Playstation 5

Ja jos omistaa edellisen genin konsolin niin tuskin pelinkehittäjät heti lopettavat yli sadan miljoonan asiakaskunnan että ristiin pelejä tulee kuten tuli ps3->ps4 aikaan.
MGSV(2015) taisi olla viimeisin isompi AAA peli joka tuli vielä ps3 ja ps4.
Tottahan tuo on. Varsinkin nyt on tainnut sekä MS:n että Sonyn tahoilta ollut puhetta, että pelejä tullaan julkaisemaan sekä uudelle että vanhalle sukupolvelle.
 
PC-pelien säätäminen tehottomalle halparaudalle haittaa ja hidastaa pelien teknologista kehitystä. Se oli viestini ydinajatus.
Samalla kun "halpa" rauta mahdollistaa isommat asiakaskunnat pelintekijöille niin ollaan tilanteessa 50:50

Kallis ja vähemmän mahd asiakkaita ei ole välttämättä se paras.
Pelintekijät varmasti haluavat että pelit tuovat hilloa taloon ja valitsevat graafisesti huonomman PS4 sadan miljoonan asiakaskunnalla kuin sen PC väestön parilla kolmella kymmenellä miljoonalla?
 
Puhelinta käytetään monta tuntia päivässä. Lisäksi sillä voi tehdä ”oikeita” asioita kuten ottaa kuvia. Konsolia käytetään silloin tällöin leikkimiseen. Aika jännä logiikka, että puhelin ei saisi maksaa enemmän.

Itse en hinnasta ottaisi stressiä. Valmistaja hinnoittelee laitteen tavalla millä arvioi maksimoivan voiton. Sit jokainen voi katsoa omaan lompakkoon, että onko hinta sopiva vai ei ITSELLE. Jos olisi vaikka kallis niin Switchin saa 300€:lla ja silläkin voi pelata.
 
Kuka käyttää kuka ei. Itse puhelinta ehkä normipäivänä 15min-30min. Soitan ehkä 1-3 puhelua kuukaudessa.
 
Katsos kun halvan ja kalliin välimaastossa on sellainen asia kuin keskihintaisuus. Jos niistä halvoista päästäisiin pois, niin olisi hyvä. PC-pelien säätäminen tehottomalle halparaudalle haittaa ja hidastaa pelien teknologista kehitystä. Se oli viestini ydinajatus.
En tiedä oletko katsonut Steamin tilastoja, mutta siellä kärkipäässä keikkuu GTX 1060, 1050 ja 1050 TI -mallit. Eikä monetkaan olisi valmiita maksamaan pelikonsolista 700€. Ei tuollainen hinnoittelu olisi kovinkaan realistista kestävälle peliteollisuudelle, vaikka miten mielelläni haluaisinkin samaa asiaa kuin sinä. Tällä foorumillakin tehokoneiden omistajat välillä kommentoivat, ettei ole mitään järkeä ostaa pelejä julkaisussa, vaan vasta 20-30€ alessa, kun kaikki bugit on korjattu jne. Kun pelaajakunta vähenisi merkittävästi tuon halpispuolen unohtamisella, niin pelien hinnat olisi julkaisussa 100€, ellei enemmänkin. Edelleen valiteltaisiin sitä, että löytyy entistä enemmän bugeja, koska pelinkehittäjät halusivat tuoda lisää mahdollisuuksia mukaan peleihin ja lisätä vähän sitä tasoa, mutta niitä pelejä ei voi kuitenkaan loputtomasti hioa, koska ne pitää saada järkevässä ajassa julkaistua ja pysyä budjetissa.
 
Itse olisin valmis maksamaan enemmänkin, mutta onhan se niin että normojen mukaan konsolien hinnat menee. Juuri nämä joilta löytyy uusin iPhone taskusta ja sitä pidetään aina esillä että mahd. moni asian huomaa mutta konsolit on kaapin takana piilossa ettei kukaan vaan saisi tietää että sitä pelataan oikeitakin videopelejä eikä vain Angry Birds.
 
Älkää innokkaat hulehtiko. Kyllä sitä rahaa saa konsoleihin laitettua sen 900-1200€ kun ostaa ensin ps5 sitten ps5 Pro ja ties vaikka siitä tulee vielä Pro+
 
Tarviaa lisäksi rgb pelisohva joka ampuu 48 GIGARAYTÄ seinille 8Koona ja ei maksa paljooo.
 
Toistaiseksi on ollut puhetta vain PS4-yhteensopivuudesta.
Se olisikin liian hienoa, jos noita ps2 ja varsinkin ykkösen pelejä sais pelattua.
Toki nuo ps, ps2 ja ps3 löytyy peleineen, mutta olis niin huoletonta pelata niitä pelejä samalla konsolilla.
Sais vanhemmat pleikkarit pysyä nostalgiaseinällä(eli vaatehuoneessa piilossa)
 
Itse en kovin paljoa arvoa anna taaksepäinyhteensopivuudelle. Uudella konsolilla pelataan uusia pelejä ja se on tarkoitus myös PS5:llä. Ainoastaan PS4 pelit jos toimivat uudella ja vieläpä jollakin tasolla paranneltuna niin sille voi antaa vähän lisäarvoa.
 
Itse en kovin paljoa arvoa anna taaksepäinyhteensopivuudelle. Uudella konsolilla pelataan uusia pelejä ja se on tarkoitus myös PS5:llä. Ainoastaan PS4 pelit jos toimivat uudella ja vieläpä jollakin tasolla paranneltuna niin sille voi antaa vähän lisäarvoa.
Makunsa kullakin... Itse pelaisin edelleen mieluusti vanhojakin pelejä, mutta ei sattumoisin ole TV:n alla tilaa kuin kahdelle konsolille, mikä ei riitä millään.
 
one question looked out how the series might evolve with the next generation of consoles. We’ve already seen GT Sport used to showcase 8K resolutions, and 8K is a key feature for PS5, so Yamauchi’s answer came as something of a surprise.

“I think, display resolution-wise, 4K resolution is enough.”
Where Polyphony Digital is looking to improve is with frame rates. On the PS4 Pro, GT Sport will hold to 60fps in the frame-rate priority mode, but that’s not what Yamauchi is targeting for PS5. Instead he’s looking at using the PS5’s increased power to move that mark upwards:

“Rather than a spatial resolution that you’re talking about, I’m more interested in the advancements we can make in terms of the time resolution. In terms of frames per second, rather than staying at 60 fps, I’m more interested in raising it to 120 fps or even 240 fps. I think that’s what’s going to be changing the experience from here on forward.”
 
Sony näköjään kypsyny itekki näihin?

1582021563044.jpeg


:rolleyes:
 
Pleikka vitosella pystyy erottelemaan tarinan ja moninpelin toisistaan. Säästyy kovalevytilaa.

Ja tiedostoista ei tarvitse olla duplicantteja koska kovalevy on huomattavasti nopeempi, nyt samat tiedostot voi olla montakertaa levyllä kovon hitauden takia ja tämä kasvattaa pelin kokoa huomattavasti. Yhdessä devin haastattelussa hän tuon mainitsi ja sanoi olevan iso muutos parempaan.
 
SSD on varmistettu, toki voi olla sen lisäksi myös kovalevy, mutta epäilen vahvasti.
 
Eikait ne ny ristus enää 2020 luvulla ala tunkemaan HDD:ta mihinkää konsoliin ku ei niitä PC:n maailmaskaan enää juuri näe :D
 
Luultavasti se mukana tuleva SSD on kumminkin liian pieni, eli verkonpainoja tiedossa joka tapauksessa...
 
Eikait ne ny ristus enää 2020 luvulla ala tunkemaan HDD:ta mihinkää konsoliin ku ei niitä PC:n maailmaskaan enää juuri näe :D
ööö.... Kyllähän isoimmalla osalla on HDD-levy/levyjä koneessa vielä, ja itsekkin suunnittelen tuon pienemmän terasen päivittämistä isompaan. Nykyään pelit kuitenkin vie todella usein sen yli 100Gt tilaa. SSD tilaa itseltäny löytyy 2Tt ja harkiten tarvitsee miettiä mitä asentaa SSD:lle koska tuo tila ei millään riitä edes puolelle mitä koneelta löytyy. Kalliiksi tulisi hommata 6Tt edestä SSD-levyjä. Toivottavasti kuitenkin tuossa uudessa pleikassa olisi edes se 2Tt SSD oletuksena.
 
ööö.... Kyllähän isoimmalla osalla on HDD-levy/levyjä koneessa vielä, ja itsekkin suunnittelen tuon pienemmän terasen päivittämistä isompaan. Nykyään pelit kuitenkin vie todella usein sen yli 100Gt tilaa. SSD tilaa itseltäny löytyy 2Tt ja harkiten tarvitsee miettiä mitä asentaa SSD:lle koska tuo tila ei millään riitä edes puolelle mitä koneelta löytyy. Kalliiksi tulisi hommata 6Tt edestä SSD-levyjä. Toivottavasti kuitenkin tuossa uudessa pleikassa olisi edes se 2Tt SSD oletuksena.

Taitaa 500 GB ssd olla auttamatta liian pieni näille +100GB AAA peleille ja 2 TB taas liian kallis 500 euron konsoliin, joten luulisin että suurinpiirtein 1 teran ssd tulee olemaan.
 
Oliks sulla jotain virallista sanomaa tuosta vai näitä spekulaatio uutisia?

Tuo SSD ilmoitettiin konsolin pääsuunnittelijan taholta jo vuosi sitten Wiredin haastattelussa. Sonylla on siihen todennäköisesti vielä joku oma virityksensä. Huhuissa on pyöritelty mahdollisuutta käyttää huippunopeaa SSD:tä osin myös eräänlaisena ram-levynä.

Mitä tiedämme PS5:n ominaisuuksista: PS5 specs and features confirmed so far, including SSD, ray tracing, GPU and CPU for the PlayStation 5 explained

Tässä kuva Sonyn lavalta tammikuun CES:stä.

jim-ryan-ces-2020.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa 500 GB ssd olla auttamatta liian pieni näille +100GB AAA peleille ja 2 TB taas liian kallis 500 euron konsoliin, joten luulisin että suurinpiirtein 1 teran ssd tulee olemaan.
Näin vähän pelkään itsekkin. Toivottavasti tulisi parilla eri muistilla varustettu malli.
 
Hyvinhän voisi tulla useampi tallennustila vaihtoehto, 512Gb ja 1Tb.

2Tb olisi varmaan aika optimi, ainakin itselleni, mutta ainakin kaupassa perus 2Tb 2,5" SSD:t ovat melko suolasen hintaisia. Toki Sonylle hinta on eri.

Itselläni on PS4 Pro:ssa 1Tb SSD ja sen kanssa pärjää, mutta toki seuraavassa sukupolvessa pelit vievät entistä enemmän tilaa, se nyt on vain kylmä fakta.

E: Mutta tärkein on se että sen vaihtaminen olisi edelleen vain yhden ruuvin takana, eikä eväisi takuuta. Ja olisi tavallinen NVMe jota saa helposti kaupasta.
Silloin voisi ostaa sen halvemman mallin, ja kärvistellä sillä esim. vuosi, josko hinnat olisi tulleet alas ja vaihtaa isompaan.
 
Ei tuosta 512gb kannata vielä huolestua. Jossain mainittiin että devkiteissä koot yleensä on pienempiä. Voi hyvin olla että tera valmiina tai sitten ei :speechless:
 
Toki tietysti olemassa olevat piuha-hdd:t toimii sitten tuossakin. Latausajat ovat väkisinkin sitten nyky PS4:n tasoa, kai.
 
En kyllä usko hetkeäkään mistään 512gb mallista. Teranen varmasti perustaso ja olisin tyytyväinen jos olisi myös isommalla levyllä mahdollista ostaa jos hinta ei kovin hurjasti kohoa.
 
Tulisikohan storemi:lla tms? 128-256GB nvme ssd ja yhden tai kahden teran levy jo boostaa suorituskyvyn lähes ssd:n tasolle kunhan peli on siirtynyt prioriteettiluokituksen alle. Toimii pc:lläkin jo suht hyvin ja tuon varmaan saa optimoitua puhtaaseen pelikäyttöön vielä paremmin toimivaksi. Nuo hybridipaskelevyt naurettavine cachemäärineen ovat pilanneet sinänsä hyvän idean maineen suht turhaan.
Storemi

optane
 
Tulisikohan storemi:lla tms? 128-256GB nvme ssd ja yhden tai kahden teran levy jo boostaa suorituskyvyn lähes ssd:n tasolle kunhan peli on siirtynyt prioriteettiluokituksen alle. Toimii pc:lläkin jo suht hyvin ja tuon varmaan saa optimoitua puhtaaseen pelikäyttöön vielä paremmin toimivaksi. Nuo hybridipaskelevyt naurettavine cachemäärineen ovat pilanneet sinänsä hyvän idean maineen suht turhaan.
Storemi

optane


aika hidasta olisi aina vaihtaa pelejä kun tommoisen 100gB peli siirtyy 100mB/s kovolta ssdlle aika verkkaisesti. Varmaan peli kehittäjät kuitenkin haluaa pitää kaiken datan ssdllä.
 
aika hidasta olisi aina vaihtaa pelejä kun tommoisen 100gB peli siirtyy 100mB/s kovolta ssdlle aika verkkaisesti. Varmaan peli kehittäjät kuitenkin haluaa pitää kaiken datan ssdllä.
Ei se siirrä koko peliä vaan priorisoi useinmiten käytettyä dataa. Konsoleilla voisi tod näk pelikehittäjä vielä korvamerkitä mitkä sinne cachen puolelle lataillaan.
 

Hyvä että tää tullaan korjaamaan.
Toi Bloombergin juttu on puhdasta sitä itseään, "tyypillisesti maksaa alle dollarin" - dollari ei riittäisi varmaan edes jäähdytyksen raakamateriaaleihin nykykonsoleissa, saati sitten että valmiin jäähyn hinta olisi edes lähellä sitä
 
Ei se siirrä koko peliä vaan priorisoi useinmiten käytettyä dataa. Konsoleilla voisi tod näk pelikehittäjä vielä korvamerkitä mitkä sinne cachen puolelle lataillaan.

joo mutta esim open world peleissä pitää suurimman osan datasta olla saatavilla saman tien kun esim teleportataan. Tekstuurit vie suurimman osan levytilasta ja niitä saattaa olla uusina satoja eri alueilla niin kyllä siinä hddn seek time ja lukunopeus on auttamatta liian hidas.

Yksi mahdollisuus on tietenkin että korkein mip on kovolla ja alemmat mipit ssdllä, mutta siinäkin tulisi varmasti pop iniä kun nopeissa liikkeissä kovo ei kerkee ladata korkeinta mippiä usealle eri tekstuurille. Ja edelleen kyllä siinä peliä vaihtaessa pitää alkuun cacheta varmaan 50-100GB ainakin ssdlle nii kyllä siinäkin oma aikansa aina menisi kun ei 128GB-256GB mahtuisi kuin aina muutama peli kerrallaan ennen kuin edellisen pelin joutuisi poistaa.

Toinen hyöty siitä että kaikki data on ssdllä että ei tarvitse kopioida dataa vierekkäin kun ssdn seek time on murto osa hdd vastaavista. Melkeinpä vain puhe audio ei ole niin latenssi tai bandwidth herkkää että ssdllä olisi siinä merkittävästi etua.
 
Kyllähän nyt HDD paikkaansa puoltaisi edelleen jos SSD:tä olisi vaikka 512GB. Kyllä minä mieluummin neljän teran kovalevyltä lataan uuden pelin peluuseen kuin netin yli. Tuossa nyt ei kauaa taustalla mene kun koko peli on cachetettu nopealle SSD:lle.

512GB SSD:lle menisi vaikka yksi 200Gigan Mega AAA peli ja viidentoista pelin instant load state, jotka veisi vaikka 20GB kappale. Jos jonkun nuista instant load stateista käynnistäisi niin peli käynnistyisi salamana ja peliä pystyisi jatkamaan salamana siitä mihin jäi samalla kun peli alkaa cachettaan dataa takaisin SSD:lle. Tekniikoita on monia ja veikkaan että Sonyllä ei välttämättä tuo SSD/HDD cachetus ole välttämättä tech-bbs räpellys osaston tasoa.

50Gigan peli olisi cachetettu takaisin SSD:lle viidessä minuutissa jos SSD:llä oli 20GB state file. 100GB peli olisi reilu kymmenessä minuutissa kokonaisuudessaan takaisin SSD:llä. Toki tuosta pystyisi löytämään pullonkauloja jos käynnistäisi 100GB rpg pelejä vuoronperään ja nopeasti fast travelilla eri paikkaan, quittaisi, toinen peli, load, heti fast travel, quit, kolmas peli, jne... mutta hei... mitä väliä?
 
Huhu: PlayStation 5 Pro ilmestyy syksyllä samaan aikaan konsolin perusversion kanssa

Huhu: PlayStation 5 Pro ilmestyy syksyllä samaan aikaan konsolin perusversion kanssa - Muropaketti.com

Japanilainen pelitoimittaja väittää, että Sonyn tulevasta konsolista tuodaan saman tien markkinoille kaksi versiota.


PlayStation Universe raportoi uudesta tai oikeastaan uudelleen pintaan nousseesta huhusta, että PlayStation 5 -konsolista olisi tulossa myös tehokkaampi Pro-versio. Japanilaistoimittaja Zenji Nishikawa kertoi asiasta alunperin jo viime vuoden syyskuussa, mutta nyt se on noussut uudelleen pintaan.


Nishikawan mukaan PS5:n ohella olisi siis tekeillä myös PS5 Pro, joka kaiken lisäksi julkaistaisiin samalla kertaa perusmallin kanssa. Hänen mukaansa PS5:n perusmalli on tehokuudeltaan yhdeksän terafloppia, mutta PS5 Pro olisi tehokkuudeltaan samaa luokkaa Xbox Series X:n kanssa.


Nishikawa myös väittää, että PS5 Pro tulee olemaan erittäin hintava, jopa 600 dollarin luokkaa. Tarkkaa hintaa hän ei kuitenkaan väitä tietävänsä.


Toimittajan väitteisiin kannattaa suhtautua erittäin skeptisesti. Tosin Nishikawa on aiemmin vuotanut oikeaksi osoittautuneita tietoja esimerkiksi viime vuonna ilmestyneestä Nintendo Switch Litestä.


Totuus kaikista PS5-huhuista paljastuu viimeistään sitten, kun Sony viimein esittelee uuden konsolinsa maailmalle. Tälle ei tiedetä mitään päivämäärää.
Taitaa olla tuleva sukupolvi jo taputeltu jos sieltä on tulossa 9Tflop massamalli/syömähammas ja 13,2Tflop tehoversio. Arvot perustuu aiempiin huhuihin/paljastuksiin.
 
Varmaan vähän pakkokin, jos miettii että PS5 olis perusmalli ja samaan aikaan Xboxista tehoversio, niin voisi siinä markkinat kärsiä. Ja ehdottomasti pitää olla 1tb massamuistia, ei 500gb riitä edes perusmalliin.
 
Itse en ole PSVR omistanut, kokeillut muutaman kerran kyllä. Nyt odotetaan kovasti uutta VR mallia ja PS5+Gran Turismo ja toivottavasti ehkä seuraava Formula. :p
 
Itse taas olen tuota GT Sportia pelannut viimeaikoina paljonkin. Peli saa kokoajan lisää maksutonta sisältöä ja päivittäiset ajomäärät houkuttelee saamaan uusia autoja. Pelihän on jo PS4 Prolla kuin karamelli joten mitähän se GT7 mahtaa olla kun konsolitehot nousevat todella isolla loikalla.
 
Itse taas olen tuota GT Sportia pelannut viimeaikoina paljonkin. Peli saa kokoajan lisää maksutonta sisältöä ja päivittäiset ajomäärät houkuttelee saamaan uusia autoja. Pelihän on jo PS4 Prolla kuin karamelli joten mitähän se GT7 mahtaa olla kun konsolitehot nousevat todella isolla loikalla.
Puhuttu jo 240fps, luulen että tällä on tekemistä tuon uuden psvrn kanssa koska mikää tv ei tommosia tue 4k resolla.
 
Veikkaanpa että GT7 tulee ainakin aluksi PSVR 1 ja pyörii sillä 120fps.
PSVR 2 taitaa tulla korkeintaan vasta 2022.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 450
Viestejä
4 512 588
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
nabsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom