle integroituneesta EU-liittovaltiosta?

Me emme ole koskaan saaneet yhtään mitään apua Brysselin suunnalta. Ainoa mikä sieltä on saatu, on poliitikkojen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja (Stubb, Katainen, Urpilainen jne), luonnonvarojen sosialisointia, sekä erinäisiä maksulappuja ja tulonsiirtoja Etelä-Eurooppaan.

Tästä pohjoisesta jäälautasta ollaan tekemässä hyvää vauhtia luonnonpuiston ja raaka-aine -tuottajan sekoitusta Keski-Eurooppalle. Ts. sellaista maata, jossa on korkea työttömyys, länsimaisittain suuri määrä ihmisiä koyhyysrajan alapuolella, sekä korkeat itsemurhaluvut.
Kyllä, syvälle integroitunut EU-liittovaltio on Suomelle erittäin hyvä asia. Syvälle integroitunut liittovaltio on paras tapa, miten Eurooppa voi pysyä relevanttina myös tulevaisuudessakin. Meillä on maailmassa USA ja Kiina, jotka tällä hetkellä ovat kaksi selvästi voimakkainta tekijää maailman politiikassa ja taloudessa. Eurooppa on tarpeeksi iso, että me voitaisiin olla kolmas tuossa sakissa. Mutta se ei tule tapahtumaan niin kauan, kun meillä on vain tämä nykyinen, suht epäkoherentti EU.
Joten se integroitunut EU-liittovaltio tarvitaan tuohon. Lisäksi sillä saataisiin ihan paikallisestikin Venäjä aikalailla täysin suljettua pois uhkaamasta Eurooppaa millään järkevällä tavalla.

EU:sta ollaan saatu suuret markkinat, jotka ovat kriittisen tärkeitä Suomen kaltaiselle vientivetoiselle valtiolle. Lisäksi EU:lta ollaan saatu massiivisesti boostia myös EU:n ulkopuolisessa kaupassa, kerta EU:lla on pikkasen enemmän sananvaltaa neuvotteluissa kuin Suomella yksin olisi. Lisäksi nyt ihan viimeaikojen osalta voidaan sanoa, että EU on myös mahdollistanut sen, että Suomen riippuvuus Venäjästä on helvetisti pienempi, kuin mitä se todennäköisesti olisi ilman EU:ta.

Taaskin puheet “luonnonpuistosta” ja “raaka-aine-tuottajasta” on vain yksinkertaisesti vääriä. Oikeastaan ne ovat koomisesti ristiriitaisia, koska “luonnonpuisto” tarkoittanee sitä, että me luovuttaisiin siitä yhdestä raaka-aineesta, mitä meillä on reippaasti. Eli puusta. Kerta EU nyt painottaa vihreän siirtymän tärkeyttä, niin siinä on Suomessa todella suuret chanssit hyödyntää tuota, ja luoda meille vielä paremmat kilpailuasetelmat tulevaisuutta varten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Kyllä, syvälle integroitunut EU-liittovaltio on Suomelle erittäin hyvä asia. Syvälle integroitunut liittovaltio on paras tapa, miten Eurooppa voi pysyä relevanttina myös tulevaisuudessakin. Meillä on maailmassa USA ja Kiina, jotka tällä hetkellä ovat kaksi selvästi voimakkainta tekijää maailman politiikassa ja taloudessa. Eurooppa on tarpeeksi iso, että me voitaisiin olla kolmas tuossa sakissa. Mutta se ei tule tapahtumaan niin kauan, kun meillä on vain tämä nykyinen, suht epäkoherentti EU.
Joten se integroitunut EU-liittovaltio tarvitaan tuohon. Lisäksi sillä saataisiin ihan paikallisestikin Venäjä aikalailla täysin suljettua pois uhkaamasta Eurooppaa millään järkevällä tavalla.

EU:sta ollaan saatu suuret markkinat, jotka ovat kriittisen tärkeitä Suomen kaltaiselle vientivetoiselle valtiolle. Lisäksi EU:lta ollaan saatu massiivisesti boostia myös EU:n ulkopuolisessa kaupassa, kerta EU:lla on pikkasen enemmän sananvaltaa neuvotteluissa kuin Suomella yksin olisi. Lisäksi nyt ihan viimeaikojen osalta voidaan sanoa, että EU on myös mahdollistanut sen, että Suomen riippuvuus Venäjästä on helvetisti pienempi, kuin mitä se todennäköisesti olisi ilman EU:ta.

Taaskin puheet “luonnonpuistosta” ja “raaka-aine-tuottajasta” on vain yksinkertaisesti vääriä. Oikeastaan ne ovat koomisesti ristiriitaisia, koska “luonnonpuisto” tarkoittanee sitä, että me luovuttaisiin siitä yhdestä raaka-aineesta, mitä meillä on reippaasti. Eli puusta. Kerta EU nyt painottaa vihreän siirtymän tärkeyttä, niin siinä on Suomessa todella suuret chanssit hyödyntää tuota, ja luoda meille vielä paremmat kilpailuasetelmat tulevaisuutta varten.
Kiristäisikö EU Suomen vientimarkkinoita jos tapahtuisi Fixit?

Eikö itsenäinen Suomi saisi käydä kauppaa EU-maiden kanssa koska EU kiukuttelisi kuin pikkupentu hiekkalaatikolla?

Pelkoon ja uhkailuun vientimarkkinoiden romahtamisestako EU perustuu?

Lisäys: Vaikuttaa ihan kuin miltä tahansa uskonnolta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Kiristäisikö EU Suomen vientimarkkinoita jos tapahtuisi Fixit?

Eikö itsenäinen Suomi saisi käydä kauppaa EU-maiden kanssa koska EU kiukuttelisi kuin pikkupentu hiekkalaatikolla?

Pelkoon ja uhkailuun vientimarkkinoiden romahtamisestako EU perustuu?

Lisäys: Vaikuttaa ihan kuin miltä tahansa uskonnolta.
Käsitelty niin vitun monta kertaa muualla, mutta yllättäen yhteismarkkinoiden ulkopuolella kaupankäyntiin tulee esteitä ja hidasteita.
Ei ole kyse mistään kiristyksestä, paitsi ehkä kansallisvaltiokommunistien mielissä.

Netflixistä ei voi katsoa sisältöä, kun jäsenyys loppuu. Ihme kiristystä! Varmaan kommareita sielläkin.

Sori OT mutta vituttaa lukea näitä vielä vuositolkulla brexitin jälkeen
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 481
Kiristäisikö EU Suomen vientimarkkinoita jos tapahtuisi Fixit?

Eikö itsenäinen Suomi saisi käydä kauppaa EU-maiden kanssa koska EU kiukuttelisi kuin pikkupentu hiekkalaatikolla?

Pelkoon ja uhkailuun vientimarkkinoiden romahtamisestako EU perustuu?

Lisäys: Vaikuttaa ihan kuin miltä tahansa uskonnolta.
ttjm jo ehtikin, mutta toistetaan nyt vielä.

Jos Suomi eroaa EU:sta, niin Suomi menettää pääsyn EU:n sisämarkkinoille. Tuo heikentää suomalaisten yritysten kilpailukykyä EU:n markkinoilla, kerta tuo sisämarkkinoiden ulkopuolelle jääminen aiheuttaa vientiyrityksille lisäkulujaa mm. lisääntyneen vientibyrokratian muodossa. Se myös nostaa kuluttajanhintoja Suomessa, kerta EU:sta tänne tavaran tuomisesta tulee kalliimpaa. Nuo tapahtuvat siksi, koska EU luonnollisesti puolustaa jäsentensä etua, ja ei salli mitään vapaamatkustajia siellä sisämarkkinoilla.
Eli Suomi kyllä saisi käydä kauppaa, mutta tuon kaupan määrä vähenisi, koska tuonti Suomesta tulisi EU-maille kalliimmaksi.

Toki me voidaan ostaa meidän pääsy sinne sisämarkkinoille, kuten Norja tekee. Mutta siitä seuraisi todennäköisesti vielä korkeammat nettomaksut EU:lle kuin mitä meillä nyt on, ja me jouduttaisiin noudattamaan suurta osaa EU:n lainsäädännöstä ilman mitään sananvaltaa sen sisältöön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
ttjm jo ehtikin, mutta toistetaan nyt vielä.

Jos Suomi eroaa EU:sta, niin Suomi menettää pääsyn EU:n sisämarkkinoille. Tuo heikentää suomalaisten yritysten kilpailukykyä EU:n markkinoilla, kerta tuo sisämarkkinoiden ulkopuolelle jääminen aiheuttaa vientiyrityksille lisäkulujaa mm. lisääntyneen vientibyrokratian muodossa. Se myös nostaa kuluttajanhintoja Suomessa, kerta EU:sta tänne tavaran tuomisesta tulee kalliimpaa. Nuo tapahtuvat siksi, koska EU luonnollisesti puolustaa jäsentensä etua, ja ei salli mitään vapaamatkustajia siellä sisämarkkinoilla.
Eli Suomi kyllä saisi käydä kauppaa, mutta tuon kaupan määrä vähenisi, koska tuonti Suomesta tulisi EU-maille kalliimmaksi.

Toki me voidaan ostaa meidän pääsy sinne sisämarkkinoille, kuten Norja tekee. Mutta siitä seuraisi todennäköisesti vielä korkeammat nettomaksut EU:lle kuin mitä meillä nyt on, ja me jouduttaisiin noudattamaan suurta osaa EU:n lainsäädännöstä ilman mitään sananvaltaa sen sisältöön.
Eli EU-jäsenyys on "osallistut, tai itket ja osallistut".
Ja tämmöiselle organisaatiolle osa haluaa antaa lisää päätäntävaltaa. Minusta tämä on pelottava kehityssuunta.

Käsitelty niin vitun monta kertaa muualla, mutta yllättäen yhteismarkkinoiden ulkopuolella kaupankäyntiin tulee esteitä ja hidasteita.
Ei ole kyse mistään kiristyksestä, paitsi ehkä kansallisvaltiokommunistien mielissä.

Netflixistä ei voi katsoa sisältöä, kun jäsenyys loppuu. Ihme kiristystä! Varmaan kommareita sielläkin.

Sori OT mutta vituttaa lukea näitä vielä vuositolkulla brexitin jälkeen
Otahan happea välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 833
Eli EU-jäsenyys on "osallistut, tai itket ja osallistut".
Ei, vaan osallistu ja nauti eduista tai älä osallistu ja älä nauti eduista. Onko sun mielestä siis parempi osallistua vai olla osallistumatta? Harmittaako sua se, että EU:lla on vahva neuvotteluasema siitä eronneita vastaan?
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 615
EU:ssa tuntuu olevan haaste se, että hyvät puolet on vähän niinkuin normaalia arkea eikä osata ymmärtää ja sitten vaan mietitään niitä huonoja puolia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Ei, vaan osallistu ja nauti eduista tai älä osallistu ja älä nauti eduista. Onko sun mielestä siis parempi osallistua vai olla osallistumatta? Harmittaako sua se, että EU:lla on vahva neuvotteluasema siitä eronneita vastaan?
Minusta on lapsellista ja sairasta, että koalitio jonka piti olla kauppaa varten rupeaa esittämään jotain muuta ja pyrkii haalimaan valtaa, joka ei alun perinkään sille kuulu ja jonka ei pitänyt tapahtua.
En pidä valehtelusta.

Jos EU:n päättäjät olisivat rehellisiä, voisin olla toista mieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 833
Minusta on lapsellista ja sairasta, että koalitio jonka piti olla kauppaa varten rupeaa esittämään jotain muuta ja pyrkii haalimaan valtaa, joka ei alun perinkään sille kuulu ja jonka ei pitänyt tapahtua.
En pidä valehtelusta.

Jos EU:n päättäjät olisivat rehellisiä, voisin olla toista mieltä.
Et tainnut vastata kysymykseen. Olisilko siis Suomen parempi olla EU:ssa vai jäädä sen ulkopuolelle? Ihan riippumatta siitä, kuinka pöyristynyt olet kun sinua on johdettu harhaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
EU:ssa tuntuu olevan haaste se, että hyvät puolet on vähän niinkuin normaalia arkea eikä osata ymmärtää ja sitten vaan mietitään niitä huonoja puolia.
Näen minä EU:ssa hyviäkin puolia, mutta se ei osaa pysyä enää lestissään.

Ja näin kyllä miten EU sorsi esimerkiksi Brittejä eron jälkeen ja halveksui heidän demokratiaansa. Kehityssuunta on kohti neuvostoliittoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Et tainnut vastata kysymykseen. Olisilko siis Suomen parempi olla EU:ssa vai jäädä sen ulkopuolelle? Ihan riippumatta siitä, kuinka pöyristynyt olet kun sinua on johdettu harhaan.
Parempi on tässä maailman ajassa kuulua, mutta se ei estä minua kritisoimasta. Pitkällä aikavälillä EU tulisi palauttaa alkuperäiseen muotoonsa, eli tukemaan maiden välistä kauppaa.

Entä sinusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 833
Jos se nyt jollekin on epäselvää, niin totta kai Suomen pitää olla EU:ssa. Kannatan vahvistuvaa EU:ta, jossa enemmän päätösvaltaa tehdään keskitetysti niin, että se johtaa eri EU-maiden lainsäädännöllisten erojen pienenemiseen. EU on mielestäni hyvin onnistunut rauhanprojekti ja talousprojekti, joka hyödyttää sen jäsenmaita paljon enemmän kuin se vie niiden resursseja.

EU-erossa en näkisi yhtään mitään hyvää. On mielestäni idioottimaista toivoa Suomelle samaa polkua kuin britannialle.

Onneksi sekä Haavisto että Stubb ovat vahvoja EU:n tukijoita. (Ja niin on Rehn ja Aaltolakin).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 868
Viestejä
4 230 203
Jäsenet
71 114
Uusin jäsen
Teemu_

Hinta.fi

Ylös Bottom