Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, pikakirjeet (L-alkuinen 13-merkkinen maakoodiin päättyvä seurantanumero) ovat kirjepostia.Kaikkialla sanotaan ettei tämä lakko paljoa pakettien toimitusta hidasta, mutta itselläni ainakin on 8. päivä viimeinen päivitys paketille. Johtuukohan siitä että paketin toimitusmuodossa lukee jostain syystä Pikakirje, joten tuo lasketaan sitten kirjepostiksi joka ei kulje?
Kaikkialla sanotaan ettei tämä lakko paljoa pakettien toimitusta hidasta, mutta itselläni ainakin on 8. päivä viimeinen päivitys paketille. Johtuukohan siitä että paketin toimitusmuodossa lukee jostain syystä Pikakirje, joten tuo lasketaan sitten kirjepostiksi joka ei kulje?
Enpähän ole nyt kauheasti kuullu puhetta miten ammattiliitot on vaan turhia jarruja joka asiassa. Ideaalimaailmassahan niitä ei edes tarvittaisi.Tässä saattaa postin ansiosta ammattiliittoihin tulla jonkun verran lisää jäseniä, pääsevät näyttämään pitkästä aikaa mihin niitä tarvitaan. Hieno syöttö lapaan.
Mulla myöskään ei ole paketti kahdeksannen päivän jälkeen liikkunut. Kirjattu kirje nimellä tämä oma paketti vaikka on ihan paketin kokoinen ja postin chatistakin sanottiin että pitäisi lakon aikana liikkuaKaikkialla sanotaan ettei tämä lakko paljoa pakettien toimitusta hidasta, mutta itselläni ainakin on 8. päivä viimeinen päivitys paketille. Johtuukohan siitä että paketin toimitusmuodossa lukee jostain syystä Pikakirje, joten tuo lasketaan sitten kirjepostiksi joka ei kulje?
Mulla myöskään ei ole paketti kahdeksannen päivän jälkeen liikkunut. Kirjattu kirje nimellä tämä oma paketti vaikka on ihan paketin kokoinen ja postin chatistakin sanottiin että pitäisi lakon aikana liikkua
Joo, ihan reilun kokoinen pahvilaatikko tuo minunkin jenkeistä tullut "pikakirje" on, mutta ilmeisesti lasketaan kuitenkin kirjepostiin... Ei tuolla sinänsä mikään kiire ole, lähinnä huolestuttaa että keksivät lähettää takaisin lähettäjälle kun noin kauan varastossa lojunut.
Kuka sen lähettäisi takaisin jenkkeihin jos ulkomaantoiminnot ovat EU:n ulkopuolisten osalta seis ja kohta kaikki muutenkin?
Ei niitä paketteja missään muualla katota kuin Postikonttorissa. Sieltä ne vasta palautetaan jos viikkoa pidempään on ollut hyllys eikä ole noudettu.No ei tietenkään lakon aikana, mutta lakon jälkeen joku evvk alipalkattu vuokratyöläinen kattoo että paketti seissy yli 2 vk, -> lähetetään takaisin.
Ei niitä paketteja missään muualla katota kuin Postikonttorissa. Sieltä ne vasta palautetaan jos viikkoa pidempään on ollut hyllys eikä ole noudettu.
Ei varmasti niitä, mutta ne on varmasti samas läjäs muiden pakettien kanssa. Niitä tuskin käsitellään, jos tilaa ei ole niitä eteenpäin lähettää pakettikeskusten ruuhkaantuessa.Ei niitä ulkomaanpaketteja postikonttoriin asti toimiteta jos ei tullausta tehdä.
Ei ole mitään haudattuna. Osta niin paljon kuin lompakko kestää, jos paljon kirjeitä lähetät.
Okei! kiitos no sit ostetaan Postimerkkejä ei ikinä näy alennuksessa niin nyt sitten on!
Tuommoinen tieto löytyi:Postin verkkokauppa Kotimaahan Joulusaunojat - 20 joulutervehdyksen ikimerkkiä
Osaako joku sanoa mikä koira tässä on haudattuna, näyttäisi että nämä on normaaleja postimerkkejä millä saa lähettää mitä haluaa. Tiedustelin vielä postin chatistäkin tätä asiaa, Nämä ovat normaaleja ikimerkkejä joilla voi lähettää ympäri vuoden alle 50 gramman posti lähetyksiä. Siispä miksen ostaisia näitä varastot täyteen ja nauttisi halvemmasta postituksesta seuraavan vuoden?
Sitä en tiedä onko tuo tieto vanhentunut vai miksi Postin aspa sanoo erilailla...Voinko lähettää tavallisia kirjeitä joulutervehdyksen ikimerkillä?
Voit käyttää joulutervehdyksen ikimerkkejä läpi vuoden, kunhan lisäät puuttuvan osan maksuarvosta.
Joulun ikimerkin arvon voit tarkistaa Postin verkkosivuilta kohdasta joulutervehdys.
Tuommoinen tieto löytyi:
Sitä en tiedä onko tuo tieto vanhentunut vai miksi Postin aspa sanoo erilailla...
Nuo on joulupostimerkkejä joita ei voi yksiselitteisesti käyttää ympäri vuoden lisäämättä puuttuvaa arvoa. Hankkimalla noita et siis säästä mitään ellet lähetä joulun aikaan.
Täytyy tuossa nyt hieman tilaajaa ja lähettäjääkin vastuuttaa, ettei sinne ihan mitä sattuu tietoja syötellä. Virheellisistä tiedoista huolimatta postin pitäisi kristallipallosta katsoa, että ahaa tämä kuuluukin tälle ja viis veisata annetuista tiedoista.Pari viikkoa sitten tilasin briteistä yhdeltä ebay-myyjältä tavaran, joka tuli suomeen pitney bowesin kautta. Paketti jaettiin lähimpään postin pakettiautomaattiin. Myyjä oli laittanut lähetystietoihin virheellisen puhelinnumeron ja paypal-sähköpostiosoitteeni jota en muissa yhteyksissä käytä. Näinpä paketin napsahtaessa lokerikkoon OmaPosti -sovellus ilmoitti asiasta, mutta avauskoodia en saanut maililla/tekstiviestillä, koska sähköpostiosoite ei ollut sama kuin mikä OmaPostiin oli syötetty eikä sinne voi kahta osoitetta antaa. Ongelma ratkesi kun soitin pakettiautomaattien yleiseen palvelunumeroon ja sanoin sinne sen toisen mailiosoitteeni, jolloin saapumisilmoitus ja avauskoodi saatiin lähetettyä sinne manuaalisesti.
Tänään painajainen toistui erään amazon marketplacen kautta tilatussa paketissa, myyjä oli heittänyt puhelinnumeroksi jotain ihan väärää, ehkä tilausnumeron ja sähköpostiosoitteeksi jotain siansaksaa, jota en parilla arvauksella osannut sanoa. Eli tilanne on tämä että 100m päässä tuolista jossa tätä viestiä naputtelen on minulle osoitettu paketti, jota en voi noutaa. Paketissa siis on minun nimeni ja olen sitä saksasta suomeen seurannut, mutta en saa mistään lokerokoodia jolla voisin sen noutaa, enkä saa sitä edes henkkareilla haettua.
Jossain oikeassa logistiikkafirmassa tätä sanottaisiin epäonnistumiseksi.
Tänään painajainen toistui erään amazon marketplacen kautta tilatussa paketissa, myyjä oli heittänyt puhelinnumeroksi jotain ihan väärää, ehkä tilausnumeron ja sähköpostiosoitteeksi jotain siansaksaa, jota en parilla arvauksella osannut sanoa. Eli tilanne on tämä että 100m päässä tuolista jossa tätä viestiä naputtelen on minulle osoitettu paketti, jota en voi noutaa. Paketissa siis on minun nimeni ja olen sitä saksasta suomeen seurannut, mutta en saa mistään lokerokoodia jolla voisin sen noutaa, enkä saa sitä edes henkkareilla haettua.
Jossain oikeassa logistiikkafirmassa tätä sanottaisiin epäonnistumiseksi.
Hei. Olen saman niminen kuin sinä. Saanko noutaa pakettisi? En varmaankaan. Ei ole postin ongelma. Pakettikoodit ei ole mitään salaista tietoa.
edit: mut toisaalta, ton ois varmasti kassalta saanut noukittua (myös minä samanniminen), nii kuvittelis automaatteihin olevan jotain backup-ratkaisua...
Onko aspa kiinni vai miten ei onnistu joku erikoisjärjestely noudon suhteen? Itsellä oli joskus väärä boksi ilmoitettu tai vastaavaa heti smarttien alkuaikoina, yhteys aspaan siihen boksiautomaatissa olleeseen puhelinnumeroon ja 20min päästä joku smarttikuski tuli avaamaan sen oikean boksin.
Lähetystunnuksella se smarttihemmo varmasti näkee mihin boksiin se on laitettu.
4.11 tilasin pojalle Saksasta motocrossi kypärän. Tuli ripeästi Suomeen ja tänne Ouluun. Lähetystiedoissa luvattiin noudettavaksi 11.11, mutta eipä vieläkään ole noudettavissa.
Eipä tuolla hengenhötä ole, kunhan nyt saapuu eivätkä sekoile mitään ja palaudu lähettäjälle.
Nyt lakon aikana ei varmaankaan pakettien paperiset saapumisilmoitukset saavu perille? Nähtävästi tämä yksityishenkilön lähettämä Saksan paketti ei ilmaantunut automaattisesti OmaPosti-sovellukseen, ja sen myötä tietenkään ei tullut muitakaan sähköisiä ilmoituksia saapumisesta, mutta onneksi sain tänään myyjältä seurantakoodin.
Paperiset saapumisilmoitukset noudettavista lähetyksistä eivät kulje.
Hyvää palvelua, muttaNyt on pakko antaa positiivista palautetta Postista.
Muijan passi lähetettiin kirjattuna kirjeenä 15.päivä (tosi fiksua).
Passia toki tarvittaisiin jo ensiviikolla, kun lähdetään matkoille.
Muija soitti 22.päivä Postin asiakaspalveluun ja selitti tilanteen. Asiakaspalvelija lupasi toimituksen vielä seuraavalle päivälle, mikäli kirje löytyy.
Tänään Postikuski kiikutti kirjeen kotiin
Itse en uskonut, että tällainen ihmekin tapahtuisi ja vielä lakon aikana.
Hyvää palvelua, mutta
eikös matkahuolto toimita kaikki passit nykyään?
Toimittaako? Toki sain oman henkilökortin matkahuollon toimittamana, mutta mutta...Hyvää palvelua, mutta
eikös matkahuolto toimita kaikki passit nykyään?
Poliisin asiakirjojen toimittajat kilpailutetaan aina tietyn ajan välein ja matkahuolto vastaa passien/henkilökorttien toimituksista.Toimittaako? Toki sain oman henkilökortin matkahuollon toimittamana, mutta mutta...
Punasessa kirjekuressa laitettavia merkkejä.Postin verkkokauppa Kotimaahan Joulusaunojat - 20 joulutervehdyksen ikimerkkiä
Osaako joku sanoa mikä koira tässä on haudattuna, näyttäisi että nämä on normaaleja postimerkkejä millä saa lähettää mitä haluaa. Tiedustelin vielä postin chatistäkin tätä asiaa, Nämä ovat normaaleja ikimerkkejä joilla voi lähettää ympäri vuoden alle 50 gramman posti lähetyksiä. Siispä miksen ostaisia näitä varastot täyteen ja nauttisi halvemmasta postituksesta seuraavan vuoden?
Mulle kerran tekivät noin ja paketti löytyi luhtitalon huoneiston oven edestä pakkasesta.. Onneksi kukaan ei ollut pöllinyt pakettia eikä sisältänyt pakkasen kestämätöntä tavaraa.Tänään oli ilmeisesti käynyt tuomassa pakettia minulle, joka oli lähetetty niin, että pitää kuitata. Seurantaan tuli lukemaan, että luovutettu vastaanottajalle vaikkei ketään ollut kotona. Saas nähä kenelle sen ovat antaneet. Useamman sadan paketti
Meinasin soittaa ja kysyy mutta maksaa 2e per vastattu puhelu niin jätin välistä.
Ilmeisesti lakko vaikuttaa myös postnordiin. Itsellä paketti tulossa saksasta ja 22 päivä on viimeinen merkintä. Sen jälkeen ei mitään. myös pari suomen sisäistä lähetystä on pysähtynyt täysin. Joopa joo ei pitänyt vaikuttaa pakettitoimituksiin ja vitut sanon minä.
Ehkä tyhmä kysymys mutta vaikuttaa myös ilmeisesti ulkomaanpostiin ja juuri saksastalähetettyihin paketteihin?Maanantaista alkaen on akt:laiset olleet lakossa postin kuljetuksia kohtaan. Ei siis ihme.