Playstation 5

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
Tässähän on sisäisen 825 gigan tallennustilan lisäksi tuo NVMe-paikka lisätallennustilalle. Tuota pleikkarin omaa SSD:tä ei voi poistaa, mutta voi lisätä toisen SSD:n.
Näinhän se menee ja sitten PS4 peleille toimii ulkoiselta levyltä kuten nytkin. Sony otti tuossa kiinteässä sisäisessä SSD:ssä tietoisen riskin esim. vikaantumista ajatellen mutta jos aikoo tehdä jotain erikoista ja ainutlaatuista niin ei auta. Samaa riskinottoa on myös ohjaimissa. Hienoa tekniikkaa mutta voi olla myös vikaantumisherkkää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Onko varma tieto? Jos on, niin levyjen hintojen laskiessa tallennustilan lisääminen on helppoa.
Tässä täytyy tietää, että sinne kelpaa vain Sonyn hyväksymät levyt, joten ne ei ainakaan halpoja tule olemaan, mutta helppoa varmaankin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
616
Tässä täytyy tietää, että sinne kelpaa vain Sonyn hyväksymät levyt, joten ne ei ainakaan halpoja tule olemaan, mutta helppoa varmaankin.
Tiedän tuon vaatimuksen ja myös sen että ovat kalliita, siksi maininta hintojen laskusta;)
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 925
Ja sitten vielä yleensä se, lataat pelin levyltä koneelle, asennuksen jälkeen pitää ladata ja asentaa joku 15GB päivityspaketti siihen, samalla vaivalla sen lataisi alkujaankin. :hungry: :kahvi:
Tän takia tulee välteltyä levy pelejä. Pistät kiekon sisään joskus vuoden päästä ostosta ja lataat parhaillaan saman verran, kuin levyllä on tavaraa :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Tän takia tulee välteltyä levy pelejä. Pistät kiekon sisään joskus vuoden päästä ostosta ja lataat parhaillaan saman verran, kuin levyllä on tavaraa :D
No on siinä nyt "vähän" eroa lataako jokaista peliä joku 60gb vaiko asentaa levyltä ja lataa jonkun keskimäärin 10gb...

Itse en digitaalista voisi koskaan ostaa.
1. Pelit on kalliimpia digitaalisena kun ne julkaistaan, missä ei ole Mitään järkeä.
2. Ei voi ostaa pelejä käytettynä eikä myydä käytettynä.
3. Kun konsolin kovo täyttyy ja poistaa pelejä niin kun haluaa ne uusiksi, joutuu lataamaan ne uusiksi.
4. Nykyään lisenssit vanhenee yms. ja sitten pelejä ei voikaan enää ladata uusiksi, tai joutuu latamaan ne uusiksi erilaisina, esim nyt alan waket ja mikä oli gta missä radion biisit vanhenivat.
5. Jos netti on down, et saa käynnistettyä pelejä. Tai näin ainakin oli joskus xbox one aikaan kun sen turhan romun menin julkkarista tyhmänä ostamaan :rofl: (samalla kun PS4, en minä sentään idiootti ole) .
6. Käytän pleikkaria talouden ainoana BR soittimena ja PS5 käytän sitten myös UHD soittimena.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Tottunut gigasella netillä lataamaan sillon kun huvittaa pelata jotain, keittää odotellessa vaikka kahvit, muttei koskaan onnistu pleikkarin kanssa. Ylivoimaisesti hitaimmat lataukset kaikista palveluista.

Toivottavasti tuohon on nyt vähän panostettu ja letkuja levennetty PS5 kanssa. Levyn pienuus tai lisälevyn hinta ei juuri kiinnosta kunhan latausnopeudet kunnossa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Tässä täytyy tietää, että sinne kelpaa vain Sonyn hyväksymät levyt, joten ne ei ainakaan halpoja tule olemaan, mutta helppoa varmaankin.
Sonyn hyväksyntä ei lisää levyille hintaa. Sony vain testaa standardi pc nvme ssd levyjä ja kertoo mitkä niistä toimivat ps5:en kanssa. Esim. samsungin uusi 980pro vaikuttaa sellaiselta, että se hyvinkin voisi tulla toimimaan ps5:en kanssa. Tarpeeksi nopea ja ei tarvi mitään järjettömän kokoista jäähdytinripaa.

Onneksi sitä sisäistä levyä ei tarvi poistaa. Ostaa teraisen lisälevyn niin sitten on se about 800GB + 1TB tilaa peleille. PS4 pelithän voi tunkea hitaammalle levylle. PS4 pelejä varten ei tarvi nopeaa ssd:ta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Sonyn hyväksyntä ei lisää levyille hintaa.
Juu, en sitä meinannutkaan.
Mutta alusta on ollut rivien välistä luettavissa, että ne Sonyn valitsemat levyt ei tule oleen sieltä hinnaston alapäästä.
Niin kuin tuo Sampan 980 Pro, reilusti yli 200€ terasesta on mielestä paljon raheita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 107
Juu, en sitä meinannutkaan.
Mutta alusta on ollut rivien välistä luettavissa, että ne Sonyn valitsemat levyt ei tule oleen sieltä hinnaston alapäästä.
Niin kuin tuo Sampan 980 Pro, reilusti yli 200€ terasesta on mielestä paljon raheita.
Onhan se paljon rahaa, mutta tilanen on mikä on kun konsoli sisältää levyn joka on mallia ultra-high-end. Hinnat onneksi laskevat kun n+1 valmistajaa pukkaa markkinoille toinen toistaan halvempia 7000MB/s / 6000MB/s levyjä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Mulla on digitaalisena PS4:lla snowrunner ja tulossa NHL21 niin toimiiko noi tollasenaan suoraan PS5:ssa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Juu, en sitä meinannutkaan.
Mutta alusta on ollut rivien välistä luettavissa, että ne Sonyn valitsemat levyt ei tule oleen sieltä hinnaston alapäästä.
Niin kuin tuo Sampan 980 Pro, reilusti yli 200€ terasesta on mielestä paljon raheita.
Joo, tässä sukupolvessa tullaan maksamaan enemmän tilasta, se on ikävä puoli tuossa SSD:hen siirtymisessä. Mutta ainakin maksetaan laadusta. Vähän potuttaisi maksaa 250 euroa sellaisesta levystä, jonka vastaavanlaista nopeutta voisi saada satasella PC-puolella. Puhumattakaan siitä, että levyn voi siirtää joskus halutessaan PC:hen, jos PS5:ttä ei enää tarvitse.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Mulla on digitaalisena PS4:lla snowrunner ja tulossa NHL21 niin toimiiko noi tollasenaan suoraan PS5:ssa?
NHL21 pitää toimia koska Sonyn mukaan 1.7.2020 jälkeen julkaistujen pelien tulee olla PS5 yhteensopivia. Snowrunnerinkin uskoisin toimivan. PS4 pelien verkkomoninpelistä PS5:lla pelatessa en tosin osaa sanoa mitään, siitä ei taida olla mitään tietoa missään julkaistu.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Onneksi itselläni on ollut jo vuosikaudet PS4 Pro:n terainen vain puoliksi täynnä, joten tuo vitosen reilu 800Gb tulee riittämään hienosti. Mutta ymmärrän toki että toisille tuo on auttamatta pieni. Mutta kun laite julkaistaan niin varmasti nopealla aikataululla maailmalta alkaa tulla tietoa ihmisten testaamana, mitkä levyt toimivat suoraan ja mitkä eivät. Sonyn "testattu toimivaksi" leimasta huolimatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
701
Mulla on digitaalisena PS4:lla snowrunner ja tulossa NHL21 niin toimiiko noi tollasenaan suoraan PS5:ssa?
”Studio kertoo tiedotteessaan, ettei se kehitä NHL 21:stä omaa versiota seuraavan sukupolven konsoleille. Peli on pelattavissa myös uusilla konsoleilla niiden ilmestyessä, mutta kyseessä on Xbox Onelle ja PS4:lle kehitetty peli. Studion mukaan käännöstyö uusille konsoleille veisi paljon resursseja, jotka se hyödyntää "innovaation ja uusien ominaisuuksien lisäämiseen".

 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
121
Mikä suunnitelma muilla, jotka eivät kerenneet ennakkotilaamaan? Mihin aikaan olette menossa julkaisupäivänä jonottamaan vai voiko pleikkaria kenties löytää vielä vaikka samana päivänäkin? Ja mikä voisi olla paras kauppa tuon kannalta, ettei tarvitsisi tyhjin käsin lähteä pois?
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Mikä suunnitelma muilla, jotka eivät kerenneet ennakkotilaamaan? Mihin aikaan olette menossa julkaisupäivänä jonottamaan vai voiko pleikkaria kenties löytää vielä vaikka samana päivänäkin? Ja mikä voisi olla paras kauppa tuon kannalta, ettei tarvitsisi tyhjin käsin lähteä pois?
Itse menisin aamuyöstä jonkun näistä ulko-ovelle: Citymarket, Gigantti tai Prisma. Edellisenä päivänä kävisin katsomassa/kyselemässä mihin pleikkarit tulevat ja mistä ovesta on lyhyin matka. Myyjät varmaan auttavat tässä.

 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Mikä suunnitelma muilla, jotka eivät kerenneet ennakkotilaamaan? Mihin aikaan olette menossa julkaisupäivänä jonottamaan vai voiko pleikkaria kenties löytää vielä vaikka samana päivänäkin? Ja mikä voisi olla paras kauppa tuon kannalta, ettei tarvitsisi tyhjin käsin lähteä pois?
Itellä on ennakko ollu vetämässä kesäkuusta lähtien, mutta ei tainnu kukaan helmikuun jälkeen tilannut saada laitetta ekasta erästä..? Omalla kohdalla näyttää kokoajan enemmän ja enemmän siltä, että tilaus tulee peruttua ja katellaan uudestaan jostain alesta sitten.. Ei vaan jotenkin sytytä enää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
”Studio kertoo tiedotteessaan, ettei se kehitä NHL 21:stä omaa versiota seuraavan sukupolven konsoleille. Peli on pelattavissa myös uusilla konsoleilla niiden ilmestyessä, mutta kyseessä on Xbox Onelle ja PS4:lle kehitetty peli. Studion mukaan käännöstyö uusille konsoleille veisi paljon resursseja, jotka se hyödyntää "innovaation ja uusien ominaisuuksien lisäämiseen".

EA:lla resurssipula :rofl2:
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Mikä suunnitelma muilla, jotka eivät kerenneet ennakkotilaamaan? Mihin aikaan olette menossa julkaisupäivänä jonottamaan vai voiko pleikkaria kenties löytää vielä vaikka samana päivänäkin? Ja mikä voisi olla paras kauppa tuon kannalta, ettei tarvitsisi tyhjin käsin lähteä pois?
Oma masterplan:
-Sormet ja varpaat ristiin että ennen julkaisupäivää saadaan tänne peräpohjolaan vielä uusia konsolieriä joista riittää yksi kappale meikäläiselle. Ennakkovaraukset vetämässä VK.comissa (tehty 20.4) ja DNA:lla. Minulle riitäisi tieto siitä että konsolin ylipäänsä saa tämän vuoden puolella, muutaman viikon kärsii kyllä odotella julkkarin jälkeenkin.
- Jos ei tärppää, niin julkaisupäivää edeltävänä yönä vähän ennen puoltayötä johonkin 24/7 Prisman elektroniikkaosastolle passiin täydessä taisteluvarusuksessa.
- Jos ei vieläkään nappaa, niin aamulla ennen Prisman/Cittarin aukeamista ovenkahvassa kiinni.

Tässä koko hulluudessa on nyt kyse ainoastaan siitä, että hankintapäätös on tehty ja silloinhan se konsoli on kerta kaikkiaan saatava vaikka ihan oikeasti mikään hoppu ei edes olisi :D
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
EA:lla resurssipula :rofl2:
Itseasiassa on kun eivät panosta NHL koska tuo myy niin vähän vs Fifat tai muut EA urheilu nimikkeet.
Taitaa ainaostaan myydä suomessa ja Kanadassa enemmän kuin Fifa tai NHL peli edes noterataan missään listoilla.

Ite monesti miettinyt miksi ei EA luovu NHL:stä koska se ei ole mikään hitti niille mutta eivät varmaan halua sitten jonkun päästä tekee sitä pientäkään rahaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
Itseasiassa on kun eivät panosta NHL koska tuo myy niin vähän vs Fifat tai muut EA urheilu nimikkeet.
Taitaa ainaostaan myydä suomessa ja Kanadassa enemmän kuin Fifa tai NHL peli edes noterataan missään listoilla.

Ite monesti miettinyt miksi ei EA luovu NHL:stä koska se ei ole mikään hitti niille mutta eivät varmaan halua sitten jonkun päästä tekee sitä pientäkään rahaa.
EA:lle on jo imago juttuja omistaa NHL ja FIFA pelisarjat. Harmillisesti tuo kiinnostavampi NHL ei ilmeisesti kannata niin paljoa, että olisivat tehneet oman PS5 next gen painoksen vaan vanhalla skini/vuosipäivityksellä mennään.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
585
BR asemallista ei saatavilla.
Eikä digiäkään enää.

Itse ajattelin kävellä julkaisupäivänä kauppaan ja kantaa omani pois. Aina on onnistunut. Wiin kanssa oli kyllä täpärällä että olisi jäänyt ilman ja saanut odotella pitkään.

Oma masterplan: -Sormet ja varpaat ristiin että ennen julkaisupäivää saadaan tänne peräpohjolaan vielä uusia konsolieriä joista riittää yksi kappale meikäläiselle. Ennakkovaraukset vetämässä VK.comissa (tehty 20.4) ja DNA:lla. Minulle riitäisi tieto siitä että konsolin ylipäänsä saa tämän vuoden puolella, muutaman viikon kärsii kyllä odotella julkkarin jälkeenkin. - Jos ei tärppää, niin julkaisupäivää edeltävänä yönä vähän ennen puoltayötä johonkin 24/7 Prisman elektroniikkaosastolle passiin täydessä taisteluvarusuksessa. - Jos ei vieläkään nappaa, niin aamulla ennen Prisman/Cittarin aukeamista ovenkahvassa kiinni Tässä koko hulluudessa on nyt kyse ainoastaan siitä, että hankintapäätös on tehty ja silloinhan se konsoli on kerta kaikkiaan saatava vaikka ihan oikeasti mikään hoppu ei edes olisi :D
Tästä juurikin hommassa kyse, mukava vähän puoliväkisin innostua edes joskus jostain :D
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Tää tulee vielä kalliiksi - viimeksi PS4 myötä piti uusia telkku ja vahvistin että pääsi HDR aikaan. Nyt sama rumba edessä että pääsee HDMI 2.1 aikaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tää tulee vielä kalliiksi - viimeksi PS4 myötä piti uusia telkku ja vahvistin että pääsi HDR aikaan. Nyt sama rumba edessä että pääsee HDMI 2.1 aikaan...
En pistäis kovin suurta painoa tolle HDMI 2.1 vaatimukselle, mikäli 4k ja hyvä HDR jo löytyy. PS5:lle on mun käsittääkseni tasan yks 120fps peli julkistettu, ja se on toi DMC5 Special Edition.

Lienee ihan turvallinen veikkaus et se on aika harvoissa peleissä toi 120fps, ja jos sellanen on tarjolla niin todennäkösesti siinä voi valita joko silmäkarkin tai frameraten väliltä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
796
Tää tulee vielä kalliiksi - viimeksi PS4 myötä piti uusia telkku ja vahvistin että pääsi HDR aikaan. Nyt sama rumba edessä että pääsee HDMI 2.1 aikaan...
AV-Vahvistimen kanssa kannattaa kyllä vähintään vuosi ellei parikin odottaa. Denon ja Marantz julkaisi ensimmäiset 2.1 vahvistimet, joissa on vain yksi sitä tukeva inputti. Yamahalla on useampi portti, mutta lähes mikään ominaisuus ei ole tuettuna nykyisellä firmwarella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
En pistäis kovin suurta painoa tolle HDMI 2.1 vaatimukselle, mikäli 4k ja hyvä HDR jo löytyy. PS5:lle on mun käsittääkseni tasan yks 120fps peli julkistettu, ja se on toi DMC5 Special Edition.

Lienee ihan turvallinen veikkaus et se on aika harvoissa peleissä toi 120fps, ja jos sellanen on tarjolla niin todennäkösesti siinä voi valita joko silmäkarkin tai frameraten väliltä.
Digital Foundry listaa ainakin nämä 120fps pelit:
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Devil May Cry 5 Special Edition
  • Dirt 5
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom
  • Rainbow Six Siege
Melko suurella varmuudella Gran Turismo 7 tulee myös sisältämään 120fps tilan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Digital Foundry listaa ainakin nämä 120fps pelit:
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Devil May Cry 5 Special Edition
  • Dirt 5
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom
  • Rainbow Six Siege
Melko suurella varmuudella Gran Turismo 7 tulee myös sisältämään 120fps tilan.
Oho, no saatana. Noi on toki vielä cross-gen pelejä, eli se 120fps on helpompi vielä rutistaa irti kun graafisesti vehkeestä ei oo rutistettu niin paljoa irti. Mutta onhan noita jo tossa, nähtäväks jää miten tulevaisuudessa sit, mutta kyllähän toi jo tän vuoden osalta ihan hyvältä näyttää.

Onneks tuli laiteltua sitä OLEDia missä 2.1 :smoke:
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
No on siinä nyt "vähän" eroa lataako jokaista peliä joku 60gb vaiko asentaa levyltä ja lataa jonkun keskimäärin 10gb...

Itse en digitaalista voisi koskaan ostaa.
1. Pelit on kalliimpia digitaalisena kun ne julkaistaan, missä ei ole Mitään järkeä.
2. Ei voi ostaa pelejä käytettynä eikä myydä käytettynä.
3. Kun konsolin kovo täyttyy ja poistaa pelejä niin kun haluaa ne uusiksi, joutuu lataamaan ne uusiksi.
4. Nykyään lisenssit vanhenee yms. ja sitten pelejä ei voikaan enää ladata uusiksi, tai joutuu latamaan ne uusiksi erilaisina, esim nyt alan waket ja mikä oli gta missä radion biisit vanhenivat.
5. Jos netti on down, et saa käynnistettyä pelejä. Tai näin ainakin oli joskus xbox one aikaan kun sen turhan romun menin julkkarista tyhmänä ostamaan :rofl: (samalla kun PS4, en minä sentään idiootti ole) .
6. Käytän pleikkaria talouden ainoana BR soittimena ja PS5 käytän sitten myös UHD soittimena.

Itse en jaksa sitä pelilevyjen vaihtamisia yhtään. Paljon helpompaa ja nopeampaa vain painaa ps nappia ja vaihtaa peliä lennosta, jos siltä tuntuu. Ja vaikka julkaisussa onkin kalliimpia, niin mitä sitten. En mä katso mitä ne maksaa, ostan pois jos siltä tuntuu :) Ja ps+ puolelta tullu jäätävästi hyviä tarjouksia + black friday alennukset ps storen puolella. Itse näen niin monta positiivista puolta digiversion osalta, että levyversio jää nyt ostamatta.
Ja jos oikein alkaa pelaamista miettimään ja hintaa, niin ottaa sen maksullisen play puolen sitte.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Itse en jaksa sitä pelilevyjen vaihtamisia yhtään. Paljon helpompaa ja nopeampaa vain painaa ps nappia ja vaihtaa peliä lennosta, jos siltä tuntuu. Ja vaikka julkaisussa onkin kalliimpia, niin mitä sitten. En mä katso mitä ne maksaa, ostan pois jos siltä tuntuu :) Ja ps+ puolelta tullu jäätävästi hyviä tarjouksia + black friday alennukset ps storen puolella. Itse näen niin monta positiivista puolta digiversion osalta, että levyversio jää nyt ostamatta.
Ja jos oikein alkaa pelaamista miettimään ja hintaa, niin ottaa sen maksullisen play puolen sitte.
Juuri tämä. Ei vaan enää jaksa niitä levyjä ottaa nurkkiin pyörimään ja kokoajan tunkea niitä koneeseen sisään jos haluaa peliä vaihtaa. Diginä kaikki on vaan simppelimpää ja helpompaa. Maksaa toki enemmän, mutta vuodessa ostettavat pelit lasketaan aika varmasti yhden käden sormilla. Ei kaadu talous siihen erotukseen mitä levypeleissä voittaisi. Olin itsekkin vielä levyversiota ostamassa hetki takaperin kotoa löytyvien elokuvien takia, mutta se jäänee ja kyllä digiversio tulee tännekkin aika varmasti hommattua. PS4 Pro kuitenkin jää talouden kakkostelkkariin kiinni, niin katsoo sillä niitä sitten jos tarvetta tulee.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Itse en jaksa sitä pelilevyjen vaihtamisia yhtään. Paljon helpompaa ja nopeampaa vain painaa ps nappia ja vaihtaa peliä lennosta, jos siltä tuntuu. Ja vaikka julkaisussa onkin kalliimpia, niin mitä sitten. En mä katso mitä ne maksaa, ostan pois jos siltä tuntuu :) Ja ps+ puolelta tullu jäätävästi hyviä tarjouksia + black friday alennukset ps storen puolella. Itse näen niin monta positiivista puolta digiversion osalta, että levyversio jää nyt ostamatta.
Ja jos oikein alkaa pelaamista miettimään ja hintaa, niin ottaa sen maksullisen play puolen sitte.
No meinaatko etten mä levyaseman kanssa pääse ihan samoihin aleihin myös käsiksi? :D
Pidän siitä että on enemmän valinnanvaraa oston kanssa, mutta sen myönnän että se on mukavaa kun ei tarvii levyjä vaihtaa.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
No meinaatko etten mä levyaseman kanssa pääse ihan samoihin aleihin myös käsiksi? :D
Pidän siitä että on enemmän valinnanvaraa oston kanssa, mutta sen myönnän että se on mukavaa kun ei tarvii levyjä vaihtaa.
En kiistänytkään ettetkö pääsisi, mainitsin vain että itselläni ei ole tarvetta ja nuo sun perustelut ekassa viestissä herätti huomioni. Siksi vastasin sinulle. No pun intented. :)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
612
Yksi asiahan on se että ps5 levyasemalla on älyttömän paljon rumempi kuin ilman. Tullut vissiin suunnittelutiimille yllärinä, että sellainenkin tarvitaan. Lisäksi noiden levyasemattomien ennakkovaraus on alkanut paljon myöhemmin, eli jokin mahdollisuus on saada konsoli tänä vuonna vaikka olisi vasta viikko sitten tilannut.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
EA:lle on jo imago juttuja omistaa NHL ja FIFA pelisarjat. Harmillisesti tuo kiinnostavampi NHL ei ilmeisesti kannata niin paljoa, että olisivat tehneet oman PS5 next gen painoksen vaan vanhalla skini/vuosipäivityksellä mennään.
Ovat monta kertaa sanoneet, että toisin kuin Madden (ja FIFA?), NHL:ään ei EA:lla ole yksinoikeuksia, eli siis jos jotain firmaa kiinnostaisi, niin NHL:lle vaan tuohta lapaan ja oma peli tulille?

Niin kauan EA tekee NHL:ää, kun jonnet ostaa HUT-pakkoja. Sehän on rahantekokone lasten ja vähämielisten addiktien kustannuksella. Kuten pitkälti muutkin urheilupelit, joissa näitä pakkoja myydään. Minimipanostuksella maksimivoitto.

Jos joku uskoo, että uuden konsolisukupolven myötä asiat muuttuu, niin mulla on teille huonoja uutisia... :cigar2:

Oikeastaan ainoa toivo olisi, että nää oikeusjutut ynnä muut tutkimukset johtaisi toimiin viranomaisten taholta. En pidätä hengitystä kuitenkaan.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Onneksi omalla kohdalla pleikkarin sisäinen levy riittänee pari vuotta. Ehkä 2v päästä ne ultranopeat levyt eivät ole niin superkalliita enää.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
585
En pistäis kovin suurta painoa tolle HDMI 2.1 vaatimukselle, mikäli 4k ja hyvä HDR jo löytyy. PS5:lle on mun käsittääkseni tasan yks 120fps peli julkistettu, ja se on toi DMC5 Special Edition.

Lienee ihan turvallinen veikkaus et se on aika harvoissa peleissä toi 120fps, ja jos sellanen on tarjolla niin todennäkösesti siinä voi valita joko silmäkarkin tai frameraten väliltä.
Digital Foundry listaa ainakin nämä 120fps pelit:
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Devil May Cry 5 Special Edition
  • Dirt 5
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom
  • Rainbow Six Siege
Melko suurella varmuudella Gran Turismo 7 tulee myös sisältämään 120fps tilan.
Jos on joku moderni aito 100hz töllö niin en laittaisi euroakaan että saisin 120hz ruudun. Aika harvassa on pelit ja pelaajat joille on jotain eroa noiden välillä.
Makuasia tietysti loppukädessä.

E: 60hz vs 120hz siis
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Jos on joku moderni aito 100hz töllö niin en laittaisi euroakaan että saisin 120hz ruudun. Aika harvassa on pelit ja pelaajat joille on jotain eroa noiden välillä.
Makuasia tietysti loppukädessä.
Se on vaan siinä että sä et siihen 100hz ruutuun saa yli 60hz materiaalia sisään ilman HDMI 2.1
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
585
Se on vaan siinä että sä et siihen 100hz ruutuun saa yli 60hz materiaalia sisään ilman HDMI 2.1
Eh, 60 vs 120 piti tietysti kirjoittaa. Ja ajan takaa lähinnä noita jo ilmoitettuja pelejä... Joku Dirt ja Monster Boy, ei mitään väliä suurimmalle osalle jos tasainen 60 rullaa.
Jos jotakin "kilpapelaamista" harrastaa niin istuu varmaan muutenkin PC-monitorin ääressä.
 

tnr

Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
85
Tämä 120 FPS -hehkutus on kyllä vähän nyt historiatonta kaikenkaikkiaan. Joo joo, jotkut vanhat pelit tukee sitä ehkä uusintaversioina, mutta siinä se tulee suurinpiirtein olemaan. Olen kovin yllättynyt, jos oikeasti uudet pelit pyörivät ylipäätään edes tasaiset 60 FPS.

Näitä korkeamman kuvataajuudeen hypetyksiä on ollut jo PS3-ajoista lähtien, että NYT on vihdoin sellaista rautaa että tämä toteutuu. Mutta niin vaan kehittäjillä / julkaisijoilla menee kaikki paukut silmäkarkin / fotorealismin määrän lisäämiseen, ja lopputulos pyörii juuri ja juuri sen 30 FPS, ja sama ralli jatkuu konsolisukupolvesta toiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tämä 120 FPS -hehkutus on kyllä vähän nyt historiatonta kaikenkaikkiaan. Joo joo, jotkut vanhat pelit tukee sitä ehkä uusintaversioina, mutta siinä se tulee suurinpiirtein olemaan. Olen kovin yllättynyt, jos oikeasti uudet pelit pyörivät ylipäätään edes tasaiset 60 FPS.

Näitä korkeamman kuvataajuudeen hypetyksiä on ollut jo PS3-ajoista lähtien, että NYT on vihdoin sellaista rautaa että tämä toteutuu. Mutta niin vaan kehittäjillä / julkaisijoilla menee kaikki paukut silmäkarkin / fotorealismin määrän lisäämiseen, ja lopputulos pyörii juuri ja juuri sen 30 FPS, ja sama ralli jatkuu konsolisukupolvesta toiseen.
Todennäkösesti lopputulema onkin tota et pysytään siinä 30/60fps. Mut nyt on ensimmäistä kertaa edes tarjolla jossain pelissä se 120fps. Se on sitten täysin eri asia kannattaako sitä 120hz nostaa kovin arvokkaaks seuraavalle sukupolvelle TV:tä mietittäessä, tuskin on se oma vastaus tähän, mutta itellä löytyy PC joka menee kanssa sit samaan 120hz 4k olediin kiinni niin koen sen vaan bonukseks siihen päälle, mikäli konsolikin tietyissä peleissä siitä hyötyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
494
Se on vaan siinä että sä et siihen 100hz ruutuun saa yli 60hz materiaalia sisään ilman HDMI 2.1
Taidat tarkoittaa 4k resoluutiolla?

Iän vanhaan LG C7 olediinkin saa 120hz 1080p. Ja monissa uudemmissa televisioissa 1440p 120hz, nyt tämä 4k 120hz vaatii tuon hdmi 2.1 että kaista riittää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 286
Viestejä
4 193 297
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom