Tuossahan se vastaus lukeekin. .sub-tiedoston kanssa koko tiedosto transkoodataan.
Tarkista tekstitysten polttamisen asetus. Muistaakseni joku Auto-asetus on paras.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossahan se vastaus lukeekin. .sub-tiedoston kanssa koko tiedosto transkoodataan.
Tarkista tekstitysten polttamisen asetus. Muistaakseni joku Auto-asetus on paras.
Osaan minä lukea mutta mietin, että miksi se noin tekee. Miksi video ja ääni uusiksi tekstien takia?
Siihen ei välttämättä auta asetusten räpläys. Vobsub, sub, pgs tekstit ovat vaikeita, koska clientit tukee niitä huonosti. Shieldin luulisi tukevan, voi olla että plex luulee että ei tue ja siksi transkoodaa.
Jos haluaa säästyä päänsäryltä kannattaa käyttää vain .srt tekstejä, pitäisi toimia jokaisella clientillä.
PGS:ät jumi ennen Shieldiä, nyt toimivat kaikista sulavammin leffoissa. Srt:t tosiaan toimii, mutta tämä subi veti ihan jumiin. Ja tuo transkoodaus tuossa eniten ihmetyttää, mutta pitääpä tsekata asetukset.
Ota pois ja kokeile, eikai tuota kannata juurikaan pitää päällä.Automaatilla on tekstien poltto. Kannattaisiko äänen normalisointi ottaa pois käytöstä? Mites tuon monikanavaisen äänituen pakottamisen kanssa?
Oma verkkosi ei ole kunnossa, eli jostain syystä tuohon porttiin ei saada yhteyttä. Tarkista mahdolliset porttiforwardit omassa verkossa jneEtäyhteyden kanssa tuntuu olevan myös jatkuvasti ongelmia. Onko tähän mitään, mitä pitäisi säätää?
Oma verkkosi ei ole kunnossa, eli jostain syystä tuohon porttiin ei saada yhteyttä. Tarkista mahdolliset porttiforwardit omassa verkossa jne
Reverse proxyllä plex sanoo että ei toimi, vaikka se todellisuudessa toimii hyvin. Tarvittaisiin enemmän tietoa systeemistä ja muista asetuksista. Jos toimii välillä niin kuulostaa että netin nopeudessa on ongelmia.
Serverin asetusten lisäksi olen jokaiselle käyttäjälle joutunut vaihtamaan asetuksista parhaimman laadun maksimille ja netti rajoitukset pois päältä ettei transkoodaa videoita.
Onko jostain mahdolisuus muuttaa videon "kansi" kuvaa tai nimeä, osassa itse kuvatuissa videoissa on ihan jokin muu "preview" kuva ja ihan väärä nimikin...
Selaimella menet plexin kirjastoon, hiiri muokattavan nimikkeen päälle, vasempaan alakulmaan ilmestyy kynä jota klikkaamalla pääset nimikkeen tietoja muokkaamaan, mukaanlukien julistekuvaa.Pitää tutkia tuo "juliste" josta sen saa vaihdettua kun oma häävideo on nyt Fun Video.,.. =)
Selainsoitin ei tue suoratoistoa (mkv container on se ongelma) ja se transkoodataan, joka on nuhapumpulle liikaa. Käytä koneella esim Plex Media Player -sovellusta.
Kuinka tuo Flex serveri käyttää prossun ytimiä ? Katselin että taitaa vain yhtä käyttää... tarjolla olisi kuitenkin 4 + Ht niin miksi ei käytä kaikkea tehoa mitä tarjolla...
Se käyttää sen verran mitä tarvitsee. Jos et tee mitään raskasta, niin miksi 8 säitettä pitäisi olla 100% kuormituksella? Se että kuormitus on kevyt, on pelkästään positiivinen asia. Millaisella kuormalla olet tuon testannut ja millaisella raudalla pyörität Plexiä?
Ajattelin kun lisäsin läjän videoita hakemistoon niin meni niitä läpi ja kuorma vaihteli 5-30% välillä, prossuna on I7-4770 vakiona tosin isolla jäähyllä varustettuna,32Gb muistia, 26Tb levytilaa ja Ubuntu 20.x ei sinällään kunhan hoitaa homman vain kunnolla, en tiedä olisiko nopeampi jos käyttäisi kaikki tehon hyväkseen kun tekee noita video lisäyksiä.
En tiedä miksi joku haluaisi erikseen excelissä pyöritellä leffalistaa. Mulla on käytössä Sonarr, Radarr, Jackett ja Bazarr.
Kodin kautta se pyörii. Vai osasinkohan vastata kysymykseen?Osaako joku kertoa mitä playeriä tuo PlexKodiConnect plugari hyödyntää jos laittaa sen kautta leffan pyörimään ?
Osaako joku kertoa mitä playeriä tuo PlexKodiConnect plugari hyödyntää jos laittaa sen kautta leffan pyörimään ?
Olen MakeMKV:llä nyt tallettanut onnistuneesti kymmenkunta leffaa kovalevylle ja valinnut mukaan vain suomenkielisen tekstityksen sellaisen ollessa tarjolla. Tekstit ovat mkv tiedostossa sisällä (ei luonut erillistä srt tms fileä) ja esim. VLC:llä toistettaessa tekstin voi valita näkyville.MakeMKV -> Handbrake -> MKVToolnix -> NAS
Handbrake
Constant Quality 18-22,
x264 tai x265 10bit
Encoder Preset: Medium
Encoder Tune: Grain (Kohinaa sisältävälle materiaalille)
Stereoäänille riittää 192kbit tai pakkaamaton
Monikavalle en osaa sanoa, ite oon menny 768kbit
Tommosilla perusasetuksilla hyvin pitkälle menty.
Ajatukseni oli siis jos pyöritän PlexKodiConnect :n kautta jotain HDR leffaa Kodilla jossa soittimena on DSPlayer (+ MadVR +LAV Filters) niin pystynkö tuon Plex -plugarin kautta hyödyntää MadVR:n prosessointeja, mm. HDR tonemäppäystä joka on aika ylivoimaisen hyväksi havaittu. (vertaa sitten mihin vaan muuhun). Tuonhan voisi varmaan testata ihan sillä että laittaa leffan pyörimään ja katsoo aktivoituuko MadVR tuonne ruudun oikeaan alalaitaan ? Oma setuppi ei vaan ole vielä tuolla saakka niin en itse pysty testaamaan.
Kysytäänpä täällä(kin), kun asiaa sivuttu:
Olin rippaamassa jotain omia leffoja tietokoneelle ja edelleen Plexille. Esim. Game of Thronesin 2-kauden (4 levyä) levyillä on sama videotiedosto kahteen kertaan (1-levyllä jaksot 1-3 x2, 2-levyllä jaksot 4-6 x2, 3-levyllä jakso 7-9 x2 ja 4-levyllä 10-jakso x2). Mistä tämä johtuu? Voiko toisen huoletta poistaa eli ovatko nuo oikeasti identtisiä?
Purin levyt MakeMKV:llä.
Plexiin kohdistunut jonkinlainen hakkerointi. Ilmeisesti käyttäjätunnukset/salasanat vuotaneet. Kannattanee vaihtaa salasanat
IPadiin tuli oheinen ilmoitus. En tiedä tarkemmin mistä kyseTästä jossain tietoa ?
Ainoa mitä nyt nopealla googlauksella löysin oli että vanhoja (v1.21 tai vanhempia) severeitä on käytetty DDoS hyökkäyksissä vahvistimina.Tästä jossain tietoa ?
Arvaisin että tuossa on kyseessä siitä että sinun plex sähköposti/salasana löytyy joltain pastebinnilta.IPadiin tuli oheinen ilmoitus. En tiedä tarkemmin mistä kyse
Mistä muuten johtuu että olen tehnyt yhdelle sarjalle oman hakemiston, sarjassa on 3 kautta mutta Plex näyttää vain 2 ... Ja alunperintiedotkin väärät, vaihdoin kuvan sentää oikeammaksi mutta miten tuon saa tajuamaan että hakemistossa on myös se 3 kausi...
Kokeiltu mutta on vieläkin erimieltä kanssani...
Yellowstone niin wester sarjan sijaan väittää luonto dokumentiksi...
On mikä ?Korjaa täsmäys.
On mikä ?
ELi tunnistaa 1 ja 2 kaudet luonto dokumentiksi ja nyt kun selasin listaa nin 3 kausi tunnistuu oikein vaikka samassa hakemistossa...
Mahtaako Plexillä olla ongelmia Sanoman TV-kanavien ohjelmatietojen kanssa? Itsellä ollut jo useamman päivän Nelonen,Liv, JIm ja Hero Julkaistaan pian tilassa, eikä virittimen uudelleen asennuskaan auttanut.
En osaa auttaa mutta kysyn, että miten Plexiin saa kanavat näkymään? Ja mitä etua tuosta on vrt. että katsoo ihan telkkaria? Tietysti ainakin se, että kaikkia kanavia ei muuten livenä näe. Muuta?
Plexin kanavatietoihin on tullut tai tulossa muutoksia, palveluntarjoaja muuttui. Siitä on ohjeet Plexin foorumilla, käytännössä ei kait tarvinnut kuin asentaa uusi serverin versio ja tehdä kanavahaku uudelleen. Sekä tehdä ajastukset ja automatisoinnit uusiksi muistaakseni.
TV-virittmen tarvitset. Esimerkiksi mulla on olohuoneen nurkassa tämmönen: Silicon Dust HDHomeRun EXPAND v2 | Edullinen
Plexillä näkee live-tv lähetykset vaikka kännykällä tai tabletilla tien päällä, selaimella täällä konttorilla. Oma käyttö rajoittuu aamutelkkarin uutisiin ja säähän ennen töihinlähtöä, tablettia on helppo siirrellä aamutoimien mukana paikasta toiseen. Kotona riittää HD Homerun appi laitteessa, on meinaan omastakin plexistä näköjään ohjelmatiedot kadonneet kokonaan.