En ole ihan varma, onko tämä oikea ketju kysymyksilleni, mutta yritetään. Yritin ottaa käyttöön Plexin uudessa Panasonicin televisiossa käyttäen läppäriä Plexin mediaserverinä. Itse asiassa asennus oli yllättävän kivuton ja helppo. Onnistuin jopa musiikkia ja videoita streamaamaan läppäriltä televisiossa.
Yksi ongelma kuitenkin ilmeni .ts-videotiedostojen toistamisessa. Vaikuttaisi, että Plexissä on joku ongelma, joka estää .ts-tiedostojen kelaamisen; mikäli kelausta yrittää, niin tiedosto alkaa aina toistumaan uudelleen alusta. Plexin ketjuja tutkineena näyttäisi, että tämä on joku yleisempikin ongelma, mihin ratkaisua ei kai oikein ole olemassa. Vai onko?
Nuo omat .ts-tiedostot ovat ladattu Elisa Viihteestä ja olisin siis halunnut toistaa niitä läppäriltä televisiossa mahdollisimman helposti ja vaivattomasti (kelaaminen mainoksien vuoksi on toki pakollista). Tähän asti olen liittänyt läppärin suoraan televisioon kiinni, mutta minusta siinä on ollut jotain nykimistä kuvassa; johtunee frame ratejen eroista tai jotain, mutta en ole oikein onnistunut niitä ratkaisemaan. (Videot ovat kai 25/50 fps, mutta näytölle tulee 60Hz, mistä tuo nykyminen voisi johtua.) Ts-tiedostot voisi kai muuttaa johonkin toiseen muotoon, mutta siinä on sitten oma vaivansa, ja aikaa kuluu.
Minulla on myös Xiaomi Mi Box S -android-TV, jossa on suoraankin Elisa Viihde sovellus, mutta kuvanlaatu on siinä varsin kehno. Tämän vuoksi olen ladannut tiedostoja Elisa Viihde X Media Managerin avulla, ja sitten toistanut tietokoneen avulla näitä.
Onkohan tähän jotain ehdotuksia ratkaisuksi? Kodi on ilmeisesti jotenkin vähään samaan tarkoituksen suunniteltu kuin Plex, mutta se(kään) ei ole minulle entuudestaan tuttu.