Playstation 5

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Jotkut vaan eläytyy kun pelaa niin ei sitä ohjaimet loputtomiin kestä. Meillä muksut, kaverit plus minä ei oo saanu Sonyn ps2,3,4,5 ohjaimia ensimmäistäkään rikki ja niiton yli 10 yhteensä... Yks aliexpressin ps3 klooni on vaan hajonnu ja kaks ps4 langallista lakkas toimimasta firmispäivityksen jälkeen. Mut kyllähän toi ps5 kapulan kestävyys huolestuttaa kun on 70eken paukku ja niisson joku tyyppivika...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Aika kova palautus silti yhden ohjaimen takuuaikana
Mistä päättelit, että ohjaimia oli vain yksi?

Jotkut vaan eläytyy kun pelaa niin ei sitä ohjaimet loputtomiin kestä. Meillä muksut, kaverit plus minä ei oo saanu Sonyn ps2,3,4,5 ohjaimia ensimmäistäkään rikki ja niiton yli 10 yhteensä... Yks aliexpressin ps3 klooni on vaan hajonnu ja kaks ps4 langallista lakkas toimimasta firmispäivityksen jälkeen. Mut kyllähän toi ps5 kapulan kestävyys huolestuttaa kun on 70eken paukku ja niisson joku tyyppivika...
Ei ole itsellänikään hajonnut koskaan yksikään ohjain ja aika monta noita on tullut omistettua. Kieltämättä kyllä silti tuo PS5 ohjaimen kestävyys huolestuttaa itseänikin, toivottavasti saavat nuo ongelmat kuriin.
 
Liittynyt
20.03.2020
Viestejä
96
Taitaa laatu olla aika surkeaa jos 5 pitänyt jo vaihtaa
Kyllä, laatu on huonoa. Se tuskin mikään salaisuus oli.

Änäriä pelatessa joutuu tinttamaan vasenta tattia alas (R3) koko ajan, ja se onkin joka ohjaimessa mennyt paskaksi. Pelaan änäriä n. 10-15h viikossa. Nuo 5 vaihtoa on about kahden ohjaimen virhevastuuajalta eli n. 4 vuoden ajalta. Oireilee sitten joko niin, ettei RS toimi tai menettää välillä vasemman tikun ohjauskomennot kokonaan.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 586
Merkillinen sammuminen tuli vastaan tänään. Huomasin ohi kävellessä, ettei pleikkari ollut rest modessa (ei oranssia valoa), ei käynnistynyt ohjaimesta eikä napista laitteessa. Piippaus kyllä kuului ja virtajohdot olivat paikoillaan muttei käynnistynyt. Virtajohdon irroittaminen ja laitto takaisin korjasi. Hiukan tuli jo sydämentykytyksiä että nyt ko se hajosi. Täytyy seurata toistuuko..
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
448
Merkillinen sammuminen tuli vastaan tänään. Huomasin ohi kävellessä, ettei pleikkari ollut rest modessa (ei oranssia valoa), ei käynnistynyt ohjaimesta eikä napista laitteessa. Piippaus kyllä kuului ja virtajohdot olivat paikoillaan muttei käynnistynyt. Virtajohdon irroittaminen ja laitto takaisin korjasi. Hiukan tuli jo sydämentykytyksiä että nyt ko se hajosi. Täytyy seurata toistuuko..
Mulle kävi tuolleen perus mallin PS4 kanssa pari kertaa muutaman vuoden aikana ja korjaantu juuri virtajohtoa tuulettamalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 521
No saakeli, sisästä tallennustilaa ei voi jatkaa vielä tällä firmiksellä, niin koitinpa tilapäis-ratkaisuna koittaa ulkoista kovalevyä kytkeä. Sinne sais parit ps4 pelit siksiaikaa siirrettyä jemmaan, kunnes saa selvyyden mikä nvme kelpaa sisäiseen laajennuspaikkaan.
128gb USB3 SSD kiinni vaan eihän pleikka sitä hyväksy. pitäs olla minimissään 250gb :D :facepalm:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Merkillinen sammuminen tuli vastaan tänään. Huomasin ohi kävellessä, ettei pleikkari ollut rest modessa (ei oranssia valoa), ei käynnistynyt ohjaimesta eikä napista laitteessa. Piippaus kyllä kuului ja virtajohdot olivat paikoillaan muttei käynnistynyt. Virtajohdon irroittaminen ja laitto takaisin korjasi. Hiukan tuli jo sydämentykytyksiä että nyt ko se hajosi. Täytyy seurata toistuuko..
Eilen teki saman sen kerran, kun minulla oli rest modessa, jossa en normaalisti pidä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 521
Merkillinen sammuminen tuli vastaan tänään. Huomasin ohi kävellessä, ettei pleikkari ollut rest modessa (ei oranssia valoa), ei käynnistynyt ohjaimesta eikä napista laitteessa. Piippaus kyllä kuului ja virtajohdot olivat paikoillaan muttei käynnistynyt. Virtajohdon irroittaminen ja laitto takaisin korjasi. Hiukan tuli jo sydämentykytyksiä että nyt ko se hajosi. Täytyy seurata toistuuko..
Rest modesta muuten huomasin että ei aina toimi ihan niinkuin ajatus. Olen jättänyt sen monesti yön yli tuohon modeen että mahdolliset päivitykset asentuis yön aikana, kun itse olen välillä takkuavien mobiiliyhteyksien takana.

Aiemmin viikolla tuli joku fortnite päivitys. kone oli ollut yön restmodella, avasin laitteen siitä ja käynnistin pelin, ei käynnistynyt vaan vaati päivittämään. hetken aikaa sai ronklata edestakas peliä käyntiin ja kiinni että tajusi edes lähtä lataamaan päivitystä. sai sellaisen 10min odotella latautumista vaikkei iso päivitys ollutkaan kyseessä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 176
Rest modesta muuten huomasin että ei aina toimi ihan niinkuin ajatus. Olen jättänyt sen monesti yön yli tuohon modeen että mahdolliset päivitykset asentuis yön aikana, kun itse olen välillä takkuavien mobiiliyhteyksien takana.

Aiemmin viikolla tuli joku fortnite päivitys. kone oli ollut yön restmodella, avasin laitteen siitä ja käynnistin pelin, ei käynnistynyt vaan vaati päivittämään. hetken aikaa sai ronklata edestakas peliä käyntiin ja kiinni että tajusi edes lähtä lataamaan päivitystä. sai sellaisen 10min odotella latautumista vaikkei iso päivitys ollutkaan kyseessä.
Samaa PS4 tekee satunnaisesti ja sitä ei ole tähän päivään mennessä korjattu. Joten en pidättelisi hengitystä vitosenkaan kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
498
Resident Evil Village Maiden demo ladattavissa kaupasta. :tup:
Neito odottaa pimeässä ja kosteassa tyrmässä ainoana seuranaan ajatus: "Minun on paettava!"

Tässä Resident Evil: Villagen maailman erikoiskuvauksessa olet Maiden - neito, joka sinun on ohjattava kauhujen läpi. Nujerra mieltäsi kaihertava kauhu ja etsi tie takaisin valoon.

Pelaajat pääsevät nauttimaan kauniista säteenseurantagrafiikoista ja 3D-äänimaailmasta, joten luvassa on korketasoinen ja mukaansa tempaava selviytymiskauhukokemus.
 
Liittynyt
23.10.2019
Viestejä
67
Ei tee, mutta korkeammat FPS:ät = alhaisemmat viiveet (se kun liikutat hiirtä tai tattia, miten nopeasti se tapahtuu oikeasti ruudulla), ja kyllä noilla nopeatempoisissa räiskintäpeleissä jonkin verran on merkitystä. Tuolta voi katsoa miten esim. nurkan takaa ampumiset jne. vaihtelee 60fps vs 144 vs 240:
Esimerkkinä on CS jota ei konsoleilta taida löytyä, mutta nopeatempoista tappamista siinä missä joku toinenkin peli.
Ps3:selle löytyy US storesta :D
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
301
Jotkut vaan eläytyy kun pelaa niin ei sitä ohjaimet loputtomiin kestä. Meillä muksut, kaverit plus minä ei oo saanu Sonyn ps2,3,4,5 ohjaimia ensimmäistäkään rikki ja niiton yli 10 yhteensä... Yks aliexpressin ps3 klooni on vaan hajonnu ja kaks ps4 langallista lakkas toimimasta firmispäivityksen jälkeen. Mut kyllähän toi ps5 kapulan kestävyys huolestuttaa kun on 70eken paukku ja niisson joku tyyppivika...
No, sehän ei ole tuotteen vika jos joku idiootti "eläytyy" eli murjoo ohjainta aivan liian kovakouraisesti.

Eihän sitä ohjainta tarvitse mitenkään kovalla voimalla ikinä käsitellä, käyttäjän vika jos ei kontrolloi voimiaan niin, että käyttää vain tarvittavan määrän voimaa ja pitää liikkeet "täydellisen" hallittuna.

Onhan niitä raivotautisia änärinpelaajia yms jotka kiroilee ja ohjain vaan natisee + pahimmat viskoo seiniin.

Mutta onko se valmistajan vika, jos mielisairaat rikkoo tavaransa? Koska onhan sitä jotain päässä vikaa jos peleille pitää huutaa ja raivota. Normaalit hermot omaava ei ikinä suutu peleille.

Sama kuin syyttäisi että kännykkä x on paska kun ei kestä tiputella pitkin pihoja, kun on mämmikoura tms.

Harrastus on väärä, jos sen takia menee hermot. Ja/tai ihmminen on luonnevikainen joka ei edes yritä kasvaa ihmisenä.

Itsellä on tasan yksi tac-2 ohjain hajonnut kun joskus 6 vuotiaana suutuin pelille, ja tajusin samalla että on typerää suuttua peleille ja rikkoa jotain -> jos lapsikin sen tajuaa kerrasta niin pitäisi vanhempienkin. Ja korjasin sitten irronneen johdon itse :D

DS4 ohjaimet kesti 6-7 vuotta ja tuhansia tunteja käyttöä itsellä, tatit vähän kiilsi, muttei muuta vikaa.

Asia erikseen tietenkin jos on valmistusvika tms.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 586
No, sehän ei ole tuotteen vika jos joku idiootti "eläytyy" eli murjoo ohjainta aivan liian kovakouraisesti.

Eihän sitä ohjainta tarvitse mitenkään kovalla voimalla ikinä käsitellä, käyttäjän vika jos ei kontrolloi voimiaan niin, että käyttää vain tarvittavan määrän voimaa ja pitää liikkeet "täydellisen" hallittuna.

Onhan niitä raivotautisia änärinpelaajia yms jotka kiroilee ja ohjain vaan natisee + pahimmat viskoo seiniin.

Mutta onko se valmistajan vika, jos mielisairaat rikkoo tavaransa? Koska onhan sitä jotain päässä vikaa jos peleille pitää huutaa ja raivota. Normaalit hermot omaava ei ikinä suutu peleille.

Sama kuin syyttäisi että kännykkä x on paska kun ei kestä tiputella pitkin pihoja, kun on mämmikoura tms.

Harrastus on väärä, jos sen takia menee hermot. Ja/tai ihmminen on luonnevikainen joka ei edes yritä kasvaa ihmisenä.

Itsellä on tasan yksi tac-2 ohjain hajonnut kun joskus 6 vuotiaana suutuin pelille, ja tajusin samalla että on typerää suuttua peleille ja rikkoa jotain -> jos lapsikin sen tajuaa kerrasta niin pitäisi vanhempienkin. Ja korjasin sitten irronneen johdon itse :D

DS4 ohjaimet kesti 6-7 vuotta ja tuhansia tunteja käyttöä itsellä, tatit vähän kiilsi, muttei muuta vikaa.

Asia erikseen tietenkin jos on valmistusvika tms.
Offtopiccia, mutta itsellä hajosi aikoinaan 2 kpl Nintendo 64 ohjainta. Ensimmäinen mario party pelissä jossa oli köydenveto ja keskellä ohjainta piti pyörittää vimmatusti vastakkaiseen suuntaan. Tuo poltti myös aikoinaan kämmeneen kun iho lähti irti pyörityksissä. Hullu peli. Toisen ohjainen sama tatti keskellä myös löystyi kun tuli pelitunteja tarpeeksi. Ainoa Nintendo ohjain kun tiedän, ettei ollut laadukas loppuun asti.
Itselläkin yksi kaveri joka suuttunut kilpaspeleissä niin paljon, että viskoo ohjaimia ja hävitessä jopa sammuttanut koneen kun muut vielä pelasivat. Jotain vikaa täytyy olla päässä jos noin tunteisiin menee, että ruvetaan rikkomaan tai pilataan toisten pelit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Mitens PS5-pelin syncron saa takaisin päälle jos sen välillä joutui disabloimaan? Kun oli ollut ennestään PS4:n Spider ja sitten kun sen remasterin osti niin koko ajan herjasi syncro-erroria niin poistin pilvestä. Nyt se konsolilla oleva sitten pysyy ei-syncrona eikä ilmeisesti voi palauttaa syncroa takaisin? Laitteen sammutus välillä tms?
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
239
Mitens PS5-pelin syncron saa takaisin päälle jos sen välillä joutui disabloimaan? Kun oli ollut ennestään PS4:n Spider ja sitten kun sen remasterin osti niin koko ajan herjasi syncro-erroria niin poistin pilvestä. Nyt se konsolilla oleva sitten pysyy ei-syncrona eikä ilmeisesti voi palauttaa syncroa takaisin? Laitteen sammutus välillä tms?
Tämä onkin hyvä kysymys. Kahdella PS4:lla jouduin aina siirtämään tallenteet pilveen käsin kun oma päätilini oli pojalla( joten automaatiinen pilveen kopiointi ei toiminut koneissani).
Nyt kahden PS5:n välillä tulee koko ajan tuota virhettä, joten joudun yhä siirtämään pääkoneelta tallenteet pilveen käsin ja kakkoskoneella ennen pelaamista joudun ne taas pilvestä vetämään alas omin käsin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 232
Resident Evil Village Maiden demo ladattavissa kaupasta. :tup:
Neito odottaa pimeässä ja kosteassa tyrmässä ainoana seuranaan ajatus: "Minun on paettava!"

Tässä Resident Evil: Villagen maailman erikoiskuvauksessa olet Maiden - neito, joka sinun on ohjattava kauhujen läpi. Nujerra mieltäsi kaihertava kauhu ja etsi tie takaisin valoon.

Pelaajat pääsevät nauttimaan kauniista säteenseurantagrafiikoista ja 3D-äänimaailmasta, joten luvassa on korketasoinen ja mukaansa tempaava selviytymiskauhukokemus.
Pitääkin laittaa testiin tänään :drool:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 521
ohjaimen huonosta akun kestosta on ollut keskustelua aiemminkin, mutta onkohan tuossa omassa ohjaimessa viallien akku tms. eilisen illan pelailin remote playn kautta, ohjain oli ollut koko päivän usb-piuhalla kiinni koneessa joten olettaa sopii, että akku oli täyteen latautunut. tänään aukaisin pleikan normaalisti niin valitteli tyhjää akkua. välissä siis ei oltu mitään tehty ohjaimella. :tdown:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
En ole itse ottanut aikaa, mutta minä olen kyllä ollut tyytyväinen akun kestoon. Eilen tuli pelattua eri pelejä oisko noin 10 tuntia ja sitten meni yöksi latautumaan. Ehkä tuo on heikkoa, mutta minulle kelpaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
ohjaimen huonosta akun kestosta on ollut keskustelua aiemminkin, mutta onkohan tuossa omassa ohjaimessa viallien akku tms. eilisen illan pelailin remote playn kautta, ohjain oli ollut koko päivän usb-piuhalla kiinni koneessa joten olettaa sopii, että akku oli täyteen latautunut. tänään aukaisin pleikan normaalisti niin valitteli tyhjää akkua. välissä siis ei oltu mitään tehty ohjaimella. :tdown:
Tuo lepotilakin välillä tuntuu sekoilevan, itsellä käynyt kerran niin ettei ollut ladannut ollenkaan ohjaimen akkua. Toki jos sulla tekee tuota jatkuvasti että akku tyhjänä hetken pelailun jälkeen niin tiedä sitten.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 216
Oma pleikkari pitäisi tulla helmikuun alussa, mutta aika huonolta näyttää tämänhetkinen pelitilanne :( Miles morales kiinnostaa vähä mutta, taitaa olla äärimmäisen lyhyt vaikka hintaa on se 50€? Demon souls ei kiinnosta, sackboy ilmeisesti aika helppo peli ja siinä ne julkaistut yksinoikeudet sitten taisikin olla. Ehkä sitä pitää pelata aluksi god of war uusiksi läpi, kun kerran nyt pyörii 60fps.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Oma pleikkari pitäisi tulla helmikuun alussa, mutta aika huonolta näyttää tämänhetkinen pelitilanne :( Miles morales kiinnostaa vähä mutta, taitaa olla äärimmäisen lyhyt vaikka hintaa on se 50€? Demon souls ei kiinnosta, sackboy ilmeisesti aika helppo peli ja siinä ne julkaistut yksinoikeudet sitten taisikin olla. Ehkä sitä pitää pelata aluksi god of war uusiksi läpi, kun kerran nyt pyörii 60fps.


Maaliskuussa tulisi tuo. Eikö löydy muita kiinnostavia vaikkapa edellisestä genistä, jotka nyt parempia?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 216


Maaliskuussa tulisi tuo. Eikö löydy muita kiinnostavia vaikkapa edellisestä genistä, jotka nyt parempia?
Aikalailla kaikki tullut pelattua paitsi Crash 4 jäi kesken, kun myin ajoissa ps4 pro:n pois. God of warilla ja tuolla crashilla pärjää jo pitkälle ja yön miettineenä tulin siihen tulokseen, että jos antaisikin Demons soulsille mahdollisuuden. Voihan sen sitten myydä jos ei maistu ja parhaassa tapauksessa tuon jälkeen alkaa muut soulsit myös maistumaan, jotka ovat myös kokematta :D
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
732
Hyvä video NXGameriltä nykykonsolien input lagista.



Hyvällä tolalla on PS5 input lag. Baseline mittaukset kertoo että ei väliä onko bluetooth vai suora kaapeliyhteys ohjaimella niin on mikrosekunnilleen samat input lagit.

Listasin kaikki input lag testaukset listaan. Ajat ovat from-button-to-photon aikoja eli napin painalluksesta siihen kun ruudulla näkyy liikettä:
OS UI input lag (baseline):

- PS5 USB: 55,33ms
- PS5 Wireless: 55,33ms
- PS4: 57,42ms
- XsX: 59,50ms
- X1S: 72,07ms

AC valhalla input lag:

- PS5: 67,83ms (60fps)
- PS4: 132,42ms (30fps)
- XsX: 61,58ms (60fps)
- X1S: 113,67ms (30fps)

Watchdogs legion input lag:

- PS5: 136,58ms
- PS4: 124,08ms
- XsX: 126,17ms
- X1S: 119,92ms

Dirt 5 input lag:

- PS5: 38,67ms
- PS4: 55,33ms
- XsX: 38,67ms
- X1S: 55,33ms

Cold war input lag:

- PS5: 32,42ms
- PS4: 53,25ms
- XsX: 36,58ms
- X1S: 67,83ms

BF1 Backwards comp input lag:

- PS5: 55,33ms
- XsX: 55,33ms

Jedi FO Backwards comp input lag:

- PS5: 78,25ms
- XsX: 78,25ms

Doom 2016 Backwards comp disc input lag:

- PS5: 65,75ms
- XsX: 80,33ms

Doom 2016 Backwards comp digi patched input lag:

- PS5: 82,42ms
- XsX: 82,42ms

RDR2 Backwards comp input lag:

- PS5: 140,00ms
- XsX: 130,33ms
Löytyykö tällaisia vastaavia lukemia verrattuna PC:hen?
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 586
Löytyykö tällaisia vastaavia lukemia verrattuna PC:hen?
Ihmettelinkin kun joku oli ac valhalla ketjussa valitellut ettei hahmo aina rekisteröi painalluksen tai kestää. Itsellä ps5 kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Mahtoikoihan pelata ps4sella sitten..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 232
Tuli pelattua tuo RE8 demo ja pisti miettimään että minkä helkkarin takia sitä tuli pistettyä rahaa tuuleen ostamalla RTX 3080 ja 5900X, peli näyttää jo niin hyvältä että PC:llä tuskin kovin montaa askelta tuota parempaa saadaan, aina kun PS5 käynnistää niin yllättyy kyllä miten hyvältä pelit vehkeellä näyttää, 4K on unelma.
Luultavasti hyvin olisi pärjännyt taas muutaman vuoden pelaamalla pelit PS5 ja ostamalla sitten kun pleikkarin ikä alkaa näkyä niin näyttiksen koneeseen..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Tuli pelattua tuo RE8 demo ja pisti miettimään että minkä helkkarin takia sitä tule pistettyä rahaa tuuleen ostamalla RTX 3080 ja 5900X, peli näyttää jo niin hyvältä että PC:llä tuskin kovin montaa askelta tuota parempaa saadaan, aina kun PS5 käynnistää niin yllättyy kyllä miten hyvältä pelit vehkeellä näyttää, 4K on unelma.
Luultavasti hyvin olisi pärjännyt taas muutaman vuoden pelaamalla pelit PS5 ja ostamalla sitten kun pleikkarin ikä alkaa näkyä niin näyttiksen koneeseen..
Noh, plussapuolena se et jos nyt heti myyt sen 3080 ja 5900X pois, niin saat enemmän rahaa mitä ite laitoit kiinni :kahvi:

No ei, itekin tota pohdin jossain välissä et jos 60fps on nyt vihdoin standardi konsolilla, niin onko PC-pelaamisessa enää niin suurta hohtoa. Tulin kuitenkin toistaseks vielä siihen tulokseen et PC:llä pelataan multiplatformit ja pleikkari on jatkossakin yksinoikeusmasiinana. Ihan vaan sen takia et jos kuvittelen pelaavani jotain RE8 ohjaimella näppiksen ja hiiren sijasta, niin mulle tulee vaan mieleen se et kuinka pahasti mua alkaa ärsyttämään se epätarkka tähtääminen. Oon muutenkin nyt viimeset pari vuotta käyttäny 21:9 kuvasuhdetta PC:llä, joka tuli sit vielä pistettyä astetta leveemmäks 32:9 tän uuden näytön myötä, joka on mulle itelle aika helvetin jees lähestulkoon kaikissa peleissä. Konsoleilla ollaan aika tiukassa lukossa siinä 4k 16:9 resossa, ei sillä että siinäkään sen kummosempaa vikaa ois.

Mut ennenkun jokanen peli pyörii vähintään 60fps ja hiiri + näppis on tuettuna jokasessa pelissä, niin tuskin tulee pohdittua et mitä mä tällä PC:llä teen. On tässä muutama muukin plussapuoli verrattuna konsoliin, mutta ne menee vielä enemmän henkilökohtasen mieltymyksen puolelle mitä noi ylläolevat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 232
Noh, plussapuolena se et jos nyt heti myyt sen 3080 ja 5900X pois, niin saat enemmän rahaa mitä ite laitoit kiinni :kahvi:

No ei, itekin tota pohdin jossain välissä et jos 60fps on nyt vihdoin standardi konsolilla, niin onko PC-pelaamisessa enää niin suurta hohtoa. Tulin kuitenkin toistaseks vielä siihen tulokseen et PC:llä pelataan multiplatformit ja pleikkari on jatkossakin yksinoikeusmasiinana. Ihan vaan sen takia et jos kuvittelen pelaavani jotain RE8 ohjaimella näppiksen ja hiiren sijasta, niin mulle tulee vaan mieleen se et kuinka pahasti mua alkaa ärsyttämään se epätarkka tähtääminen. Oon muutenkin nyt viimeset pari vuotta käyttäny 21:9 kuvasuhdetta PC:llä, joka tuli sit vielä pistettyä astetta leveemmäks 32:9 tän uuden näytön myötä, joka on mulle itelle aika helvetin jees lähestulkoon kaikissa peleissä. Konsoleilla ollaan aika tiukassa lukossa siinä 4k 16:9 resossa, ei sillä että siinäkään sen kummosempaa vikaa ois.

Mut ennenkun jokanen peli pyörii vähintään 60fps ja hiiri + näppis on tuettuna jokasessa pelissä, niin tuskin tulee pohdittua et mitä mä tällä PC:llä teen. On tässä muutama muukin plussapuoli verrattuna konsoliin, mutta ne menee vielä enemmän henkilökohtasen mieltymyksen puolelle mitä noi ylläolevat.
Ehdottomasti, ei tarkoitus myydä koko PC:tä pois mutta ei välttämättä tarvitse uusinta uutta, New Worldia kovasti odotan keväällä mutta jos alpha antoi jotain kuvaa niin tuskin ihan kaikkia mehuja puristaa tästä 3080 ulos :D
Itse tullut viime aikoina pelattua FPS-pelitkin ohjaimella (singleplayer) niin tuo hiiren menetys ei niin kauheasti haittaisi, aina harmittaa vaan kun kahdella näytöllä pelaa PC:llä on se hiukan säätämistä pistää peli telkkariin jos pelissä ei pysty itsessään valitsemaan mihin monitoriin se asettuu ja tietty nuo HDR ongelmat Windowsissa saa aina miettimään kahdesti kummalle ostanut pelin, mutta RE2R ja RE3R tuli kyllä pelattua PC:llä, RE7 pelasin PS4 Pro ja mahtavahan se silläkin oli.
Ehkä tuo ultrawide saisi uutta hohtoa PC-pelaamiseenkin ja ei tarvitsisi setuppaa aina telkkariin pelejä, useita vuosia jo kuitenkin tämä 27" 1440p ollut niin ehkä jokin tuollainen olisi kiva tai joku monitori jossa iso ruudunpäivitys nopeus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
Itsekkin mietin että päivittääkkö näyttis vai ostaa ps5, päädyin ps5:seen kun pc olisi jäänyt edelleen vanhaksi, kun prossuna haswell i7, eli touhotonneja olisi palanut pc päivitykseen, mikä taas ei oikeen houkuttanut, eikä olisi ollut edes heti mahdollista päivittää koko masiinaa, nyt on konsolissa tehokas 8 core zen2 cpu, huomattavasti tehokkaampi näytönohjain kuin pc:n 1060, ja huomattavasti tehokkaampi ssd, mitä ei edes pc pysty peleissä hyödyntämään, tajuttoman pitkä tuki aika, rauta ei vanhene missään välissä elinkaarta ja 529€ hinta, niin onhan tää nyt aivan naurettavan halpa päivitys. :tup:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 216
Tuli pelattua tuo RE8 demo ja pisti miettimään että minkä helkkarin takia sitä tuli pistettyä rahaa tuuleen ostamalla RTX 3080 ja 5900X, peli näyttää jo niin hyvältä että PC:llä tuskin kovin montaa askelta tuota parempaa saadaan, aina kun PS5 käynnistää niin yllättyy kyllä miten hyvältä pelit vehkeellä näyttää, 4K on unelma.
Luultavasti hyvin olisi pärjännyt taas muutaman vuoden pelaamalla pelit PS5 ja ostamalla sitten kun pleikkarin ikä alkaa näkyä niin näyttiksen koneeseen..
Omalla kohdalla ainakin 144fps ja hiiriohjaus jo aika kova syy hommata pc:lle kaikki pelit missä täytyy tähdätä. Mutta myymällä et ainakaan tappiota tee, vaan päinvastoin.
edit. plus pelien hinta pc:lle noin 40€ ja pleikalle 69€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 232
Omalla kohdalla ainakin 144fps ja hiiriohjaus jo aika kova syy hommata pc:lle kaikki pelit missä täytyy tähdätä. Mutta myymällä et ainakaan tappiota tee, vaan päinvastoin.
edit. plus pelien hinta pc:lle noin 40€ ja pleikalle 69€
Totta.
Pitäisi hommata joku ohjainalusta vasemmalle kädelle voisi olla ihan mielenkiintoinen, niitä jossain vaiheessa oli myynnissä mutta nyt on aika pitkälti poistuneet muodista esim. löytyy itseltä melkein käyttämätön Logitech G13 mutta tuo ei toimi Windows 10.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Riippuu ihan täysin mitä pelaa. Jos yhtään poikkeaa mainstream peleistä niin PC on ehdoton. Kaikki simut on PCllä. Strategia ja managent tyyppiset pelit ovat PCllä. MMOtkin pääasiassa PCllä mutta nykyään jo melko hyvin konsoleillakin saatavilla. VRlle on PCllä ehdottomasti laajin valikoima. Myös MOBA ja Battle Royale kukoistavat PCllä.

Konsoli exclujakin on alkanut tippumaan PClle aika hyvin. Toki osa silti jää PS exclusiveiksi. Jo pelkästään FF ja Gran Turismo sarjat ovat minulle syy hommata PS5 PC:n rinnalle.

On sitten eri asia kuinka moni peli vaatii oikeasti uusimman CPUn ja GPUn. Jotkut PC pelit eivät kyllä tunnu pyörivän yhtään millään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
Tuli pelattua tuo RE8 demo ja pisti miettimään että minkä helkkarin takia sitä tuli pistettyä rahaa tuuleen ostamalla RTX 3080 ja 5900X, peli näyttää jo niin hyvältä että PC:llä tuskin kovin montaa askelta tuota parempaa saadaan, aina kun PS5 käynnistää niin yllättyy kyllä miten hyvältä pelit vehkeellä näyttää, 4K on unelma.
Luultavasti hyvin olisi pärjännyt taas muutaman vuoden pelaamalla pelit PS5 ja ostamalla sitten kun pleikkarin ikä alkaa näkyä niin näyttiksen koneeseen..
Tämä, mielettömän nätti tuo re8 demo. :tup:
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
No, sehän ei ole tuotteen vika jos joku idiootti "eläytyy" eli murjoo ohjainta aivan liian kovakouraisesti.

Eihän sitä ohjainta tarvitse mitenkään kovalla voimalla ikinä käsitellä, käyttäjän vika jos ei kontrolloi voimiaan niin, että käyttää vain tarvittavan määrän voimaa ja pitää liikkeet "täydellisen" hallittuna.

Onhan niitä raivotautisia änärinpelaajia yms jotka kiroilee ja ohjain vaan natisee + pahimmat viskoo seiniin.

Mutta onko se valmistajan vika, jos mielisairaat rikkoo tavaransa? Koska onhan sitä jotain päässä vikaa jos peleille pitää huutaa ja raivota. Normaalit hermot omaava ei ikinä suutu peleille.

Sama kuin syyttäisi että kännykkä x on paska kun ei kestä tiputella pitkin pihoja, kun on mämmikoura tms.

Harrastus on väärä, jos sen takia menee hermot. Ja/tai ihmminen on luonnevikainen joka ei edes yritä kasvaa ihmisenä.

Itsellä on tasan yksi tac-2 ohjain hajonnut kun joskus 6 vuotiaana suutuin pelille, ja tajusin samalla että on typerää suuttua peleille ja rikkoa jotain -> jos lapsikin sen tajuaa kerrasta niin pitäisi vanhempienkin. Ja korjasin sitten irronneen johdon itse :D

DS4 ohjaimet kesti 6-7 vuotta ja tuhansia tunteja käyttöä itsellä, tatit vähän kiilsi, muttei muuta vikaa.

Asia erikseen tietenkin jos on valmistusvika tms.
Menee nyt täysin offtopiciksi, mutta toisten kutsuminen: idiooteiksi, raivotautisiksi, mielisairaiksi, mämmikouriksi ja luonnevikaisiksi ei kyllä kovin kypsältä menolta kuulosta, olivat ohjaimesi kuinka priima kunnossa tahansa. Olkoonkin että internet on internet ja sana vapaa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
No ei, itekin tota pohdin jossain välissä et jos 60fps on nyt vihdoin standardi konsolilla, niin onko PC-pelaamisessa enää niin suurta hohtoa.
Käytännössähän nyt se 60fps konsoleilla on enemmän tai vähemmän "viime genin" peleissä. Kun tulee ne oikeasti graafisesti nätit pelit, eikä mitään viimeisen viiden vuoden aikana uudelleenlämmitettyjä kikkareita, niin eiköhän se PC taas kerran ole se nätimpi alusta joka samalla myös pyörii paremmin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 216
Käytännössähän nyt se 60fps konsoleilla on enemmän tai vähemmän "viime genin" peleissä. Kun tulee ne oikeasti graafisesti nätit pelit, eikä mitään viimeisen viiden vuoden aikana uudelleenlämmitettyjä kikkareita, niin eiköhän se PC taas kerran ole se nätimpi alusta joka samalla myös pyörii paremmin.
Toivottavasti näissä tapauksissa tulee tavaksi valita joko 4k 30fps taikka pienempi resoluutio ja 60fps.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Toivottavasti näissä tapauksissa tulee tavaksi valita joko 4k 30fps taikka pienempi resoluutio ja 60fps.
Tämän trendin toivon jatkuvan itsekin. Seikkailupeleissä, joissa ei ole kiirettä ja tutkiminen sekä pelimaailma on pääosassa on aina herkut täysillä ja taas nopeatempoisissa se on yksi ja sama kunhan pyörii hyvin ja nopeasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Jo pelkästään FF ja Gran Turismo sarjat ovat minulle syy hommata PS5 PC:n rinnalle.
Nämä ovat itsellekin ne syyt miksi harkitsen PS5:n ostamista kunhan niitä kaupoista taas saisi. Tosin odottelen vahvistusta että FF VII remake tulisi myös pc:lle. Oli viime keväänä lähellä ettei lähtenyt PS4 Pro ostoon.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Nämä ovat itsellekin ne syyt miksi harkitsen PS5:n ostamista kunhan niitä kaupoista taas saisi. Tosin odottelen vahvistusta että FF VII remake tulisi myös pc:lle. Oli viime keväänä lähellä ettei lähtenyt PS4 Pro ostoon.
Riippuu muten aikaisin FF7 Remake Part 2 tulee, tai FF16, tai miten hyvä GT7 on julkaisussa niin saatan jopa odottaa slim mallia. PS3 ja PS4 molemmat ostin vasta kun slim oli markkinoilla. Gran Turismo Sport ainankin oli melkoinen pökäle julkaisussa, nykyään yksi parhaimmista ajopeleistä tosin. Joku Persona 6 saattaisi olla myö sellainen peli joka saa PS5 ostamaan. Seuraava Horizon pelikin kiinnostaa, mutta ei niin paljoa että konsolin sen takia ostaisin. Uskon että siinä vaiheessa kun minulle on ajankohtaista ostaa konsoli niin niitä saa kunhan vaan marssii kauppaan oli slim ulkona tai ei.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
ohjaimen huonosta akun kestosta on ollut keskustelua aiemminkin, mutta onkohan tuossa omassa ohjaimessa viallien akku tms. eilisen illan pelailin remote playn kautta, ohjain oli ollut koko päivän usb-piuhalla kiinni koneessa joten olettaa sopii, että akku oli täyteen latautunut. tänään aukaisin pleikan normaalisti niin valitteli tyhjää akkua. välissä siis ei oltu mitään tehty ohjaimella. :tdown:
Siellä oli konsolin asetuksissa kohta jossa pystyi vaikuttamaan tuohon lataako lepotilassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Mitähän meinaavat GT sportin kanssa tehdä, jotkut olleet neitssä sitä mieltä että koska 7:n julkaisuun vielä aikaa että toisivat Sportista vielä pätsätyn/Dual senselle räätälöidyn version sitä ennen.

Olisi kyllä jees, tällä hetkellä mielestäni vanhemmalla ohjaimella tuntuu ajaminen paremmalta GTS:ssä koska hienoiset feedback-tärinät tuntuu sillä paremmin, dsensen feedback hieman sävytön GTS:ssä nykymuodossa.

Varsinkin kun siis kuulemma GT Sporttia on messuilla demottu dualsensellä.
 
Viimeksi muokattu:

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 442
Siellä oli konsolin asetuksissa kohta jossa pystyi vaikuttamaan tuohon lataako lepotilassa.
No miten tuo nyt auttaa @Mrmister ? Selvästi jossain vika jos päivän ollut johdossa kiinni ja silti akku kulunut.

Melkein testaisin ihan ekana toisella type-c johdolla. Muistaakseni lukenut että joillakin ollut viallisena se johto ihan ekalla käyttökerralla.
Myös missä koneessa se johto oli koko päivän? PS5 vai PC:ssä? Jos pc:ssä niin onko siellä sitten data vain liikkunut mutta ei itse akkua ladannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
No miten tuo nyt auttaa @Mrmister ? Selvästi jossain vika jos päivän ollut johdossa kiinni ja silti akku kulunut.

Melkein testaisin ihan ekana toisella type-c johdolla. Muistaakseni lukenut että joillakin ollut viallisena se johto ihan ekalla käyttökerralla.
Myös missä koneessa se johto oli koko päivän? PS5 vai PC:ssä? Jos pc:ssä niin onko siellä sitten data vain liikkunut mutta ei itse akkua ladannut.
Mulla oli tosiaan suoraan pleikkarin paketista se mukana tuleva USB-C kaapeli paskana. Ei edes yrittänyt ladata tai mitään et siihen ei saanu eloa millään. Et sekin on kyl mahdollista et kaapeli on viallinen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 521
No miten tuo nyt auttaa @Mrmister ? Selvästi jossain vika jos päivän ollut johdossa kiinni ja silti akku kulunut.

Melkein testaisin ihan ekana toisella type-c johdolla. Muistaakseni lukenut että joillakin ollut viallisena se johto ihan ekalla käyttökerralla.
Myös missä koneessa se johto oli koko päivän? PS5 vai PC:ssä? Jos pc:ssä niin onko siellä sitten data vain liikkunut mutta ei itse akkua ladannut.
ohjain oli siis pc:n usb portissa kiinni kun remote playna pelailin. toisinaan kytken sen suoraan pc:n porttiin, toisinaan se on hubin kautta.
näkeekö pc:lla tai ohjaimesta mitenkään lataako se ohjainta? käytän usb kaapelia, jolla lataan myös kännykkää, eli johto on ainakin toimiva.
Johtoa kokeilin ohjaimen kanssa ps5:lla, usb laturissa, pc:n usb portissa ja pc:n usb hubissa. jokaisessa se käyttäytyi samalla tavalla kytkettäessä;
eli oranssi valo vilkahtaa ohjaimessa.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
ohjain oli siis pc:n usb portissa kiinni kun remote playna pelailin. toisinaan kytken sen suoraan pc:n porttiin, toisinaan se on hubin kautta.
näkeekö pc:lla tai ohjaimesta mitenkään lataako se ohjainta? käytän usb kaapelia, jolla lataan myös kännykkää, eli johto on ainakin toimiva.
Johtoa kokeilin ohjaimen kanssa ps5:lla, usb laturissa, pc:n usb portissa ja pc:n usb hubissa. jokaisessa se käyttäytyi samalla tavalla kytkettäessä;
eli oranssi valo vilkahtaa ohjaimessa.
Itsellä ainakin oli Lataustelakassa ja latasi ohjainta kun otin pois. Niin tietokoneella steamissa pelatessa usb johdolla pelatessa näytti ladanneen täyteen, koska kun pistin takaisin lataustelakkaan ei ladannut ollenkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
158
Hmm miksi tuohon tarvisi tuollaista, Sonyltahan saa ilmaisen adapterin tuolle PSVR-kameralle (ja PS5:n kamerahan ei tue tuota PSVR:ää eli pitää olla se vanhempi malli)?
Ei ole ollut PSVR yli vuoteen käytössä, joten korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se PSVR lisäboksi vaadi 2 usb paikkaa ja sitten tuo kamera sen kolmannen? Alkaa usb paikat loppumaan kesken kun takan on vielä ulkoinen kovalevy kiinni...
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Ei ole ollut PSVR yli vuoteen käytössä, joten korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se PSVR lisäboksi vaadi 2 usb paikkaa ja sitten tuo kamera sen kolmannen? Alkaa usb paikat loppumaan kesken kun takan on vielä ulkoinen kovalevy kiinni...
Prosessori laatikko vaatii yhden USB ja kamera toisen, 2 paikalla selviää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 622
Viestejä
4 186 449
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom