Plex Media Server

Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
125
Molemmissa on uusin saatavilla oleva versio. Kun elokuva pyörii ja käy selaimen kautta kattomassa serversin dashboardilla niin sekä audio sekä video kohdilla lukee Direct Playing.
Itsellä oli jokunen vuosi sitten samankaltainen ongelma jonka sain korjattua laittamalla asiakasohjelman päästä "manual connection(s)" kohtaan palvelimen IP-osoitteen.

EDIT: Tämä siis Android-pohjaisella mediatoistimella. En omista LG:tä.
EDIT2: Vilkaisin tuon LG B7:n speksit ja se tukee "vain" 50Mbps striimejä H264/HEVC virallisesti
 
Viimeksi muokattu:

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
EDIT2: Vilkaisin tuon LG B7:n speksit ja se tukee "vain" 50Mbps striimejä H264/HEVC virallisesti
Tää varmaan koskee vain sitä niiden omaa videotoistinta? Jotenkin vaan kuulostaa oudolta että samalla kokoonpanoilla mutta eri media serverisovelluksilla tulos olisi näin erilainen.
 
Liittynyt
12.04.2019
Viestejä
5
Tuo load average ei ole prosentteja vaan 1.0 = 1 thread@100%, 10.0 1000% jne. Linuxissa prosessorin kuormitus ilmoitetaan eri tavalla kuin Windowsissa, esim 24 thread kaikki 100% rasituksessa olevat prosessorin säikeet on 100%*24=2400% tai load average 24.0.
Kiitos täsmennyksestä. Makes sense, 50% = 12 load average tässä tapauksessa. Oppia ikä kaikki.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
125
Tää varmaan koskee vain sitä niiden omaa videotoistinta? Jotenkin vaan kuulostaa oudolta että samalla kokoonpanoilla mutta eri media serverisovelluksilla tulos olisi näin erilainen.
Olisi varmaan pitänyt boldata tuo "virallisesti". :whistling:
Monet älytv:t toistaa kyllä "raakana" paljon enemmän kuin tuo mitä niissä spekseissä lukee. Lienee vain bugi softassa joka korjataan joskus. Oletko koittanut jotain alle 50Mbps videota toistaa Plexin kautta?

Kiitos täsmennyksestä. Makes sense, 50% = 12 load average tässä tapauksessa. Oppia ikä kaikki.
:tup:
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Olisi varmaan pitänyt boldata tuo "virallisesti". :whistling:
Monet älytv:t toistaa kyllä "raakana" paljon enemmän kuin tuo mitä niissä spekseissä lukee. Lienee vain bugi softassa joka korjataan joskus. Oletko koittanut jotain alle 50Mbps videota toistaa Plexin kautta?
Juu siis kaikki muu paitsi nuo isot 4K Remuxit pyörii ihan hyvin, mutta hirveästi ei ole mitään muuta 4K kontenttia tällä hetkellä, poislukien muutaman sarjan jakso ja ne tuntuisi pyörivän ihan hyvin.

EDIT: Tämä ratkesikin vähän asetuksia säätämällä. Oli jostain syystä mennyt Plexin webbi UI:n asetuksissa Secure connection asetus tilaan Always require ja sitten itse tv:n clientissä oli myös secure connection asetuksena Always. Asetin nyt webbipuolella tuon secure connection asetuksen Preferred ja sitten tv:n clientistä niin että salattuja yhteyksia ei tarvita lokaalissa verkossa tapahtuvassa toistossa.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Plex julkaisi eilen kaksi uutta sovellusta iOS ja Android käyttäjille.

Plexamp on Plexin oma musiikkisoitin ja Plex Dash tarjoaa sitten serverin statistiikkojen tutkimiseen paremman tavan kuin aina web ui:sta katsomisen.

 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Plex julkaisi eilen kaksi uutta sovellusta iOS ja Android käyttäjille.

Plexamp on Plexin oma musiikkisoitin ja Plex Dash tarjoaa sitten serverin statistiikkojen tutkimiseen paremman tavan kuin aina web ui:sta katsomisen.

Yritin googlea ja lueskelin vähän foorumeitakin, mutta osaisiko joku sanoa, että saako Plexiin jotenkin suht yksinkertaisesti tuotua iTunesin soittolistan (tiedosto esim. txt- tai xml-muodossa), musiikkitiedostot Plexin kanssa nassilla.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Yritin googlea ja lueskelin vähän foorumeitakin, mutta osaisiko joku sanoa, että saako Plexiin jotenkin suht yksinkertaisesti tuotua iTunesin soittolistan (tiedosto esim. txt- tai xml-muodossa), musiikkitiedostot Plexin kanssa nassilla.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Tuon huomasinkin. Voin siis tuoda XML-tiedoston, jossa koko kirjasto, mutta saman asian ajaa se, että lisään teen vain Plexissä "Musiikki"-osion, johon lisään kansion serveriltä, jossa tiedostot ovat.

Nyt ongelmana saada lukuiset soittolistat Plexiin. Eli vielä:
- Plex Media Server nassilla
- musiikkitiedostot nassilla
- soittolistat pitäisi saada plexiin
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
207
Plex julkaisi eilen kaksi uutta sovellusta iOS ja Android käyttäjille.

Plexamp on Plexin oma musiikkisoitin ja Plex Dash tarjoaa sitten serverin statistiikkojen tutkimiseen paremman tavan kuin aina web ui:sta katsomisen.

Ehdin jo iloita musasoittimesta mutta Plex Passinhan tuo näemmä vaati. Se siitä sitten. :shifty:
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Tuon huomasinkin. Voin siis tuoda XML-tiedoston, jossa koko kirjasto, mutta saman asian ajaa se, että lisään teen vain Plexissä "Musiikki"-osion, johon lisään kansion serveriltä, jossa tiedostot ovat.

Nyt ongelmana saada lukuiset soittolistat Plexiin. Eli vielä:
- Plex Media Server nassilla
- musiikkitiedostot nassilla
- soittolistat pitäisi saada plexiin
Lukaisin huolimattomasti.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 869
Plex julkaisi eilen kaksi uutta sovellusta iOS ja Android käyttäjille.
Hiukan taitaa olla vielä hiomista tässä PlexAmpissa...
-Haku ei löydä yhtäkään artistia/levyä/biisiä nimellä mitä mulla on Plexissä. Podcasteja vain.
-Ei levyjen/artistien selausta, kun niitä artisteja ei hakemallakaan löydä niin aika hiljaista on, kirjaimellisesti.

Ainoa mistä levyt löytyy on tuo viimeksi lisätyt -lista ja siinä on sitten aivan kaikki lisäysjärjestyksessä. Viimeksi soitetut -listassa näkyy 4 viimeisintä mitä olen tavallisen Plexin puolella soitellut.

Nopea selailu ilman mitään hakujen kirjoittamista olisi kyllä tarpeen, kun plexin audiopuolta lähinnä autossa tulee käytettyä.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Mistähän johtuu, että itsellä lähiverkossa Plex toimii huonommin kuin kaverilla toisessa kaupungissa? Itsellä Philipsin telkku, jossa on Android ja Plexin appi, kaverilla Samsung. Ja siis selvennyksenä, että molemmat käyttävät minun plex serveriä, joka on minulla omalla nassilla kotona.

Kummankaan ei pitäisi huonontaa kuvanlaatua, vaan toistaa maksimilla. Samsungissa tuntuu toimivan paremmin.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mistähän johtuu, että itsellä lähiverkossa Plex toimii huonommin kuin kaverilla toisessa kaupungissa? Itsellä Philipsin telkku, jossa on Android ja Plexin appi, kaverilla Samsung. Ja siis selvennyksenä, että molemmat käyttävät minun plex serveriä, joka on minulla omalla nassilla kotona.

Kummankaan ei pitäisi huonontaa kuvanlaatua, vaan toistaa maksimilla. Samsungissa tuntuu toimivan paremmin.
Millä tavalla toistuu paremmin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 338
Lähtee samantien pätkät rullaamaan, kun oma saattaa miettiä pitkäänkin. Omassa toisto saattaa myös välillä pätkiä ikään kuin bufferia ei olisi tarpeeksi.
Luulisi että kyse on transkoodaus/laatuasetuksista. Ulkoverkkoonhan tuo transkoodaa oletuksena huonommalla laadulla.
 

Nebu

Kaivaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Lähtee samantien pätkät rullaamaan, kun oma saattaa miettiä pitkäänkin. Omassa toisto saattaa myös välillä pätkiä ikään kuin bufferia ei olisi tarpeeksi.
Ehkä serveri toistaa kaverin samsungiin direct play:nä ja joutuu transkoodaamaan sinun telkkariin. Tekstityksien käyttäminen käsittääkseni luo aina transkoodauksen tarpeen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
162
Onko täällä jollain käytössä Hauppauge SoloHD? Se näyttäisi olevan selvästi edullisin tuettu viritin jossa sekä kaapeli että antenni tv. Googletuksella ei tuon virittimen käytöstä löytynyt kuin hirveä läjä ongelmia. Onkohan nämä nyt käyttäjälähtöisiä vikoja vai onko joku täällä saanut sen toimimaan?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Miten täällä porukka muuten käyttää plexiä? Itsellä serveri on nassilla ja siellä on kaikennäköistä videota (omat reissuvideot, timelapset jne.). Kännykällä voi näppärästi katsella missä vaan.

Tuli tuosta @Stenforce :n viestistä mieleen, että mitä kaikkea muuta tällä voisi tehdä. Tuli lisenssi päivitettyä vuosilisenssistä joku aika sitten lifetimeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 338
Miten täällä porukka muuten käyttää plexiä? Itsellä serveri on nassilla ja siellä on kaikennäköistä videota (omat reissuvideot, timelapset jne.). Kännykällä voi näppärästi katsella missä vaan.

Tuli tuosta @Stenforce :n viestistä mieleen, että mitä kaikkea muuta tällä voisi tehdä. Tuli lisenssi päivitettyä vuosilisenssistä joku aika sitten lifetimeen.
Itse käytän puhtaasti elokuvakirjaston ja lomavideoiden järjestämiseen ja katsomiseen. Plex Passia ei ole pitkään aikaan ollut kun kännykällä ei tule mitään katsottua eikä synkronointia ole tarvinnut.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 869
Mulla on Silicondustin HD Homerun viritin (4 virittimen boksi kaapeliin). Menee atk-laitteista sinne junan vessan puolelle omassa käytössä. Plexin kanssa sillä voi katsoa live-tv:tä vaikka kännykällä ja onhan siinä tallennuskin vaihtoehtona. Plex-serverissä on sen verran vaatimaton prossu ettei HD kanavat toimi. Kotikäytössä sillä ei tosin ole ollut väliä kun HD Homerun sovellukset livetelkkaria varten sai windowsille ja ipadille ilmaiseksi.

Muuten mulla on oma leffakirjasto, tv-sarjat ja sekalainen määrä lastenohjelmia jotka on jaossa mm. veljen muksuille ja isovanhemmille.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Mulla on Silicondustin HD Homerun viritin (4 virittimen boksi kaapeliin). Menee atk-laitteista sinne junan vessan puolelle omassa käytössä. Plexin kanssa sillä voi katsoa live-tv:tä vaikka kännykällä ja onhan siinä tallennuskin vaihtoehtona. Plex-serverissä on sen verran vaatimaton prossu ettei HD kanavat toimi. Kotikäytössä sillä ei tosin ole ollut väliä kun HD Homerun sovellukset livetelkkaria varten sai windowsille ja ipadille ilmaiseksi.

Muuten mulla on oma leffakirjasto, tv-sarjat ja sekalainen määrä lastenohjelmia jotka on jaossa mm. veljen muksuille ja isovanhemmille.
Näkeekö tuolla boksilla jotain ylimääräisiä kanavia vai ihan suomikanavat livenä?
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Edelleen olisi vaihdossa aktivoitu Plex passi Embyn vastaavaan.
Ei oikein sovellu omaan käyttöön Kodin kanssa Plex. Sen oma sovellus on liian heikko, että siitä olisi lukuisten videoiden katseluun.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Edelleen olisi vaihdossa aktivoitu Plex passi Embyn vastaavaan.
Ei oikein sovellu omaan käyttöön Kodin kanssa Plex. Sen oma sovellus on liian heikko, että siitä olisi lukuisten videoiden katseluun.
Millä tavalla "liian heikko"?
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 869
Näkeekö tuolla boksilla jotain ylimääräisiä kanavia vai ihan suomikanavat livenä?
Laite vastaa tavallista telkkaria ilman korttilukijaa, eli maksukanavia ei voi katsoa ollenkaan. Korttilukijalla varustettu versio on "tulossa joskus" ellei ole jo tullut, omaan käyttöön riittää peruskanavat. Silicondustilla on sitten erikseen oma maksullinen sovellus, jolla saa DVR ominaisuudet perus windowsiinkin (jos ei voi/halua käyttää esim. plexiä).

Siinä ei ole tosiaan kuin virta, antenni sisään ja ethernet ulos liittimet :) Plexissä se näkyy tv-virittimenä, jopa mun 10 vuotta vanha LG:n ei-enää-älytelkkari toimii sen kanssa koska em. telkkari näkee laitteen dlna verkkojakona jossa on kanava.ts tiedostoja. Hyvin toimii HD-kanavat telkkarissa joka on tehty vuosia ennen HD:ta.

Tarkka malli on tämä, maksoin siitä 121e puolitoista vuotta sitten.
Juuri nyt näyttää olevan varasto tyhjä amazonissa?
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Millä tavalla "liian heikko"?
Se valikkonäkymä on niin hankala kun on tottunut windows kansio näkymään, joka on mm. Kodissa.
Kodista näkee selkeästi videotiedostot jotka on lajiteltu kansioittain. Ja siitä näkee mikä video on kesken ja mikä katsottu.
Plexin systeemi on kenties sopiva jolleikin elokuville tms. jotka on vain jossain saatavilla ilman, että tarvii etsiä sijaintia.
Mun videot ovat suurimmalta osin youtubesta ladattuja pelivideoita tms. ja sijaitsevat omissa kansioissaan useimmiten series kerrallaan.
En saa Plexiä mitenkään toimimaan, että siitä olisi yhtään hyötyä.

Kodin ongelma on se, että katsotut videot ovat laite kohtaisia, joten jos haluan katsella vaikka tabletilla jotain mitä olen aiemmin katsonut telkkarista, niin se ei osaa näyttää mihin kohtaan on jäänyt. Emby taasen näyttää sen hetkisen tilanteen kaikilla laitteilla.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Se valikkonäkymä on niin hankala kun on tottunut windows kansio näkymään, joka on mm. Kodissa.
Kodista näkee selkeästi videotiedostot jotka on lajiteltu kansioittain. Ja siitä näkee mikä video on kesken ja mikä katsottu.
Plexin systeemi on kenties sopiva jolleikin elokuville tms. jotka on vain jossain saatavilla ilman, että tarvii etsiä sijaintia.
Mun videot ovat suurimmalta osin youtubesta ladattuja pelivideoita tms. ja sijaitsevat omissa kansioissaan useimmiten series kerrallaan.
En saa Plexiä mitenkään toimimaan, että siitä olisi yhtään hyötyä.

Kodin ongelma on se, että katsotut videot ovat laite kohtaisia, joten jos haluan katsella vaikka tabletilla jotain mitä olen aiemmin katsonut telkkarista, niin se ei osaa näyttää mihin kohtaan on jäänyt. Emby taasen näyttää sen hetkisen tilanteen kaikilla laitteilla.
Se näkymä on kieltämättä joillekin sekalaisille pätkille vähän hankala. Leffoille ja tv-sarjoille toimii hyvin.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
207
Se valikkonäkymä on niin hankala kun on tottunut windows kansio näkymään, joka on mm. Kodissa.
Kodista näkee selkeästi videotiedostot jotka on lajiteltu kansioittain. Ja siitä näkee mikä video on kesken ja mikä katsottu.
Plexin systeemi on kenties sopiva jolleikin elokuville tms. jotka on vain jossain saatavilla ilman, että tarvii etsiä sijaintia.
Mun videot ovat suurimmalta osin youtubesta ladattuja pelivideoita tms. ja sijaitsevat omissa kansioissaan useimmiten series kerrallaan.
En saa Plexiä mitenkään toimimaan, että siitä olisi yhtään hyötyä.

Kodin ongelma on se, että katsotut videot ovat laite kohtaisia, joten jos haluan katsella vaikka tabletilla jotain mitä olen aiemmin katsonut telkkarista, niin se ei osaa näyttää mihin kohtaan on jäänyt. Emby taasen näyttää sen hetkisen tilanteen kaikilla laitteilla.
Mua on aina harmittanut Plexin kännykkäsovelluksessa se että siitä puuttuu niinkin yksinkertainen ominaisuus kuin toimiva kansionäkymä. Musiikin kanssa tämä varsinkin tuottaa isoja ongelmia kun on iso musakirjasto ja kaikki musa ei ole välttämättä tägätty aivan 100% täydellisesti, niin kansionäkymä on oikeastaan ainoa toimiva vaihtoehto tässä kohtaa. Kansiot taas on kategorioitu haluamallani tavalla, mutta se ei tässä tapauksessa juuri auta.

Ja kyllä, löytyy se kansionäkymä sieltä, mutta se on ihan järjettömän huonosti toteutettu. Ensinnäkin sun täytyy joka kerta laittaa se erikseen päälle, kuten myös listanäkymä. Sitten listanäkymässä on vielä se, että se toimii kansioiden pääjuuressa, mutta kun lähdet avaamaan alikansioita, listanäkymä unohtuu ja sitä ei saa mitenkään toimimaan alikansioissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 373
Leffoille ja tv-sarjoille toimii hyvin.
Jos ei ole bonusmateriaaleja niin sitten ehkä. Itse koin Plexin täysin vammaiseksi juuri tuon takia, varsinkin leffojen lisämatskujen takia. Niitä ei saa mitenkään järkevästi näkymään GUI:ssa ja että katsottu-indikaattori toimisi niiden kanssa. Plexin ajattelumalli leffojen bonareita varten oli tyyliin: trailer. Musiikkipuolella oli näkymät myös todella onnetonta ja lisäksi bugeja tuli vastaan niin paljon, että heitin Plexin aika nopeasti mäkeen (suosikki (ulkomuistista): album play count kasvoi aina yhdellä kun oli soitettu yksi kappale albumilta! tyypillistä ja hyvin yleistä "kuunnellaan biisejä, ei albumeita" ajattelutapaa toteutuksessa josta tuo bugi sikisi). Embyäkin kokeilin mutta siinä samoja ongelmia ja oli ainakin silloin paljon suppeampi toiminnoiltaan, eli vielä huonommin sopi omaan käyttöön. Jäin sitten käyttämään vanhaa Mede8er mediatoistinta (jossa myös muutama ongelma mutta paljon paremmin sai omiin tarpeisiin toimivaksi) jonka tuki ja myynti on loppunut jo aikoja sitten. Ottaa jo valmiiksi päähän pakolla siirtyä johonkin Plex/Emby/you-name-it-klooniin kun Mede8er laukeaa ja ruveta ihmettelemään/kikkailemaan miten saisi kaiken oman sisällön edes välttävästi käytettäväksi niiden kautta. Kaipa nuo Plexit ynnä muut ovat suosittuja kun suurin osa porukkaa varmaan lataa leffoja/sarjoja netistä (ei bonareita), eikä monikaan rippaile ostettuja levyjä niiden kautta katsottavaksi.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Embyäkin kokeilin mutta siinä samoja ongelmia ja oli ainakin silloin paljon suppeampi toiminnoiltaan, eli vielä huonommin sopi omaan käyttöön.
Se sen oma clientti on surkea, mutta Kodin kautte se käyttää Kodin käyttöliittymää toisin kuin Plex. Siten olen sitä pelkästään käyttänyt mitä nyt tänään testasin pikaiseen sén omaa clienttia.
Kodin surkein homma on pitkään ollut bugi ainakin Twitcistä tallennetuissa videoissa missä kelatessa se saattaa hypätä johonkin 26 tuntiin ja siten hukata sen katselukohdan tai sitten kokonaan jumittua. Se tekee tota todella useasti.
Sen kun ne korjais, niin noiden katselu olisi mukavampaa. Sama bugi on android tv:llä, android laitteella ja ipadilla Kodissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
385
Se sen oma clientti on surkea, mutta Kodin kautte se käyttää Kodin käyttöliittymää toisin kuin Plex. Siten olen sitä pelkästään käyttänyt mitä nyt tänään testasin pikaiseen sén omaa clienttia.
Kodin surkein homma on pitkään ollut bugi ainakin Twitcistä tallennetuissa videoissa missä kelatessa se saattaa hypätä johonkin 26 tuntiin ja siten hukata sen katselukohdan tai sitten kokonaan jumittua. Se tekee tota todella useasti.
Sen kun ne korjais, niin noiden katselu olisi mukavampaa. Sama bugi on android tv:llä, android laitteella ja ipadilla Kodissa.
Ootko testannut Embyyn perustuvaa ilmaista serveriä Jellyfin?
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
33
Se sen oma clientti on surkea, mutta Kodin kautte se käyttää Kodin käyttöliittymää toisin kuin Plex. Siten olen sitä pelkästään käyttänyt mitä nyt tänään testasin pikaiseen sén omaa clienttia.
Kodin surkein homma on pitkään ollut bugi ainakin Twitcistä tallennetuissa videoissa missä kelatessa se saattaa hypätä johonkin 26 tuntiin ja siten hukata sen katselukohdan tai sitten kokonaan jumittua. Se tekee tota todella useasti.
Sen kun ne korjais, niin noiden katselu olisi mukavampaa. Sama bugi on android tv:llä, android laitteella ja ipadilla Kodissa.
Onhan Kodille olemassa tuo PlexKodiConnect (croneter/PlexKodiConnect), jolla saa Plexin Kodin käyttöliittymään. Jonkin verran konffaustahan se vaatii, mutta ainakin itse sain sen toimimaan kuten halusin.

Combine the best frontend media player Kodi with the best multimedia backend server Plex

PKC synchronizes your media from your Plex server to the native Kodi database. Hence:

  • Use virtually any other Kodi add-on
  • Use any Kodi skin, completely customize Kodi's look
  • Browse your media very fluently (cached artwork)
  • Automatically get additional artwork (more than Plex offers)
  • Use Plex features with a Kodi interface
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Ootko testannut Embyyn perustuvaa ilmaista serveriä Jellyfin?
Siihen ei ole olemassa Synologyyn suoraan asennuspakettia, koska sen tekijä ei osaa sitä tehdä ja tarvisi apua siihen.
Siksi en ole sitä kokeillut, mutta se kyllä kiinnostaisi. Voisi kuvitella, että kenties tänä vuonna se saisi tuohon Synologyyn suoraan asennettua.
Onhan Kodille olemassa tuo PlexKodiConnect (croneter/PlexKodiConnect), jolla saa Plexin Kodin käyttöliittymään. Jonkin verran konffaustahan se vaatii, mutta ainakin itse sain sen toimimaan kuten halusin.
Testasin sitä, mutta itse en osannut sitä saada toimimaan. Sinänsä harmi.


[EDIT]
Tarkoitus olisi ostaa jossain välissä ODROID N2 - CoreELEC Edition mediakoneeksi ja asentaa siihen serveri softa. Pitää kokeilla sitten uudestaan noita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
29
En ole ihan varma, onko tämä oikea ketju kysymyksilleni, mutta yritetään. Yritin ottaa käyttöön Plexin uudessa Panasonicin televisiossa käyttäen läppäriä Plexin mediaserverinä. Itse asiassa asennus oli yllättävän kivuton ja helppo. Onnistuin jopa musiikkia ja videoita streamaamaan läppäriltä televisiossa.

Yksi ongelma kuitenkin ilmeni .ts-videotiedostojen toistamisessa. Vaikuttaisi, että Plexissä on joku ongelma, joka estää .ts-tiedostojen kelaamisen; mikäli kelausta yrittää, niin tiedosto alkaa aina toistumaan uudelleen alusta. Plexin ketjuja tutkineena näyttäisi, että tämä on joku yleisempikin ongelma, mihin ratkaisua ei kai oikein ole olemassa. Vai onko?

Nuo omat .ts-tiedostot ovat ladattu Elisa Viihteestä ja olisin siis halunnut toistaa niitä läppäriltä televisiossa mahdollisimman helposti ja vaivattomasti (kelaaminen mainoksien vuoksi on toki pakollista). Tähän asti olen liittänyt läppärin suoraan televisioon kiinni, mutta minusta siinä on ollut jotain nykimistä kuvassa; johtunee frame ratejen eroista tai jotain, mutta en ole oikein onnistunut niitä ratkaisemaan. (Videot ovat kai 25/50 fps, mutta näytölle tulee 60Hz, mistä tuo nykyminen voisi johtua.) Ts-tiedostot voisi kai muuttaa johonkin toiseen muotoon, mutta siinä on sitten oma vaivansa, ja aikaa kuluu.

Minulla on myös Xiaomi Mi Box S -android-TV, jossa on suoraankin Elisa Viihde sovellus, mutta kuvanlaatu on siinä varsin kehno. Tämän vuoksi olen ladannut tiedostoja Elisa Viihde X Media Managerin avulla, ja sitten toistanut tietokoneen avulla näitä.

Onkohan tähän jotain ehdotuksia ratkaisuksi? Kodi on ilmeisesti jotenkin vähään samaan tarkoituksen suunniteltu kuin Plex, mutta se(kään) ei ole minulle entuudestaan tuttu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Testasin sitä, mutta itse en osannut sitä saada toimimaan. Sinänsä harmi.
PlexKodiConnectin yhteydessä auttaa tosiaan se, että vähän lueskelee vaikka PKC:n wikiä ja vaikka googlailee asioita mikä jää epäselväksi. Jos sen jaksaa tehdä, niin sitten mielestäni Plex Media Server + Kodi (PKC:lla) on aivan lyömätön yhdistelmä ja siitä saa juuri sellaisen kuin haluaa. Varsinkin vielä kun vaihtaa Kodin perusskinin johonkin toiseen. Niitä muita skinejä kun pystyy muokkaamaan haluamakseen paljon vapaammin.

En itsekään ensi alkuun tiennyt yhtään miten PKC:tä käyttäisin mutta joitakin iltoja opettelin ja testailin ja lueskelin tutoriaaleja ja katsoin youtuubista jotain ohjevideoita, niin johan alkoi pelittämään. Itselläni oli juuri se sama jutttu, että Plexin oma mediatoistin on liian kökkö ja halusin päästä käyttämään plexiä kodin kautta. Ja sitten löysin PKC:n.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
810
Nostellaas tätäkin ketjua hiukan. @KLF Sulla on hdhomerun verkossa ja plex ei jaksa HD-kanavia? Millainen palvelin/prossu ja onko GPU:ta käytössä?
Voisikos esim. Synon DS1520+ (Prossu J4125) prossu ja GPU riittää pyörittämään myös HD-kanavia? Ajatus olisi jos saisi tuolla Synolla pyörimään plexin suoraan. Transcoodaus myös kännyköihin, lähdematsku on käytännössä 1080-laatua. Iso osa pyörii ilman transkoodausta, toki tekstejä tarvitaan.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 869
Microserver Gen8 jossa dualcore i3-3220 mutta plex on virtuaalikoneessa eikä saa käytettyä prossua tehokkaasti. Koneen pääasiallinen tarkoitus ei ole plexin pyörittäminen, se on vaan muuten toiminut siedettävästi niin en ole saanut mitään aikaiseksi.

Testasin pari viikkoa sitten läppärillä: asensin siihen plexin ja myös hd kanavat toimi ihan hyvin, kiitos intel quicksyncin vai mikälie. Tallentamista en kokeillut. Tuossa koneessa on joku i5 7200u tms prossuna.

Nyt suunnitelmana onkin päivittää nas-palvelinta raudalla joka kävisi myös plexille. Microserver saa jäädä kaikkeen muuhun käyttöön.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
326
Miten hyvin plex soveltuisi kuvien selailuun nas purkilta?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Miten hyvin plex soveltuisi kuvien selailuun nas purkilta?
Ihan asiallisesti. Aika vähän itsellä tuontyylisistä ohjelmista kokemusta, mutta kun varmuuskopiot on nassille ajettu, niin laitoin myös ne kuvakansiot plexiin. Kyllä sillä kaikki löytyy ja kännykälläkin voi kuvia kaivella. Selkeydestä tai helppoudesta paha sanoa, kun ei ole oikein vertailukohtia. Lightroomia ja photaria tulee siis kuvien kanssa muuten käytettyä.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
Onko joku keino varmistaa, että esim. telkkari käyttää Plexiä kotona lanin eikä internetin kautta?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
326
Nyypä kysmys, mutta onko telkkarilla tarkoitus kirjautua omilla tunnuksilla sisään vai kannattaako tehdä sille omat tunnuksensa?
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 869
Riippuu siitä, kuka sitä telkkaria käyttää. Lasten telkkarissa pitäisi näkyä varmaan hiukan eri ohjelmat mitä aikuisten telkkarissa :)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
326
Riippuu siitä, kuka sitä telkkaria käyttää. Lasten telkkarissa pitäisi näkyä varmaan hiukan eri ohjelmat mitä aikuisten telkkarissa :)
No tämä totta kanssa, mutta tässä vaiheessa ajattelin yleisellä tasolla. Omat tunnukset on kuitenkin ne päätunnukset, jolla voi tehdä kaikkea. En ole vielä ehtinyt tutustumaan telkkarin käyttöliittymään, että voiko siellä sit saada ns harmia aikaiseks admin tunnuksilla? Jos voi, niin sitten ehkä kannattanee luoda vain "kateslu" tunnukset..

EDIT: ja sellainen lisäkysymys, että saako tuolla plex passilla näkyviin suomen tv kanavia?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 481
No tämä totta kanssa, mutta tässä vaiheessa ajattelin yleisellä tasolla. Omat tunnukset on kuitenkin ne päätunnukset, jolla voi tehdä kaikkea. En ole vielä ehtinyt tutustumaan telkkarin käyttöliittymään, että voiko siellä sit saada ns harmia aikaiseks admin tunnuksilla? Jos voi, niin sitten ehkä kannattanee luoda vain "kateslu" tunnukset..
Telkkarissahan on itsellä ainakin vain appi, joka on tyyliiä Netflix eikä siellä taida kauheasti asetuksia olla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
793
Plex Pass (lifetime) 25% alennuksessa koodilla SURVIVETHESEASON


Jos valitsee maksutavaksi PayPal ja maaksi Brasilian, tililtä veloitetaan 62€. Toimi vielä vartti sitten.

HDR to SDR Tone Mapping | Plex Support Tämä julkaistiin juuri pari päivää sitten, meinasin siirtyä Jellyfiniin tämän ominaisuuden puuttumisen takia, mutta nyt sai Plex uuden Pass-asiakkaan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
982
HDR to SDR Tone Mapping | Plex Support Tämä julkaistiin juuri pari päivää sitten, meinasin siirtyä Jellyfiniin tämän ominaisuuden puuttumisen takia, mutta nyt sai Plex uuden Pass-asiakkaan.
Meinasin juuri tulla linkkaamaan tuota samaa. Äsken testattu Android puhelimella omalta NAS:lta (i3 8100 hoitaa transkoodausta). Hyvin toimii pikaisen testin perusteella, ei oleellista muutosta suorituskyvyssä verrattuna transkoodaukseen ilman tone-mappingia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 654
Viestejä
4 317 724
Jäsenet
72 083
Uusin jäsen
jooa tornberg

Hinta.fi

Ylös Bottom