Postin kulkemisen vaikeus

Huvittavin Postin kuljettelu oli viime joulun alla! Vein paketin paikallisen Citymarketin postiin, josta sen oli tarkoitus edetä 500 km vastaanottajalle. Kuitenkin seuraavana päivänä minulle itselleni tuli ilmoitus, että paketti on noudettavissa oman kaupunkini PopUp-postista, joka oli 200 metrin päässä tästä Citymarketista:) Eli paketti oli 500 km:n sijaan edennyt pari kortteliväliä ja toimitettu takaisin minulle! Postituksen olin ostanut netissä, ja siinä oli kaikki tiedot oikein. Samoin printtaamani tiedot paketin osoitelapussa olivat oikein, eikä paketissa mitään ylimääräisiä viivakoodejakaan ollut Postin järjestelmiä sekoittamassa. Paketin vei takaisin Citymarketin Postiin, josta se tällä kertaa eteni oikealle vastaanottajalle, mutta vasta joulun jälkeen oli noudettavissa. Tästä tapauksesta tein reklamaation Postille, ja sain pyytämäni 10 euron korvauksen vaivoistani:)

Pelottavin tilanne taas oli sellainen, että netistä ostamani bisnez-läppäri oli toimitettu noudettavaksi väärän kaupungin postiautomaattiin, sekin 500 km:n päähän. Lähettäjä oli kirjannut puhelinnumeron yhden numeron verran väärin, ja hulluinta on se, että Posti kuljettaa lähetyksiään puhelinnumeron perusteella eikä osoitetiedon perusteella!!!! Onneksi kuitenkin seurasin lähetyksen tapahtumia netistä, ja sieltä selvisi, että tämän paketin tietoihin virheellisesti kirjatun puhelinnumeron haltijalle oli lähetetty tekstiviestillä postiautomaatin lokerokoodi. Eli hän olisi voinut käydä sen läppärini noutamassa kyseisestä postiautomaatista!

Tietenkin paniikki siinä iski, jotenkin oli postilokerosta nouto saatava estetyksi - ja tietenkin läppäri saatava minulle toimitettavaksi. Siinä oli monta kuviota ja tappelua Postin chatin ja tämän Citymarketin postipisteen kanssa, josta lopulta sain Postin asiakaspalvelun "salaisen" puhelinnumeron, jonka kautta lokerokoodin käyttö saatiin blokattua. Jostain syystä paketin vastaanottaja ei voi muuttaa lähetyksen tietoja ja siten saada pakettia tuotua oikeaan kaupunkiin, vaikka henkilöllisyytensä todistaisi. Sen voi tehdä vain paketin lähettäjä, joka onneksi sen hoiti, vaikka oli juuri silloin perhejuhlissa. Mitenkähän tällainen muutos silloin onnistuisi, jos lähettäjä olisi sattunut paketin lähettämisen jälkeen kuolla kupsahtamaan...
 
Posti kuljettaa lähetyksiään puhelinnumeron perusteella eikä osoitetiedon perusteella!!!!
Posti tosiaan kuljettaa paketit ensisijaisesti puhelinnumeron perusteella, mikäli puhelinnumeron omistaja on ilmoittanut haluavansa saada lähetykset johonkin tiettyyn toimipisteeseen.

Kannattaa siis varmistaa että se puhelinnumero menee oikein. Vaikka posti ei menisikään "väärään paikkaan", niin sitä ei taida saada ulos vaikkapa pakettiautomaatista jos ei saa lokerokoodia (puhelimeensa).

Mitenkähän tällainen muutos silloin onnistuisi, jos lähettäjä olisi sattunut paketin lähettämisen jälkeen kuolla kupsahtamaan...
Ei varmaan mitenkään (ellei ole supernopea perikunta). Ei varmaan hirveän yleinen skenaario että joku tumpeloi lähetykseen väärän numeron ja menee heti perään kuolemaan.
 
No tässä tapauksessa se väärä puhelinnumero oli käytössä oleva numero, eli sen numeron haltija oli saanut puhelimeensa lokerokoodin ja olisi voinut paketin lokerosta noutaa!

Kyllä pakettien pitäisi ensisijaisesti kulkea osoitetietojen perusteella, ei puhelinnumeron perusteella. Lisäksi Postilla pitäisi olla joku hälytys/varmistusjärjestelmä virhetilanteiden varalta, jos lähetyksen tiedot poikkeavat OmaPostissa ilmoittamistani osoite- ja puhelinnumerotiedoista.
 
En tiedä tuleeko ongelmia (esim. maksuja), jos menee itse muuttamaan noita tietoja (vastaanottajana), ku ainakin näyttäisi siltä, että muutokseen vaadittavat tiedot vastaanottajakin yleensä tietää (jos on vaihdettu yhteystiedot kaupan aikana ja käytetään samoja tietoja lähetyksessä):

Tottakai siellä mainitaan:
Vain lähettäjä voi tilata muutoksen kuljetettavanamme olevaan lähetykseen.

Ja:
Virheellisen puhelinnumeron muuttaminen on ilmaista. Muista käsittelyyn lähetetyistä muutospyynnöistä menee voimassa olevan hinnastomme mukainen maksu. Muutosmaksun lisäksi perimme sinulta myös mahdolliset uudet kuljetusmaksut ja muut palvelumaksut. Maksu veloitetaan myös tilanteissa, joissa löydämme lähetyksesi, mutta huomaamme, ettei pyydetty muutos ole mahdollinen.

Mutta eiköhän se syystäkin ole jätetty lähettäjän vastuulle ja varmempi hoitaa sitä kautta asia...
 
Enkä itse pysty mistään kontrolloimaan, onko paketin lähettäjä kirjannut puhelinnumeroni oikein.

Lisäksi lähettäjän tavoittamattomuuteen voi olla muitakin syitä kuin kuolema. Puhelin voi syystä tai toisesta olla suljettuna pitkään monestakin syystä, minkä aikana paketin ehtii lokerosta noutaa. Itse esim. panin puhelimen loppupäiväksi kiinni, kun oli tullut neljä soittoa ”Microsoftin asiakaspalvelusta”.
 
Jos lähettäjä lähettelee lähetyksiä minne sattuu, niin ei kai se vastaanottajan tai lähetyksen kuljettajan vastuulla ole.

Mitä jos se lähettäjä ei lähetä lähetystä ollenkaan minnekään ja sattuu kuolemaan? Tai ei vastaa sinulle puhelimeen. Pitäisikö postin tai muun rahdinkuljettajan ratkaista sekin ongelma?

Kai niitä paketteja ennenkin on lähetetty vahingossa vääriin osoitteisiin. Nykyisin kannattaa olla erityisen huolellinen sen puhelinnumeron kanssa.

Teillä kävi nyt tuuri että lähettäjän sähläyksestä huolimatta paketti saatiin sinulle. Ehkä lähettäjä jatkossa muistaa olla tarkempi.
 
Jos lähettäjä lähettelee lähetyksiä minne sattuu, niin ei kai se vastaanottajan tai lähetyksen kuljettajan vastuulla ole.

Mitä jos se lähettäjä ei lähetä lähetystä ollenkaan minnekään ja sattuu kuolemaan? Tai ei vastaa sinulle puhelimeen. Pitäisikö postin tai muun rahdinkuljettajan ratkaista sekin ongelma?

Kai niitä paketteja ennenkin on lähetetty vahingossa vääriin osoitteisiin. Nykyisin kannattaa olla erityisen huolellinen sen puhelinnumeron kanssa.

Teillä kävi nyt tuuri että lähettäjän sähläyksestä huolimatta paketti saatiin sinulle. Ehkä lähettäjä jatkossa muistaa olla tarkempi.
Fiksuissa järjestelmissä on erilaisia varmistuksia ja hälytyksiä virhetilanteiden varalta, Postilla ei.
 
Fiksuihin järjestelmiin onkin helppo tehdä varmistuksia ja hälytyksiä virhetilanteiden varalle.

Tuollaisessa legacyjärjestelmän (postiosoitteet) päälle viritetyssä järjestelmässä on varmaan mietitty, että jos ei pidetä ratkaisua mahdollisimman yksinkertaisina niin potentiaalisesti tulee vaan enemmän ongelmia kustannuksista puhumattakaan.

Toki ei varmasti olis vaikeaa tehdä jotain vertailua niiden puhelinnumeroiden kanssa, jotka vastaanottajat on rekisteröineet järjestelmään, koska näistä on tiedossa myös nimi puhelinnumeron lisäksi. Mutta se, että näissä tapauksissa lähettäjää varoitettaisiin väärästä vastaanottajasta vois jopa antaa väärän signaalin siitä, että posti vastaa numeroiden oikeellisuudesta. Yksinkertaisempaa olis vaan kirjoittaa kissankokoisilla kirjaimilla että "kato että se puhelinnumero on oikea tai muuten paketti ei välttämättä mene perille tai menee väärälle henkilölle!" Oikea vastaanottajan puhelinnumero nimittäin auttaa kaikkiin väärästä vastaanottajan puhelinnumerosta johtuviin ongelmiin.
 
Viimeksi muokattu:
Posti tosiaan kuljettaa paketit ensisijaisesti puhelinnumeron perusteella, mikäli puhelinnumeron omistaja on ilmoittanut haluavansa saada lähetykset johonkin tiettyyn toimipisteeseen.
Täh? Eli jos haluan tilata paketin vaikkapa mökille, niin pitää ensin käydä muuttamassa noutopiste jostain omapostista? Muuten tuovat väkisin omaan noutopisteeseen, vaikka osoite olisi toiselle puolelle Suomea?
 
Täh? Eli jos haluan tilata paketin vaikkapa mökille, niin pitää ensin käydä muuttamassa noutopiste jostain omapostista? Muuten tuovat väkisin omaan noutopisteeseen, vaikka osoite olisi toiselle puolelle Suomea?
Joo, Oma Noutopistehän on nimenomaan sidottu vastaanottajan puhelinnumeroon.

Jos et ole koskaan mitään noutopistettä asettanut niin sitten toki menee osoitteen perusteella.
 
Toi on muuten just noitten mökkiskenaarioiden suhteen kätevä, varsinkin jos on tulossa jotain lähetyksiä, joiden lähetyspäivä ei ole tarkalleen tiedossa. Ei tarvi miettiä etukäteen milloin lähettäjä saa paketin matkaan, vaihtaa vaan noutopisteen mökille peri päivää ennen reissua ja vaihtaa takaisin normipisteeksi pari päivää ennen reissun loppua.

Toki sit voi tulla VuohiKauhun kauhuskenaario, jos ei muista että on joskus vuosia sitten tuollaisen asetuksen tehnyt.
 
Joo, Oma Noutopistehän on nimenomaan sidottu vastaanottajan puhelinnumeroon.

Jos et ole koskaan mitään noutopistettä asettanut niin sitten toki menee osoitteen perusteella.
Eli jos päätänkin lähettää VuohiKauhulle paketin hänen mökkiosoiteeseensa toiselle puolelle Suomea, niin paketti kuitenkin menee väkisin hänen kotilokeroonsa. Eli minulla lähettäjänä ei ole mahdollista tietää minne se paketti lopulta päätyy... Vaikka tiedän hänen olevan mökillänsä ja voivan sen ottaa lähetyksen vastaan.

Ehkä Postin vähän kannattaisi miettiä järjestelmiään uusiksi!
 
Ehkä Postin vähän kannattaisi miettiä järjestelmiään uusiksi!
Millä tavalla? Pitäisikö siinä tulla esim. vuoden välein muistutus että "muistathan että olet tehnyt tällaisen valinnan, kuittaa jos edelleen ok" ja sit jos ei kuittais niin kytkeytyisi pois päältä?
 
Lapsenlapsinörtti on mummolle käynyt asentamassa OmaPostin. Mummo lähtee kaukaiselle mökilleen, ja mummon pappaystävä päättää häntä ilahduttakseen postittaa hänelle sinne mökilleen suklaarasian...
 
OmaPosti (sovelluksen) asentaminen ei sinänsä aseta "omaa noutopistettä" vaan se pitää erikseen valita.

Mut siis joo, jos mummo antaa lapsenlapsinörtilleen pankkitunnuksensa/mobiilivarmenteensa ja puhelimensa, niin tosiaankin lapsenlapsinörtti pystyisi tekemään tuollaisen valinnan mummon puolesta.

Itse olisin kyllä enemmän huolissani kaikista muista mahdollisuuksista joita pankkitunnukset/mobiilivarmenne avaavat.
 
Millä tavalla? Pitäisikö siinä tulla esim. vuoden välein muistutus että "muistathan että olet tehnyt tällaisen valinnan, kuittaa jos edelleen ok" ja sit jos ei kuittais niin kytkeytyisi pois päältä?

Jos toimitusosoite != omapostin osoite käytä toimitusosoitetta lähimmän noutopisteen valintaan?
 
Millä tavalla? Pitäisikö siinä tulla esim. vuoden välein muistutus että "muistathan että olet tehnyt tällaisen valinnan, kuittaa jos edelleen ok" ja sit jos ei kuittais niin kytkeytyisi pois päältä?
No esim. sillä lailla, että jos lähettäjän postittaman paketin toimitusosoite poikkeaa vastaanottajan Omapostiin ilmoittamista osoitetiedosta, niin silloin paketti toimitetaan lähettäjän määrittelemään osoiteesseen. Lähettäjä kuitenkin muutenkin hallitsee sitä lähetysosoitetta ja ainoastaan hän voi sitä muuttaakin.
 
Eli jos päätänkin lähettää VuohiKauhulle paketin hänen mökkiosoiteeseensa toiselle puolelle Suomea, niin paketti kuitenkin menee väkisin hänen kotilokeroonsa. Eli minulla lähettäjänä ei ole mahdollista tietää minne se paketti lopulta päätyy... Vaikka tiedän hänen olevan mökillänsä ja voivan sen ottaa lähetyksen vastaan.

Ehkä Postin vähän kannattaisi miettiä järjestelmiään uusiksi!
Lähettäjä voi kyllä suoraan valita noutopisteen pakettia tilatessa, ymmärtääkseni tämän pitäisi overridetä Oma Noutopiste - mutta ihan varma en tästä ole.

Lisäksi voit jättää vastaanottajan puhelinnumeron pois, tosin käteisasiakkaana sitten pitää maksaa parin euron lisämaksu paperisesta saapumisilmoituksesta.
 
Kyllä täällä taas postilaiset on selittelemässä, että heillä on hallussaan kaikki maailman viisaus... Asiakkaat ja etenkin mummot ovat erityisen tyhmiä, kun eivät kaikkia tietoyhteiskunnan koukeroita jaksa muistaa eivätkä osaa arvostaa Postin viisautta ja sen superluotettavaa jakelutoimintaa!
 
No esim. sillä lailla, että jos lähettäjän postittaman paketin toimitusosoite poikkeaa vastaanottajan Omapostiin ilmoittamista osoitetiedosta, niin silloin paketti toimitetaan lähettäjän määrittelemään osoiteesseen. Lähettäjä kuitenkin muutenkin hallitsee sitä lähetysosoitetta ja ainoastaan hän voi sitä muuttaakin.
Joo ei toi ihan pöljää olis, joskin sit jäis se hyöty, että muuton jälkeen vanhaankin osoitteeseen lähetetyt paketit tulee kätevästi uuteen omaan noutopisteeseen.
 
Joo ei toi ihan pöljää olis, joskin sit jäis se hyöty, että muuton jälkeen vanhaankin osoitteeseen lähetetyt paketit tulee kätevästi uuteen omaan noutopisteeseen.
Miten niin, tämähän olisi vain kertaluotoinen postitus toiseen osoitteeseen!
 
Onkos muilla ongelmia postin lähetysten seurannassa? Antaa virhettä vaan kun syöttää lähetystunnuksen, ja omapostissakin kaikki tulevat paketit / luovutetut yms hävinny..
 
Onkos muilla ongelmia postin lähetysten seurannassa? Antaa virhettä vaan kun syöttää lähetystunnuksen, ja omapostissakin kaikki tulevat paketit / luovutetut yms hävinny..
Näköjään on rikki ja itsellä kans tulossa paketti ja ois kiva nähdä tilanne...

Palvelussa tapahtui virhe. Kokeile rauhassa uudestaan. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
 
kyl toi ainenkin haki koodilla seurantatiedot. Mut edelleen limbo jatkuu paketeilla vantaalla sama kun jo viimeviikon
 
Posti ratkoo näköjään ongelmia sulkemalla kadonneiden pakettien selvittelylomakkeen vastaanottajilta.

postipaketti.jpg
 
Mitä hittoa ne tuolla Vantaalla touhuaa, skannailee joutessaan paketteja ja siirtelee niitä rullakosta toiseen? Aliexpressin paketti kyseessä.


potsi.png
 
lie kaikki järjestelmät sekasi. Luulis et onjo käsinlajittelu käynnissä
 
Tv lähdössä huoltoon, ilmoitettiin että postista ottavat yhteyttä sopiakseen noutoajankohdan.
Ei ole soittoa kuulunut ja just kävi postin äijä ovella. Kyselin että miks ei ole soitettu etukäteen sovitusti niin ukko katsoi papereitaan että ois pitäny soittaa, mut ei me mitään soitella.
Noh, tulkoot huomenna uudestaan kun ei ollu nyt tv paketissa eikä jäänyt odottelemaan pakkaamista.
 
lie kaikki järjestelmät sekasi. Luulis et onjo käsinlajittelu käynnissä
Taitaa olla joo. Oma paketti teleporttasi suoraan Helsingistä postilaatikkoon, laatikkoon toimituksen yhteydessä päivittyi näköjään omapostiin puuttuvat välietapitkin.
 
Toi liukuhihnalla pyörivä boksi on kyllä hauska, mutta johtuu vaan siitä että joku on pakannut sopivan painoisen lieriön boksiin ilman pehmusteita/täytettä. Ja tuo ongelma ratkaisee itsensä heti kun hihnalle tulee seuraava paketti.
 
Toi liukuhihnalla pyörivä boksi on kyllä hauska, mutta johtuu vaan siitä että joku on pakannut sopivan painoisen lieriön boksiin ilman pehmusteita/täytettä. Ja tuo ongelma ratkaisee itsensä heti kun hihnalle tulee seuraava paketti.
Juu, mutta kuvaa hyvin postin tämänhetkistä toimintaa, pyöritellään vaan pakettia lajittelusta toiseen.
 
Täysin sama tilanne vieläkin.. :facepalm:

8.4 lajiteltu ja sen jälkeen aika hiljaista.. soitin Postiin tai aikani jonotettuani jätin soittopyynnön. No soitti sieltä asiakaspalvelija ja selitteli, että ei näe kaikkia tietoja ja ollu ruuhkaa jne. ja kannattaa odotella vielä. Eli yhtä tyhjän kanssa.

1618512855609.png

onko muuten tullattavista paketeista tapana tulla ilmoitus vai pitääkö ne omatoimisesti käydä tullaamassa ensin?
 
Täysin sama tilanne vieläkin.. :facepalm:



onko muuten tullattavista paketeista tapana tulla ilmoitus vai pitääkö ne omatoimisesti käydä tullaamassa ensin?
Tulee ilmoitus. Homma kusee jos menee ennen ilmoitusta tullaamaan, kerran tehnyt sen virheen. Ei oo mullakaan liikkunut tullattavat kiinapaketit mihinkään, edelleen lajittelussa Vantaalla.
 
Helsingin Sanomissa oli tänään juttua Postin ongelmista:

"Uusi turvatietovaatimus hidastaa postilähetysten tullausta ja aiheuttaa pitkiä viiveitä asiakkaille"

Oma paketti on nyt ollut Tullipostin siirretyssä varastossa 09.0.4.2021 saakka, Postiin soitettu kahdesti, Tulliin kolmasti.

Vieläkään pakettia ei pysty tullaamaan, vaikka Posti otti kyllä ilolla käsittelymaksun vastaan.

Minimissään Posti voisi laittaa näistä paketeista Omapostiin tiedon, että nyt on "lähetystunnus XXXXXXXXX vapautettu, sen voi tullata", ettei tarvitse joka päivä syöttää tietoja uudestaan käsin Tullin systeemiin ja katsoa meneekö läpi.

Ihmeellistä räpeltämistä nämä vanhat romahtaneet monopolit. Ei voi kuin haikailla aikaa, kun posti oli kohtuullisen luotettava ja kohtuuhintainen.
 
Onko muilla ollu ongelmia posti-appin kanssa? Itellä kaatuu appi kun käynnistää. Ois mukava seurata missä 8.4 Vantaalle jumahtanu paketti menee..
 
ei oo appi toiminu pitkääaikaa androidissa. lukee myös postinsivulla
 
Ite poistin Chromen päivityksen niin alkoi toimimaan. Ei tietenkään ihannetilanne surffata vanhentuneella Chromella, saisivat korjata prkl.
 
Aivan sketsi tämä tullihomma tällä hetkellä. Paketti jäi tulliin jumiin ja postilta tuli ohjeet tehdä siitä vapautuspyyntö tullille jos arvo on alle 22 euroa. No tein ohjeen mukaisen palautuspyynnön ja sain oheisen vastauksen:

"EU:n ulkopuolelta tulevien postilähetysten tullauksissa on viivettä. Viiveen aiheuttamien kyselyjen vuoksi tämä sähköposti on ruuhkautunut ja viestien käsittely voi kestää useita päiviä.

Lähetitkö juuri Tullille vapautuspyynnön saamastasi lähetyksestä? Tulli ei voi enää vapauttaa lähetyksiä asiakkaiden lähettämien vapautuspyyntöjen perusteella, joten viestisi ei ole tarpeen.

Lähetykset vapautuvat käsittelyyn, kun Posti lähettää sähköisen tiedon Tullin järjestelmään. Sen jälkeen vähäarvoiset lähetykset vapautuvat Postin kotimaan jakeluun ja tullattavien lähetysten tullaus onnistuu Tullin Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa. Vähäarvoisia lähetyksiä ovat esimerkiksi enintään 22 euron arvoiset lähetykset, joiden arvonlisäverokanta on 24%. Tullattavista lähetyksistä Posti lähettää saapumisilmoituksen vastaanottajalle.

Seuraa lähetyksesi tilannetta Postin seurantajärjestelmässä. Jos lähetyksesi ei ole vapautunut tai tullaus ei edelleenkään onnistu, ota ystävällisesti yhteyttä Postin asiakaspalveluun. Postin sivuilta voit lukea ohjeita Postin käsittelymaksusta ja sen maksamisesta."


Että semmoset ohjeet postilta tällä kertaa. Paketti on tullut Suomeen jo 3.4.2021 ja edelleen se makaa postin/tullin hallussa. Postin (väärien) ohjeiden saapumisessa kesti 10 päivää ja siitä meni viikko että tulli vastasi tuon ylläolevan tekstin. :facepalm:
 
luulis ett iltapulu alkaisjo tarttuu uutisenmuodossa. kun paketit on limbossa vantaalla jo toistaviikkoa. ja loput jumissa tullissa. asiakaspalvelusta mitää hyötyä. Muutenkin jos nyt jo ruuhkaa. entä sit 1.7 lähtien ku pitää alle 22e kamatkin tullata
 
Aivan sketsi tämä tullihomma tällä hetkellä. Paketti jäi tulliin jumiin ja postilta tuli ohjeet tehdä siitä vapautuspyyntö tullille jos arvo on alle 22 euroa. No tein ohjeen mukaisen palautuspyynnön ja sain oheisen vastauksen:

"EU:n ulkopuolelta tulevien postilähetysten tullauksissa on viivettä. Viiveen aiheuttamien kyselyjen vuoksi tämä sähköposti on ruuhkautunut ja viestien käsittely voi kestää useita päiviä.

Lähetitkö juuri Tullille vapautuspyynnön saamastasi lähetyksestä? Tulli ei voi enää vapauttaa lähetyksiä asiakkaiden lähettämien vapautuspyyntöjen perusteella, joten viestisi ei ole tarpeen.

Lähetykset vapautuvat käsittelyyn, kun Posti lähettää sähköisen tiedon Tullin järjestelmään. Sen jälkeen vähäarvoiset lähetykset vapautuvat Postin kotimaan jakeluun ja tullattavien lähetysten tullaus onnistuu Tullin Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa. Vähäarvoisia lähetyksiä ovat esimerkiksi enintään 22 euron arvoiset lähetykset, joiden arvonlisäverokanta on 24%. Tullattavista lähetyksistä Posti lähettää saapumisilmoituksen vastaanottajalle.

Seuraa lähetyksesi tilannetta Postin seurantajärjestelmässä. Jos lähetyksesi ei ole vapautunut tai tullaus ei edelleenkään onnistu, ota ystävällisesti yhteyttä Postin asiakaspalveluun. Postin sivuilta voit lukea ohjeita Postin käsittelymaksusta ja sen maksamisesta."


Että semmoset ohjeet postilta tällä kertaa. Paketti on tullut Suomeen jo 3.4.2021 ja edelleen se makaa postin/tullin hallussa. Postin (väärien) ohjeiden saapumisessa kesti 10 päivää ja siitä meni viikko että tulli vastasi tuon ylläolevan tekstin. :facepalm:
Huhhuh mitä touhua. Mullehan tuossa käsittelymaksun riita-asiassa tuli tänään postilta kommenttia, että varastoivat tullattavat lähetykset välivarastoon ja tästä aiheutuu heille kustannuksia, mitä katetaan käsittelymaksuilla. Vastasin, että kyse on osa postin normaalista toiminnasta ja sen kustannukset tulee kattaa ihan normaalin liikevaihdon puitteissa. Käsittelymaksun periminen edellyttää esittämistä tullille, jota ei tapahdu, mikäli lähetys pelkästään makaa varastossa.

Ei mitään uutta siis ja toivottavasti kuluttajariitalautakunnasta tulee tähän päätös tämän vuoden puolella.
 
Jakaako posti verotuspäätökset/ehdotukset? Kohta olisi korjauksen jättö, mutta tälle jakelualueelle ei vielä ole saapunut, kenellekään.

Jonku Ritvan kortti kyllä tuli, piti vain mennä naapurikuntaan, no kyllä minä sen vien perille. Matkaa ei ole kuin 30kilometriä.
 
Jatketaans tätä saagaa. Nyt tuli mielenkiintoinen ilmoitus tuonne oma postiin.

"Osoitekorttiin merkitty lähetystunnus on puutteellinen. Lähetys voi viivästyä työpäivällä.
Posti Logistiikkakeskus"

Ihmettelenpä vain että miten se voi olla puutteellinen, kun kerran viikon verran on kuitenkin kirjautunut järjestelmään usean kerran päivässä tuolla lajittelukeskusessa.
Ja ihan perus kotimaan postipaketti kyseessä :D
Noniin, nyt tuli puhelimeen viestiä että paketti olisi postissa. En kyllä pidätä hengitystä siitä, että pääsisi tänään tietokonetta kasaamaan. Näin pikaisen laskuopin mukaan 16vrk kesti saapua Jyväskylästä Keravalle.
 
On ollut kivinen polku eräällä jenkkitilauksella. Eivät vissiin tienneet mihin se pitäisi lähettää, niin pompottelivat sitä ensin useamman kerran eestaas jakelukeskuksissa, kunnes joku keksi sen Tokion koneeseen heittää, jossa se seisoikin kolmatta viikkoa, kunnes saapui helsinkiin. Ei ole helsingin päässäkään viikkoon liikahtanut. Pitäisi vielä varmaan tullatakin, jos vain saisin tiedot sen tekoon. Tuskinpa vielä tällä viikolla saan tavaraa käsiini. Yleensä on kyllä jenkeistä parissa viikossa saapunut. Oli pari muutakin tilausta sieltä suunnasta samaan aikaan ja ne tuli reilussa viikossa.

2021-04-20_17-42.png
 
Täällä taas iHerbin paketti on matkannut nyt 10 vuorokautta Saksan Hampurista kohti Suomea. Ei näy postin seurannassa Suomessakaan muuta kuin ulkomailla skannaus.

Aiemmin tullut aina parissa työpäivässä viimeistään Suomeen skannaus Hampurin jälkeen.

posti.jpg
 
Minulla, kuten monilla muilla, on ongelmia noiden pakettien kanssa. Ei siinä muuten mitään, mutta koskahan paketit mahdollisesti lähtevät taas liikkeelle Vantaalta? Asiakaspalvelu ei auta mitään ja OmaPostin chattiin ei edes pääse jonottamaan.

Ja onneksi on kaksi pakettia tullut Briteistä, niin kyllä riittää odottamista pitkälle kevääseen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 174
Viestejä
4 863 304
Jäsenet
78 614
Uusin jäsen
rutja76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom