Ostin torista tavaraa. Omaposti hoksautti heti kun lähettäjä oli rekisteröinyt lähetyksen. Seurailin, pystynkö muuttamaan hakupaikkaa. Ei onnistunut kertaakaan prosessin aikana. Soittelin postin aspaan, syynä tällä kertaa se, että lähetyksen puhelinnumero ei vastannut minun tiedoissani olevaa puhelinnumeroa. Tähän asti postilla siis mennyt ihan ok, vaikka en ihan olekaan samaa mieltä tuosta, että puhelinnumero postipaketissa olisi se määräävä tekijä. Mutta olkoon. Paketti siis näkyi omapostissa tulossa minulle. Lähettäjä mokasi, oli kuulemma selain autotäyttänyt puhelinnumeron väärin lomakkeeseen.
Sitten alkoikin jännitykset. Omapostiin paketti kirjautunut noudettavaksi, mutta "noutokoodi piilotettu, koska lähetyksen puhelinnumero ei vastaa minun puhelinnumeroa". Tekstari on kuitenkin lähetetty minne lie, siihen väärään numeroon. Soittelen aspaan, ja sieltä luvataan lähettää (45min jonotuksen jälkeen) uusi tekstari. Ei saavu, mutta omapostissa näkyy uusi tekstiviesti lähetetyn, eli edelleen siihen väärään numeroon. Jonottelen taas aspaan, mutta aspassa ei luovuteta noutokoodia, koska puhelinnumero ei täsmää. Eli siis väärälle henkilölle voidaan lähetellä ihan vapaasti noutokoodit, mutta minulle ei, vaikka paketti siis on minun omapostissani näkyvissä ja osoite on oikein. Ainoa mahdollisuus oli lopuksi, että lähettäjä täytti jonkun webbilomakkeen, josta lähetykselle päivitettiin puhelinnumero (noin vuorokauden viiveellä). Tämän jälkeen sain tekstarilla noutokoodin.
Vähän olisi postilla mietittävää tuossa logiikassa; väärä henkilö olisi voinut noutaa pakettiani parin vuorokauden ajan, ja posti olisi tuskin korvannut mitään.