Postin kulkemisen vaikeus

Noh,tossa oli selitetty miksi siellä lukee se 14vrk vaikka se on nykyään vain 7vrk.
Jep. Paitsi, että näköjään nettiseurannassa jossain kotimaanpaketeissa näkyy vain se 7 vrk, minulla on nyt kaksi hakematonta, toinen näyttää 7 vrk, ja toinen 14 vrk säilytystä nettiseurannassa. Jep jep, selvää kuin bläkki.

Posti on päättänyt ettei se jaa paketteja ollenkaa vaan ne on haettava suoraan lajittelukeskuksesta, joka on pop-up paikka.
Ei jumalauta, kyllä menee jo ihan överistä överi jo.
 
Postiluukusta noutoilmoitus (postin käsinkirjoitettu "varakortti"), postitoimipaikan leima 25.11., tänään 29. päivä tiputettu postiluukusta. Käsinkirjoitettu "säilytys 7 vrk". Kyllä on vittumaista postin touhu, posti kulkee kotiin todella harvoin, jos ollenkaan, ja lyhennetty säilytysaika. Lisäksi eivät voineet edes kirjoittaa selvästi viimeistä noutopäivää. Varmasti on ihmisiä, jotka laskevat 7 vrk siitä kun saivat lapun himaan, eivätkä osaa katsoa sitä leiman päiväystä lapusta.

Nettiseurannassa lukee "Viimeinen noutopäivä 09.12.2017", eli mukamas 14 vrk. Hyvin kyllä posti hoitaa hommansa. Paska firma. Pakosti on tahallaan alasajossa, ei kukaan voi noin huonosti johtaa lähes monopoliasemassa olevaa firmaa. Suomi 100v, viemäristä alas kaikki.

Elikkäs nettiseurannassa on selkeä virhe olemassa ja antaa väärää tietoa.

Jos itsellä olisi hukassa ollu paketti, hakisin sen hetin enkä odottaisi viimeistä mahdollista päivää.
Miksi moittia postin toimintaa, jos oma toiminta alittaa senkin toiminnan.
 
Itselle tuli paketti noudettavaksi pop-upista, sinällään passasi ihan että oli lähempänä kuin automaatti mistä sen olisin joutunut hakemaan.
 
Itselle tuli paketti noudettavaksi pop-upista, sinällään passasi ihan että oli lähempänä kuin automaatti mistä sen olisin joutunut hakemaan.

Olisivat edes vieneet viereiseen postiin, mutta kun pohjois-suomen jakelukeskukseen. Eli ei edes kuljeteta.
 
Toi popup touhu voisi kyllä itseäni autottomana ärsyttää melko lailla, jos oma piste ei olisi heti pakettiautomaatin ja postin normaalipisteen vieressä. Eilen piti kaksi pakettia tulla pakettiautomaattiin, mutta toinen tulikin sitten popuppiin. Posti ei ole kuitenkaan saanut omaa appsiaan päivitettyä niin, että se tajuaisi kunnolla popup-pisteestä mitään ja siellä asiakaspalvelijalla ei ollut edes viivakoodinlukijaa, jolla yleensä normaalipisteessä saa nopeiten paketin tiedot esille. Sähköpostissa oli kuitenkin onneksi sitten se hyllypaikka, jolla paketti löytyi, kunhan hetki odoteltiin systeemien hitautta. Sain kuitenkin suklaata, että jotain positiivista.
 
Toi popup touhu voisi kyllä itseäni autottomana ärsyttää melko lailla, jos oma piste ei olisi heti pakettiautomaatin ja postin normaalipisteen vieressä. Eilen piti kaksi pakettia tulla pakettiautomaattiin, mutta toinen tulikin sitten popuppiin. Posti ei ole kuitenkaan saanut omaa appsiaan päivitettyä niin, että se tajuaisi kunnolla popup-pisteestä mitään ja siellä asiakaspalvelijalla ei ollut edes viivakoodinlukijaa, jolla yleensä normaalipisteessä saa nopeiten paketin tiedot esille. Sähköpostissa oli kuitenkin onneksi sitten se hyllypaikka, jolla paketti löytyi, kunhan hetki odoteltiin systeemien hitautta. Sain kuitenkin suklaata, että jotain positiivista.

Vielä, lähetin paketin pakettiautomaatilla helposti koodilla. Hakupaikka oli oikein annettu, mutta automaatti halusi lähettää eripaikkaan.
Peukku tästäkin kivasta.
 
Jos itsellä olisi hukassa ollu paketti, hakisin sen hetin enkä odottaisi viimeistä mahdollista päivää.
Miksi moittia postin toimintaa, jos oma toiminta alittaa senkin toiminnan.
Ööh, mitä vittua sä nyt selität?! Mikä on se toimenpide jonka olen tehnyt niin, että se alittaa jopa postin naurettavan perseilyn kaikessa? Tässä vielä alkuperäinen viestini uudestaan johon vastasit.

Postiluukusta noutoilmoitus (postin käsinkirjoitettu "varakortti"), postitoimipaikan leima 25.11., tänään 29. päivä tiputettu postiluukusta. Käsinkirjoitettu "säilytys 7 vrk". Kyllä on vittumaista postin touhu, posti kulkee kotiin todella harvoin, jos ollenkaan, ja lyhennetty säilytysaika. Lisäksi eivät voineet edes kirjoittaa selvästi viimeistä noutopäivää. Varmasti on ihmisiä, jotka laskevat 7 vrk siitä kun saivat lapun himaan, eivätkä osaa katsoa sitä leiman päiväystä lapusta.

Nettiseurannassa lukee "Viimeinen noutopäivä 09.12.2017", eli mukamas 14 vrk. Hyvin kyllä posti hoitaa hommansa. Paska firma. Pakosti on tahallaan alasajossa, ei kukaan voi noin huonosti johtaa lähes monopoliasemassa olevaa firmaa. Suomi 100v, viemäristä alas kaikki.

Elikkäs nettiseurannassa on selkeä virhe olemassa ja antaa väärää tietoa.

Olenko minä tehnyt yhtäkään toimenpidettä tässä? Muuta kuin kritisoinut postin toimintaa?
 
Katsotko suomen postin seurantaa? Eri maissa voi toimia eri kautta seuranta eikä välttämättä päivity alkuperäiselle lähetys firmalle. Itse käytän https://www.17track.net/ kun pitää seurailla ulkomaan lähetyksiä, päivittää myös kuuririen tietoja ja näyttää kaikkien seurannat samalla sivulla.

Tälläkin tuli näköjään ihan sama tulos, Ranskassa makaa. Mutta tulipa hyödyllinen linkki ja laitetaan talteen.
 
Tälläkin tuli näköjään ihan sama tulos, Ranskassa makaa. Mutta tulipa hyödyllinen linkki ja laitetaan talteen.
En tunne pakettiasi, mutta tämmöistäkin myös tapahtuu, että annetaan toiselle lähetetyn paketin seurantakoodi.
Eli paketti on seurannassa, mutta ei koskaan saavu sinulle, vaan jollekkin Ranskassa.

Tosin voi mennä isossa köntissä Ranskaan josta vasta postitetaan oikean postin kautta.
Ainakin Virossa tapahtuu tätä kirjeiden jälkipostitusta. Ehkä myös Ranskassa.
 
Luin saman, en enää itke missä mun 4 pakua viipyy, kun piti tulla jo kuukauden alussa :facepalm:
Entä tämä, ei varmaan hidasta kujetuksia. Jotenkin outoa on miten Posti itkee suomessa, kun joutuu jakamaan kiinasta tulleet paketit liian halvalla.
Silti on samaan aikaan pyrkinyt jakamaan vapaaehtoisesti näitä liian halpoja paketteja Venäjälle. No kaikkihan sen tietää ettei suomalaisten yritysten johdossa järki turhan paljon pakota.
Maailman suurin verkkokauppa Alibaba valitsi Postin kumppaniksi toimituksiin Kiinasta Venäjälle - Posti Group Oyj
 
En tunne pakettiasi, mutta tämmöistäkin myös tapahtuu, että annetaan toiselle lähetetyn paketin seurantakoodi.
Eli paketti on seurannassa, mutta ei koskaan saavu sinulle, vaan jollekkin Ranskassa.

Tosin voi mennä isossa köntissä Ranskaan josta vasta postitetaan oikean postin kautta.
Ainakin Virossa tapahtuu tätä kirjeiden jälkipostitusta. Ehkä myös Ranskassa.

Mutta eikö tolta sivustolta sitten näy, jos paketti luovutetaan jollekin muulle?

Viimeksi samasta paikasta tilanneena seuranta ilmoitti oikein hyvin kuinka paketti kuskattiin Suomeen ja sen jälkeen loppumatkan pystyi katsomaan Suomen postin seurannasta.
Kai sitä pari viikkoa sitten vaan odottelen ja sitten kysyn liikkeeltä, josta kamat tilasin, että mitäs tämän kanssa oikein tehdään.
 
Onko tämä kovin tavallista:

  • Lähetys on rekisteröity.

    30.11.2017 klo 08:57

    TULLIPOSTI / Vantaa 01530 01534

  • Lähetys on rekisteröity.

    30.11.2017 klo 08:57

    TULLIPOSTI / Vantaa 01530 01534

  • Lähetys on rekisteröity.

    30.11.2017 klo 08:56

    TULLIPOSTI / Vantaa 01530 01534

  • Lähetys on rekisteröity

    29.11.2017 klo 14:30

    HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

  • Lähetys on saapunut tullivarastoon. Teillä on saapumispäivästä lukien 20 päivää aikaa hoitaa tulliselvitys.

    29.11.2017 klo 13:43

    TULLIPOSTI / Vantaa 01530 01534

  • Lähetys on saapunut kohdemaahan.

    29.11.2017 klo 11:57
  • HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000


Eli paketti tuli maahan USA:sta eilen. Meni sitten tulliin; maksoin tullin ja alv:n nettipankin kautta melkein välittömästi tiedon saatuani ohjeiden mukaan. Tullitapahtumien jälkeen palasi paketti Ulkomaanterminaaliin. Tänä aamuna se on taas rekisteröity tullipostissa.

Paketti sisältää sveitsissä tehdyn rannekellon, jonka ostin New Yorkissa sijaitsevasta nettikaupasta. Ei pitäisi sisältää mitään laitonta.
 
Saksasta paketti DHL pikatoimituksena (kotiovelle) ja yllätys yllätys, jälleen kaikki meni hienosti kunnes Posti sai paketin käsiinsä.

Lähetystä yritetty luovuttaa kello 11 aikoihin kun en luonnollisesti ollut kotona. Ei tietenkään soittoa ennakkoon kuljettajalta jolloin olisin voinut ohjeistaa jättämään lähetyksen naapurille. Ei. Pelkästään lappu kotona, että voi noutaa pääpostista.

Ajan pääpostiin paperilapun kanssa, kassaneiti kertoo, että pakettini on edelleen jakeluautossa ja pitäisi olla noudettavissa "johonkin aikaan" eli se siitä pikatoimituksesta ovelle.
 
Tällä kertaa sitten piti tulla kaksi pakettia postiin. Pienempi meni sinne ja isompi popuppiin. Olisivat samalla vieneet tuon toisenkin sinne, niin ei tarvitsisi jonotella kahdessa paikassa.
 
Tällä kertaa sitten piti tulla kaksi pakettia postiin. Pienempi meni sinne ja isompi popuppiin. Olisivat samalla vieneet tuon toisenkin sinne, niin ei tarvitsisi jonotella kahdessa paikassa.
Tämä ärsytti eilen itseäkin kun yksi paketti meni popuppiin ja toinen postikonttoriin. Ja postikonttori olisi ollut vielä lähempänä sitä alkuperäistä pakettiautomaattia kuin popuppi.
 
Mikäli tarkoitat tuota useampaa rekisteröintiä, niin on tavallista.

Tarkoitan vain sitä, että Ulko->Tulli->Ulko->Tulli,Tulli,Tulli. Siis miksi se meni takaisin tullipostiin, vaikka oli jo maksujen jälkeen taas ulkomaan terminaalissa?

Lisäys: Nyt se on kirjattu postin logistiikkakeskuksessa, eli kaikki on ok.
 
Viimeksi muokattu:
PostNordin kautta tulossa paketti, lähtenyt aamulla 8:08 reilun 100 km päästä tänne jakeluautossa. Ei ole vielä näkynyt...
 
En tiiä mistä posti on hankkinu nämä tyttöset tonne popup pisteeseen palvelemaan, mutta toiminta oli ihankuin Uuno rautakauppiaana elokuvasta! :D
Oisvat ees antaneet viivakoodinlukijan niin ei tarviis matkapuhelimella (oliko edes työpuhelin?) skannailla koodeja. :)
 
En tiiä mistä posti on hankkinu nämä tyttöset tonne popup pisteeseen palvelemaan, mutta toiminta oli ihankuin Uuno rautakauppiaana elokuvasta! :D
Oisvat ees antaneet viivakoodinlukijan niin ei tarviis matkapuhelimella (oliko edes työpuhelin?) skannailla koodeja. :)

Kyllä mä olen aika varma että kyseessä oli työpuhelin. Käytin oletettavasti samanlaista tänään.
 
Ainakaan DPD:n kautta PN:lle tulevissa ei toimi kuin DPD:n oma tracking, ja reittimaininnat vain Turun maahantulosta ja Kokkolan jakeluterminaalusta, josta paketti pistetty jakeluautoon.

Your parcel is on the vehicle for delivery, on 30 Nov 2017
:kahvi: :think: :tdown:

Muoks: paketti tuli iltaseitsemältä
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitan vain sitä, että Ulko->Tulli->Ulko->Tulli,Tulli,Tulli. Siis miksi se meni takaisin tullipostiin, vaikka oli jo maksujen jälkeen taas ulkomaan terminaalissa?

Lisäys: Nyt se on kirjattu postin logistiikkakeskuksessa, eli kaikki on ok.

Ei se välttämättä fyysisesti liikkunut mihinkään, rekisteröinti saattaa tarkoittaa vaikka paketin tietojen käsittelyä.
 
Itselleni Posti ei osaa toimittaa paketit kuin suurinpiirtein samaan suuntaan. Lähikaupassa postin piste (matkaa kotoa 100m), niin lähes poikkeuksetta saan hakea pakettini 3km päästä toisesta kaupasta.

Pari vuotta takaperin asuessani keskustassa n. 100m päässä pääpostista piti minun hakea pakettiautomaattiin sopimattomat paketit reilun 6km päästä kaupan yhteydessä olevasta postin pisteestä. Aina ei voi ymmärtää...
 
Joo samaa mulla. Automaattiin menossa ollut postitoimistoon. Kotiin kuljetettava Postitoimistoon. Nyt on tulossa Jenkeistä paketti, enkä tiedä mihin lie menee.
 
katso liitettä 59644

Pitäisikö Postnordin seurantaan tulla mainintoja välietapeista? Kummasti ollut maanantaista asti tuossa tilassa. Kerran aiemminkin jäi pakettiilmoitus tulematta lähimarketista, kun olivat unohtaneet yhden paketin matkahuoltoon monipakettilähetyksestä. Tuossakin kolme pakettia, niin voi taas hyvin olla yksi jossain kateissa.

Pitäisi tulla, seuraava paikka oletettavasti Turku. Mulla on paketti ollut tuossa samassa tilassa sunnuntaista 26.11. asti. Toinen samaan aikaan lähtenyt paketti tuli tänään, toiselle vaan ei tunnu tapahtuvan mitään. Komplettin asiakaspalvelun mukaan mitään ongelmaa ei kuitenkaan ole, ruuhkasta vaan johtuu. Saapa nähdä.
 
Mitenkä muilla on käynyt pakettien kanssa kun kuljetus kotiin postnordilta ja en ollut kotona kun pakettia yritetty toimittaa. Onko ne mennyt noutopisteeseen noudettavaksi? Lähetyksen seuranta ilmoittaa vaan että lähetys on varastoitu.
 
En tiiä mistä posti on hankkinu nämä tyttöset tonne popup pisteeseen palvelemaan, mutta toiminta oli ihankuin Uuno rautakauppiaana elokuvasta! :D
Oisvat ees antaneet viivakoodinlukijan niin ei tarviis matkapuhelimella (oliko edes työpuhelin?) skannailla koodeja. :)
Täällä Jyväskylässä näemmä SOLin työntekijöitä ainakin vaatetuksesta päätellen ja hyvä jos ovat edes täysi-ikäisiä.
 
Postille ja Saksan Postille propsit kun tuli Amazonin black friday -paketit perjantaiksi kotiovelle. Harvemmin kulkee paketti neljässä päivässä Suomeen ja viidentenä kotiovelle vaikka priority-paketit Saksasta selvästi saavatkin paremman kohtelun kuin kirjatut "kirjeet" tai edes "pikakirjeet" (EMS) Kiinasta.
 
Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
Automaatti yllättäen täynnä, positiivisena soittivat postista ja tarjosivat maanantaiksi kotiinkuljetusta.
 
CDON 1.12. (Pe) klo. 10:20:
"Kaikki tilauksellasi olevat tuotteet on nyt lähetetty."...
kyseessä siis Black fridayna tehty tilaus, johon eivät olleet liittäneet sunnuntaina tehtyä tilausta vaikka käsittelyssä kesti ~4 työpäivää :oops:
Postin seuranta 1.12. klo 23:02
"Lähetys on lajiteltu."
Lajittelukeskus LIETO 21000
-> lajiteltu uudestaan + rekisteröity
2.12. klo. 00:15
"Lähetys on postitettu niin myöhään, ettei se ole ehtinyt saman päivän kuljetukseen. Lähetys lähtee eteenpäin seuraavana työpäivänä."​
2.12. klo 0:52
"Lähetys on kuljetuksessa."
2.12. klo. 04:41
Lähetys on lajiteltu.
TAMPERE 33000
2.12 klo. 09:21
Viestiä CDON:ilta: "Hei, Saimme lisätietoa koskien tilaustasi, joka valitettavasti on viivästynyt postin käsittelyssä.
Tästä johtuen toimituksessa saattaa kestää muutama päivä pidempään kuin normaalisti.
Pyrimme jatkuvasti parantamaan yhteistyötä Postin kanssa, jotta saisit tilauksesi mahdollisimman nopeasti.
Pahoittelut tästä aiheutuneesta vaivasta! Toivomme, että saat tilauksesi pian."
2.12. klo. 11:19
"Saapumisilmoitus lähetetty vastaanottajalle tekstiviestinä." :tup::tup::tup::tup:
(Yli 100km päässä Tampereelta)


E: nyt tuli myös Verkkiksen saapumisilmoitus pakettiautomaattiin :tup: Molemmissa näissä tais olla arvio 4.12. :joy: Vielä on kolmas paketti samalla arviolla, saa nähdä tulisko jo tänään :hungry:


 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti Postilla on joulukiireitä. Tuli viikkopostia näin lauantaiaamusta... ei käy kateeksi kyllä postinjakajia.
 
Taitaa black friday -postit jumittaa. Itselläkin ulkomailta tullut paketti seurannan mukaan ollut jo monta päivää Turussa jumissa. Ehkä matkalla Tampereelle tai sitten ei.
 
Tilasin kaiuttimet Saksasta ja tottakai toinen on nyt "jossain" ja toinen on jo tällä paikkakunnalla (saapui maahan perjantaina). Saksasta molemmat lähti Hampurista samaan aikaan. Kävikö tässä taas näin vai onko vielä toivoa? :mad:
 
Tilasin kaiuttimet Saksasta ja tottakai toinen on nyt "jossain" ja toinen on jo tällä paikkakunnalla (saapui maahan perjantaina). Saksasta molemmat lähti Hampurista samaan aikaan. Kävikö tässä taas näin vai onko vielä toivoa? :mad:
Itsellä kun on tullut monipaketti lähetyksiä niin posti on päivittänyt vain ensimmäinen koodille tietoja, kun käsittelevät niitä jotenkin "yhtenä". Näin ainakin minulle selittivät ja kaikki löysivät kyllä perille.
 
Itsellä kun on tullut monipaketti lähetyksiä niin posti on päivittänyt vain ensimmäinen koodille tietoja, kun käsittelevät niitä jotenkin "yhtenä". Näin ainakin minulle selittivät ja kaikki löysivät kyllä perille.

Toivottavasti menee noin. Postin chat ei tuota asiaa kertonut vaan sanoi ettei toinen ole vielä tullut maahan. Mutta eipä ne siellä mitään lisäjuttuja näe tuohon tavalliseen seurantaan nähden jonka asiakaskin näkee. Luulisihan tuon kahden lähetyksen yhdistämisen kuitenkin näkyvän jossain. Seurannassa on vain yhden paketin koko (ja painona 1kg...) eikä lue monipakettilähetys tms.
 
No mikäs nyt on postille tullut, jimmssi lähetti paketista tiedon että lähetetty 9 aikaan aamulla ja nyt se on ollut 13.00 jo kuljetuksessa liedossa.
 
No mikäs nyt on postille tullut, jimmssi lähetti paketista tiedon että lähetetty 9 aikaan aamulla ja nyt se on ollut 13.00 jo kuljetuksessa liedossa.
Kyllä ne ennen maanantaita ehtii sen vielä käyttää lajittelukoneen läpi murusiksi ja korvauksethan menee pakkauksen painon mukaan joten 2€ tulossa :cigar::cigar:

Vähän saattaa olla menny usko Postiin viime aikojen säätämisten takia
 
Chatin ihminen ei kuulemma ota vastaan reklamaatioita. Linkki vain yleiseen palautelomakkeeseen. :shifty:
 
Chatin ihminen ei kuulemma ota vastaan reklamaatioita. Linkki vain yleiseen palautelomakkeeseen. :shifty:

Chatista eivät tunnu voivan tehdä muuta kuin katsoa seurantaa samalla tavalla kun itse voit. Minullakin oli pari kertaa jäänyt priority-paketti kuljettamatta kotiin ja mennyt suoraa konttoriin ja neuvoivat vain soittamaan asiakaspalveluun jotta järkkäävät toimituksen.

Pieniä paketteja ja kesällä niin hain pyörällä molemmilla kerroilla, mutta joo.
 
Chatista eivät tunnu voivan tehdä muuta kuin katsoa seurantaa samalla tavalla kun itse voit. Minullakin oli pari kertaa jäänyt priority-paketti kuljettamatta kotiin ja mennyt suoraa konttoriin ja neuvoivat vain soittamaan asiakaspalveluun jotta järkkäävät toimituksen.

Pieniä paketteja ja kesällä niin hain pyörällä molemmilla kerroilla, mutta joo.

Tässä olikin auki avattuna tuon mun viestini pihvi. Mikä hemmetin tarkoitus tuolla chatilla on, jos apu on samaa tasoa kuin oma osaaminen seurannassa tai "soita aspaan" tai "en voi valitettavasti auttaa". Miellän kuitenkin tuon chatin nimenomaan yhdeksi kanavaksi, jossa voi mm. itkeä asioita.
 
Muutama viikko sitten menin hakemaan postista kirjattua kirjettä viimeisenä päivänä n.15 aikaan ja seurannasta vielä varmistin paketin olevan siellä..siinä jonottaessa kahdelle edelläni olevalle, jotka tulivat saapumisilmoituksen kanssa sanottiin, että lähetykset ei ole vielä siellä ja n.30 on käynyt turhaan. Ajattelin että mulla ei ainakaan ole turha jonottelu, niin aikansa kirjettä haettiin ja sitten alkoi tutkimaan, niin lähetys oli lähtenyt päivää liian aikaisin lähettäjälle, mutta oli sillä hetkellä vielä kuljetuksessa alle 150km päässä, mutta asialle ei voitu tehdä kuulemma mitään, eli sanottiin että palautuu lähettäjälle ulkomaille ja minun pitää olla lähettäjään yhteydessä korvausten saamiseksi..tai siis lähettäjä voi hakea korvauksia, minä en.
Tässä vaiheessa en enää jaksanut selvittää asiaa enempää, vaan vaadin paperille kirjallisena tapahtuneen, joka tuntui asiakaspalvelijalta aluksi vaikealta alkaa kirjoittamaan, mutta lopulta sen kuitenkin sain, koska jonoa alkoi jo olla aika paljon takana.

Seuraavana päivänä selvitin asiaa lisää laittaen mukaan sen todistuksen postin omasta virheestä ja yllättäen sitä kirjettä muka koko päivän yritettiin pysäyttää postin mukaan, mikä ei edes pitänyt olla mahdollista..totesivat sitten kuitenkin, että ovat tehneet virheen, jota ei voi perua ja lähetys palautuu lähettäjälle..hyvitys tai korvaus mielipahasta luvattiin 10kpl postimerkkeinä. Otin ne, mutta kerroin kyllä etten ole ainakaan kymmeneen vuoteen tarvinnut sellaisia.

Pyysin heitä sen jälkeen kertomaan lähettäjän nimen ja yhteystiedot, sekä toivoin saavani vähintään englannin kielellä heidän oman selvityksen siitä, että virhe on postin, eikä minun.

Tämmöstä selvitystä en heiltä voi saada, mutta en myöskään saa lähettäjän tietoja, eli nyt en siis periaatteessa mistään tiedä mikä oli tämä kirjattu kirje, koska saapumisilmoituksessa ei mitään sellaista ole. (Ainoastaan mainitaan lähettäjämaa)
Posti siis sanoi, että he eivät saa selville lähettäjää, mutta kätevästi he ovat sen kirjeen lähettäjälle palauttaneet :facepalm:

Tosiasiassa nyt siis oikeasti tiedän jo mikä lähetys on, kun olen kahlannut kaikki eBay, Aliexpress yms tilaukset yksitellen läpi ja verrannut lähetys-id:tä ja sattui samanlainen löytymään, mutta jos kyseessä olisikin ollut joku muu kirje, kuin joku tilaamani asia, niin tällaista kirjeen lähettäjää ei voisi postissa saada selville vaikka he pystyvät palauttamaan lähetyksen..posti ei siis voi mitenkään auttaa tällaisen oman virheen selvittämisessä o_O

Jaa olis tämän asian varmaan voinut lyhemminkin kirjoittaa:
V*tun posti!:rage:
 
No, ei se posti näköjään Ranskassakaan liiku. Paketti ollut viikon statuksella, että saapunut Ranskaan eikä sen jälkeen ole tapahtunut mitään. Onkos siellä joku lakko, kuten sielläpäin on tapana.

Oho, paketti liikahti vihdoin Ranskasta Suomeen ja nyt on jo statuksena, että kuljetetaan vastaanottajalle. Tässähän Suomen posti pesee Ranskan vastaavan laitoksen 6-0.
 
Taitaa black friday -postit jumittaa. Itselläkin ulkomailta tullut paketti seurannan mukaan ollut jo monta päivää Turussa jumissa. Ehkä matkalla Tampereelle tai sitten ei.
Nyt 4 päivää myöhemmin seurannan status on päivittynyt. Edelleen Turussa matkalla. :rofl:
 
Itsellä kun on tullut monipaketti lähetyksiä niin posti on päivittänyt vain ensimmäinen koodille tietoja, kun käsittelevät niitä jotenkin "yhtenä". Näin ainakin minulle selittivät ja kaikki löysivät kyllä perille.

Joo, molemmat kaiuttimet tuli tänään. Ovat jopa ehjät, vaikka selvästi kova yritys on ollut saada paketit täysin rikki... :)
Ihme touhua, voisihan siellä joku tuolle "chatillekin" tuo asian kertoa. Toisaalta, miksi tuolla uudella koodilla ei näkynyt monipakettilähetystä ja miksi se toinen Saksan seurantanumero yhä näyttää ettei paketti ole saapunut perille, sehän olisi pitänyt linkittää tuohon samaa koodiin tai ainakin kuitata maahantulleeksi.
 
Kävin tänään hakemassa kaksi eri lähetystä kerralla ja himassa huvikseni tsekkasin nettiseurannan molemmista (oli bookmarkit selaimessa tallessa) ja huomasin, että vain toinen lähetyksistä oli merkitty haetuksi. Mitenhän tuo nyt sitten menee tästä eteenpäin? Yrittävätköhän lähettää takaisin myyjälle kun viimeinen noutopäivä tulee vastaan vai katsooko ne siellä vain vanhoja fyysisiä paketteja mitä nurkista löytyy? :)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 273
Viestejä
4 866 796
Jäsenet
78 628
Uusin jäsen
karskikatti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom