Playstation 5

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tuo ps now vähän sitä varten on. Pakko sanoa että vähän suolainen siitä että PClläkin se mutta toisaalta pelit vanhoja ja kokemus silti huonompi.
Että mitä vittua... Meneekö fanitus jo vähän liian pitkälle, jis pitää olla katkera jostain tommosesta asiasta. Minulle olisi ihan sama, vaikka kaikki PC exclut julkaistaisiin saman tein konsoleillekin, kunhan jokainen versio olisi tehty kunnolla. Eikös se olisi nimenomaan kuluttajien etu, että saisi itse päättää, millä laitteella pelinsä pelaa.

Onhna ne Sonyn omat tuotteet system sellereitä, mutta ei se nyt hirveesti konsolien myyntejä vähentäisi, jis jollain vuoden viivellä vasta tulisi muillekin laitteille. Ei niillä konsolien myynnillä sitä rahaa mu6trnkaan hirveesti tee. Nytkin se iso raha tulee pelien myynnistä, niin eikös se muillekin alustoille julkaisu nimenomaan toisi enmmän sitä rahaa pöytään.

Se Sonyn oma low level API on nimenomaan kehitetty sen vuoksi, että saadaan tehtyä hienompaa jälkeä. Nyt kun se on ollut pelkästään Pleikkari API niin se on automaattisesti rajannut ne pelit täysin exclusiiveiksi. Vulkanin avulla pästään samaan tekniseen tasoon yleistä rajapintaa käyttämällä, joten tuntuisi aika typerälle olla hyödyntämöttö sen tuomia mahdollisuuksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Että mitä vittua... Meneekö fanitus jo vähän liian pitkälle, jis pitää olla katkera jostain tommosesta asiasta. Minulle olisi ihan sama, vaikka kaikki PC exclut julkaistaisiin saman tein konsoleillekin, kunhan jokainen versio olisi tehty kunnolla. Eikös se olisi nimenomaan kuluttajien etu, että saisi itse päättää, millä laitteella pelinsä pelaa.

Onhna ne Sonyn omat tuotteet system sellereitä, mutta ei se nyt hirveesti konsolien myyntejä vähentäisi, jis jollain vuoden viivellä vasta tulisi muillekin laitteille. Ei niillä konsolien myynnillä sitä rahaa mu6trnkaan hirveesti tee. Nytkin se iso raha tulee pelien myynnistä, niin eikös se muillekin alustoille julkaisu nimenomaan toisi enmmän sitä rahaa pöytään.

Se Sonyn oma low level API on nimenomaan kehitetty sen vuoksi, että saadaan tehtyä hienompaa jälkeä. Nyt kun se on ollut pelkästään Pleikkari API niin se on automaattisesti rajannut ne pelit täysin exclusiiveiksi. Vulkanin avulla pästään samaan tekniseen tasoon yleistä rajapintaa käyttämällä, joten tuntuisi aika typerälle olla hyödyntämöttö sen tuomia mahdollisuuksia.
>PcLAYER
:think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Että mitä vittua... Meneekö fanitus jo vähän liian pitkälle, jis pitää olla katkera jostain tommosesta asiasta. Minulle olisi ihan sama, vaikka kaikki PC exclut julkaistaisiin saman tein konsoleillekin, kunhan jokainen versio olisi tehty kunnolla. Eikös se olisi nimenomaan kuluttajien etu, että saisi itse päättää, millä laitteella pelinsä pelaa.

Onhna ne Sonyn omat tuotteet system sellereitä, mutta ei se nyt hirveesti konsolien myyntejä vähentäisi, jis jollain vuoden viivellä vasta tulisi muillekin laitteille. Ei niillä konsolien myynnillä sitä rahaa mu6trnkaan hirveesti tee. Nytkin se iso raha tulee pelien myynnistä, niin eikös se muillekin alustoille julkaisu nimenomaan toisi enmmän sitä rahaa pöytään.

Se Sonyn oma low level API on nimenomaan kehitetty sen vuoksi, että saadaan tehtyä hienompaa jälkeä. Nyt kun se on ollut pelkästään Pleikkari API niin se on automaattisesti rajannut ne pelit täysin exclusiiveiksi. Vulkanin avulla pästään samaan tekniseen tasoon yleistä rajapintaa käyttämällä, joten tuntuisi aika typerälle olla hyödyntämöttö sen tuomia mahdollisuuksia.
Huippupelit myyvät paljon konsoleita ja siitä seuraava suuri konsolikanta antaa mahdollisuuden tuottaa lisää uusia yksinoikeuksia. Peleistä se raha tietysti tulee mutta jossakin vaiheessa sukupolvea myös laitemyynti alkaa tuotta hilloa firmalle. Sonyllä on mennyt tässä sukupolvessa erinomaisesti joten siellä on mahdollista sitä rahaa käyttää ja ottaa vähän riskiäkin tarvittaessa.
Oma mielipiteeni on, että jos Sonyn pelit olisivat monialustaisia niin ne eivät olisi niin pitkälle viimeisteltyjä. Esimerkiksi uusi Days Gone on mielettömän yksityiskohtainen open world ja varmasti on otettu irti konsoleista niin paljon kuin mahdollista koska muita versioita ei tarvitse miettiä.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067
Onhna ne Sonyn omat tuotteet system sellereitä, mutta ei se nyt hirveesti konsolien myyntejä vähentäisi, jis jollain vuoden viivellä vasta tulisi muillekin laitteille. Ei niillä konsolien myynnillä sitä rahaa mu6trnkaan hirveesti tee. Nytkin se iso raha tulee pelien myynnistä, niin eikös se muillekin alustoille julkaisu nimenomaan toisi enmmän sitä rahaa pöytään.
No eikös tuolla logiikalla kannata sitten suoraan siirtyä ainoastaan pelijulkaisijaksi ja jättää se pleikkari kokonaan valmistamatta? Ei niitä yksinoikeuksia nyt huvin vuoksi julkaista...
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Toki jos järjellä ajattelee niin tietysti kaikkien pelien tulisi tulla kaikille laitteille, myös mobiilille ja mieluiten waretettavaksi.

Asia taas on enemmän epärationaalinen tunnejuttu. Vaikka itsellä on erittäin hyvä pc niin en halua että konsolieksklusiivit tulevat PC koska se on täynnä ihmisiä jotka warettavat pääosin kaiken paitsi wowin ja dotan.

Nautin siitä että pc only köyhät itkevät kun eivät pääse pelaamaan genin parhaita pelejä enkä edes tunne häpeää asiasta. Ärsyttää kun esim. Botw on emuloitavissa ja switchin emulaattori jo hyvällä mallilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
En näe, että Sonylla olisi intressejä julkaista kaikkia yksinoikeuksiaan PC:llä ilman oman kauppapaikan perustamista. Enkä usko, että PC-pelaajat haluavat toista Epic Games Storea, koska siitähän se ulina vasta alkaisi. Miksi ihmeessä Sony menettäisi 30% tuotoistaan Steamille, kun voi ansaita ne PlayStationin puolella ja houkutella pelaajia kuluttamaan lisää rahaa muihinkin ostoksiin heidän alustallaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
En näe, että Sonylla olisi intressejä julkaista kaikkia yksinoikeuksiaan PC:llä ilman oman kauppapaikan perustamista. Enkä usko, että PC-pelaajat haluavat toista Epic Games Storea, koska siitähän se ulina vasta alkaisi. Miksi ihmeessä Sony menettäisi 30% tuotoistaan Steamille, kun voi ansaita ne PlayStationin puolella ja houkutella pelaajia kuluttamaan lisää rahaa muihinkin ostoksiin heidän alustallaan?
Tuokin on hyvä pointti. Kun huippupeli houkuttelee pelurin ostamaan konsolin sitä pelaamaan päästäkseen niin suurella todennäköisyydellä se ostaa myös muita pelejä, plussapalvelua jne. Ja kassakone kilisee kun ei ole muita jakamassa kakkua. Ja se isoin juttuhan on vielä siinä, että pelaaja saattaa vakuuttua laitteesta ja peleistä niin paljon, että ostaa myös tulevaisuudessa saman merkin tuotteen.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
En näe, että Sonylla olisi intressejä julkaista kaikkia yksinoikeuksiaan PC:llä ilman oman kauppapaikan perustamista. Enkä usko, että PC-pelaajat haluavat toista Epic Games Storea, koska siitähän se ulina vasta alkaisi. Miksi ihmeessä Sony menettäisi 30% tuotoistaan Steamille, kun voi ansaita ne PlayStationin puolella ja houkutella pelaajia kuluttamaan lisää rahaa muihinkin ostoksiin heidän alustallaan?
Voishanne julkaista ne pelit kyllä ihan PSNowinkin kautta localisti PC:lle. Eipä tuo paljoa poikkeasi mm. Windows Storen platformista (UWP) silloin tai Originistakaan.

Kyllähän MS myös Halot tuo Steamiin, kuten Cupheadin sekä myös muutkin - ainakin 2nd party pelinsä, joten miksei myös muut? Veikkaan että tuo 30% voi olla ihan hinnoiteltavissa ja tokihan digipelistä jää kuitenkin pelitaloille (Myös Sonyllekkin) AINA paremmin käteen kuin fyysisen median käytettynä myymisestä tai piratismistä, mikä on PS4:lla mahdollista tiettyyn pisteeseen asti.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Ei mene. Se on oikeaa ja kunnollista fanitusta.

En vitsaile vaikka voisi siltä kuulostaa :rofl:

Sony 4 LIFE

:vihellys:
Niin todella helppohan se on sitä pelkästä teksistä bongata nämä "vitsit"


Toki jos järjellä ajattelee niin tietysti kaikkien pelien tulisi tulla kaikille laitteille, myös mobiilille ja mieluiten waretettavaksi.
Juuri tätähän tarkoitin.

Asia taas on enemmän epärationaalinen tunnejuttu. Vaikka itsellä on erittäin hyvä pc niin en halua että konsolieksklusiivit tulevat PC koska se on täynnä ihmisiä jotka warettavat pääosin kaiken paitsi wowin ja dotan.

Nautin siitä että pc only köyhät itkevät kun eivät pääse pelaamaan genin parhaita pelejä enkä edes tunne häpeää asiasta. Ärsyttää kun esim. Botw on emuloitavissa ja switchin emulaattori jo hyvällä mallilla.

Niin se waretus on nykyään PC:lläkin aika pienessä roolissa, kun pelit miltei vaatii sen day one patchin vähintään ja online komponentit ovat lisääntyneet huomattavasti. Kyllä aika moni varmasti voisi ostaa niitä konsoleita tohon olkkarin hyllyyn useammankin, mutta ei sitä tee muutaman pelin takia. Itse olen yksi niistä. Pelattavaa riittää PC:lläkin ihan tarpeeksi, että viitsisin muutaman pelin takia ostaa hyllyyn Pleikkarin pölyttymään.

Ihan turha on kuitnekin väittää, että exclusiivit ovat kuluttajalle mitenkään eduksi, varsinkin kun tulevassa genissä olisi olemassa kaikkien alustojen tukema low level API, jonka avulla tekninen laatu saataisiin kyllä samaksi, kun in house API:lla.


No eikös tuolla logiikalla kannata sitten suoraan siirtyä ainoastaan pelijulkaisijaksi ja jättää se pleikkari kokonaan valmistamatta? Ei niitä yksinoikeuksia nyt huvin vuoksi julkaista...
Niinhän se varmasti jossain mielessä olisikin, mutta jonkun on niitä konsoleitakin kuitenkin valmistettava ja saa niistäkin voittoa, vaikka marginaalit ovatkin pienet. Sitä voi miettiä, onko se pitkässä juoksussa kannattavampaa myydä esim. 100 000 kpl konsoleita enemmän vai sitten myydä sitä entistä exclua sen miljoona-kaksi kopiota enemmän. Tuollaisilla ajastetuilla excluilla pääsisi käsiksi molempiin siivuihin. Kärsimättömämmät ostaisivat sen pleikkarin ja sitten lopuksi saisi vielä bonusmyynnit toisilta alustoilta.

Tuokin on hyvä pointti. Kun huippupeli houkuttelee pelurin ostamaan konsolin sitä pelaamaan päästäkseen niin suurella todennäköisyydellä se ostaa myös muita pelejä, plussapalvelua jne. Ja kassakone kilisee kun ei ole muita jakamassa kakkua. Ja se isoin juttuhan on vielä siinä, että pelaaja saattaa vakuuttua laitteesta ja peleistä niin paljon, että ostaa myös tulevaisuudessa saman merkin tuotteen.
Tuo tietysti jossain määrin totta, mutta suuri osa näistä jo sen toisen tai kolmannen pelilaitteen omistavista, ostaa sen pleikan juuri niiden muutaman exclun pelaamiseen ja thäts it. Huomattavan iso osa niista excluista kiinnostuneista jättää sen plösön kuitenkin ostamatta, jolloin menetetään mahdolliesti miljooniakin maksavia asiakkaita. Korvaako nuo heräteostelijat sitten sen, niin mene ja tiedä. Ehkä.


Ihan sama mitä oikeasti tulee tapahtumaan, mutta edelleen olen sitä mieltä, että Vulkan tuki Pleikkarille on todella hyvä juttu. Jos ei Sony tuo omia tuotoksiaan muille, niin ainakin multiplatterien tasoa pitäisi saada nostettua, kun on kaikille alustoille yhteinen ja hyvä low level api.
 
Viimeksi muokattu:

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Warekorttia on nykyään ihan turha pelailla. Köyhät opiskelijat warettaa ja ne ei mitään


Niin todella helppohan se on sitä pelkästä teksistä bongata nämä "vitsit"




Juuri tätähän tarkoitin.




Niin se waretus on nykyään PC:lläkin aika pienessä roolissa, kun pelit miltei vaatii sen day one patchin vähintään ja online komponentit lisääntyneet huomattavasti. Kyllä aika moni varmasti voisi ostaa niitä konsoleita tohon olkkarin hyllyyn useammankin, mutta ei sitä tee muutman pelin takia. Itse olen yksi niistä. Pelattavaa riittää PC:lläkin ihan tarpeeksi, että viitsisin muutaman pelin takia ostaa hyllyyn Pleikkarin pölyttymään.

Ihan turha on kuitnekin väittää, että exclusiivit ovat kuluttajalle mitenkään eduksi, varsinkin kun tulevassa genissä olisi olemassa kaikkien alustojen tukema low level API, jonka avulla tekninen laatu saataisiin kyllä samaksi, kun in house API:lla.




Niinhän se varmasti jossain mielessä olisikin, mutta jonkun on niitä konsoleitakin kuitenkin valmistettava ja saa niistäkin voittoa, vaikka marginaalit ovatkin pienet. Sitä voi miettiä, onko se pitkässä juoksussa kannatavmpaa myydä esim. 100 000 kpl konsoleita enemmän vai sitten myydä sitä entistä exclua sen miljoona-kaksi kopiota enemmän. Tuollaisilla ajastetuolla excluilla pääsisi käsiksi molempiin siivuihin. Kärsimättömmät ostaisivat sen pleikkarin ja sitten lopuksi saisi vielä bonusmyynnit toisilta alustoilta.



Tuo tietysti jossain määrin totta, mutta suuri osa ostaa sen pleikan juuri niiden muutaman exclun pelaamiseen ja thäts it. Huomattavan iso osa niista excluista kiinnostuneista jättää sen plösön kuitenkin ostamatta, jolloin menetetään mahdolliesti miljooniakin maksavia asiakkaita. Korvaako nuo heräteostelijat sitten sen, niin mene ja tiedä. Ehkä.


Ihan sama mitä oikeasti tulee tapahtumaan, mutta edelleen olen sitä mieltä, että Vulkan tuki Pleikkarille on todella hyvä juttu. Jos ei Sony tuo omia tuotoksiaan muille, niin ainakin multiplatterien tasoa pitäisi saada nostettua, kun on kaikille alustoille yhteinen ja hyvä low level api.
En uskalla ottaa kantaa muiden syistä, mutta itsellä ne toki pääasiassa ovat Upeat eksklut (Bloodborne, UC4 ja lost legacy, HZD, GoW, Persona 5, Spiderman, FFXV (vuosi ennen PC), RDR2 (ei pc vielä), tlou ( en omistanut ps3), sotc, nier(paska pc port), astrobot, destiny 1, tetris effect, nioh (ei pc vuoteen), odin sphere jne.

3rd partyt PC jos portti on hyvä (witcher, destiny 2, ffxv double dip...)

Asia on silti tunnejuttu. Ei se niin vakavaa ole mutta hauska lyödä vähän lieskaa ja trollailla. Toki sitä mieltä että typerä ulista pc only pelaajana kun 200e pääsee käsiksi genin parhaimpiin julkaisuihin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 084
Jos God Of War olisi tullut vuoden myöhemmin PC:lle pelattavaksi 4k144fps niin en olisi koskaan ostanut PS4, pari vuotta PS+ palvelua sekä kourallista muita pelejä PS4:lle. Jos nyt ilmoitettaisiin että tuleva jatko-osa GoW tulisi PC:lle vuoden myöhemmin PS5 julkaisusta niin en enää miettisi ollenkaan konsolin ostoa.

  • Yksinoikeudet myy laitteita.
  • Ei system selleriä = ei myyntiä.
  • PC:llä aina paras versio.
  • Everything better than 60fps.
  • Jos peli on PC:llä ja konsolilla => Valitsen aina PC:n koska en halua pelata tahalleen ruhjottua ja rujoa konsoliversiota.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
En uskalla ottaa kantaa muiden syistä, mutta itsellä ne toki pääasiassa ovat Upeat eksklut (Bloodborne, UC4 ja lost legacy, HZD, GoW, Persona 5, Spiderman, FFXV (vuosi ennen PC), RDR2 (ei pc vielä), tlou ( en omistanut ps3), sotc, nier(paska pc port), astrobot, destiny 1, tetris effect, nioh (ei pc vuoteen), odin sphere jne.

3rd partyt PC jos portti on hyvä (witcher, destiny 2, ffxv double dip...)

Asia on silti tunnejuttu. Ei se niin vakavaa ole mutta hauska lyödä vähän lieskaa ja trollailla. Toki sitä mieltä että typerä ulista pc only pelaajana kun 200e pääsee käsiksi genin parhaimpiin julkaisuihin.
Siis tekeekö se pelin exclusiivisuus siitä pelistä jollain tasolla sinun mielestäsi pareamman... :think:

Vulkanin myötä se tekninen upeus olisi mahdollista tuoda niihin peliehin, vaiokka ne julkaistaisiinkin myöhemmin myös muille alustoille.

Niin mitä olen ulissut. Minun eka viestihän oli vaan speukulointia sillä, että Vulkanin myötä nämä Sonyn pleikkariexclut olisi huomattavan helppo tuoda myös muille alustoille. Ja sitten koitin tuoda esiin syitä, miksi se ehkä voisi olla oikeastikin mahdollista/kannattavaa. Toki se jonkin verran harmittaa, että joitain pelejä ei ole tullut päästyä pelailemaan, mutta ei se nyt minulle niin iso juttu ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Voishanne julkaista ne pelit kyllä ihan PSNowinkin kautta localisti PC:lle. Eipä tuo paljoa poikkeasi mm. Windows Storen platformista (UWP) silloin tai Originistakaan.

Kyllähän MS myös Halot tuo Steamiin, kuten Cupheadin sekä myös muutkin - ainakin 2nd party pelinsä, joten miksei myös muut? Veikkaan että tuo 30% voi olla ihan hinnoiteltavissa ja tokihan digipelistä jää kuitenkin pelitaloille (Myös Sonyllekkin) AINA paremmin käteen kuin fyysisen median käytettynä myymisestä tai piratismistä, mikä on PS4:lla mahdollista tiettyyn pisteeseen asti.
Paitsi että PS Now'hun ei tule kaikki yksinoikeudet, ja kuten alla olevasta lainauksesta ilmenee, Sonyn ei kannata laittaa niitä sinne kovin pian julkaisun jälkeen.

Microsoft nyt tekee mitä tekee ja yrittää hakea paikkaansa PC-puolella. Heillä on kuitenkin hieman erilaiset intressit kuin Sonylla.

Jos God Of War olisi tullut vuoden myöhemmin PC:lle pelattavaksi 4k144fps niin en olisi koskaan ostanut PS4, pari vuotta PS+ palvelua sekä kourallista muita pelejä PS4:lle. Jos nyt ilmoitettaisiin että tuleva jatko-osa GoW tulisi PC:lle vuoden myöhemmin PS5 julkaisusta niin en enää miettisi ollenkaan konsolin ostoa.

  • Yksinoikeudet myy laitteita.
  • Ei system selleriä = ei myyntiä.
  • PC:llä aina paras versio.
  • Everything better than 60fps.
  • Jos peli on PC:llä ja konsolilla => Valitsen aina PC:n koska en halua pelata tahalleen ruhjottua ja rujoa konsoliversiota.
Tämä alleviivaa hyvin sitä syytä, miksi Sonyn ei kannata julkaista pelejään PC:llä. Ja jos pelaaja oikeasti haluaa pelata niitä yksinoikeuksia, niin moni on valmis ostamaan sen konsolin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 410
Asia on silti tunnejuttu. Ei se niin vakavaa ole mutta hauska lyödä vähän lieskaa ja trollailla. Toki sitä mieltä että typerä ulista pc only pelaajana kun 200e pääsee käsiksi genin parhaimpiin julkaisuihin.
Onhan se trollaaminen vallan hulvatonta, varmasti. Mutta täytyy olla Quantumin kanssa samaa mieltä, että "monelle ne ovat todella ikäviä pelin pilaajia varsinkin kun mennään alle 30fps". Täytyy kysyä, että oliko noissa listaamissasi julkaisuissa kuinka monessa droppaamaton 60fps, tai edes droppaamaton 30fps 200€ panostuksella?

Toki huonoja portteja ei halua kukaan. Mutta laajempi yleisö tietysti myös maksaa siitä kehityksestä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Paitsi että PS Now'hun ei tule kaikki yksinoikeudet, ja kuten alla olevasta lainauksesta ilmenee, Sonyn ei kannata laittaa niitä sinne kovin pian julkaisun jälkeen.

Microsoft nyt tekee mitä tekee ja yrittää hakea paikkaansa PC-puolella. Heillä on kuitenkin hieman erilaiset intressit kuin Sonylla.


Tämä alleviivaa hyvin sitä syytä, miksi Sonyn ei kannata julkaista pelejään PC:llä. Ja jos pelaaja oikeasti haluaa pelata niitä yksinoikeuksia, niin moni on valmis ostamaan sen konsolin.
Muistaakseni Sony on joskus nykyisen sukupolven aikana maininnut PC:n pahimmaksi kilpailijakseen. Tuo jo kertoo paljon siitä ettei omia pelejä ole sille tulossa. Ja Microsoftia ei kannata auttaa jakamalla sille omia huippupelejään.
Onhan se trollaaminen vallan hulvatonta, varmasti. Mutta täytyy olla Quantumin kanssa samaa mieltä, että "monelle ne ovat todella ikäviä pelin pilaajia varsinkin kun mennään alle 30fps". Täytyy kysyä, että oliko noissa listaamissasi julkaisuissa kuinka monessa droppaamaton 60fps, tai edes droppaamaton 30fps 200€ panostuksella?

Toki huonoja portteja ei halua kukaan. Mutta laajempi yleisö tietysti myös maksaa siitä kehityksestä.
Miksi yrität rakentaa jotain olkiukkoa käyttäen minun sanomisiani toisessa ketjussa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 410
Miksi yrität rakentaa jotain olkiukkoa käyttäen minun sanomisiani toisessa ketjussa?
? Et ole tässä ketjussa samaa mieltä dropeista?

Edit: Multa meni nyt vähän ohi kritiikin pointti. Olen allerginen noille dropeille, ja ilmaisit asian hyvin. Jäi siis aidosti kiinnostamaan, että pääseekö noihin oikeasti käsiksi 200e panostuksella. Sori jos kritiikki trollailusta tuntui olevan sinulle tarkoitettu, se koski tuota lainausta, jossa siitä puhutaan...
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Kyllä se konsolipuolella näiden monialustaisten pelien pelaaminen onnistuu jo vallanmainiosti, PC puolella vaa puoltaa sit enemmän simulaatio yms joita on todella hankala toteuttaa konsolilla. Iteltä löytyy juuri konsoli ja tietyt pelit vaa on pelkästää PC ni pakko olla molemmat
Sama homma. Todella tapauskohtaista, mitä pelaa milläkin. Monellakaan kaverilla ei edes ole hyvää - tai edes välttävää - peli-PC:tä, pleikkari saa multiplayereiden kohdalla etua siitä.

Mutta esim. strategiakliksuttelut yms. on täysin PC:n heiniä, eikä suurinta osaa niistä toki konsoleille edes tehdä.

Edit: Eikä se mikään 100% selviö ole, että PS5 tulee edes hommattua. Kaikki on siitä kiinni täyttääkö se jonkin tarpeen. Helppoa olisi jos yksi laite riittäisi kaikkeen. Toki uusien kivojen lelujen hankkiminen on tarve siinä missä järkiperäisemmätkin..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Tällä hetkellä osa Sonyn konsolibisneskonseptia on konsolien myyminen ja se onnistuu parhaiten laadukkaalla yksinoikeustarjonnalla. Jos tähän tulee myöhemmin kabineteissa muutos, niin siinä vaiheessa on pelejä nähtävissä myös muillakin alustoilla. En nyt ymmärrä miksi tuota MS:n olosuhteiden pakottamaa konseptia pitää nyt alkaa tarjoamaan myös Sonyn suuntaan, vaikka siellä onkin monta hyvää pelaajia kosiskelevia ratkaisua.

Itse näen että nykymeiningillä jatketaan niin kauan kuin se on bisnesmielessä järkevää toimintaa, etenkin kun vaihtoehtoja tälle ratkaisulle löytyy kilpailijalta, jolloin pelien laadun osalta joudutaan tekemään kompromisseja kun joudutaan huomioimaan kehityksessä useampi alusta. Jos pelien julkaisu yhdelle alustalle on jatkossakin tae korkealle laadulle, niin en nyt näe toimintamallin muuttuvan ihan hetkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099


As I said on today's Kotaku Splitscreen - if you're wondering why Sony randomly dropped PS5 news last week, one reason is that (I hear) a bunch of third-party studios got/are getting dev kits this month. Sony knew info would start leaking now. So they beat everyone to it
:geek:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 230
Nyt vasta?
Toistaalta, jos myyntiin tulo on syksyllä 2020, niin vielä ehtii, mutta silti vähän outo väite.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Nyt vasta?
Toistaalta, jos myyntiin tulo on syksyllä 2020, niin vielä ehtii, mutta silti vähän outo väite.
PS4 devkitit menivät 3rd party -kehittäjille myös puolitoista vuotta ennen julkaisua. Aika normaali aikataulu. Pron kohdalla taisi olla huomattavasti myöhemmin, tyyliin saman vuoden aikana?

Sonyn kehittäjillä PS5 devkitit ovat tietty olleet jo pidempään.

Edit: Sen verran lisäystä, että hyvin rajatulla joukolla 3rd partyja on voinut olla devkittejä jo vähän aikaa (näin ainakin ZhugeEx-sisäpiiriläisen mukaan), mutta sen täytyy olla erittäin tiukasti rajattua, kenellä on pääsy tietoihin, kun ei ole vuotoja tapahtunut. Nyt ilmeisesti GDC:n jälkeen tulee suuremmalle joukolle näitä ja on vaikeampi valvoa, kuka vuotaa tietoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 230
PS4 devkitit menivät 3rd party -kehittäjille myös puolitoista vuotta ennen julkaisua. Aika normaali aikataulu. Pron kohdalla taisi olla huomattavasti myöhemmin, tyyliin saman vuoden aikana?

Sonyn kehittäjillä PS5 devkitit ovat tietty olleet jo pidempään.

Edit: Sen verran lisäystä, että hyvin rajatulla joukolla 3rd partyja on voinut olla devkittejä jo vähän aikaa (näin ainakin ZhugeEx-sisäpiiriläisen mukaan), mutta sen täytyy olla erittäin tiukasti rajattua, kenellä on pääsy tietoihin, kun ei ole vuotoja tapahtunut. Nyt ilmeisesti GDC:n jälkeen tulee suuremmalle joukolle näitä ja on vaikeampi valvoa, kuka vuotaa tietoja.
Aaa, seison ojennettuna.
Toi 1,5v kuulosti lyhyeltä AAA-peleille, mutta totta tosiaan kyseessä oli 3rd party!
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Kyllähän se kehitys alkaa jo kauan ennen dev kittejäkin...
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Waretus on nykyään kyllä aika triviaali juttu. S
Itse näen että nykymeiningillä jatketaan niin kauan kuin se on bisnesmielessä järkevää toimintaa, etenkin kun vaihtoehtoja tälle ratkaisulle löytyy kilpailijalta, jolloin pelien laadun osalta joudutaan tekemään kompromisseja kun joudutaan huomioimaan kehityksessä useampi alusta. Jos pelien julkaisu yhdelle alustalle on jatkossakin tae korkealle laadulle, niin en nyt näe toimintamallin muuttuvan ihan hetkeen.
No kun sen Vulkanin avulla niitä kompromisseja ei tarvisi tehdä. Sama low level API käytössä, jolloin vehkeistä saisi kaikilla alustoilla hyvin trhot irti ja portit helppo toteuttaa. Tuon Vulkanin tuomisen mahdollisuuksien takiahan tätä koko hommaa lähdinkin spekuloimaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
155
No mihin niitä dev kittiä edes tarvii kun voi vain naputella sitä koodia :)
Varmaan se joka haluaa joskus pelin julkaista. Itse ihmettelit että eikai kukaan tee mitään hommia ilman devkittejä. Kyllä tekee.

Sony ei varmaan hyväksy pelejä joita ei ole koskaan raudalla testattu. Eli se joka haluaa pelin sonyn vehkeille julkaista varmaankin haluaa sen pelin jossain vaiheessa sillä raudalla testata. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö sitä peliä voisi aika pitkälle devata ilman sitä rautaa.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Devkiteillä itsellään ei siis devata mitään vaan ne ovat ajoalustoja joissa peliä pyöritetään ihan kuten kotikonsolitkin, mutta ne antavat devaajille pääsyn erinäisiin ominaisuuksiin kuten debuggeriin yms. ja siihen "todelliseen rautaan" jolla peliä tullaan ajamaan sen päästyä kuluttajien saataville.

Samoiten kuten esim mobiilikehityksessä app:t tehdään PC:llä, mutta ajetaan älypuhelimella.

Ja jos joku haluaa jo nyt aloittaa PS5 pelin devaamisen niin se on täysin mahdollista kunhan käytät pelimoottoria johon tulee PS5 integraatio tai sitten tulet itse tekemään sen. Esim. Unreal Engine on varma tapaus. Alat tekemään peliä nyt ja kun PS5 integraatio on valmis niin ei muuta kuin build targeteista PS5, muutama parametri/hienosäätöä ja voilá.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Jos joku vielä odotti julkaisua keväälle, niin ei kannata odottaa enää. Sony on antanut tietoja vuosikatsauksessaan.

 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
514
Varmaan puolet ps now:n tuotoista tullut tuosta ilmaisen viikon kusetuksesta, kun pitääkin yli vuorokautta ennen ilmaisen loppumista perua. Sons of bitches.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Varmaan puolet ps now:n tuotoista tullut tuosta ilmaisen viikon kusetuksesta, kun pitääkin yli vuorokautta ennen ilmaisen loppumista perua. Sons of bitches.
Lieneeköhän kuinka laillinen sopimus näin EU:n sisällä?

En siis väitä että tuo välttämättä olisi laiton, mutta tällaisia harmaalla alueella olevia juttuja tai kuluttajan harhaanjohtamisia "pienellä präntillä" ei ole yleensä kovin hyvällä katsottu EU:ssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Varmaan puolet ps now:n tuotoista tullut tuosta ilmaisen viikon kusetuksesta, kun pitääkin yli vuorokautta ennen ilmaisen loppumista perua. Sons of bitches.
Vähän kyllä haiskahtaa koijaukselta, kun PS Now'n sivuillakin kerrotaan, että tilauksen voi lopettaa milloin vain ennen kokeilujakson päättymistä.

"Mikäli et peru tilaustasi ennen kuin 7 päivän kokeilujakso päättyy, tilauksesi jatkuu automaattisesti maksullisena ja jatkuvana, ja lompakostasi veloitetaan kerran kuussa senhetkisten PS Store -hintojen mukainen tilausmaksu."
Tärkeitä tietoja PS Now -palvelusta

Tuon perusteella olet oikeutettu saamaan rahat takaisin.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
514
Vähän kyllä haiskahtaa koijaukselta, kun PS Now'n sivuillakin kerrotaan, että tilauksen voi lopettaa milloin vain ennen kokeilujakson päättymistä.

"Mikäli et peru tilaustasi ennen kuin 7 päivän kokeilujakso päättyy, tilauksesi jatkuu automaattisesti maksullisena ja jatkuvana, ja lompakostasi veloitetaan kerran kuussa senhetkisten PS Store -hintojen mukainen tilausmaksu."
Tärkeitä tietoja PS Now -palvelusta

Tuon perusteella olet oikeutettu saamaan rahat takaisin.
Tuo on ollut jo muutaman viikon maksullisena käytössä eli peruuttaisivat hiluja muutenkin ja on muksu jonkin verran jotain vanhoja legopelejä pelaillut, joten en nyt viitsi lähteä enää vaatimaan rahoja takaisin. Vitutti toki siinä kohtaa, kun tekivät veloituksen seuraavasta kuusta kuudennen ilmaisen päivän kohdalla. Tais mennä vähän offtopicicsi, Tenitsi out.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Tuo on ollut jo muutaman viikon maksullisena käytössä eli peruuttaisivat hiluja muutenkin ja on muksu jonkin verran jotain vanhoja legopelejä pelaillut, joten en nyt viitsi lähteä enää vaatimaan rahoja takaisin. Vitutti toki siinä kohtaa, kun tekivät veloituksen seuraavasta kuusta kuudennen ilmaisen päivän kohdalla. Tais mennä vähän offtopicicsi, Tenitsi out.
Suosittelen silti lähettämään vihaista palautetta. Ei tuollaista tarvitse hyväksyä. Saattaahan se olla, että palauttavat rahat takaisin, vaikka olisikin nyt käytetty tilausta. Nehän sen sopimusrikkomuksen ovat tehneet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Minä lopetin samantien mutta silti tilaus oli voimassa sen ilmaisen ajan.
Näin teen aina muissakin tilauspalveluissa, meinaan kantapään kautta oppi tuonkin homman toki kun ei perunut ja sitten huomasi vain tililtä rahaa lähteneen.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
514
Minä lopetin samantien mutta silti tilaus oli voimassa sen ilmaisen ajan.
Näin teen aina muissakin tilauspalveluissa, meinaan kantapään kautta oppi tuonkin homman toki kun ei perunut ja sitten huomasi vain tililtä rahaa lähteneen.
Soitin tuonne aspaliin nyt sitten tuosta ja lupasi palata asiaan sähköpostitse. Joo oli itelläkin aiemmin tapana perua heti, mutta kun jossain vaiheessa löivät palveluita samantien kiinni, niin oon sittemmin ootellut viimeiseen päivään ennen perumista.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
514
Suosittelen silti lähettämään vihaista palautetta. Ei tuollaista tarvitse hyväksyä. Saattaahan se olla, että palauttavat rahat takaisin, vaikka olisikin nyt käytetty tilausta. Nehän sen sopimusrikkomuksen ovat tehneet.
Sain seuraavan vastauksen:
"
Tilaukset pitää peruuttaa viimeistään 24 tuntia ennen niiden uusimispäivää
Palvelun tilauksen peruuttaminen
"
Hyvin jemmailevat ehtoja eri paikkoihin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Waretus on nykyään kyllä aika triviaali juttu. S


No kun sen Vulkanin avulla niitä kompromisseja ei tarvisi tehdä. Sama low level API käytössä, jolloin vehkeistä saisi kaikilla alustoilla hyvin trhot irti ja portit helppo toteuttaa. Tuon Vulkanin tuomisen mahdollisuuksien takiahan tätä koko hommaa lähdinkin spekuloimaan.
Edelleenkin joudutaan, sillä esim. valtaosa Xbox One -konsoleista on heikommalla Esram + DDR3 -muistiratkaisulla yhtenäisen GDDR5-muistipoolin sijasta, jolloin pelit joudutaan suunnittelemaan alimman yhteisen nimittäjän ehdoilla. Tai sitten nVidian Pascal-sarjan näyttisten heikko suorituskyky Vulkanilla? Kaikki tämä on pois pelin kehittämisestä eteenpäin, kun joudutaan testaamaan peliä useammalla rautakokoonpanolla ongelmien haarukoimiseksi ja tämä nostaa puolestaan kustannuksia kasvaneen kehitystyötuntien vuoksi.

Kun noita tämänpäiväisiä Sonyn talouslukuja katsoo, niin ei ole pelkoa että tämä olisi ihan lähitulevaisuudessa toteutumassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 084
Ei ole mitään syytäkään alkaa räpeltämään millään Vulkan kun kaikilla on jo yli vuosikymmen kokemusta tehokkasta PSGL optimoinnista Playstation alustalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Benji-Salesillä on tapana twiitata asioista, kun hänellä on hyvä varmuus asioista. Eilen twiittasi:

"It's looking like the PS5 kit is running a nearly 13TF GPU."

Poisti kuitenkin twiitin jälkikäteen, koska se ei ollut hänen mukaansa twiittaamisen arvoista tietoa. Voi olla, että hänelle on syötetty väärää tietoa, mutta jätetään nyt tänne talteen, jos sattuu myöhemmin paljastumaan todeksi.

Redditiin oli jätetty viesti, joka vastaisi tuota "lähes 13TF GPU:ta":
  • 8 core Zen 2, clocked at 3.2Ghz.
  • Custom Navi GPU, 56CU, 1.8Ghz, 12.9TF. RT is hardware based, co engineered by AMD and Sony. (They believe the RT hardware is the basis for the rumour that Navi was built for Sony)
  • 24GB RAM (Type or bandwidth wasn't mentioned)
  • Custom embeded Solid State solution paired with HDD.
  • No mention of PSVR 2. At all.
  • PS4 native backwards compatibility, Boost mode being worked on. No mention of enhanced titles. PS3 BC will stay as part of PS Now for the foreseeable future.
Well here we go... : PS5

Kuulostaa kalliilta, jos pitää paikkansa.
 

apeaapina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Kuulostaa hyvältä erityisesti Xboss Anacondan kannalta. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom