Hiljainen on, mutta tuskin Astro on kovin raskas. Launch-PS4 Pro:ki on välillä tosi äänekäs, ja toisissa peleissä yhtä hiljainen.Minkälaista ääntä teidän konslit pitää?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hiljainen on, mutta tuskin Astro on kovin raskas. Launch-PS4 Pro:ki on välillä tosi äänekäs, ja toisissa peleissä yhtä hiljainen.Minkälaista ääntä teidän konslit pitää?
Ei välttämättä oo tästä kyse, mut kannattaa kuulostella kuitenkinOma kone pitää kotivalikossa tasaista hurinaa mutta kun pelin avaa niin alkaa aika ärsyttävä pärinä-ääni joka kuuluu kyllä usean metrin päähän. Heti kun palaa takaisin kotivalikkoon niin pärinä lakkaa.
Jotkut hekottelee, että ostavat Ps5 paremman version parin vuoden päästä, mutta itse en ole tuota perustelua ymmärtänyt. Sehän ei ole kuin myydä vanha pois ja ostaa uusi tilalle ja olla taas aallonharjalla. Eilen meni Ps4 Pro kaupaksi ihan kohtuulliseen 220€ hintaan kahden ohjaimen kanssa.
Toivottavasti toi uusi päivitys korjais tuon ongelman että alkaa lataa fyysisiä pelejä uudestaan. Helvetin raivostuttavaa
Juuri näin. Keksin miljoona syytä miksi ei kannata odottaa. Elämä on lyhyt. Ostamalla PS5:n nyt siitä pääsee nauttimaan nyt. Mitään takeita ei ole siitä, että parempi versio tulisi muutaman vuoden päästä. PS4 Pro oli poikkeus kun 4K-telkkarit tulivat markkinoille juuri oikeaan aikaan ja rytinällä.
Periaatteessahan ei ikinä kannattaisi ostaa mitään, kun kuitenkin on jotain parempaa tulossa ensi vuonna.
Mua säälittää kun jotkut eivät ole vielä pelanneet FF VII remakea koska odottavat jatko-osia. Vaikka ekassa osassakin riittäisi kymmeniksi tunneiksi pelattavaa. Jotkut eivät ole pelanneet Bloodbornea koska odottavat PC tai 60 fps-versiota. Siinä saa odottaa aika pitkään, ja riski on ihan todellinen että yksi maailman parhaista videopeleistä jää kokonaan kokematta tämän odottamisen takia. Itse en ottaisi sellaista riskiä.
Se on sitten eri asia että jos tietää että parempi/halvempi on tulossa vaikka puolen vuoden päästä, ja jaksaa sen odottaa. Kärsivällisyys ja suunnitelmallisuus on ehdottomasti hyvästä. Itse olen odottanut monien hankintojen tekemistä vaikka nyt Black Fridayhin kun tiedän että tietyt tuotteet ovat silloin halvimpia.
Uusi softapäivitys tuli. Ei tietoa mitä korjauksia, muuta kuin "stability"
Jep jep. Eipä se parin vuoden päästä mahdollisesti tuleva tehoversio vaikuta Ps4:n/XbOX:n latausaikoihin ja sulavuuteen mitenkään. Valehtelematta jo pelkkiin fast traveleihin/pelin käynnistyksiin/uudelleensyntymisiin menee odottelun aikana yhden AAA pelin peliajan verran aikaa.Juuri näin. Keksin miljoona syytä miksi ei kannata odottaa. Elämä on lyhyt. Ostamalla PS5:n nyt siitä pääsee nauttimaan nyt. Mitään takeita ei ole siitä, että parempi versio tulisi muutaman vuoden päästä. PS4 Pro oli poikkeus kun 4K-telkkarit tulivat markkinoille juuri oikeaan aikaan ja rytinällä.
Periaatteessahan ei ikinä kannattaisi ostaa mitään, kun kuitenkin on jotain parempaa tulossa ensi vuonna.
Mua säälittää kun jotkut eivät ole vielä pelanneet FF VII remakea koska odottavat jatko-osia. Vaikka ekassa osassakin riittäisi kymmeniksi tunneiksi pelattavaa. Jotkut eivät ole pelanneet Bloodbornea koska odottavat PC tai 60 fps-versiota. Siinä saa odottaa aika pitkään, ja riski on ihan todellinen että yksi maailman parhaista videopeleistä jää kokonaan kokematta tämän odottamisen takia. Itse en ottaisi sellaista riskiä.
Se on sitten eri asia että jos tietää että parempi/halvempi on tulossa vaikka puolen vuoden päästä, ja jaksaa sen odottaa. Kärsivällisyys ja suunnitelmallisuus on ehdottomasti hyvästä. Itse olen odottanut monien hankintojen tekemistä vaikka nyt Black Fridayhin kun tiedän että tietyt tuotteet ovat silloin halvimpia.
Tuulettimen kyllä kuulee 2.5m päähän sohvalle jos laittaa äänet mutelle. Ei mielestäni coil whineä, mutta sellainen pienen pieni "epätasainen hurina" tuulettimesta, en osaa tarkemmin sitä selittää. Peittyy kyllä peliääniin. Jännästi tuntui vaimenevan hieman kun laitoin konsolin pystyasennosta vaakatasoon, olisko tuollakin sitten se paljon mainostettu tarra päässyt sopivasti tuulettimen väliin. En tiedä kun ei ole torxia millä tuon avaisi.Minkälaista ääntä teidän konslit pitää?
Taitaa olla ihan normaalia, eilen teki ps4 saman kesken pelauksen.Nyt pari kertaa pleikkari pyöritellyt omia aikojaan pelilevyä. Oli BF V levy sisässä ja kun pelasin muita pelejä niin välillä lähti levy pyörimään hetkeksi. Eikä ollut päivityksiä latautumassa taustalla samaan aikaan.
Sattuipa sopivasti syötteeseen.Nyt pari kertaa pleikkari pyöritellyt omia aikojaan pelilevyä. Oli BF V levy sisässä ja kun pelasin muita pelejä niin välillä lähti levy pyörimään hetkeksi. Eikä ollut päivityksiä latautumassa taustalla samaan aikaan.
Eipä tuossa mitään outoa ole. Tekeehän PS4:kin tuotaSattuipa sopivasti syötteeseen.
Tämä oli vähän, että jee jee, mitäköhän korjasivat. Toivon nyt, että prioriteetti numero yksi olisi Sonylla se, että korjaisivat tuon crashauksen, mikä kaataa koko konsolin pelejä pelatessa tai Youtubea katsoessa. Tänään hain Powerista 2 TB ulkoisen kovalevyn ja alan sinne lataamaan nyt kaikki PS4-pelit. Noh, latausajat tulee olemaan samoja vanhoja, mutta ainakin saa "PS5 enhancements" niitä tukevissa peleissä.Jahas uusi käyttöjärjestelmä päivitys latautui, luki että parantaa toimintaa jne blaa blaa.
Onko konsoli pysty- vai vaaka-asennossa?Istun konsolin vieressä pöydän edessä ja ääntä ei kuulu kuin levyaseman pyöriessä tai peliä asentaessa, coil whineltäkin olen säästynyt niin taisi hyvä tuuri käydä.
Kuvailisin oman konsolin ääntelyä samalla lailla, epätasainen korkeammalla taajuudella kuuluva tuulettimen ääni, joka selvästi kuuluu sohvalle asti. Sain äänen kuitenkin huomattavasti pienemmäksi laittamalla vaakatasoon ovellisen tv-tason sisälle. Lisäksi laitoin pienen tuen toisen reunan alle, jolloin mielestäni häiritsevä ääni hiljeni lisää suurimmassa osassa tilanteista. Jälkimmäinen saattaa tosin olla plceboa, mutta selkeä resonointi on pysynyt poissa.Tuulettimen kyllä kuulee 2.5m päähän sohvalle jos laittaa äänet mutelle. Ei mielestäni coil whineä, mutta sellainen pienen pieni "epätasainen hurina" tuulettimesta, en osaa tarkemmin sitä selittää. Peittyy kyllä peliääniin. Jännästi tuntui vaimenevan hieman kun laitoin konsolin pystyasennosta vaakatasoon, olisko tuollakin sitten se paljon mainostettu tarra päässyt sopivasti tuulettimen väliin. En tiedä kun ei ole torxia millä tuon avaisi.
Itse koin vastaavan sammumisen tosiaan pari kolme kertaa, ja sen verran se palautuminen kuitenkin pisti jännittämään, että päätin suosiolla irroittaa ulkoisen HDD:n. Saa sen tarvittaessa takaisin ja itselleni riittää vielä tällä hetkellä sisäisen tila hyvin. Kaatumiset toki ovat mahdollisia ilman ulkoisia tallennustilojakin, mutta ainakin omalla kohdalla konsoli ei ole enää sammunut (kop kop).Toivon nyt, että prioriteetti numero yksi olisi Sonylla se, että korjaisivat tuon crashauksen, mikä kaataa koko konsolin pelejä pelatessa tai Youtubea katsoessa.
Kovolle siirtäminen ei onnistunut ongelmitta. Crashasi koko homma jossain puolivälissä (kone sammui), kun olin ladannut kolme seitsemästä pelistä ja neljäs lataus oli menossa. Varmaa vaikutti sekin, että katsoin Youtubea samaan aikaan. Noh, sitte sai taas kikkailla ja laittaa rest modeen ja päälle (black screeneistä ei nimittäin päässyt eteenpäin). Jahas, piti sitten ulkoinen kovo "korjata", koska olin muka irroittanut sen väärin... ...mmm.
Niin ja crashailuhan ei pelkästään liity tohon ulkoiseen kovoon vaan sisäisellä kans crashaa ilman mitää hyvää syytä (ilman ulkoista kovoa)Itse koin vastaavan sammumisen tosiaan pari kolme kertaa, ja sen verran se palautuminen kuitenkin pisti jännittämään, että päätin suosiolla irroittaa ulkoisen HDD:n. Saa sen tarvittaessa takaisin ja itselleni riittää vielä tällä hetkellä sisäisen tila hyvin. Kaatumiset toki ovat mahdollisia ilman ulkoisia tallennustilojakin, mutta ainakin omalla kohdalla konsoli ei ole enää sammunut (kop kop).
Minkälaista ääntä teidän konslit pitää?
Itsellä pitää aikalailla samanlaista kuin kyseisellä videolla:
Pysty.Onko konsoli pysty- vai vaaka-asennossa?
Itsellä pitää aikalailla samanlaista kuin kyseisellä videolla:
Tällä herralla vissiin olikin kyllä teippi siellä edessä, mutta ei tuosta ota selvää vaikuttiko se ääneen kun ei videolla voinut lopputulosta näyttää. Ei tuo nyt kovin häiritsevä ole kun tasaisesti kuuluu, aika selkeästi tuosta tuulettimen suunnalta.
Kysymys, Dirt 5 ps4 https://www.gigantti.fi/product/gaming/pelit/playstation-4-pelit/181791/dirt-5-day-one-edition-ps4
Lueskelin toisaalta että esim. tässä pelissä ilmainen päivitys ps5? Toimii vai palturia? Kun ei tuotetiedoissa joka paikassa tätä infoa ole.
Ei kai tuo olisi kuin 10min homma, eikä taida takuuseenkaan vaikuttaa. Jokainen toki tavallaan.Tältä noin suurin piirtein oma kuulostaa, ei tosin lainkaan noin häiritsevän korkea ääni. En nyt kuitenkaan ole omaa avaamassa, kuten aikaisemmin sanoin niin omalla konsolilla ääni jää peliäänien taakse. LG:n 65CX telkku tuli juuri äsken tilattua PS5:n kaveriksi niin eipä tässä nyt jaksa stressailla.
Asensin suoraan PS5 SSD, joten siitä ei ollut kyse. Pitää kokeilla useampaa peliä, koska tuo oli ensimmäinen minkä laitoin sisään Kädet ristiin ja menoksi.Pelaatko ulkoiselta kovolta? Tällä on yleensä yhteys myös crashailuun ja nyt on ollut suosituksena, että ei käyttäisi ollenkaan ulkoista kovoa ennen kuin Sony patchaa nämä.
Rest Modea oon käyttäny ohjaimen lataamiseen. Uskaltaako tuota ohjainta ladata millä vaan USB-virtalähteellä? PS4-ohjainhan ei tykännyt siitä ja ei suositeltu.Pelaatko ulkoiselta kovolta? Tällä on yleensä yhteys myös crashailuun ja nyt on ollut suosituksena, että ei käyttäisi ollenkaan ulkoista kovoa ennen kuin Sony patchaa nämä. Myöskään rest modea ei kannata käyttää ollenkaan ja ottaa asetuksista pois, että ei ikinä mene itsestään rest modeen pelejä tai videoita katsellessa. Vähän rasittavaa kyllä, mutta onneksi sentää pelit latautuu nopeasti niin ei vaivaa niin paljon, että rest modea ei kannata käyttää.
EDIT: Sony ei tietenkään näistä ole puhunut tai tällaisia suosituksia asettanut.
Miten niin ei tykännyt? 1A:n laturia täällä käytetty, lataa riittävän hitaasti, ei ongelmia.Rest Modea oon käyttäny ohjaimen lataamiseen. Uskaltaako tuota ohjainta ladata millä vaan USB-virtalähteellä? PS4-ohjainhan ei tykännyt siitä ja ei suositeltu.
Ohjainten kanssa oli paljon muita ongelmia (nyt ite korjattu, vaihdettu osia) niin tuli luettua monesti, että ihmisillä menneet ohjaimet rikki, tai akku huonoksi kun ladanneet vaikka kännykän laturilla. Tai ei ole enää suostunut yhdistämään konsoliin. Siksi latasin aina suoraan konsolista. Itseasiassa pitäis vaan hankkia pitempi johto, kun pelaan muutenkin aina johdon kanssa viiveen minimoimiseksi ja samalla poistuu akkuongelma kokonaan. Nyt ei oo kuin tämä lyhyt niin langattomasti.Miten niin ei tykännyt? 1A:n laturia täällä käytetty, lataa riittävän hitaasti, ei ongelmia.
Pointtina tuo riittävän pieni latausvirta, jos ladataan 2A-4A latureilla, niin onhan se liikaa sille akulle. Ei tulisi mieleenkään ladata ohjainta konsolista, PS3:lla oli pakko, ohjain ei latautunut usb-latureilla.Ohjainten kanssa oli paljon muita ongelmia (nyt ite korjattu, vaihdettu osia) niin tuli luettua monesti, että ihmisillä menneet ohjaimet rikki, tai akku huonoksi kun ladanneet vaikka kännykän laturilla. Tai ei ole enää suostunut yhdistämään konsoliin. Siksi latasin aina suoraan konsolista. Itseasiassa pitäis vaan hankkia pitempi johto, kun pelaan muutenkin aina johdon kanssa viiveen minimoimiseksi ja samalla poistuu akkuongelma kokonaan. Nyt ei oo kuin tämä lyhyt niin langattomasti.
Nyt meni minulla vähän ohi mitä tässä haettiin. Ohjainhan kättelee itse sopivan latausvirran laturin kanssa. Miksi kuluttajana minun pitäisi miettiä miten tehokkaalla USB laturilla lataan ohjaimia? Jos laturit aina tööttäisivät maksimi amppeerit kaapelista pihalle laitteelle kuin laitteelle niin täällähän hajoaisi koko ajan kaikenlaiset elektroniikkalaitteet.Pointtina tuo riittävän pieni latausvirta, jos ladataan 2A-4A latureilla, niin onhan se liikaa sille akulle. Ei tulisi mieleenkään ladata ohjainta konsolista, PS3:lla oli pakko, ohjain ei latautunut usb-latureilla.
Kukin tyylillään. Mutta kun sulla toimii, niin hyvä tapahan se on. Paljon kätevämpää kuin jättää ohjain lataamaan lepotilaan, ja sitten sulkea myöhemmin. PC:llä käytän mielelläni langatonta hiirtä, koska akku kestää kuukausia. PS-ohjaimen akku kestää 1-2 pelikertaa, niin en ymmärrä miksei käyttäisi vain suoraan johtoa. Hirveän paljon kätevämpää. Ja en ymmärrä niitä jotka ostaa lataustelakan ja toisen ohjaimen (heti). Ainoa mihin oon toista ohjainta tarvinnut on tietyt 2 pelaajan trophyt. Johto sais toki olla riittävän kimmoisa ja pitkä.Pointtina tuo riittävän pieni latausvirta, jos ladataan 2A-4A latureilla, niin onhan se liikaa sille akulle. Ei tulisi mieleenkään ladata ohjainta konsolista, PS3:lla oli pakko, ohjain ei latautunut usb-latureilla.
DNA:lta sai telakan ja ohjaimen pelkän ohjaimen hinnalla niin miksipä ei ostais heti. Välillä sille toiselle ohjaimella on kuitenkin käyttöä.Ja en ymmärrä niitä jotka ostaa lataustelakan ja toisen ohjaimen (heti).