PlayStation VR2 -keskustelu

Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
312
Riippuu pelistä ja yksilöstä. Väittäisin, että suurin osa tottuu, mutta alussa sessioiden pitää olla niin lyhyitä, että jos tulee pahaa oloa niin lopettaa heti.

Roomscale pelit missä kaikki liike on elimistölle luonnollista ei juurikan aiheuta pahaa oloa. Pahin mulle on joku tärisevä youtube video missä liikutaan tai autopeli. Ruumis kun ei liiku samalla tapaa kuin pää sanoo niin sieltä syntyy paha olo. Mulla kesti jotain 2vk pintaan gran turismon kanssa, että pääsi eroon kokonaan liikkeen tuomasta pahasta olosta. Ensimmäisien päivien pelisessiot alle 10 minuuttia.

Kuvanlaatu on myös mitä se on. Ei kannata odottaa jotain 4k hdr näytön tasoista kokemusta psvr2 hintaluokan vehkeestä.

imho. kannattaa hankkia psvr2, joku toinen sanoo edelleen että vr:lle ei ole mitään pelattavaa(wtf?).
En itse ole oikein koskaan ymmärtänyt VR sickness ilmiötä, kunnes se sattui itselle. Laitteena PSVR2 ja meni hetki ennenkuin ymmärsin että asetukset olivat väärin. Tuolloin olin säätänyt asetukset muuten kohdilleen Gran Turismoon mutta kun aloin pelaamaan nojasin soffalle, eli laite joutui n. 40-60 senttiä taaemmaksi kuin vielä pelialuetta säätäessä. Lopputuloksena ajoin autoa pelisession ajan hieman väärästä asennosta ja kyllähän siitä motion sickness iski.

Eli asetukset kuntoon, mukaanlukien näytön etäisyys silmistä sekä hajataiton asetukset sekä sekä oma peliasento. Itse väitän että suurin osa pahoinvoinnista tulee vääristä asetuksista. Ja ne on oltava just eikä melkein.

Oletko pelannut PSVR2 ja Horizon Call off the Mountain? Ei kyllä pikseleitä eikä rosoreunaa erota, todella smooth kokemus kuvanlaadullisesti. Myös Star Wars Tales from the Galaxy's' Edge on upeaa katsottavaa. Lisänä OLED + HDR + eye track, jota voidaan käyttää parantamaan kuvanlaatua juuri siellä missä katse milloinkin on. Miksi käyttää prosessointitehoa koko kuva-alan parantamiseen kun se minne katsotaan on vain merkityksellistä? Myös Digital Foundryn revikka sanoi että oikeastaan tarkinta kuvaa tähän mennessä VR pelaamisessa.. tottakai pelistä riippuen. Sanoisin että tekniikka näissä on kunnossa, pelivalikoima vielä suppea.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Eli asetukset kuntoon, mukaanlukien näytön etäisyys silmistä sekä hajataiton asetukset sekä sekä oma peliasento. Itse väitän että suurin osa pahoinvoinnista tulee vääristä asetuksista. Ja ne on oltava just eikä melkein.

Oletko pelannut PSVR2 ja Horizon Call off the Mountain? Ei kyllä pikseleitä eikä rosoreunaa erota, todella smooth kokemus kuvanlaadullisesti. Myös Star Wars Tales from the Galaxy's' Edge on upeaa katsottavaa. Lisänä OLED + HDR + eye track, jota voidaan käyttää parantamaan kuvanlaatua juuri siellä missä katse milloinkin on. Miksi käyttää prosessointitehoa koko kuva-alan parantamiseen kun se minne katsotaan on vain merkityksellistä? Myös Digital Foundryn revikka sanoi että oikeastaan tarkinta kuvaa tähän mennessä VR pelaamisessa.. tottakai pelistä riippuen. Sanoisin että tekniikka näissä on kunnossa, pelivalikoima vielä suppea.
Ei ollut mulla asetuksista kiinni. G-voimien puute ja esimerkiksi jarruttaessa silmät sanoi vauhti vähenee, mutta elimistö jatkoi matkaa eteenpäin kuin olisi jäällä liukunut. Aiheutti g-voimien puute todella pahaa oloa. Pari viikkoa kesti tottua.

Call of the mountain on järkyttävä blurrifest. 60fps-120fps reprojisio on todella huono tällä hetkellä. Onneksi siihen on huhuttu tulevan päivitystä, joka parantaa tilannetta oleellisesti.

En ole eka vr-rodeossa. VR laitteet ollut talossa oculuksen dk2 ajoista lähtien.

Allaoleva setup gt7:sta varten. Voi pelata vr tai monitori

1694619450938.png
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Itse väitän että suurin osa pahoinvoinnista tulee vääristä asetuksista. Ja ne on oltava just eikä melkein.
Se on ihan henkilöstä kiinni mistä se pahoinvointi tulee jos on tullakseen.
Esim mulla liian hitaasti kääntyvä kamera on se ainoa asia joka saattaa tuota aiheuttaa, Muuten ruutu saa kyllä kieppua ihan mihin suuntaan vaan kunhan se liike on tarpeeksi nopea.
Tuli tuo taas huomattua kun walkaboutissa etsein niitä piilotettuja palloja lentomoodissa ja kääntelin kameraa tasaisen hitaasti jotta ehdin sitten myös näkemään ne pallot.
Tunnin jälkeen oli pakko lopettaa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Se on ihan henkilöstä kiinni mistä se pahoinvointi tulee jos on tullakseen.
Esim mulla liian hitaasti kääntyvä kamera on se ainoa asia joka saattaa tuota aiheuttaa, Muuten ruutu saa kyllä kieppua ihan mihin suuntaan vaan kunhan se liike on tarpeeksi nopea.
Tuli tuo taas huomattua kun walkaboutissa etsein niitä piilotettuja palloja lentomoodissa ja kääntelin kameraa tasaisen hitaasti jotta ehdin sitten myös näkemään ne pallot.
Tunnin jälkeen oli pakko lopettaa.
Pahin mulle ollut half life alyx tateista smooth walk ja smooth käännös. Tuntuu täysin luonnottomalta tateista tehty liike kun elimistö on paikallaan. Roomscale, teleport ja tatista käännös isompina palasina niin ei minkäänlaista pahoinvointia.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Pahin mulle ollut half life alyx tateista smooth walk ja smooth käännös. Tuntuu täysin luonnottomalta tateista tehty liike kun elimistö on paikallaan. Roomscale, teleport ja tatista käännös isompina palasina niin ei minkäänlaista pahoinvointia.
Ai sulla on noin herkässä. Mun eka smooth loco kokemus oli re7 ja sitäkin pystyin pelaamaan nelisen tuntia ennen kuin täytyi lopettaa ja seuraavana päivänä ei ollut enää mitään ongelmaa.
Sekin oli hassu tunne kun ekaa kertaa pelasin driveclubia ja kun auto lähti sladiin niin tuntui kuin olisi itse liukunut sohvalla. Valitettavasti tuo tunne katosi muutaman kisan jälkeen eikä ole enää tullut takaisin.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
312
Ei ollut mulla asetuksista kiinni. G-voimien puute ja esimerkiksi jarruttaessa silmät sanoi vauhti vähenee, mutta elimistö jatkoi matkaa eteenpäin kuin olisi jäällä liukunut. Aiheutti g-voimien puute todella pahaa oloa. Pari viikkoa kesti tottua.

Call of the mountain on järkyttävä blurrifest. 60fps-120fps reprojisio on todella huono tällä hetkellä. Onneksi siihen on huhuttu tulevan päivitystä, joka parantaa tilannetta oleellisesti.

En ole eka vr-rodeossa. VR laitteet ollut talossa oculuksen dk2 ajoista lähtien.

Allaoleva setup gt7:sta varten. Voi pelata vr tai monitori

Toisin sanoen sun aivot eivät kykene erottamaan että kyse on pelistä, eikä siinä sen kummempaa. VR tuttua itsellenikin jo vuosien takaa, enkä oikein voi allekirjoittaa mainitsemieni pelien blurrifestelejä, toisaalta en kyllä sano etteikö mahdollista pelin eri laite/softakombinaatioilla
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Heh, sitten meitä on kolme. Taisin jaksaa 3 kertaa ajaa granturismoa ja sitten sitä varten hankitut rigit lähti vaatehuoneeseen. Beatsaberiin on pari biisi pakettia tullut ostettua mutta molemmissa pelannut kerran biisit läpi ja se on siinä. No Mans Skyn ostin ja kokeilin mutta grafiikka oli niin kamala että lopetin samantien, nyt se on kuulemma korjattu mutta katsotaan ehtiikö sitä koskaan kokeilemaan.
Täältä ilmottautuu neljäs...

Alkuhuuma oli valtaisa. Harrastelin GT7:kaa mutta kun en muutenkaan välitä paskan vertaa autopeleistä niin alkuwowin jälkeen se jäi; täältä löytyneen kikan avulla ajelin ziljoonatolkulla rahaa ja ostelin pirssejä mutta ei siitä sen enempää kostunu mutta:

Horizoni oli lyhyt mutta mahtava! normaaleissa horizoneissa oon jaksanut vääntää plattarin ja niin tässäkin ja pettymys oli suuri kun se oli sitten ohi, ei jääny enää mitään minkä pariin palata :sad:

Ja tietenkin Resident evili... voi jessus että oli vr -enskertalaiselle elämys vääntää se läpi... Senjälkeen mietin että tässähän riittäisi innostusta vääntää uudestaan ja hakata vaikka plattari jos pystyy mutta... Eihän tässä saatana ollu trophyjä ollenkaan! Mietin sitä kyllä pelatessa mutta aattelin aina että ilmoitukset on otettu pois ettei mee tunnelma. Eli ei jaksa, pitäkööt tunkkinsa.

Vasta noiden jälkeen aloitin projektin WD: saints & sinnersin joka paskemman grafiikan takia ois pitäny pelata ennen ressua mutta menihän tuokin että jaksoi läpi vääntää mutta ei sen kummempaa.

Sitten muutamia pikkupelejä tuli harrasteltua, Reziä ja Thumperia ja sitä uutta lemmingsiä mutta sitten jäi lasit laatikkoon kuukausiksi. Sitten yks päivä vaan hoksasin että ei helvetti, ihan sama pistää myyntiin kun ei kerran ole käyttöä ja kaikenkukkuraksi talloon ilmesty jackrusselinpentu vuos sitten kuolleen tilalle joten järki ei ois kestäny muutenkaan sitä jännäämistä jos se kerkee puremaan johtoja...

Saipahan tosta rahaa että päätin ostaa uudet kajarit ps5:sen tulevaa atmos -päivitystä varten joka tuli just tänään mutta jäi tuosta kytemään kuitenkin kuume jospa vaikka langaton Quest3...

Kiitos psvr2 lyhyestä tuttavuudesta, oli mahtava elämys! :love:
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Toisin sanoen sun aivot eivät kykene erottamaan että kyse on pelistä, eikä siinä sen kummempaa. VR tuttua itsellenikin jo vuosien takaa, enkä oikein voi allekirjoittaa mainitsemieni pelien blurrifestelejä, toisaalta en kyllä sano etteikö mahdollista pelin eri laite/softakombinaatioilla
gt7, horizon ja muutama muu peli käyttävät sonyn reprojisiota. Pelit renderöidään 60fps ja muutetaan 120fps yhdistämällä kaksi perättäistä framea yhteen. Jos peräkkäisissä frameissa on iso muutos niin tulee järkyttävä haamukuva yhdistämisestä. Jos ero kuvissa on pienempi niin tulee suttua/blurria. Ero reprojisio vs. natiivi on iso. Helpoiten huomaa vaikka gt7:ssa kun ajaa eteenpäin ja katsoo sivuikkunasta ulos. En tosin suosittele tätä efektiä etsimään, jos et sitä nyt näe.


Onneksi reprojisioon on tulossa korjausta. Tai näin ainakin väittää eräs pelidevaaja. Reprojisiota voisi yrittää parantaa vaikkapa liikevektoreiden avulla. Kompensoi liikettä eikä vain liimata kahta erillistä kuvaa yhteen.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
312
gt7, horizon ja muutama muu peli käyttävät sonyn reprojisiota. Pelit renderöidään 60fps ja muutetaan 120fps yhdistämällä kaksi perättäistä framea yhteen. Jos peräkkäisissä frameissa on iso muutos niin tulee järkyttävä haamukuva yhdistämisestä. Jos ero kuvissa on pienempi niin tulee suttua/blurria. Ero reprojisio vs. natiivi on iso. Helpoiten huomaa vaikka gt7:ssa kun ajaa eteenpäin ja katsoo sivuikkunasta ulos. En tosin suosittele tätä efektiä etsimään, jos et sitä nyt näe.


Onneksi reprojisioon on tulossa korjausta. Tai näin ainakin väittää eräs pelidevaaja. Reprojisiota voisi yrittää parantaa vaikkapa liikevektoreiden avulla. Kompensoi liikettä eikä vain liimata kahta erillistä kuvaa yhteen.
Toisaalta tuo ei ole PSVR2 johtuva asia, sillä konsoli tekee käytännössä työt näiden lasien kanssa pelatessa. Ja en tosiaan ole huomannut efektiä,pitääpä alkaa etsimään. VR on vähän semmonen juttu että jotkut vain ovat herkempiä kaikelle in-game tapahtumille kuin toiset

Kohta varmaan alkaa tulemaan näitä itseä kiinnostavia pelejä ovat jo jonkin aikaa olleet kehityksessä



Myös project wingan on luvattu mutta tästä kovin vähän vielä tietoa.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
En tosin suosittele tätä efektiä etsimään, jos et sitä nyt näe.
Sama homma muran kanssa. Mä olen kateellinen niille jotka ei sitä huomaa sillä mulla tuo oli eka asia jonka huomasin heti kun aloin pelaamaan ja varsinkin gran turismossa sen huomaa väkisinkin kun maisemat on lähinnä tasaisen väristä taivasta, ruohikkoa tai radan pintaa.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
807
Kohta varmaan alkaa tulemaan näitä itseä kiinnostavia pelejä ovat jo jonkin aikaa olleet kehityksessä

Toi kiinnostaa muakin. Ja joku rallipeli olis myös jees, en oo oikeen autopeli-ihmisiä muuten (sen takia GT7 onkin jäänyt pölyä kerään) mutta rallipelit on olleet ihan hauskoja jo "KilinKolin" ralleista alkaen.

Enkä oo mikään kultasilmä näissä, ellei joku erityisesti hyppää silmille niin enemmän painoarvoa on itse pelillä minkälainen se on ja kiinnostaako, kuin tekniset seikat. Omat rajoitteensa näissä kaikissa laseissa on mutta käyttömukavuus yms. on omalla mittarilla PSVR2:ssa parasta mitä oon omistanut.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Tässä olis nyt se seuraava video jonka sanoin silloin maaliskuussa tekeväni kunhan innostun taas pelaamaan vr pelejä.
Niitä vaan oli kertynyt tässä melkein puolen vuoden paussin aikana kohtuu määrä joten videosta tuli kohtuu iso.
Jopa niin iso, että se oli pakko jakaa kahtia kun pleikan sharefactory ei suostu rendaamaan yli tunnin videota vaikka projektin maksimi pituus on 80 minsaa. Jäi kahdeksasta minuutista kiinni.

Sama tyyli mitä edellisessäkin eli kirjoitin kaiken valmiiksi ja yritin editoida niin, että ruudulla näkyy se mistä puhun ja jos siellä on mainoksia välissä niin ne ei ole mun laittamia, koska en ole monetisoinut kanavaani.
Toivottavasti edes joku hyötyy jotain sillä mulla meni kolmen päivän aikana 25 tuntia tuon tekemiseen.

Toisen videon rytmipeli osiossa on tietenkin taas biisien maistiaisia tarjolla ja jokaisen metallimusiikin ystävän suoranainen velvollisuus on tsekata ja sen jälkeen testata ragnarock.
Dyschronia on myös nyt mun vuoden peli, mutta se on niin pienen porukan mieleen ettei se varmaan ketään muuta edes kiinnosta.



Saints & sinners chapter 2: retribution 00:00
Organ quarter 06:00
Afterlife VR 08:40
Dyschronia chronos alternate 10:27
Red matter 2 13:08
Hubris 16:08
Crossfire: sierra squad 19:38
Another fisherman's tale 24:18
The last worker 26:04
Budget cuts ultimate 28:40
Altair breaker 31:54
Synapse 36:14
Awesome asteroids 40:10
VR skater 41:05
Zombieland headshot fever 44:17
Green hell 46:36



Walkabout minigolf 00:00
Kizuna Ai: touch the beat 02:24
Unplugged: air guitar 05:20
Ragnarock 10:37
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Tässä olis nyt se seuraava video jonka sanoin silloin maaliskuussa tekeväni kunhan innostun taas pelaamaan vr pelejä.
Niitä vaan oli kertynyt tässä melkein puolen vuoden paussin aikana kohtuu määrä joten videosta tuli kohtuu iso.
Jopa niin iso, että se oli pakko jakaa kahtia kun pleikan sharefactory ei suostu rendaamaan yli tunnin videota vaikka projektin maksimi pituus on 80 minsaa. Jäi kahdeksasta minuutista kiinni.

Sama tyyli mitä edellisessäkin eli kirjoitin kaiken valmiiksi ja yritin editoida niin, että ruudulla näkyy se mistä puhun ja jos siellä on mainoksia välissä niin ne ei ole mun laittamia, koska en ole monetisoinut kanavaani.
Toivottavasti edes joku hyötyy jotain sillä mulla meni kolmen päivän aikana 25 tuntia tuon tekemiseen.

Toisen videon rytmipeli osiossa on tietenkin taas biisien maistiaisia tarjolla ja jokaisen metallimusiikin ystävän suoranainen velvollisuus on tsekata ja sen jälkeen testata ragnarock.
Dyschronia on myös nyt mun vuoden peli, mutta se on niin pienen porukan mieleen ettei se varmaan ketään muuta edes kiinnosta.



Saints & sinners chapter 2: retribution 00:00
Organ quarter 06:00
Afterlife VR 08:40
Dyschronia chronos alternate 10:27
Red matter 2 13:08
Hubris 16:08
Crossfire: sierra squad 19:38
Another fisherman's tale 24:18
The last worker 26:04
Budget cuts ultimate 28:40
Altair breaker 31:54
Synapse 36:14
Awesome asteroids 40:10
VR skater 41:05
Zombieland headshot fever 44:17
Green hell 46:36



Walkabout minigolf 00:00
Kizuna Ai: touch the beat 02:24
Unplugged: air guitar 05:20
Ragnarock 10:37
Peukutan pelkästään edellisen videon ja sisällysluettelon perusteella, vaikka en tätä vielä ehtinyt katsomaankaan.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
667
Tuleeko teille usein sitä ilmoitusta, että jotain ongelmaa kapuloiden seurannassa ja vältä kirkasta valoa blaablaablaa? Tuntuu, että se tulee hirveän usein kun huitoo menemään horizonissa tai star warssissa. Ihan sama onko pimeä tai valoisa huone.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Tuleeko teille usein sitä ilmoitusta, että jotain ongelmaa kapuloiden seurannassa ja vältä kirkasta valoa blaablaablaa? Tuntuu, että se tulee hirveän usein kun huitoo menemään horizonissa tai star warssissa. Ihan sama onko pimeä tai valoisa huone.
Mulle ei ole koskaan tullut tuollaista. Huoneen katossa yks energiasäästölamppu ja pimennysverhot ikkunoissa.
Ootko kokeillut puhdistaa ne headsetin kamerat? Jos vaikka olet vahingossa tahrinut ne sormenjälkiin.
Hieman kaukaa haettu, mutta tuo on ratkaissut joidenkin seuranta ongelmat.

Myös se vaikuttaa jos huoneen seinät on samaa tasaista väriä ja joku minimalistinen valkoinen huone on varmaan pahin mahdollinen paikka pelata, mutta mun käsityksen mukaan tuo vaikuttaa lähinnä siihen kuinka hyvin se headset itse osaa seurata ympäristöä eikä niinkään liity ohjaimien seurantaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Tuleeko teille usein sitä ilmoitusta, että jotain ongelmaa kapuloiden seurannassa ja vältä kirkasta valoa blaablaablaa? Tuntuu, että se tulee hirveän usein kun huitoo menemään horizonissa tai star warssissa. Ihan sama onko pimeä tai valoisa huone.
Uudesta lähtien näitä on näkynyt satunnaisesti. Pimeässä huoneessa on omat ongelmansa ja liian kirkkaassa samaten, varsinkin sitten jos on muutenkin vaalea huone.

Sieltä asetuksista saa laitettua päälle avustimen tähän, joka lisää tv-ruudun ympärille kuvioidut reunukset ja se auttaa hieman seurannassa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
525
Tuleeko teille usein sitä ilmoitusta, että jotain ongelmaa kapuloiden seurannassa ja vältä kirkasta valoa blaablaablaa? Tuntuu, että se tulee hirveän usein kun huitoo menemään horizonissa tai star warssissa. Ihan sama onko pimeä tai valoisa huone.
Mulla ainakin herjaa tuota silloin jos tulee pidemmän aikaa pidettyä kapuloita pois kameroiden näkökentästä. Tuon Crossfiren kanssa itsellä eniten ilmennyt.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
667
Kiitos kaikille, pitääpä testailla kameroiden puhdistusta ja avustimien päälle laittoa! Toivottavasti jesaa, niin pääsee takaisin Star Warsin pariin!
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Paperbeast peli ja resident evil4 vr moodi psvr2:lle tulossa.





Tulispa frisbeegolf peli. sports championsissa tms. oli ihan kiva frisbeenheittely move-ohjaimella. Jotain samantyylistä mutta hieman realistisempana niin vois viedä tunteja elämästä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Hyvä tiedostaa että koko peliä ei voi pelata PSVR2:lla, ainoastaan kuusi erityisesti PSVR2:lle räätälöityä tehtävää löytyy.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Kasa uusia/ainakin psvr2:en kannalta uusia pelejä tulossa. Osassa cross buy, eli jos oli jo psvr1 versio jemmassa niin psvr2 versio ilmainen. Linkin päästä lisää pelien tube videoita niin voi katsoa miltä näyttää. Ehkä tuosta jotain pelattavaa löytyy?
Koodi:
Pixel Ripped 1995 - October 3
Project Wingman: Frontline 59 - October 3
Waltz of the Wizard - October 3
Red Matter - October 5
Angry Birds VR: Isle of Pigs - October 10
BLINNK and the Vacuum of Space - October 10
Propagation: Paradise Hotel - October 12
Tennis on Court - October 17
The 7th Guest VR - October 19
Vertigo 2 - October 24
Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord - October 26
Journey to Foundation - October 26
The Foglands - October 31
MADiSON VR - Halloween 2023
Phasmophobia - October 2023





 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Ja jos kumpikin red matter on vielä kokematta niin tarjolla on myös paketti jossa tulee molemmat 40e hinnalla kun taas erikseen ostettuna ne on kympin enemmän.
Vaikka kumpikin on sellaisia n.5 tunnin kokemuksia joissa lähinnä tutkitaan paikkoja, ratkotaan pulmia ja luetaan kaikki mahdolliset laput ja muut niin kyllä ne tuon 40e hinnan arvoisia on jos tuollaiset pelit vaan kiinnostaa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 861
Näitä kun saa muutaman tunnin käytettyjä kolmeen sataan, ni pistin ostaen tiedostaen sen ettei niille juuri käyttötunteja tule minullakaan.
Valve Indexit oli PC puolella ja kovin satunnaista oli käyttö niilläkin.
Kiva päästä kuitenkin vertaamaan.
PSVR1 en pystynyt käyttämään ajopeleissä pahoinvoinnin takia, Indexeillä ei ollut minkäänlaista ongelmaa sen suhteen missään vaiheessa.

Ilmeisesti joitain pelejä voi pelata myös DualSense ohjaimella VR:n kanssa, kuten GT7 ?!
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Taas olis nippu pelejä käsittelyssä.
Bulletstorm näyttää oikeasti paremmalta mitä videolla ja galaxy kart sai tänään myös kolme uutta rataa joten nyt niitä on 15.
Nyt voikin taas tyytyväisenä laittaa vr lasit takaisin laatikkoon vaikka koko loppu vuodeksi. Riippuu siitä mitä kaikkea metron lisäksi tulee.
Ihan tarpeeksi tullut huidottua tässä alkuvuoden aikana joten kyllä taas osaa arvostaa sitä, että voi vaan istua ohjain kourassa :D



RE4 remake VR 00:36
7th guest 04:45
Journey to foundation 07:15
Peaky blinders: the kings ransom 10:46
Ghostbusters: rise of the ghost lord 12:37
Galaxy kart 16:53
Ruinsmagus complete 18:39
Vertigo 2 22:41
Switchback 26:46
Bulletstorm VR 29:37
The last clockwinder 33:21
Project wingman 35:50
Hellsweeper VR 37:58
Ancient dungeon VR 42:29
Koi-koi love blossoms 46:09



Arizona sunshine 2 00:00
Ven VR adventure 04:28
Colossal cave VR 07:50
Propagation: paradise hotel 11:00
Vampire the masquerade justice 14:45
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Mulla on nyt pari viikkoa ollut käytössä tuollaiset doben silikoni päälliset noissa grip napeissa ja oli kyllä loistava ostos.
Kapasitiivinen tunnistus on toiminut kuten aina ja jos pelissä täytyy pitää nappia pohjassa niin se on paljon mukavampaa kun napit on selvästi koholla.
Tuossa tulee mukana myös päälliset jotka voi laittaa myös tuon kahvaosan päälle ja ne on n.4mm paksut ja sitten tulee myös liipaisimen päälliset.
Itse ostin koko paketin ihan vaan noiden grippi nappien päällisten takia ja muut heitin menemään kun niille ei ollut tarvetta.

ohjain.jpg
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
649
Taas olis nippu pelejä käsittelyssä.
Bulletstorm näyttää oikeasti paremmalta mitä videolla ja galaxy kart sai tänään myös kolme uutta rataa joten nyt niitä on 15.
Nyt voikin taas tyytyväisenä laittaa vr lasit takaisin laatikkoon vaikka koko loppu vuodeksi. Riippuu siitä mitä kaikkea metron lisäksi tulee.
Ihan tarpeeksi tullut huidottua tässä alkuvuoden aikana joten kyllä taas osaa arvostaa sitä, että voi vaan istua ohjain kourassa :D



RE4 remake VR 00:36
7th guest 04:45
Journey to foundation 07:15
Peaky blinders: the kings ransom 10:46
Ghostbusters: rise of the ghost lord 12:37
Galaxy kart 16:53
Ruinsmagus complete 18:39
Vertigo 2 22:41
Switchback 26:46
Bulletstorm VR 29:37
The last clockwinder 33:21
Project wingman 35:50
Hellsweeper VR 37:58
Ancient dungeon VR 42:29
Koi-koi love blossoms 46:09



Arizona sunshine 2 00:00
Ven VR adventure 04:28
Colossal cave VR 07:50
Propagation: paradise hotel 11:00
Vampire the masquerade justice 14:45
Kiitos näistä!
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
118
Itsellä tuli myytyä tämä laite. Erittäin pettynyt olin sen alkuhuuman jälkeen. Käytännössä muutamia julkaisuja lukuunottamatta pelit samoja, mitä noilla mobiilipiireillä pyöritetään Metan laseilla. Halvemmalla ja langattomasti.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
587
Itsellä tuli myytyä tämä laite. Erittäin pettynyt olin sen alkuhuuman jälkeen. Käytännössä muutamia julkaisuja lukuunottamatta pelit samoja, mitä noilla mobiilipiireillä pyöritetään Metan laseilla. Halvemmalla ja langattomasti.
Parit Metan lasit omistaneena en voi sanoa olevani ihan samaa mieltä. Mutta en ala vääntämään, makuasioita.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Parit Metan lasit omistaneena en voi sanoa olevani ihan samaa mieltä. Mutta en ala vääntämään, makuasioita.
Makuasioita kuten sanoit. Mun suosikit eli eniten pelaamaat vr pelit gran turismo 7 ja half life alyx. Kumpaakaan noista ei löydy quest3:lle.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
807
Itsellä tuli myytyä tämä laite. Erittäin pettynyt olin sen alkuhuuman jälkeen. Käytännössä muutamia julkaisuja lukuunottamatta pelit samoja, mitä noilla mobiilipiireillä pyöritetään Metan laseilla. Halvemmalla ja langattomasti.
Myös täällä nämä lasit tuli myytyä pois joulun aikaan. Aika äkkiähän noi kiinnostavimmat pelit tuli koluttua läpi eikä tulossakaan ollut oikein mitään. Saa nähä miten nämä menestyy jatkossa. Ostin tilalle halvalla Quest 2, enemmän niille on käyttöä PC:n kaverina muutenkin...
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Ei tuo VR pelaaminen toimi koskaan, koska ollaan lasit päässä eristäytyneenä huitomassa tyhjää. Ei sitä pidemmän päälle jaksa kukaan, vielä vähemmän vaimo/tyttöystävä/lapset/kaverit. Marginaalitouhuksi jää, joten pelinkehittäjiä ei kiinnosta.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Eilen kahtelin leffaa laseilla ja olihan se mukavaa, tosin tunnin jälkeen alkoi vähän painaa päässä. Kuva on iso. Ja sitten pitkästä aikaa turismoa. No itsellä ee oo muita ihmisiä vastustamassa käyttöä.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
118
Makuasioita kuten sanoit. Mun suosikit eli eniten pelaamaat vr pelit gran turismo 7 ja half life alyx. Kumpaakaan noista ei löydy quest3:lle.
On toki makuasioita. Mutta lähinnä ehkä se, miten tuota markkinoitiin. Itse ainakin olin siinä ymmärryksessä, että tulis edes jonkin verran enemmän kunnon julkaisuja. Suurin osa noista on sitä pikkupelikauhtaa, mikä ei kovin pitkälle kyllä konsolipuolella kanna, niinkuin ollaan nähty myynneissä. Tuo homma tulee tätä menoa kuolemaan samalla tavalla ku PSVR1. Nuo lasit maksoi kuitenki enemmän kuin esim. PS5 ja siihen GT7. Olisinko ostanut PS5 pelkän GT7:n takia? Enpä usko.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
118
Ja vielä, ettei tule väärinymmärryksiä, niin GT7 on pirun hieno kokemus ratilla ja polkimilla PSVR2:lla, mutta ei se loputtomiin kanna.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 410
Eikös kohta pitäisi tuolla niitä WWII ilmataistelu-pelejä yms. Itsellä ei vielä ole PSVR2:sia ollut mutta olihan se itsestään selvää että alussa vasta muutamia pelejä ja vasta vuosien kuluessa alkaa tippumaan pitemmälle kehitettyä/tekniikan rajoja kokeilevia parempia pelejä.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
587
Turismon takia meni yli tonni kun ostin lasit ja ratit ja telineet. Pelannut ehkä 40 tuntia, ei ehdi enempää. Eikä kaduta yhtään, tuollaisesta kokemuksesta ja elämyksestä maksaa mielellään.
Siinä sivussa monta muuta todella hyvää peliä.

En tiedä mitä kummaa ihmiset aina odottaa VR-pelaamisesta, itse olen erittäin tyytyväinen.
 
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
85
Vuosipäiväthän nuo kohta koittaa laseilla ja päivittäin tulee käytettyä ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Onhan VR-pelimarkkinat vielä aika pientä touhua ja muutenkin tekniikka lapsenkengissään mutta voittaa nyt jo vuosikymmenten flättipelaamisen mennen tullen.

Vaikka PSVR2:lle on mielestäni riittänyt ihan hyvin AAA-pelejäkin niin paras anti on yleensä indie-puolella josta mieleenpainuvimmat kokemukset on tulleet.

VR/MR/AR suuntaanhan tulevaisuus on menossa, harmi vaan että tovi pitää odotella vielä että päästään holodeckille pelaamaan. :D
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
587

PC-tuki tulossa tänä vuonna. Laitteen value pamahtaa uusiin korkeuksiin.

Also, we’re pleased to share that we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. We hope to make this support available in 2024, so stay tuned for more updates.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399

PC-tuki tulossa tänä vuonna. Laitteen value pamahtaa uusiin korkeuksiin.

Also, we’re pleased to share that we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. We hope to make this support available in 2024, so stay tuned for more updates.
Tämä oli mahtava uutinen riippumatta minkälanen PC-toteutus tulee olemaan. Mielenkiintoista nähdä. Optimi olisi suora PC-tuki jonkinlaisella lisälaite/dongle-optiolla, jos näytönohjain ei suoraan mahdollista kytkentää. Tylsempi vaihtoehto olisi jonkinlainen striimaus-systeemi (tyyliin remote play), jossa PC:lle asennetaan Playstation-sovellus VR-pelien striimausta varten. Onneksi jälkimmäinen tuntuu haastavammalta toteuttaa, mutta toisaalta se sitoisi käyttäjän paremmin konsoliin, joka on todennäköisesti enemmän Sonyn intresseissä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Tämä oli mahtava uutinen riippumatta minkälanen PC-toteutus tulee olemaan. Mielenkiintoista nähdä. Optimi olisi suora PC-tuki jonkinlaisella lisälaite/dongle-optiolla, jos näytönohjain ei suoraan mahdollista kytkentää. Tylsempi vaihtoehto olisi jonkinlainen striimaus-systeemi (tyyliin remote play), jossa PC:lle asennetaan Playstation-sovellus VR-pelien striimausta varten. Onneksi jälkimmäinen tuntuu haastavammalta toteuttaa, mutta toisaalta se sitoisi käyttäjän paremmin konsoliin, joka on todennäköisesti enemmän Sonyn intresseissä.
Kai steam vr ajuri riittäisi? Kuva ja data menee usb:en yli ilman adaptereita? Kuvadatassa saattaa olla jotain erikoista, mutta olihan se ainakin joillakin usb-korteilla saatu kuva jo haxoreiden toimesta siirtymään.

viime vuodelta(toki toimi vain 2d moodissa, ei vr-peli tukea haxoorauksissa)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Tylsempi vaihtoehto olisi jonkinlainen striimaus-systeemi (tyyliin remote play), jossa PC:lle asennetaan Playstation-sovellus VR-pelien striimausta varten. Onneksi jälkimmäinen tuntuu haastavammalta toteuttaa, mutta toisaalta se sitoisi käyttäjän paremmin konsoliin, joka on todennäköisesti enemmän Sonyn intresseissä.
Toteutus on epäselvä, mutta tuon uutisen sanojen asettelusta tulee tosiaan vähän sellainen fiilis, että lasit ovat jatkossakin kiinni konsolissa ja jonkun PC:llä olevan sovelluksen kautta sitten voi striimata sieltä pelejä laseille. Toivottavasti tämä mututuntuma on virheellinen.

"...we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. "
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
807
mojo2 sanoi:
PC-tuki tulossa tänä vuonna. Laitteen value pamahtaa uusiin korkeuksiin.
Vai että value. 99% varmuudella ei tuu olemaan puhtaat PC-lasit vaan joku "tuemme vain Sonyn porttauksia peli X ja Y".

Toki firmiksen murtaminen helpottuu aika kivasti jos/kun IO avataan PC:n kanssa niin vaan ajan kysymys.

Eikä noiden lasien kräkkäys nytkään mahdottomuus olis jos tuntee embedded-maailmaa, mutta natiivisti kun PS5 kanssa plänätty konsepti sekä tuotteistus, niin HW sekä resurssien optimoimti herättää kysymyksiä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Toteutus on epäselvä, mutta tuon uutisen sanojen asettelusta tulee tosiaan vähän sellainen fiilis, että lasit ovat jatkossakin kiinni konsolissa ja jonkun PC:llä olevan sovelluksen kautta sitten voi striimata sieltä pelejä laseille. Toivottavasti tämä mututuntuma on virheellinen.

"...we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. "
Samaa mieltä. Olisi ihan eri asia sanoa ”…the ability of PC players to use PSVR2”.
Mutta eiköhän tuo jonkun ajan kuluttua selviä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
85
On kyllä mielenkiintoista miten Sony tuo tuon tuen PC:lle ja tuskin tuo hyväntekeväisyyttä on eli mikä on business case?

Jos se on streamausratkaisu missä pitää olla PC ja PS5 päällä niin ainoat käyttäjät tulee olemaan niitä jotka omistaa jo ko. laitteet entuudestaan, ei kukaan osta PS5:ttä sen takia että voi käyttää PCVR:ää näillä laseilla. Nämä olemassa olevat käyttäjät ostavat pelinsä steamistä tai jostain muusta ja Sony ei saa siitä penniäkään.

Jos tulee natiivi tuki vrt. muut lasit niin mistä Sony tekee rahaa, lasien kate on varmaan olematon vaikka eivät tappiolla taida näitä myydä ja kun on niche-tuotteesta kyse niin pienellä katteella ja pienellä myyntimäärällä ei hirveästi rahaa tehdä varsinkaan tässä markkinatilanteessa ja aika moni on vasta lasihankintansa PC:lle tehnyt, esim. Quest3.

Tuoko Sony tuo jonkun oman storefrontin PC:lle ja koittaa tuoda vaikka PS5:n VR excluja PC:lle ja koittaa sitoa lasit PC:llä omaan storefronttiinsa -> lasit ei myy.

Ainoa tapa tuoda lasit PC:lle on avata tuki kaikkialle ja sitä kautta Sony ei saa softamyynnistä mitään ja lasienkin myynnin kohdalla kilpailu on suht kovaa.

En ymmärrä, ehkä se on hyväntekeväisyyttä. :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 596
Viestejä
4 205 753
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom