Playstation 5

Liittynyt
11.12.2020
Viestejä
68
Day's Gone, siinä on kyllä peli, joka on aivan, aivan liian pitkä. Leikkaisin jonku 15 tuntia pois ainaki. Viimeisellä neljänneksellä skippailin jo kaikki videot ja keskustelut, kun ei enää kiinnostanu, läpi pääsin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mites PS5-pelien markkinat ovat muotoutuneet? Onko digitaalisen ostamisessa mitään järkeä edelleenkään eli saako kotelon edelleen järjestään halvemmalla ja voi myydä edelleen? Onko fyysisessä mitään miinusta eli levy varmaan pyörähtää asemassa mutta onko se sittemmin hiljaa kun on todennut, että siellä on ja peli on käynnissä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 125
Mites PS5-pelien markkinat ovat muotoutuneet? Onko digitaalisen ostamisessa mitään järkeä edelleenkään eli saako kotelon edelleen järjestään halvemmalla ja voi myydä edelleen? Onko fyysisessä mitään miinusta eli levy varmaan pyörähtää asemassa mutta onko se sittemmin hiljaa kun on todennut, että siellä on ja peli on käynnissä?
Jos ei arvosta pelistä toiseen hyppelyä ja levyn huutaminen asemassa satunnaisesti ei haittaa niin halvempihan se on levyllä pelata. Levy ei taida olla hiljaa asemassaan pelatessa vaan sitä pyöritellään välillä täpöllä että varmistetaan että et huijaa ottamalla levyä pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 422
Joo ei. Bugin takia PS5 pyörittää kunnolla muutaman sekunnin levyä joka tunti. Jos siis on sisässä, vaikket mitään siihen peliin liittyvää tee.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Mites PS5-pelien markkinat ovat muotoutuneet? Onko digitaalisen ostamisessa mitään järkeä edelleenkään eli saako kotelon edelleen järjestään halvemmalla ja voi myydä edelleen? Onko fyysisessä mitään miinusta eli levy varmaan pyörähtää asemassa mutta onko se sittemmin hiljaa kun on todennut, että siellä on ja peli on käynnissä?
Digiversiot mahtavat olla aina 10e kalliimpia kuin fyysinen ja lisäksi kuitenkin on se jälleenmyyntiarvo jota digissä ei ole. Hyvin vaikea perustella nuita digi only konsoleita ostamaan.

Levy on käytännössä vain DRM chekki kun sen pelin on asentanut, ei se rullaile sen enempää pelatessa. Ainakaan ääntä se ei pidä.

Edit: aiempien postaajien mukaan välillä pyörähtää siis, ei mitään ongelmaa ainakaan kun ei ole huomannut sitä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Itse en ainakaan jaksa levyjen kanssa säätämistä. Digi on niin helppo, vaikka pelit maksaakin sitten hieman enemmän.

Siksi ’tyydyin’ siis digiin ihan mielelläni.
Sama juttu. Taloudellisesti ei itselleni mikään kuningasidea pelkästään digitaalisessa, mutta en jaksa enää levyjä eikä huvita niiden kanssa roplata muutenkaan kauppojen ja mahdollisten takaisin myyntien kanssa. Kätevyys ratkaisee minulla tässä. Monenlaista muuta säätöä elämään mahtuu niin peleissä minimoin. :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Sama juttu. Taloudellisesti ei itselleni mikään kuningasidea pelkästään digitaalisessa, mutta en jaksa enää levyjä eikä huvita niiden kanssa roplata muutenkaan kauppojen ja mahdollisten takaisin myyntien kanssa. Kätevyys ratkaisee minulla tässä. Monenlaista muuta säätöä elämään mahtuu niin peleissä minimoin. :D
Mutta jos haluaa myydä konsolin pois, mitä sä niillä digitaalisillä peleillä teet? Fyysiset nostaa vaan konsolin arvoa.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
37
Mutta jos haluaa myydä konsolin pois, mitä sä niillä digitaalisillä peleillä teet? Fyysiset nostaa vaan konsolin arvoa.
Vastaan oman näkemykseni, vaikkei sitä kysyttykään:
Itse olen ainakin sillä tavalla uudelleenpelaaja, että en myisi suht uutta peliä pois, vaikka sillä olisi vielä jonkin verran arvoa.

Sitten, kun haluaisin sen mahdollisesti myydä, olisi se jo PS Plus -palvelussa saatavilla ilmaiseksi ja muillekin johonkin -80 % alennuksella PS Storessa. Paljonko tällaiset kylkiäispelit nostaa sitä konsolin jälleenmyyntiarvoa vuosien päästä?

Ei maksa vaivaa.

Ja onhan DE nätimpikin, kun on ohuempi ;)
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
278
Vastaan oman näkemykseni, vaikkei sitä kysyttykään:
Itse olen ainakin sillä tavalla uudelleenpelaaja, että en myisi suht uutta peliä pois, vaikka sillä olisi vielä jonkin verran arvoa.

Sitten, kun haluaisin sen mahdollisesti myydä, olisi se jo PS Plus -palvelussa saatavilla ilmaiseksi ja muillekin johonkin -80 % alennuksella PS Storessa. Paljonko tällaiset kylkiäispelit nostaa sitä konsolin jälleenmyyntiarvoa vuosien päästä?

Ei maksa vaivaa.

Ja onhan DE nätimpikin, kun on ohuempi ;)
Itse pidän enemmän tuosta levyllisestä versiosta. Itse monesti kun ostan jonkun uuden pelin niin kun olen sen saanut pelattua läpi niin monesti myyn sen pois. Silloin saan pelistä vielä muutaman kympin takasin päin, mutta jos omistaisin DE version niin en voisi peliä myydä poiskaan. Tai sitten jos löydän jonkun vanhemman pelin levyllisenä kaupasta tai käytettynä niin sitten taas tulee DE versiossa se ongelmaksi kun sitä ei saa pelattua. Ja kaikkia elokuviakaan ei ole saatavilla digitaalisessa muodossa, vaikka miten onkaan suoratoistopalveluita käytössä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Mutta jos haluaa myydä konsolin pois, mitä sä niillä digitaalisillä peleillä teet? Fyysiset nostaa vaan konsolin arvoa.
Laitan pian Ps4 Proon myyntiin. Minulla on siihen fyysisenä Dragon's Dogma ja Wipeout. Noilla tuskin saan hintaa nostettua.

Eiköhän tässä asiassa kukin vaan tee oman mielensä mukaisesti. Varmasti taloudellisesti fyysinen kannattaa, jos haluaa tai jaksaa levyjen kanssa toimia eri tavoin. Minä en jaksa siksi digitaalinen on minulle niin hyvä. :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Laitan pian Ps4 Proon myyntiin. Minulla on siihen fyysisenä Dragon's Dogma ja Wipeout. Noilla tuskin saan hintaa nostettua.

Eiköhän tässä asiassa kukin vaan tee oman mielensä mukaisesti. Varmasti taloudellisesti fyysinen kannattaa, jos haluaa tai jaksaa levyjen kanssa toimia eri tavoin. Minä en jaksa siksi digitaalinen on minulle niin hyvä. :)
Joo mutta jos konsolia omistanu pari vuotta ja nostanu pelitarjontaa huomattavasti suuremmaks, sen korkeampaa hintaa voi perustella. Parempihan, jos on antaa konsolin mukaan muutakin kun ohjain ja pari kaapelia. Digital editionissa se tulee menee just näin. Mukaan tulee ohjain ja pari kaapelia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Joo mutta jos konsolia omistanu pari vuotta ja nostanu pelitarjontaa huomattavasti suuremmaks, sen korkeampaa hintaa voi perustella. Parempihan, jos on antaa konsolin mukaan muutakin kun ohjain ja pari kaapelia. Digital editionissa se tulee menee just näin. Mukaan tulee ohjain ja pari kaapelia.
Niin ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos joku kerää ison kokoelman eikä myöskään sitä logiikkaa vastaan, että sellainen voi arvoa nostaa. Tiedostan kyllä kaiken tuon ja silti minä haluan digitaalisena pelini nyt ja jatkossa. Ei sitä välttämättä niin järjellä voi perustella, mutta joskus on vain annettava tunteen viedä, kun ei tästä minulle mitään harmiakaan ole. Vuosien aikana kymppien tai satasien menetykset - muuten taloudestaan huolehtivalle - ei kaada maailmaa.

Niin ja nuo pelit annan mahdolliselle ostajalle ilmaiseksi mukaan. :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei tässä nyt pikkurahasta ole pulaa mutta aiemmin kun ei ollut PC-rauta ajan tasalla niin konsolipelejä tuli hommattua helposti jopa yksi kuukaudessa. Jos ne nyt maksaa 79,90€ kappale diginä ja fyysisenä tai vähän käytettynä saa tuosta 10-30€ pois ja eteenpäin trokattuna 30-40€ takaisin niin se on vuodessa jo summa rahaa, jolla saa jotain muuta kivaa. Melkein koko konsolin. Koskaan en oikeastaan vanhoihin ole palannut.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Itsellä digital versio ja ei ole kyllä menossa myyntiinkään... Kyllähän tuolls storessa on aika hitosti pelejä alessa ja tosi usein jos et ala heti uudenkarheana niitä ostamaan.

Toi että pelit lähtee päälle suoraan ilman levyjä ja voit lennosta vaihtaa toiseen on vaan ihsn must.

Itsellä series x myös kun pelikirjastoa oli jo entuudestaan niin siinä levyversio kyllä palvelee, mutta huomannut silläkin että tulee psljon enemmän pelattua pelejä jotka digi muodossa kodks laisksna jaksa alkaa etsii levyä.

Itse en omistan ps4 niin luonnollisesti ainoo oikee oli digi , mut tietenkin jos sulla jo aiemmin pleikka niin ei siinä kyllä järkeä.

Just tuli ostettus last of us 2 storesta 30 eurolla...paljod toi on ollut parhsimmillaan levyversiona?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 452
Just tuli ostettus last of us 2 storesta 30 eurolla...paljod toi on ollut parhsimmillaan levyversiona?
Hinta.fi kertoo, että vajaa 20€. Normihinta (eli edullisimmat suomalaiset kaupat) about 30-35€ joulukuun alusta lähtien.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
195
Ei tässä nyt pikkurahasta ole pulaa mutta aiemmin kun ei ollut PC-rauta ajan tasalla niin konsolipelejä tuli hommattua helposti jopa yksi kuukaudessa. Jos ne nyt maksaa 79,90€ kappale diginä ja fyysisenä tai vähän käytettynä saa tuosta 10-30€ pois ja eteenpäin trokattuna 30-40€ takaisin niin se on vuodessa jo summa rahaa, jolla saa jotain muuta kivaa. Melkein koko konsolin. Koskaan en oikeastaan vanhoihin ole palannut.
Yksi "tosi kiva ilta" baarissa, josta ei jää edes muistoja. =D

Edit. Pointti oli siis, että ihmisellä on hassu tapa säästellä monessa pikku asiassa, mutta kykenee helposti laittamaan sen 500€ yhdessä baari-illassa ilman suurempia omantunnon tuskia.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Yksi "tosi kiva ilta" baarissa, josta ei jää edes muistoja. =D

Edit. Pointti oli siis, että ihmisellä on hassu tapa säästellä monessa pikku asiassa, mutta kykenee helposti laittamaan sen 500€ yhdessä baari-illassa ilman suurempia omantunnon tuskia.
No on kyllä yleistys. Itse en ole baareissa liki 40 vuoden aikana tuhlannut lähellekään tuota määrää rahaa. Ihan sama miten sitä pyörittelee ja kuinka, fyysiset pelit voi aina myydä ja niistä saa takaisin, digipelejä ei. En myöskään luota aina et digipelit säilyisi olemassaolevina, varsinkin kun Sony nyt sulkee ne kauppapaikat konsoleistaan.
 

night_crawler

Tukijäsen
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
949
Pistähän sitten kokemukset jakoon, että onko uudessa konsolissa eroa, ja tuliko sieltä ylipäätään tuliterä uusi kone. Itse ainakin olen siinä uskossa, että takuukeskuksesta voi tulla tilanteesta riippuen jonkun toisen huollettu kone. Tuskin nimittäin pikkuvikaiset laitteet mihinkään romutettavaksi päätyy.
UPS toimitti aikataulun mukaisesti palautuskonsolin tänään iltapäivällä kotiovelle.

Ruskea pahvilaatikko, jonka sisällä ilman mainospahveja alkuperäinen kahvallinen PS5-laatikko, jossa pehmusteineen kaikkineen _ainoastaan_ itse konsoli. Lähetepaperissa lukee 'Tuote vaihdettu', ja päällisin puolin näyttää tuliterältä laitteelta. Ei ole käytönjälkiä, ei naarmuja ei mitään. Sarjanumero uusi myöskin.

Virrat päälle, ja ihmettelyä 'menikö se edes päälle, kyllä se piippasi..'. Kyllä, nyt on hiljainen malli! :cigar2:

Alkuasetukset kuntoon ja pelitesti 'Miles Moralesia'; vaimea coil whine kuuluu korva konsolin lähellä oltaessa, mutta sohvalle ei erota enää, ja tämä kaikki vaimean tuulettimen suhinan säestämänä, ah! Raskaampikaan meno ei saa tuuletinta puhkumaan kovaäänisesti, vaan tasainen humina jatkuu.

Seuraavaksi koteloa auki ja katsomaan tuuletinta; Ei ole Nidec, ei ole Delta, vaan tear-down -videollakin esiintynyt 'kolmas malli'!
Läheltä kuunnellessa laakerista perinteinen vaimea hankaus kuuluu, mutta sekin vaimenee heti jos korvaa siirtää kauemmas. Itse lapojen ilmavirta kuuluu tasaisen vaimeana.


Tähän olen nyt tyytyväinen, ja varmistui tosiaan se, että alkuperäinen konsoli oli todellakin äänekäs :D Nyt kuitenkin hyvä tuuri tuulettimen, ja vähentyneen coil whinen kanssa!

Suosittelen vahvasti RMA:ta jos on äänekäs konsoli kohdalle sattunut, Sony hoiti homman kyllä 5/5! :tup:
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 599
Todella hyvä uutinen! Tästähän saa ihan syyn palata peliin ja vetää challenge moden läpi.
Pelaan itse ekaa kertaa tätä 2016 versiota, alkuperäinen (2002) on vedetty parikin kertaa.
Kuuluuko tässä välivideot näyttää kun kuva hidastuisi? Jotenkin muuten nopeatempoisesta actionin jälkeen videot tuntuvat hitaalta liikkeeltä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
59
Pelaan itse ekaa kertaa tätä 2016 versiota, alkuperäinen (2002) on vedetty parikin kertaa.
Kuuluuko tässä välivideot näyttää kun kuva hidastuisi? Jotenkin muuten nopeatempoisesta actionin jälkeen videot tuntuvat hitaalta liikkeeltä.
Kokeilin tuota itsekin hieman eilen, välivideot taitaa pyöriä 30fps. Tai siltä se ainakin hyvin vahvasti mun silmissä näytti.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
195
No on kyllä yleistys. Itse en ole baareissa liki 40 vuoden aikana tuhlannut lähellekään tuota määrää rahaa. Ihan sama miten sitä pyörittelee ja kuinka, fyysiset pelit voi aina myydä ja niistä saa takaisin, digipelejä ei. En myöskään luota aina et digipelit säilyisi olemassaolevina, varsinkin kun Sony nyt sulkee ne kauppapaikat konsoleistaan.
No ei ole yleistys, liki 50 vuoden aikana nähnyt ja kokenut aika rajuja (jtodistamassa jopa 12k € laskua illan aikana) tuhlaamisia.
Itsellä ollut kaikki ps:t, atari jaguar, N64, jotain segoja, enkä ikinä ole jaksanut niitä vanhoja levyjä kantaa vaihdossa, muutaman ehjän konsolin peleineen olen vienyt yhdistykselle, joka antaa leluja vähävaraisille. Loput menneet sekajätteeseen tai serriin.

Esimerkki nyt vaan oli kuningasalkoholi, voisi se olla vaikka kuudes traktori tai tesla, syödään makaronia jotta voidaan laittaa satatonnia johonkin omasta mielestä tärkeämpään.

Mutta se offtopicista, mulle on sama onko se digitaalisena, vaiko muovijätteenä, kuitenkaan en viimeisiä eurojani laittaisi ikinä peleihin. Jokainen tekee niin kuin omaksi parhaaksi kokee, ja sen järkevyyttä on muiden aika turha puida. :)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 599
Day's Gone, siinä on kyllä peli, joka on aivan, aivan liian pitkä. Leikkaisin jonku 15 tuntia pois ainaki. Viimeisellä neljänneksellä skippailin jo kaikki videot ja keskustelut, kun ei enää kiinnostanu, läpi pääsin.
Rookie numbers. Pelaappa AC Valhalla niin ei tunnu tuo enää niin ylipitkältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Day’s Gone juoni kävi mielenkiintoiseksi vasta loppua kohti, itsellä peli jäi tauolle julkaisussa kun ei vaan iskenyt, myöhemmin tuli sitten pelattua läpi ja onneksi niin tein. Pelin loppu oli kyllä, ”Mitä helvettiä” kokemus
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Toimiiko R&C 60fps patch myös siinä collectionin ilmaisversiossa? Ymmärsin että tuleva FF VII patchi ei toimi ja missasin nyt tuon ilman PS+ ladattavan ratchetin...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Toimiiko R&C 60fps patch myös siinä collectionin ilmaisversiossa? Ymmärsin että tuleva FF VII patchi ei toimi ja missasin nyt tuon ilman PS+ ladattavan ratchetin...
Jaahas eli mitäs hittoa. Ei löydy R&C sieltä collectionista vaikka siinä esikatselukuvassakin se siellä näkyy. Kaikissa collectionin palilistauksissakin se on mainittu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
193
Toimiiko R&C 60fps patch myös siinä collectionin ilmaisversiossa? Ymmärsin että tuleva FF VII patchi ei toimi ja missasin nyt tuon ilman PS+ ladattavan ratchetin...
Mun ymmärryksen mukaan tuo FF VII oli plus-jäsenille vain PS4-versiona tarjolla. Lisäksi siitä tuli/tulee PS5-versio, johon voi päivittää vain fyysisen levyn omistavat, ei plus-jäsenyyden kautta pelin hankkineet.

R&C patch oli mullakin latautunut, patch notena PS5 performance improvements tai jotain sen suuntaista.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
59
Jos ei jotain peliä näe storessa, kannattaa vilkaista selaimella jos sen saa sitä kautta lunastettua tililleen!
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos ei jotain peliä näe storessa, kannattaa vilkaista selaimella jos sen saa sitä kautta lunastettua tililleen!
Mistä sä löydät sen selaimella? Ei tule kuin 19,95€ hintainen edes haulla.

Siinä tosin lukee näin: "Mukana PS Plus -kokoelmassa (Plus-tilaajille, joilla on PS5™)". Mistä selaimella löytää tuon kokoelman? Konsolilla sitä siellä ei ole.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Mistä sä löydät sen selaimella? Ei tule kuin 19,95€ hintainen edes haulla.

Siinä tosin lukee näin: "Mukana PS Plus -kokoelmassa (Plus-tilaajille, joilla on PS5™)". Mistä selaimella löytää tuon kokoelman? Konsolilla sitä siellä ei ole.
Oli osa tota play at home kamppista ja loppui 31.3. -> siis ratchet ja clankin osalta.. :)
"The program kicked off earlier this month with access to a free digital copy of the 2016 hit Ratchet & Clank for PS4 — and you can still claim a free digital copy of the game through March 31, 2021 at 8pm PDT* / April 1 at 4am BST / 5am CEST. "
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 125
Mistä sä löydät sen selaimella? Ei tule kuin 19,95€ hintainen edes haulla.

Siinä tosin lukee näin: "Mukana PS Plus -kokoelmassa (Plus-tilaajille, joilla on PS5™)". Mistä selaimella löytää tuon kokoelman? Konsolilla sitä siellä ei ole.
Kuitenkin käyttäjällä olla olemassa oleva PS+ tilaus voimassa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kuitenkin käyttäjällä olla olemassa oleva PS+ tilaus voimassa?
On joo. Ei se ole siellä. Selaimellahan niitä ei voi lunastaa eikä kännykkäsovelluksella. Pääsin pelin sivulle konsolilla PS+ päänäkymästä collectionin kohdalta mutta sielläkin se tarjoaa maksullisena ja jos valitsee "näytä kaikki" niin ei ole listattuna. Lienee vahingossa lähtenyt samalla kun ilmaisuus poistui. Antaa olla, pitää katella myöhemmin jos se sinne palaisi.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 599
Mun ymmärryksen mukaan tuo FF VII oli plus-jäsenille vain PS4-versiona tarjolla. Lisäksi siitä tuli/tulee PS5-versio, johon voi päivittää vain fyysisen levyn omistavat, ei plus-jäsenyyden kautta pelin hankkineet.

R&C patch oli mullakin latautunut, patch notena PS5 performance improvements tai jotain sen suuntaista.
Mistä näkee patch notet plekkalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Jos painan "osta" ilmaispeleissä, mutta en lataa niin saanko ne pysyvästi itselleni, kunhan ps-jäsenyys säilyy?
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
589
On joo. Ei se ole siellä. Selaimellahan niitä ei voi lunastaa eikä kännykkäsovelluksella. Pääsin pelin sivulle konsolilla PS+ päänäkymästä collectionin kohdalta mutta sielläkin se tarjoaa maksullisena ja jos valitsee "näytä kaikki" niin ei ole listattuna. Lienee vahingossa lähtenyt samalla kun ilmaisuus poistui. Antaa olla, pitää katella myöhemmin jos se sinne palaisi.
Kännykällä lunastanut kaikki. PS App.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 842
Viestejä
4 210 725
Jäsenet
70 967
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom