- Liittynyt
- 29.11.2019
- Viestejä
- 205
Joo , tänne eksyi eilen poitsun lukiolaisliiton julkasu ja tänää tuli joku jäteyhtiön mainoslehtinen , vahva oletus että ~3viikon aikana ois pitäny jotain muutakin postia tulla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä tänne länsivantaallekaan tullut paketteja, saati kirjepostia lakon aikana, eikä sen jälkeenkään.Joopajoo. Täällä on niin laiska jakaja, ettei viitsinyt jakaa postia torstaina eikä vielä tänään perjantainakaan
Asun kuitenkin täällä Tikkurilan suuralueella, enkä missään böndellä.
Jos saat kirjepostia lauantaina, älä ihmettele – näin Posti purkaa lähetysten sumaa joulukuussa
Hohhoh ite sain ekan laskuni laatikkoon jo tiistaina ja Vantaalla tapahtui tämä.
hyvä kysymys, yleensä kyllä tullut hieman aikaisemmin kuin pari päivää ennen eräpäivää.Liekköhän sitten ollut Postin jakama
Senhän näkee oman nimen vierestä jos lukee jotain on muu kuin posti.hyvä kysymys, yleensä kyllä tullut hieman aikaisemmin kuin pari päivää ennen eräpäivää.
Tuo on totta, mutta edelleen Postin seurannassa ne listataan pikakirjeinä:@=JP= pikakirjeitähän ei enää ole ollut pitkään aikaan, vaan ne jaetaan normaalisti peruspostin mukana.
Eiköhän ne siellä suomen postin varastoissa seiso, kuten omat lähetykset seurannan mukaan.Koskakohan kannattaa laittaa dispute paypalissa jos ei ala tavaraa kuulumaan? Tiedä sitten onko postin vai jonkun muun vika, muttei vaan pakettia näy eikä kuulu. Joko seuranta on, mutta ei siitä ole mitään apua.
Ei näy siis postin seurannassa ollenkaan. Jossain ulkomaalaisessa seurannassa näkyy että on lähtenyt Suomeen aikoja sitten, mutta ei ole sitten täällä mitenkään rekisteröity.Eiköhän ne siellä suomen postin varastoissa seiso, kuten omat lähetykset seurannan mukaan.
Riippuu ihan millä tavalla se tavara on lähetetty, että näkyykö Postin seurannassa. Ainakaan nuo Kiinasta tulevat (vaikka Ebayssa on se tracking numero näkyvissä) eivät rekisteröidy laisinkaan Suomen Postin seurannassa.Ei näy siis postin seurannassa ollenkaan. Jossain ulkomaalaisessa seurannassa näkyy että on lähtenyt Suomeen aikoja sitten, mutta ei ole sitten täällä mitenkään rekisteröity.
Ymmärtääkseni iso osa posteista jäi kokonaan toimittamatta Suomeen jonnekkin muualle seisomaan lakon takia, kun täällä ei ollut ketään purkamassa niitä.Ei näy siis postin seurannassa ollenkaan. Jossain ulkomaalaisessa seurannassa näkyy että on lähtenyt Suomeen aikoja sitten, mutta ei ole sitten täällä mitenkään rekisteröity.
Kyllä mun u alkavassa on seuranta mikä toimii Suomessa. Small packet plus china post on lähetysmuoto.Löytyikin selkeä taulukko, mistä näkee miten tuo UPU-koodi muodostuu noissa kansainvälisissä paketeissa/kirjeissä.
http://www.upu.int/uploads/tx_sbdownloader/S10-12.pdf
Ja sieltä kohta 5 "Structure of the S10 identifier", sieltä sitten selviää, että noissa U alkavilla kirjeillä ei ole minkäänlaista seurantaa asiakkaan kannalta. Ja taitaa olla kaikki noi Kiinan paketit noilla, ku ilmasia postei käyttää.
The use of code range UA–UZ is for letter-post items containing goods requiring an S10 identifier and without customer-oriented tracking. The identifier is used for visibility in the supply chain, for example in an ITMATT message for electronicadvance data.
Ompas outoa, just testasin 4 eri koodia, eikä yksikään löytyny, paketit tullu ny parin viikon sisällä jo kotiin. Ei ne taida noita heti tuolta systeemistä poistella kuiteskaa (näyttäs Postin mukaan säilyvän sen 2,5kk).Kyllä mun u alkavassa on seuranta mikä toimii Suomessa. Small packet plus china post on lähetysmuoto.
Ei ole tännekään mitään tullut Vantaalla.Jos maanantaina ei tule postia, täältä lähtee kyllä palautetta esimiehelle.
Täällä siis ei ole lakon jälkeen jaettu TO eikä PE posteja.
Onneksi tiedän missä muodossa lähtee sähköpostit suoraan konttorien esimiehille, ettei tarvitse chattailla.
Oliko ne noita small packet plussia jos tuo plussa tekisi sen seurannan. UR on alku.Ompas outoa, just testasin 4 eri koodia, eikä yksikään löytyny, paketit tullu ny parin viikon sisällä jo kotiin. Ei ne taida noita heti tuolta systeemistä poistella kuiteskaa (näyttäs Postin mukaan säilyvän sen 2,5kk).
Oudoksi tämän tekee se, että UPU standardin mukaan kaikki U alkavat lähetykset on kirjeitä, eivät paketteja.Oliko ne noita small packet plussia jos tuo plussa tekisi sen seurannan. UR on alku.
"Packet" ei tarkoita sitä ettei kyseessä olisi kirje. Monilla kuljetusfirmoilla on myynnissä kirjepalveluita "Packet"-nimellä, esim. DHL:llä (DHL Packet Plus International, ei pidä sekoittaa DHL Paket -palveluun joka taas on paketti). Ne tunnistaa kirjelähetyksiksi helpoiten siitä, että maksimipaino on 2kg.Oudoksi tämän tekee se, että UPU standardin mukaan kaikki U alkavat lähetykset on kirjeitä, eivät paketteja.
Kyllä mun u alkavassa on seuranta mikä toimii Suomessa. Small packet plus china post on lähetysmuoto.
U:lla ne kaikki alkaa mitä mulla tilattuna on.Small packet plus pitäis alkaa kyllä S kirjaimella ja toimii suomessa
Postiin liittyen, kiva nähdä miten suomalaiset muuttavat suhtautumisestaan Kiinan-tavaraan. Tilaatko tavaraa kiinalaisista verkkokaupoista? Muista nämä pian voimaan tulevat muutokset
Itsekin kiinnitin tuohon huomiota. En ole kuullut mitään tälläisestä, ja kuvittelin olevani hyvin kärryillä näistä ulkomaankaupan tullaus/ALV-asioista."Ja tammikuun lopussa astuu voimaan toinen muutos, joka myös nostaa Kiina-tilausten hintoja: tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön uusi käsittelymaksu."
Onko tästä mitään parempaa tiedotetta?
"Ja tammikuun lopussa astuu voimaan toinen muutos, joka myös nostaa Kiina-tilausten hintoja: tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön uusi käsittelymaksu."
Onko tästä mitään parempaa tiedotetta?
Jos maanantaina ei tule postia, täältä lähtee kyllä palautetta esimiehelle.
Täällä siis ei ole lakon jälkeen jaettu TO eikä PE posteja.
Onneksi tiedän missä muodossa lähtee sähköpostit suoraan konttorien esimiehille, ettei tarvitse chattailla.
Ehkä hieman liian aikaista alkaa epäillä tuleeko perille. Postihan on sanonut että valtaosa lakon takia viivästyneistä lähetyksistä saadaan perille jouluun mennessä ja pieni osa voi viivästyä tammikuun alkuun, eli on ihan odotettua että pahimmillaan voi mennä vielä useita viikkoja. Ja lähetyksiä ei välttämättä käsitellä saapumisjärjestyksessä, eli tuo sama arvio pätee kaikkiin lähetyksiin riippumatta lähetyksen saapumispäivästä Suomeen.Yns paketti tilattu briteistä ennen lakkoa , ei mitääb havaintoa ko. tuotteesta , pitäs olla kooltaan postilaatikkoon sopiva , toinen paketti ois tulossa jenkeistä ja on usps seurannan mukaan saapunut helsinkiin 10.11 , mutta postin seurannassa sitä ei näy ja vähän huolestuttaa että tuleeko tuo paketti ollenkaan perille ja vitutus on suuri jos ei tule , siellä ois lapsille joululahjoja tuloillaan...
Vituttaa huolella tuo kädettömien apinoiden toiminta
Tullista tulee oma postiin kyllä ilmoitus jos se siellä odottaa jotain. Eiköhän niidenkin varastot vain ole ihan tukossa käsittelemätöntä postia.Minulla saattaa olla samankaltainen tilanne, paketti saattaa olla tullipostissa mutta mitään ilmoitusta en ole saanut. Voi olla että on lähetetty takaisin. Mitenkähän tässä kannattaa menetellä jos ei tavaraa kuulu vielä esim tammikuussa? Kai tolla paypalin disputella saa jotenkin rahat takaisin? Kun tavara on jo maksettu.
Näistä oli iltalehdessä kun juttuja kun paketteja lähetetään takaisin ja postin mukaan asiakkaan vika ja voi voi.
Ei eikä tuo niiden tarjoma seuranta ole mitenkään luotettava.Pitäisikö SF aikuinen seurantatunnus näkyä postin sivuilla? Tilasin paketin näköjään Kiinasta 2.11, oli lähetetty 4.11 ja viimeisin tieto on 9.11"
2019-11-09 Saturday
10:19:00 Shipment in transit at Transit Center. Thanks for your waiting.
10:19:00 Shipment arrive at 【Finland Hull new base cross-border service point】"
Itselläkin ranskasta 08.11.2019 lähetetty paketti ei näy vieläkään postin seurannassa.
2019-11-10 01:02
Votre colis a quitté son pays d'origine. Il est en cours d'acheminement.
2019-11-10 00:55
Votre colis est en transit sur nos plateformes logistiques pour vous être livré le plus rapidement possible.
2019-11-08 05:59
Votre colis est en transit sur nos plateformes logistiques pour vous être livré le plus rapidement possible.
2019-11-08 15:51
Votre Colissimo va bientôt nous être confié ! Il est en train d'être préparé chez votre expéditeur. Si vous avez des questions, vous pouvez contacter votre expéditeur ou son service clients.