Postaa kokkauskuvia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DonX
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen illalla ruiskusuolasin noin 1,2kg possun kasslerin ja tänään paistoin nyhtöpossuksi 95°C asteen sisälämpötilaan.

Lisukkeeksi uuden sadon varhaisperunoita.

DSC00282.JPG

DSC00279.JPG

Ai halvattu noita Livingin kuvia.... Paljon sulle pitää maksaa et tuut mun luo kokkaas :lol::lol::lol:

Sun ihan oikeet pitäs olla häärimässä ravintolakeittiössä, selkeest lahjoja löytyy.

Eilen illalla ruiskusuolasin noin 1,2kg possun kasslerin ja tänään paistoin nyhtöpossuksi 95°C asteen sisälämpötilaan.

Lisukkeeksi uuden sadon varhaisperunoita.

DSC00282.JPG

DSC00279.JPG
Itse oon tuollaista myös tehnyt, mutta ruiskusuolaukseen olen laittanut myös nestesavua, tuo mukavaa lisämakua. Sitten kypsennän uunissa PAISTOPUSSISSA useita tunteja eikä siinä mittareita tarvii koska sen näkee koska se on niin mureaa että repytyy itsekseen. Sitten paistopussi pois ja nesteet käkeen ja vähäks aikaa grillivastusten alle niin että pinnasta tulee rapea. Toisin kuin pulled porkin niin mä en revi sitä riekaleiks vaan syön "paloina" jotka tosin käytännössä hajoaa kuten pulled pork mutta mukavampi syödä ns. normiruokana esim pottumuusin kanssa. Samasta voi toki repimällä tehdä pulled porkia jota sitten syö sämpylöiden ja pitaleipien välissä.
Tulee aina tehtyä iso satsi ja laitettua foliovuokiin ja pakkaseen.

IMG_8768.jpeg

Atrian(sibyllan) pakastetäyslihapihvi pakkasesta. Siihen kylkeen bataatti-normi peruna ranskalaiset airfryerissä. Hampparin väliin punasipuli-herkkusieni mix ja pari palaa halloumia. Yksi kokonaine vihreä chili kuullotettu nopeasti pihvin paiston jälkeen pannulla.

Näin Pääsiäisenä olisi toki pitänyt lammasta olla, mutta nyt mentiin nautapuolella. Pippuripihvit naudan ulkofileestä viskikermapippurikastikkeella.

Pari viikkoa sitten tehty Demi Glace pääsi tänään käyttöön (ja itse asiassa myös eilen punaviinikastikkeeseen). Kyllä tämä oma tekele tuo vaan sen viimeisen särmän kasteikkeisiin, vaikka ei nykyään valmiitkaan esim. kana- tai naudan lihamielifondit huonoja ole!

Tamminen naudan kalvoton ulkofilee (n. 1 kg), pihveiksi leikattuna. Oli yllättävän hyvä marmori tässä (ensimmäinen kuva). Pihvit pippurilla ja suolalla maustettuina, pannun kautta ja valkosipuli-rosmariini-voi kylvyssä käyneinä. Toisessa kuvassa on jo kastikkeen teko meneillään, demikuutiot sisässä viherpippurin ja myllystä rouhitun mustapippurin, sekä pienen määrä vettä kera. Kolmannessa kuvassa myös viski liekitettynä seassa. Tämän jälkeen vielä kuohukermaa n. 1 dl ja hieman voitakin loppusilauksena + kevyt suolaus. Lopuissa kuvissa lopputulosta.

kuva1.jpg

kuva5.jpg

kuva6.png

kuva7.jpg

kuva8.jpg

kuva9.jpg

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
304 551
Jäsenet
82 499