Päivitellääs tätä casea. Asia meni erittäin erikoiseksi Prisman osalta.
Lainaus kuluttajaneuvonnan lausunnosta jonka välitin Prismalle
"Jos tavara voidaan korjata esim. käytetyllä varaosalla, ei tällaista tasonparannusta yleensä tule, jolloin myyjän tulisi vastata kustannuksista kokonaisuudessaan."
Prisma sanoi että jos he lähettävät Playstationin Sonylle niin en saa samaa laitetta takaisin vaan saan toisen takuukorjatun laitteen. Myyjä sanoi että tähän vedoten kyseessä ei ole korjaus joten en saa korjausta ilmaiseksi. Mikä ihmeen logiikka.. aivan uskomatonta! "Tiesithän ettei Sony korjaa juuri sinun laitettasi vaan saat sieltä takuukorjatun tilalle." Sanoin että ei pidä paikkaansa, Sony kyllä korjaa sen laitteen mutta mitä merkitystä sillä on saanko saman laitteen vai en. Tässä vaiheessa myyjä sanoi että joko hyväksyn hänen tarjouksen tai minun tulee hakea laite Prismalta ja viedä asia kuluttajariitalautakuntaan

d
Ja Prisman tarjous on seuraava: koska kuluttajaneuvonnan lausunnossa lukee että PS5 oletettu käyttöikä on 4 vuotta ja laitteeni on n. 3 vuotta vanha niin laitteen arvo on 520e / 4 vuotta eli 130 euroa. Ja tämän verran he voivat hyvittää minulle siitä Sonyn tarjoamasta 215 takuuhuolletusta laitteesta.. eli mulle jää maksettavaa 75 euroa.
Mitään logiikkaa asiassa ei ole, mutta ei riitä innostus viedä asiaa enää eteenpäin joten tyydyn nyt tähän. 3-4vk arvioi että saan laitteen. Aivan mielipuolista tulkintaa mutta tälläinen lopputulos tuli.