No johan muuttui taas homma hankalaksi.
Prismasta soitettiin ja he kertoivat olleensa yhteydessä Sonyyn. Sony oli kertonut että takuu 2 vuotta on umpeutunut ja voivat tässä tilanteessa tarjota tehdaskorjattua konsolia minulle hintaan 215 euroa. Myyjä oli avannut pleikkarin kuoret ja sanonut että oli paljon pölyä että varmaan siksi hajonnut paitsi että sitä on imuroitu säännöllisesti ja juuri ennen huoltoon viemistäkin imurilla siistin.
Vähän on nyt pää pyörällä. Aluksi sanottiin että asia ok, he lähettävät koneen sonylle ja jos ei löydy vikaa niin joudun maksamaan 50 euroa. Nyt ei ole lähetetty konsolia minnekkään ja on itse availtu ja ihmetelty asiaa Prisman takahuoneessa.
Välitin myyjälle vielä kuluttajaneuvonnasta saamani vastineen kokonaisuudessaan. Tässä ote siitä:
"Kun tässä tapauksessa olet voinut käyttää laitetta lähes kolme vuotta ilman ongelmia, voisi kyseeseen tulla jonkinlainen hinnanalennus, ellei virhettä oikaista esimerkiksi korjaamalla. Vakiintuneesti on katsottu, että jos tavara on virheen ilmetessä ollut käytössä esimerkiksi muutamia vuosia ja virhe korjataan vaihtamalla uusia osia, joudut yleensä maksamaan osan kuluista, koska tavaran kunnon katsotaan paranevan verrattuna tilanteeseen, jossa osia ei ole uusittu. Jos korjauksesta ei tule tasonparannusta, tulisi myyjän vastata kokonaan korjauskuluista."
Tässä tapauksessahan ei tule tasoparannusta joten myyjän tulisi selväsanaisesti korvata konsoli.. vai mitä on raati mieltä?
Myyjä/vastaava Prismassa sanoi että asia etenee nyt niin että lähettävät sen kuluttajaneuvonnan vastineen Sonylle ja odottavat heidän vastausta