Postin kulkemisen vaikeus

Ei, vaan tämä: Tullissa käytettiin vuosia vääriä valuuttojen muuntokursseja – asiakkaille joudutaan palauttamaan miljoonia (6.11.2019).

Ja Tullin vastaava tiedote: Tulli palauttaa valuuttavirheen takia liikaa maksettuja maahantuontiveroja (päivitetty 8.11.) - Artikkeli - Tulli

tl;dr Tulli käytti vääriä kursseja useamman vuoden, automaattisesti palautetaan liikamaksu tullauksista joissa tullaaja maksoi yli 10e liikaa, pienemmistä tullauksista vain pyydettäessä.

Jahas pitääkin hakea tullilta korvausta mahdollisista liiallisista tullimaksuista joidenkin pakettien osalta.
 
Ei, vaan tämä: Tullissa käytettiin vuosia vääriä valuuttojen muuntokursseja – asiakkaille joudutaan palauttamaan miljoonia (6.11.2019).

Ja Tullin vastaava tiedote: Tulli palauttaa valuuttavirheen takia liikaa maksettuja maahantuontiveroja (päivitetty 8.11.) - Artikkeli - Tulli

tl;dr Tulli käytti vääriä kursseja useamman vuoden, automaattisesti palautetaan liikamaksu tullauksista joissa tullaaja maksoi yli 10e liikaa, pienemmistä tullauksista vain pyydettäessä.

Noin 500€ edestä pitää olla tullimaksuja peritty, että tuo 10€ tulee takaisin.. Eli noin 2000€ tilattu tavaraa.. Juu ei itsellä ole noin paljon.. dollareissa.
 
Pari Saksan pakettia jumittanut melkein viikon tuossa muutaman kilometrin päässä. :beye:

Capture.JPG
 

Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

"Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

Käsittelymaksu on 2,90 euroa, ja se koskee pääosin yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.

Posti alkaa periä EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuvilta, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääviltä tavaralähetyksiltä käsittelymaksua, Posti kertoo tiedotteessaan.

Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden, ja se astuu voimaan 31. tammikuuta.

Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.

Käsittelymaksun tarkoituksena on kattaa kustannuksia, joita tulee lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä ja varastoinnista.

– Kansainvälisen verkkokaupan aiheuttamat kustannukset kohdistuvat näin kyseiseen toimintaan. Tämä on tärkeää kaupankäynnin tasapuolisuuden ja kotimaisen verkkokaupan kilpailukyvyn kannalta, kertoo Postin kansainvälistä verkkokaupan palveluista vastaava johtaja Sami Finne sanoo tiedotteessa.

Vastaava maksu on käytössä esimerkiksi Ruotsissa ja Islannissa.

Käytännössä maksu peritään siten, että lähetyksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tulliselvitettävästä lähetyksestä joko paperisena tai sähköisesti OmaPosti-palvelussa.

Ilmoituksessa opastetaan maksamaan maksu suojatun posti.fi-sivuston kautta. Verot ja käsittelymaksu pitää maksaa 20 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta.

Taloussanomat
"​
 
Eipä ole Amazon.de ramit liikkunut postilta mihkään.
  • Lähetys on lajiteltu.

    20.11.2019 klo 17:44

    HELSINKI 00230
 
Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

"Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

Käsittelymaksu on 2,90 euroa, ja se koskee pääosin yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.

Posti alkaa periä EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuvilta, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääviltä tavaralähetyksiltä käsittelymaksua, Posti kertoo tiedotteessaan.

Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden, ja se astuu voimaan 31. tammikuuta.

Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.

Käsittelymaksun tarkoituksena on kattaa kustannuksia, joita tulee lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä ja varastoinnista.

– Kansainvälisen verkkokaupan aiheuttamat kustannukset kohdistuvat näin kyseiseen toimintaan. Tämä on tärkeää kaupankäynnin tasapuolisuuden ja kotimaisen verkkokaupan kilpailukyvyn kannalta, kertoo Postin kansainvälistä verkkokaupan palveluista vastaava johtaja Sami Finne sanoo tiedotteessa.

Vastaava maksu on käytössä esimerkiksi Ruotsissa ja Islannissa.

Käytännössä maksu peritään siten, että lähetyksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tulliselvitettävästä lähetyksestä joko paperisena tai sähköisesti OmaPosti-palvelussa.

Ilmoituksessa opastetaan maksamaan maksu suojatun posti.fi-sivuston kautta. Verot ja käsittelymaksu pitää maksaa 20 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta.

Taloussanomat
"​
Noniin, eli kyllä tämä ilmeisesti ihan oikea muutos on.

Tämä on mielestäni ristiriidassa KKV:n itsetullaukseen liittyvän ratkaisun Tullauksen palvelumaksu kanssa, mielenkiinnolla odotan miten käy jos/kun joku riitauttaa.
 
Noniin, eli kyllä tämä ilmeisesti ihan oikea muutos on.

Tämä on mielestäni ristiriidassa KKV:n itsetullaukseen liittyvän ratkaisun Tullauksen palvelumaksu kanssa, mielenkiinnolla odotan miten käy jos/kun joku riitauttaa.

Onhan tuo aika erikoista jos EU:n ulkopuolisista maista peritään tuollainen. Siinä on norjalainenkin sukulainen kummissään kun Norjasta tuleva lahjapaketti menee rangaistusmaksun piiriin.
 
Pitääkö tämä maksu ilmoittaa tulliselvityksessä?
Maksu tulee ilmoittaa tullille tulliselvityksessä, koska se on osa kuljetusprosessia.

Mitenkähän tämä tulee onnistumaan kun pitäisi kahden eri valuutan arvot sitten ilmoittaa lähetyskustannuksiin.
 
Mitenkähän tämä tulee onnistumaan kun pitäisi kahden eri valuutan arvot sitten ilmoittaa lähetyskustannuksiin.

Taitaa kyseinen suomalainen rangaistusmaksu jäädä pois siitä verotettavasta summasta ja se verotettava summa menee CIF-hinnan mukaan:

Cif-hinta. Hinta sisältää kulut, vakuutukset ja rahdin (cost, insurance and freight).

Eiköhän tuo Kiinan pakettien postitus siirry tuon seurauksena jonnekkin penalttivapaasaan maahan lähivuosina.

Eli joku pakettien ja kirjeiden edelleenlähetyspalvelu ilmestyy jonnekkin Bulgariaan, Kreikkaan, Turkkiin tms. maahan josta lähetytyistä rojuista sakkoja ei peritä.
 
Postin tiedote ulkona: EUn ulkopuolelta saapuviin yli 22 euron lähetyksiin käsittelymaksu, Posti kehittää tulliselvityksen tekemistä sähköisesti - Posti Group Oyj

Eli jotain hyvääkin: Mahdolliseksi tulee 22-150e verojen maksu etukäteen OmaPosti-sovelluksen kautta 0,90e hintaan, jolloin posti tekee tullauksen.

Tulen varmaan itse hyödyntämään tuota jos se on merkittävästi oikeaa tullausta helpompi (ja tietysti jos normitullauskin alkaa maksamaan).


Tein myös itsetullausmaksuasiasta ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle, en kyllä tiedä tekevätkö näin "etukäteen" mitään vai vasta riitatilanteessa.
 
Ranskasta 8.11. postitettu ja 9.11. maasta poistunut paketti ei vieläkään näy Postin seurannassa. Sen sijaan Saksasta on paketit tuleet perille viivästyksiä.

Itsellä sama homma ranskan paketin kanssa.

Tänään tuli oma samana päivänä postitettu ranskan paketti. Lähetystunnus oli muutettu MT-alkuiseksi niin ei alkuperäinen lähetystunnus näytä mitään, tämmöinen merkintä tehty pasilassa:

28.11.2019 klo 17:28 Manuocr koodaus Pasila

Seuraavana päivänä oli noutopisteessä täällä mutta tänään tuli vasta saapumisilmoitus postissa, eli aikansa kesti..
 
Kokeillaan kanssa murjottaa tänne, jos paketti lähtisi tulemaan...

14.11. Tilattu Luxemborgista paketti. Paikallinen posti merkannut sen 18.11., sen jälkeen ollut radiohiljaisuutta...

Date Hour Place Stage
18-11-19 23:23
LUXEMBOURG CENTRE DE TRI
Departure from outward Office of Exchange
 
Tänään tuli oma samana päivänä postitettu ranskan paketti. Lähetystunnus oli muutettu MT-alkuiseksi niin ei alkuperäinen lähetystunnus näytä mitään, tämmöinen merkintä tehty pasilassa:

28.11.2019 klo 17:28 Manuocr koodaus Pasila

Seuraavana päivänä oli noutopisteessä täällä mutta tänään tuli vasta saapumisilmoitus postissa, eli aikansa kesti..
Omasta ranskan paketista ei ole kuulunut vielä mitään. Toivottavasti omakin paketti löytäisi perille.
 
Vielä ei EMS paketeista näy elonmerkkejä Suomen päässä. Pitää vain toivoa että ruuhkaa pukkaa eikä mikään kusahda.
 
Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

"Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

Käsittelymaksu on 2,90 euroa, ja se koskee pääosin yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.

Posti alkaa periä EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuvilta, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääviltä tavaralähetyksiltä käsittelymaksua, Posti kertoo tiedotteessaan.

Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden, ja se astuu voimaan 31. tammikuuta.

Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.

Käsittelymaksun tarkoituksena on kattaa kustannuksia, joita tulee lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä ja varastoinnista.

– Kansainvälisen verkkokaupan aiheuttamat kustannukset kohdistuvat näin kyseiseen toimintaan. Tämä on tärkeää kaupankäynnin tasapuolisuuden ja kotimaisen verkkokaupan kilpailukyvyn kannalta, kertoo Postin kansainvälistä verkkokaupan palveluista vastaava johtaja Sami Finne sanoo tiedotteessa.

Vastaava maksu on käytössä esimerkiksi Ruotsissa ja Islannissa.

Käytännössä maksu peritään siten, että lähetyksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tulliselvitettävästä lähetyksestä joko paperisena tai sähköisesti OmaPosti-palvelussa.

Ilmoituksessa opastetaan maksamaan maksu suojatun posti.fi-sivuston kautta. Verot ja käsittelymaksu pitää maksaa 20 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta.

Taloussanomat
"​

Kiinnostais tietää minkälainen hulabaloo syntyy syyttömälle vastaanottajalle jos ja kun tulli ottaa paketin tullaukseen vaikka tuo 22€ arvoraja ei ylitykkään. Näissä tapauksissa asiakas voi todistaa paketin tullausarvon jäävän alle 22€ ostokuitilla yms. Mutta mitä tekee posti, pihtaako ne laittomasti pakettia tullipostissa ja vaativat korvausta "heidän tilastaan" jonne paketti joutui tullin toimesta vaikka siitä ei alv ja tullauksia tarvitsisi maksaakaan. Tähän olisi hyvä saada selvitys postilaitokselta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo päätemaksu muutos (hinnan nousu) on myöskin mielenkiintoinen, joka siis tulee voimaan 1.1.2020. Eli voipi hävitä ilmaiset postituskulut Kiinan kauppiailta Ebayssa (ja muualla) tuon myötä...

päätemaksut: korvaus, jonka lähettävän maan nimetty operaattori on velkaa kohdemaan nimetylle operaattorille kustannuksista, joita kohdemaassa aiheutuu kirjepostilähetysten vastaanottamisesta
 
Muilla Matkahuollon kanssa ongelmia? Itse odotellut pakettia tässä jo viikonpäivät vaan ei ole edennyt mihinkään seurannasta muuta kuin '' Olemme noutaneet lähetyksen pakettipisteestä ''
:rage:
 
Muilla Matkahuollon kanssa ongelmia? Itse odotellut pakettia tässä jo viikonpäivät vaan ei ole edennyt mihinkään seurannasta muuta kuin '' Olemme noutaneet lähetyksen pakettipisteestä ''
:rage:
Kaks pakettia tilannu matkahuollolla viime viiko maanantaina.

Eka paketti kunhan verkkokauppa sai sen matkahuollolle asti teki matkaa kaks päivää välillä turku-jkl ja löyty vasta sen jälkeen yhtäkkiä Jyväskylästä seurantaan kun olin siitä matkahuollolle kyselyä pistanyt. Siitä kyllä sit saapui seuraavana päivänä perille asti.

Toisen paketin sai verkkokauppa vasta eilen matkahuollolle vaikka tilaus olikin käsitelty 27 päivä, mutta kas nyt tehnyt jo yli 24h matkaa välillä helsinki-jkl ja seurannassa ei tosiaan muita tapahtumia kuin lähtö Helsingistä.

Emännän tilaamat paketit taas tuli ilman mitään ongelmia.
 
Posti on kyllä hieno laitos. Oon tilannu kaks pakettia Kiinasta 11.8. Toinen on seurantakoodin mukaan lähtenyt kiinalaiselta lentokentältä 1.9. Toinen paketti on samana päivänä lähtenyt Istanbulin lentokentältä kohteenaan postin jakelupiste.

Onneksi noista vain toinen on tärkeä.
 
Posti on kyllä hieno laitos. Oon tilannu kaks pakettia Kiinasta 11.8. Toinen on seurantakoodin mukaan lähtenyt kiinalaiselta lentokentältä 1.9. Toinen paketti on samana päivänä lähtenyt Istanbulin lentokentältä kohteenaan postin jakelupiste.

Onneksi noista vain toinen on tärkeä.

Ja tämä on Postin vika koska?

Olet varma, että ne ovat tulleet suoralla lennolla molemmat Postin jakelupisteeseen?
 
Ja tämä on Postin vika koska?

Olet varma, että ne ovat tulleet suoralla lennolla molemmat Postin jakelupisteeseen?

Tuon seurantakoodin mukaan kiinasta lähteneen paketin kohtaloa myyjä oli selvittänyt paketin omalta postiltaan.

Jos paketti on seurantakoodin mukaan poistunut kiinan lentokentältä, niin kai sen pitäisi 3kk aikana löytää tiensä Helsinki-Vantaan postinlajittelijan piipattavaksi.

Ei siinä tietenkään ole mitään väärää, että paketti ei lennä suoralla lennolla suomeen, mutta seurantakoodin mukaan sekin paketti on poistunut Istanbulista 1.9.
 
Tuon seurantakoodin mukaan kiinasta lähteneen paketin kohtaloa myyjä oli selvittänyt paketin omalta postiltaan.

Jos paketti on seurantakoodin mukaan poistunut kiinan lentokentältä, niin kai sen pitäisi 3kk aikana löytää tiensä Helsinki-Vantaan postinlajittelijan piipattavaksi.

Ei siinä tietenkään ole mitään väärää, että paketti ei lennä suoralla lennolla suomeen, mutta seurantakoodin mukaan sekin paketti on poistunut Istanbulista 1.9.
Niin mutta en vieläkään näe, että tästä voisi Suomen Postia mitenkään varmasti syyttää siellä on melko paljon terminaaleja ja lentokenttiä joiden kautta nuo paketit siirtyy.
 
Ei noihin ulkomaan seurantaan pahemmin kannata luottaa, varsinkin jos logistiikan hoitaa jokin muu maa kuin Kiina. Ja Kiinankin seurannan kanssa voi tulla pariin kertaan "航空公司启运"-merkintä ennen kuin paketti on oikeasti matkalla Suomeen, jos koko merkintää edes tulee.
Aika pitkälle ainoa luotettava seuranta näissä halvoissa toimituksissa on "AliExpress Standard Shipping" kanssa mikä menee Postin logistiikan kautta.
 
Mulle tuli tänään postia. yks vanha lehti ja yks viime viikolla lähetetty kirje.
Aika tipoittain noi vanhat postit tuolta matelee
 
Ei ole ollut mitään viiveitä omissakaan paketeissa. Saksan Amazoninin Saksasta lähettämä tilaus oli ollut toissapäivänä Kaunasissa, saapunut eilen Postin logistiikkakeskukseen (Vantaalle?) ja tuli tänään perille kuriirin toimesta. Vai olisiko tuon pitänyt saman päivän aikana valua logistiikkakeskuksesta Pirkkalaan jakeluun?
 
Tänne tuli tänään postia ja jopa yks kiinanyssykän noutoilmotus (2.5kk sitten tilattu askelmoottori).
 
Jees hienoa. Eka aliexpressistä 11.11 ostettu paketti postin toimesta jo hukattu. En usko huolimattomaan toimitaan vaan enemmän veikkaan että jakaja on tahallisesti aiheuttanut virheen. Selvityspyyntö postille jätetty (Valmistuukohan milloinkaan)

Kävin paikallisesta pisteestä kysymässä ja kuulemma näkevät ihan jakajan tarkkuudella kuka jakanut kys päivänä paketin, eli erittely pitäisi löytyä henkilön tarkkuudella. (Tämä on siinä mielessä toki hyvä jos paketteja alkaa muuten hukkumaan syyllinen ei ole vaikea löytää)

Toki se onkin sitten toinen juttu että vaikka paketti olisi varastettu onko poliisilla mielenkiintoa ja resursseja alkaa tutkimaan kadonneiden pakettien arvoituksia vaikka henkilö joka jakelun on suorittanut tiedettäisiinkin. Käsittääkseni Postilla ja postin työntekijöillä (oli kiina paketti tai ei) on sentään jokin vastuu työstään. Pahoin pelkään että näin ei kuitenkaan ole vaan asioita katsotaan läpi sormien.

Rikosilmoituksen tekeminen vaatii kuitenkin jonkinasteisen tahallisuuden tapahtuneen ja tulen sen tapahtuneesta joka tapauksessa tekemään oman oikeusturvani kannalta. Nimittäin jos paketteja alkaa häviämään useampia ja tekijäksi paljastuisikin vaikka sama henkilö luulisi viranomaistenkin hälytyskellojen alkaa soida.

Yhtä kaikki case on jo riitautettu myös aliexpressissä ja toivon mukaan saan sieltä korvauksen. Paketin olisi seurannan mukaan pitäny saapua jo maanantaina ja olla toimitettuna. En kuitenkaan näe "kirjettä" missään. Sinäänsä kyseessä nyt ei ole maailman loppu rahallisesti kun tuotteen hinta oli noin 10€ toimitettuna. Toisaalta pakko tilata uudestaan vastaava tuote koska suomesta ei yksinkertaisesti saa kys-tuotteita mistään.

Loppukaneettina voinen vielä mainita jos jotakuta närästää tämä kiinapakettien tilaaminen että maksanut kaikkien yli 22€ tilauksien alvit kuten pitääkin tulliin. Ja en myöskään tilaile kiinasta mitään "huvikseni" vaan kaikki tuotteet joita joutunut tilaamaan ovat puhtaasti rahallista säästöä koska en ole keskiluokkaisessa kuplassa elävä omakotitalon omaava audilla ajeleva valkoinen heteromies jolla on varaa ostaa vaikkapa se uusi tietokone joka vuosi. Lisäksi suuri osa tuotteita joita pääosin tilaan on sellaisia joita ei suomesta yksinkertaisesti saa
 
Jees hienoa. Eka aliexpressistä 11.11 ostettu paketti postin toimesta jo hukattu. En usko huolimattomaan toimitaan vaan enemmän veikkaan että jakaja on tahallisesti aiheuttanut virheen. Selvityspyyntö postille jätetty (Valmistuukohan milloinkaan)

Kävin paikallisesta pisteestä kysymässä ja kuulemma näkevät ihan jakajan tarkkuudella kuka jakanut kys päivänä paketin, eli erittely pitäisi löytyä henkilön tarkkuudella. (Tämä on siinä mielessä toki hyvä jos paketteja alkaa muuten hukkumaan syyllinen ei ole vaikea löytää)

Toki se onkin sitten toinen juttu että vaikka paketti olisi varastettu onko poliisilla mielenkiintoa ja resursseja alkaa tutkimaan kadonneiden pakettien arvoituksia vaikka henkilö joka jakelun on suorittanut tiedettäisiinkin. Käsittääkseni Postilla ja postin työntekijöillä (oli kiina paketti tai ei) on sentään jokin vastuu työstään. Pahoin pelkään että näin ei kuitenkaan ole vaan asioita katsotaan läpi sormien.

Rikosilmoituksen tekeminen vaatii kuitenkin jonkinasteisen tahallisuuden tapahtuneen ja tulen sen tapahtuneesta joka tapauksessa tekemään oman oikeusturvani kannalta. Nimittäin jos paketteja alkaa häviämään useampia ja tekijäksi paljastuisikin vaikka sama henkilö luulisi viranomaistenkin hälytyskellojen alkaa soida.

Yhtä kaikki case on jo riitautettu myös aliexpressissä ja toivon mukaan saan sieltä korvauksen. Paketin olisi seurannan mukaan pitäny saapua jo maanantaina ja olla toimitettuna. En kuitenkaan näe "kirjettä" missään. Sinäänsä kyseessä nyt ei ole maailman loppu rahallisesti kun tuotteen hinta oli noin 10€ toimitettuna. Toisaalta pakko tilata uudestaan vastaava tuote koska suomesta ei yksinkertaisesti saa kys-tuotteita mistään.

Loppukaneettina voinen vielä mainita jos jotakuta närästää tämä kiinapakettien tilaaminen että maksanut kaikkien yli 22€ tilauksien alvit kuten pitääkin tulliin. Ja en myöskään tilaile kiinasta mitään "huvikseni" vaan kaikki tuotteet joita joutunut tilaamaan ovat puhtaasti rahallista säästöä koska en ole keskiluokkaisessa kuplassa elävä omakotitalon omaava audilla ajeleva valkoinen heteromies jolla on varaa ostaa vaikkapa se uusi tietokone joka vuosi. Lisäksi suuri osa tuotteita joita pääosin tilaan on sellaisia joita ei suomesta yksinkertaisesti saa
Mihin tämä sinun muka kadonneen paketin tieto perustuu? Jos kyseessä ei ole kirjattu lähetys niin suoraan voit unohtaa ne muiden tarjoamat seurantatiedot.
 
Mihin tämä sinun muka kadonneen paketin tieto perustuu? Jos kyseessä ei ole kirjattu lähetys niin suoraan voit unohtaa ne muiden tarjoamat seurantatiedot.

Kirjattu lähetys joka on jollain postin logiikalla ollut jakelussa suoraan postiluukusta. Ilmeisesti pate on kuitannut paketin jaetuksi kohteeseen tietoisesti tai jakanut erehdyksissään väärään osoitteeseen. Nyssäkkää en ole joka tapauksessa saanut eli jossain toimituksessa kusee postilla.

EDIT

Toki voihan se olla mahdollista että lähettäjä antanut väärän seurantakoodin. Seurantatietojen mukaan toimitus olisi kuitenkin tapahtunut samalle paikkakunnalle jossa olen.

Kerran sattunut myös niin että toimitus mennyt eri paikkakunnalle. Riitautin casen alissa ja sain onneksi rahat takaisin.

EDIT EDIT

Ja olen myös tietoinen että kiinalaiset harrastaa tätä väärien seurantatietojen antamista lähetykseen.
 
Kirjattu lähetys joka on jollain postin logiikalla ollut jakelussa suoraan postiluukusta. Ilmeisesti pate on kuitannut paketin jaetuksi kohteeseen tietoisesti tai jakanut erehdyksissään väärään osoitteeseen. Nyssäkkää en ole joka tapauksessa saanut eli jossain toimituksessa kusee postilla.
Et vissiin ole postin tiedotuksia lukenut ollenkaan? Kiinan kirjattuja on jo pidemmän aikaa jaettu suoraan kotiin.
 
Et vissiin ole postin tiedotuksia lukenut ollenkaan? Kiinan kirjattuja on jo pidemmän aikaa jaettu suoraan kotiin.

En oo jaksanut seurata miten tiedotus mennyt. Joo joskus tullut kotiin joskus seurankoodilla toimipisteestä. Itselle ei juurikaan merkitystä, koska pystyn hakemaan suht vaivattomasti myös toimipisteestä paketin joka ihan vieressä. Ja oikeastaan parempi jos seurantakoodilla olevat olisi nuodettavissa ainoastaan toimipisteestä jolloin saataisin postin osalta virheet/mahdolliset varkaudet minimoitua.
 
En oo jaksanut seurata miten tiedotus mennyt. Joo joskus tullut kotiin joskus seurankoodilla toimipisteestä. Itselle ei juurikaan merkitystä, koska pystyn hakemaan suht vaivattomasti myös toimipisteestä paketin joka ihan vieressä. Ja oikeastaan parempi jos seurantakoodilla olevat olisi nuodettavissa ainoastaan toimipisteestä jolloin saataisin postin osalta virheet/mahdolliset varkaudet minimoitua.
Joo ne kiinalaiset "kirjatut" kirjeet on jo pidempää tullut joko kotiin tai haettavaksi riippuen en tiedä mistä. Ja on mullakin joskus joku tuote postin seurannan mukaan kuitattu vastaanotetuksi jossain toisella postinumeroalueella kuitenkin samassa kaupungissa ja sitten se on parin päivän päästä löytynyt postilaatikosta.

Onko muuten sinulla lukittu postilaatikko? Meinaan voi olla ettei ketään kiinnosta tutkia mitään varsinkaan, jos sen joku muukin on voinut sieltä laatikosta noukkia.
 
Ei ainakaan minkäänlaista fifo käytäntöä postilla ole.

Yksi kiinapaketti lajiteltu Helsingissä 9.11 ja sitten alkoi lakko. Ei ole liikkunut sen jälkeen seurannan mukaan.
21.11 lähetetty kirje saapui tänään sitten..

3vk odotellut puuttuvia osia.. :rage:
 
Joo ne kiinalaiset "kirjatut" kirjeet on jo pidempää tullut joko kotiin tai haettavaksi riippuen en tiedä mistä. Ja on mullakin joskus joku tuote postin seurannan mukaan kuitattu vastaanotetuksi jossain toisella postinumeroalueella kuitenkin samassa kaupungissa ja sitten se on parin päivän päästä löytynyt postilaatikosta.

Onko muuten sinulla lukittu postilaatikko? Meinaan voi olla ettei ketään kiinnosta tutkia mitään varsinkaan, jos sen joku muukin on voinut sieltä laatikosta noukkia.

Joo siis kiinalaiset saattaa kyllä heittää ihan rng nuo seurankoodit, mutta monesti lukenut että huijaus ollut silloin kyseessä.

Postiluukku on perus kerrostalon huoneiston ovessa oleva "läpällä" varustettu. On toki mahdollista että voitu noukkia. Toisaalta olettaisin että paketti olisi mahtunut postiluukusta sisälle asti vaikka väliovikin olisi ollut kiinni. Toisaalta viereisessä huoneistossa lappaa välillä sellaista porukkaa että en epäile lainkaan jos herrat olisivat varkauden takana. Rapusta hävinnyt aikaisemmin jo esim polkupyörän huoltoon liittyviä tarvikkeita.
 
Joo siis kiinalaiset saattaa kyllä heittää ihan rng nuo seurankoodit, mutta monesti lukenut että huijaus ollut silloin kyseessä.

Postiluukku on perus kerrostalon huoneiston ovessa oleva "läpällä" varustettu. On toki mahdollista että voitu noukkia. Toisaalta olettaisin että paketti olisi mahtunut postiluukusta sisälle asti vaikka väliovikin olisi ollut kiinni. Toisaalta viereisessä huoneistossa lappaa välillä sellaista porukkaa että en epäile lainkaan jos herrat olisivat varkauden takana. Rapusta hävinnyt aikaisemmin jo esim polkupyörän huoltoon liittyviä tarvikkeita.
Milloin se on sitten merkitty luovutetuksi? Siinä voi olla useamman päivän viive milloin se luukusta tulee.
 
Milloin se on sitten merkitty luovutetuksi? Siinä voi olla useamman päivän viive milloin se luukusta tulee.
Tän viikon maanantaina 10:44 ilmoitettu luovutetuksi. Ei oo itellä ainakaan muistaakseni käynyt kertaakaan noiden kiinapakettien ja muidenkaan pakettien kanssa että olis luovutusmerkinnän jälkeen tullutkin luukusta.

Mutta taas tää postinlakko varmasti sotkenut asioita. Eli seuraillaan tilannetta joka tapauksessa. Toivon mukaan putkahtaa luukusta niin toimenpiteitä ei tarvita. En olis toki yllättynyt myöskään alkuperäisestä olettamasta. Kyllä pääosin luottoa löytyy postin työntekijöihin mutta nykytilannehuomioiden en olis yllättynyt jos suorittavan portaan kriteerit löyhentyneet postin työhaastatteluissa. Pitää joka tapauksessa päivitellä viestiä mikäli paketti ilmestyykin jostain kummallisesta paikasta. Kävin tulostamassa rappuihin vielä "mikkihiiri" laputkin jos sattumoisin olis mennyt väärään osoitteeseen ja joku kokis piston sydämessään. Karma is a bitch.
 
Tän viikon maanantaina 10:44 ilmoitettu luovutetuksi. Ei oo itellä ainakaan muistaakseni käynyt kertaakaan noiden kiinapakettien ja muidenkaan pakettien kanssa että olis luovutusmerkinnän jälkeen tullutkin luukusta.

Mutta taas tää postinlakko varmasti sotkenut asioita. Eli seuraillaan tilannetta joka tapauksessa. Toivon mukaan putkahtaa luukusta niin toimenpiteitä ei tarvita. En olis toki yllättynyt myöskään alkuperäisestä olettamasta. Kyllä pääosin luottoa löytyy postin työntekijöihin mutta nykytilannehuomioiden en olis yllättynyt jos suorittavan portaan kriteerit löyhentyneet postin työhaastatteluissa. Pitää joka tapauksessa päivitellä viestiä mikäli paketti ilmestyykin jostain kummallisesta paikasta. Kävin tulostamassa rappuihin vielä "mikkihiiri" laputkin jos sattumoisin olis mennyt väärään osoitteeseen ja joku kokis piston sydämessään. Karma is a bitch.
Kyllä se sieltä varmasti tulee. Tänään ei postia taidettu jakaa, kuin jossain tietyissä paikoissa vaan eli jos tällä viikolla ei ole tullut niin huolestuisin vasta.
 
Onko matkahuollolla vastaavaa sovellusta kuin OmaPosti? Osaisi puhelinnumeron perusteella lisäillä paketit automaattisesti listalle ja ilmoitella missä paketti menee.
 
Mitä helvettiä nyt taas :confused:

Lähetin paketin, paketti lähti automaatista normaalisti liikkeelle lakon aikana ja palasi sitten lähtöautomaattiin noudettavaksi. Lähetin jo tuolloin postille selvityspyynnön, johon vastattiin että selvitellään. Nyt ollut kolme viikkoa reissussa, "palautui lähettäjälle" tuossa viikko sitten, mutta on nyt jumissa lajittelukeskuksessa. Yritin töiden lomassa puoli tuntia jonottaa postin asiakaspalveluun ilman vastausta. Milloinkohan tuonne uskaltaa soitella, vai kannattaako tässä reklamoida suoraan?

Lähti siis samasta pakettiautomaatista liikkeelle, kuin mihin päätyi lajittelun jälkeen, vaikka lähettäjän ja vastaanottajan osoitetiedot täysin eriävät. Printtasin vielä suoraan osoitekortin mailista.
 
Mitä helvettiä nyt taas :confused:

Lähetin paketin, paketti lähti automaatista normaalisti liikkeelle lakon aikana ja palasi sitten lähtöautomaattiin noudettavaksi. Lähetin jo tuolloin postille selvityspyynnön, johon vastattiin että selvitellään. Nyt ollut kolme viikkoa reissussa, "palautui lähettäjälle" tuossa viikko sitten, mutta on nyt jumissa lajittelukeskuksessa. Yritin töiden lomassa puoli tuntia jonottaa postin asiakaspalveluun ilman vastausta. Milloinkohan tuonne uskaltaa soitella, vai kannattaako tässä reklamoida suoraan?

Lähti siis samasta pakettiautomaatista liikkeelle, kuin mihin päätyi lajittelun jälkeen, vaikka lähettäjän ja vastaanottajan osoitetiedot täysin eriävät. Printtasin vielä suoraan osoitekortin mailista.

Ei ne anna mitään vastauksia paitsi "lakko ja ruuhka ei pysty, odota"
 
Ei ne anna mitään vastauksia paitsi "lakko ja ruuhka ei pysty, odota"

Postin tsätti on kyllä hauska. Mitä pari kertaa sieltä olen aiemmin kysellyt kadonneen tai viivästyneen postipaketin perään, niin sieltä ei koskaan ole saanut mitään muuta tietoa kuin minkä itsekkin voi katsoa lähetysnumerolla postin seurantasivulta.
 
Ei ole ollut mitään viiveitä omissakaan paketeissa. Saksan Amazoninin Saksasta lähettämä tilaus oli ollut toissapäivänä Kaunasissa, saapunut eilen Postin logistiikkakeskukseen (Vantaalle?) ja tuli tänään perille kuriirin toimesta. Vai olisiko tuon pitänyt saman päivän aikana valua logistiikkakeskuksesta Pirkkalaan jakeluun?
Ei normaalistikaan valu saman päivän aikana logistiikkakeskuksesta Pirkkalan jakeluun. Välillä nuo ehtivät kuitenkin Kaunasista logistiikkakeskukseen vielä samana päivänä myöhään illalla ja sitten seuraavaksi päiväksi Pirkkalan jakeluun, mutta silloin pitää aikaisin aamulla jo lähteä Kaunasista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 286
Viestejä
4 867 311
Jäsenet
78 628
Uusin jäsen
karskikatti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom