Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ainakaan tuon meikäläisen paketin kanssa tunnu kiinnostavan sen eteenpäin saanti, kunhan nyt jonkun kerran viikossa skannaa sen samassa paikassa lajitelluksi, ettei kokonaan vaikuta kadonneen. Pakettikin on menossa toimipisteestä noudettavaksi, niin eipä senkään puolesta liity mitkään toimitusslotit tms., kun kuitenkin tuonne päivittän kuorman kuskaavat.Kuinka? Kts. Ylempää kohta kannattavuudesta, ihan millä hinnalla hyvänsä tuo ei toimi kenelläkään.
Tämä sai päivitystä eilen, ainakin on kahdesti lajiteltu tässä välin... Jos vielä määränpäähän päätyisi...Kuulemma Postilla iso kuorma, jota puretaan ihan ylitöillä ja siksi paketit liikkuvat hitaasti. Puhelimessa postin täti ei kuitenkaan tuntunut ymmärtävän, että lähetyksen tiedoissa on ilmeisesti jotain tulkittu väärin, koska sitä yritetään viedä postiluukkuun kauppakeskuksen osoitteeseen, kun tietysti tarkoitus oli saada se valitsemaani kauppakeskuksen pakettiautonaattiin...
Kuljetuksessa
17.04.2023 21:03
Lähetys on lajiteltu
HELSINKI
Siinä viimeisin tieto... Seurantasivulla lukee hämäävästi, että "viedään postilaatikkoon", mikä ei voi pitää paikkansa, mutta postin täti sanoi, että kyllä se sieltä tulee.![]()
Postilta tuli tälläinen tekstiviesti:
"Hei! Sinulle on lähetetty kotiinkuljetettava lähetys. Tuomme sen ma-pe klo 8-16 ilman erillistä ilmoitusta.
..."
Ei ole ennen tollaista tullut, mitä tuo ilman erillistä ilmoitusta tarkoittaa? Siis paketti tulee joskus x päivän päästä tuona aikana? Jos näin, niin ihan naurettavaa kyllä, pitää vaihtaa postiin tulevaksi sitten. Harmi kun Amazon.de käyttää Postin palveluita, varmaan surkein kotiinkuljetus kaikkiin kuriiripalveluihin verrattuna![]()
Harmi kun Amazon.de käyttää Postin palveluita, varmaan surkein kotiinkuljetus kaikkiin kuriiripalveluihin verrattuna
Hyvin on ruletti rasvattu, kun edelleen jaksaa pyöriä... 2 viikkoa tuli tänään täyteen siitä kun Posti ensimmäisen kerran tuon lajitteli.
Kannattaa varmaan jo pistää kyssäriä Postille että jos sen paketin saisi pois karusellista...Hyvin on ruletti rasvattu, kun edelleen jaksaa pyöriä... 2 viikkoa tuli tänään täyteen siitä kun Posti ensimmäisen kerran tuon lajitteli.![]()
Pitää varmaan googlekääntäjän kanssa ruveta Ranskaan ottamaan yhteyttä, kun ainakin aiemmin kun samoilla asioilla olin Postiin yhteydessä niin totesivat vaan ettei vastaanottaja ole missään asiakassuhteessa ja lähettäjän pitää paketin perään kysellä...Kannattaa varmaan jo pistää kyssäriä Postille että jos sen paketin saisi pois karusellista...
Jännä kyllä nähdä mitä ranskanpoika on tuohon pakettiin rustaillut, että johtuuko siitä, vai onko vaan normi Postin sekoilua.
Siinä kohtaa kyllä toivois, että Postilla olis jonkunlainen toimintamalli noiden virheellisten EDIen kanssa, joka ei sisällä paketin pyörittämistä paikallaan kahta viikkoa. Eikö tuosta tule mitään virhesanomaa, jos ei koodi skannatessa toimi, vai..?Todennäköisesti vikaa ei näy päällepäin vaan löytyy sähköisestä edi-sanomasta.
Siinä kohtaa kyllä toivois, että Postilla olis jonkunlainen toimintamalli noiden virheellisten EDIen kanssa, joka ei sisällä paketin pyörittämistä paikallaan kahta viikkoa. Eikö tuosta tule mitään virhesanomaa, jos ei koodi skannatessa toimi, vai..?
Edit. Se jäi myös mietityttämään, että miten tuo näkyi OmaPostissa jo ennen kuin tuli suomeen, jos kuitenkaan eivät ymmärrä mihin se pitäisi toimittaa? Äkkiseltään luulisi tuon toimivan EDIn perusteella..?
Ja samaan aikaan Omapostissa paketin tila on edelleen "toimitettu", olenhan avannut ja sulkenut oven, eikä sinne ole ilmestynyt mitään kirjausta luokkaa "asiakas on ilmoittanut homman menneen ihan käteen". Onko nyt niin, että tietokanta ei anna tällaiseen suljettuun lähetykseen enää lisätä mitään, koska – mikäli lähdemme nyt siitä, että automaatin täyttäjä ja tyhjentäjä on rehellinen ihminen – luulisi sieltä tulevan hyvin bongaus "lähetys on edelleen havaittu Postin huomassa" kun luukkua yritetään käyttää johonkin muuhun.
Heh, itsellä ainakin oli sensorit jo niin tiukalla että kun tuo ilmoitus oli tullut noreply.ilmoitukset@posti.com -osoitteesta niin hetken epäili tuota com-päätteistä osoitettakin mutta näköjään on sekä posti.com että posti.fi rekisteröity Posti Groupille.Mukavaa, että Posti on alkanut ilmoittamaan, milloin kotiin jaettava paketti tuodaan. Tässä Saksasta tulevan paketin jakotiedot sähköpostiini:
![]()
No sitten, mitä todellisuudessa tapahtui:
• oheinen ilmoitus tuli sähköpostiini klo 10:51
• paketti kuitenkin jaettiin jo noin klo 10:00 eli suunnilleen tuntia aikaisemmin!
• Toimitustapa: Puhelimessa sovitusti Ei kukaan minulle ole Postilta soittanut, puhelinnumeroni löytyy kyllä OmaPostista
• lähetyksen OmaPostiin kirjatut tiedot pelkkää palturia, paketti kuitenkin saatiin tuotua perille
![]()
Toimitustapa: Puhelimessa sovitusti Ei kukaan minulle ole Postilta soittanut, puhelinnumeroni löytyy kyllä OmaPostista
Mulle chatti ei ole koskaan ollut auki... Hmm...
Miten chatin toiminta voisi olla kiinni ablockerista? Ei ole kyllä tullut vastaan yhtään chattia, jonka takia olisi pitänyt adblock poistaa käytöstä.adblockerit pois päältä niin yleensä pääsee chattiin
Miten chatin toiminta voisi olla kiinni ablockerista? Ei ole kyllä tullut vastaan yhtään chattia, jonka takia olisi pitänyt adblock poistaa käytöstä.
Aina kun käyttää jotain sivustoa (verkkokaupat sun muut palvelut), jonka pitäisi toimia varrmasti, niin silloin suosittelen käyttämään erillistä selainta, jossa ei ole mitään adblocker sun muita lisäosia, koska ne aiheuttaa useasti ongelmia. Tämä on useassa paikassa huomattu, esim. operaattoreiden chatit sun muut...Miten chatin toiminta voisi olla kiinni ablockerista? Ei ole kyllä tullut vastaan yhtään chattia, jonka takia olisi pitänyt adblock poistaa käytöstä.
Minua web-kehittäjänä kiinnostaa. Kuulostaa ennemminkin huonosti konffatulta /liian tiukille asetuksille vedetyltä adblockerilta, tai muuten vaan joltakin käyttäjäperäiseltä ongelmalta. Kuten mainitsin, chatin toteutuksessa ei loogisesti ajateltunakaan pitäisi olla minkäänlaista riippuvuutta mainostajien järjestelmiin. Seurantaevästeitä niissä toki liikkuu, mutta ei näiden blokkaaminen pitäisi toimintaa lamauttaa. Kokeilin pikaisesti tuota Postin chattia yhdistelmällä Opera+AdBlock Plus, ja hyvin tuntui rokkaavan.ei kiinnosta miksi ei toimi adblcker päällä, mutta kun advlockerit on offilla, chatti toimii. En minäkään tiedä muita chatteja mutta tuo Postin chat on semmoinen ja nähnyt samoja kommentteja muilta aiemminkin.
Oletkos koittanut tarjota seurantakoodia johonkin paketinseurantapalveluun joka osaa seurata useamman toimittajan paketteja? Esimerkiksi Postal Ninja, ParcelsApp, 17track tms. Jos tuo ei tulekaan Postin kautta loppumatkaa vaan jollain muulla kuriirilla.Olisiko foorumilaisilla tietoa ongelmaani.
Tilasin 27.4 saksalaisesta kaupasta tavaran ja valitsin dhl premiumin, mutta myyjä oli laittanut Deutsche post international premiumilla ja seurantakoodi on LF---------DE.
Myyjä antoi linkin joka meni dhl-sivulle joka näyttää
![]()
Tässä nyt viikon tapahtumatta mitään paketille niin katsoin myös tuolta deutsce postin sivulta ja siellä on ainoa merkintä:
![]()
ja postin sivulla ei löydy seurantakoodilla mitään tietoa.
Olisin kiitollinen avustanne
Kiitoksia kysymyksestä ja juuri noilta seurantasivuilta katsoin ja samaa statusta tarjoaa kuin tuo deutche postin sivu.Oletkos koittanut tarjota seurantakoodia johonkin paketinseurantapalveluun joka osaa seurata useamman toimittajan paketteja? Esimerkiksi Postal Ninja, ParcelsApp, 17track tms. Jos tuo ei tulekaan Postin kautta loppumatkaa vaan jollain muulla kuriirilla.
Varmaan tulee suomen päässä DHL Express pakettina eli suomen DHL kuljettaa.Kiitoksia kysymyksestä ja juuri noilta seurantasivuilta katsoin ja samaa statusta tarjoaa kuin tuo deutche postin sivu.
Eikä myöskään ups, matkahuolto, postnord löydä mitään tietoa lähetyksestä.
Varmaan tulee suomen päässä DHL Express pakettina eli suomen DHL kuljettaa.
Voi se kumipyörilläkin tulla Viroon ja sieltä laivalla Helsinkiin(vai Hangossako toi laivarahti käsitellään suomessa ?) ja sieltä luultavammin sitten Postin kyydissä etiäpäin.Tuskinpa. Tuollahan lukee selkeästi, että The postal company in destination country jne. Mikään ei viittaa kuriirilähetykseen seurannassa.
Eihän tuo ole vielä edes myöhässä. Viikko sitten perjantaina lähetetty, siitä lemppaus merikonttiin tai lavakuormaan laivalla kohti Suomea ja Hankoa. Siitä Vantaalle Postin hoteisiin. Ens viikolla ma-ke akselilla perillä jos ei mitään ongelmia.
Voi se kumipyörilläkin tulla Viroon ja sieltä laivalla Helsinkiin(vai Hangossako toi laivarahti käsitellään suomessa ?) ja sieltä luultavammin sitten Postin kyydissä etiäpäin.
Ja aikaa menee se pari viikkoa.
Ketjua kun lukee niin vähän pelottaa oma 4090 tilaus proshopista.
Isoin syy kiireelle on se, että tarvis kuitenkin palauttaa 7900 XTX verkkokauppaan ja huonosti pärjään ilman näyttistä, koska teen kuitenkin päivittäin töitä koneella.
Noo ehkä postnord kuitenkin enemmistön paketeista toimittaa ihan ok?
Taitaa ainakin yks Radeon 7770 olla jossain kaapin pohjalla. Oli kyllä virhe ostaa KF prossu, jatkossa aina semmoinen missä integroitu mukanaKai sinun emoltasi löytyy integroitu näytönohjain tai hyllyssä joku vanha näytönohjain, kuten meillä on GTX660 varalla? PostNord kulkee ihan hyvin, ainakin omien kokemuksien pohjalta.
Ja tuo kellonaika, osaako ne ennustaa PostNordillä? Plus silti tuossa lukee edelleen, että toimitus tänään. Eka ja vika kerta ku tilaan PostNordillä mitään.Vähän samaa Matkahuollolla, lähetys ollut heillä 4.5. torstaina Vantaalla käsittelyssä, samana yönä Helsingissä, tänään lähtenee tänne Espoon puolelle.![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.