Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo errori on sonyn tiedossa ja googlesta löytyy tietoa virhekoodilla.Sackboy Adventure ei suostu päivittymään, tulee virhekoodi : CE-107938-8
Eikö sonyllä ole muuta kuin puhelintuki? En löydä mistään sähköpostia minne laittaa viestiä.
Tuo errori on sonyn tiedossa ja googlesta löytyy tietoa virhekoodilla.
Tuolta valittet aiheen niin saat lähetettyä spostia.Ota meihin yhteyttä
www.playstation.com
Olen pelannut, peli kaatui 5 kertaa samaan kohtaan (tähän asti peli oli toiminut ongelmitta), jonka jälkeen pidin taukoa. Käyttispäivityksen jälkeen taas kokeilin, niin ei enää ainakaan siinä kohtaa kaatunut ja sen jälkeen toimi hyvin muutaman tunnin mitä pelasin.
Muutaman vuoden vanha LG itselläni ja ainakin HDR menee kyllä aina päälle. Gaming modessa HDR on vaan niin himmeä ettei sitä viiti aina käyttää. Ja ilman gaming modea input lag on aivan liian suuri.
Yhteydenottolomake tuossa suora linkkiTuota kautta aikasemmin menin, mutta siellä oli vaan puhelinnumero ja botti joka oli tilin nollausta varten. Tai sitten olen todella puusilmä![]()
Minä jatkan tuttuun tapaani ohjainten kaltoin kohtelua kunnes joku hajoaa. Päivittäistä pelaamista ja ohjaimen paiskelua suutuspäissään. Katsotaan milloin liityn joukkoon.Jaahas, Dualsensen R2-liipaisin päätti sitten pamahtaa rikki alle kuukaudessa.
Liipaisimen normaali jämäkkä vastus hävisi napsahtaen kesken Rocket League-matsin, ja pikaisen googlettelun myötä vahvistin että liipaisimen jousi on ilmeisesti mennyt muillakin rikki. Liipaisinta voi edelleen käyttää ja värinät jne. toimivat kyllä, mutta ero ehjän L2 kanssa on huomattava. Kun vastusta ei ole, R2 aktivoituu hyvin herkästi jo esim. heilauttamalla ohjainta eli kyllä tämä pitäisi ehdottomasti saada vaihdettua.
En tiedä kuinka laajamittainen ongelma tämä on, itse olen kohdellut ohjainta ihan huolellisesti eikä pelituntejakaan ole kertynyt mitenkään hävyttömän paljon. Ensivaikutelma Dualsensestä oli juuri jämäkästä ja kestävän oloisesta ohjaimesta, mutta ilmeisesti liipaisimen sisältä voikin löytyä heikko lenkki. Tänään sitten Sonylle meiliä, katsotaan miten asia etenee. Onko muita kohtalotovereita?
Annetaan toinen huono esimerkki: Cold War. Pelaan sitä 4k120 ja on se ero selkeä Pro:n verrattuna. Tosin, Cold War on pettymys pelinä.Playstation 5 levyasemalla halvimmillaan: 529 euroa. Saatavuus toistaiseksi huono.
Playstation 4 Pro levyasemalla halvimmillaan: 369 euroa. Käytettynä hyväkuntoinen kappale irtoaa 200 - 250 eurolla, ja yleensä pari peliä kaupan päälle.
Cyberpunk on muuten huonoin mahdollinen esimerkki..
Minulla on HDMI 1.4 4x2 -kytkin ja sen avulla saan PRO:lla homman toimimaan oikein mutta en 5:n kanssa.Osaisiko joku sanoa, onko olemassa sellaista HDMI-kytkintä (tai jakajaa tai ihan mitä vaan), jolla saisin PS5:n kiinni kahteen näyttöön, josta toinen on 4K 60hz (tarina- ja yksinpeleihin) ja toinen on sitten 1080p (120hz-peleihin). Meikän googlailu tulee pikkuhiljaa umpikujaan tämän suhteen. HDR:llä ei ole mulle väliä. Enpä oikeastaan sitä ole edes käyttänyt pelaillessa.
Ei haluaisi hajoittaa näyttöjen HDMI-portteja ja HDMI-kaapeleita sillä, että koko ajan vaihtelee piuhaa eri näyttöön sen mukaan mitä pelaa.
Toi varmaan riippuu siitä, mistä se EDID luetaan. Tuoko tuo kytkin sen sieltä kohdelaitteesta jotenkin pass-through -tyyppisesti, vai onko siinä kytkimessä itsessään jokin siru joka ilmoittaa isäntälaitteelle mitä resoja se tukee. Jos jälkimmäinen ja sinne on laitettu tyyliin vain 60 Hz -moodit niin sitähän ei käsittääkseni ilman spooffaamista saa muutettua. Kaistan puolesta se 2.0 kyllä riittää tosiaan.HDMI 2.1 en tarvitse mihinkään. HDMI 1.4 riittää 1080 120hz pelailuun ja HDMI 2.0 riittää tuohon 4K 60hz pelailuun. Se, mitä tässä nyt näitä kytkimiä olen katsonut, niin mikään ei ainakaan speksien mukaan tue 120hz.
Tai sitten en ymmärrä.... Fuj:tech HD-02-01 -HDMI-kytkin 19,90
Tuota tässä katsellut. Jos tukee 4k 60hz nii tukeeko sit 1080p 120hz?
Olen yrittänyt tässä verkkokaupasta ja Jimmsistä kysellä ja ilmeisesti ei ole moista HDMI-kytkintä, jolla saisi 120hz ulos.
Minä jatkan tuttuun tapaani ohjainten kaltoin kohtelua kunnes joku hajoaa. Päivittäistä pelaamista ja ohjaimen paiskelua suutuspäissään. Katsotaan milloin liityn joukkoon.![]()
Myytti, luin pikaiseen tuon 120 hz-kohtasi( ajattelin vain omaa 4k120-tarvetta) mutta luulen, että se 1.4 ei sitä tue yhdessä HDR:n kanssa ja siten vaatisi sen 2.0:n. Ainakaan itse en saanut omaani toimimaan PS5:n kanssa. Ja kun 4k@60 vaatii käytännössä sen hdmi 2.0:n( 1.4 riittää mutta ainakin itselläni on tämän laitteen kanssa ongelmia, 4k30 toimii erinomaisesti) niin samalla kai se hoitaa tuon 1080@120:nkin. Tosin, jos HDR on pysyvästi kytkettynä pois, riittänee 1.4 120 hertsiin( PS5:han muuttaa SDR:n väkisin HDR:ksi jos HDR on valittuna asetuksista).HDMI 2.1 en tarvitse mihinkään. HDMI 1.4 riittää 1080 120hz pelailuun ja HDMI 2.0 riittää tuohon 4K 60hz pelailuun. Se, mitä tässä nyt näitä kytkimiä olen katsonut, niin mikään ei ainakaan speksien mukaan tue 120hz.
Tai sitten en ymmärrä.... Fuj:tech HD-02-01 -HDMI-kytkin 19,90
Tuota tässä katsellut. Jos tukee 4k 60hz nii tukeeko sit 1080p 120hz?
Olen yrittänyt tässä verkkokaupasta ja Jimmsistä kysellä ja ilmeisesti ei ole moista HDMI-kytkintä, jolla saisi 120hz ulos.
Toi varmaan riippuu siitä, mistä se EDID luetaan. T
EDID löytyy useammasta matriikytkimestä, kuten omastani. Ilman sitä ei tahdo saada mitään toimimaan.
Jos et vielä ostanut niin on tammikuun ps plus pelinä.Onko kukaan täällä pelannut vitosella Shadow of the Tomb Raideria? Googlasin niin kaatuilua vissiin esiintynyt. Tekisi mieli ostaa ja pelata.
Jos et vielä ostanut niin on tammikuun ps plus pelinä.
Mullahan on tosiaan vielä 1080p 120hz saamiseksi tällainenkin kapistus Hdmi-piuhojen välissäToi varmaan riippuu siitä, mistä se EDID luetaan. Tuoko tuo kytkin sen sieltä kohdelaitteesta jotenkin pass-through -tyyppisesti, vai onko siinä kytkimessä itsessään jokin siru joka ilmoittaa isäntälaitteelle mitä resoja se tukee. Jos jälkimmäinen ja sinne on laitettu tyyliin vain 60 Hz -moodit niin sitähän ei käsittääkseni ilman spooffaamista saa muutettua. Kaistan puolesta se 2.0 kyllä riittää tosiaan.
Melkein kannattaisi tilata, kokeilla, ja jos ei toimi niin palauttaa. Kerro sitten meille muillekin, nimittäin tuollaista tietoa ei kovin helposti netistä löydy.
Mietin jo, että mitä tarkoitat ennen kuin hain tuota splitfishiä. Itselläni on toimiva hiiri- ja näppiskombo rakennettuna mistä milloinkin ja toimivat hyvin vaikka tuollaista tokin on tullut kyllä kaivattua.Saako tähän jo toimivaa hiiri ja näppiskomboa?
Nelosessa ja kolmosessa oli jokseenkin toimivia kuten splitfish
Milloinkahan alkaa tulla fw-pätsejä missä rukkaavat menuja yms, lisäävät tärkeimpiä puuttuvia asioita, taustakuva/mediasoitin/kansiot, ja muuta. Ihmeen hiljaista ollut tuolla rintamalla.
Aiva ehdoton firmware update olis et sais lisää tilaa konsolii. Oli se sit ulkoinen kovo ps4:llä (korjaus) tai sisäisen nvme:n käyttöönoton aloittaminen.
Niimpä, paljon pikkuseikkoja jotka on tehty jotenkin liian hankalaksi löytää ja käyttää... Sais olla kyllä valinta että käyttääkö tuota uutta puolivillaista tai sitten ois vaan perinteinen ps4:sen systeemi jos käyttäjä ite niin haluaa. Onneksi ei oo ees paljoa pelejä mitä pelailla tolla, muksutkin kattelee leffat ja pelailee vanhoja pelejä nelosella ja uus vehje pötköttelee nyt joutilaanaTossa PS5:n käyttiksessä on minun mielestä enemmän ärsyttävää, kuin innoittavaa uutta verrattuna PS4:n käyttikseen.
Ei tämä ole edes muuttunut merkittävästi PS4 ajoista. Pelejä selataan vasemmalta oikealle ja alaspäin pelin kohdalla selataan trophyjä ja sen sellaisia. Käytännössä 99% päivittäisestä toiminnallisuudesta samaa. Sitten on eroja jos hakee jotain kuvasäätöjä, mutta nuissa asetuksissa kävin PS4:lla varmaan elinkaaren aikana 5 kertaa ja PS5:lla nyt yhdesti.Sitä vain nopeasti aika kultaa muistot ja vertaillaan alkutaipaleellaan olevaa PS5 käyttistä PS4:n vuosia hierottuun käyttikseen. Muistelkaapas miltä tuo PS4 alkuvalikko näytti ennenkuin tuli esim. "Rajoita näytettävien kohteiden määrää" -asetus sekä kansiot. Mahdollisuus valita oma taustakuva taisi tulla vasta 4 vuotta(?) julkaisun jälkeen? Unohtamatta tietenkään sitä seikkaa kun vuosia on tullut käytettyä PS4:sta, niin tietyt asiat tulevat selkärangasta ja sitten kun jokin asia onkin tehty PS5:lla ihan päinvastoin => muutosvastaisuus ja haikailu vanhoihin aikoihin kuinka tämä oli paljon paremmin aiemmin.
Kyllä siitä vielä hyvä tulee. En vielä omista konsolia joten tämä on vain ihan omaa spekulaatiota, en tiedä miten paljon itseä ärsyttäisi em. asiat. En ole myöskään ennakkotilannut konsolia, ajattelin siihen asti odotella että niitä alkaa saamaan normaalisti kauppojen hyllyiltä. Josko siihen mennessä pahimmat lastentaudit olisi saatu paranneltua![]()
Mieleenpainuvimpana muistona oli ettei ps4 julkaisussa ollut rest modea vielä. Tämä itselle tosi tärkeä ominaisuus, että pääsee pelaamaan heti. En oo tainnu ps5ta täysin sammuttaa kun kerran tuon kuukauden aikana kun tämän omistanut. Aina rest modeen ja pelaamaan n 30sekunissa just samasta kohtaa mihin pelin jätin.Sitä vain nopeasti aika kultaa muistot ja vertaillaan alkutaipaleellaan olevaa PS5 käyttistä PS4:n vuosia hierottuun käyttikseen. Muistelkaapas miltä tuo PS4 alkuvalikko näytti ennenkuin tuli esim. "Rajoita näytettävien kohteiden määrää" -asetus sekä kansiot. Mahdollisuus valita oma taustakuva taisi tulla vasta 4 vuotta(?) julkaisun jälkeen? Unohtamatta tietenkään sitä seikkaa kun vuosia on tullut käytettyä PS4:sta, niin tietyt asiat tulevat selkärangasta ja sitten kun jokin asia onkin tehty PS5:lla ihan päinvastoin => muutosvastaisuus ja haikailu vanhoihin aikoihin kuinka tämä oli paljon paremmin aiemmin.
Kyllä siitä vielä hyvä tulee. En vielä omista konsolia joten tämä on vain ihan omaa spekulaatiota, en tiedä miten paljon itseä ärsyttäisi em. asiat. En ole myöskään ennakkotilannut konsolia, ajattelin siihen asti odotella että niitä alkaa saamaan normaalisti kauppojen hyllyiltä. Josko siihen mennessä pahimmat lastentaudit olisi saatu paranneltua![]()
Itse käytän Crucial MX500 2TB SSD levyä ja adapterina tämä Sata adapteri , eikä ole ollut mitään ongelmia PS5:en kanssa.Mitå ulkoista SSD levyä käytätte Ps5 kanssa Ps4 peleille? Onkohan tässä jotain rajoituksia nopeuden suhteen? Sisäinen laajennustila ei ilmeisesti ole vielä käytettävissä?
Mulla on käytännössä tämä ja kiinni takana USB A -portissa
![]()
Seagate Game Drive PS4 ulkoinen kovalevy (2 TB) - Gigantti verkkokauppa
Ulkoisella Seagate Game Drive PS4 -kovalevyllä tallennat PlayStation 4 -pelisi luotettavalle ulkoiselle asemalle. Konsolin sisäisewww.gigantti.fi
Koko koneen kaataa hyvin usein. Mulla on ainakin 10 eri kaatumista tullut (kuvan jäätyminen ja sitten blacksreenit) ja sitten luovutin. Ei uskalla käyttää enää.
Netistä, kun lukee, niin ongelmia on todella ollut paljon ulkoisen kovon käyttäjillä. Toimiskohan paremmin sit SSD:llä tai yleensäki USB C portin kautta? Onko jollaki jälkimmäisestä kokemusta, että aluksi oli ongelmia mut tohon ku vaihtoi niin ongelmat häviäis.
Edit: ulkoisen kovon irtiottamisen jälkeen ainoastaan cold warin ray tracing on kaatanut konsolin, mutta se on nyt pois päältä, nii ei ole senkään takia enää ongelmia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.