Playstation 5

Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Heittäkääpä tähän joitakin jotka toimisi minun käyttötarkoituksessa hyvin. En siis käyttäisi näitä näyttöjä luonnollisesti samaan aikaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Heittäkääpä tähän joitakin jotka toimisi minun käyttötarkoituksessa hyvin. En siis käyttäisi näitä näyttöjä luonnollisesti samaan aikaan.
No ensimmäisenä tulee mieleen denon x2700 joka on saksassa 649e ja suomessa 750e. Kalliiksihan nuo menee mutta jos kerta näyttöjä ostellaan peligenrejen mukaan useita niin tuo ei varmaan ole ongelma! :kippis:

EDIT: Tuossa mallissa kaksi HDMI2.1 outputtia joista toisessa eARC.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Oliko jo pelinäytöissä hdmi 2.0/2.1:stä käytössä? Ei vielä kauaa sitten oli vain alempi hdmi-taso ja vain dp mahdollisti korkeammat resot/hertsit ja kun sitä ei taas tv/konsoli-puolen laitteissa ole.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
71
Kuten ylempänä sanottiin niin aina muutetaan hdr.

Onko sulla pleikkari joskus mennyt avatessa niin ettei tule telkun hdr modea päälle? Heittää gaming modenkin pois ja eco asetuksille. Itsellä telkku tehnyt tuota muutaman kerran ja pitänyt avata uusiksi. Telkkuna lg cx. Ärsyttävä vika.
Onko esim. Bluetooth kuulokkeet kytketty televisioon samalla kun PS5 input valittuna. LG OLED C9 ei ainakaan tue game modea ja bluetooth yhteyttä yhtaikaa, vaan heittää television Vakio kuvatilaan. Uskoisin että uudemmat mallit toimii samoin.
 

MAD

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
107
Onko tuo ohjaimen lataus vieläkin ronkelimpaa kuin nelosella? Latailen siis random latureilla ja tuntuu ettei ole sitäkään vähää yhteistyötä mitä nelosen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Onko esim. Bluetooth kuulokkeet kytketty televisioon samalla kun PS5 input valittuna. LG OLED C9 ei ainakaan tue game modea ja bluetooth yhteyttä yhtaikaa, vaan heittää television Vakio kuvatilaan. Uskoisin että uudemmat mallit toimii samoin.
Onpas jännä. Eli pitäisi aina vaihtaa bluetoothilla langattomat kuulokkeet PS5een, kun laittaa pelit pyörimään... hieman turhaa säätöä. Ja CXää mainostetaan vielä pelitelevisiona
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 600
Onko esim. Bluetooth kuulokkeet kytketty televisioon samalla kun PS5 input valittuna. LG OLED C9 ei ainakaan tue game modea ja bluetooth yhteyttä yhtaikaa, vaan heittää television Vakio kuvatilaan. Uskoisin että uudemmat mallit toimii samoin
Tukee samaan aikaan cx n tapauksessa. Tosiaan muutaman kerran kun telkun laittanut päälle pleikkarin ollessa päällä tai käynnistäessä (ei bluetotohia yhdistettynä) niin hdr teksti ei näy lainkaan oik yläkulmassa. Tv n asetukset ovat eco modella. (en käytä ecoa missään, joten laittaa tuon jostain syystä) Tv n sammutus ja uudelleenkäynnistys laittaa tuon taas hdr tilaan.

Tvn omia dolby vision ja hdr sisältöä selatessa on aina mennyt oikeaan tilaan.
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
18
Onko kukaan täällä pelannut vitosella Shadow of the Tomb Raideria? Googlasin niin kaatuilua vissiin esiintynyt. Tekisi mieli ostaa ja pelata.
Olen pelannut, peli kaatui 5 kertaa samaan kohtaan (tähän asti peli oli toiminut ongelmitta), jonka jälkeen pidin taukoa. Käyttispäivityksen jälkeen taas kokeilin, niin ei enää ainakaan siinä kohtaa kaatunut ja sen jälkeen toimi hyvin muutaman tunnin mitä pelasin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Hölmöä että plese sammuu kunnolla vain valikko/sammutuksesta, jos sammuu ajastukseen tai sammuttaa painikkeesta niin menee vain siihen välitilaan vaikka optioissa laitettu se kunnolla sammumonen.

Series X kuten aiemmatkin boksit sammuu kaikilla tavoin siihen mikä on optioksi laitettu, eli en ymmärrä mikä Sonyn logiikka tässä on.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
43
Hölmöä että plese sammuu kunnolla vain valikko/sammutuksesta, jos sammuu ajastukseen tai sammuttaa painikkeesta niin menee vain siihen välitilaan vaikka optioissa laitettu se kunnolla sammumonen.
Pidät virtapainiketta pohjassa pitempään, kun olet sammuttamassa niin menee virrattomaan tilaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Sackboy Adventure ei suostu päivittymään, tulee virhekoodi : CE-107938-8

Eikö sonyllä ole muuta kuin puhelintuki? En löydä mistään sähköpostia minne laittaa viestiä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 817
Olen pelannut, peli kaatui 5 kertaa samaan kohtaan (tähän asti peli oli toiminut ongelmitta), jonka jälkeen pidin taukoa. Käyttispäivityksen jälkeen taas kokeilin, niin ei enää ainakaan siinä kohtaa kaatunut ja sen jälkeen toimi hyvin muutaman tunnin mitä pelasin.
Pari tuntia pelannut ilman ongelmia, mutta ilmeisesti kaatumista ollut hivenen myöhemmin. Ehkä toimii siis nyt. :tup:
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Muutaman vuoden vanha LG itselläni ja ainakin HDR menee kyllä aina päälle. Gaming modessa HDR on vaan niin himmeä ettei sitä viiti aina käyttää. Ja ilman gaming modea input lag on aivan liian suuri.
Mulla oli toi sama ongelma LG telkkarilla vielä. Joku päivitys mikä tuli 1-2v sitten rikko HDR:än joissain LG telkkareissa gaming modelle.

Fixi tähän oli vaihtaa hdmi inputin nimeksi PC inputtien asetuksista. Tämän jälkeen on low latenssi, sekä terävä HDR. Vuoden kerkesin miettiä että mitä vittua mun HDRää vaivaa.
 
Liittynyt
03.12.2020
Viestejä
3
Jaahas, Dualsensen R2-liipaisin päätti sitten pamahtaa rikki alle kuukaudessa.

Liipaisimen normaali jämäkkä vastus hävisi napsahtaen kesken Rocket League-matsin, ja pikaisen googlettelun myötä vahvistin että liipaisimen jousi on ilmeisesti mennyt muillakin rikki. Liipaisinta voi edelleen käyttää ja värinät jne. toimivat kyllä, mutta ero ehjän L2 kanssa on huomattava. Kun vastusta ei ole, R2 aktivoituu hyvin herkästi jo esim. heilauttamalla ohjainta eli kyllä tämä pitäisi ehdottomasti saada vaihdettua.

En tiedä kuinka laajamittainen ongelma tämä on, itse olen kohdellut ohjainta ihan huolellisesti eikä pelituntejakaan ole kertynyt mitenkään hävyttömän paljon. Ensivaikutelma Dualsensestä oli juuri jämäkästä ja kestävän oloisesta ohjaimesta, mutta ilmeisesti liipaisimen sisältä voikin löytyä heikko lenkki. Tänään sitten Sonylle meiliä, katsotaan miten asia etenee. Onko muita kohtalotovereita?

Edit: Pelatessa tulee toki puristettua ja runtattua ohjainta jonkin verran, mutta aivan varmasti täysin "normaalilla" tasolla. En myöskään ole vuorikiipeilijä tai muuten erityisen voimakas käsistäni joten tässä ei kyllä ole kyse user errorista tai väkivaltaisesta käsittelystä vaan puutteesta/viasta ohjaimessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Jaahas, Dualsensen R2-liipaisin päätti sitten pamahtaa rikki alle kuukaudessa.

Liipaisimen normaali jämäkkä vastus hävisi napsahtaen kesken Rocket League-matsin, ja pikaisen googlettelun myötä vahvistin että liipaisimen jousi on ilmeisesti mennyt muillakin rikki. Liipaisinta voi edelleen käyttää ja värinät jne. toimivat kyllä, mutta ero ehjän L2 kanssa on huomattava. Kun vastusta ei ole, R2 aktivoituu hyvin herkästi jo esim. heilauttamalla ohjainta eli kyllä tämä pitäisi ehdottomasti saada vaihdettua.

En tiedä kuinka laajamittainen ongelma tämä on, itse olen kohdellut ohjainta ihan huolellisesti eikä pelituntejakaan ole kertynyt mitenkään hävyttömän paljon. Ensivaikutelma Dualsensestä oli juuri jämäkästä ja kestävän oloisesta ohjaimesta, mutta ilmeisesti liipaisimen sisältä voikin löytyä heikko lenkki. Tänään sitten Sonylle meiliä, katsotaan miten asia etenee. Onko muita kohtalotovereita?
Minä jatkan tuttuun tapaani ohjainten kaltoin kohtelua kunnes joku hajoaa. Päivittäistä pelaamista ja ohjaimen paiskelua suutuspäissään. Katsotaan milloin liityn joukkoon. :)
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
278
Gigantilla näyttäisi olevan ohjaimen ja lataustelakan takuu 2vuotta ja muualla 1v. Osaako joku sanoa miksiköhän näin on?

Edit. Vastaan omaan kysymykseeni. Vuoden takuu on Sonyn puolesta, ja Gigantin toimesta toinen vuosi. (Gigantin asiakaspalvelu)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
332
Itsellä sekä konsolin mukana tullut että kaupasta ostamani ohjain kehittivät päivässä parissa vasempaan tattiin selvästi tuntuvan ja kuuluvan naksahduksen. En nyt sanoisi, että ne ovat rikki, mutta kyllä se ärsyttää. Hiljaisella jos pelailee illalla ja on paljon keskeltä reunalle liikettä (ajopelit), niin koko ajan kuuluu naks naks naks. Onko muilla vastaavaa?
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
245
Playstation 5 levyasemalla halvimmillaan: 529 euroa. Saatavuus toistaiseksi huono.

Playstation 4 Pro levyasemalla halvimmillaan: 369 euroa. Käytettynä hyväkuntoinen kappale irtoaa 200 - 250 eurolla, ja yleensä pari peliä kaupan päälle.

Cyberpunk on muuten huonoin mahdollinen esimerkki..
Annetaan toinen huono esimerkki: Cold War. Pelaan sitä 4k120 ja on se ero selkeä Pro:n verrattuna. Tosin, Cold War on pettymys pelinä.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
245
Osaisiko joku sanoa, onko olemassa sellaista HDMI-kytkintä (tai jakajaa tai ihan mitä vaan), jolla saisin PS5:n kiinni kahteen näyttöön, josta toinen on 4K 60hz (tarina- ja yksinpeleihin) ja toinen on sitten 1080p (120hz-peleihin). Meikän googlailu tulee pikkuhiljaa umpikujaan tämän suhteen. HDR:llä ei ole mulle väliä. Enpä oikeastaan sitä ole edes käyttänyt pelaillessa.

Ei haluaisi hajoittaa näyttöjen HDMI-portteja ja HDMI-kaapeleita sillä, että koko ajan vaihtelee piuhaa eri näyttöön sen mukaan mitä pelaa.
Minulla on HDMI 1.4 4x2 -kytkin ja sen avulla saan PRO:lla homman toimimaan oikein mutta en 5:n kanssa.
Seuraava on vain 2.0, eli 4k60 mutta taitaa olla tämän hetken lähin vaihtoehto( minulla ei alakerran PS5:ssa ole kiinni kuin4k60-televisiota niin pitää harkita moisen hankintaa):
HDMI2x2 HDMI Matrix 4k 60Hz HDMI Schalter Splitter 3D Hdcp 2.2 HDR Schalter $S1 | eBay. Tosin parempia ja muitakin on tarjolla. Yhtään 2.1-matriisia ei taida olla( ei ainakaan ole osunut silmiini) sillä eipä noita laitteitakaan tahdo montaa mallia olla( ainakaan näyttöjä. Televisioitakin vain pari mallia)

Vaihtoehtona on sitten myös tällainen laite:
8K 1x2 HDMI Splitter. Pitäisi olla 4k120 sillä se on 8k60 ja 48 GBps. Tulossa kuukauden päästä.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
HDMI 2.1 en tarvitse mihinkään. HDMI 1.4 riittää 1080 120hz pelailuun ja HDMI 2.0 riittää tuohon 4K 60hz pelailuun. Se, mitä tässä nyt näitä kytkimiä olen katsonut, niin mikään ei ainakaan speksien mukaan tue 120hz.

Tai sitten en ymmärrä.... Fuj:tech HD-02-01 -HDMI-kytkin 19,90

Tuota tässä katsellut. Jos tukee 4k 60hz nii tukeeko sit 1080p 120hz?

Olen yrittänyt tässä verkkokaupasta ja Jimmsistä kysellä ja ilmeisesti ei ole moista HDMI-kytkintä, jolla saisi 120hz ulos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
516
HDMI 2.1 en tarvitse mihinkään. HDMI 1.4 riittää 1080 120hz pelailuun ja HDMI 2.0 riittää tuohon 4K 60hz pelailuun. Se, mitä tässä nyt näitä kytkimiä olen katsonut, niin mikään ei ainakaan speksien mukaan tue 120hz.

Tai sitten en ymmärrä.... Fuj:tech HD-02-01 -HDMI-kytkin 19,90

Tuota tässä katsellut. Jos tukee 4k 60hz nii tukeeko sit 1080p 120hz?

Olen yrittänyt tässä verkkokaupasta ja Jimmsistä kysellä ja ilmeisesti ei ole moista HDMI-kytkintä, jolla saisi 120hz ulos.
Toi varmaan riippuu siitä, mistä se EDID luetaan. Tuoko tuo kytkin sen sieltä kohdelaitteesta jotenkin pass-through -tyyppisesti, vai onko siinä kytkimessä itsessään jokin siru joka ilmoittaa isäntälaitteelle mitä resoja se tukee. Jos jälkimmäinen ja sinne on laitettu tyyliin vain 60 Hz -moodit niin sitähän ei käsittääkseni ilman spooffaamista saa muutettua. Kaistan puolesta se 2.0 kyllä riittää tosiaan.

Melkein kannattaisi tilata, kokeilla, ja jos ei toimi niin palauttaa. Kerro sitten meille muillekin, nimittäin tuollaista tietoa ei kovin helposti netistä löydy.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
245
HDMI 2.1 en tarvitse mihinkään. HDMI 1.4 riittää 1080 120hz pelailuun ja HDMI 2.0 riittää tuohon 4K 60hz pelailuun. Se, mitä tässä nyt näitä kytkimiä olen katsonut, niin mikään ei ainakaan speksien mukaan tue 120hz.

Tai sitten en ymmärrä.... Fuj:tech HD-02-01 -HDMI-kytkin 19,90

Tuota tässä katsellut. Jos tukee 4k 60hz nii tukeeko sit 1080p 120hz?

Olen yrittänyt tässä verkkokaupasta ja Jimmsistä kysellä ja ilmeisesti ei ole moista HDMI-kytkintä, jolla saisi 120hz ulos.
Myytti, luin pikaiseen tuon 120 hz-kohtasi( ajattelin vain omaa 4k120-tarvetta) mutta luulen, että se 1.4 ei sitä tue yhdessä HDR:n kanssa ja siten vaatisi sen 2.0:n. Ainakaan itse en saanut omaani toimimaan PS5:n kanssa. Ja kun 4k@60 vaatii käytännössä sen hdmi 2.0:n( 1.4 riittää mutta ainakin itselläni on tämän laitteen kanssa ongelmia, 4k30 toimii erinomaisesti) niin samalla kai se hoitaa tuon 1080@120:nkin. Tosin, jos HDR on pysyvästi kytkettynä pois, riittänee 1.4 120 hertsiin( PS5:han muuttaa SDR:n väkisin HDR:ksi jos HDR on valittuna asetuksista).
Tuosta Fuj:techin laitteesta joku konsolinetissä kirjoittaa ettei tukisi 120 hz:ä lainkaan. Itse kallistun tuolle laitteelle, jonka linkkasin sillä se tulee VR-lasien rinnalle sillä VR-purkin kautta ei tule sen enempää toimivaa HDR:ää läpi kuin 4k120:kaan.


Toi varmaan riippuu siitä, mistä se EDID luetaan. T


EDID löytyy useammasta matriikytkimestä, kuten omastani. Ilman sitä ei tahdo saada mitään toimimaan.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Toi varmaan riippuu siitä, mistä se EDID luetaan. Tuoko tuo kytkin sen sieltä kohdelaitteesta jotenkin pass-through -tyyppisesti, vai onko siinä kytkimessä itsessään jokin siru joka ilmoittaa isäntälaitteelle mitä resoja se tukee. Jos jälkimmäinen ja sinne on laitettu tyyliin vain 60 Hz -moodit niin sitähän ei käsittääkseni ilman spooffaamista saa muutettua. Kaistan puolesta se 2.0 kyllä riittää tosiaan.

Melkein kannattaisi tilata, kokeilla, ja jos ei toimi niin palauttaa. Kerro sitten meille muillekin, nimittäin tuollaista tietoa ei kovin helposti netistä löydy.
Mullahan on tosiaan vielä 1080p 120hz saamiseksi tällainenkin kapistus Hdmi-piuhojen välissä


Muutin näytön hdmi:n edidin 120hz kun ennen tuki vain 60hz HDMI:n kautta. Tähän ketjuun kirjotin vähän aikaa sit siitä.

Hdr en käytä ollenkaa.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Saako tähän jo toimivaa hiiri ja näppiskomboa?

Nelosessa ja kolmosessa oli jokseenkin toimivia kuten splitfish
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
245
Saako tähän jo toimivaa hiiri ja näppiskomboa?

Nelosessa ja kolmosessa oli jokseenkin toimivia kuten splitfish
Mietin jo, että mitä tarkoitat ennen kuin hain tuota splitfishiä. Itselläni on toimiva hiiri- ja näppiskombo rakennettuna mistä milloinkin ja toimivat hyvin vaikka tuollaista tokin on tullut kyllä kaivattua.

Mutta tuo siis on muunnin- tai tulkkipohjainen toteutus ja sillä ei pitäisi olla merkitystä onko kyseessä PS5 vai PS4 mutta vain PS4-pelien osalta. PS4:kään ei tue kunnolla kuin hiirtä, näppäimistöä, osaa rattiohjaimista ja PS4:n omia ohjaimia, näin yleistäen. Lisäksi on kourallinen lisenssituotteita, kuten tämä splitfish( mistä en itse edes tiennyt vaan käytin XIM4:sta, jonka toiminnallisuus tavallaan rampautettiin jo aikaa sitten) ja hotas.

XIM:it ja vastaavat toimivat - ainakin osittain - niin viitosessa kuin nelosessa mutta vain nelosen peleissä, eli sanoisin että ei toimi vielä ennenkuin firmis ja lisenssisopimus saa päivityksen. PS5:een ei ole saatavilla kuin ainoastaan DualSense, edes ratit eivät tahdo toimia vielä PS5:ssa( poislukien jo aikaisemmin mainitut PS4-pelit) muutaman pelin kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Noniin

HDMI-kytkimistä puheen olleen, kun olin etsimässä ratkaisua siihen, että saan PS5-kuvan jaettua kahteen eri näyttöön ilman piuhojen näpräämistä.

Ostin verkkokauppa.comista tämän kytkimen:


Ja minulla on lisäksi kiinni Asus VG279Q-näytössä kiinni tällainen kapistus, jotta saan 120hz 1080p kuvaa ulos:

HDfury Dr HDMI

Nytten pystyn sit lätkimää tolla (4K 60hz max) kytkimellä 120hz 1080p (Asus VG279Q) ja tarinapeleissä sit tuolla toisella näytöllä (Asus VG289Q) 4K 60hz. HDMI-piuhoja piti ostaa nyt iha urakalla 3 lisää, koska tarvitsen 5 tähän kahden näytön settiin. 2 oli ennestää.

Halpaa ei ollut, mutta halvempaa kuin aiemmin tässä ketjussa ehdoteltiin. HDMI -piuhat 3x12,90e + 19,90e kytkin + dr hdmi hdfury EDID-arvojen säätelyyn joku 80,00e.

Oisko joku, joka uskaltaisi kokeilla tota kytkintä 1080p 120hz -käyttöön, joilla muuten toimisi HDMI:n kautta ilman välikappaleita 1080p 120hz? Kiinnostaisi tietää, toimisiko kytkin 1080p 120hz käytössä muutenkin. Itse en voi tätä testata.

Edit: HDR ei vissiin anna tää kytkin ollenkaan, jos sitä kaipailee. En oo toki kokeillut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Milloinkahan alkaa tulla fw-pätsejä missä rukkaavat menuja yms, lisäävät tärkeimpiä puuttuvia asioita, taustakuva/mediasoitin/kansiot, ja muuta. Ihmeen hiljaista ollut tuolla rintamalla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 817
Milloinkahan alkaa tulla fw-pätsejä missä rukkaavat menuja yms, lisäävät tärkeimpiä puuttuvia asioita, taustakuva/mediasoitin/kansiot, ja muuta. Ihmeen hiljaista ollut tuolla rintamalla.
Kyllä ne sieltä tulee hiljaa hiipien. Lienee ihan performance ym. pätsit ja rukkaamiset ensisijaiset.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Aiva ehdoton firmware update olis et sais lisää tilaa konsolii. Oli se sit ulkoinen kovo ps4:llä (korjaus) tai sisäisen nvme:n käyttöönoton aloittaminen.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
278
Mielestäni saisivat antaa käyttäjän päättää näytetäänkö Trophyt vaaka vai pysty suuntaisesti. Mielestäni pirun ärsyttävää katsella jokainen trophy läpi, että mitä vaaditaan että sen saa.
Trophy näkymä oli PS4:lla pystyssä kun nyt PS5 vaakarivissä
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Tossa PS5:n käyttiksessä on minun mielestä enemmän ärsyttävää, kuin innoittavaa uutta verrattuna PS4:n käyttikseen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Tossa PS5:n käyttiksessä on minun mielestä enemmän ärsyttävää, kuin innoittavaa uutta verrattuna PS4:n käyttikseen.
Niimpä, paljon pikkuseikkoja jotka on tehty jotenkin liian hankalaksi löytää ja käyttää... Sais olla kyllä valinta että käyttääkö tuota uutta puolivillaista tai sitten ois vaan perinteinen ps4:sen systeemi jos käyttäjä ite niin haluaa. Onneksi ei oo ees paljoa pelejä mitä pelailla tolla, muksutkin kattelee leffat ja pelailee vanhoja pelejä nelosella ja uus vehje pötköttelee nyt joutilaana :rolleyes:
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
683
FF7 remakea taas pelaillut alusta japaniksi (pari suht hyödyllistä materiaa vielä oli maxaamatta + questit uupui joistakin chaptereista trophyjen takia) samat textuuri ongelmat näyttää vaivaavan vieläkin kuin julkaisussa, cloud edelleen tarvitsi lähinäön silmälasit, lataus ajat sentään jonkin verran nopeampia (silti liian pitkiä omaan makuun).

Ohjaimesta pari kommentia...
Miksi ihmeessä tuo päällinen on täysin tasainen, kämmenet hikoaa herkästi, alapuoli pienellä kuviolla on hyvä. Lisäksi tuo sileä pinta näyttää naarmuutuvan kovin herkästi. Ohjain ei latautunut yhtään etu A-portissa (täysin tyhjä), kun konsolin sammutti ohjain kytkettynä pelaamisen jälkeen. 3 tuntia pitäisi USB-portit olla asetusten mukaan sammutuksen jälkeen päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 817
Kyllä se käyttöliittymä siitä kehittyy vielä. Itse en kaipaa vanhaa ollenkaan enkä varsinkaan sen jumittamista. Erityisesti storea meinaan. Pientä kömpelyyttä on mutta rullaavuus hyvä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 360
Sitä vain nopeasti aika kultaa muistot ja vertaillaan alkutaipaleellaan olevaa PS5 käyttistä PS4:n vuosia hierottuun käyttikseen. Muistelkaapas miltä tuo PS4 alkuvalikko näytti ennenkuin tuli esim. "Rajoita näytettävien kohteiden määrää" -asetus sekä kansiot. Mahdollisuus valita oma taustakuva taisi tulla vasta 4 vuotta(?) julkaisun jälkeen? Unohtamatta tietenkään sitä seikkaa kun vuosia on tullut käytettyä PS4:sta, niin tietyt asiat tulevat selkärangasta ja sitten kun jokin asia onkin tehty PS5:lla ihan päinvastoin => muutosvastaisuus ja haikailu vanhoihin aikoihin kuinka tämä oli paljon paremmin aiemmin.

Kyllä siitä vielä hyvä tulee. En vielä omista konsolia joten tämä on vain ihan omaa spekulaatiota, en tiedä miten paljon itseä ärsyttäisi em. asiat. En ole myöskään ennakkotilannut konsolia, ajattelin siihen asti odotella että niitä alkaa saamaan normaalisti kauppojen hyllyiltä. Josko siihen mennessä pahimmat lastentaudit olisi saatu paranneltua :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Omasta mielestäni MS.n periaate pitää menut samana vaikka laite vaihtuikin, oli parempi idea. Saahan niitä sitten kehitellä mutta ei välttämättä tarvitse pyörää aina uudelleen keksiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Sitä vain nopeasti aika kultaa muistot ja vertaillaan alkutaipaleellaan olevaa PS5 käyttistä PS4:n vuosia hierottuun käyttikseen. Muistelkaapas miltä tuo PS4 alkuvalikko näytti ennenkuin tuli esim. "Rajoita näytettävien kohteiden määrää" -asetus sekä kansiot. Mahdollisuus valita oma taustakuva taisi tulla vasta 4 vuotta(?) julkaisun jälkeen? Unohtamatta tietenkään sitä seikkaa kun vuosia on tullut käytettyä PS4:sta, niin tietyt asiat tulevat selkärangasta ja sitten kun jokin asia onkin tehty PS5:lla ihan päinvastoin => muutosvastaisuus ja haikailu vanhoihin aikoihin kuinka tämä oli paljon paremmin aiemmin.

Kyllä siitä vielä hyvä tulee. En vielä omista konsolia joten tämä on vain ihan omaa spekulaatiota, en tiedä miten paljon itseä ärsyttäisi em. asiat. En ole myöskään ennakkotilannut konsolia, ajattelin siihen asti odotella että niitä alkaa saamaan normaalisti kauppojen hyllyiltä. Josko siihen mennessä pahimmat lastentaudit olisi saatu paranneltua :)
Ei tämä ole edes muuttunut merkittävästi PS4 ajoista. Pelejä selataan vasemmalta oikealle ja alaspäin pelin kohdalla selataan trophyjä ja sen sellaisia. Käytännössä 99% päivittäisestä toiminnallisuudesta samaa. Sitten on eroja jos hakee jotain kuvasäätöjä, mutta nuissa asetuksissa kävin PS4:lla varmaan elinkaaren aikana 5 kertaa ja PS5:lla nyt yhdesti.

Store on täysin uudistunut toki, mutta siitähän ei ollut suunta kuin ylöspäin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Mikähän se remaster-Spiderin standalonen kohtalo nyt loppujen lopuksi tulee olemaan. Välillä jo uutisoitiin että tulee itsenään myyntiin erillään mileksestä, mutta eipä ole sitten näkynyt. Ainakaan täälläpäin.
(Toki ainoa oikea tapa olisi ollut että aiemman PS4-version omistavat olisivat vaan sen saaneet).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 863
Viestejä
4 206 854
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
DRiot

Hinta.fi

Ylös Bottom