Playstation 5

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
450
Oliko jotain kriteerejä tuohon ulkoiseen ssd-levyyn vai voiko tilata vain halvimman mitä sattuu löytymään?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
234
Oliko jotain kriteerejä tuohon ulkoiseen ssd-levyyn vai voiko tilata vain halvimman mitä sattuu löytymään?
Ei sen suurempia kriteereitä. Peleissä ei tuota eroa halvimman ja kalleimman välillä kuitenkaan huomaa. Eri asia jos vertailtaisiin HDD ja SSD. Periaatteessa USB 3.0 ja 3.1 välillä voisi jokin ero muodostua, mutta melkeinpä vaan halvinta SSD:tä kehiin.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
100
Tilasin ulkoisen Seagate USB 3.0, 5 Teran HDD:n. Eilen tökkäsin paikalleen ja siirsin kaikki PS4 pelit sinne.
Ainakaan Last of Us 2 latausajoissa ei merkittävää muutosta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
887
Itsellä meni ps5 huoltoon viallisen levyaseman takia. Nyt jännätään miten pitkään reissussa kestää.
 
Liittynyt
19.12.2020
Viestejä
10
Toimiikos nuo pelien ristiin pelailut myös niin päin, että jos ostan ps5 crashin niin saan sen ladata myös ps4:lle? Ja kun omistan esim digi nhl21 pelin niin pystyn sitä pelaamaan molemmilla konsoleilla?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
234
Toimiikos nuo pelien ristiin pelailut myös niin päin, että jos ostan ps5 crashin niin saan sen ladata myös ps4:lle? Ja kun omistan esim digi nhl21 pelin niin pystyn sitä pelaamaan molemmilla konsoleilla?
Käsittääkseni levylliset PS5-versiot eivät toimi kuin PS5:ssä. Digitaalisena pitäisi toimia kummallakin. Tämä on yksi syy miksi ostan nuo PS5-pelit PS4-versioina. Voi sitten käyttää makkarin PS4:ssä myös.
 
Liittynyt
19.12.2020
Viestejä
10
Käsittääkseni levylliset PS5-versiot eivät toimi kuin PS5:ssä. Digitaalisena pitäisi toimia kummallakin. Tämä on yksi syy miksi ostan nuo PS5-pelit PS4-versioina. Voi sitten käyttää makkarin PS4:ssä myös.
Mutta jos ostan vitoselle storesta crashin niin saanko sen ladattua myös neloselle? Vai täytyykö ostaa se neloselle ja sitten vitoselle saa ilmaiseksi ladata ps5 version jotta saisin sen sitten molemmilla koneilla toimimaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
DigitalFoundryn pojat ne vaan haaveilee, että sais pelata Bloodbornea virallisesti 4K ja 60fps. Pyörii ilmeisesti Lance McDonaldin puukottamalla 60fps-versiolla ja tekoälyn avulla nostettu resoa 4K:hon.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 460
Bloodbornesta tuli mieleen, että jos on omistanut levyversion ja siirtänyt savet pilveen, niin lieneekö samat savet käytössä digiversiolla (nyt ilmainen) PS5:llä pelattaessa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Bloodbornesta tuli mieleen, että jos on omistanut levyversion ja siirtänyt savet pilveen, niin lieneekö samat savet käytössä digiversiolla (nyt ilmainen) PS5:llä pelattaessa?
Tietääkseni vähän pelikohtaista miten yhteensopivia nuo savefilut on levy- ja digitaalisen version välillä. Ainakin joskus tuosta oli jotain puhetta, että kaikissa PS4-peleissä se ei toimi. En tiedä Bloodbornen kohtaloa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
*Edit meni lainaukset pieleen, koski tuota Bloodbornea*

Ei Sony ilmaista päivitystä itse tee, ne julkaisee joskus remaster / remake version ja käärii rahat.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Onko normaalia, että konsolista kuuluu tällanen ääni? (Ei mun video)



Otin konsolin laatikosta ja heti kuulu outo ääni sisältä.
 

MPJ

Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
23
Mitenhän lujaa ääntä tuon blueray aseman tulisi pitää? Eilen laitoin ensimmäistä kertaa levyn sisään niin aivan "järjetön huuto" n.1 min ajan kunnes hiljeni. No tänään pitää pelata vähän kauemmin tuota AC Valhallaa ja katsoa sitten naarmuttaako levyä jne. Mutta olin kyllä yllättynyt äänen voimakkuudesta vaikka siitä hieman varoiteltiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 175
Mitenhän lujaa ääntä tuon blueray aseman tulisi pitää? Eilen laitoin ensimmäistä kertaa levyn sisään niin aivan "järjetön huuto" n.1 min ajan kunnes hiljeni. No tänään pitää pelata vähän kauemmin tuota AC Valhallaa ja katsoa sitten naarmuttaako levyä jne. Mutta olin kyllä yllättynyt äänen voimakkuudesta vaikka siitä hieman varoiteltiin.
Leffoissa ja idlessä ei pitäisi kuulua juuri mitään mutta intensiivisessä latauksessa huutoa piisaa ihan "normaalin verran". Tuo huuto on syy miksi olen hommannut digital editionin ja hakannut ruuvimeisselillä kaikki talouden levyasemat tuusan nuuskaksi kuten vampyyri peilit konsanaan.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
21
Toimiiko PS plus palvelu täällä Suomessa, jos tuolta sivuilta ostettuna lukee alustana Playstation USA?
Tuossa kun kahtoo listaa läpi niin tuntuu olevan maakohtaisia alustoja vaan, ei manner.

 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Toimiiko PS plus palvelu täällä Suomessa, jos tuolta sivuilta ostettuna lukee alustana Playstation USA?
Tuossa kun kahtoo listaa läpi niin tuntuu olevan maakohtaisia alustoja vaan, ei manner.

Ei toimi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
59
Kuinka pahasti DualSense ohjaimen analogisauva saa driftata ennen kuin se menee ns. "takuun piiriin"? Oman ohjaimen oikea sauva tekee jonkun verran omiaan, jonka haittavaikutus vähän riippuu pelistä. Olen jo yrittänyt nollata ohjaimen ohjeiden mukaan, mutta siitä ei ole ainakaan mitään mainittavaa hyötyä ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 674
Kuinka pahasti DualSense ohjaimen analogisauva saa driftata ennen kuin se menee ns. "takuun piiriin"? Oman ohjaimen oikea sauva tekee jonkun verran omiaan, jonka haittavaikutus vähän riippuu pelistä. Olen jo yrittänyt nollata ohjaimen ohjeiden mukaan, mutta siitä ei ole ainakaan mitään mainittavaa hyötyä ollut.
Riippuu ihan mistä konsoli on ostettu. Jos ns. alan liikkeestä, niin ainakin VPD:llä testaavat ohjaimen PC:llä erillisellä ohjelmalla joka kyllä löytää driftailut sun muut. Giganttien ja verkkiksien yms kokemukset on pitkälti sitä et ne kuuntelee selostuksen, totee et selvä homma ja lyö uuden käteen.

Mut jos se driftaa silleen et sen pystyy luotettavasti toistamaan kohtalaisessa ajassa niin takuuseen vaan, oli ostopaikkana mikä tahansa, yleinen ongelma niin tuskin kukaan tosta on rupeemassa vääntämään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
59
Riippuu ihan mistä konsoli on ostettu. Jos ns. alan liikkeestä, niin ainakin VPD:llä testaavat ohjaimen PC:llä erillisellä ohjelmalla joka kyllä löytää driftailut sun muut. Giganttien ja verkkiksien yms kokemukset on pitkälti sitä et ne kuuntelee selostuksen, totee et selvä homma ja lyö uuden käteen.

Mut jos se driftaa silleen et sen pystyy luotettavasti toistamaan kohtalaisessa ajassa niin takuuseen vaan, oli ostopaikkana mikä tahansa, yleinen ongelma niin tuskin kukaan tosta on rupeemassa vääntämään.
K-Citymarketista ostettu, joten lähinnä varmasti omasta sepustuksesta kiinni mitä tekevät ohjaimen suhteen. Todennäköisesti lyövät tosiaan vaan uuden ohjaimen kätösiin.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
847
Kuinka pahasti DualSense ohjaimen analogisauva saa driftata ennen kuin se menee ns. "takuun piiriin"? Oman ohjaimen oikea sauva tekee jonkun verran omiaan, jonka haittavaikutus vähän riippuu pelistä. Olen jo yrittänyt nollata ohjaimen ohjeiden mukaan, mutta siitä ei ole ainakaan mitään mainittavaa hyötyä ollut.
Itselläni sama homma. tosin vasen tatti
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Täytyy varmaan juu testailla noita. Mutta mulla on semmoset kaninkorvat tossa reittimessä, onko olemassa muka jotain parempia erillis antenneja? Auttaako paljonkin!
Auttaa parhaassa tapauksessa ihavv*sti. Täältä lisää, varsinkin jos olet valmis hieman kertomaan lisää käyttöympäristöstä ja ehkä jopa asuinpaikan sinnepäin. Millainen lisäantenni 4G-reitittimeen? | TechBBS (io-tech.fi)

Jos 4G on välttävä alueellasi nii epäilen että 5G ei ole ainakaan parempi, onko saatavilla ollenkaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Riippuu ihan mistä konsoli on ostettu. Jos ns. alan liikkeestä, niin ainakin VPD:llä testaavat ohjaimen PC:llä erillisellä ohjelmalla joka kyllä löytää driftailut sun muut. Giganttien ja verkkiksien yms kokemukset on pitkälti sitä et ne kuuntelee selostuksen, totee et selvä homma ja lyö uuden käteen.

Mut jos se driftaa silleen et sen pystyy luotettavasti toistamaan kohtalaisessa ajassa niin takuuseen vaan, oli ostopaikkana mikä tahansa, yleinen ongelma niin tuskin kukaan tosta on rupeemassa vääntämään.
Mulla myös toisessa ohjaimessa oikea tatti driftaa vasemmalle yläviistoon. Warzonessa korjasin tuon laittamalla pari tippaa lisääää deadzonea. Kaikista peleistähän tuota asetusta ei löydy...
Oma konsu+toinen ohjain ostettu Keskiseltä kun sattui tuuri siinä niiden facebook-arvonnassa, pitää jossain välissä ruveta vinkumaan takuuseen.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 660
Mulla myös toisessa ohjaimessa oikea tatti driftaa vasemmalle yläviistoon. Warzonessa korjasin tuon laittamalla pari tippaa lisääää deadzonea. Kaikista peleistähän tuota asetusta ei löydy...
Oma konsu+toinen ohjain ostettu Keskiseltä kun sattui tuuri siinä niiden facebook-arvonnassa, pitää jossain välissä ruveta vinkumaan takuuseen.
Tää deadzone säätö kyllä pelastaisi paljon, ei tarvis kuin ihan milli saada sitä niin toi driftaus ei häiritsisi...Sais tulla OS tasolle.
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Mitens muilla on tän laitteen tuuletin ääneltään? Mulla pitää semmoista ihme vikinää vaikka itse pöhinä ei olekkaan millään tavalla kova ääninen.

Laitoin laitteen eilen lopotilaan dvd katselun jälkeen ja laite oli täysin hiljainen, mutta kymmenen minsan jälkeen se päätti, että nyt pitää pyörittää tuuletinta vähän ja sitä ei vaan jaksa kuunnella, kun on muuten hiljaista. Peli session jälkeen täytyy laittaa virrat suosiolla poikki, kun se jatkaa tuulettimen pyörittämistä lepotilassa vaikka kuinka kauan. Sinänsä toi ääni ei ole mikään voimakas, vaan se vikinän taajuus on niin veemäinen, kuuluu olkkarista keittiöön.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 781
Mitens muilla on tän laitteen tuuletin ääneltään? Mulla pitää semmoista ihme vikinää vaikka itse pöhinä ei olekkaan millään tavalla kova ääninen.

Laitoin laitteen eilen lopotilaan dvd katselun jälkeen ja laite oli täysin hiljainen, mutta kymmenen minsan jälkeen se päätti, että nyt pitää pyörittää tuuletinta vähän ja sitä ei vaan jaksa kuunnella, kun on muuten hiljaista. Peli session jälkeen täytyy laittaa virrat suosiolla poikki, kun se jatkaa tuulettimen pyörittämistä lepotilassa vaikka kuinka kauan. Sinänsä toi ääni ei ole mikään voimakas, vaan se vikinän taajuus on niin veemäinen, kuuluu olkkarista keittiöön.
Tuuletin lotossa olet saanut sen paskimman version kolmesta eri tuulettimesta. ihan normaali ääni se kuitenkin on. Vaihtoehtoja korjaamiseksi on A = odottaa että esim. ebaysta alkaa samaan parempaa tuuletinta tilalle, B = twiikkailla tuulettimen kiinnistystä, avain asemassa taitaa olla tuulettimen kiristys:

samalla sitä voi laittaa kumiprikatkin tuulettimen väliin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 175
Tuuletin lotossa olet saanut sen paskimman version kolmesta eri tuulettimesta. ihan normaali ääni se kuitenkin on. Vaihtoehtoja korjaamiseksi on A = odottaa että esim. ebaysta alkaa samaan parempaa tuuletinta tilalle, B = twiikkailla tuulettimen kiinnistystä, avain asemassa taitaa olla tuulettimen kiristys:

samalla sitä voi laittaa kumiprikatkin tuulettimen väliin.
Oliko tuo nyt se kuuluisa "iso ääninen" tuuletin? Koitin laittaa volumea että hurina kuuluisi niin sitten nuo videolla olevat pienet kolinat ja kalinat täräytti laastit seiniltä.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
590
Mitenhän lujaa ääntä tuon blueray aseman tulisi pitää? Eilen laitoin ensimmäistä kertaa levyn sisään niin aivan "järjetön huuto" n.1 min ajan kunnes hiljeni. No tänään pitää pelata vähän kauemmin tuota AC Valhallaa ja katsoa sitten naarmuttaako levyä jne. Mutta olin kyllä yllättynyt äänen voimakkuudesta vaikka siitä hieman varoiteltiin.
Parasta on kun pelatessa pyörittelee levyä hupina välillä. Ihan helvetin kova pöhinä kun tuossa nenän edessä töllön alla. Toim. huom. sama mökä kilpailevalla laitteella.
No jospa se jossain vaiheessa viitsitään pätsäillä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 822
Kuulostaa aikalailla minun pleikalle. En ole jaksanut säätää vielä edes kumiprinkkoja kokeiluksi, kun ei ole häirinnyt telkkarin takaa. Eri asia, jos pelaisin telkun takana. :D
 
Liittynyt
19.10.2018
Viestejä
153
K-Citymarketista ostettu, joten lähinnä varmasti omasta sepustuksesta kiinni mitä tekevät ohjaimen suhteen. Todennäköisesti lyövät tosiaan vaan uuden ohjaimen kätösiin.
Pistätkö infoa kun olet käynyt viemässä takasin Citymarkettiin? Itselläkin on erillinen ohjain ostettuna paikallisesta Cittarista, niin olisi hyvä tietää valmiiksi miten siellä hoidetaan takuuasiat. Konsoli kilkkeineen on Prismasta, mutta ilmeisesti sieltä ei saa suoraan uutta ohjainta kouraan jostain syystä.
 
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
171
Mitenhän lujaa ääntä tuon blueray aseman tulisi pitää? Eilen laitoin ensimmäistä kertaa levyn sisään niin aivan "järjetön huuto" n.1 min ajan kunnes hiljeni. No tänään pitää pelata vähän kauemmin tuota AC Valhallaa ja katsoa sitten naarmuttaako levyä jne. Mutta olin kyllä yllättynyt äänen voimakkuudesta vaikka siitä hieman varoiteltiin.
Ite laitoin vanhan hiirimaton sen pleikkarin jalustan alle. Ilman sitä resonoi ihan jäätävästi tv-tasoon. Paljon parempi on, mut ei voi kyllä mitenkään hiljaseksi blu-ray asemaksi sanoa.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
21
Auttaa parhaassa tapauksessa ihavv*sti. Täältä lisää, varsinkin jos olet valmis hieman kertomaan lisää käyttöympäristöstä ja ehkä jopa asuinpaikan sinnepäin. Millainen lisäantenni 4G-reitittimeen? | TechBBS (io-tech.fi)

Jos 4G on välttävä alueellasi nii epäilen että 5G ei ole ainakaan parempi, onko saatavilla ollenkaan?
Asun kuusamon lähellä missä on elisan 5g tolppa. Kuuluvuuskartta näyttää, että meidän kämppä olisi aivan juuri ja juuri alueella. Elisan myyjä sanoi kans että ollaan 200m alueen sisällä, että pitäisi toimia kyllä :o
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 558
Pitäisikö PS5:n menun kautta jotenkin saada Watch Dogs Legion ladattua ilmaiskokeilua varten? En kyllä keksi miten onnistuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
450
Hmm. Lisäsin kirjastoon silloin bugsnaxin kun oli PS+ pelinä. Nyt koneen saavuttua yritin sitä ladata pleikalle niin näkyy ostetuista peleissä, mutta kun siitä painaa, näyttää että pitäisi peli maksaa. Sama on myös Maneaterissa, siinä lukee ettei sisältö ole ladattavissa. Onko jotain ohimenevää häikkää, vai pitäisikö ottaa yhteyttä sonyyn?
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Hmm. Lisäsin kirjastoon silloin bugsnaxin kun oli PS+ pelinä. Nyt koneen saavuttua yritin sitä ladata pleikalle niin näkyy ostetuista peleissä, mutta kun siitä painaa, näyttää että pitäisi peli maksaa. Sama on myös Maneaterissa, siinä lukee ettei sisältö ole ladattavissa. Onko jotain ohimenevää häikkää, vai pitäisikö ottaa yhteyttä sonyyn?
Onkos plussa voimassa vielä? Mä ainakin tänään sain ladattua bugsnaxi.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 931
Sain pleikan tänään ja laitoin tulille. Heti ensimmäisenä kuori auki ja tarkistus, sisällä on hiljaisinta mallia oleva tuuletin (lavat ei ole kokopitkät, malli A) . No, kone päälle ja tuuletin rapisee kokoajan.

Tunnin päästä tulin takaisin ja rapina oli kadonnut ja pleikkari on todella hiljainen, nopea ja muutenkin vau!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
450
Noniin, Astro hinkattu ja trofee ansaittu.

Mutta seuraava kysymys. Itsellä on plussa aktiivisena, miten saa lapsille tilin jossa he voivat myös pelata plussa-pelejö, vai pitääkö heidän pelata samalla käyttäjällä millä on aktiivinen tilaus?

Edit. Mistäs sen peliajan näkee kauanko peliä on pelannut? Eikös se tullut nyt PS5: lla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 460
Mitens muilla on tän laitteen tuuletin ääneltään? Mulla pitää semmoista ihme vikinää vaikka itse pöhinä ei olekkaan millään tavalla kova ääninen.

Laitoin laitteen eilen lopotilaan dvd katselun jälkeen ja laite oli täysin hiljainen, mutta kymmenen minsan jälkeen se päätti, että nyt pitää pyörittää tuuletinta vähän ja sitä ei vaan jaksa kuunnella, kun on muuten hiljaista. Peli session jälkeen täytyy laittaa virrat suosiolla poikki, kun se jatkaa tuulettimen pyörittämistä lepotilassa vaikka kuinka kauan. Sinänsä toi ääni ei ole mikään voimakas, vaan se vikinän taajuus on niin veemäinen, kuuluu olkkarista keittiöön.
Tai sitten tässä on kyseessä se virtalähteestä lähtevä ääni, mistä tuolla aiemmin puhuttiin. Lähinnä siksi sitä epäilen, jos kerta valmiustilassakin kuuluu. Se saattaa kuulostaa erehdyttävästi tuulettimnen säksätykseltä.
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Tai sitten tässä on kyseessä se virtalähteestä lähtevä ääni, mistä tuolla aiemmin puhuttiin. Lähinnä siksi sitä epäilen, jos kerta valmiustilassakin kuuluu. Se saattaa kuulostaa erehdyttävästi tuulettimnen säksätykseltä.
Se loppuu heti kun tuuletin pysähtyy. Mutta sehän saattaa pyöriä lepotilassa pitkäänkin. Ja lähteä myös pyörimään uudestaan.

Täytyy avata joku päivä toi ja kurkata sitä ropelia vähän :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Noniin, Astro hinkattu ja trofee ansaittu.

Mutta seuraava kysymys. Itsellä on plussa aktiivisena, miten saa lapsille tilin jossa he voivat myös pelata plussa-pelejö, vai pitääkö heidän pelata samalla käyttäjällä millä on aktiivinen tilaus?

Edit. Mistäs sen peliajan näkee kauanko peliä on pelannut? Eikös se tullut nyt PS5: lla?
Loin lapsille ihan vaan omat alitilit parental controlin alle. Ps3/4 aikana ovat pelanneet minun tilillä mutta nyt saatetaan alitileillä jauhaa esim fortniteä nelosella ja vitosella yhtä aikaa, niin joudun itse farmaamaan omat trophyni :cry:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 575
Viestejä
4 236 986
Jäsenet
71 222
Uusin jäsen
Ve_jo123

Hinta.fi

Ylös Bottom