Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 110
Tästä taisi juuri olla pari viestiä sitten juttua, mutta edelleenkään ei tarvitse tarroja automaatteihin :)

Automaatit toimivat suoraan helposti-koodilla, tarrat ovat sitä varten jos viet postiin.

Onkohan jossain ohjeessa jotain vikaa kun olet jo toinen lyhyen ajan sisään joka on käyttämässä tarroja automaatin kanssa... Tosin ainakaan Postin sivuilla en nähnyt sanottavan mitään sellaista.
No kunpa asia olisikin noin yksinkertainen:
http://www.sss.fi/2017/11/halikon-lidliin-postin-uusi-automaatti/

Tuollaisessa uudenmallisessa automaatissa ei ole mitään älyominaisuuksia ja tuossa laitteen kyljessä olevassa ohjelapussa opastetaan tarrojen käyttöön. Näiden kahden eri automaattityypin eroavaisuudet jäävät kuitenkin täysin käyttäjän itsensä hoksattavaksi.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 870
Näkyykö Postin seurannassa jos automaatti on ollut täynnä eikä paketti ole siksi noudettavissa vai onko hiljaista kunnes on noudettavissa? Minulla on kaksi pakettia lajiteltu Helsingissä toissapäivänä, lajiteltu lähimmässä isommassa paikassa eilen aamulla ja sen jälkeen ei tapahtumia. Yleensä lähellä lajitellut paketit ovat tulleet vielä saman päivän iltaan mennessä. Kun on kaksi pakettia samalla tavalla jumissa niin ei vaikuta miltään "oli pudonnut hihnalta nurkkaan" tapaukselta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
On vaikeea. Kolmesta paketista kaksi on tilassa "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." Viimeinen paketti torstaiaamuna 8:40 lajiteltu ja rekisteröity. Tulee toivottavasti huomisaamuna, niin saan jotain aikaankin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ruohonleikkuu, vanhuste taluttaminen ja talvella lumien kolaaminen.

Mun kaveri on postinjakaja ja hän joutui käymään jonkun kurssin ja hän käy jakelureitin välissä moikkaamassa (ruoka ja lääkkeet) paria vanhusta jo hoivaamassa niitä.

Eikö uutissa ollut jossain vaiheessa juttua siitä, että onko se sallittua ja ovatko postinjakajat ammattilaisia siihen työhön?

Tämä siis Helsingissä, eikä missää Ypäjällä missä välimatkat.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Tuollaisessa uudenmallisessa automaatissa ei ole mitään älyominaisuuksia ja tuossa laitteen kyljessä olevassa ohjelapussa opastetaan tarrojen käyttöön. Näiden kahden eri automaattityypin eroavaisuudet jäävät kuitenkin täysin käyttäjän itsensä hoksattavaksi.
No niin, on kyllä hienoa jos on laitteita jotka toimivat erilailla kuin verkkosivujen ohjeistuksessa...
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
144
Ei sitä tarraa tartte mihinkään siinä lähetyksessä. Kirjoittaa paketin päälle selvästi helpostikoodin minkä saa netistä maksaessa niin siihen tulostetaan kortti päälle lajittelukeskuksessa.
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
3
Postin uusi systeemi, jossa kysytään priority-paketeille toimitustapaa tekstiviestillä, on osittain viallinen. Itselleni saapui tuollainen kysely Saksasta tulevalle paketille. Osoitteesta puuttui ovinumerosta toinen eli viimeinen numero. Lisäksi kadunnimen ä oli muutettu ae:ksi.

Olin chatilla yhteydessä asiakaspalveluun varmistaakseni, että paketti tulee varmasti perille jo silloin, kun paketti oli vasta matkalla Suomeen. Eivät halunneet tehdä mitään. Pyysivät vain ottamaan yhteyttä, kun paketti on saapunut Suomeen. Tein sen. Tuloksena oli, että osoite on se, mikä on ja vain lähettäjä voi sen muuttaa. Ei auttanut vaikka kerroin, että Postin sivuille kirjauduttuani näkyi, että paketti on tulossa todella minulle.

Tänä aamuna kuljettaja toi paketin. Otin puheeksi tuon osoiteasian. Saksan postin osoitelapussa oli aivan oikea osoite, ä ä:nä ja osoitteen viimeinen numerokin mukana. Postin lapussa sen sijaan oli sama puuttellinen osoite kuin tekstiviestissä. Kuljettaja sanoi, että hän muisti minut edellisiltä kerroilta ja osasi tuoda paketin. Kertoi vielä, että noita Postin typistämiä osoitteita on ollut enemmänkin. Jos olisi ollut joku uusi kuljettaja, on täysin mahdollsta, että paketti olisi voinut matkata takaisin Saksaan.

Onko syynä ongelmaan, että ä on muutettu ae:ksi, jolloin merkkejä on yksi enemmän verrattuna siihen, että ä olisi säilytetty ä:nä? Seurauksena on ollut, että viimeinen merkki on pudotettu pois.

Toinen asia. Jostakin ihmeen syystä Saksan Postin seurannassa ovat Suomea koskevat kellonaikaleimat tuntia myöhemmät kuin Suomen Postin seurannassa. Aikaisemmin ovat toimineet oikein. Mistä tuo tunnin lisäkin on peräisin? Arvaan, että Suomen Posti on senkin takana. Yleissääntönä seurannat näyttävät paikallista aikaa. Jos Suomen Posti ajatteli antaa Saksan mukaiset kellonajat, meni siinäkin toteutus väärään suuntaan.:D

Ajattelin noista bugeista kertoa Postille, mutta en nettisivujen perusteella löydä, mihin osoittaisin valitukset. Asiakaspalvelun kautta ei kannata yrittää, koska sen kautta asiat eivät tunnetusti etene.

***

Tämä on ensimmäinen viestini tällä foorumilla. Olen samalla nimmarilla esiintynyt myös sillä puolikuolleella foorumilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Postin uusi systeemi, jossa kysytään priority-paketeille toimitustapaa tekstiviestillä, on osittain viallinen. Itselleni saapui tuollainen kysely Saksasta tulevalle paketille. Osoitteesta puuttui ovinumerosta toinen eli viimeinen numero. Lisäksi kadunnimen ä oli muutettu ae:ksi.


Onko syynä ongelmaan, että ä on muutettu ae:ksi, jolloin merkkejä on yksi enemmän verrattuna siihen, että ä olisi säilytetty ä:nä? Seurauksena on ollut, että viimeinen merkki on pudotettu pois.

Toinen asia. Jostakin ihmeen syystä Saksan Postin seurannassa ovat Suomea koskevat kellonaikaleimat tuntia myöhemmät kuin Suomen Postin seurannassa. Aikaisemmin ovat toimineet oikein. Mistä tuo tunnin lisäkin on peräisin? Arvaan, että Suomen Posti on senkin takana. Yleissääntönä seurannat näyttävät paikallista aikaa. Jos Suomen Posti ajatteli antaa Saksan mukaiset kellonajat, meni siinäkin toteutus väärään suuntaan.:D

Ajattelin noista bugeista kertoa Postille, mutta en nettisivujen perusteella löydä, mihin osoittaisin valitukset. Asiakaspalvelun kautta ei kannata yrittää, koska sen kautta asiat eivät tunnetusti etene.
Joo. Tuo kellonaikaero on huomattu. Ja mun nimessä oli Ä vaihtunut AE:ksi. Osoite oli muuten oikein. Ja alkuperäinen osoitelappu vieressä. Joten ei pitäisi olla ongelmaa ellei liimata uutta vanhan päälle.
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
3
Joo. Tuo kellonaikaero on huomattu. Ja mun nimessä oli Ä vaihtunut AE:ksi. Osoite oli muuten oikein. Ja alkuperäinen osoitelappu vieressä. Joten ei pitäisi olla ongelmaa ellei liimata uutta vanhan päälle.
Meni entistä mystisemmäksi kellonaikahomma. Nimittäin 17track näyttää DHL:n osaltakin kellonajat Suomen tapahtumista aivan oikein.

Tässä tapauksessa osoitelaput olivat eri puolilla isoa pakettia. Osaako postimies aina etsiä alkuperäistä lappua?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Meni entistä mystisemmäksi kellonaikahomma. Nimittäin 17track näyttää DHL:n osaltakin kellonajat Suomen tapahtumista aivan oikein.

Tässä tapauksessa osoitelaput olivat eri puolilla isoa pakettia. Osaako postimies aina etsiä alkuperäistä lappua?
Ei osaa, jos kokemukset pitää paikkansa. Mulle on sattunut harvinaisen fiksu aamukuski. Hänen tuomat paketit on aina tulleet perille oikein. Muut onkin lukutaidottomia ja eivät osaa edes käyttää ovipuhelinta.
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
3
Ei osaa, jos kokemukset pitää paikkansa. Mulle on sattunut harvinaisen fiksu aamukuski. Hänen tuomat paketit on aina tulleet perille oikein. Muut onkin lukutaidottomia ja eivät osaa edes käyttää ovipuhelinta.
Olen ulkomaisissa tilauksissa korvannut ä:n a:lla paitsi Saksan ja Ruotsin tilauksissa olen käyttänyt ä:tä. Pitäisi varmaan käyttää kaikissa tilauksissa ä:n tilalla a:ta tai jopa ae:ta. Voisi Suomen Postin systeemitkin onnistua osoitteen tulkinnassa.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
75
Mulla kanssa alin paketti pikana Helsinki-Vantaalle alle viikossa 9.9. 17trackin mukaan, mutta alin omassa seurannassa ei ole vielä tullut Suomeen. Eikä ole kolahtanut postiluukusta puolentoista viikon aikana.
Eilen tuli tämä nyssäkkä. Postin kulkemisen vaikeus ketjussa mainittu Yanwen operaattorina. Oli kaksi postitustarraa päällekkäin. Päällimmäisessä oli minun nimi ja osoite, muttei seurantakoodia. Alemmassa oli vain nimeni ja seurantakoodi, kiinalaiset merkit englanniksi economic aviation small package. Kivoja tuollaiset huijausseurantanumerot. Oli kellonremmin pakkauksessa kiva englanninkielinen teksti: High quality genuine leather sauna tested. Kiinalaisten merkkien käännöksessä ei ollut saunaa mainittu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 077
Ulkomailta tilatessa alkaa jo hymyilyttää kun ajattelee kuinka monta ihmistä tekee töitä tämän paketin siirtämiseen kuljetuskalustosta seuraavaan ja lisäillen leimoja, tarkastaessa tullihommeleita ja muuten vain merkintöjen tekemiseen. Tuosta kaikesta maksan vain 21€.. Luultavasti tulee vielä joitain pysähdyksiä loppumatkalla, vaikka ebay vakuutti että paketti saapuu 25.9 - 3.10 välillä.

Thursday, Sep 27, 2018 4:58 PM Erlanger , Kentucky Shipped from the Global Shipping Center to International Destination
Thursday, Sep 27, 2018 11:12 AM Erlanger , Kentucky Customs Documentation and Labeling
Thursday, Sep 27, 2018 1:23 AM Erlanger , Kentucky Processing at Global Shipping Center
Monday, Sep 24, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Sunday, Sep 23, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Saturday, Sep 22, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Saturday, Sep 22, 2018 12:00 AM N/A In Transit to Next Facility
Friday, Sep 21, 2018 5:40 AM CINCINNATI OH DISTRIBUTION CENTER In Transit - Arrived at USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 5:40 AM CINCINNATI OH DISTRIBUTION CENTER Arrived at USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 5:09 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER In Transit - Departed USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 5:09 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER Departed USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 3:49 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER In Transit - Departed USPS Regional Facility
Friday, Sep 21, 2018 1:50 AM CINCINNATI , OH ARRIVAL AT UNIT
Friday, Sep 21, 2018 1:41 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER In Transit - Arrived at USPS Regional Destination Facility
Friday, Sep 21, 2018 1:41 AM CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER Arrived at USPS Regional Destination Facility
Thursday, Sep 20, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Wednesday, Sep 19, 2018 12:00 AM N/A In Transit - In Transit to Next Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 4:51 PM LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER In Transit - Departed USPS Regional Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 4:51 PM LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER Departed USPS Regional Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 2:05 AM LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER In Transit - Arrived at USPS Regional Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 2:05 AM LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER Arrived at USPS Regional Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 12:50 AM CARSON , CA In Transit - Accepted at USPS Origin Facility
Tuesday, Sep 18, 2018 12:50 AM CARSON , CA Accepted at USPS Origin Facility
Monday, Sep 17, 2018 5:00 PM CARSON , CA In Transit - Shipment Received, Package Acceptance Pending
Monday, Sep 17, 2018 5:00 PM CARSON , CA Shipment Received, Package Acceptance Pending

muoks: Eilen tuli postilaatikkoon, paketista päätellen käynyt saksassa matkalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 072
Eilen tuli tämä nyssäkkä. Postin kulkemisen vaikeus ketjussa mainittu Yanwen operaattorina. Oli kaksi postitustarraa päällekkäin. Päällimmäisessä oli minun nimi ja osoite, muttei seurantakoodia. Alemmassa oli vain nimeni ja seurantakoodi, kiinalaiset merkit englanniksi economic aviation small package. Kivoja tuollaiset huijausseurantanumerot. Oli kellonremmin pakkauksessa kiva englanninkielinen teksti: High quality genuine leather sauna tested. Kiinalaisten merkkien käännöksessä ei ollut saunaa mainittu.

Taisi tulla virosta tai belgiasta halvemmalla maksulla tms. Tämä minusta on kumma että ollaan eu:ssa niin täysin avoimesti käytetään paketin jälleen lähettäjää. Ilmeisesti tulee edelleen lähettäjälle samassa paketissa useampi pienempi. Olen kyllä joskus kuullu myyjältä että ei voi lähettää suomeen kun ei ole kuriiria heillä joka kuljettaisi. Sekin voi olla syy että lähetetään viroon tai toiseen eu maahan ja sieltä toimitus onnistuu.

Tuossa oma viimeisin edelleen lähetetty paketti jonka löysin.
Joku jos tietää tarkemman toimintatavan voisi valaista asiaa.
upload_2018-10-3_7-10-9.png



Samoin Aliexpressiltä joissain lähetyksissä. Minulla on Mi Band 3:n metalliranneke ollut nyt mukamas kolme viikkoa Vantaan terminaalissa.
Tulee mieleen puolen kilon paketti joka tuli 5g kirjeenä ja aikansa seikkaili suomessa ennen kuin ja palautui lähettälle ja sain avata disputen.
Eli jos ei ala tulla on huijaus osoitteella lähetetty seurannalla oleva kirje.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 870
Taisi tulla virosta tai belgiasta halvemmalla maksulla tms. Tämä minusta on kumma että ollaan eu:ssa niin täysin avoimesti käytetään paketin jälleen lähettäjää. Ilmeisesti tulee edelleen lähettäjälle samassa paketissa useampi pienempi.
Minulle tuli joskus tuollainen lähetys jossa osoite Euroopassa mutta myös postileima kiinalaisilla merkeillä. Epäilin että olisiko EU-osoite vain mahdollisia palautuksia varten eikä ketjussa olisi välipysähdystä. Tosin sinun kuvassasi on selvästi viroksi tietoa postimaksusta että voi olla erilainen tapaus.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
94
On kyllä taas vahvaa suorittamista postilta... miten voi kestää yli kolme päivää ja paketti ei liiku käytännössä mihinkään
Ei sillä, että oisin tuolla mitään tällä viikolla tehnytkään :rage:

Screen Shot 2018-10-05 at 12.20.36.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
On kyllä taas vahvaa suorittamista postilta... miten voi kestää yli kolme päivää ja paketti ei liiku käytännössä mihinkään
Ei sillä, että oisin tuolla mitään tällä viikolla tehnytkään :rage:

Kuulostaa ihan normaalilta. En ole viimeiseen pariin vuoteen saanut mitään pakettia postilta seuraavana arkipäivänä vaikka näin kovasti väittävät onnistuvan. Menee vähintään se kolme päivää tai enemmän. Viimeksi taisi mennä pikakirjeellä viisi arkipäivää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
On kyllä taas vahvaa suorittamista postilta... miten voi kestää yli kolme päivää ja paketti ei liiku käytännössä mihinkään
Ei sillä, että oisin tuolla mitään tällä viikolla tehnytkään :rage:


Todennäköisesti pakettisi on tänään viimeistään perillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 344
Täällähän oli joku tekkiläinen postin myyrä? Osaisikohan hän tai muutkin voi jos tietoa on opastaa pakettien minimikokojen kanssa?

Myin tuossa joku aika sitten muutamia leffoja ja piti lähettää ne S-paketilla ostajalle. Huomasin postin sivuilta, että S-koon paketin minimimitat on 3 x 15 x 25 cm ja maxmitat 11 x 36 x 60 cm. Olin jo löytänyt kaapista täydellisen laatikon leffoille, ei olisi tarvinnut mitään fyllinkiäkään laittaa. Paketin koko oli jotain (en muista enää millilleen tarkasti) 8 x 18 x 20 cm. Eli tuossa yksi mitta jäi alle minimimitan.

Kyselin postin chätistä, että eikö tuota tosiaan voi lähettää ja kuulemma ei, kaikki minimimitat pitää ylittyä.

Seuraava ja ainoa pienempi pakettikoko on XXS-paketti, jonka minimimitat ovat 1 x 15 x 15 cm ja maxmitat 3 x 25 x 35 cm. Eli ei käy sekään. Eikä XXS-paketissa taida edes olla seurantaakaan.

Kaivelin kaikkia pikkulaatikoita joita olen säästänyt juuri tällaisia postitustarpeita varten ja kävi selväksi, että jos tosiaan tilanne on se mikä näyttää olevan minimikokojen kanssa, niin minulla on paljon sopivan kokoisia paketteja, mutta joita ei voi postin kautta lähettää ollenkaan! On kyllä helvetin kätevää. Pitää laittaa selvästi isompiin paketteihin (joita itseltä ei tietenkään löydy jemmoista) ja helvetisti fyllinkiä että posti suostuu ne ottamaan kuljetukseen.

Pikanttina yksityiskohtana, jos menen postin sivuilta lähettämään pakettia tätä kautta: https://www.posti.fi/palvelutverkossa/lahettaminen/#/paketti/koko?lang=fi ja lyön 8 x 18 x 20 cm koon laskuriin, niin posti suosittaa ostamaan S-paketin eikä sano tai varoita missään vaiheessa minimitoista mitään!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Onko kenelläkään tietoa kulkeeko: USPS First Class Mail International / First Class Package International Service kirjeet suomessa tiistaisin? Eli luokitellaanko tuo ns. pikakirjeeksi, joka on tiistaisin jaettava?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
295
Täällähän oli joku tekkiläinen postin myyrä? Osaisikohan hän tai muutkin voi jos tietoa on opastaa pakettien minimikokojen kanssa?

Myin tuossa joku aika sitten muutamia leffoja ja piti lähettää ne S-paketilla ostajalle. Huomasin postin sivuilta, että S-koon paketin minimimitat on 3 x 15 x 25 cm ja maxmitat 11 x 36 x 60 cm. Olin jo löytänyt kaapista täydellisen laatikon leffoille, ei olisi tarvinnut mitään fyllinkiäkään laittaa. Paketin koko oli jotain (en muista enää millilleen tarkasti) 8 x 18 x 20 cm. Eli tuossa yksi mitta jäi alle minimimitan.

Kyselin postin chätistä, että eikö tuota tosiaan voi lähettää ja kuulemma ei, kaikki minimimitat pitää ylittyä.

Seuraava ja ainoa pienempi pakettikoko on XXS-paketti, jonka minimimitat ovat 1 x 15 x 15 cm ja maxmitat 3 x 25 x 35 cm. Eli ei käy sekään. Eikä XXS-paketissa taida edes olla seurantaakaan.

Kaivelin kaikkia pikkulaatikoita joita olen säästänyt juuri tällaisia postitustarpeita varten ja kävi selväksi, että jos tosiaan tilanne on se mikä näyttää olevan minimikokojen kanssa, niin minulla on paljon sopivan kokoisia paketteja, mutta joita ei voi postin kautta lähettää ollenkaan! On kyllä helvetin kätevää. Pitää laittaa selvästi isompiin paketteihin (joita itseltä ei tietenkään löydy jemmoista) ja helvetisti fyllinkiä että posti suostuu ne ottamaan kuljetukseen.

Pikanttina yksityiskohtana, jos menen postin sivuilta lähettämään pakettia tätä kautta: https://www.posti.fi/palvelutverkossa/lahettaminen/#/paketti/koko?lang=fi ja lyön 8 x 18 x 20 cm koon laskuriin, niin posti suosittaa ostamaan S-paketin eikä sano tai varoita missään vaiheessa minimitoista mitään!
En suosittele, jos tuleekin jotain ongelmia - mutta olen jonkun kerran miettinyt samaa ja päätynyt lähettämään paketin vaikka olikin alle minimimittojen ja ihan normaalisti ovat menneet perille.
Tuo pakettisi on kuitenkin noin vähän alle mittojen, eri asia jos yrittäisi lähettää jotain 5x10x10cm pakettia.
Jos tulisikin jotain nurinaa, niin itse sanoisin juuri noin, että kirjoitin paketin mitat postin sivuilla olevaan laskuriin, ja se ohjasi ostamaan S-paketin eikä varoittanut mitään minimimitoista.
Aika hyvin ovat piilottaneet nuo minimimitat sivuille, joten tuskin kukaan Matti Meikäläinen ikinä edes löytäisi niitä ellei varta vasten etsisi.
Voisiko nuo mitat tulla siitä, että A5 kokoisen lapun mahtuu liimaamaan paketin päälle?
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
LX on tunnuksen alku eli pitäisi liikkua huomenna? Kiitos vastauksesta!
Rippuu vähän onko lajiteltu jo yms, yleensä tulee seuraavana päivänä tai 2 päivän sisään.

Ainakin täällä kaikki LX paketit (pikakirjeet, myös kirjatut kirjeet) tulleet postilaatikkoon suoraan.

Oma taskulamppuni on myös LX tunnuksella ja se on jo lajiteltu viikonloppuna, varmaan tulee huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Täällähän oli joku tekkiläinen postin myyrä? Osaisikohan hän tai muutkin voi jos tietoa on opastaa pakettien minimikokojen kanssa?

Myin tuossa joku aika sitten muutamia leffoja ja piti lähettää ne S-paketilla ostajalle. Huomasin postin sivuilta, että S-koon paketin minimimitat on 3 x 15 x 25 cm ja maxmitat 11 x 36 x 60 cm. Olin jo löytänyt kaapista täydellisen laatikon leffoille, ei olisi tarvinnut mitään fyllinkiäkään laittaa. Paketin koko oli jotain (en muista enää millilleen tarkasti) 8 x 18 x 20 cm. Eli tuossa yksi mitta jäi alle minimimitan.

Kyselin postin chätistä, että eikö tuota tosiaan voi lähettää ja kuulemma ei, kaikki minimimitat pitää ylittyä.

Seuraava ja ainoa pienempi pakettikoko on XXS-paketti, jonka minimimitat ovat 1 x 15 x 15 cm ja maxmitat 3 x 25 x 35 cm. Eli ei käy sekään. Eikä XXS-paketissa taida edes olla seurantaakaan.

Kaivelin kaikkia pikkulaatikoita joita olen säästänyt juuri tällaisia postitustarpeita varten ja kävi selväksi, että jos tosiaan tilanne on se mikä näyttää olevan minimikokojen kanssa, niin minulla on paljon sopivan kokoisia paketteja, mutta joita ei voi postin kautta lähettää ollenkaan! On kyllä helvetin kätevää. Pitää laittaa selvästi isompiin paketteihin (joita itseltä ei tietenkään löydy jemmoista) ja helvetisti fyllinkiä että posti suostuu ne ottamaan kuljetukseen.

Pikanttina yksityiskohtana, jos menen postin sivuilta lähettämään pakettia tätä kautta: https://www.posti.fi/palvelutverkossa/lahettaminen/#/paketti/koko?lang=fi ja lyön 8 x 18 x 20 cm koon laskuriin, niin posti suosittaa ostamaan S-paketin eikä sano tai varoita missään vaiheessa minimitoista mitään!
No jos Postin omia hinnastoja katselee niin juju on varmaan se että Postista maksettaessa se minimi mitta on 3x15x25.
Kts. paketit netistä tai mobiilista kohta. Minimi mitta mainittu ainoastaan XXS:lle. Mutta paketit posteista niin siellä on minimi mittana mainittu tuo 3x15x25.
https://support.posti.fi/liitteet/hinnatjamaksutavat/hinnastot/pakettipalvelut-fi.pdf
https://support.posti.fi/liitteet/hinnatjamaksutavat/hinnastot/uudet/pakettipalvelut-fi.pdf
Jostain syystä nyt vain esim täällä lukee netti/mobiili kohdalla 3x15x25 ja XXS 1x15x15 erikseen.
Kotimaan pakettien hinnat - Posti henkilöasiakkaille

/s

Sivuhuomiona sopimuspuolen lähetysohjeissa on maininta että kaikkien pakettien minimit on sen 1x15x15.
Näin lähetät paketit sopimusasiakkaana - Posti henkilöasiakkaille

Kun kerta Posti itse rummuttaa että lähetä netistä tai mobiilista niin minä Matti Meikäläinen nyt marssin 8x18x20 pakettini kanssa www.posti.fi, klikkaan henkilöasiakkaat, klikkaan Maksa ja lähetä paketti tai kirje, klikkaan paketit kotimaahan ja joko valitsen suoraan maks mittojen perusteella minulle sopivan paketin (S) ja menen sillä koska tässä ei minulle kerrota yhtään missään mistään perkeleen minimi mitoista tai sitten syötän ne pakettini mitat siihen ihan varmuuden vuoksi ja jos tämä paskakikkare minulle ehdottaa että ota S paketti eikä ulise minulle että liian pieni niin...

P.S. Sinällään kyllä huvittava ettei tuo lähetyslaskuri ulise edes 1x1x1 kokoisesta paketista. Eli siis se ottaa huomioon vain sen maksimi mitan. Jos se minimi mitta on niin huikean tärkeä niin sitten sen pitäisi siitä kyllä varoittaa. Pitäisikö urheilun ja tieteen vuoksi kokeilla lähettää 1x1x1 mitoilla oleva paketti? Postin täydellinen palvelu netissä kuitenkin antaa minun ostaa sellaiselle paketille toimituksen. Postin tädin ilme voisi olla hieno.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Rippuu vähän onko lajiteltu jo yms, yleensä tulee seuraavana päivänä tai 2 päivän sisään.

Ainakin täällä kaikki LX paketit (pikakirjeet, myös kirjatut kirjeet) tulleet postilaatikkoon suoraan.

Oma taskulamppuni on myös LX tunnuksella ja se on jo lajiteltu viikonloppuna, varmaan tulee huomenna.
Seuranta näyttää, että olisi viime perjantaina lajiteltu, helsinki 00000, tänään ei seurantaan ilmestynyt mitään. Tiedä sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 344
Jostain syystä nyt vain esim täällä lukee netti/mobiili kohdalla 3x15x25 ja XXS 1x15x15 erikseen.
Kotimaan pakettien hinnat - Posti henkilöasiakkaille
On kyllä kieltämättä sekavaa, mutta ei yllätä. Olisikohan tuo sivu jonka linkkasit joku vanhempi? Tästä löytyy vähän modernimman näköinen jossa on myös enemmän pakettityyppejä: Lähetä paketti kotimaahan - Posti henkilöasiakkaille Samat minimimitat tuossakin.

Sivuhuomiona sopimuspuolen lähetysohjeissa on maininta että kaikkien pakettien minimit on sen 1x15x15.
Näin lähetät paketit sopimusasiakkaana - Posti henkilöasiakkaille
Tuosta "yrityspuolen" rajoituksen erilaisuudesta olin jo tietoinen. Tiedä sitten miksi noilla on erilainen vaatimus mittoihin. Eikö niitä käsitellä automaatilla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 344
No jos Postin omia hinnastoja katselee niin juju on varmaan se että Postista maksettaessa se minimi mitta on 3x15x25.
Kts. paketit netistä tai mobiilista kohta. Minimi mitta mainittu ainoastaan XXS:lle. Mutta paketit posteista niin siellä on minimi mittana mainittu tuo 3x15x25.
https://support.posti.fi/liitteet/hinnatjamaksutavat/hinnastot/pakettipalvelut-fi.pdf
https://support.posti.fi/liitteet/hinnatjamaksutavat/hinnastot/uudet/pakettipalvelut-fi.pdf
On kyllä hassua toimintaa. Mutta mielestäni nuo hinnastot ovat kyllä ihan selviä, niistä ei voi saada mitään muuta käsitystä kuin, että vain postista lähetetyissä paketeissa on tuo 3x15x25 minimitta. Epäilen, että se on virhe. Kuitenkin me kaikki tiedetään miten posti suhtautuu omiin virheisiinsä, ne ovat kuluttajan virheitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 712
On tainut nurmikonleikkuu loppua postinjakajilla ja alkaneet juopottelemaan, kun tänään yks posteljooni marssi lähibaarista ulos näin keskellä päivää!?
:smoke:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Ehkäpä kävi viemässä postin suoraan tiskille. Yrityksiin kai jaetaan tiistaisinkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Jännä kyllä miten yhestä paikasta tilattuna kamat ovat oikein liikkuneet, viime viikolla nyt tiesi että hitaampaa kun oli sitä lakko hommaa ja nyt maanantaina matkaan lähtenyssä paketissa ei ollut mitään merkintöjä eilen, viimeisin on tänään klo 3 aamulla.
Eihän tuossa muuten mitään mutta yrittäny tilata harjottelupaikan varrella olevaan tokkarin smartpostiin että sais kotimatkalla noudettua mutta jokanen kerta pitäny hakea sitten myöhemmin.
Arvioonkaan ole mitään luottamista kun tuo ei ota sitä huomioon että nuo paketit käy sen 70 kilsan ylimääräsen mutkan oulussa kunnes kulkeutuvat takaisin päin.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
693
Ostettu lisäpalvelu ei toteutunut, vaan meni "normaalin" halvemman aikataulun mukaan. Vastauksena tuli suunnilleen "harmi homma, tsempataan jatkossa". Eikö normi firma hyvittäisi oma-aloitteisesti senn hinnanerotuksen? Mitä virkaa tuollaisilla lisäpalveluilla on, jos asenne on tällainen?
 
Liittynyt
26.11.2017
Viestejä
415
Tiedätkö @DJEzko tuosta Postin jakelupalvelusta, jossa tuovat kaiken saapuvan postin perille saakka? Meillä on firmassa se tilattuna ja sovittuna mutta aika isolla prosentilla menee paketit jatkuvasti lähipostiin noudettavaksi. Alussa selittelivät että johtuisi jostain että firman nimi väärässä muodossa tai jos on yhteyshenkilökin mainittu osoitekortissa niin ei ole nimet oikeassa järjestyksessä jne. Mutta nyt menee ihan takuuvarmasti oikeilla nimilläkin olevia paketteja sinne tänne. Huvittavaa vieläpä kun tulee sitten välillä paperisiakin saapumisilmoituksia, missä se firman nimi lukee vastaanottajana ihan oikein mutta silti veivät paketin lähipostiin eikä meille. Ei voi siis mitenkään olla että olisi nimi jäänyt huomaamatta tms kun se siihen saapumisilmoonkin tuli ihan oikein.
 
Liittynyt
26.11.2017
Viestejä
415
Kannattaa olla yritysasiakaspalveluun yhteydessä.
Vahinkoja noiden suhteen saattaa joskus tapahtua, mutta ei tuo nyt ihan "normaalilta" kuulosta.

Onko kyse 9-/14-/16-/21-paketeista?
(16-paketit käsittelee asiamiesposti heille annetun vientiasiakaslistan mukaisesti.)
On oltukin yhteydessä mut yleensä vaan pahoittelevat tapahtunutta. Nyt yritetään viimeisimmässä yhteydenotossa vaatia että joku oikeasti selvittää miksi homma ei jatkuvasti toimi. Nuo on useimmiten 16-paketteja ja ulkomailta tulevia lähetyksiä, kuten kirjattuja kirjeitä tai Kiinan nyssäköitä.

Onko noiden 16-pakettien kulku siis siitä kiinni että huomaavatko tai muistavatko asiamiespostissa paketin olevan vientiasiakkaalle vai toimiiko homma jotenkin automaattisesti, että esim viivakoodia lukiessa hyllyttämistä varten järjestelmä piippaa että äläpä laita hyllyyn, tämä menee vientiin?

Arvaisin että ihminen noita silmäilee eikä sitä jaksa kiinnostaa kovin tarkkaan että mihin se paketti nyt menee.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
58
On oltukin yhteydessä mut yleensä vaan pahoittelevat tapahtunutta. Nyt yritetään viimeisimmässä yhteydenotossa vaatia että joku oikeasti selvittää miksi homma ei jatkuvasti toimi. Nuo on useimmiten 16-paketteja ja ulkomailta tulevia lähetyksiä, kuten kirjattuja kirjeitä tai Kiinan nyssäköitä.

Onko noiden 16-pakettien kulku siis siitä kiinni että huomaavatko tai muistavatko asiamiespostissa paketin olevan vientiasiakkaalle vai toimiiko homma jotenkin automaattisesti, että esim viivakoodia lukiessa hyllyttämistä varten järjestelmä piippaa että äläpä laita hyllyyn, tämä menee vientiin?

Arvaisin että ihminen noita silmäilee eikä sitä jaksa kiinnostaa kovin tarkkaan että mihin se paketti nyt menee.
Vientiasiakkaiden 16-paketit kulkevat muiden asiakkaiden 16-pakettien joukossa asiamiespostiin asti ja siellä hyllytyksen yhteydessä työntekijä yrittää muistaa vientiyritykset ja huomata heidän paketit. Tämän jälkeen ne ohjataan vientiin.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Minulle tulee vähän väliä edellisen asukkaan postia. Keräsin ne nippuun ja vein ystävällisesti postiin. Tiskillä pyysin merkkaamaan, että tällainen henkilö ei asu tuossa osoitteessa. Ei kuulemma onnistu. Pitää tehdä reklamaatio nettisivujen kautta. o_O Tosi hyvää palvelua taas Posti. En käy mitään reklamaatiota kyllä tekemään. Menkööt sitten roskiin jatkossa nuo postit.
No, tein sitten kuitenkin joku aika sitten tästä reklamaation, mutta niin vaan taas tänään tippui väärään osoitteeseen postia. Mikä tässä nyt on näin hankalaa. Laitoin kyseisestä postista viestiä suoraan lähettäjäfirmaan. Josko siellä saisivat osoitteen kuntoon. Ei tunnu postilta onnistuvan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 168
Elämä hymyilee , tänään posti haki vanhat kylmälaitteet veke ja toi pakastimen tilalle... vaan vittu että ärsyttää kun jääkaapin olivat hukanneet johonki Hesa Kuusamo välille .. >> verkkokauppaan soitto, heiltä paketti lähteny postille ihan oikein kaikki koneet mukana.

Tuntuu oudolta että täys korkea jääkaappi menee ”hukkaan”

Suomen posti , 50% toimituksesta tuli sentää :D
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Vientiasiakkaiden 16-paketit kulkevat muiden asiakkaiden 16-pakettien joukossa asiamiespostiin asti ja siellä hyllytyksen yhteydessä työntekijä yrittää muistaa vientiyritykset ja huomata heidän paketit. Tämän jälkeen ne ohjataan vientiin.
Tässähän se ongelma piilee, työ on manuaalista, noutopaikkojen pitäisi listasta osata katsoa mitkä menee jakelun mukaan. Palautetta vaan noutopisteeseen että tarkkuutta. vaikuttaa myös huonolta kommunikaatiolta noutopisteen ja jakelun välillä..

Nimijärjestyksellä todellakin on merkitystä, ensin täytyy olla yrityksen nimi ja sitten vasta vastaanottajan nimi jos sen henkilön nimen välttämättä osoitekorttiin haluaa. Ja saantitodistuksellet lähetykset menee aina ensisijaisesti noudettavaksi mikäli henkilökohtaisesti luovutettava, siitä on erikseen tilattava toimitus jos sen haluaa ja vastaanottavan henkilön on oltava silloin myös kuittaamassa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
No, tein sitten kuitenkin joku aika sitten tästä reklamaation, mutta niin vaan taas tänään tippui väärään osoitteeseen postia. Mikä tässä nyt on näin hankalaa. Laitoin kyseisestä postista viestiä suoraan lähettäjäfirmaan. Josko siellä saisivat osoitteen kuntoon. Ei tunnu postilta onnistuvan.
Onhan varmasti Postin jakamia? Kuluneen vuoden aikana n.80% minun käsiini tulleista palautteista on osoittautunut kilpailijan jakamiksi.. t: postilainen
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
693
Ymmärrän kyllä sen, että kaikkia yhteysvälejä ei ole saatavilla kaikilla lauantai-keskiyö-express-kulta herkuilla, mutta ainakaan meidän käyttämä softa ei osaa kertoa sitä, että onko kyseinen valittu väli millä palveutasolla. Ehkä sitten palvelupisteillä osaisivat sanoa, että oikeasti kannattaa lähettää romut tavarataksilla, jos haluat ne perille ennen hetkeä x.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Ymmärrän kyllä sen, että kaikkia yhteysvälejä ei ole saatavilla kaikilla lauantai-keskiyö-express-kulta herkuilla, mutta ainakaan meidän käyttämä softa ei osaa kertoa sitä, että onko kyseinen valittu väli millä palveutasolla. Ehkä sitten palvelupisteillä osaisivat sanoa, että oikeasti kannattaa lähettää romut tavarataksilla, jos haluat ne perille ennen hetkeä x.
Toimitusaikakysely - Posti henkilöasiakkaille täältä kannattaa tarkistaa. mutuna, vaikka 9-Jakelua ei kaikkialla ole, menee 9-paketit kuitenkin suurella todennäköisyydellä seuraavana päivänä vaikka olisikin 1-2 päivää jakeluaika, riippuu tietenkin että on lähetetty ajoissa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Ei tämä nyt ketjun otsikkoon sovi mutta pitäähän sitä nyt niitä ruusujakin mainita.

Myöhään maanantai iltapäivällä tilasin Liettuasta "uuden" läppärin näppäimistön lähes ilmaisilla toimituskuluilla ilman seurantaa.
Tänään perjantaina (!) joskus puolen päivän aikoihin postiluukusta tipahti se "sinulle on saapunut isokokoinen.." noutokortti lirpake (MTxxxxxxxxxFI).
Postiin saapumis/noutopäivä siis 12.10 eli joku Postin jakaja tai mikälie yhteistyö yrityksen henkilö käynyt tuollaisen tuomassa. Mitään muuta ei tullut.
Meille ei siis perjantaisin ole viime vuosina tullut mitään postiluukusta. En nyt tiedä onko tämä poikkeus kun todella harvoin minulle on saapunut perjantaisin mitään postista haettavaa, ja jos on niin nekin seurantanumerolla varustettuja joista tulee ilmoitus / katson seurannasta että on noudettavissa ja [aikaisintaan] vasta seuraavana työpäivänä tulee se A4 kokoinen lippulappu.​

Kerrankin näin. 5/5
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 893
Nyt on postissa joku sekaisin.
Yleensä olen haukkunut postin toiminnat sinne mihinkä ei aurinko paista,
eikä kuu loista.

Pitäiskös nyt kehaista hieman,ei paljoa.
Tilasin torstaina 11.10.18 Jimmsistä pikku hilpetööriä.
Äsken kävin hakemassa lähikaupan asiamies postista.

Täällä ei yleensä lauantaisin posti kulje.
Eikä paketteja tuoda asiakaspisteisiin.

Posti4.PNG
 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Nyt on postissa joku sekaisin.
Yleensä olen haukkunut postin toiminnat sinne mihinkä ei aurinko paista,
eikä kuu loista.

Pitäiskös nyt kehaista hieman,ei paljoa.
Tilasin torstaina 11.10.18 Jimmsistä pikku hilpetööriä.
Äsken kävin hakemassa lähikaupan asiamies postista.

En ainakaan itse näe mitään erikoista tuossa?
 

Kefador

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
51
Saako noita Postin ilmoituksia mitenkään sähköisesti? Siis noita jotka koskevat kiinapaketteja?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 633
Viestejä
4 186 749
Jäsenet
70 774
Uusin jäsen
Berch

Hinta.fi

Ylös Bottom