Postin kulkemisen vaikeus

Voin luvata sulle, että tuo seurannan tulos on täyttä paskaa.
Pikapaketin(toimituskulut +20€) olen joskus nähnyt tuolla nopeudella Suomeen päätyvän.
Parhaimmillaan on Kiinasta tavarat siirtyneet Suomeen n. 7 työpäivää, ilman mitään ylimääräisiä nopeusluokkia.
Osittain näissä kiinapaketeissa on kyse tuurista. Ts. siitä mihin konttiin ja kuinka perälle tavara lastataan. Monenlaisia kokemuksia on sattunut matkan varrella.

Itsellä hieman vastaavanlainen aliexpressistä ostettu paketti. Tuli nopeasti kiinasta ja nyt seisoo tuolla lentokentällä. Tuohon siirtymiseen tikkurilan postiin eli muutamia kilometrejä menee varmasti viikko, kun taas väli kiina suomi 1-2 vuorokautta :D (siitä kun lähti liikkumaan) :D

Tuo yllämainittu pakettini tuli tänään yllättäen kotiovelle, normaalin päiväpostin mukana (ei olisi mahtunut postiluukusta, satuin olemaan kotona kun posteljooni pimpotti)

Olen hämmästynyt kahdesta asiasta, tuo kiina - suomi väli tosiaan suht nopea ja toinen hämmästyksen aihe on, että posteljoonilla oli itse paketti mukana, eikä niitä perinteisiä lappuja "yritimme toimittaa...." ja tietenkin, että tiesi ovikellon toimintaperiaatteen, eikä vain ninjaillut :D

Kaksi pakettia piti tulla tänään postiin noudettavaksi. Toinen tulikin, mutta toinen meni Kempeleeseen. Luulin, että saan molemmat noudettua kerralla, mutta ei sitten. Reklamoin asiasta postin mobiilichätissä, joka muuten oli hivenen kankea, kun välillä en tiennyt olenko jonossa vai jumittuiko koko systeemi. Ihanainen Kristiina kuitenkin lupasi, että pakettini pitäisi löytää huomiseksi tänne, mutta tuleepahan ylimääräinen postireissu. Syy, miksi paketti Kempeleeseen oli joutunut, jäi minulle epäselväksi.

Mulla kanssa alin paketti pikana Helsinki-Vantaalle alle viikossa 9.9. 17trackin mukaan, mutta alin omassa seurannassa ei ole vielä tullut Suomeen. Eikä ole kolahtanut postiluukusta puolentoista viikon aikana.

Kurkkailen privaatisti näitä yhä edelleen töiden ohella ja joskus myös töiden ulkopuolella.
Jos joku haluaa itsensä outata ja kysellä lähetyskoodilla privana, toimitan parhaan mahdollisen näkemyksen ensitilassa.

@Niksu juttuun sen verran yleisesti kommentoin, että en koskaan ole nähnyt noin nopeaa toimitusta elämäni aikana.
Olin väärässä väärien rekisteröintien suhteen, näitäkin on sattunut matkan varrella useamman kerran.
Suoraan sanottuna aika julman nopea toimitus, mihin mulla ei ole lisättävää.

Yleisesti ottaen alle 3cm lähetykset kuitenkin yritetään toimittaa, joten siinä mielessä ei ole mikään harvinainen poikkeus.

Jep, mutta tuolla paketilla korkeutta 13cm (siis pienimillään).

Nuo AliExpress Standard Shipping/SP...FI pakettien jakelu näyttää menevän vastaavasti kuin ePacketin toimitukset, eli yritetään tuoda ovelle koosta riippumatta.

Nopeasti ne sieltä kiinasta tulee suomeen, mutta sitten suomen puolella menee melkein kauemmin (3-4 päivää) ennen kuin paketti kourassa.

Nopeasti ne sieltä kiinasta tulee suomeen, mutta sitten suomen puolella menee melkein kauemmin (3-4 päivää) ennen kuin paketti kourassa.
Ei oo kyllä täällä pohjolassa vastaavaa käsittelykapasiteettia kuin siellä :D saisi tosin olla kun tuntuu nykyään olevan törkeän hidasta

Kyllä minä olen kiinasta saanut tavaraa perille parhaimmillaan 5-7 arkipäivän sisällä ja ihan ilmaisilla posteillakin. Riippuu vaan niin kuun asennosta ynnä muusta. Eli jos joku kysyy toimitusaikaa tuolta suunnalta niin 1 viikko - puoli vuotta on ihan validi vastaus.

Kaksi pakettia piti tulla tänään postiin noudettavaksi. Toinen tulikin, mutta toinen meni Kempeleeseen. Luulin, että saan molemmat noudettua kerralla, mutta ei sitten. Reklamoin asiasta postin mobiilichätissä, joka muuten oli hivenen kankea, kun välillä en tiennyt olenko jonossa vai jumittuiko koko systeemi. Ihanainen Kristiina kuitenkin lupasi, että pakettini pitäisi löytää huomiseksi tänne, mutta tuleepahan ylimääräinen postireissu. Syy, miksi paketti Kempeleeseen oli joutunut, jäi minulle epäselväksi.
Tänään tulikin sitten jo omaan postiin. Chatissa eilen sanottiin, että tulee tekstiviesti, kun on noudettavissa, mutta seurannan mukaan ollut noudettavissa jo 2 tuntia ja tekstaria ei näy. Ei näy kyllä lisäpalveluna sähköistä saapumisilmoitustakaan eli voi olla, että sieltä tulee sitten joku lirpake joskus. Oma posti sovellus edelleen innokaasti sanoo, että on noudettavissa Kempeleestä eikä muutenkaan tunnu ymmärtäneen koko asiaa, kun paketti näkyy kahtena. Menen jonkun ajan päästä tuon hakemaan kai sitten pelkällä lähetystunnuksella.

Tänään saapui postin paketti (kiinasta) postilaatikkoon. 17-trackin mukaan oli tullut suomen lentokentälle 1.9. Mukavat kolme viikkoa tuossa matkalla tänne Pudasjärvelle <3

Eilen illalla jo lajiteltu oulun päässä mutta sen jälkeen ei ole tapahtunu mitään, liekkö nuo mammuttimarkkinat vähä hidastaneet smartpostin toimintaa tjsp.
Eihän tossa muuten mitään mutta huomenna ei ois muuten mitään tarvista käydä missään :shifty:

Taas mennään ja paketit menee minne sattuu. En tosin (vielä) tiedä onko lähetyksen tyrinyt posti vai lähettäjä. Tilasin ulkomailta tänne Helsinkiin, mutta hki vantaan lentokenttää lähempänä ei lähetys tullutkaan, vaan on tänään aamulla luovutettu vastaanottajalle Lappeenrannassa. Toivottavasti joku siellä nauttii nyt 80-luvun italialaisista urheiluvaatteista minua enemmän.

Meh, miksi ihmeessä laittavat että lähetystä kuljetetaan mutta kuitenkin lähetys viivästynyt?

"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa."

Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.

26.09.2018 klo 08:17

Jep,nyt on ollut paketti kuljetuksessa jo 7 päivää.
Matkaakin on hulppeasti. Vantaa --> Helsinki.
Tulikohan lehtienharavointia postin porukoille.

Jep,nyt on ollut paketti kuljetuksessa jo 7 päivää.
Matkaakin on hulppeasti. Vantaa --> Helsinki.
Tulikohan lehtienharavointia postin porukoille.
Äläppäs hoppuile ;) Mulla on yksi paketti ollut jo yli kaksi viikkoa matkalla hki-vantaalta hakaniemeen :lol:

tempsnip.jpg

Kolme samaan aikaan Saksasta viime perjantaina lähetettyä pakettia. Peräkkäiset saksalaiset lähetysnumerotkin oli.

Yhden piti tulla maanantaina, viivästyi, tuli tiistain iltapäivänä. Toinen tänään keskiviikkona aamusta. Kolmannen seuranta ei näytä, kuin saapumisen kentälle. Posti kysyi toimitusvaihtoehtoja sähköpostilinkillä ja tämä paketti sai CN -alkuisen tunnuksen. Kaksi muuta oli CE -alkuisella tunnarilla.

Sais pian tulla, kun Oktoberfestoluet on siellä. :kippis:

Kolme samaan aikaan Saksasta viime perjantaina lähetettyä pakettia. Peräkkäiset saksalaiset lähetysnumerotkin oli.

Yhden piti tulla maanantaina, viivästyi, tuli tiistain iltapäivänä. Toinen tänään keskiviikkona aamusta. Kolmannen seuranta ei näytä, kuin saapumisen kentälle. Posti kysyi toimitusvaihtoehtoja sähköpostilinkillä ja tämä paketti sai CN -alkuisen tunnuksen. Kaksi muuta oli CE -alkuisella tunnarilla.

Sais pian tulla, kun Oktoberfestoluet on siellä. :kippis:

Hyvin outoa. mitä MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA | 17TRACK näyttää?

belgialainen bpost vinkkaa (CD, CE, EE, CZ) alkujen olevan seuratakoodi.

Viimeksi muokattu:
CN012345678XX -tyyppinen seurantanumero tulee ilmeisesti perinteisen CE---XX-numeron sijaan noille ulkomailta saapuville paketeille joista on Postin järjestelmiin kirjautunut ennakkotietona tarkat vastaanottajan tiedot, ja näistä voi sitten tulla toimitusvaihtoehtokysely sähköpostitse tai SMS:llä jo ennen Suomeen saapumista. Näihin paketteihin tulee myöskin Postin osoitekortti jossa lukee oikeat vastaanottajan tiedot eikä vain "Katso alkuperäisestä osoitekortista" kuten yleensä. Minulle on muutama Amazonin paketti nyt tullut tuollaisena.

SMS:ssä vaihtoehtoina olivat normitoimitus (toimitusyritys, sitten Postiin), jättö oven taakse ja pakettiautomaatti. Sellaista vaihtoehtoa ei kuitenkaan ollut että veisivät suoraan Postiin, joten joutuvat nyt kuitenkin käymään oven takana turhaan kuten aiemminkin.

CN012345678XX -tyyppinen seurantanumero tulee ilmeisesti perinteisen CE---XX-numeron sijaan noille ulkomailta saapuville paketeille joista on Postin järjestelmiin kirjautunut ennakkotietona tarkat vastaanottajan tiedot, ja näistä voi sitten tulla toimitusvaihtoehtokysely sähköpostitse tai SMS:llä jo ennen Suomeen saapumista. Näihin paketteihin tulee myöskin Postin osoitekortti jossa lukee oikeat vastaanottajan tiedot eikä vain "Katso alkuperäisestä osoitekortista" kuten yleensä. Minulle on muutama Amazonin paketti nyt tullut tuollaisena.

Mutta miksiköhän kolmesta paketista kaksi tuli CE -koodilla ja yksi (vielä tulematon) CN -koodill. Samasta kaupasta samaan aikaan lähetetyt paketit.

.

"Your guess i as good as mine."
CE-koodia käytetään ulkomaisten pakettien ylilaputukseen.
CN viittaa Kiinaan, enkä koskaan ole kuullut, että sitä käytettäisiin mihinkään muuhun.
Onko tuotteet toimittavalla yhtiöllä varasto Kiinan suunnalla?

Ei varmasti. Saksalaisia oluita netissä ja ravintoloille myyvä tukkukauppa. Eiköhän @Anssi_H antanut jo tähän vastauksen. Jotenkin siis ennakkotieto siitä kolmannesta paketista tullut Suomen postille.

Juu ja lisätään vielä että itselläkin osa Saksan paketeista on tullut yhä CE--XX -numerolla ja vain osassa on tuo uusi CN--XX toimituskyselyineen, vaikka paketit ovat samanlaisia saman lähettäjän lähettämiä DHL Weltpaket Premiumeja.

"Your guess i as good as mine."
CE-koodia käytetään ulkomaisten pakettien ylilaputukseen.
CN viittaa Kiinaan, enkä koskaan ole kuullut, että sitä käytettäisiin mihinkään muuhun.
Onko tuotteet toimittavalla yhtiöllä varasto Kiinan suunnalla?
Niin jos se CN on koodin lopussa, silloin se on Kiinasta tuleva paketti. Ei mulle oo ainakaan ikinä tullu pakettia Kiinasta jossa ois koodin alussa toi CN...
:smoke:

Tuota norjan pakettia/kirjettä odotellu niin unohin ettei norja kuulunu eu:hun, saapa nähä tuleeko tullista joku päivä jotakin asiaan liittyen... Vai olenko asian kanssa ihan pihalla kun esim komplett toimii tuolla puolen... vuoria?

Äläppäs hoppuile ;) Mulla on yksi paketti ollut jo yli kaksi viikkoa matkalla hki-vantaalta hakaniemeen [emoji38]

Yanwenilla tuo tila tulee automaattisesti 3 vrk sen jälkeen, kun paketti on lähtenyt Kiinasta eteenpäin. Se siis saattaa seikkailla vieläkin jossain Aasiassa.

• Tykkää
Reactions: Err
Yanwenilla tuo tila tulee automaattisesti 3 vrk sen jälkeen, kun paketti on lähtenyt Kiinasta eteenpäin. Se siis saattaa seikkailla vieläkin jossain Aasiassa.

Samoin Aliexpressiltä joissain lähetyksissä. Minulla on Mi Band 3:n metalliranneke ollut nyt mukamas kolme viikkoa Vantaan terminaalissa. :D

Asiasta kukkaruukkuun, mitähän ihmettä kun noita paketttiautomaatteja on nykyään kahdenlaisia, eli perinteisiä sinikeltaisia jotka nekin on rampautettu poistamalla maksupääte, sekä uudenmallisia valkokeltaisia joissa ei ole edes kosketusnäyttöä?

Nämä molemmat näkyvät Postin sivuilla pakettiautomaatteina mutta näiden toimintamalli eroaa olennaisesti koska toinen on pelkkä "tyhmä" automaatti jonka kanssa pitää leikkiä joillain Helposti-tarroilla ja johon ei voi jättää Lähilokero-palveluna tavaraa... :facepalm:

Samoin Aliexpressiltä joissain lähetyksissä. Minulla on Mi Band 3:n metalliranneke ollut nyt mukamas kolme viikkoa Vantaan terminaalissa.

Tällaiset pitäis kyllä saada karsittua pois. Rasittavaa kun ei voi edes trackingiin luottaa. Disputen kautta toki rahat aina lopulta takasin, mutta silti. Heikolta vaikuttaa kun kinukkitrackingit näyttää mitä huvittaa ja oma postimme tracking... no jaa...

Samoin Aliexpressiltä joissain lähetyksissä. Minulla on Mi Band 3:n metalliranneke ollut nyt mukamas kolme viikkoa Vantaan terminaalissa. :D

Asiasta kukkaruukkuun, mitähän ihmettä kun noita paketttiautomaatteja on nykyään kahdenlaisia, eli perinteisiä sinikeltaisia jotka nekin on rampautettu poistamalla maksupääte, sekä uudenmallisia valkokeltaisia joissa ei ole edes kosketusnäyttöä?

Nämä molemmat näkyvät Postin sivuilla pakettiautomaatteina mutta näiden toimintamalli eroaa olennaisesti koska toinen on pelkkä "tyhmä" automaatti jonka kanssa pitää leikkiä joillain Helposti-tarroilla ja johon ei voi jättää Lähilokero-palveluna tavaraa... :facepalm:

"Oikeat" automaatit erottaa siittä että postinumero on 5-päätteinen. Nuo uudenmalliset lokerot on 4-päätteisiä.

"Oikeat" automaatit erottaa siittä että postinumero on 5-päätteinen. Nuo uudenmalliset lokerot on 4-päätteisiä.

Niinpäs näyttääkin olevan. Tätä ei vain kerrottu Lähilokeron ohjeissa, ko. tavaratalon asiamiesposti ei tiennyt tästä, samoin automaatin kyljessä olevassa puhelinnumerossa ei osattu kertoa kuin näistä lokeroiden eri värimaailmoista. Intuitiivisuuden multihuipentuma!

automaatti jonka kanssa pitää leikkiä joillain Helposti-tarroilla
Tästä taisi juuri olla pari viestiä sitten juttua, mutta edelleenkään ei tarvitse tarroja automaatteihin :)

Automaatit toimivat suoraan helposti-koodilla, tarrat ovat sitä varten jos viet postiin.

Onkohan jossain ohjeessa jotain vikaa kun olet jo toinen lyhyen ajan sisään joka on käyttämässä tarroja automaatin kanssa... Tosin ainakaan Postin sivuilla en nähnyt sanottavan mitään sellaista.

Tästä taisi juuri olla pari viestiä sitten juttua, mutta edelleenkään ei tarvitse tarroja automaatteihin :)

Automaatit toimivat suoraan helposti-koodilla, tarrat ovat sitä varten jos viet postiin.

Onkohan jossain ohjeessa jotain vikaa kun olet jo toinen lyhyen ajan sisään joka on käyttämässä tarroja automaatin kanssa... Tosin ainakaan Postin sivuilla en nähnyt sanottavan mitään sellaista.

No kunpa asia olisikin noin yksinkertainen:
http://www.sss.fi/2017/11/halikon-lidliin-postin-uusi-automaatti/

Tuollaisessa uudenmallisessa automaatissa ei ole mitään älyominaisuuksia ja tuossa laitteen kyljessä olevassa ohjelapussa opastetaan tarrojen käyttöön. Näiden kahden eri automaattityypin eroavaisuudet jäävät kuitenkin täysin käyttäjän itsensä hoksattavaksi.

Näkyykö Postin seurannassa jos automaatti on ollut täynnä eikä paketti ole siksi noudettavissa vai onko hiljaista kunnes on noudettavissa? Minulla on kaksi pakettia lajiteltu Helsingissä toissapäivänä, lajiteltu lähimmässä isommassa paikassa eilen aamulla ja sen jälkeen ei tapahtumia. Yleensä lähellä lajitellut paketit ovat tulleet vielä saman päivän iltaan mennessä. Kun on kaksi pakettia samalla tavalla jumissa niin ei vaikuta miltään "oli pudonnut hihnalta nurkkaan" tapaukselta.

On vaikeea. Kolmesta paketista kaksi on tilassa "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." Viimeinen paketti torstaiaamuna 8:40 lajiteltu ja rekisteröity. Tulee toivottavasti huomisaamuna, niin saan jotain aikaankin.

Ruohonleikkuu, vanhuste taluttaminen ja talvella lumien kolaaminen.

Mun kaveri on postinjakaja ja hän joutui käymään jonkun kurssin ja hän käy jakelureitin välissä moikkaamassa (ruoka ja lääkkeet) paria vanhusta jo hoivaamassa niitä.

Eikö uutissa ollut jossain vaiheessa juttua siitä, että onko se sallittua ja ovatko postinjakajat ammattilaisia siihen työhön?

Tämä siis Helsingissä, eikä missää Ypäjällä missä välimatkat.

Tuollaisessa uudenmallisessa automaatissa ei ole mitään älyominaisuuksia ja tuossa laitteen kyljessä olevassa ohjelapussa opastetaan tarrojen käyttöön. Näiden kahden eri automaattityypin eroavaisuudet jäävät kuitenkin täysin käyttäjän itsensä hoksattavaksi.
No niin, on kyllä hienoa jos on laitteita jotka toimivat erilailla kuin verkkosivujen ohjeistuksessa...

Ei sitä tarraa tartte mihinkään siinä lähetyksessä. Kirjoittaa paketin päälle selvästi helpostikoodin minkä saa netistä maksaessa niin siihen tulostetaan kortti päälle lajittelukeskuksessa.

Postin uusi systeemi, jossa kysytään priority-paketeille toimitustapaa tekstiviestillä, on osittain viallinen. Itselleni saapui tuollainen kysely Saksasta tulevalle paketille. Osoitteesta puuttui ovinumerosta toinen eli viimeinen numero. Lisäksi kadunnimen ä oli muutettu ae:ksi.

Olin chatilla yhteydessä asiakaspalveluun varmistaakseni, että paketti tulee varmasti perille jo silloin, kun paketti oli vasta matkalla Suomeen. Eivät halunneet tehdä mitään. Pyysivät vain ottamaan yhteyttä, kun paketti on saapunut Suomeen. Tein sen. Tuloksena oli, että osoite on se, mikä on ja vain lähettäjä voi sen muuttaa. Ei auttanut vaikka kerroin, että Postin sivuille kirjauduttuani näkyi, että paketti on tulossa todella minulle.

Tänä aamuna kuljettaja toi paketin. Otin puheeksi tuon osoiteasian. Saksan postin osoitelapussa oli aivan oikea osoite, ä ä:nä ja osoitteen viimeinen numerokin mukana. Postin lapussa sen sijaan oli sama puuttellinen osoite kuin tekstiviestissä. Kuljettaja sanoi, että hän muisti minut edellisiltä kerroilta ja osasi tuoda paketin. Kertoi vielä, että noita Postin typistämiä osoitteita on ollut enemmänkin. Jos olisi ollut joku uusi kuljettaja, on täysin mahdollsta, että paketti olisi voinut matkata takaisin Saksaan.

Onko syynä ongelmaan, että ä on muutettu ae:ksi, jolloin merkkejä on yksi enemmän verrattuna siihen, että ä olisi säilytetty ä:nä? Seurauksena on ollut, että viimeinen merkki on pudotettu pois.

Toinen asia. Jostakin ihmeen syystä Saksan Postin seurannassa ovat Suomea koskevat kellonaikaleimat tuntia myöhemmät kuin Suomen Postin seurannassa. Aikaisemmin ovat toimineet oikein. Mistä tuo tunnin lisäkin on peräisin? Arvaan, että Suomen Posti on senkin takana. Yleissääntönä seurannat näyttävät paikallista aikaa. Jos Suomen Posti ajatteli antaa Saksan mukaiset kellonajat, meni siinäkin toteutus väärään suuntaan.:D

Ajattelin noista bugeista kertoa Postille, mutta en nettisivujen perusteella löydä, mihin osoittaisin valitukset. Asiakaspalvelun kautta ei kannata yrittää, koska sen kautta asiat eivät tunnetusti etene.

Tämä on ensimmäinen viestini tällä foorumilla. Olen samalla nimmarilla esiintynyt myös sillä puolikuolleella foorumilla.

Postin uusi systeemi, jossa kysytään priority-paketeille toimitustapaa tekstiviestillä, on osittain viallinen. Itselleni saapui tuollainen kysely Saksasta tulevalle paketille. Osoitteesta puuttui ovinumerosta toinen eli viimeinen numero. Lisäksi kadunnimen ä oli muutettu ae:ksi.

Onko syynä ongelmaan, että ä on muutettu ae:ksi, jolloin merkkejä on yksi enemmän verrattuna siihen, että ä olisi säilytetty ä:nä? Seurauksena on ollut, että viimeinen merkki on pudotettu pois.

Toinen asia. Jostakin ihmeen syystä Saksan Postin seurannassa ovat Suomea koskevat kellonaikaleimat tuntia myöhemmät kuin Suomen Postin seurannassa. Aikaisemmin ovat toimineet oikein. Mistä tuo tunnin lisäkin on peräisin? Arvaan, että Suomen Posti on senkin takana. Yleissääntönä seurannat näyttävät paikallista aikaa. Jos Suomen Posti ajatteli antaa Saksan mukaiset kellonajat, meni siinäkin toteutus väärään suuntaan.:D

Ajattelin noista bugeista kertoa Postille, mutta en nettisivujen perusteella löydä, mihin osoittaisin valitukset. Asiakaspalvelun kautta ei kannata yrittää, koska sen kautta asiat eivät tunnetusti etene.

Joo. Tuo kellonaikaero on huomattu. Ja mun nimessä oli Ä vaihtunut AE:ksi. Osoite oli muuten oikein. Ja alkuperäinen osoitelappu vieressä. Joten ei pitäisi olla ongelmaa ellei liimata uutta vanhan päälle.

Joo. Tuo kellonaikaero on huomattu. Ja mun nimessä oli Ä vaihtunut AE:ksi. Osoite oli muuten oikein. Ja alkuperäinen osoitelappu vieressä. Joten ei pitäisi olla ongelmaa ellei liimata uutta vanhan päälle.

Meni entistä mystisemmäksi kellonaikahomma. Nimittäin 17track näyttää DHL:n osaltakin kellonajat Suomen tapahtumista aivan oikein.

Tässä tapauksessa osoitelaput olivat eri puolilla isoa pakettia. Osaako postimies aina etsiä alkuperäistä lappua?

Meni entistä mystisemmäksi kellonaikahomma. Nimittäin 17track näyttää DHL:n osaltakin kellonajat Suomen tapahtumista aivan oikein.

Tässä tapauksessa osoitelaput olivat eri puolilla isoa pakettia. Osaako postimies aina etsiä alkuperäistä lappua?

Ei osaa, jos kokemukset pitää paikkansa. Mulle on sattunut harvinaisen fiksu aamukuski. Hänen tuomat paketit on aina tulleet perille oikein. Muut onkin lukutaidottomia ja eivät osaa edes käyttää ovipuhelinta.

Ei osaa, jos kokemukset pitää paikkansa. Mulle on sattunut harvinaisen fiksu aamukuski. Hänen tuomat paketit on aina tulleet perille oikein. Muut onkin lukutaidottomia ja eivät osaa edes käyttää ovipuhelinta.

Olen ulkomaisissa tilauksissa korvannut ä:n a:lla paitsi Saksan ja Ruotsin tilauksissa olen käyttänyt ä:tä. Pitäisi varmaan käyttää kaikissa tilauksissa ä:n tilalla a:ta tai jopa ae:ta. Voisi Suomen Postin systeemitkin onnistua osoitteen tulkinnassa.

Mulla kanssa alin paketti pikana Helsinki-Vantaalle alle viikossa 9.9. 17trackin mukaan, mutta alin omassa seurannassa ei ole vielä tullut Suomeen. Eikä ole kolahtanut postiluukusta puolentoista viikon aikana.
Eilen tuli tämä nyssäkkä. Postin kulkemisen vaikeus ketjussa mainittu Yanwen operaattorina. Oli kaksi postitustarraa päällekkäin. Päällimmäisessä oli minun nimi ja osoite, muttei seurantakoodia. Alemmassa oli vain nimeni ja seurantakoodi, kiinalaiset merkit englanniksi economic aviation small package. Kivoja tuollaiset huijausseurantanumerot. Oli kellonremmin pakkauksessa kiva englanninkielinen teksti: High quality genuine leather sauna tested. Kiinalaisten merkkien käännöksessä ei ollut saunaa mainittu.

Ulkomailta tilatessa alkaa jo hymyilyttää kun ajattelee kuinka monta ihmistä tekee töitä tämän paketin siirtämiseen kuljetuskalustosta seuraavaan ja lisäillen leimoja, tarkastaessa tullihommeleita ja muuten vain merkintöjen tekemiseen. Tuosta kaikesta maksan vain 21€.. Luultavasti tulee vielä joitain pysähdyksiä loppumatkalla, vaikka ebay vakuutti että paketti saapuu 25.9 - 3.10 välillä.

Thursday, Sep 27, 2018 4:58 PM Erlanger , Kentucky Shipped from the Global Shipping Center to International Destination
Thursday, Sep 27, 2018 11:12 AM Erlanger , Kentucky Customs Documentation and Labeling
Thursday, Sep 27, 2018 1:23 AM Erlanger , Kentucky Processing at Global Shipping Center
Monday, Sep 24, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Sunday, Sep 23, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Saturday, Sep 22, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Saturday, Sep 22, 2018 12:00 AM N/A In Transit to Next Facility
Friday, Sep 21, 2018 5:40 AM CINCINNATI OH DISTRIBUTION CENTER In Transit - Arrived at USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 5:40 AM CINCINNATI OH DISTRIBUTION CENTER Arrived at USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 5:09 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER In Transit - Departed USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 5:09 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER Departed USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 3:49 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER In Transit - Departed USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 1:50 AM CINCINNATI , OH ARRIVAL AT UNIT
Friday, Sep 21, 2018 1:41 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER In Transit - Arrived at USPS Regional Destination Facility
Friday, Sep 21, 2018 1:41 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER Arrived at USPS Regional Destination Facility
Thursday, Sep 20, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Wednesday, Sep 19, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 4:51 PM LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER In Transit - Departed USPS Regional Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 4:51 PM LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER Departed USPS Regional Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 2:05 AM LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER In Transit - Arrived at USPS Regional Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 2:05 AM LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER Arrived at USPS Regional Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 12:50 AM CARSON , CA In Transit - Accepted at USPS Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 12:50 AM CARSON , CA Accepted at USPS Origin Facility
Monday, Sep 17, 2018 5:00 PM CARSON , CA In Transit - Shipment Received, Package Acceptance Pending
Monday, Sep 17, 2018 5:00 PM CARSON , CA Shipment Received, Package Acceptance Pending

muoks: Eilen tuli postilaatikkoon, paketista päätellen käynyt saksassa matkalla.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 128
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Herttua

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom