Jotkut hekottelee, että ostavat Ps5 paremman version parin vuoden päästä, mutta itse en ole tuota perustelua ymmärtänyt. Sehän ei ole kuin myydä vanha pois ja ostaa uusi tilalle ja olla taas aallonharjalla. Eilen meni Ps4 Pro kaupaksi ihan kohtuulliseen 220€ hintaan kahden ohjaimen kanssa.
Juuri näin. Keksin miljoona syytä miksi ei kannata odottaa. Elämä on lyhyt. Ostamalla PS5:n nyt siitä pääsee nauttimaan nyt. Mitään takeita ei ole siitä, että parempi versio tulisi muutaman vuoden päästä. PS4 Pro oli poikkeus kun 4K-telkkarit tulivat markkinoille juuri oikeaan aikaan ja rytinällä.
Periaatteessahan ei ikinä kannattaisi ostaa mitään, kun kuitenkin on jotain parempaa tulossa ensi vuonna.
Mua säälittää kun jotkut eivät ole vielä pelanneet FF VII remakea koska odottavat jatko-osia. Vaikka ekassa osassakin riittäisi kymmeniksi tunneiksi pelattavaa. Jotkut eivät ole pelanneet Bloodbornea koska odottavat PC tai 60 fps-versiota. Siinä saa odottaa aika pitkään, ja riski on ihan todellinen että yksi maailman parhaista videopeleistä jää kokonaan kokematta tämän odottamisen takia. Itse en ottaisi sellaista riskiä.
Se on sitten eri asia että jos tietää että parempi/halvempi on tulossa vaikka puolen vuoden päästä, ja jaksaa sen odottaa. Kärsivällisyys ja suunnitelmallisuus on ehdottomasti hyvästä. Itse olen odottanut monien hankintojen tekemistä vaikka nyt Black Fridayhin kun tiedän että tietyt tuotteet ovat silloin halvimpia.