Nyt ollaan vihdoin saatu uusi käyttöliittymä jo testikäyttäjille bugietsintää varten, ja taustalogiikat alkaa olla viimeistä hiomista vaille valmiina ensimmäiseen julkaisukuntoon. Virheitä ja poikkeustilanteita sieltä varmasti vielä löytyy, koska käyttäjä pystyy vaikuttamaan ohjausten toteuttamiseen entistä enemmän jatkossa (ohjausten priorisoinnit, pääsulakekoon vaikutus, kahden kuorman päällekkäisyyden esto, pätkityt ohjausperiodit jne), joten etenkin lokakuu tullaan olemaan hyvinkin herkillä korjaamaan asioita. Toki pyydän myös ymmärrystä jos ei juuri sinun ongelmaan ehditä aivan ensimmäisenä vastaamaan.
Vanha sivusto jatkaa toimintaansa tuntikeskiarvoilla, eli mikäli oma mittari ei tue varttimittausta, niin ei kannata kiirehtiä uuden sivuston käyttöönottoon. Uudelle sivustolle ainakin alussa täytyy ohjaukset rakentaa uudelleen manuaalisesti. Pyrin lokakuun aikana tuomaan automaattisen kuormien siirron vanhasta uuteen. Jossain vaiheessa loppuvuodesta kaikki käyttäjät siirretään sitten automaattisesti uudelle sivustolle, mutta hinta-asetuksena jatkuu tuntikeskiarvojen käyttö kunnes käyttäjä käy itse muuttamassa sen varttiohjaukseen.
Paljon siis uudistusta tulossa, pyydän ymmärrystä mahdollisiin vikatilanteisiin, mutta muistutan ettei kannata hätiköidä uuteen siirtymistä jos ei ole aivan pakko. Todellisuudessa halpojen varttien metsästyksen epäonnistuminen voi aiheuttaa lokakuun aikana jonkun euron rahalliset menetykset jos sitäkään, eli tämän takia ei kannata toimivaa nykytilannetta uhrata. Toisaalta pioneerejä kaivataan ilmoittamaan meille mahdolliset epäloogisuudet.
Pakko loppuun todeta, että jollain tapaa ollaan kuitenkin innoissaan tästä uusimmasta versiosta, se vie kokonaisuuden hallintaa valovuodella eteenpäin, parantaa käyttäjäkokemusta huomattavasti (subjektiivinen mielipide

) ja mahdollistaa huomattavan paljon enemmän uusien ohjaustapojen ja -laitteiden integroimista järjestelmään jatkossa entistäkin helpommin.