Playstation 5

Taidat tarkoittaa 4k resoluutiolla?

Iän vanhaan LG C7 olediinkin saa 120hz 1080p. Ja monissa uudemmissa televisioissa 1440p 120hz, nyt tämä 4k 120hz vaatii tuon hdmi 2.1 että kaista riittää.
Toivottavasti PS5 tukee kaikenlaisia näyttötiloja. Ja heti julkaisussa.
 
Mä ostan diginä ns. ikipelit joita en halua myydä pois, mutta kertakäyttöiset putkijuoksut (Unchartedit, TLOU:t jne) aina fyysisenä. Ne voi pistää sitten 10-15€ halvemmalla kiertoon kun mitä itse maksoi. Itse en pelejä käytettynä kuitenkaan ostele.
Nykyisen PS4 Pron kohdalla olen varmasti säästänyt jo itse konsolin hinnan tuolla tavalla. Diginä nuo kertakäyttöpelit ois vaan lojumassa kirjastossa tyhjän panttina. Tässä ainakin itselleni erittäin painava syy ostaa asemallinen versio.
 
Mä ostan diginä ns. ikipelit joita en halua myydä pois, mutta kertakäyttöiset putkijuoksut (Unchartedit, TLOU:t jne) aina fyysisenä. Ne voi pistää sitten 10-15€ halvemmalla kiertoon kun mitä itse maksoi. Itse en pelejä käytettynä kuitenkaan ostele.
Nykyisen PS4 Pron kohdalla olen varmasti säästänyt jo itse konsolin hinnan tuolla tavalla. Diginä nuo kertakäyttöpelit ois vaan lojumassa kirjastossa tyhjän panttina. Tässä ainakin itselleni erittäin painava syy ostaa asemallinen versio.
Itse teen niin että kun mulla on aina kaksi peliä mitä pelaan kerrallaan, uusin änäri ja joku toinen, niin ostan ensin änärin fyysisenä julkkarista, sitten kun tulee digitaalisena tarjoukseen niin ostan sen ja myyn fyysisen pois. Tolla tavalla ei sit tarvii muuta ku sillon kun vaimo pelannut omaa peliään nousta vaihtamaan levyä.

Tosin nyt otin ton EA accessin niin tulee varmaan huhtikuulle asti pakko vaan jaksaa nousta vaihtamaan sitä levyä :D
 
Ja toki itsellä toi levyjen osto on vielä sen takia ehdoton kun muijan työsuhde-etujen puolesta saa aina ostettua kaikki uutuuspelitkin fyysisinä n. -30% lappuhinnasta. Ja tämän takia pelin läpi pelattua siitä saa toisinaan helposti vielä omat takaisin.
Levyjen vaihtelu on toki aivan perseestä mutta näillä mennään.
 
Melko älytön nopeus ssd:lta muistiin tekstuureita ladattaessa ps5:ssa. Käytännössä sekunnissa saa ladattua koko pelille varatun muistialueen. Osa muististahan jää käyttöjärjestelmälle käyttöön niin ei koko 16GB saa pelit käyttöön. Kraken on sonyn rautaan toteuttama oodlelta lisensoitu pakkausalgoritmi. Blogipostauksen mukaan 1:2 suhteeseen päästään pakkauksessa, joka tarkottaisi, että kun levyltä luetaan 5.5GB/s niin muistiin purettuna data vie 11GB

Sony has previously published that the SSD is capable of 5.5 GB/s and expected decompressed bandwidth around 8-9 GB/s, based on measurements of average compression ratios of games around 1.5 to 1. While Kraken is an excellent generic compressor, it struggled to find usable patterns on a crucial type of content : GPU textures, which make up a large fraction of game content. Since then we've made huge progress on improving the compression ratio of GPU textures, with Oodle Texture which encodes them such that subsequent Kraken compression can find patterns it can exploit. The result is that we expect the average compression ratio of games to be much better in the future, closer to 2 to 1.

 
Melko älytön nopeus ssd:lta muistiin tekstuureita ladattaessa ps5:ssa. Käytännössä sekunnissa saa ladattua koko pelille varatun muistialueen. Osa muististahan jää käyttöjärjestelmälle käyttöön niin ei koko 16GB saa pelit käyttöön. Kraken on sonyn rautaan toteuttama oodlelta lisensoitu pakkausalgoritmi. Blogipostauksen mukaan 1:2 suhteeseen päästään pakkauksessa, joka tarkottaisi, että kun levyltä luetaan 5.5GB/s niin muistiin purettuna data vie 11GB



Tuo 11GB/s on ns. keskiarvovauhti. Oodle Kraken ja Oodle teksture optimoitu data potentiaalisesti tulee >15GB/s. Toki siellä tietyt 4kB pikkufilet random accessilla tulee merkittävästi hitaampaa mutta itse pelin graafiset assetit populoituu koko muistin täydeltä uusiin vaikka joka sekuntti.

Nastaa! :) Implementaatio streamaukselle paranee sitten genin saatossa ja muutaman vuoden päästä voidaan nähdä jotain mitä nyt ei osata kuvitella.
 
Onko nykyisillä konsoleilla ne latausikkunat kesken pelin olleet ongelmana, vai enemmänkin esim. ladatessa tallennusta jne? Vaikka jossain RDR2 lataako siis kesken pelaamisen mappia? Kovin kummoisia SSD-nopeuksia ei ainakaan PC:llä joku massiivinen RDR2 vaadi, kun omalla 2.koneella on perus halppis SSD, eikä tuolla ole toistaiseksi latailut olleet hitaita missään pelissä. CPU:ta tuo nykyinen tekniikka toki taitaa kuormittaa.

Mutta tuo Sonyn IO-tekniikka toki tähdännee jo tulevaisuuteenkin. Tekstuurien ja entistä isompien mappien lataus varmasti taataan tulevaisuutta ajatellen (ja niissä selvästi nopeammat kovalevyt varmasti tarpeen). Nvidian omassa IO:ssa mainittiin ettei CPU:ta tarvi rasittaa esim. tekstuurien pakkauksessa, vaan data menisi suoraan kovalevyltä näytönohjaimelle. Jos nyt oikein muistan.

Ja vielä yksi kysymys, onko tuon halvemman PS5 eli levyasemattoman sudenkuoppa sitten kalliimmat pelit? Eli siis onko Sonylla joku yksinoikeus itsellään myydä noita virallisia digitaalisia pelejä, jotka sitten mahdollisesti kalliimpia?
 
Onko nykyisillä konsoleilla ne latausikkunat kesken pelin olleet ongelmana, vai enemmänkin esim. ladatessa tallennusta jne? Vaikka jossain RDR2 lataako siis kesken pelaamisen mappia? Kovin kummoisia SSD-nopeuksia ei ainakaan PC:llä joku massiivinen RDR2 vaadi, kun omalla 2.koneella on perus halppis SSD, eikä tuolla ole toistaiseksi latailut olleet hitaita missään pelissä. CPU:ta tuo nykyinen tekniikka toki taitaa kuormittaa.

Mutta tuo Sonyn IO-tekniikka toki tähdännee jo tulevaisuuteenkin. Tekstuurien ja entistä isompien mappien lataus varmasti taataan tulevaisuutta ajatellen (ja niissä selvästi nopeammat kovalevyt varmasti tarpeen). Nvidian omassa IO:ssa mainittiin ettei CPU:ta tarvi rasittaa esim. tekstuurien pakkauksessa, vaan data menisi suoraan kovalevyltä näytönohjaimelle. Jos nyt oikein muistan.

Ja vielä yksi kysymys, onko tuon halvemman PS5 eli levyasemattoman sudenkuoppa sitten kalliimmat pelit? Eli siis onko Sonylla joku yksinoikeus itsellään myydä noita virallisia digitaalisia pelejä, jotka sitten mahdollisesti kalliimpia?
On siinä vissi ero tuleeko kesken pelin 20 sekunnin latausruutu vai siirtyykö se seuraavaan tilaan alle sekunnissa. Hehkuttamisen arvoinen ominaisuus se on.
 
Ja vielä yksi kysymys, onko tuon halvemman PS5 eli levyasemattoman sudenkuoppa sitten kalliimmat pelit? Eli siis onko Sonylla joku yksinoikeus itsellään myydä noita virallisia digitaalisia pelejä, jotka sitten mahdollisesti kalliimpia?

Pelikustantaja määrittelee millä hinnalla peli myydään Storessa. Esimerkiksi EA ja Activision.
 
Onko nykyisillä konsoleilla ne latausikkunat kesken pelin olleet ongelmana, vai enemmänkin esim. ladatessa tallennusta jne? Vaikka jossain RDR2 lataako siis kesken pelaamisen mappia?

Spiderman ps4:lla on hyvä esimerkki striimauksesta. Se peli striimaa maailmaa ja liikkumisnopeus ja tekstuurien laatu jne on rajoitettu striimausnopeuden mukaan. Spiderman lataa noin 20MB/s(0.02GB/s)koko ajan, kun olet liikkeessä. Jos pysähdyt paikallesi niin lataaminen jatkuu ja ladataan tarkempia yksityiskohtia. Hyppy 20MB/s vauhdista 11GB/s keskiarvovauhtiin on melko hurja parannus. Lisäksi perinteisellä kiintolevyllä hakuajat ovat karmeita niin spiderman tapauksessa peliassetteja on monistettu niin, että joku postilaatikko esim. voi olla satoja ellei tuhansia kertoja levyllä kasvattaen pelin asennuskokoa ihan turhaan. Osa noista malleista/teksuureista mitä monistetaan levylle liian monta kertaa joudutaan pitämään aina muistissa ja muistia kuluu hukkaan. ts. pleikkarin 16GB muistia pitäisi nyt riittää paljon pidemmälle, kuin jos ei olisi nopeaa ssd:ta ja hyvää pakkausta käytössä.

Toinen esimerkki voisi olla muistin säästäminen esim. grand theft auto tyyppisessä pelissä. Ei tarvi varmuuden vuoksi pitää muistissa kaikkia erilaisia automalleja, niiden sisustoja, talonsisustoja jne. Tämä toivottavasti tulee näkymään parempana grafiikkana ja vähempänä efektinä, missä tekstuurit/mallit pompsahtavat esille tai niiden ulkoasu muuttuu rajusti, kun tekstuuri saadaan muistiin tms.

Tämä on todella hyvä esitys aiheesta, jos jaksaa kuunnella.

 
Itse kanssa juuri ajattelin niin että esim GTA tulee olemaan todella suuri hyötyjä kun siinähän on historian aikana aina ollut ongelmana ettei tekstuureita ole saatu ladattua tarpeeksi nopeasti kun autolla ajettu ja siksi myös ollut tosi huonolla laadulla tekstuureita ja surkea piirtopituus.
Näen juuri tuon takia että yksityiskohtaiset avoimet pelimaailmat tulee nousemaan aivan eri tasolle PS5:llä.
 
Olin tilaamassa Series S konsolia mutta tulinkin siihen tulokseen ettei sen ostossa ole järkeä kun Xbox One X löytyy jo. Taidankin hankkia PS5 konsolin ilman BR-asemaa. Tilausketjua lueskelin ja ilmeisesti konsolia on turha odotella kuluvalle vuodelle?
 
Olin tilaamassa Series S konsolia mutta tulinkin siihen tulokseen ettei sen ostossa ole järkeä kun Xbox One X löytyy jo. Taidankin hankkia PS5 konsolin ilman BR-asemaa. Tilausketjua lueskelin ja ilmeisesti konsolia on turha odotella kuluvalle vuodelle?
Julkaisupäivänä kaupasta vaan hakemaan, asemattoman version saa paljon helpommin itselleen.
 
Onko nykyisillä konsoleilla ne latausikkunat kesken pelin olleet ongelmana, vai enemmänkin esim. ladatessa tallennusta jne? Vaikka jossain RDR2 lataako siis kesken pelaamisen mappia?

Nykyiset pelit on hyvin pitkälle suunniteltu hitaan massamuistin suhteen. Eli liikkuminen on hidasta (esim RDR2 jopa kääntyminen 180 astetta kestää useita sekunteja) ja eri paikkoihin pitää mennä kapean kanjonin läpi tai ryömiä tunnelissa tai ehkäpä muka matkata metrolla. Kaikki on suunniteltu osaksi piilottamaan latausta taustalla. Suurimpia ongelmia nykyisessä genissä on esim Souls pelit. Bloodbornessa saatat pelata 30s ja katsot latausruutua noin minuutin ja pelaat taas 30s. Näin siis jos olet huono pelaamana ja kuolet nopeasti.
 
Nykyiset pelit on hyvin pitkälle suunniteltu hitaan massamuistin suhteen. Eli liikkuminen on hidasta (esim RDR2 jopa kääntyminen 180 astetta kestää useita sekunteja) ja eri paikkoihin pitää mennä kapean kanjonin läpi tai ryömiä tunnelissa tai ehkäpä muka matkata metrolla. Kaikki on suunniteltu osaksi piilottamaan latausta taustalla. Suurimpia ongelmia nykyisessä genissä on esim Souls pelit. Bloodbornessa saatat pelata 30s ja katsot latausruutua noin minuutin ja pelaat taas 30s. Näin siis jos olet huono pelaamana ja kuolet nopeasti.

Tämä selvä. RDR2 en ole kuin PC:llä pelannut ja siksi kyselinkin. Tuo PC-versio RDR2:sesta tosiaan poikkeaa jonkin verran konsoleiden versiosta, mutta ei sen enempää PC-versioista tässä ketjussa. Hyvä homma että sekä konsoleista (vai pelkästään toisen firman konsoleista?) että kohta myös PC:ltä löytyy uutta tekniikkaa jolla saadaan pelintekijöille paremmat vapaudet tehdä pelejä.
 
Julkaisupäivänä kaupasta vaan hakemaan, asemattoman version saa paljon helpommin itselleen.

Onkohan noin jos muistelee miten vaikeaa oli aikoinaan PS4 saada julkkari päivänä. Itsehän ennakkotilasin oman PS5:ni jo viime vuoden lokakuussa ja nyt saan sen julkaisupäiväksi. Otin siis levyasemallisen version että saa sitten jotain ps4 pelejä ja bluray leffojakin vielä pelattua/katsottua. Jos olisin halunnut levyasemattoman mallin niin sitä olisi saanut vasta ensi vuoden puolella, näin minulle sanottiin.
 
Otin siis levyasemallisen version että saa sitten jotain ps4 pelejä ja bluray leffojakin vielä pelattua/katsottua. Jos olisin halunnut levyasemattoman mallin niin sitä olisi saanut vasta ensi vuoden puolella, näin minulle sanottiin.

Miksi hävittää PS4, jos aikoo vielä sen pelejä pelailla? Itsehän jätän tuon wanhan konsolin, jolla sitten pelata wanhoja pelejä. :)
 
Vähän harmittaa että tajusin tutkia vasta näin myöhään digi vs. fyysisten pelien hintoja. Skippasin ps4 kokonaan niin yhtenä ensimmäisistä peleistä ostoslistalla olisi dirt rally 2.0 goty edition. PS storessa 65e, levyversion saa 30e. Peruin sitten levyttömän ps5 ennakkotilauksen vaikka joudunkin nyt odottelemaan ainakin pari kk enemmän... On kyllä melkoinen sudenkuoppa tuo digiversio ja ei ihmekään että yrittävät noinkin isolla hintaerolla myydä sitä
 
Käytännössä omat pelihankinnat on jo vuosia olleet digitaalisia. Kun mulla ei oo tarvetta pelata mitään heti julkaisussa ja back logia on riittävästi ja peliaikaa vähän niin tulee ostettua pelejä Storesta alle 20€ hinnalla. Siinä vaiheessa ei enää jälleenmyynti hirveästi kiinnosta, tai että levyversioitakaan saisi oikein mistään tuohon hintaan.
 
Täälä vanha ps4 muuttaa vaan yläkertaan vaimolle niin saa katella disney, hbo, sun muut sillä kun sielon joku randomi sonyn bluray -soitin jossa on vaan netflix ja vaikka laitoin sille chromecastin telkkariin niin ei siitä tuu helvettiäkään kun se säätää sen kanssa... Elättelen nyt vaan toiveita että verkkis sais uusia eriä ps5:sta ennen joulua ja niistä riittäis mullekin. Ja on siinä se etu että muksut voi häätää sitten pomppimaan yläkertaan vaimon haitoiksi ja pelaamaan vanhempia littlebigplanetteja ja saa ite keskittyä hakkaamaan uudella vehkeellä rauhassa demon's soulsia ;)

... tosin vaimo nakkaa muksut samantien alakertaan kun ne alkaa pomppimaan sängyllä samalla kun pelaa, ne jotekin kuvittelee että kun ite hyppää ilmaan samaanaikaan kun sackboy hyppää niin se hyppää vissiin jotenkin korkeemmalle ja pääsee pahojen paikkojen yli ja kiljuminen auttaa toki aina joten rauhaisat pelihetket taitaa jäädä vaan haaveeksi :D
 
Vieläkö on niin että digitaaliset pelit ovat sen 10-15e kalliimpia julkaisussa kuin levyversiot? Tässä pohdin, että voisiko sittenkin levyasematon versio olla vaihtoehto kun kuitenkin vain yksinoikeuksia varten pleikkari tulee hommattua. Tietysti sitten ei enään ostettuja vanhoja ps4 pelejä saa pelattua.

Edit. Näköjään edelleen huomattavasti kalliimpia digitaaliset. Esim. Last of us 2 levyversio 40e ja digi 69e, crash 4 levy 59e ja digi 69e. Eli aika selvä homma että tuon digitaalisen version voin omalta osalta unohtaa
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö on niin että digitaaliset pelit ovat sen 10-15e kalliimpia julkaisussa kuin levyversiot? Tässä pohdin, että voisiko sittenkin levyasematon versio olla vaihtoehto kun kuitenkin vain yksinoikeuksia varten pleikkari tulee hommattua. Tietysti sitten ei enään ostettuja vanhoja ps4 pelejä saa pelattua.

Edit. Näköjään edelleen huomattavasti kalliimpia digitaaliset. Esim. Last of us 2 levyversio 40e ja digi 69e, crash 4 levy 59e ja digi 69e. Eli aika selvä homma että tuon digitaalisen version voin omalta osalta unohtaa

Uusissa peleissä hinnat näyttää olevan melko tasoissa, mutta levyt halpenee nopeasti kun taas digiversiot pysyy täydessä hinnassa todella pitkään
 
Sonylla on jatkuvasti jotain alennuskampanjoita menossa ja välillä on suuret alennuskampanjat ja plussalaisille tupla-alennuksia. Varsin nopeasti on uudetkin julkaisut tulleet alennukseen. Ja yksi vaihtoehto on ostaa esim. jenkkistoresta digiversiot jolloin uudet julkaisut saa hieman halvemmalla.
 
Minusta on tullut pleikkarin puolella ainakin digitaalisena ihan hyvin tarjouksia suht nopeastikkin julkaisun jälkeen tosin pelikohtaisesti.
 
Edit. Näköjään edelleen huomattavasti kalliimpia digitaaliset. Esim. Last of us 2 levyversio 40e ja digi 69e, crash 4 levy 59e ja digi 69e. Eli aika selvä homma että tuon digitaalisen version voin omalta osalta unohtaa

PS5 osalta digiversioiden hinta tulee vielä nousemaan sen kympin eli maksavat sitten sen 80€. Oletettavasti fyysisten hinnatkin nousevat hieman, olin ainakin jossakin näkevinäni ennakkotilauksia PS5 peleistä 65€. Kuitenkin aika varmaa on, että digiversiot tulevat jatkossakin maksamaan julkaisussa vähintään sen 10€ enemmän kuin fyysiset jotta ne eivät söisi fyysisten pelien jälleenmyyjien myyntejä. En kuitenkaan välttämättä yllättyisi vaikka tässä sukupolvessa digin ja fyysisen hintaero kasvaisi entistä suuremmaksi, jos Sony jääräpäisesti tyrkyttää Eurooppaan tuota 80€ hintaa ja kaupat ehkä alkuhuuman jälkeen pyrkivät sinne 50-60€ välille. Lisäksi tuo mitä yllä sanottiin, fyysisistä saattaa tulla tarjouksia hyvin nopeasti tai jo heti julkaisuun myydään halvalla. Saahan toki PS Storestakin välillä todella hyviä tarjouksia ja sieltä on monet pelit tullutkin diginä napattua mutta kyllähän noilla peleillä tuppaa ikääkin olemaan siinä vaiheessa.

Periaatteessa voisi itsekin mennä digillä, kun nuo PS Storen tarjoukset ovat kuitenkin ihan kilpailukykyisiä jos ei tarvitse heti julkkariin ostaa. Julkaisussahan se isoin hintaero aina on. Toisaalta sillä digipleikkarilla ei voi sitten katsoa fyysisiä leffoja tai pelata niitä fyysisiä PS4 pelejä, jolloin pitää säilyttää Pro. Se kun on ainoa fyysisen median toistin taloudessa ja ihan puhtaasti digiin ei vielä viitsisi siirtyä vaikka melkein kaikki media tulee streamattua. Levyasemallisella vitosella taas Pro jää turhaksi ja eiköhän siitä saa silloin sen 100€ myytäessä..
 
PS5 osalta digiversioiden hinta tulee vielä nousemaan sen kympin eli maksavat sitten sen 80€. Oletettavasti fyysisten hinnatkin nousevat hieman, olin ainakin jossakin näkevinäni ennakkotilauksia PS5 peleistä 65€. Kuitenkin aika varmaa on, että digiversiot tulevat jatkossakin maksamaan julkaisussa vähintään sen 10€ enemmän kuin fyysiset jotta ne eivät söisi fyysisten pelien jälleenmyyjien myyntejä. En kuitenkaan välttämättä yllättyisi vaikka tässä sukupolvessa digin ja fyysisen hintaero kasvaisi entistä suuremmaksi, jos Sony jääräpäisesti tyrkyttää Eurooppaan tuota 80€ hintaa ja kaupat ehkä alkuhuuman jälkeen pyrkivät sinne 50-60€ välille. Lisäksi tuo mitä yllä sanottiin, fyysisistä saattaa tulla tarjouksia hyvin nopeasti tai jo heti julkaisuun myydään halvalla. Saahan toki PS Storestakin välillä todella hyviä tarjouksia ja sieltä on monet pelit tullutkin diginä napattua mutta kyllähän noilla peleillä tuppaa ikääkin olemaan siinä vaiheessa.

Periaatteessa voisi itsekin mennä digillä, kun nuo PS Storen tarjoukset ovat kuitenkin ihan kilpailukykyisiä jos ei tarvitse heti julkkariin ostaa. Julkaisussahan se isoin hintaero aina on. Toisaalta sillä digipleikkarilla ei voi sitten katsoa fyysisiä leffoja tai pelata niitä fyysisiä PS4 pelejä, jolloin pitää säilyttää Pro. Se kun on ainoa fyysisen median toistin taloudessa ja ihan puhtaasti digiin ei vielä viitsisi siirtyä vaikka melkein kaikki media tulee streamattua. Levyasemallisella vitosella taas Pro jää turhaksi ja eiköhän siitä saa silloin sen 100€ myytäessä..
Tämäpä se syy miksi itse levyasemallinen vaihtoehto on ainoa. Sen verra bluray elokuvia sekä ps4 pelejä fyysisenä omistuksessa. Lisäksi voit sitten ostaa joko fyysisenä tai digitaalisena jonkun pelin kumpi onkaan halvempi, mielummin pidän molemmat vaihtoehdot avoinna. Sitten toki vielä fyysisten myynti jne..aika nobrainer itselle, että asemallinen tulee. Pron myin viime perjantaina 220e kahdella ohjaimella ja parilla pelillä. Tuollahan ei tosiaa mitään tee kun ps5 taloudessa ellei sitten tarvitse kahteen huoneeseen pelikonetta.
 
Itse laitan vanhat pelikoneet/laitteet aina kaappiin säilöön. En halua olla missään interaktioissa ihmisten kanssa vapaa-ajalla(duiunissa joutuu liikaakin) niin en edes mieti mitään toreja tms. Heittää sitten roskiin jos muuttuvat liian vanhaksi, kuten vaikka ps1/2, orkkis boksi yms.
 


Upealta näyttää :love:


Toivottavasti tää nyt tarkottais sitä että 1440p näytöille tulisi tuki PS5 myötä. Hieman kyllä pettynyt että 1440p/60fps ja 4k/30fps. Kun miettii ettei esim oo open world peli ja vain muutama vihollinen aina kerralla ruudussa. Mulle kelpaa 1080p 60fps+ mutta silti vaan pettynyt next gen konsoleihin.
 
Toivottavasti tää nyt tarkottais sitä että 1440p näytöille tulisi tuki PS5 myötä. Hieman kyllä pettynyt että 1440p/60fps ja 4k/30fps. Kun miettii ettei esim oo open world peli ja vain muutama vihollinen aina kerralla ruudussa. Mulle kelpaa 1080p 60fps+ mutta silti vaan pettynyt next gen konsoleihin.
Kunhan on 60fps mahdollisuus niin millään muulla ei ole väliä. Dark Souls 3 peliä olen pelannut hetken ja tuntui haastavalta. Olenkohan ottamassa liian kovaa haastetta vastaan kun Demon`s Souls alkoi niin kovasti kiehtoa PS5 ensipeliksi :rolleyes:
 
Niin ja unelmoida voisi että joskus se wide-tuki. Se kun olisi vain ohjelmoinnista ei mistään muusta kiinni.
 
Vähän harmittaa että tajusin tutkia vasta näin myöhään digi vs. fyysisten pelien hintoja. Skippasin ps4 kokonaan niin yhtenä ensimmäisistä peleistä ostoslistalla olisi dirt rally 2.0 goty edition. PS storessa 65e, levyversion saa 30e. Peruin sitten levyttömän ps5 ennakkotilauksen vaikka joudunkin nyt odottelemaan ainakin pari kk enemmän... On kyllä melkoinen sudenkuoppa tuo digiversio ja ei ihmekään että yrittävät noinkin isolla hintaerolla myydä sitä
Kuukausi sitten tuo GOTY-versio oli Storessa 19,95€.

Itse pärjännyt hyvin digialennusten kanssa. Toki aluksi tuskin PS5-pelit hirveän hyviä alennuksia saa ja nostettu lähtöhinta todennäköisesti tulee näkymään myös heikomissa alennuksissa.
 
Kunhan on 60fps mahdollisuus niin millään muulla ei ole väliä. Dark Souls 3 peliä olen pelannut hetken ja tuntui haastavalta. Olenkohan ottamassa liian kovaa haastetta vastaan kun Demon`s Souls alkoi niin kovasti kiehtoa PS5 ensipeliksi :rolleyes:
Nopeasti noihin Soulseihin pääsee mukaan, ovat kyllä haastavia mutta lähes aina kuolema on oma syy. Aika pitkälle pärjää kun muistaa että jokanen vihollinen on vaarallien ja kannattaa mielummin ottaa varman päälle kuin lähteä rotsi auki tappeluun :)
 
Kunhan on 60fps mahdollisuus niin millään muulla ei ole väliä. Dark Souls 3 peliä olen pelannut hetken ja tuntui haastavalta. Olenkohan ottamassa liian kovaa haastetta vastaan kun Demon`s Souls alkoi niin kovasti kiehtoa PS5 ensipeliksi :rolleyes:

Riippuu ihan mitä olet pelaillut tässä aiemmin. Eivät soulsit ole mitään ylivoimaisen vaikeita. Tunnetuimmista nykypeleistä toki varmaankin sieltä vaikeusskaalan yläpäästä. Alkuun oppimiskäyrä on jyrkkä. Kärsivällisyyttä ja tahtoa oppia niin sanotaanko, vaikka että ensimmäisen kymmenen tunnin aikana pelaamisessasi tapahtuu jo isoja parannuksia.

Levelität alkuun itsellesi energiaa reilusti niin selviät paremmin. Jos tuntuu niin muitakin alkuvinkkejä voit googlata, että pääset paremmin alkuun.
 
Nopeasti noihin Soulseihin pääsee mukaan, ovat kyllä haastavia mutta lähes aina kuolema on oma syy. Aika pitkälle pärjää kun muistaa että jokanen vihollinen on vaarallien ja kannattaa mielummin ottaa varman päälle kuin lähteä rotsi auki tappeluun :)
Tuo on täyttä totta, että kuolema pelissä on aina oma syy. Näissä peleissä ei ole epäreiluja juttuja vaan pelaajan täytyy olla taitava. Se tekee Souls peleistä niin ainutlaatuisia ja onneksi sitä herkkua saadaan pian lisää Demon´s Soulsin osalta.

Riippuu ihan mitä olet pelaillut tässä aiemmin. Eivät soulsit ole mitään ylivoimaisen vaikeita. Tunnetuimmista nykypeleistä toki varmaankin sieltä vaikeusskaalan yläpäästä. Alkuun oppimiskäyrä on jyrkkä. Kärsivällisyyttä ja tahtoa oppia niin sanotaanko, vaikka että ensimmäisen kymmenen tunnin aikana pelaamisessasi tapahtuu jo isoja parannuksia.

Levelität alkuun itsellesi energiaa reilusti niin selviät paremmin. Jos tuntuu niin muitakin alkuvinkkejä voit googlata, että pääset paremmin alkuun.
On noissa aikamoinen vaikeustaso. Jos pelikokemus on jotain tasoloikkaa tai Lego pelejä niin isku vasten kasvoja tulee olemaan kova :) Vaikka lasken itseni Bloodborne veteraaniksi niin esim. DS3 pelissä on todella tukalia hetkiä varsinkin bossiosastolla. Näitä kaikkia Souls pelejä täytyy vain kärsivällisesti jatkaa vaikka game over ruutu tulisi liiankin tutuksi. Niissä ei menesty ellei liikkuminen ole selkärangassa ja vihollisten käyttäytyminen tiedossa. Kun nämä asiat oppii niin kaikki pelit ovat täyttä timanttia, Bloodborne etunenässä. Bloodbornen agressiivista pelitapaa suosiva taktiikka on ollut omaan makuun parasta.
 
Kyllä ne oikeaa motivoitumista todella vaatii, että eivät ole hätäisen pelejä tai oikeastaan sellaisenkaan, joka pystyy vain silloin tällöin pelaamaan. Onnistuvat kyllä, jos sitä tahtoa ja kärsivällisyyttä on.

Minun From Sofwaren pelien ura alkoi Bloodbornella ja oli kyllä kerrassaan melkein itkua, joten siksi haluan kannustaa kunnolla kokeilemaan vaan, kun itsekin karmean tuskan yli pääsin. Jossain ketjussa sanoinkin aiemmin jo, että ennen Bloodbornea minulla oli melkeinpä Ps3 genin mentävä aukko pelailulla, joten ymmärrän ja tiedän tuskan. :D

Nythän noita on tullut pelattua sitten ihan ilman levelitystäkin. Ds3:ssa Nameless King vei 7 tuntia, mutta olipahan huikeaa oppia rollaamaan tulien läpi ym. kivaa. :)

Suosittelen siis istumaan alas ja lähtemään mukaan! Demon's Soulsin remake tuntuu vielä näyttävän yksityiskohdissaan niin huikealle, että ei voi missata.
 
Soulsseihin liittyen, kyllähän tämä alkaa vahvasti haisemaan parin-kolmensadan tunnin rypistykseltä kun aloittaa Demon's Soul remaken niin tuskin jää pelaaminen siihe. :think: Souls1, 2, 3, bloodborne perään ja fiilisellä "vanhoja hyviä aikoja" vaikka eihä nuista montaa vuotta ole mistään! :)
 
Soulsseihin liittyen, kyllähän tämä alkaa vahvasti haisemaan parin-kolmensadan tunnin rypistykseltä kun aloittaa Demon's Soul remaken niin tuskin jää pelaaminen siihe. :think: Souls1, 2, 3, bloodborne perään ja fiilisellä "vanhoja hyviä aikoja" vaikka eihä nuista montaa vuotta ole mistään! :)

Itse laitoin viikonloppuna Bloodbornen tulille pitkästä aikaa. Olut/viski viereen ja kokeilemaan pääsisikö muita auttamaan luoliin. 10s odotuksella aina avustamaan ja joku ulkomaalainen pelaaja kyseli, että autanko häntä platinan kanssa, joten pelattiin parit viimeiset luolat kauttaaltaan. Oikein mukavaa. 99 arcane hahmolla.

Toivotaan Bloodbornelle Ps5 pätsiä. :tup:
 
Onkos missään ollut juttua että ymmärtääkö PS5 välimallin resoja? Eli vaikka 1440p? PS4 Pro näyttää ainakin suttuiselta 1440p ruudulla. Eli melkein oltava natiivi 4K tai 1080p. Olisi mukava käyttää välillä tietokoneen monitoria pelaamiseen.
 
Nythän on aika vahvasti huhuiltu että Bloodborne olisi tulossa PS5:lle ja PC:lle, itselläni on Bloodborne kokonaan vielä pelaamatta joten jos huhut pitävät paikkansa niin olisi herkkua tarjolla koko rahan edestä.
 
Nythän on aika vahvasti huhuiltu että Bloodborne olisi tulossa PS5:lle ja PC:lle, itselläni on Bloodborne kokonaan vielä pelaamatta joten jos huhut pitävät paikkansa niin olisi herkkua tarjolla koko rahan edestä.

Mielestäni Bloodborne on yksi parhaista PS4 peleistä. Onneksi saadaan Demon´s Souls tähän heti alkuun.
 
Nythän on aika vahvasti huhuiltu että Bloodborne olisi tulossa PS5:lle ja PC:lle, itselläni on Bloodborne kokonaan vielä pelaamatta joten jos huhut pitävät paikkansa niin olisi herkkua tarjolla koko rahan edestä.

Bloodbornehan tulee ps+ collectionin mukana pelattavaksi ps5:llä, mutta en usko, että siihen on isoja muutoksia ps4 versioon verrattuna tehty.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 442
Viestejä
4 512 454
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
nabsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom