En itse ole oikein koskaan ymmärtänyt VR sickness ilmiötä, kunnes se sattui itselle. Laitteena PSVR2 ja meni hetki ennenkuin ymmärsin että asetukset olivat väärin. Tuolloin olin säätänyt asetukset muuten kohdilleen Gran Turismoon mutta kun aloin pelaamaan nojasin soffalle, eli laite joutui n. 40-60 senttiä taaemmaksi kuin vielä pelialuetta säätäessä. Lopputuloksena ajoin autoa pelisession ajan hieman väärästä asennosta ja kyllähän siitä motion sickness iski.Riippuu pelistä ja yksilöstä. Väittäisin, että suurin osa tottuu, mutta alussa sessioiden pitää olla niin lyhyitä, että jos tulee pahaa oloa niin lopettaa heti.
Roomscale pelit missä kaikki liike on elimistölle luonnollista ei juurikan aiheuta pahaa oloa. Pahin mulle on joku tärisevä youtube video missä liikutaan tai autopeli. Ruumis kun ei liiku samalla tapaa kuin pää sanoo niin sieltä syntyy paha olo. Mulla kesti jotain 2vk pintaan gran turismon kanssa, että pääsi eroon kokonaan liikkeen tuomasta pahasta olosta. Ensimmäisien päivien pelisessiot alle 10 minuuttia.
Kuvanlaatu on myös mitä se on. Ei kannata odottaa jotain 4k hdr näytön tasoista kokemusta psvr2 hintaluokan vehkeestä.
imho. kannattaa hankkia psvr2, joku toinen sanoo edelleen että vr:lle ei ole mitään pelattavaa(wtf?).
Eli asetukset kuntoon, mukaanlukien näytön etäisyys silmistä sekä hajataiton asetukset sekä sekä oma peliasento. Itse väitän että suurin osa pahoinvoinnista tulee vääristä asetuksista. Ja ne on oltava just eikä melkein.
Oletko pelannut PSVR2 ja Horizon Call off the Mountain? Ei kyllä pikseleitä eikä rosoreunaa erota, todella smooth kokemus kuvanlaadullisesti. Myös Star Wars Tales from the Galaxy's' Edge on upeaa katsottavaa. Lisänä OLED + HDR + eye track, jota voidaan käyttää parantamaan kuvanlaatua juuri siellä missä katse milloinkin on. Miksi käyttää prosessointitehoa koko kuva-alan parantamiseen kun se minne katsotaan on vain merkityksellistä? Myös Digital Foundryn revikka sanoi että oikeastaan tarkinta kuvaa tähän mennessä VR pelaamisessa.. tottakai pelistä riippuen. Sanoisin että tekniikka näissä on kunnossa, pelivalikoima vielä suppea.