Onko kukaan löytänyt ratkaisua tähän Tullin ja Postin väliseen ongelmaan, joka estää tavaran tullaamisen Tullin nettiasioinnissa, ja paketti roikkuu siis Postissa ,vaikka käsittelymaksu Postille on maksettu?
Virheilmoitus asiointi.tulli.fi:ssä sanoo:
- Lähetystä ei voi vielä tullata, odotathan vielä. Ole hyvä ja kokeile myöhemmin uudelleen.
(mitään sisällöllisiä virheitä syötteissä ei ole ,tämän olen käynyt läpi Tullin asiakaspalvelun kanssa).
Olen nyt viikon kohta yrittänyt tullata, kolme kertaa jonottanut läpi Tullin asiakaspalveluun ja selitys on aina sama: postin järjestelmä ei vapauta tietoa, emme voi tehdä mitään (siis Tulli ei), laittavat vain uuden pyynnön Postille.
Ärsyttävää, että tähän on mennyt aikaa jo tunteja, sekä tulli että posti pesevät kätensä, ja kohta paketti palautuu takaisin jenkkeihin (toki on jo maksettu).
Onko kukaan löytänyt tähän ongelmaan mitään ratkaisua?
Olen yrittänyt jo kaikkea mitä keksin, ja ainoa mitä saan tullilta ja postilta on, että
"yritä huomenna uudestaan" (olen yrittänyt jo 20+ kertaa).
Tullin Aspalta kuulin sellaisen "tiedon", että vastaavia jumipaketteja on nyt Postissa satoja ellei tuhansia Postin tietojärjestelmässä. Eli veikkaisin, että jollain muullakin on sama ongelma, ja neuvot varmaan kelpaisivat muillekin.
EDIT: lisäys, sain nyt erilaisen selityksen Postin puolelta : Postitullin puolen varasto on mennyt uusiksi, ja paketteja siirretty varastosta toiseen, mikä on johtanut siihen, että moni varastosiirtynyt paketti ei nyt jotenkin "näy" järjestelmässä, eikä niitä voida tullata. Ja postinkin ohje oli taas kerran sama :
"yritä huomenna uudestaan".