Postin kulkemisen vaikeus

Maxikirjeenä oli tulossa piilareita ja nämä menevät aina postista hauksi mikä on ok, varsinkin talvisin. Nytkin tuli kortti missä luki, että on saapunut iso kirje ja leima oli lähipostin. Sinne hakemaan eikä lähetystä kuitenkaan löydy. Pienen selvittelyn jälkeen selvisi, että lähetys oli mennyt noin 20km päähän toiseen postiin eikä lähipostiin. En oikein käsitä miten tämä on mahdollista vai eikö kukaan katso missään mitään. Nyt menee 2 päivää, että lähetys tulee lähipostiin. En jaksanut periaatteesta lähteä sitä hakemaan.
 
Eipä tuossa nyt sen ihmeellisempää tarvitse olla kuin jos jakelutoimipaikassa vaikka useampi rullakko vierekkäin joista jokainen lähdössä eri postiin ja jakaja heittänyt lähetyksen väärään rullakkoon.
 
Teinpäs vihdoin tilin tännekin. Pakko avautua ja samalla kysellä neuvoa.

Seuraa surkuhupaisa eBay/PayPal -kokemus. Ajattelinpas, että produktiivisyysmielessä olis hyvä omistaa tuommonen 43" 4K näyttö. Tilasin Wasabi Mango U430 -nimeä kantavan paneelin Etelä-Koreasta lightnspace -nimiseltä myyjältä. Tilaus ja rahat sisään huhtikuun 19. ja paketti tulikin 'free international shipping'illä jo toukokuun 15. Tuhannen säpäleinä se näyttö tosin oli. Ruutu noin miljoonassa osassa. Otin välittömästi yhteyttä myyjään, joka pahoitteli tapahtunutta. Lupasi lähettää toukokuun 19. seuraavan kappaleen tuotteesta tulemaan. Kun uusi olisi perillä, hän antaisi rikkinäisen takaisinlähetysohjeet. Myyjä vakuutteli pitkin kesää, että kohta se on täällä, muutama päivä enää. Myyjä hyvän eBay-maineensa turvin sai minut vakuuttuneeksi ja vitkastutti palautusaikataulu osaltani niin, että eBay ei ollutkaan enää velvoitettu sotkeutumaan palautusrulianssiin. 30 päivää oli näet mennyt. Ohjasivat minut ottamaan yhteyttä maksun välittäjään; PayPaliin.

Vetkuttelunsa ja myötämielisen valehtelunsa seurauksena myyjä onnistui myös estämään minut antamasta eBay:ssä "feedback"ia ostosta. Puhdas track record maineen osalta jatkuu.

Tsiisös, prkl, että onki ollu tuskaisat pari viikkoa päivittäin selittää PayPalille ristiin ja rastiin samoja asioita uudestaan ja uudestaan. Jos jossaki on mukavaa ja nopeaa asiakaspalvelua, niin PayPal'lla. Harmikseni he ovat myös yhdenlaisia umpiluutampioita, joille toisinaan luetunymmärtämisessä on vakavia puutteita. Monien mutkien kautta lopulta sinne piti soittaa kiukkuinen puhelu, minkä jälkeen "keissini" uudelleenavattiin, parissa minuutissa. Keissin tutkinnasta tulikin päätös eilen: Näytön arvo (470USD) maksetaan mulle takasin välittömästi, kun rikkinäinen on saateltu takaisinpaluumatkalle Koreaan ja se on EMS-koodin mukaan merkattu noudetuksi. Herää kysymys, miksi myyjä sen noutaisi, kun tietää joutuvansa maksumieheksi mikäli paketin noutaa. Minun valinnat lähettäjänä kun on, että joko rikkinäinen näyttö tuhotaan lopullisesti Koreassa, tai että se lähetetään minun piikkiin takaisin Suomeen... Ei ole hyvä tämä skenaario.

Mutta, jotta mulla olis minkäänmoisia mahdollisuuksia saada rahojani takas, mulla tulis lähettää tuo siis nyt, vajaa neljä kuukautta tilauksen tekemisen jälkeen, takaisin kotikonnuille Koreaan. Koska tässäkin lienee riskinsä, haluaisin päästä rahdeista mahdollisimman halvalla.

Onko suosituksia, että mitä kautta tämä kannattais hoitaa? Paketin koko on 112cm X 67cm X 20cm ja painoa n. 9kg.

Sen tiedän, että DHL:n kautta sen saisi 649,71€ hintaan, FedEx nappaisi 1008€ ja Posti nosti kädet pystyyn heti kättelyssä; "ei pysty, ympärysmitta yli 200cm".

..että tämmöstä.
 
Seuraa surkuhupaisa eBay/PayPal -kokemus.

Ei ole neuvoa mutta näin jälkikäteen neuvona että ebaysta ei kannata lähteä ostaa noin arvokasta tavaraa missään nimessä. Jotkut pienet elektroniikkalaitteet voi huoletta tilata hintahaitarilla 5-30e. Ei ole itellä kokemusta tuollaisesta mutta sen voi lähteä lähes päättelemään että huijareitahan ne on, pienten elektroniikkalaitteiden toimituksessakin menee pitkään ennen kuin liikkuu mihinkään.
 
Teinpäs vihdoin tilin tännekin. Pakko avautua ja samalla kysellä neuvoa.

Seuraa surkuhupaisa eBay/PayPal -kokemus. Ajattelinpas, että produktiivisyysmielessä olis hyvä omistaa tuommonen 43" 4K näyttö. Tilasin Wasabi Mango U430 -nimeä kantavan paneelin Etelä-Koreasta lightnspace -nimiseltä myyjältä. Tilaus ja rahat sisään huhtikuun 19. ja paketti tulikin 'free international shipping'illä jo toukokuun 15. Tuhannen säpäleinä se näyttö tosin oli. Ruutu noin miljoonassa osassa. Otin välittömästi yhteyttä myyjään, joka pahoitteli tapahtunutta. Lupasi lähettää toukokuun 19. seuraavan kappaleen tuotteesta tulemaan. Kun uusi olisi perillä, hän antaisi rikkinäisen takaisinlähetysohjeet. Myyjä vakuutteli pitkin kesää, että kohta se on täällä, muutama päivä enää. Myyjä hyvän eBay-maineensa turvin sai minut vakuuttuneeksi ja vitkastutti palautusaikataulu osaltani niin, että eBay ei ollutkaan enää velvoitettu sotkeutumaan palautusrulianssiin. 30 päivää oli näet mennyt. Ohjasivat minut ottamaan yhteyttä maksun välittäjään; PayPaliin.

Vetkuttelunsa ja myötämielisen valehtelunsa seurauksena myyjä onnistui myös estämään minut antamasta eBay:ssä "feedback"ia ostosta. Puhdas track record maineen osalta jatkuu.

Tsiisös, prkl, että onki ollu tuskaisat pari viikkoa päivittäin selittää PayPalille ristiin ja rastiin samoja asioita uudestaan ja uudestaan. Jos jossaki on mukavaa ja nopeaa asiakaspalvelua, niin PayPal'lla. Harmikseni he ovat myös yhdenlaisia umpiluutampioita, joille toisinaan luetunymmärtämisessä on vakavia puutteita. Monien mutkien kautta lopulta sinne piti soittaa kiukkuinen puhelu, minkä jälkeen "keissini" uudelleenavattiin, parissa minuutissa. Keissin tutkinnasta tulikin päätös eilen: Näytön arvo (470USD) maksetaan mulle takasin välittömästi, kun rikkinäinen on saateltu takaisinpaluumatkalle Koreaan ja se on EMS-koodin mukaan merkattu noudetuksi. Herää kysymys, miksi myyjä sen noutaisi, kun tietää joutuvansa maksumieheksi mikäli paketin noutaa. Minun valinnat lähettäjänä kun on, että joko rikkinäinen näyttö tuhotaan lopullisesti Koreassa, tai että se lähetetään minun piikkiin takaisin Suomeen... Ei ole hyvä tämä skenaario.

Mutta, jotta mulla olis minkäänmoisia mahdollisuuksia saada rahojani takas, mulla tulis lähettää tuo siis nyt, vajaa neljä kuukautta tilauksen tekemisen jälkeen, takaisin kotikonnuille Koreaan. Koska tässäkin lienee riskinsä, haluaisin päästä rahdeista mahdollisimman halvalla.

Onko suosituksia, että mitä kautta tämä kannattais hoitaa? Paketin koko on 112cm X 67cm X 20cm ja painoa n. 9kg.

Sen tiedän, että DHL:n kautta sen saisi 649,71€ hintaan, FedEx nappaisi 1008€ ja Posti nosti kädet pystyyn heti kättelyssä; "ei pysty, ympärysmitta yli 200cm".

..että tämmöstä.

Jos olet maksanut luottokortilla? niin mikset sitä kautta hoida asiaa niin ei tarvitse sotkea koko paypalia tai ebayta asiaan ollenkaan?
 
"myorder@gameseek.co.uk myorder@gameseek.co.uk via amazonses.com
1 Aug (2 days ago) to me
cleardot.gif

Hi (nimeni),
I have recently received your Order: P02-3947613-XXXXXXX which has been sent back to us via the carrier"
 
Sama juttu.. tilattu saksasta.

"Hi (nimeni),
today we have received the package back. There is a note on it that the package was unclaimed."

Postia ei siis edes kiinnosta ulkomaanpakettien toimittaminen, minkäänlaista saapumisilmoitusta ei ole tullut, ei kotiin, ei puhelimeen, ei sähköpostiin.
 
On kyllä ihan luokatonta sooloilua tuolla postilla. Harmi kun Suomessa ei ole niin kova kilpailu kun ulkomailla.
 
Jaahas, Postilla on nykyään joku pikkupaketti eli kuvauksen mukaan vaikuttaa entiseltä maksikirjeeltä. Valitettavasti kyseessä on taas tuote jonka kuljetusaika on 2-3 työpäivää ja en millään osannut odottaa, että perjantaiaamuna lähetetty tuote on vasta tiistaina puolessa välissä matkaa eli Tampereella lajittelussa. Jännityksellä odotan saataisiinko paketti jo huomenna Jyväskylään ja joutuuko tämänkin lopulta hakemaan lähipostista.
 
Sama juttu.. tilattu saksasta.

"Hi (nimeni),
today we have received the package back. There is a note on it that the package was unclaimed."

Postia ei siis edes kiinnosta ulkomaanpakettien toimittaminen, minkäänlaista saapumisilmoitusta ei ole tullut, ei kotiin, ei puhelimeen, ei sähköpostiin.

Jep ja ei todellakaan ole mistään yksittäistapahtumista kyse ainakaan omalla kohdallani:mad::darra:
 
Nyt on ainakin kolmas viikko meneillään kun tiistaisin ei ole tullut enää postia, edes postin jakamia mainoksia. Onko muutkin havainneet saman?

Posti lopettaa kirjeiden jakelun tiistaisin

Onkohan kuinka laillista kun postilaki sanoo muuta?

17 §
Keräily ja jakelu

Yleispalveluun kuuluvat kirjelähetykset on keräiltävä ja jaettava vähintään kerran päivässä viitenä arkipäivänä viikossa, arkipyhiä lukuun ottamatta. Velvollisuudesta voidaan poiketa tilapäisesti vain, jos postin keräily tai jakaminen estyy syystä, joka johtuu postin saajasta, lain säännöksestä, liikenteen keskeytyksestä tai muusta vastaavasta ylivoimaisesta esteestä ja jota postin jakelussa ei ole voitu ottaa huomioon.

Lähettäjällä on oltava mahdollisuus jättää yleispalveluun kuuluvia kirjelähetyksiä postiyrityksen kuljetettaviksi kohtuullisen matkan päässä asunnostaan sijaitsevaan keräilypisteeseen.

Postipaketit on jaettava kohtuullisessa ajassa. Kuitattavien lähetyksien ja postipakettien jakelussa voidaan käyttää saapumisilmoitusta.
 
Nyt on ainakin kolmas viikko meneillään kun tiistaisin ei ole tullut enää postia, edes postin jakamia mainoksia. Onko muutkin havainneet saman?

Posti lopettaa kirjeiden jakelun tiistaisin

Onkohan kuinka laillista kun postilaki sanoo muuta?

Joo, tuo tiistai ollut siinä mielessä kumma päivä että yksi tilattu lehti tuli tiistaina vaikka pitäisi tulla keskiviikkona, että sikäli outoa ollut, ja tuo on jatkunut pidempään. Eipä ole tullut enää tuon tiistai vaihdoksen takia, no ihan sama. Perjantai on kanssa sellainen päivä etten nyt heti muista että olisi tullut yhtään mitään, edes mainoksia.
Nurmikon leikkaajia sen sijaan en ole nähnyt koskaan, täällä nää vanhukset ostaa pihan hoitonsa yksityiseltä.
 
Muistan kyllä itsekin kun olin joskus muinoin postinjakajana ja monesti viikkolehtiä saattoi tulla rullakossa päivää aiemmin kun niiden virallinen jakopäivä oli.

99% varmuudella jätettiin jakamatta liian aikaisin, mutta joskus saattoi "lipsahtaa" ja jaettiin etuajassa.

**tuttaa vaan jos tärkeät eBay paketit ja niiden pakettiosoitekortit jäävät jakamatta tiistaisin.
 
Muistan kyllä itsekin kun olin joskus muinoin postinjakajana ja monesti viikkolehtiä saattoi tulla rullakossa päivää aiemmin kun niiden virallinen jakopäivä oli.

99% varmuudella jätettiin jakamatta liian aikaisin, mutta joskus saattoi "lipsahtaa" ja jaettiin etuajassa.

**tuttaa vaan jos tärkeät eBay paketit ja niiden pakettiosoitekortit jäävät jakamatta tiistaisin.

No onneks eipä ole itse tullut tilaitua mitään vähään aikaan. Hankin jopa lukitun laatikon silloin kun vähän arvokkaampaa pikkusälää tilailin. Tosin sen verran paskan laatikon hankin mikä ei kai standareja täytä, kun vähänkin pienemmästä tulee lappu ettei mahdu tai sitten survotaan väkisin paskaksi. Eukon lähetyksistä sitten osaa mitään sanoa, jotain tilailee ja välillä näkyy noudettavissa lappuja, viimeisin löytö oli joku vitun iso loota mikä edelleen takapihalla, varmaan matkahuollon kautta tullut tai dhl jtn. Pitää vilaista. Huoh...

Tjaa, on tuo iso paketti postin kuljettama, oli siinä maininta että jos ei vastaanottajaa tavoiteta niin jätetään paikkaan x.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoisin kyllä, että tuossa lakia rikotaan. Laitoinpas asiasta uutisvinkkiä iltapäivälehdille. Jos vaikka innostuvat asiaa selvittämään. :D

Posti lopetti kirjepostin jakelun tiistaisin – Viestintävirasto pyytää selvitystä Viestintävirasto on jo asiasta kiinnostunut.

Mutta toisaalta, kun uusi postilaki tulee voimaan, ei ole ongelmaa jakaa postia kolmena päivänä viikossa:
Uusi postilaki voi muuttaa kaupunkien kirjejakelun kolmipäiväiseksi
 
Tuli täältä hommattua taas koneeseen osia ja sovittiin, että kaveri lähettää tuohon lähimpään pakettiautoamaattiin.
Saan kaverilta lähetystunnuksen ja Tampereelle asti lähetys kulkenut niinkuin ennenkin. Tämän jälkeen jäin odottelemaan noutokoodillista viestiä.
Viestiä ei kuitenkaan kuulu ja katsoin seurantaa netistä

Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.
9.08.2017 klo 16:44
Posti kuljetus 33960

Ajattelin että eihän tässä mitään, ne on kuitenkin törttöillyt sielä ja joku leimannut vahingossa hieman väärällä tapaa. Eiköhän se koodi sieltä tule viimeistään huomenna.
No pari tuntia myöhemmin tarkistan vielä piruuttani ja sydän kyllä hyppäsi kun luki

Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
9.08.2017 klo 18:21
Posti kuljetus 33960

Ja lähetyksen kuitannut PIRKKALAN TERMINAALI.

Kierrättääköhän ne maailman ympäri tuon paketin välissä vai mitenkä? Asiakaspalvelu tietenkin tähän aikaan jo kiinni.
Paketin siis määrä tulla 33725 postinumerolliseen pakettiautomaattiin, joka näkyy myös lähetystunnuksen kohdepostinumerona.
 
Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
9.08.2017 klo 18:21
Posti kuljetus 33960

Ja lähetyksen kuitannut PIRKKALAN TERMINAALI.

Tuo "PIRKKALAN TERMINAALI" on aika selvä postin oma kirjaus. Olisikohan taas sama loru automaattien kanssa eli automaatti täynnä, mutta tällä kertaa etsitään vaihtoehtoisia toimitustapoja heti jopa samana päivänänä sen sijaan että paketti on jumissa lajittelukeskuksessa? Voi tietysti olla myös jokin lajittelumoga. Katso tuleeko nyt aamulla uusia tapahtumia ja ota vaikka yhteys asiakaspalveluun jossain välissä.

Kierrättääköhän ne maailman ympäri tuon paketin välissä vai mitenkä?

Pirkkalan terminaali tuskin tässätapauksessa viittaa lentokenttään (jos sitä tarkoitit):
Pirkkalan uuden postiterminaalin läpi kulkee miljoona lähetystä vuodessa - Aamulehti
 
Viimeksi muokattu:
Pirkkalan terminaali tuskin tässätapauksessa viittaa lentokenttään (jos sitä tarkoitit):
Pirkkalan uuden postiterminaalin läpi kulkee miljoona lähetystä vuodessa - Aamulehti

Kyllä viittasin juurikin lentokenttään lähinnä huumorimielessä :) harmitus näissä sählinkitapauksissa sen verran suuri, että pakko vähän huumorilla kuorruttaa.

Otin tosiaan asiakaspalveluun yhteyttä ja lupailivat että viimeistään huomenna pitäisi olla automaatilla noudettavissa. Kuulemma kirjausvirhe jossain välissä tapahtunut.
 
Jaahas, Postilla on nykyään joku pikkupaketti eli kuvauksen mukaan vaikuttaa entiseltä maksikirjeeltä. Valitettavasti kyseessä on taas tuote jonka kuljetusaika on 2-3 työpäivää ja en millään osannut odottaa, että perjantaiaamuna lähetetty tuote on vasta tiistaina puolessa välissä matkaa eli Tampereella lajittelussa. Jännityksellä odotan saataisiinko paketti jo huomenna Jyväskylään ja joutuuko tämänkin lopulta hakemaan lähipostista.
Oli pakko kysyä Postin chatista, että kuuluuko noiden pikkupakettien toimituksen kestää näin pitkää. Vieläkään kyseinen paketti ei ole päässyt Jyväskylään ja tietenkin tämä niitä tapauksissa jossa päätin tilata suomalaiselta toimittajalta sen ihan takia ettei tavaroiden toimitusta tarvitsisi odottaa viikkoa.

Postin chatin vastaus oli "Toimitusaika on 1-3 arkipäivää eli on ihan aikataulussa vielä, kun tiistaina ei ole jakelua". On tämäkin taas kun Buddhan vuonna 2017 saa odottaa päiväkaupalla kun pikkukirje kulkee 300 kilometrin matkaa.
 
Oli pakko kysyä Postin chatista, että kuuluuko noiden pikkupakettien toimituksen kestää näin pitkää. Vieläkään kyseinen paketti ei ole päässyt Jyväskylään ja tietenkin tämä niitä tapauksissa jossa päätin tilata suomalaiselta toimittajalta sen ihan takia ettei tavaroiden toimitusta tarvitsisi odottaa viikkoa.

Postin chatin vastaus oli "Toimitusaika on 1-3 arkipäivää eli on ihan aikataulussa vielä, kun tiistaina ei ole jakelua". On tämäkin taas kun Buddhan vuonna 2017 saa odottaa päiväkaupalla kun pikkukirje kulkee 300 kilometrin matkaa.

Tuo Pikkupaketti on ihan sketsi. Posti teki Postit ja korvasi hyvän, halvan, nopean ja toimivan tuotteen (Pienlähetys) paskalla, kalliilla, hitaalla ja ylipäätään huonommalla. Pienlähetys jaettiin viimeistään toisena jakopäivänä ja maksoi euron verran. Sitten Postin virkamiesporras päätti että niihin täytyy saada seuranta. Lopputuloksena "kevennetty" seuranta, kolmin/nelinkertainen lähetyshinta ja yksi työpäivä lisää kuljetukseen. Eihän tuolle voi kuin nauraa :tup:
 
Postin chatin vastaus oli "Toimitusaika on 1-3 arkipäivää eli on ihan aikataulussa vielä, kun tiistaina ei ole jakelua". On tämäkin taas kun Buddhan vuonna 2017 saa odottaa päiväkaupalla kun pikkukirje kulkee 300 kilometrin matkaa.

Ilmeisesti posti on nyt myös määritellyt arkipäivä/työpäivä -käsitteen uusiksi. Pitäisiköhän jäädä myös töistä pois tiistaisin ja viitata Postin määritelmään.

Mutta tarkoittaako tämä tiistaina ei jakelua uudistus sitten sitä, että yhtään mitään ei Postissa tapahdu tiistaisin? Olisihan tuon voinut eilen jakaa.
 
Ilmeisesti posti on nyt myös määritellyt arkipäivä/työpäivä -käsitteen uusiksi. Pitäisiköhän jäädä myös töistä pois tiistaisin ja viitata Postin määritelmään.

Mutta tarkoittaako tämä tiistaina ei jakelua uudistus sitten sitä, että yhtään mitään ei Postissa tapahdu tiistaisin? Olisihan tuon voinut eilen jakaa.
Tämä on hyvä kysymys. Virallisen tiedotteen mukaan tuon ei pitäisi vaikuttaa pakettien jakeluun mutta ilmeisesti osa paketeista on kirjeitä ja niille ei tehdä lepotiistaina mitään.

Kovasti ne ainakin lajittelevat noita lähetyksiä:
Lähettäjä
MacPiste
Kuljetuspalvelu
Posti Pikkupaketti
Lisäpalvelut
Sähköinen saapumisilmoitus
Kohdepostinumero
40100, FI


Lähetyksen tapahtumat

Lähetys on lajiteltu.
09.08.2017 klo 07:24
TAMPERE 33000

Lähetys on lajiteltu.
08.08.2017 klo 18:25
TAMPERE 33000

Lähetys on lajiteltu.
08.08.2017 klo 13:44
TAMPERE 33000

Lähetys on lajiteltu.
07.08.2017 klo 20:35
HELSINKI 00000

Lähetys on kuljetuksessa.
05.08.2017 klo 03:55
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
04.08.2017 klo 20:27
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on lajiteltu.
04.08.2017 klo 19:12
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.
04.08.2017 klo 10:54
HELSINKI 00560

Hassuinta on se, että tiistaina tekemäni tilaukset puolalaiseen sekä ruotsalaiseen verkkokauppaan ovat jo noudettavissa Postista. Pikkupaketti makaa vieläkin Tampereella.
 
Tämä on hyvä kysymys. Virallisen tiedotteen mukaan tuon ei pitäisi vaikuttaa pakettien jakeluun mutta ilmeisesti osa paketeista on kirjeitä ja niille ei tehdä lepotiistaina mitään.

Kovasti ne ainakin lajittelevat noita lähetyksiä:
Lähettäjä
MacPiste
Kuljetuspalvelu
Posti Pikkupaketti
Lisäpalvelut
Sähköinen saapumisilmoitus
Kohdepostinumero
40100, FI


Lähetyksen tapahtumat

Lähetys on lajiteltu.
09.08.2017 klo 07:24
TAMPERE 33000

Lähetys on lajiteltu.
08.08.2017 klo 18:25
TAMPERE 33000

Lähetys on lajiteltu.
08.08.2017 klo 13:44
TAMPERE 33000

Lähetys on lajiteltu.
07.08.2017 klo 20:35
HELSINKI 00000

Lähetys on kuljetuksessa.
05.08.2017 klo 03:55
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
04.08.2017 klo 20:27
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on lajiteltu.
04.08.2017 klo 19:12
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.
04.08.2017 klo 10:54
HELSINKI 00560

Hassuinta on se, että tiistaina tekemäni tilaukset puolalaiseen sekä ruotsalaiseen verkkokauppaan ovat jo noudettavissa Postista. Pikkupaketti makaa vieläkin Tampereella.

Lepotiistai vaikuttaa perusjakelussa (=päiväposti) jaettaviin tuotteisiin, joihin tuo pikkupaketti kuuluu. Käsittääkseni vaikuttaa vain jakeluun, eli jakelu jää seuraavalle päivälle vaikka lähetykset olisivatkin saapuneet jakeluun tiistaina, muuten lajittelu toimisi normaalisti. Kyllähän tuon olisi pitänyt jo tänään tulla viimeistään 1-3 arkipäivän puitteissa.
 
Lepotiistai vaikuttaa perusjakelussa (=päiväposti) jaettaviin tuotteisiin, joihin tuo pikkupaketti kuuluu. Käsittääkseni vaikuttaa vain jakeluun, eli jakelu jää seuraavalle päivälle vaikka lähetykset olisivatkin saapuneet jakeluun tiistaina, muuten lajittelu toimisi normaalisti. Kyllähän tuon olisi pitänyt jo tänään tulla viimeistään 1-3 arkipäivän puitteissa.
Ok, samaa ne sanoi Postissa kun kävin hakemassa nuo muut paketit ja kyselin tuon kuulumisia. Jostain syystä se jumittaa tuolla Tampereella ja tila ei ole päivittynyt. Harmi vaan kun kyseessä on puhelimen akku jonka olisi tarvinnut jo maanantaina.
 
Perskeles, paketti lähtenyt torstaina Tanskasta, eikä sen jälkeen mitään päivitystä näkynyt UPS:n sivuilla. Sanotaan siellä kyllä, että saattaa mennä useita päiviä ennen seuraavaa merkintää, mutta aika kummallista kun paketin pitäisi olla perillä huomenna Espoossa. :) Tuoko ne sitä jossain laivakontissa vai vetääkö jostain Haaparannan kautta kuljetusautolla kun näin kauan kestää, että tulee seuraava merkintä. :D
 
Perskeles, paketti lähtenyt torstaina Tanskasta, eikä sen jälkeen mitään päivitystä näkynyt UPS:n sivuilla. Sanotaan siellä kyllä, että saattaa mennä useita päiviä ennen seuraavaa merkintää, mutta aika kummallista kun paketin pitäisi olla perillä huomenna Espoossa. :) Tuoko ne sitä jossain laivakontissa vai vetääkö jostain Haaparannan kautta kuljetusautolla kun näin kauan kestää, että tulee seuraava merkintä. :D

Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.
 
Meinasin viedä työmatkalla myymäni puhelimen pakettiautomaattiin etukäteen ostetulla "Helposti"-koodilla. No, enpä vienyt.
upload_2017-8-14_9-34-24.png
 
Ei nyt hyvä jumala Posti.

Viimeisen 12kk aikana on tullut neljä kappaletta DHL:n peruspaketteja, ei siis kuriirilla vaan Postin kotiin tuomana. Seurannassa ovat priority-paketteja joihin kuuluu kotiinkuljetus kello 14 mennessä.

Yksi tuli normaalisti.
Toinen ei tullut luvattuna päivänä vaikka odottelin. Seuranta ei päivittynyt mitenkään ja kolmen päivän päästä soi ovikello joskus puoliltapäivin ja toivat yllättäen paketin.
Kolmas meni suoraa konttoriin ilman edes toimitusyrityksen merkintää seurannassa
Tänään neljäs meni taas viivästyneeksi ja oletettavasti ilmaantuu tässä joskus tällä viikolla ehkä kotiovelle jos satun olemaan kotona kello 14 mennessä. Tänään odottelin ihan syystä.

Bonuspisteet vielä kun kerran 12kk sisällä on kirjattu kirje tullut postilaatikkoon. Ei käytännössä haitannut, mutta ei tuota hirveää luottamusta Postin toimintaan kun seurannallinen lähetys jonka pitäisi mennä konttoriin päätyy peruspostinjakajan mukaan.

Yleensä kirjattuina kirjeinä tai pikakirjeinä (EMS) tulevat kiinapaketit tulevat melko johdonmukaisesti toisena tai joskus kolmantena päivänä konttoriin, mutta näissä priority-paketeissa tuntuu olevan joko aivan satunainen meno tai minulla harvinaisen huono tuuri.

EDIT: Näemmä meni taas suoraa konttoriin.
 
Neljässä viimeisimmässä postin kautta tehdyssä tilauksessa on ennustettuna saapumispäivänä tullut seurantaan "Lähetyksen toimitus on viivästynyt". Syö miestä rotan lailla.
 
IMG_20170814_212448.png
Maksoin netissä, lätkäsin Helposti-koodin paketin kylkeen ja vähän kiireellä vein postiin, ekaa kertaa "jonon ohi" sellaiseen luukkuun jonka päällä luki jotain "valmiiksi maksetut lähetykset" yms. ja eipä oo vielä tapahtunut mitään tän päivän aikana :confused::confused::confused:

Ihan postin sivuilla sanottiin että voi viedä "jonottamatta" ja ei ollut aikaa jonottaa niin tuliko nyt vähän kalliimpi kömmähdys vai onko posti vaan noin pirun hidas o_O
 
IMG_20170814_212448.png
Maksoin netissä, lätkäsin Helposti-koodin paketin kylkeen ja vähän kiireellä vein postiin, ekaa kertaa "jonon ohi" sellaiseen luukkuun jonka päällä luki jotain "valmiiksi maksetut lähetykset" yms. ja eipä oo vielä tapahtunut mitään tän päivän aikana :confused::confused::confused:

Ihan postin sivuilla sanottiin että voi viedä "jonottamatta" ja ei ollut aikaa jonottaa niin tuliko nyt vähän kalliimpi kömmähdys vai onko posti vaan noin pirun hidas o_O

Mun veikkaus on että tuollaisten pakettien ensirekisteröinti tapahtuu about siinä kun ne lastataan postiauton kyytiin huomenna iltapäivällä.
 
Onhan tämä Postin toiminta jotenkin täysin käsittämätöntä.

Lähetyksen seurannassa lukee:



Nyt on mennyt jo se kaksi työpäivää ja mitään ei ole tapahtunut. Toimitus olisi kaiken lisäksi pk-seudulle.

Ei se mitään. Minulla oli syksyllä tosiaan vastaava paketti joka oli tuossa limbossa vissiin kolme päivää ennen kun yllättäen ilmaantui.
 
Nyt on mennyt jo se kaksi työpäivää ja mitään ei ole tapahtunut. Toimitus olisi kaiken lisäksi pk-seudulle.

Hmm., onkohan kyseessä smartpostiin menevä paketti? Nuo pakettiautomaatithan ovat nykyisin aika suosittuja ja ruuhkaisimpia ollaan laajentamassa (Posti lisää lokeroja suosituimpiin pakettiautomaatteihin - asennustyön ajan automaatissa kahden tunnin käyttökatko - Posti), joten voisikohan olla että pakettia ei saada ruuhkan vuoksi toimitettua (ja edelläsi on aiemmin lähetettyjä paketteja jotka odottavat toimittamista; postin järjestelmä ei välttämättä taivu kuin tuohon geneeriseen "toimitetaan 1-2 arkipäivässä" näissä tilanteissa).

Jos syynä on automaatin ruuhkaisuus, olisi hyvä jos olisi vaihtoehtona, että tällöin se toimitettaisiin lähimpään postitoimipisteeseen tietyn ajan kuluttua. Rahaa tuskin on siihen, että niitä lähdettäisiin kuljettamaan kotiin tai setvimään vastaanottajalta, että mihin vaihtoehtoiseen paikkaan lähetyksesi haluat.
 
Mulla 2 kertaa viety lähipostiin, kun automaatti ollut täynnä :tup: mutta ilmeisesti tämä ei ole peruskäytäntö ja joskus palailevat lajittelukeskuksiin tai muuten vaan saavuttamattomiin...
 
Täydestä automaatista tulee ihan oma ilmoituksensa ja välillä olen joutunut odottamaan useita päiviä että edelliset asiakkaat ovat viitsineet hakea pakettinsa automaatista ja se oma paketti on saatu sinne automaattiin.

Typerintähän tuossa on se, että posti ei toimita sitä pakettia suoraan lähipostiin vaan se jää johonkin looppiin odottamaan vapautuvaa slottia automaatissa. Muistaakseni kahdesti yrittävät ahtaa automaattiin ja vasta sen jälkeen vievät lähipostiin. Näin loppuviikosta kaupunkiin saapunut paketti voikin olla noudettavissa vasta seuraavan viikon alussa. Nyt parina vuotena ovat kuitenkin joulun alla toimittaneet noita paketteja suoraan kotiin kun eivät ne muuten ehtisi mihinkään.
 
Meinasin viedä työmatkalla myymäni puhelimen pakettiautomaattiin etukäteen ostetulla "Helposti"-koodilla. No, enpä vienyt.
upload_2017-8-14_9-34-24.png
Tämä sama ilmoitus tuli vastaan tänään automaatilla Kuopiossa. Liekköhän enemmänkin koneet sekaisin tällä hetkellä...? Pitää päivällä vielä toisella automaatilla käydä koittamassa.
 
Tämä sama ilmoitus tuli vastaan tänään automaatilla Kuopiossa. Liekköhän enemmänkin koneet sekaisin tällä hetkellä...? Pitää päivällä vielä toisella automaatilla käydä koittamassa.
Soitin tuon jälkeen pakettiautomaatia hoitavaan aspaan ja siellä aktivoivat tuon koodini. Koodini ei ollut jostain syystä aktivoitunut edellisenä päivänä kun ostin sen ja se piti erikseen aktivoida. Ilmeisesti hämminki liittyy joskus viikonloppuna tehtyihin päivityksiin.

Puh: 0100 85933 Pakettiautomaatin asiakastuki. Ma-pe 8-21, la 8-18, su 12-18. Puhelujen hinta pvm/mpm.
 
Soitin tuon jälkeen pakettiautomaatia hoitavaan aspaan ja siellä aktivoivat tuon koodini. Koodini ei ollut jostain syystä aktivoitunut edellisenä päivänä kun ostin sen ja se piti erikseen aktivoida. Ilmeisesti hämminki liittyy joskus viikonloppuna tehtyihin päivityksiin.

Puh: 0100 85933 Pakettiautomaatin asiakastuki. Ma-pe 8-21, la 8-18, su 12-18. Puhelujen hinta pvm/mpm.
Kiitän tästä, nyt pitäisi kuulemma toimia omakin "helposti" koodi. :tup:
 
Kiintolevy pitäisi lähettää Saksaan. Ilmeisesti economy maksikirjeenä se menee ja se taitaa olla halvin lähetystapa? Mutta onko Postilla tuota varten oma pakettikortti jota on pakko käyttää vai riittääkö osoitteet paketin päällä ja posti vain liimaa jonkun viivakoodi/postimaksutarran?
 
Kiintolevy pitäisi lähettää Saksaan. Ilmeisesti economy maksikirjeenä se menee ja se taitaa olla halvin lähetystapa? Mutta onko Postilla tuota varten oma pakettikortti jota on pakko käyttää vai riittääkö osoitteet paketin päällä ja posti vain liimaa jonkun viivakoodi/postimaksutarran?

Kokeiles jos saat tätä kautta paremmalla hinnalla lähetyksen eteenpäin. Tai paremmalla, mutta paketin seurannalla about samaan hintaan kuin priority kirjeen Postin konttorista suoraan.
 
IMG_20170814_212448.png
Maksoin netissä, lätkäsin Helposti-koodin paketin kylkeen ja vähän kiireellä vein postiin, ekaa kertaa "jonon ohi" sellaiseen luukkuun jonka päällä luki jotain "valmiiksi maksetut lähetykset" yms. ja eipä oo vielä tapahtunut mitään tän päivän aikana :confused::confused::confused:

Ihan postin sivuilla sanottiin että voi viedä "jonottamatta" ja ei ollut aikaa jonottaa niin tuliko nyt vähän kalliimpi kömmähdys vai onko posti vaan noin pirun hidas o_O
Tähän jatkoa, nyt onneksi ilmestynyt:
Lähetys on rekisteröity.
15.08.2017 klo 15:35
TAMPERE 33000


Tulipahan pelästyttyä vaihteeks, mutta onneksi (ainakin toistaiseksi) turhaan:D
 
Ensimmäistä kertaa kyllä pariin vuoteen kun oma paketti tökkii.
Maksoin maanantaiaamuna tullit ja siinäkin kesti yli 24 tuntia, että posti oli hakenut sen sieltä eteenpäin. Tämäkin vasta sen jälkeen kun otin yhteyttä, että mikäs tässä kestää. Paketin piti tulla eilen klo 16:00 mennessä lähiÄrrälle, noin kymmenen kilometrin päähän tuosta Postin logistiikkakeskuksesta, mutta eipä näy. Päivitetty vain seuraava kommentti: Lähetys on kuljetuksessa. Lähetyksen toimitus on viivästynyt, lähetys toimitetaan 1-2 työpäivän sisällä. Edellinen tapahtumakin on pelkkä rekisteröinti tuolla logistiikkakeskuksella.

Saa nähä milloin tuo paketti saapuu. Hienosti tuli kolmessa päivässä Dallasista Suomeen, mutta täällä menee vähintään toinen samanlainen aika saada paketti tilaajalle.
 
Mua hieman ihmetyttää tämä, että asiamiesposteista (esim. R-kioskit) lähetettäviä paketteja ei ollenkaan kirjata niissä, vaan ensikirjaus tapahtuu vasta kun paketti on lajiteltu Postin logistiikkakeskuksessa.

Jotenkin vähän menee tuo lähetysseurannan pointti tuossa toiminnassa, kun se paketti sitten on todennäköisesti jo vuorokauden sisään perillä tuosta ensikirjauksesta. Etenkin näin yksityisten välistä nettikauppaa harrastavana arvostaisi sitä että näkee seurannasta että joku paketti on jätetty toimitettavaksi, jo heti silloin kun lähettäjä sanoo sen jättäneensä Postille.
 
Mua hieman ihmetyttää tämä, että asiamiesposteista (esim. R-kioskit) lähetettäviä paketteja ei ollenkaan kirjata niissä, vaan ensikirjaus tapahtuu vasta kun paketti on lajiteltu Postin logistiikkakeskuksessa.

Jotenkin vähän menee tuo lähetysseurannan pointti tuossa toiminnassa, kun se paketti sitten on todennäköisesti jo vuorokauden sisään perillä tuosta ensikirjauksesta. Etenkin näin yksityisten välistä nettikauppaa harrastavana arvostaisi sitä että näkee seurannasta että joku paketti on jätetty toimitettavaksi, jo heti silloin kun lähettäjä sanoo sen jättäneensä Postille.
Mua hieman ihmetyttää tämä, että asiamiesposteista (esim. R-kioskit) lähetettäviä paketteja ei ollenkaan kirjata niissä, vaan ensikirjaus tapahtuu vasta kun paketti on lajiteltu Postin logistiikkakeskuksessa.

Jotenkin vähän menee tuo lähetysseurannan pointti tuossa toiminnassa, kun se paketti sitten on todennäköisesti jo vuorokauden sisään perillä tuosta ensikirjauksesta. Etenkin näin yksityisten välistä nettikauppaa harrastavana arvostaisi sitä että näkee seurannasta että joku paketti on jätetty toimitettavaksi, jo heti silloin kun lähettäjä sanoo sen jättäneensä Postille.

Kyllä ne pitäisi kirjata, joskus toki jostain syystä se jää tekemättä. Ja ainoastaan asiamiesposteissa asioin.
 
Kiintolevy pitäisi lähettää Saksaan. Ilmeisesti economy maksikirjeenä se menee ja se taitaa olla halvin lähetystapa? Mutta onko Postilla tuota varten oma pakettikortti jota on pakko käyttää vai riittääkö osoitteet paketin päällä ja posti vain liimaa jonkun viivakoodi/postimaksutarran?
Kävin kysymässä eikä ole pakettikorttia tuolle vaan tiedot kirjataan ja tarra pakettiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 439
Viestejä
4 512 333
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom