Playstation 5

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Tulispa ns. kunnollinen Gran Turismo. Sport oli aika meh. GT ja HZD2 julkkaripeleinä niin olis varmaan pakko ostaa.

Luotan, että paikallisessa Prismassa tai Shittymarketissa on julkkaripäivänä konsoleita. Kesko ja Ass-ketju on kuitenkin sen verran isoja toimijoita, että prioriteettilistalla ylhäällä. Niiden kautta liikkuu niin montaa kertaluokkaa enemmän pelejä ja laitteita kuin verkkokauppojen sun muiden kautta yhteensä. Muistaakseni olen kaikki konsolit ostanut tuolla tavalla jos en kirjaimellisesti julkkaripäivänä, niin ainakin -viikolla.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
124
Luotan, että paikallisessa Prismassa tai Shittymarketissa on julkkaripäivänä konsoleita. Kesko ja Ass-ketju on kuitenkin sen verran isoja toimijoita, että prioriteettilistalla ylhäällä. Niiden kautta liikkuu niin montaa kertaluokkaa enemmän pelejä ja laitteita kuin verkkokauppojen sun muiden kautta yhteensä. Muistaakseni olen kaikki konsolit ostanut tuolla tavalla jos en kirjaimellisesti julkkaripäivänä, niin ainakin -viikolla.
Jep, turha näitä on sen enempää ennakkovarailla, käy paikallisesta marketista hakemassa julkkaripäivänä. Ei nämä laitteet niin harvinaisia ole, ihan normaalia elektroniikkaa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
831
Jep, turha näitä on sen enempää ennakkovarailla, käy paikallisesta marketista hakemassa julkkaripäivänä. Ei nämä laitteet niin harvinaisia ole, ihan normaalia elektroniikkaa.
Niinno.. riippuu vähän. Nythän vähän spekuloitu, että suomeen tulisi aika pieni erä näitä alkuvaiheessa. Voi jäädä nuolemaan näppejään. Itse ennakkotilasin PS4:n aikanaan ja sain sen postitse päivää ennen julkkaria. :) . Nyt en ole vielä vitosta ennakkotilannut, mutta saattaa olla että sen vielä teen..
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 004
Jep, turha näitä on sen enempää ennakkovarailla, käy paikallisesta marketista hakemassa julkkaripäivänä. Ei nämä laitteet niin harvinaisia ole, ihan normaalia elektroniikkaa.
Taisi ne PS4:t aikanaan loppua äkkiä liikkeistä joulun alla ja seuraavat erät tuli joskus tammikuun aikana, trokarithan noista sai jotain 150-300 euron pikavoittoja kun yllättäen monella varmaan joululahjalistalla. Toki jos on aamusta liikkeellä niin varmaan voi saada helposti matkaan, illemmasta sitten jo puhutaan joistakin yksittäisistä kappaleista syrjäisemmässä liikkeessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 930
Jep, turha näitä on sen enempää ennakkovarailla, käy paikallisesta marketista hakemassa julkkaripäivänä. Ei nämä laitteet niin harvinaisia ole, ihan normaalia elektroniikkaa.
Kyllä ne harvinaiseksi kävi PS4 julkaisussa. En ennakkovarannut vaan luotin juurikin tuohon myymäläsaldoon. Kiersin kaupungin kaikki paikat heti kun aukesivat ja jokaisessa eioota myytiin. PS5 laitteita lupaillaan tuotakin vähemmän julkaisuun joten tuskin montaa laitetta kivijalkakauppoihin päätyy.

Taisi ne PS4:t aikanaan loppua äkkiä liikkeistä joulun alla ja seuraavat erät tuli joskus tammikuun aikana, trokarithan noista sai jotain 150-300 euron pikavoittoja kun yllättäen monella varmaan joululahjalistalla. Toki jos on aamusta liikkeellä niin varmaan voi saada helposti matkaan, illemmasta sitten jo puhutaan joistakin yksittäisistä kappaleista syrjäisemmässä liikkeessä.
Noinhan siinä kävi. Seuraava satsi konsoleita tuli vasta kuukausien päästä ja trokarit rahastivat välissä kiireisimpiä.

 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Noinhan siinä kävi. Seuraava satsi konsoleita tuli vasta kuukausien päästä ja trokarit rahastivat välissä kiireisimpiä.
Samoin kävi myös PS2 kohdalla. Ensimmäisestä erästä ei riittänyt kaikille ja seuraava erä tuli tammikuun puolella. Kannattaa lyödä ennakkotilaus sisään nyt vielä ennen kuin massat lähtevät liikkeelle, virallisen julkistuksen myötä.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
124
Niinno.. riippuu vähän. Nythän vähän spekuloitu, että suomeen tulisi aika pieni erä näitä alkuvaiheessa. Voi jäädä nuolemaan näppejään. Itse ennakkotilasin PS4:n aikanaan ja sain sen postitse päivää ennen julkkaria. :) . Nyt en ole vielä vitosta ennakkotilannut, mutta saattaa olla että sen vielä teen..
Samalla on myös spekuloitu korkeampaa hintaa ja lisäksi Koronan jälkeinen talouden toipuminen, joten halukkaitakaan ei ole samoissa määrin kuin PS4:n julkaisussa. Näihin peilaten uskon PS5:sta löytyvän julkkarina kaupan hyllyiltä, toki jouluna voidaan myydä ei oota.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Onko ollut mitään juttua pakotetaanko skaalaus korkeampaan resoluutioon PS5:llä? Haluaisin käyttää näyttölaitteena QHD-resoluution pelimonitoriani sen natiiviresoluutiolla. Onnistuukohan tämä?
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Jep, turha näitä on sen enempää ennakkovarailla, käy paikallisesta marketista hakemassa julkkaripäivänä. Ei nämä laitteet niin harvinaisia ole, ihan normaalia elektroniikkaa.
No tuota...

Playstation 2 oli ensimmänen konsoli minkä olen omilla rahoillani ostanut eikä sitäkään saanut suoraan kaupasta julkaisupäivänä.
Paikallisen pelikaupan kanssa sain kikkailtua kaupat kun oli Ruotista saanut pari konsolia hommattua julkkariksi. Sinne meni kaikki moposta saadut rahat ja pari ensimmäistä kuukautta pelasinkin demoja.

Playstation 3:sta olin itse myymässä ja ei niitäkään liiemmin myymälöihin saatu ja varauksia ei voitu ottaa vastaan, koska saatavuudesta ei tukkurilta saatu varmuuttaa. Vaikka myyntihinta olikin kohtuuttoman suuri niin siltikin muutama myyntiin tullut kappale meni heti.

Playstation 4:sta en ennakkoon varannut ja kun ajelin töihin ajattelin, että ajan aamulla paikallisen prisman ohi ja jos ei ole porukka liikaa oven takana niin käyn ostamassa pleikkarin. Ihmisiä oli reilu kymmenen ovella, joten en jaksanut jäädä kokeilemaan onneani. Iltapäivästä netistä luinkin, että ko. prismassa oli 5 pleikkaria ollut myynnissä. Sain omani tilattua toisesta erästä verkkokaupasta kun olin valpaana ja konsolin tulikin ennen juolua kotiin.

Ihan voisin aikaisempien kokemusteni perusteella sanoa, että jos haluaa konsolin julkaisupäivänä niin kannattaa tuo parista paikasta netistä ennakkoon varata niin konsolin voi itselleen saada ilman sen suurempaa kikkailua.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
124
Playstation 4:sta en ennakkoon varannut ja kun ajelin töihin ajattelin, että ajan aamulla paikallisen prisman ohi ja jos ei ole porukka liikaa oven takana niin käyn ostamassa pleikkarin. Ihmisiä oli reilu kymmenen ovella, joten en jaksanut jäädä kokeilemaan onneani. Iltapäivästä netistä luinkin, että ko. prismassa oli 5 pleikkaria ollut myynnissä. Sain omani tilattua toisesta erästä verkkokaupasta kun olin valpaana ja konsolin tulikin ennen juolua kotiin.

Ihan voisin aikaisempien kokemusteni perusteella sanoa, että jos haluaa konsolin julkaisupäivänä niin kannattaa tuo parista paikasta netistä ennakkoon varata niin konsolin voi itselleen saada ilman sen suurempaa kikkailua.
Erilaiset on kyllä kokemukset, itse olen kaikki julkkarissa ostamani konsolit hakenut kivijalkakaupasta ilman ennakkovarausta. Itse pidän suurempana uhkana verkkokauppojen toimituksia, jos tosiaan ihan julkaisupäiväksi haluaa konsolin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Itsekin olin aikoinaan myymässä pleikkari kakosta ja tukkurilta saatiin vahvistus että 30kpl saatte jouluksi ja that's it. Huonompi homma vaan oli että kodinkonehemmot olivat ottaneet ennakkovarauksia ja minä jouduin sitten asiakkaille valitellen myymään eioota... Muutamat asiakkaat olivat aika epätoivosia ja valmiita maksamaan ihan huomattavaa ylihintaa jos vain saisivat konsolin pukinkonttiin...

Nyt sitten itekin roikun verkkiksen ennakkovarauslistalla ps5:sen suhteen, vaikka muksuja ei ees kiinnosta se vaan tahtovat mieluummin switchin :) Xboxikin houkuttas mutta kun tuota ps plussaa on maksettu vuosikaudet niin niitä pelejä on ihan helvetisti niin ei jaksa vaihtaa leiriä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Laitoin varauksen itse nyt konsoli.netistä. Näkee sitten saapiko julkaisuun vai meneekö hetkinen, mutta tulee sieltä sitten, kun tähdet ovat oikeissa asennoissa. Muuten koitan olla stressaamatta asiaa.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 181
Jep muutenkin korona järkyttänyt monen taloutta, niin voisi 800€ hintalapulla olla melkoinen farssi julkaista.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Eiköhän se ole sen 549-599e. Ihan maksimilaitaan hinta olisi 649e. Yli kuuden sadan hinta Suomessa voisi kyllä rusikoida joulumyynnit, mutta toisaalta mikäli kun todennäköisesti ensimmäisenä kuuna myydään lähes ei oota, niin ovh voi vetää kyllä tappiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 930
En kyllä usko, että tulee maksamaan 600€ jos valmistuskulujen on kerrottu olevan luokkaa $450. PS4 suositushinta oli $399 ja meillä maksoi 429€. Veikkaan PS5 hinnan olevan taktisesti euron alle 500€ eli 499€.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Asiaton käytös - offtopic, pidetään se politiikka omalla alueellaan, tästä huomautettiin jo
Mellakat ovat rauhoittuneet USA:ssa ja siirtyneet Eurooppaan. Jokainen on nähnyt kuinka äärivasemmisto myllää siellä ja tuhoaa paikkoja. Noh vihdoinkin pääsemme sitten kunnolla pettymään kun siellä ei oikein ole niitä pelejä miksi konsoli kannattaisi hankkia :/ huoh...
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 181
Mellakat ovat rauhoittuneet USA:ssa ja siirtyneet Eurooppaan. Jokainen on nähnyt kuinka äärivasemmisto myllää siellä ja tuhoaa paikkoja. Noh vihdoinkin pääsemme sitten kunnolla pettymään kun siellä ei oikein ole niitä pelejä miksi konsoli kannattaisi hankkia :/ huoh...
Osta nyt vaan se 5k€ PC oheislaitteineen ja lopeta rutina ja arpominen. Ei jaksa kuukaudesta toiseen lukea tuota samaa virttä kun et tiedä mitä haluat.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Ps5 muutamalle yksinoikeudelle pitää hommata, multiplotterit xboxi, ja xboxin hankkiessa 3v "ilmaiset" pelit pc jja ja boxille kaupanpäälle.
11.6 toivottavasti ollaan ps5 kans viisaampia mitä sielä julkaistaan.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Osta nyt vaan se 5k€ PC oheislaitteineen ja lopeta rutina ja arpominen. Ei jaksa kuukaudesta toiseen lukea tuota samaa virttä kun et tiedä mitä haluat.
No minulla on peli-pc. Olen lisäksi omistanut lähes kaikki konsolit 8 bittisestä Nintendosta asti. Mietin mitä esim. tuolla PS5 konsolin hankinnalla saa. Kun katsoo vaikkapa PS4 TOP-10 pelejä niin itkuhan siitä tulee.


Persona taitaa olla ainoita sellaisia erilaisia, riskejä ottavia pelejä. Onko the Last of Us Remastered mistään kotoisin tai jotkut GTA 5 & RDR 2 -hiekkalaatikot?

Jos pelia harrastaa, ei tarvi kiistellä konsoleista, molemmat voi hankkia.
Jos on rahaa, niin voi hankkia vaikka kaikki: PS5, Xbox, Switch, peli-pc. Jos ei halua tähän lähteä, niin täytyy miettiä tarkasti mihin leiriin hyppää. Ei PS5 ole mikään Number One. Kaukana siitä.

@Eternal64 Ostat PS5 yksinoikeuksille ja PC kaikkeen muuhun niin saa lähes kaiken pelaamisen arvoisen koettua parhaalla laadulla.
Olisi kiinnostavaa tietää mitä nämä huikeat yksinoikeuspelit ovat? Käsitin että tämä Spider-Man olisi sellainen, jonka vuoksi voisi hankkia jopa kokonaisen konsolin.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 930
Olisi kiinnostavaa tietää mitä nämä huikeat yksinoikeuspelit ovat? Käsitin että tämä Spider-Man olisi sellainen, jonka vuoksi voisi hankkia jopa kokonaisen konsolin.
Kukaan ei edelleenkään tiedä mitä sieltä on tulossa PS5 tarjontaan joten sinun täytyy odotella muutama päivä Sonyn tapahtumaan niin olemme kenties viisaampia mitä on tulossa julkaisuun. Vahvat huhut viittaavat Silent Hill Rebootiin, Gran Turismo 7 ja Horizon Zero Dawn 2 yksinoikeuspeleihin konsolin julkaisussa. Erittäin vahva kolmikko jos toteutuu.

@Vempula menee OT mutta Nintendon konsolia ei pidä unohtaa kun silläkin hyviä yksäreitä. Sitä taisitkin tarkoittaa tuolla "lähes kaiken".
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Sonylta myös virallinen tiedote torstain lähetyksestä klo 23 alkaen. Korvalapuilla kuuntelevat saavat yllätyksen.

It’s also best if you watch while wearing headphones, if you can — there’s some cool audio work in the show, and it might be harder to appreciate if it’s pumped through your phone or laptop speakers.

 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 007
No minulla on peli-pc. Olen lisäksi omistanut lähes kaikki konsolit 8 bittisestä Nintendosta asti. Mietin mitä esim. tuolla PS5 konsolin hankinnalla saa. Kun katsoo vaikkapa PS4 TOP-10 pelejä niin itkuhan siitä tulee.


Persona taitaa olla ainoita sellaisia erilaisia, riskejä ottavia pelejä. Onko the Last of Us Remastered mistään kotoisin tai jotkut GTA 5 & RDR 2 -hiekkalaatikot?


Uncharted sarja, Horizon Zero Dawn, Spiderman, God of War, Dreams,... Ratcht&clank sais tehdä paluun, knack oli melko keskiverto. Playstation on ainoa konsoli mihin löytyy VR(nintendon pahvisysteemiä ei kannata laskea vr:ksi). Gran turismo ps5:lla vr moodissa voi olla melko kova, ps4:ssa varsinkaan perusmallin tehot ei riittäneet hyvälaatuiseen vr:aan. Liikaa kompromisseja. vr peleistä astro bot(yksinoikeus), eleven table tennis(multi platform), beat saber(multi platform) jne. ovat mukava lisä muuten harmaaseen massaan.

Yks tykkää äidistä ja toinen mummosta. Turha makuasioista on kiistellä. Pelaa sillä alustalla mille löytyy omaa mieltä nostattavat pelit. Mulle riittää pc+playstation setti. Xbox sisällön saa pc:lla pelattua ja jostain syystä nintendon tuotteet ei ole koskaan kolahtaneet. Jollekin muulle taas sit varmaan toisinpäin, että ainoastaan nintendo tekee hyvää sisältöä.

Mulle horizon zero dawn on viimevuosien kovin peli. Oli ihan uskomattoman hieno, viimeisen päälle pelattava ja tarina oli mahtava. Ei malta odotella jatkoa horizon:lle. Onneksi horizon tulee nyt pc:lle niin saa playstation vihaajatkin kokeilla yhtä viimeaikojen kovimmista peleistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Mellakat ovat rauhoittuneet USA:ssa ja siirtyneet Eurooppaan. Jokainen on nähnyt kuinka äärivasemmisto myllää siellä ja tuhoaa paikkoja. Noh vihdoinkin pääsemme sitten kunnolla pettymään kun siellä ei oikein ole niitä pelejä miksi konsoli kannattaisi hankkia :/ huoh...
Miten vitun vaikeaa voi olla jättää se politikointi muualle, kun näin on jo kehoitettu aiemmin?

Huhuthan kertoo Demon's soulsin remakesta, menee kyllä konsoli ostoon day 1 jos näin käy.

Sonylta myös virallinen tiedote torstain lähetyksestä klo 23 alkaen. Korvalapuilla kuuntelevat saavat yllätyksen.

It’s also best if you watch while wearing headphones, if you can — there’s some cool audio work in the show, and it might be harder to appreciate if it’s pumped through your phone or laptop speakers.

Taitaa olla tulossa Tempest 3D -audiosta maistiaisia? :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 705
Kukaan ei edelleenkään tiedä mitä sieltä on tulossa PS5 tarjontaan joten sinun täytyy odotella muutama päivä Sonyn tapahtumaan niin olemme kenties viisaampia mitä on tulossa julkaisuun. Vahvat huhut viittaavat Silent Hill Rebootiin, Gran Turismo 7 ja Horizon Zero Dawn 2 yksinoikeuspeleihin konsolin julkaisussa. Erittäin vahva kolmikko jos toteutuu.
Minä en ole tähän tietoon nelosta päivittämässä, kun sillä on loppujen lopuksi niin vähän käyttöä, mutta jos julkistaisivat jotain uutta VR-tekniikkaa (langaton headset) ja vaikka kaupan päälle tuon mainitun Horizon Zero Dawn kakkosen, niin ostoon vaan. Eka HZD oli yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
101
Jos on rahaa, niin voi hankkia vaikka kaikki: PS5, Xbox, Switch, peli-pc. Jos ei halua tähän lähteä, niin täytyy miettiä tarkasti mihin leiriin hyppää. Ei PS5 ole mikään Number One. Kaukana siitä.
No tuota miettimistä helpottaa se että jos sinulla kerta on peli pc niin xboxin ostamiseen ei ole mitään syitä ainekaan pelien puolesta, koska kaikki tulee pc:lle.
Ps5, switch ja pc niin voit pelata kaikkia pelejä.

Mitä tulee noihin ps5 yksinoikeuksiin niin jo käytännössä vahvistettu horizon 2, ja huhuillut bloodborne remastered ja gt7, siihen vielä päälle paremmin ja nätimmin pyörivät ps4 yksinoikeudet kuten god of war ja tuleva ghost of tsusima ovat itselleni jo tarpeeksi pelikattausta että ps5 tulee ostettua jos ei nyt heti julkaisussa niin viimeistään ensivuoden ensimmäisen puolikkaan aikana. Sitten vielä päälle ne kaikki pelit joista ei vielä ole tietoa, niin kyllä koen saavani rahoilleni vastinetta vaikka tehokas pc löytyy ja sillä pelaan kaikki multiplattarit.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 007
Taitaa olla tulossa Tempest 3D -audiosta maistiaisia? :)
Harmi ettei tuota audiota voi mitenkään demota. Varsinkin, kun iso osa kokemusta on per lärvi valittava/konfiguroitava hrtf funktio.

Ei malta odotella miltä 3d audiot hyvän hrtf funktion kera kuulostaa PS VR2:ssa. Voi siirtää kokemukset ihan uusiin ulottuvuuksiin, jos edes muutama devaaja laittaisi kunnolla työtä hyvän audion eteen. Tulisikohan ps5:lle ensimmäinen gran turismo peli, missä ei enää kukaan tervejärkinen valita äänistä.

Ei tosin taida uus psvr tulla vielä tänä vuonna. Olisko jouluksi 2021 tarjolla uutta kypärää?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Saas vain nähdä onko tossa 3d-audiossa sama vika mikä näissä nykysissä että äänenlaatu on hirveän puuroista. Tainno en nyt tiedä olenko paras sanomaan kun olen kokeillu vain sitä overwatchin omaa ja tuota windows sonicia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Saas vain nähdä onko tossa 3d-audiossa sama vika mikä näissä nykysissä että äänenlaatu on hirveän puuroista. Tainno en nyt tiedä olenko paras sanomaan kun olen kokeillu vain sitä overwatchin omaa ja tuota windows sonicia.
Hellbladessa en huomannut puuromaista ääntä, oli hyvin tehty mielestäni. En tiedä Overwatchista, kun en ole kokeillut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Harmi ettei tuota audiota voi mitenkään demota. Varsinkin, kun iso osa kokemusta on per lärvi valittava/konfiguroitava hrtf funktio.

Ei malta odotella miltä 3d audiot hyvän hrtf funktion kera kuulostaa PS VR2:ssa. Voi siirtää kokemukset ihan uusiin ulottuvuuksiin, jos edes muutama devaaja laittaisi kunnolla työtä hyvän audion eteen. Tulisikohan ps5:lle ensimmäinen gran turismo peli, missä ei enää kukaan tervejärkinen valita äänistä.

Ei tosin taida uus psvr tulla vielä tänä vuonna. Olisko jouluksi 2021 tarjolla uutta kypärää?
No nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Onhan juutuubista esimerkiksi saatavilla Virtual Barber Shop, joka perustuu samaan tekniikkaan mitä plegellä halutaan demota. Käytännössähän tämä vaatii esityksen esittämistä binaural tallenteen tavoin. Tätä efektiä voidaan sitten vahvistaa sopivalla HRTF-profiililla.



PSVR 2 aikataulusta ei ole vielä tullut tarkempaa tietoa, toivottavasti tällä kertaa saataisiin täysin wireless-ratkaisu.

Saas vain nähdä onko tossa 3d-audiossa sama vika mikä näissä nykysissä että äänenlaatu on hirveän puuroista. Tainno en nyt tiedä olenko paras sanomaan kun olen kokeillu vain sitä overwatchin omaa ja tuota windows sonicia.
Paras kuulemani kuulokesurround on toistaiseksi ollut Sennheiserin GSX1000:n toteutus, joka ei vedä taajuusvastetta täysin kuralle, toisin kuin Windows Sonic tai Dolby Atmos for headphones (OW käyttää tätä). Dolby headphone oli ihan käypänen, mutta siinäkin tilaefekti oli liioitellun oloinen ja äänen lokalisaatiossa oli toivomisen varaa.

Hellbladessa en huomannut puuromaista ääntä, oli hyvin tehty mielestäni. En tiedä Overwatchista, kun en ole kokeillut.
Hellbladessahan käytetään juuri binaural äänen tallennusta, joten hyvälaatuisilla stereoluureilla ääninautinto on taattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 112
No nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Onhan juutuubista esimerkiksi saatavilla Virtual Barber Shop, joka perustuu samaan tekniikkaan mitä plegellä halutaan demota. Käytännössähän tämä vaatii esityksen esittämistä binaural tallenteen tavoin. Tätä efektiä voidaan sitten vahvistaa sopivalla HRTF-profiililla.



PSVR 2 aikataulusta ei ole vielä tullut tarkempaa tietoa, toivottavasti tällä kertaa saataisiin täysin wireless-ratkaisu.



Paras kuulemani kuulokesurround on toistaiseksi ollut Sennheiserin GSX1000:n toteutus, joka ei vedä taajuusvastetta täysin kuralle, toisin kuin Windows Sonic tai Dolby Atmos for headphones (OW käyttää tätä). Dolby headphone oli ihan käypänen, mutta siinäkin tilaefekti oli liioitellun oloinen ja äänen lokalisaatiossa oli toivomisen varaa.
Tuo vanha barbershop demo on kyllä hämmästyttävän hyvä vieläkin. Tämä teknologia jos tulee peleihin vähintään tällä laadulla niin voi pojat...
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 007
No nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Onhan juutuubista esimerkiksi saatavilla Virtual Barber Shop, joka perustuu samaan tekniikkaan mitä plegellä halutaan demota. Käytännössähän tämä vaatii esityksen esittämistä binaural tallenteen tavoin. Tätä efektiä voidaan sitten vahvistaa sopivalla HRTF-profiililla.
Se mihin viittasin on hrtf funktio. Cernyn mukaan ps5:ssa on 5 eri hrtf mallinnusta mukana ja yrittävät keksiä tavan optimoida se per käyttäjä. Peleissähän tuo on tehtävissä todella näppärästi, kun ne audiolähteiden paikat on tarkasti tiedossa ja voidaan prosessoida käyttäjälle sopivalla tavalla. Kai ne sen youtube audion pistävät yhden noista viidestä läpi. Jos sulla on tuuria niin tulee täydellinen audio, jos ei ole tuuria niin ehkä 2,3,4,5 vaihtoehdot olisivat toimineet paremmin. Mutta et kotisohvalla sitä hrtf:aa voi vaihtaa paitsi jos sulla on se ps5 siinä käytössä.

Meillä jokaisella on erilainen pää ja sisukset korvissa. Mitä oikeanlainen hrtf tekee on, että otetaan käyttäjän pään ja korvanrakenne huomioon ja noilla keinoin saadaan samanlainen ääni aikaan kuin mitä kuulisit oikeassa maailmassa. Et erota tuleeko ääni kuulokkeista vai oikeasta maailmasta.

Vaikka sinulla olisi pc:ssa jonkinlainen tapa laittaa youtubesta tuleva audio juuri sinulle tehdyn hrtf:n läpi niin se youtube audio sisältää vähemmän paikkatietoa per audiolähde kuin mitä natiivissa pleikkarin prosessoinnissa on käytössä. Tyhjästä ei saa nyhjäistyä.

Se miten sony on tehnyt nuo hrtf funktiot niin otetaan iso kasa ihmisiä. Laitetaan ne tuon alla olevan näköiseen kojeeseen ja ajetaan audiot tuhat+eri suunnasta yksitellen. Tuon jälkeen kojeessa olleelle yksittäiselle ihmiselle saadaan tehtyä täydellin hrtf funktio. Noita ajetaan sitten läpi isolle kasalle ihmisiä ja lopputulokksena on 5 eri vaihtoehtoa pleikkarissa, jotka toimii isolle osalle porukasta, mutta ei kaikille ja ei täydellisesti. Se viimeinen metri on sitten cernyllä ja sonylla haussa miten saadaan viilattua täydelliseksi kaikille. Siinä cernyn ps5 videossa on paljon paremmin selitetty tuo hrtf, mutta yritin edes tehdä sille jotain kunniaa suomeksi kirjoittamalla.

1591649945654.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
116
Tuota audio hrtf juttuahan voi demota ihan siinä missä mitä muutakin tekkiä voidaan demota? Vaikka niitä ois se 5 eri profiilia, niin eihän siinä, soittaa 6 eri samplea jotka vaikka sen 10 sekunttia tms. ja 1 kpl on nykysellä normi audiolla. Eihän siinä menisi kun se minuutti. Loppuun todetaan tyylisesti "jos et huomannut mitään eroja, älä lannistu..." ja selitetään mistä johtuu ja miten tilanne paranee jatkossa.

Kohtalaisen mielenkiintoista on ollut lukea tätä ketjua vähän sivusta :D Paljon on spekulaatiota laitteesta, jonka ulkonäköä tai hintaakaan ei edes tiedetä vielä.

Itseäni eniten kiinnostaa käytänössä se ulkonäkö ja se, että mimmosilla fpssillä ne pelit oikeasti pyörii. Jos pelit edelleen 24-30fps, niin aika meh. Vaikkakin se tietty on pelinvalmistajien päätös sitten. Ja tämänhän saa tietää käytännössä vasta kun ensimmäisiä ps5 pelien arvosteluja ps5 konsolilla alkaa tulemaan.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Lueskelin tässä töiden lomassa artikkelia tulevasta GT7:sta.


Missä kohtaa Sony/PD on kääntänyt kelkan että GT Sport olikin Spin-off ?
Itse GT-sarjaa pelannut alusta lähtien ja omistankin kaikki pelit mutta GT Sport oli todella huono ja kun se vielä myöhästyi PS4 julkaisusta aivan liikaa niin olikohan tällä "Spin-off" selityksellä koitettu peitellä pettymyksiä että se ei täyttänyt aiemman GT6:n saappaita jatkajana?

Hienoa jos Sony/PD on ottanut opikseen ja jos tuo GT7 on todella PS5 julkaisussa mukana.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Jotenkin minulla muistikuva kun GT Sport oli tulossa, että siitä puhuttiin spin-offina jo julkaisussa. Käsitin itse ainakin kyseisen pelin irrallisena pelinä sarjasta.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Jos nyt ostaisin PS4lle 365 päivää PSN plussaa, niin siirtyykö se myös PS5lle?
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Jotenkin minulla muistikuva kun GT Sport oli tulossa, että siitä puhuttiin spin-offina jo julkaisussa. Käsitin itse ainakin kyseisen pelin irrallisena pelinä sarjasta.
Olisko ollu sit kuitenki noin.. ~vuoden verran se tais julkaisusta myöhästyä loppujen lopuks.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 559
Viestejä
4 204 222
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom