Postin kulkemisen vaikeus

Itsellä alkaa näkymään paketteja seurannassa jotka tilasin kiinasta ennen lakkoja. Toimii ihan lähettäjän antama seurantakoodi omapostin seurannassa.
 
Briteistä tilattu paketti ennen lakkoa . Royal Maili ilmottaa handed to delivery partner ja ohjaa postin sivuille, mutta ei näy vieläkään. Vissiin pikkaisen vielä ruuhkaa
 
Ranskasta 8.11. postitettu ja 9.11. maasta poistunut paketti ei vieläkään näy Postin seurannassa. Sen sijaan Saksasta on paketit tuleet perille viivästyksiä.
 
Nyt täytyy kyllä sanoa, että on nopeaa toimintaa ollut Postilla kun tilaukset kahdesta eri verkkokaupasta viikonlopun aikana ovat olleet jo tänään noudettavissa pakettiautomaateista.
 
Tänään tuli ensimmäiset postit lakon jälkeen. Uudet tilaukset kulkee kyllä nopeasti, kun viikonloppuna tilattu paketti oli tänään perillä.
 
Ulkomaanterminaaliiin näyttäisi tulevan, mutta sieltä ne ei oikein lähde etenemään. Ehkä prioriteetit kärjessä pakettien alkurekkautuminen Suomen päässä.
 
En tiedä kenen vika mut voishan toi jo kohta liikkua... (verkkokauppa/matkahuolto)
viverkkokauppa.jpg
Tämäkin oli varmaan vaan maannut verkkokaupan varastolla koska kummasti löysi tiensä matkahuollolle kun laittoi verkkokaupalle sähköpostia.

Postit kyllä tulee omituisesti, vain pari vanhempaa laskua lakon ajalta tullut kaikki muut olleet uudempia posteja.
 
Joo, toisessa ketjussa virheellisesti väitin, että posti ei tule perille ennen joulua. Minulla on useita paketteja jumissa postissa.

Niin kävin katsomassa lähetyskoodeilla, ja yksi oli vaan odottamassa tullausta. Tästä ei ollut tullut mitään ilmoitusta, ja lähetyksen arvo oli 23.28€, joten lähellä käytiin tullirajaa ja nyt kävi näin. Täytyy katsoa, mitä myyjä on siihen päälle kirjoittanut, mutta $25-$26 pitäisi olla tai tulee negatiivista palautetta.
 
Normaalisti olen aina saanut Postin chatin kautta ilmoitettua että kotiinkuljetusyritys on turha (ei ole ketään kotona) ja että paketin voisi toimittaa suoraan postitoimipaikkaan. Mitähän kautta tällaisen saisi nyt ilmoitettua, onko ainoa keino joku tuollainen maksullinen 0600-numero? Henkilöasiakkaiden Asiakastuki - Posti

Tulossa oleva paketti on Posti Express jossa ei hyödynnetä uudelleenohjausta pakettiautomaattiinkaan. :/
 
Normaalisti olen aina saanut Postin chatin kautta ilmoitettua että kotiinkuljetusyritys on turha (ei ole ketään kotona) ja että paketin voisi toimittaa suoraan postitoimipaikkaan. Mitähän kautta tällaisen saisi nyt ilmoitettua, onko ainoa keino joku tuollainen maksullinen 0600-numero? Henkilöasiakkaiden Asiakastuki - Posti

Tulossa oleva paketti on Posti Express jossa ei hyödynnetä uudelleenohjausta pakettiautomaattiinkaan. :/
Mikset chattiä kokeile?
 
Hihii 300+54€ postimaksuinen paketti on lähetetty takaisin ameriikkaan. tietäisiköhän kukaan ketä siellä postin hallituksessa on ajattelisin laittaa rehtiä asiakaspalautetta. edit:löytyihän ne jäsenet
 
Viimeksi muokattu:
yksi oli vaan odottamassa tullausta. Tästä ei ollut tullut mitään ilmoitusta, ja lähetyksen arvo oli 23.28€, joten lähellä käytiin tullirajaa ja nyt kävi näin. Täytyy katsoa, mitä myyjä on siihen päälle kirjoittanut, mutta $25-$26 pitäisi olla tai tulee negatiivista palautetta.

Eihän sillä kirjoitetulla arvolla ole mitään merkitystä, miksi muutenkaan negaa? Lähetys voi joutua tulliselvitettäväksi mutta annettujen tietojen jälkeen se jatkaa matkaa normaalisti ilman seuraamuksia vastaanottajalle.
 
Mulla ainakin näkyi se ihan tuossa postin etusivulla hetki sitten muttei enää.

Pääsinpä minäkin chattiin kerran, mutta botti ei löytänyt ihmistä paikalle. Jospa sitä huomenna aamusta yrittäisi uudelleen, tosin taitaa tuo jo siinä vaiheessa olla ehtinyt Pirkkalasta lähteä jakeluun.
 
Eihän sillä kirjoitetulla arvolla ole mitään merkitystä, miksi muutenkaan negaa? Lähetys voi joutua tulliselvitettäväksi mutta annettujen tietojen jälkeen se jatkaa matkaa normaalisti ilman seuraamuksia vastaanottajalle.

No nyt makselin ALV:t kiltisti ja siellä on tullissa vieläkin jumissa. Odottelu on kivaa..

Jos olisi $25 olisi voinut tulla suoraan läpi , ja se oli sen arvo, ei $30.
 
Eli tilanne on tämä että 100m päässä tuolista jossa tätä viestiä naputtelen on minulle osoitettu paketti, jota en voi noutaa. Paketissa siis on minun nimeni ja olen sitä saksasta suomeen seurannut, mutta en saa mistään lokerokoodia jolla voisin sen noutaa, enkä saa sitä edes henkkareilla haettua.

Huh hoh, vähän päivitystä tähän. Paketti lähti seurannan mukaan paluureissulle viime viikon keskiviikkona, mutta tänään myyjä laittoi minulle viestiä että hän oli saanut postilta jonkun hämärän vieraskielisen sähköpostin mikä tarkemmalla selvittelyllä paljastui saapumisilmoitukseksi kahdella kotimaisella. Paketti oli siis lähtenyt takaisin lähettäjälle, mutta jostain syystä lähettäjän osoitetiedot suomen postin pakettikortista puuttuivat vaikka dhl:n lapussa ne selkeästi lukevatkin.
Tämähän loogisesti tarkoitti sitä, että paketti ohjattiin takaisin minun lähipostiini (ei automaattiin) tänne vantaalle ja nyt minä postin mielestä olenkin se lähettäjä. Kävin siis henkkareita vastaan paketin kuittaamassa.

Paljolta oltaisiin säästytty mikäli olisi alun alkaen ollut mahdollista että asiamiespostin asiakaspalvelija olisi pystynyt avaamaan sen automaatin luukun, tarkistanut henkilöllisyyteni ja luovuttanut paketin minulle. Pakko pitää vähän taukoa krääsän tilailusta, otti henkisesti sen verran koville.

posti.jpg
 
No nyt makselin ALV:t kiltisti ja siellä on tullissa vieläkin jumissa. Odottelu on kivaa..

Jos olisi $25 olisi voinut tulla suoraan läpi , ja se oli sen arvo, ei $30.

No siis miksi ihmeessä maksoit? Tullin itseselvitykseen lähetyksen oikea arvo ja toimituskulut, jos jäävät rajan alle, ei tarvitse maksaa alvia. Sillä merkityllä arvolla ei tosiaan ole mitään merkitystä, olen maksanut aika monesta kolmen taalan ’giftistä’ lopulta alvit kun oikea arvo oli jotain ihan muuta. :D
 
No siis miksi ihmeessä maksoit? Tullin itseselvitykseen lähetyksen oikea arvo ja toimituskulut, jos jäävät rajan alle, ei tarvitse maksaa alvia. Sillä merkityllä arvolla ei tosiaan ole mitään merkitystä, olen maksanut aika monesta kolmen taalan ’giftistä’ lopulta alvit kun oikea arvo oli jotain ihan muuta. :D


Rajahan on alle 24.33$ +postit. En tiedä onko pyöristysääntö käytössä.
Tuo 25$ oli ilmoitettava koska jäi kiinni.

Onkohan tuo postin lakon palautuksia varten, koska joka kuukausi on oma valuttakurssi jolla arvot lasketaan.
Eli tuote saattoi saapua esim. 20.11 ja jos se nyt menee tuliin, käytetään väärän kuukauden valuuttakurssia. Marraskuussa veroraja oli 24,47$
upload_2019-12-2_21-45-13.png
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuo postin lakon palautuksia varten, koska joka kuukausi on oma valuttakurssi jolla arvot lasketaan.
Eli tuote saattoi saapua esim. 20.11 ja jos se nyt menee tuliin, käytetään väärän kuukauden valuuttakurssia. Marraskuussa veroraja oli 24,47$
upload_2019-12-2_21-45-13.png
Ei, vaan tämä: Tullissa käytettiin vuosia vääriä valuuttojen muuntokursseja – asiakkaille joudutaan palauttamaan miljoonia (6.11.2019).

Ja Tullin vastaava tiedote: Tulli palauttaa valuuttavirheen takia liikaa maksettuja maahantuontiveroja (päivitetty 8.11.) - Artikkeli - Tulli

tl;dr Tulli käytti vääriä kursseja useamman vuoden, automaattisesti palautetaan liikamaksu tullauksista joissa tullaaja maksoi yli 10e liikaa, pienemmistä tullauksista vain pyydettäessä.
 
Ei, vaan tämä: Tullissa käytettiin vuosia vääriä valuuttojen muuntokursseja – asiakkaille joudutaan palauttamaan miljoonia (6.11.2019).

Ja Tullin vastaava tiedote: Tulli palauttaa valuuttavirheen takia liikaa maksettuja maahantuontiveroja (päivitetty 8.11.) - Artikkeli - Tulli

tl;dr Tulli käytti vääriä kursseja useamman vuoden, automaattisesti palautetaan liikamaksu tullauksista joissa tullaaja maksoi yli 10e liikaa, pienemmistä tullauksista vain pyydettäessä.

Jahas pitääkin hakea tullilta korvausta mahdollisista liiallisista tullimaksuista joidenkin pakettien osalta.
 
Ei, vaan tämä: Tullissa käytettiin vuosia vääriä valuuttojen muuntokursseja – asiakkaille joudutaan palauttamaan miljoonia (6.11.2019).

Ja Tullin vastaava tiedote: Tulli palauttaa valuuttavirheen takia liikaa maksettuja maahantuontiveroja (päivitetty 8.11.) - Artikkeli - Tulli

tl;dr Tulli käytti vääriä kursseja useamman vuoden, automaattisesti palautetaan liikamaksu tullauksista joissa tullaaja maksoi yli 10e liikaa, pienemmistä tullauksista vain pyydettäessä.

Noin 500€ edestä pitää olla tullimaksuja peritty, että tuo 10€ tulee takaisin.. Eli noin 2000€ tilattu tavaraa.. Juu ei itsellä ole noin paljon.. dollareissa.
 
Pari Saksan pakettia jumittanut melkein viikon tuossa muutaman kilometrin päässä. :beye:

Capture.JPG
 

Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

"Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

Käsittelymaksu on 2,90 euroa, ja se koskee pääosin yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.

Posti alkaa periä EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuvilta, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääviltä tavaralähetyksiltä käsittelymaksua, Posti kertoo tiedotteessaan.

Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden, ja se astuu voimaan 31. tammikuuta.

Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.

Käsittelymaksun tarkoituksena on kattaa kustannuksia, joita tulee lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä ja varastoinnista.

– Kansainvälisen verkkokaupan aiheuttamat kustannukset kohdistuvat näin kyseiseen toimintaan. Tämä on tärkeää kaupankäynnin tasapuolisuuden ja kotimaisen verkkokaupan kilpailukyvyn kannalta, kertoo Postin kansainvälistä verkkokaupan palveluista vastaava johtaja Sami Finne sanoo tiedotteessa.

Vastaava maksu on käytössä esimerkiksi Ruotsissa ja Islannissa.

Käytännössä maksu peritään siten, että lähetyksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tulliselvitettävästä lähetyksestä joko paperisena tai sähköisesti OmaPosti-palvelussa.

Ilmoituksessa opastetaan maksamaan maksu suojatun posti.fi-sivuston kautta. Verot ja käsittelymaksu pitää maksaa 20 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta.

Taloussanomat
"​
 
Eipä ole Amazon.de ramit liikkunut postilta mihkään.
  • Lähetys on lajiteltu.

    20.11.2019 klo 17:44

    HELSINKI 00230
 
Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

"Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

Käsittelymaksu on 2,90 euroa, ja se koskee pääosin yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.

Posti alkaa periä EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuvilta, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääviltä tavaralähetyksiltä käsittelymaksua, Posti kertoo tiedotteessaan.

Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden, ja se astuu voimaan 31. tammikuuta.

Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.

Käsittelymaksun tarkoituksena on kattaa kustannuksia, joita tulee lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä ja varastoinnista.

– Kansainvälisen verkkokaupan aiheuttamat kustannukset kohdistuvat näin kyseiseen toimintaan. Tämä on tärkeää kaupankäynnin tasapuolisuuden ja kotimaisen verkkokaupan kilpailukyvyn kannalta, kertoo Postin kansainvälistä verkkokaupan palveluista vastaava johtaja Sami Finne sanoo tiedotteessa.

Vastaava maksu on käytössä esimerkiksi Ruotsissa ja Islannissa.

Käytännössä maksu peritään siten, että lähetyksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tulliselvitettävästä lähetyksestä joko paperisena tai sähköisesti OmaPosti-palvelussa.

Ilmoituksessa opastetaan maksamaan maksu suojatun posti.fi-sivuston kautta. Verot ja käsittelymaksu pitää maksaa 20 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta.

Taloussanomat
"​
Noniin, eli kyllä tämä ilmeisesti ihan oikea muutos on.

Tämä on mielestäni ristiriidassa KKV:n itsetullaukseen liittyvän ratkaisun Tullauksen palvelumaksu kanssa, mielenkiinnolla odotan miten käy jos/kun joku riitauttaa.
 
Noniin, eli kyllä tämä ilmeisesti ihan oikea muutos on.

Tämä on mielestäni ristiriidassa KKV:n itsetullaukseen liittyvän ratkaisun Tullauksen palvelumaksu kanssa, mielenkiinnolla odotan miten käy jos/kun joku riitauttaa.

Onhan tuo aika erikoista jos EU:n ulkopuolisista maista peritään tuollainen. Siinä on norjalainenkin sukulainen kummissään kun Norjasta tuleva lahjapaketti menee rangaistusmaksun piiriin.
 
Pitääkö tämä maksu ilmoittaa tulliselvityksessä?
Maksu tulee ilmoittaa tullille tulliselvityksessä, koska se on osa kuljetusprosessia.

Mitenkähän tämä tulee onnistumaan kun pitäisi kahden eri valuutan arvot sitten ilmoittaa lähetyskustannuksiin.
 
Mitenkähän tämä tulee onnistumaan kun pitäisi kahden eri valuutan arvot sitten ilmoittaa lähetyskustannuksiin.

Taitaa kyseinen suomalainen rangaistusmaksu jäädä pois siitä verotettavasta summasta ja se verotettava summa menee CIF-hinnan mukaan:

Cif-hinta. Hinta sisältää kulut, vakuutukset ja rahdin (cost, insurance and freight).

Eiköhän tuo Kiinan pakettien postitus siirry tuon seurauksena jonnekkin penalttivapaasaan maahan lähivuosina.

Eli joku pakettien ja kirjeiden edelleenlähetyspalvelu ilmestyy jonnekkin Bulgariaan, Kreikkaan, Turkkiin tms. maahan josta lähetytyistä rojuista sakkoja ei peritä.
 
Postin tiedote ulkona: EUn ulkopuolelta saapuviin yli 22 euron lähetyksiin käsittelymaksu, Posti kehittää tulliselvityksen tekemistä sähköisesti - Posti Group Oyj

Eli jotain hyvääkin: Mahdolliseksi tulee 22-150e verojen maksu etukäteen OmaPosti-sovelluksen kautta 0,90e hintaan, jolloin posti tekee tullauksen.

Tulen varmaan itse hyödyntämään tuota jos se on merkittävästi oikeaa tullausta helpompi (ja tietysti jos normitullauskin alkaa maksamaan).


Tein myös itsetullausmaksuasiasta ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle, en kyllä tiedä tekevätkö näin "etukäteen" mitään vai vasta riitatilanteessa.
 
Ranskasta 8.11. postitettu ja 9.11. maasta poistunut paketti ei vieläkään näy Postin seurannassa. Sen sijaan Saksasta on paketit tuleet perille viivästyksiä.

Itsellä sama homma ranskan paketin kanssa.

Tänään tuli oma samana päivänä postitettu ranskan paketti. Lähetystunnus oli muutettu MT-alkuiseksi niin ei alkuperäinen lähetystunnus näytä mitään, tämmöinen merkintä tehty pasilassa:

28.11.2019 klo 17:28 Manuocr koodaus Pasila

Seuraavana päivänä oli noutopisteessä täällä mutta tänään tuli vasta saapumisilmoitus postissa, eli aikansa kesti..
 
Kokeillaan kanssa murjottaa tänne, jos paketti lähtisi tulemaan...

14.11. Tilattu Luxemborgista paketti. Paikallinen posti merkannut sen 18.11., sen jälkeen ollut radiohiljaisuutta...

Date Hour Place Stage
18-11-19 23:23
LUXEMBOURG CENTRE DE TRI
Departure from outward Office of Exchange
 
Tänään tuli oma samana päivänä postitettu ranskan paketti. Lähetystunnus oli muutettu MT-alkuiseksi niin ei alkuperäinen lähetystunnus näytä mitään, tämmöinen merkintä tehty pasilassa:

28.11.2019 klo 17:28 Manuocr koodaus Pasila

Seuraavana päivänä oli noutopisteessä täällä mutta tänään tuli vasta saapumisilmoitus postissa, eli aikansa kesti..
Omasta ranskan paketista ei ole kuulunut vielä mitään. Toivottavasti omakin paketti löytäisi perille.
 
Vielä ei EMS paketeista näy elonmerkkejä Suomen päässä. Pitää vain toivoa että ruuhkaa pukkaa eikä mikään kusahda.
 
Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

"Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

Käsittelymaksu on 2,90 euroa, ja se koskee pääosin yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.

Posti alkaa periä EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuvilta, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääviltä tavaralähetyksiltä käsittelymaksua, Posti kertoo tiedotteessaan.

Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden, ja se astuu voimaan 31. tammikuuta.

Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.

Käsittelymaksun tarkoituksena on kattaa kustannuksia, joita tulee lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä ja varastoinnista.

– Kansainvälisen verkkokaupan aiheuttamat kustannukset kohdistuvat näin kyseiseen toimintaan. Tämä on tärkeää kaupankäynnin tasapuolisuuden ja kotimaisen verkkokaupan kilpailukyvyn kannalta, kertoo Postin kansainvälistä verkkokaupan palveluista vastaava johtaja Sami Finne sanoo tiedotteessa.

Vastaava maksu on käytössä esimerkiksi Ruotsissa ja Islannissa.

Käytännössä maksu peritään siten, että lähetyksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tulliselvitettävästä lähetyksestä joko paperisena tai sähköisesti OmaPosti-palvelussa.

Ilmoituksessa opastetaan maksamaan maksu suojatun posti.fi-sivuston kautta. Verot ja käsittelymaksu pitää maksaa 20 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta.

Taloussanomat
"​

Kiinnostais tietää minkälainen hulabaloo syntyy syyttömälle vastaanottajalle jos ja kun tulli ottaa paketin tullaukseen vaikka tuo 22€ arvoraja ei ylitykkään. Näissä tapauksissa asiakas voi todistaa paketin tullausarvon jäävän alle 22€ ostokuitilla yms. Mutta mitä tekee posti, pihtaako ne laittomasti pakettia tullipostissa ja vaativat korvausta "heidän tilastaan" jonne paketti joutui tullin toimesta vaikka siitä ei alv ja tullauksia tarvitsisi maksaakaan. Tähän olisi hyvä saada selvitys postilaitokselta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo päätemaksu muutos (hinnan nousu) on myöskin mielenkiintoinen, joka siis tulee voimaan 1.1.2020. Eli voipi hävitä ilmaiset postituskulut Kiinan kauppiailta Ebayssa (ja muualla) tuon myötä...

päätemaksut: korvaus, jonka lähettävän maan nimetty operaattori on velkaa kohdemaan nimetylle operaattorille kustannuksista, joita kohdemaassa aiheutuu kirjepostilähetysten vastaanottamisesta
 
Muilla Matkahuollon kanssa ongelmia? Itse odotellut pakettia tässä jo viikonpäivät vaan ei ole edennyt mihinkään seurannasta muuta kuin '' Olemme noutaneet lähetyksen pakettipisteestä ''
:rage:
 
Muilla Matkahuollon kanssa ongelmia? Itse odotellut pakettia tässä jo viikonpäivät vaan ei ole edennyt mihinkään seurannasta muuta kuin '' Olemme noutaneet lähetyksen pakettipisteestä ''
:rage:
Kaks pakettia tilannu matkahuollolla viime viiko maanantaina.

Eka paketti kunhan verkkokauppa sai sen matkahuollolle asti teki matkaa kaks päivää välillä turku-jkl ja löyty vasta sen jälkeen yhtäkkiä Jyväskylästä seurantaan kun olin siitä matkahuollolle kyselyä pistanyt. Siitä kyllä sit saapui seuraavana päivänä perille asti.

Toisen paketin sai verkkokauppa vasta eilen matkahuollolle vaikka tilaus olikin käsitelty 27 päivä, mutta kas nyt tehnyt jo yli 24h matkaa välillä helsinki-jkl ja seurannassa ei tosiaan muita tapahtumia kuin lähtö Helsingistä.

Emännän tilaamat paketit taas tuli ilman mitään ongelmia.
 
Posti on kyllä hieno laitos. Oon tilannu kaks pakettia Kiinasta 11.8. Toinen on seurantakoodin mukaan lähtenyt kiinalaiselta lentokentältä 1.9. Toinen paketti on samana päivänä lähtenyt Istanbulin lentokentältä kohteenaan postin jakelupiste.

Onneksi noista vain toinen on tärkeä.
 
Posti on kyllä hieno laitos. Oon tilannu kaks pakettia Kiinasta 11.8. Toinen on seurantakoodin mukaan lähtenyt kiinalaiselta lentokentältä 1.9. Toinen paketti on samana päivänä lähtenyt Istanbulin lentokentältä kohteenaan postin jakelupiste.

Onneksi noista vain toinen on tärkeä.

Ja tämä on Postin vika koska?

Olet varma, että ne ovat tulleet suoralla lennolla molemmat Postin jakelupisteeseen?
 
Ja tämä on Postin vika koska?

Olet varma, että ne ovat tulleet suoralla lennolla molemmat Postin jakelupisteeseen?

Tuon seurantakoodin mukaan kiinasta lähteneen paketin kohtaloa myyjä oli selvittänyt paketin omalta postiltaan.

Jos paketti on seurantakoodin mukaan poistunut kiinan lentokentältä, niin kai sen pitäisi 3kk aikana löytää tiensä Helsinki-Vantaan postinlajittelijan piipattavaksi.

Ei siinä tietenkään ole mitään väärää, että paketti ei lennä suoralla lennolla suomeen, mutta seurantakoodin mukaan sekin paketti on poistunut Istanbulista 1.9.
 
Tuon seurantakoodin mukaan kiinasta lähteneen paketin kohtaloa myyjä oli selvittänyt paketin omalta postiltaan.

Jos paketti on seurantakoodin mukaan poistunut kiinan lentokentältä, niin kai sen pitäisi 3kk aikana löytää tiensä Helsinki-Vantaan postinlajittelijan piipattavaksi.

Ei siinä tietenkään ole mitään väärää, että paketti ei lennä suoralla lennolla suomeen, mutta seurantakoodin mukaan sekin paketti on poistunut Istanbulista 1.9.
Niin mutta en vieläkään näe, että tästä voisi Suomen Postia mitenkään varmasti syyttää siellä on melko paljon terminaaleja ja lentokenttiä joiden kautta nuo paketit siirtyy.
 
Ei noihin ulkomaan seurantaan pahemmin kannata luottaa, varsinkin jos logistiikan hoitaa jokin muu maa kuin Kiina. Ja Kiinankin seurannan kanssa voi tulla pariin kertaan "航空公司启运"-merkintä ennen kuin paketti on oikeasti matkalla Suomeen, jos koko merkintää edes tulee.
Aika pitkälle ainoa luotettava seuranta näissä halvoissa toimituksissa on "AliExpress Standard Shipping" kanssa mikä menee Postin logistiikan kautta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 032
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom