Huvittavin Postin kuljettelu oli viime joulun alla! Vein paketin paikallisen Citymarketin postiin, josta sen oli tarkoitus edetä 500 km vastaanottajalle. Kuitenkin seuraavana päivänä minulle itselleni tuli ilmoitus, että paketti on noudettavissa oman kaupunkini PopUp-postista, joka oli 200 metrin päässä tästä Citymarketista
Eli paketti oli 500 km:n sijaan edennyt pari kortteliväliä ja toimitettu takaisin minulle! Postituksen olin ostanut netissä, ja siinä oli kaikki tiedot oikein. Samoin printtaamani tiedot paketin osoitelapussa olivat oikein, eikä paketissa mitään ylimääräisiä viivakoodejakaan ollut Postin järjestelmiä sekoittamassa. Paketin vei takaisin Citymarketin Postiin, josta se tällä kertaa eteni oikealle vastaanottajalle, mutta vasta joulun jälkeen oli noudettavissa. Tästä tapauksesta tein reklamaation Postille, ja sain pyytämäni 10 euron korvauksen vaivoistani
Pelottavin tilanne taas oli sellainen, että netistä ostamani bisnez-läppäri oli toimitettu noudettavaksi väärän kaupungin postiautomaattiin, sekin 500 km:n päähän. Lähettäjä oli kirjannut puhelinnumeron yhden numeron verran väärin, ja hulluinta on se, että Posti kuljettaa lähetyksiään puhelinnumeron perusteella eikä osoitetiedon perusteella!!!! Onneksi kuitenkin seurasin lähetyksen tapahtumia netistä, ja sieltä selvisi, että tämän paketin tietoihin virheellisesti kirjatun puhelinnumeron haltijalle oli lähetetty tekstiviestillä postiautomaatin lokerokoodi. Eli hän olisi voinut käydä sen läppärini noutamassa kyseisestä postiautomaatista!
Tietenkin paniikki siinä iski, jotenkin oli postilokerosta nouto saatava estetyksi - ja tietenkin läppäri saatava minulle toimitettavaksi. Siinä oli monta kuviota ja tappelua Postin chatin ja tämän Citymarketin postipisteen kanssa, josta lopulta sain Postin asiakaspalvelun "salaisen" puhelinnumeron, jonka kautta lokerokoodin käyttö saatiin blokattua. Jostain syystä paketin vastaanottaja ei voi muuttaa lähetyksen tietoja ja siten saada pakettia tuotua oikeaan kaupunkiin, vaikka henkilöllisyytensä todistaisi. Sen voi tehdä vain paketin lähettäjä, joka onneksi sen hoiti, vaikka oli juuri silloin perhejuhlissa. Mitenkähän tällainen muutos silloin onnistuisi, jos lähettäjä olisi sattunut paketin lähettämisen jälkeen kuolla kupsahtamaan...


Pelottavin tilanne taas oli sellainen, että netistä ostamani bisnez-läppäri oli toimitettu noudettavaksi väärän kaupungin postiautomaattiin, sekin 500 km:n päähän. Lähettäjä oli kirjannut puhelinnumeron yhden numeron verran väärin, ja hulluinta on se, että Posti kuljettaa lähetyksiään puhelinnumeron perusteella eikä osoitetiedon perusteella!!!! Onneksi kuitenkin seurasin lähetyksen tapahtumia netistä, ja sieltä selvisi, että tämän paketin tietoihin virheellisesti kirjatun puhelinnumeron haltijalle oli lähetetty tekstiviestillä postiautomaatin lokerokoodi. Eli hän olisi voinut käydä sen läppärini noutamassa kyseisestä postiautomaatista!
Tietenkin paniikki siinä iski, jotenkin oli postilokerosta nouto saatava estetyksi - ja tietenkin läppäri saatava minulle toimitettavaksi. Siinä oli monta kuviota ja tappelua Postin chatin ja tämän Citymarketin postipisteen kanssa, josta lopulta sain Postin asiakaspalvelun "salaisen" puhelinnumeron, jonka kautta lokerokoodin käyttö saatiin blokattua. Jostain syystä paketin vastaanottaja ei voi muuttaa lähetyksen tietoja ja siten saada pakettia tuotua oikeaan kaupunkiin, vaikka henkilöllisyytensä todistaisi. Sen voi tehdä vain paketin lähettäjä, joka onneksi sen hoiti, vaikka oli juuri silloin perhejuhlissa. Mitenkähän tällainen muutos silloin onnistuisi, jos lähettäjä olisi sattunut paketin lähettämisen jälkeen kuolla kupsahtamaan...