• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Pörssisähkösopimus Eletra 0 e/kk ja 0-marginaali 6 kk ajan

Itselle tuli Eletralta tämä sama maili jossa sopimusehdot, mutta ei mitään päivämääriä tai yhteenvetoja.

Lumpeelta tuli nyt sitten tuo "olet päättänyt sopimuksesi, älä lähde, tässä 20e lahjakortti" eli ilmeisesti tämä powerin järjestelmä laittaa sopimukset samantien siirtoon eikä valittuna siirtopäivänä?
Päivämäärien puuttumista minäkin mietin. Nyt kuitenkin tuli nykyiseltä sähköyhtiöltä Heleniltä viestiä jossa kiiteltiin asiakkuudesta ja heidän sivuillaan nykyisen sopimuksen päättymispäivämäärä oli vuoden loppuun eli juuri niin kuin pitääkin.

Itse vaihdoin eilen 8.11 ja Helenin sivuilla näkyy sopimuksen päättymispäiväksi 22.11 eli tasan kaksi viikkoa siirtoon.

Mitään vahvistusta siirtopäivästä ei tullut Eletralta, mutta oletinkin 2 viikon siirtoaikaa uuden sopimuksen aloitukselle.

Viimeksi muokattu:
Tämähän menee sopivasti kun pari vuotta sitten otin BF tarjouksena oomilta ja se päättyy ensi kuun alussa

Päivämäärien puuttumista minäkin mietin. Nyt kuitenkin tuli nykyiseltä sähköyhtiöltä Heleniltä viestiä jossa kiiteltiin asiakkuudesta ja heidän sivuillaan nykyisen sopimuksen päättymispäivämäärä oli vuoden loppuun eli juuri niin kuin pitääkin.
Joo datahubissa ja lumpeeen sivuilla näkyi oikein, ensi vuonna vaihtuu kuten pitikin.

Datahubissa (Fingrid Customer Portal) näkyy tosiaan oikein. Mutta laskun toimistus näkyisi olevan paperilasku 😂

Tuntuu, että tätä ei oltu ajateltu/tehty loppuun asti asiakkaan näkökulmasta Powerin Eletran sähkömyynti.
Tai onko jollain kokemusta, että miten tuota laskutustapaa voi muuttaa itse vai pitää olla yhteydessä aspaan? Eletran omassa äpissä ei ollut mitään laskutusosiossa?!

Ei tunnu toimivan.

Screenshot 2025-11-09 170214.png

Koodi:
{"Error":"DBError"}

Tietokanta hajonnut?
Taitaa olla. Nyt oli jotain korjattu ja pääsi vähän etenemään, mutta osoitetta tai käyttöpaikkatunnusta ei onnistu vahvistamaan. On sen verran hataran tuntuinen viritelmä, että ehkä on viksuinta unohtaa tämä tarjous ja luovuttaa vielä hyvän sään aikana :D

Onko nykyään ollut voimassa se trendi, että kokoajan on jollain sähköyhtiöllä tarjolla 6kk ajaksi maksuttomat kk-maksut?

Jos maksutonta kk-maksua on tarjolla, niin otan Eletran sopimuksen alkamaan asap, mutta jos kk-maksuttomat pörssisähkösopimukset ovat olleet viime aikoina harvemmassa, niin sitten ajoitan Eletran vasta nykyisen Väreen sopimuksen perään.

Onko nykyään ollut voimassa se trendi, että kokoajan on jollain sähköyhtiöllä tarjolla 6kk ajaksi maksuttomat kk-maksut?

Jos maksutonta kk-maksua on tarjolla, niin otan Eletran sopimuksen alkamaan asap, mutta jos kk-maksuttomat pörssisähkösopimukset ovat olleet viime aikoina harvemmassa, niin sitten ajoitan Eletran vasta nykyisen Väreen sopimuksen perään.
Jatkuvasti näit 6kk 0€ soppareita on tarjolla.

Vähän typerä kysymys, kun ei itselle ole kohdalle sattunut ikinä. Ajattelin tämän ottaa tähän meidän asuntoon, mutta sähkösopimus on muijan nimissä. Jos teen vaan tähän sopparin, niin poistuuko tuo aikaisempi automaattisesti 14pv jälkeen vai pitääkö se erikseen perua.

Edellinen on pörssisoppari myös, mutta vaihtaisin tämän nyt sitten vain omiin nimiin.

Vaihdat vaan. Voit laittaa sen jopa uutena sopimuksena jos haluat että se astuu voimaan nopeammin. Jos kohteessa on jokin sähkösopimus niin se päättyy siihen mistä uusi alkaa. Nää sähköfirmat hoitavat sen puolen keskenään.

Reilu pari vuotta on tosiaan ollut. Välillä vaihtoehtoja on vähemmän. Samoin Vattenfall oli aika kiva, aina kun yritti vaihtaa toiseen, he tarjosivat jatkoa sille kuukausimaksuttomuudelle. Tällöin ei tarvi tehdä uutta e-lasku valtuutusta uudelle firmalle, ja säädellä niitä automaatisen maksamisen rajoja.

Onhan tuossa joskus parempiakin ollut, kuin kuukausimaksuttomat tai tälläiset kuukausimaksuttomat ja marginaalittomat pörssit.

Hei, Eletra Energian sähkösopimuksesi käynnistyminen antamillasi tiedoilla ei ole mahdollista.

Laitoinpa peruutusta nykyiseen alkavaan Aalto energian sopimukseen. Jospa tämän Eletran ehtisi vielä kun 14pvä irtisanomisaika tuossa on.

Datahubissa (Fingrid Customer Portal) näkyy tosiaan oikein. Mutta laskun toimistus näkyisi olevan paperilasku 😂

Tuntuu, että tätä ei oltu ajateltu/tehty loppuun asti asiakkaan näkökulmasta Powerin Eletran sähkömyynti.
Tai onko jollain kokemusta, että miten tuota laskutustapaa voi muuttaa itse vai pitää olla yhteydessä aspaan? Eletran omassa äpissä ei ollut mitään laskutusosiossa?!
sähköpostilla noi tulee ainakin itselle

Oomin 24kk määräaikainen kiinteähintainen onkin loppumassa, niin miksipä ei kokeilisi tätä. Kerrostaloasujalla (kulutus alle 3000kwH/vuosi) taitaa pörssisähkö olla pitkässä juoksussa edullisempaa..

Oomin 24kk määräaikainen kiinteähintainen onkin loppumassa, niin miksipä ei kokeilisi tätä. Kerrostaloasujalla (kulutus alle 3000kwH/vuosi) taitaa pörssisähkö olla pitkässä juoksussa edullisempaa..
Tulee joo, ellet nyt lämmitä sähkösaunaa sekä uunia tai lataa sähköautoa aina pahimpien piikkien aikaan. Jos viitsii vähän seurata sähkön hintaa, säästää vielä enemmän. Mä aamulla katson, että monelta tänään kannattaa laittaa pesukoneita pyörimään tai jos tekisi uuniruoan joku toinen vasta joku toinen päivä.

Voit ladata itse Fingridistä omat kulutustietosi ja katsoa tällä laskurilla, olisiko pörssisähkö tullut kiinteähintaisen sopimuksen aikana halvemmaksi: Liukurilla lasketaan sähkön hintaa

Viesti menee ohi aiheen, pahoittelut siitä. Jatkot YK:lla.

Niin onko joku onnistunut saamaan tätä jo olemassaolevaan sopimukseen?

Vattenfall soitteli takaisin ja tarjosi samaa mikä mulla on nyt, eli 6kk ilman perusmaksua ja marginaalilla. Ei tietenkään kiinnostanut. Vaikka ero on kuussa ihan mitätön. Sanoi tätä Eletran black friday tarjoukseksi. Teki mieli sanoa ettei nyt ole mikään black friday senkin aasi.

Oletuksena on sähköpostilasku kun kysyin aspalta. E-laskun voi sitten tilata ensimmäisen laskun avulla jos haluaa.

Viime vuoden Eletran BF tarjous päättyy 9.12. Kun apissa ei aiemmin ollut tuolle päättymisaikaa ja asiasta kysyin aspasta, niin kirjoittivat, että soppari päivittyy automaattisesti PowerSpotiin (marginaali 0.38 ja kk-maksu 4,80e), mutta että voimme myös tarjota Eletra Spot sopparia, jossa marginaali on 0.18 ja kk-maksu 4,80e.

Joo ensin kokeilin linkistä suoraa ja kun ei antanut tehdä niin otin aspaan yhteyttä.
Kun yritän linkistä tehdä se haluaa tarjota muuttoa tai sähköyhtiön vaihtoa.
Myöskään talon-numeroon ei hyväksy mitään numeroa.
eletra.png

Joo ensin kokeilin linkistä suoraa ja kun ei antanut tehdä niin otin aspaan yhteyttä.
Kun yritän linkistä tehdä se haluaa tarjota muuttoa tai sähköyhtiön vaihtoa.
Myöskään talon-numeroon ei hyväksy mitään numeroa.
eletra.png
Eikö tuo jo siinä tunnistautumisvaiheessa hae automaattisesti tiedot kuka olet ja missä asut? Itsellä ei kyllä tarvinnut kun klikata tuo sähkönmyyjän vaihto ja loput olikin valmiina, ei tarvinnut kuin hyväksyä ja sopimus oli tehty.

Kiitoksia vinkistä.
1.1. alkaa uus sopimus.

Koitin nettisivulla saada alkamaan 1.12. mutta ei onnistunut, koska olin laittanut siihen alkavaksi Lumme energialta sopparin.
No ollaan kuukausi siellä ja siirrytään.

Täällä ei mennyt ihan putkeen tämä. Soppari alkoi tänään, vaikka oli laitettu alkavaksi 1.1.2026. Eipä tullut varmistettua asiaa Datahubin puolelta, hoksasin asian kun tänään oli tullut puhelimeen ilmoitus että sopimus alkaa ja näinhän tuo Datahubikin kertoo. Täytyy hiukan vääntää Eletran kanssa, koska käynnissä oli edelliseltä toimittajalta 0€/kk soppari ja uuden alkamispäiväksi olin määrittänyt edellisen loppumisesta seuraavan päivän. Harmillisen huonot nuo sähköpostiin tulleet sopimustiedot kun niissä ei oikein lue alkamisesta mitään, mutta olen ihan varma tuosta alkamisen ajoituksesta. Katsotaan miten käy.

Täällä ei mennyt ihan putkeen tämä. Soppari alkoi tänään, vaikka oli laitettu alkavaksi 1.1.2026. Eipä tullut varmistettua asiaa Datahubin puolelta, hoksasin asian kun tänään oli tullut puhelimeen ilmoitus että sopimus alkaa ja näinhän tuo Datahubikin kertoo. Täytyy hiukan vääntää Eletran kanssa, koska käynnissä oli edelliseltä toimittajalta 0€/kk soppari ja uuden alkamispäiväksi olin määrittänyt edellisen loppumisesta seuraavan päivän. Harmillisen huonot nuo sähköpostiin tulleet sopimustiedot kun niissä ei oikein lue alkamisesta mitään, mutta olen ihan varma tuosta alkamisen ajoituksesta. Katsotaan miten käy.
Ymmärrän harmituksen, mutta onko menetys oikeasti niin suuri, sillä kun noita 0€/kk 6kk ajan pörssisähkö jaksoja on jatkuvasti tarjolla ainakin Lummelta ja vattenfallilta (lidl). Itse otin tämän alkavaksi asap, kun marginaalia harvemmin näkee 0€/kk.

Ymmärrän harmituksen, mutta onko menetys oikeasti niin suuri, sillä kun noita 0€/kk 6kk ajan pörssisähkö jaksoja on jatkuvasti tarjolla ainakin Lummelta ja vattenfallilta (lidl). Itse otin tämän alkavaksi asap, kun marginaalia harvemmin näkee 0€/kk.
Joo ei ole iso juttu todellakaan rahallisesti oikeasti. Ihan asiallisen mutta tiukan viestin ajattelin laittaa, asiakkaalle toimitettavasta materiaalista tuota aloituspäivää kun ei käy mitenkään ilmi niin äkkiä käy näin. Varmaan kiistävät asian ja sitten minua harmittaa hetken ja taas mennään. :cool: Tästä taas oppia jatkoon, eli kannattaa tarkastaa asiat varmuudeksi kun tämän olisi helposti tuolta Datahubista nähnyt.

Piti tarkistaa omakin sopimus, ei tuosta aloituspäivästä ollut mitään tietoa tilausvahvistuksessa, mutta Datahub kyllä näyttää tuon 1.1. Pohdin tuota myöhempääkin aloitusajankohtaa, mutta jos nyt oikein senttiä venyttää niin isoimman kulutuksen aikaanhan tuosta eniten hyötyä saa.

Tulipa samalla myös uusittua Älyenergia-äppin valtuutus, oli menossa umpeen parin päivän päästä.

Minulla on 1.9.2025 alkanut Eletran marginaaliton 12kk 4,80€/tms/kk sopimus. Jos vaimo tarttuisi tähän otsikossa mainittuun tarjoukseen ja ottaisi tämän alkamaan vaikka 3 kuukauden päästä niin eiköhän tuo ole ihan ok, kunhan kunnioitetaan 14 vrk irtisanomisaikaa? Säästö se on pienikin säästö :D

Minulla on 1.9.2025 alkanut Eletran marginaaliton 12kk 4,80€/tms/kk sopimus. Jos vaimo tarttuisi tähän otsikossa mainittuun tarjoukseen ja ottaisi tämän alkamaan vaikka 3 kuukauden päästä niin eiköhän tuo ole ihan ok, kunhan kunnioitetaan 14 vrk irtisanomisaikaa? Säästö se on pienikin säästö :D
Toimii ihan noin. Itse vaihdoin vaimon Helenin pörssin tähän ja sieltä Heleniltä ne soittelivat jo vaimolle, että miksi vaihdat. Toki tuo 14pv irtisanominen on.

Onko joku yrittänyt saada netissä tai myymälässä alkamaan 5 kk päähän sopimusta? Onko onnistunut?

Statistiikka

Viestiketjuista
295 530
Jäsenet
80 897
Uusin jäsen
matias09

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom