- Liittynyt
- 21.11.2017
- Viestejä
- 1 434
Sama homma käynyt itellä muutamasti. Kerran tuli "noudettavissa lappu" luukusta kun paketti oli jo paluumatkalla Kiinaan. Onneksi sattui reilu myyjä molemmilla kerroilla ja palauttivat rahat ihan suosiolla.Postin appsilla ja 17trackilla voi ainakin teoriassa pienentää riskiä silloin jos pelkkä "noudettavissa lappu" jääkin postipojan takataskuun.Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?
Jos eivät saa kiinni mitenkään, niin:Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.
Pitäisi tulla soittopyyntökortti postin mukana..Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.
Mulla käynnyt monta kertaa myös, posti vain ilmoittaa Voi voi...Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?
Eipä tuota kovin innokkaasti korjata eikä edes tiedote kerro asiasta. Kai tuo sitten on uusi "omaisuus"...Eipä näy Postin seurannassa eri tapahtumien ja lisäpalveluiden tekstejä, ainoastaan ajat. Taisi taas joku päivitys mennä pieleen..?
Nyt näkyy Postin nettisivullakin.OmaPostissa näkyy kyllä normaalisti.
Sama koodi koodi kaikissa. Niin harvoin tuollaista isompaa romua tulee ettei kokemusta toimintatavoista.Mahtaako teillä olla sama ovikoodi eri rapuissa?
Sen verran vinkkinä, että ne soitot, jos palveluun kuuluvat, tehdään jo ennen jakelukierrokselle lähtöä, joten niiden odottaminen kotona, kun auto on pihalla, on melko hyödytöntä.
Toki joissakin tapauksissa kuskit myös "ylipalvelevat" eli soittavat vaikka se ei tuotteen palveluihin kuuluisikaan.
Ja jos nyt näin sattuu uudestaan käymään, niin rohkeasti vaan kirmaten sinne alaovelle henkkareiden kanssa.
Joo löysin tuon maininnan myös palautusluukusta eikä sitä meidän automaatissa ole. Ei taida edes se karttalistaus kertoa missä se on. Tuo webbisivu antaa kyllä helposti koodin sillä alkuperäisellä seurantatunnuksella. En sitten tiedä meneekö se ihan putkeen jos tuo kortti on jo printattuna ja lähetän sen sitten tuolla palautushelpostikoodilla. Ehkä vaan lähetän ja kokeilen.Jos kyseisestä Smartpostista (valkoinen) löytyy palautusluukku, niin voit tiputtaa uuden kortin pakettiin liimattuasi sinne.
Jos kyseessä on automaatti, josta ei löydy erillistä palautusluukkua, kokeile täältä:
Posti henkilöasiakkaille - Lähettäminen - Lähetyksen palauttaminen
Tuota ylipalvelua on ihan turha kuvitella tapahtuvan.Mahtaako teillä olla sama ovikoodi eri rapuissa?
Sen verran vinkkinä, että ne soitot, jos palveluun kuuluvat, tehdään jo ennen jakelukierrokselle lähtöä, joten niiden odottaminen kotona, kun auto on pihalla, on melko hyödytöntä.
Toki joissakin tapauksissa kuskit myös "ylipalvelevat" eli soittavat vaikka se ei tuotteen palveluihin kuuluisikaan.
Ja jos nyt näin sattuu uudestaan käymään, niin rohkeasti vaan kirmaten sinne alaovelle henkkareiden kanssa.
Täällä ne jaetaan laatikkoon tavallisen postin mukana, seurannasta näkyy "luovutettu vastaanottajalle tms. Ainoa ero tavalliseen taitaa olla se, että tuollainen jaetaan tiistainakin.Ulkomailta tulevat pikakirjeet ennen yritettiin toimittaa pimpauttamalla ovikelloa, nykyisin nekin on haettava postista (ainakin kiinalaiset kuten kiinalaiset kirjatut kirjeetkin jaetaan suoraan laatikkoon).
Mitähän tuo meinaa? Ihan normaali lähetys pitäisi olla jonka saa noutaa lähipostista ellei sitten mahdu postiluukusta..Kuljetuspalvelu: Consignment asiakaspalautus
Tuo taitaa riippua ihan ajoreitistä mikä kuskeilla sattuu olemaan. Paketteja ainakin tällä PK-seudulla jaetaan arkisin aina klo 20 asti ja tuohon omaan smartpostiin ne tulevat aina juuri tuon viimeisen parin tunnin aikana. Lähteävät kuljetukseenkin vasta joksus 14-16 välillä.Hieman ihmetyttää tuo smartpost pakettien jakaminen, paikkakunta ei ole mikään hirveän iso ja smartpostien määrän voi laskea yhden käden sormilla mutta silti ei ole jaettu vaikka paketti ollu aamusta asti täällä.
Vai voiko tuo riippua ihan smartpostista? Koska tuo minne paketin tilasin niin sinne on aina kestäny kauemmin tulla kuin muualle vaikka on melkein keskustassa.
DHL:n kumipyörillä jos tulee, niin yleensä se muutaman päivän ottaa saapua Suomeen jos ei ole ongelmia mahtua laivaan tms.18 päivä lähtenyt paketti Saksanmaalta Suomea kohti, eikä vieläkään näy postin seurannassa. Onko niillä jotain logistiikka ongelmia jälleen kerran?
Saisi Posti muuttaa kaikkien pakettikuskien työajaksi vaikka klo 12-20.30. Siinä ehtisi ennen klo 16 jakaa firmojen paketit ja siitä eteenpäin sitten lähinnä kotitalouksiin meneviä paketteja.Tämä tosiaan riippuu paljolti alueesta ja pakettien volyymista/automaatin koosta. Esim. kerrostaloihin asennettuja automaatteja täytetään paikoin sen pyörällä liikkuvan postinjakajan toimesta jakokierroksen yhteydessä. Aikahaarukka täyttämiselle on tarkoituksella vedetty sen verran laajaksi, että sitten varsinaiset "pakettikuskit" voivat hieman pelata sen täyttöajan kanssa, jos on jotain muita kiireitä. PKS-alueella oman osansa tekee sitten se, että mitä myöhemmin automaatti täytetään, sitä helpommin saadaan saman päivän aikana lähetettyjä paketteja noudettavaksi.
Paketit on jo pidemmän aikaa kulkenut toimipisteisiin myös viikonloppuna.Suuri yllätys oli eilen lauantaina kun sain paketin saapumisilmoituksen. Jotenkin olin siinä käsityksessä, että paketteja ei lajitella lauantaisin.
Tilauksen tosiaan tein kotimaisesta verkkokaupasta perjantaina aamupäivästä. Ei edes ollut mikään pikalähetys vaan ihan normaali toimitus. Eli sekä kotimainen kauppa, että Posti onnistuivat kerrankin täydellisesti. Olin täysin varautunut siihen, että aikaisintaan maanantaina tulee paketti.
Näin mäkin sitä tossa vähän järkeilin. Mielestäni aikaisemmin on toiminut, varmaan viimeksi tammikuussa seurailin paketin kulkua.^ tuo tapahtuu yleensä itsellä kun on viikonloppu tuloillaan, alkaa väittämään saapumista maanantaille, vaikka tulee 99,99% kerroista jo lauantaina noudettavaksi asiamiespostista. Siellä on mahdollisesti arviointialgoritmissa joku yleinen eikä paikkakohtainen määre noutopisteen aukioloille ja viemisille.
Jos lähetys on tänään otettu jo kuljetukseen, niin on tulossa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tänään, mikäli menossa smarttiin, niin tapahtuma kuljetuksesta tulee reilun 2h päästä.
Edit: jos siis asustelet pk-seudulla.
Tuossa lapussa on kaikki tarvittava.
Voiko pelkällä tolla muka saada ilmaiseksi asiakaspalautuksen tehtyä? Eikö yleensä ole vaadittu se joku numerokoodi nettikauppaa varten?
Hmm mutta siis onko toi lappu postia vai matkahuoltoa vai mitä varten?Tuossa lapussa on kaikki tarvittava.
Kyllä toimii tai ainakin pari viikkoa sitten toimi. Melkoisen pitkään siinä sai odottaa. Ja se on sitten lähinnä lottovoitto jos siellä sattuu vastaamaan henkilö joka oikeasti tietää mitä tekee ja tekeekin jotain. Joku 20% yhteydenotoistani on osunut tuollainen kohdalle, loput sitten sitä "en näe enempää" "ei auta kuin odottaa".Toimiiko jollain muuten tuo niiden chatti? Koko ajan sanoo itsellä että "Olet seuraava!", eikä ikinä yhdistä. Kerran aamulla pääsin kai vahingossa linjalle jolloin aspa sanoi ohjaavansa oikeaan paikkaan ja näytölle vain ilmeistyi teksti "yhtään agenttia ei ole vapaana".
paketti tullut helsingin lajitteluun 30.3. ja on seurannan mukaan vielä siellä. Tais joku tarvita sitä enemmän kuin minäkerrankin postilta jotain positiivista. 1.4 saapui paketti tullin terminaaliin , aamulla 3.4 paketti ovella.
Kiinalähetys (koska paketteja ei lajitella Pasilassa)? Niille tulee vain yksi luenta koska eivät tosiaan ole mitään paketteja eivätkä kirjeitäkään. 30.3. oli lauantaina, eiköhän jaeta himaan (jos mahtuu, jos ei, noitaa lähimmästä pisteestä) vielä tällä viikolla. Itselle tuli eilen kiinalähetys, viimeisin merkintä 27.2. ja tosiaan eilen tuli postiluukusta 2.4.paketti tullut helsingin lajitteluun 30.3. ja on seurannan mukaan vielä siellä. Tais joku tarvita sitä enemmän kuin minä
Mielenkiinnosta, miten olet laskenut myöhästymisen kahdeksi päiväksi?Tulipas tarkistettua vähän noita omia seurannalla tulleita paketteja. Mikähän hitto siinä on kun puolen vuoden aikana kaikki paketit on poikkeuksetta myöhästynyt kaksi päivää. Kyllä on aika paskaksi mennyt palvelu kun ei edes yhtä pakettia saada useasta ajallaan perille.
Okei, jotain tälläistä ajattelinkin. Sellainen mielikuva vain, että muita kiinapaketteja on seurattu ihan kotiin asti, mutta joo. En ole siis hätäillyt asian kanssa, sen tietää että Suomen sisällä paketissä menee aina se viikko tullin jälkeen kuitenkin.Kiinalähetys (koska paketteja ei lajitella Pasilassa)? Niille tulee vain yksi luenta koska eivät tosiaan ole mitään paketteja eivätkä kirjeitäkään. 30.3. oli lauantaina, eiköhän jaeta himaan (jos mahtuu, jos ei, noitaa lähimmästä pisteestä) vielä tällä viikolla. Itselle tuli eilen kiinalähetys, viimeisin merkintä 27.2. ja tosiaan eilen tuli postiluukusta 2.4.
Jos sovellus sanoo että saapuu vaikka 1. Päivä mutta tuleekin 3. Niin se on silloin kaksi päivää myöhemmin?Mielenkiinnosta, miten olet laskenut myöhästymisen kahdeksi päiväksi?
Kävin kysymässä ja sieltä se hyllystä löytyi. "sori unohtunut kuitata, laitettu vaan suoraan tonne". Pahoitteli myös että ollut jo varmaan maanantaina kun viimeksi kävin kysymässä. Hitto mitä säätöä.Se on vain toimitusaika-arvio. Mutta tietysti jos tuo on toistuvaa, kenties jakelussa on alimiehitys siellä missä asustelet.