Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
60 tuhatta kommenttia aiemmassa.. onnea vaan voittajille.
Saa lappalaisetki koronan.Ja jos osuu KeskisVeskun arpa, saa pakata auton ja lähteä ajelemaan kohti kyläkauppaa, koska se pitää hakea paikan päältä...
En oo ihan varma miten lappalaiset liittyy Tuurin Kyläkauppaan, mut saattaa siel niitäkin olla!Saa lappalaisetki koronan.
Sillä vaan että jos joku lappalainen voittaa osto-oikeuden. Vaikka epätodennäköistä onki.En oo ihan varma miten lappalaiset liittyy Tuurin Kyläkauppaan, mut saattaa siel niitäkin olla!
Porin Prisman PS5 nyt Vantaalla lajittelussa, huomiselle kuitenkin arvioitu saapumisaika. Jäänyt muutama välivaihe kirjautumatta tuonne seurantaan, mutta iloinen yllätys.Sama homma, perjantaina näihin aikoihin tuo rekisteröity postille eikä vieläkään ole tila muuttunut. Ei taida huomiseksi vielä ehtiä kuten olin toivonut.
Nyt on Porin prisman lähettämä konsoli haettu postista. Ei päivittynyt seurantaan mitään koko päivänä ja yhtäkkiä tuli viesti että "Pahoittelut, lähetys on ohjattu toiseen noutopaikkaan". Noutopaikka oli kuitenkin saman kaupan sisällä oleva postin toimipiste, tilasin siis pakettiautomaattiin. Toivottavasti teidän muidenkin paketit saapuvat pian!Porin Prisman PS5 nyt Vantaalla lajittelussa, huomiselle kuitenkin arvioitu saapumisaika. Jäänyt muutama välivaihe kirjautumatta tuonne seurantaan, mutta iloinen yllätys.
Porin Prisman PS5 nyt Vantaalla lajittelussa, huomiselle kuitenkin arvioitu saapumisaika. Jäänyt muutama välivaihe kirjautumatta tuonne seurantaan, mutta iloinen yllätys.
Tää olis nyt viimeisellä etapillaan matkalla kohti noutopistettä, jännä nähdä miten käy...Gigantin aamuysin erä Matkahuollon etanapaketilla, this just in:
Ei taida tänään joutaa tänne Varsinaiseen Suomeen asti...
Ottamatta kantaa siihen mikä oli 1. erän mahdollinen ylijäämä tai 2. erän aikaisempi varastoon saapuminen täytyy mainita, että tosiasiassa tilauksen kellonajalla noin pienillä marginaaleilla (minuuteilla tai kymmenillä minuuteilla) ei ole juurikaan vaikutusta tilauksen läpimenoaikaan ja paketin liikahtamiseen varastolta. Olisihan se hieno järjestelmä, jos pystyttäisiin noin tarkkaan tilauksia käsittelemään mutta noin suurilla pakettivolyymeillä sellainen ei liene järkevää tai kustannustehokasta.Näin juuri. Selvästi pieni erä koneita tuosta 1. erästä "jäi yli", jotka allokoitiin sitten 2. erän tilaajille (ensimmäisille). Tuolta osin pakka ei siis ole kyllä yhtään sekaisin, sillä ei ainakaan tähän ketjuun ole tullut kukaan 2. erän tilaaja postaamaan, että konsoli olisi matkalla, ja tilausaika olisi aiemmin kuin ~12:02. Eli ihan ensimmäiset tilaajat tuosta erästä saivat jo nyt konsolit toimitukseen. Meille muille (itse olen 12:03 -kerholainen eli erittäin täpärällä...) sitten tulee konsoli seuraavasta erästä, joka Gigantille saapuu, ja tämä nyt vissiin sitten on reilusti aiemmin kuin mitä tilatessa lupailtiin. Sillä toimitustavalla (Matkahuolto vs Posti, Pika vs "Normaali") ei ole yhtään mitään väliä tämän kanssa, miten nopeasti se paketti siellä Gigantilta käsitellään ja pakataan.
Itse ainakin olen positiivisesti yllättynyt, vaikka hyvin täpärälle itsellenikin jäi se, ettei olisi jo konsoli matkalla Perhana kun menin ensin säätämään Klarnan kanssa, kun ajattelin, että sillä saisi maksun nopeammin läpi, mutta valitti jotain sitten toimitustavasta, jolloin vaihdoin vaan ensimmäisen toimitustavan (Matkahuolto nouto) ja maksoin verkkopankissa. Tuossa meni se minuutti tai parikin hukkaan.
Oma konsoli lähti samassa erässä. Tilailin heti perään spidermanin, joka lähti hieman nopeammin matkaan. Kuvassa pelin seurannasta vähän osviittaa tulevasta konsolin aikataulusta. Molemmille luvattu toimitus torstaiksi.En tiedä oliko täällä paljon muita jotka Amazonista tilasi, mutta tänään yöllä näköjään lähteny liikenteeseen sieltä ja toi tracking sivu uhkailee että ois jo torstaina perillä.
Tää olis nyt viimeisellä etapillaan matkalla kohti noutopistettä, jännä nähdä miten käy...
No mitä helvettiä?Ottamatta kantaa siihen mikä oli 1. erän mahdollinen ylijäämä tai 2. erän aikaisempi varastoon saapuminen täytyy mainita, että tosiasiassa tilauksen kellonajalla noin pienillä marginaaleilla (minuuteilla tai kymmenillä minuuteilla) ei ole juurikaan vaikutusta tilauksen läpimenoaikaan ja paketin liikahtamiseen varastolta. Olisihan se hieno järjestelmä, jos pystyttäisiin noin tarkkaan tilauksia käsittelemään mutta noin suurilla pakettivolyymeillä sellainen ei liene järkevää tai kustannustehokasta.
Oma tilaukseni torstain toisesta erästä meni sisään 12.30 jälkeen, toimitusvahvistus seurantakoodeineen saapui sähköpostiin tänään aamuyöllä ja arvioitu saapumisaika 25.11.
12:03 tilausvahvistus tullut ja digital edition on kyseessäJust soitin Gigantin aspaan ja kyselin 12 erästä tilatun pleikkarin perään niin sanoivat että viimeistään 10.12 olisi perillä.. aika ristiriitaista tietoa tuntuu olevan
Ottamatta kantaa siihen mikä oli 1. erän mahdollinen ylijäämä tai 2. erän aikaisempi varastoon saapuminen täytyy mainita, että tosiasiassa tilauksen kellonajalla noin pienillä marginaaleilla (minuuteilla tai kymmenillä minuuteilla) ei ole juurikaan vaikutusta tilauksen läpimenoaikaan ja paketin liikahtamiseen varastolta. Olisihan se hieno järjestelmä, jos pystyttäisiin noin tarkkaan tilauksia käsittelemään mutta noin suurilla pakettivolyymeillä sellainen ei liene järkevää tai kustannustehokasta.
Oma tilaukseni torstain toisesta erästä meni sisään 12.30 jälkeen, toimitusvahvistus seurantakoodeineen saapui sähköpostiin tänään aamuyöllä ja arvioitu saapumisaika 25.11.
Telialla on ilmestynyt sivuille "tulossa lisää" teksti, pitää siis seurailla sitäkin josko pääsis sinne arpajaisiin
Spoilerin viestiin liittyen en toki väittänyt ettei lähtökohtaisesti tuohon pyrittäisi. Väitin vain, että noin pienissä aikaikkunoissa tilausten valmistuminen tilausjärjestyksessä on kokonaisuutta ajatellen kyllä hurja pyyntö. Olisin varmasti voinut selkeämmin ilmaista, mutta uskon että sait kiinni siitä mitä ajoin takaa.Heh, kirjoitin aika pitkän viestin vastaukseksi ennenkuin luin tuon viimeisen lauseen Alla spoilereissa jos joku haluaa kontenttia.
Yliarvioin Gigantin varastokäsittelyn siis aika tehokkaasti. Toki olet ensimmäinen joka mainitsee tuon, ja vielä ilman todisteita, joten vähän pitää olla vielä skeptinen. Onko joku muu Gigantin 2. erästä, kello 12:03 jälkeen tilannut saanut seurantakoodit sähköpostiin ja varmasti niin, että tulossa on pleikkari itse eikä jokin toinen tilauksen tuotteista? Minullakin löytyy siis kyllä jo seurantakoodi tuosta pelistä, jonka tilasin samalla tilauksella.
Kyllä se tilaukset yleensä käsitellään ihan tilausjärjestyksessä ja tässä käytetään (yleensä juoksevaa) tilausnumeroa tai muuta järjestelmästä löytyvää luotettavaa tietuetta. Kymmenisen vuotta verkkokauppa-ERPpien kanssa tullut työskenneltyä, kyllähän sitä tapoja toimia löytyy useita, mutta kun kyseessä on vähänkin isompi lafka, niin keräilyssä hoituu hommat aika pitkälti järjestelmän sanomana, eikä siellä ketään Varasto-Ville nappaa sattumalta tilausta X ja ala sitä pakkaamaan. Kunnon järjestelmissä on allokointi hoidettu suoraan järjestelmän puolesta, eli tilausta Y ei voida edes toimittaa, kun tuote on varattu jo tilaukselle X. En toki tiedä mitä järjestelmää Gigantti käyttää, mutta tuskin ruutuvihkoa ja kynää.
Se on totta, että sähköpostin tilausvahvistuksen aikaleimaa ei voi suoraan keskenään vertailla, koska siinä voi olla muutamakin mutka välissä, joka aiheuttaa siihen viivettä.
Tänään noin puoli 11 tuli saapumisilmoitus Gigantista torstaina klo 9 erästä tilatusta pleikkarista Matkahuollon pikatoimituksella tilattu.
Gigantista to 19.11 klo 9 tilattu konsoli saapui.
Spoilerin viestiin liittyen en toki väittänyt ettei lähtökohtaisesti tuohon pyrittäisi. Väitin vain, että noin pienissä aikaikkunoissa tilausten valmistuminen tilausjärjestyksessä on kokonaisuutta ajatellen kyllä hurja pyyntö. Olisin varmasti voinut selkeämmin ilmaista, mutta uskon että sait kiinni siitä mitä ajoin takaa.
Kuvatositetta väitteeni tueksi alla, ja toivon kyllä ihan vilpittömästi että kaikki tilauksen sisään saaneet saavat koneensa vikkelästi. Ei ole tarkoitus hieroa harmitusta kenenkään naamaan.
Hei hyvä homma! YmmärränJees, ymmärrän mitä tarkoitat, ei ollut tarkoitus omankaan viestini olla negatiivissävytteinen, taisin ottaa liian kirjaimellisesti tuon mitä sanoit
Kiitos todisteista, uskotaan. Nyt kyllä iskee sitten harmitus ja epäusko Gigantin tilauskäsittelyä kohtaan, koska tuohon väliin 12.00-12.30 mahtuu kyllä satoja tilauksia, joten on aika epäreilua, että tuo tilaus lähti ennen muita. Eikä taaskaan mitään henkilökohtaista, ihan vilpittömästi onnea sinulle!
Mulla meni tuosta Helsingin matkahuollosta Vantaan matkahuoltoon n. 14 h (01:56-15:52). Jospa se jo huomenna olisi käsissä.Nonii. 15:42 "Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Helsinki". Kyllä se sieltä on tulossa, hitaasti mutta varmasti. Jos huomiseksi kerkiää niin olisi kyllä kova. Voisi käydä tänään Gigantista vähän oheistarvikkeita ja uuden Demon's Soulsin jo valmiiksi.
Itse tilasin tuosta 2. erästä ja Oulusta olen. Tilausvahvistus tuli 12:04, joten kyllähän tuo vituttaa jos joku joka tilasi 12:30 saa jo omansa...Onko täällä ihmisiä jotka on Oulussa tilanneet tuosta Gigantin 19.11. klo 12 erästä? Kaveri sai siitä tilattua ja oon täs ihmetelly, miten täältä lukenu niin monen jo saanneen siitä erästä/ heille on lähetetty, kun taas hänelle ei ole tullut mitään infoa tilausvahvistuksen lisäksi.
Eli sullekaan ei oo tilausvahvistuksen jälkee tullu muuta?Itse tilasin tuosta 2. erästä ja Oulusta olen. Tilausvahvistus tuli 12:04, joten kyllähän tuo vituttaa jos joku joka tilasi 12:30 saa jo omansa...
Noup. Ei muuta kuin vaihtui Gigantin sivuilla tila ”tilaus vastaanotettu” -tilaan. Ja tilausvahvistuksessa mulla tosiaan lukee ”Myymälän varastossa”.Eli sullekaan ei oo tilausvahvistuksen jälkee tullu muuta?
Minä olen Oulusta ja tilausvahvistus tuli 12.04. eipä ole lähetetty...Onko täällä ihmisiä jotka on Oulussa tilanneet tuosta Gigantin 19.11. klo 12 erästä? Kaveri sai siitä tilattua ja oon täs ihmetelly, miten täältä lukenu niin monen jo saanneen siitä erästä/ heille on lähetetty, kun taas hänelle ei ole tullut mitään infoa tilausvahvistuksen lisäksi.
mulla lukee vielä tilaus käsittelyssä, kumman tilasit?Noup. Ei muuta kuin vaihtui Gigantin sivuilla tila ”tilaus vastaanotettu” -tilaan. Ja tilausvahvistuksessa mulla tosiaan lukee ”Myymälän varastossa”.
Lihavampi malli, eli ei ole digital edition.mulla lukee vielä tilaus käsittelyssä, kumman tilasit?
Gigantti vetää Gigantit. Eli sekoilee tilausjärjestyksen kanssa ja lähettää niille konsoleita, keille sellasta ei vielä ois kuulunu lähettää. klo 12 tilauksethan piti mennä ens vuoteen kai? klo 9 tilaukset ois pitäny lähteä heti toimitukseen. Tai sit se epätodennäkösempi vaihtoehto, niillä jäi pari ylimäärästä klo 9 tilauksista jotka menee nyt sit klo 12 tilanneille.Onko täällä ihmisiä jotka on Oulussa tilanneet tuosta Gigantin 19.11. klo 12 erästä? Kaveri sai siitä tilattua ja oon täs ihmetelly, miten täältä lukenu niin monen jo saanneen siitä erästä/ heille on lähetetty, kun taas hänelle ei ole tullut mitään infoa tilausvahvistuksen lisäksi.
Tuskaisen hidasta tuo matkahuollon toiminta. Omalla paketilla olisi viimeinen etappi enää jälellä. Matkaa tällä etapilla ei olisi kun noin 400metriä ja kuuteen tuntiin ei ole tapahtunut mitään.
Kertoivat tammikuun tilausten siirtyvän joulukuulle, näköjään lähetelly jo osalle. Itse tilasin tuosta erästä ja saan viimeisimmän tiedon mukaan 4.12. Tilausvahvistus 12.03 ja silti odottaa käsittelyä. Ihmettelen tätä tilausjärjestelyä. No mulle riittää, että ennen joulua tulis.Gigantti vetää Gigantit. Eli sekoilee tilausjärjestyksen kanssa ja lähettää niille konsoleita, keille sellasta ei vielä ois kuulunu lähettää. klo 12 tilauksethan piti mennä ens vuoteen kai? klo 9 tilaukset ois pitäny lähteä heti toimitukseen. Tai sit se epätodennäkösempi vaihtoehto, niillä jäi pari ylimäärästä klo 9 tilauksista jotka menee nyt sit klo 12 tilanneille.
Oho, no joskus näinkin päin.Kertoivat tammikuun tilausten siirtyvän joulukuulle, näköjään lähetelly jo osalle. Itse tilasin tuosta erästä ja saan viimeisimmän tiedon mukaan 4.12. Tilausvahvistus 12.03 ja silti odottaa käsittelyä. Ihmettelen tätä tilausjärjestelyä. No mulle riittää, että ennen joulua tulis.
Päivällä todennäkösesti riitti pituus, mutta se kuka noi järjestelmään asti lyö saapuneiks, niin siltä on varmaan motivaatio siltä päivältä loppunut. Oman käsityksen mukaan kun noi paketit ei taida oikeestaan koskaan jäädä minnekkään rekan perään venailemaan, varmaankin ihan loogisista syistä (pakkanen tjsp), eli ne kyllä yleensä toimitetaan ihan seuraavaan etappiin asti, oli se sit noutopiste tai joku lajittelukeskus tjsp.Eipä riittänyt päivällä pituus et olis noutopisteelle asti saatu roudattua:
Pitääkö sitä kävästä R-kioskilla kyselemässä?Päivällä todennäkösesti riitti pituus, mutta se kuka noi järjestelmään asti lyö saapuneiks, niin siltä on varmaan motivaatio siltä päivältä loppunut. Oman käsityksen mukaan kun noi paketit ei taida oikeestaan koskaan jäädä minnekkään rekan perään venailemaan, varmaankin ihan loogisista syistä (pakkanen tjsp), eli ne kyllä yleensä toimitetaan ihan seuraavaan etappiin asti, oli se sit noutopiste tai joku lajittelukeskus tjsp.
No siis faktahan tää tieto ei ole, pelkkä arvaus/päätelmä mihin oon päätynyt ku näitä itekkin kyttäilly vuosien ajan. Se klo 19 mennessä oman käsityksen mukaan tulee siitä et viimenen kuljetus tulee jonkin verran ennen sitä, et ne_pitäis_ olla kirjattuna sisään sit klo 19 mennessä. Ei se aina vaan kuitenkaan mee niin ja joskus on kaupoissakin muuta hommaa, niin joku illan lähetys joka tulee pahimmassa tapauksessa pikkasen myöhässä jää aika nopeasti seuraavalle päivälle. Varsinkin jossain ärrällä missä ollaan yksin muutenkin.Pitääkö sitä kävästä R-kioskilla kyselemässä?
En jaksanut käväistä siellä kun puhelinkin on keksitty, mutta heille tulee kuulemma klo 14 mennessä matkahuollon kuorma päivittäin. Kattellaan siis huomenna...No siis faktahan tää tieto ei ole, pelkkä arvaus/päätelmä mihin oon päätynyt ku näitä itekkin kyttäilly vuosien ajan. Se klo 19 mennessä oman käsityksen mukaan tulee siitä et viimenen kuljetus tulee jonkin verran ennen sitä, et ne_pitäis_ olla kirjattuna sisään sit klo 19 mennessä. Ei se aina vaan kuitenkaan mee niin ja joskus on kaupoissakin muuta hommaa, niin joku illan lähetys joka tulee pahimmassa tapauksessa pikkasen myöhässä jää aika nopeasti seuraavalle päivälle. Varsinkin jossain ärrällä missä ollaan yksin muutenkin.
Tai sit se ei oo tullukkaan sinne, en mä oikeestaan tiedä. En lähtis kyselemään kun tuskin se alkaa ponnisteluja siellä tiskin takana näkemään vaikka se oliskin siellä takahuoneessa varaston puolella ne saapuneet paketit.