Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä tuo minulla näyttää toimivan.Nyt on kortti tilattu, melkein. Pitäs käydä allekirjoittamassa, taas, hakemus OP:n allekirjoituspalvelussa. Mutta palvelu näyttää olevan nurin.![]()
Eip ole. Tuo S-bonuksen mobiilipuoli taidettiin poistaa uusimmassa päivityksessä
Mulla tuli sähköpostiin.Tänään tuli tekstiviesti, että Debit-kortti sitä ja tätä ja mene hyväksymään tuosta linkistä joku teh virallinen hyväksyntä. Voi vittu sentään että ottaa pattiin tuommoinen. Eikä OP-mobiilissa ollut mitään mainintaa tuosta.
Juu, pelas hetken päästä. Olipahan taas viritys tuo allekirjoituspalveluki. Ei ollut mobiilivarmennetta kirjautumisvaihtoehtona...Kyllä tuo minulla näyttää toimivan.
Juu, pelas hetken päästä. Olipahan taas viritys tuo allekirjoituspalveluki. Ei ollut mobiilivarmennetta kirjautumisvaihtoehtona...
Sehän olisikin ollut... Itselle oli taas vaihteeksi valikoitunut 300km päässä oleva konttori, vaikka olen yrittänyt kertoa etten ole vaikuttanut kyseisellä paikkakunnalla kohta 20 vuoteen.Vielä kun olisi vaadittu konttoriin noutamaan![]()
Tulipahan nyt itsekin tilattua tuo OP:n kortti ihan tätä Pivoa varten. Saa sitten lopettaa senkin, kun saavat tuon yhdistelmäkortin joskus toimimaan Pivon kanssa.
Tuleeko tuo lähimaksun aktivoiminen tuohon aloitusruutuun vasta sen jälkeen, kun olen lisännyt tämän uuden kortin tietoihin?
Ottavatko ihmiset oikeasti uusia kortteja vaan sen takia, että sen kännykän voi lätkäistä siihen laitteen kylkeen kortin sijasta?
En siis puolustele todellakaan tätä hirveää sovellusta, kuhan tässä mietin. Eikös se olisi sama vain odottaa, että ne yhdistelmäkortit toimivat ja sen aikaa näyttää koneelle sitä muovia?
Öö, ei. PIVOlla pystyy maksamaanyli 50 summia ja kaikki maksut veloitetaan heti tililtä.
Ottavatko ihmiset oikeasti uusia kortteja vaan sen takia, että sen kännykän voi lätkäistä siihen laitteen kylkeen kortin sijasta?
Onko tuo ilmainen "tilapäinen" kortti määräaikainen vai jatkuuko sen sopimus maksullisena sitten ensi vuoden kesän jälkeen?
Lähinnä hain sitä, että jääkö tuo kortti kummittelemaan maksullisena ilmaisen ajan päätyttyä? Käsittääkseni ei mikään helppo toimenpide ole irtisanoa noita kortteja. OP:n visa-debit kortinkin ehdoissa lukee vain näin:Normaali kortti, joka on maksuton 6/2020 asti jos on ollut mobiilikortti ja tilaa ennen 30.4.2019.
Edit
Tjaa... Eivät tosiaan kertoneet Facebook päivityksessä mitään, että pitää ottaa vielä yhteyttäkin asian suhteen. Täällä on taas tällainen ohje:
Toimi näin:
- Hae itsellesi OP-Visa Debit -korttia täältä.
- Lähetä sen jälkeen OP:lle verkkoviesti, jossa kerrot tehneesi korttihakemuksen ja että hait debit-korttia OP-Visa Debit Mobiilin tilalle.
- Kun saat debit-korttisi, kirjaudu Pivoon ja ota lähimaksu käyttöön.
4.2 Sopimuksen päättyminen
Asiakkaan oikeus päättää sopimus Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus päättymään heti omalta osaltaan ilmoittamalla irtisanomisesta pysyvällä tavalla OPlle ja tuhoamalla kortti. Kun pääkortinhaltija on irtisanonut sopimuksen, siihen liitettyä rinnakkaiskorttia ei saa käyttää ja myös rinnakkaiskortti tulee tuhota. Korttiin liitetyn pankkitilin omistaja ja asiakas vastaavat kuitenkin niistä tapahtumista, jotka korttia käyttäen on tehty ennen kuin OP on vastaanottanut irtisanomisilmoituksen. Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus päättymään heti, mikäli OP on olennaisesti rikkonut korttiehtoja tai korttisopimukseen perustuvia velvoitteita.
Eli mikä on pysyvä tapa? Viesti asiakaspalveluun, kirje postitse pankkiin tai tuoreella passilla/henkilökortilla asioimalla konttorilla?
Lähinnä hain sitä, että jääkö tuo kortti kummittelemaan maksullisena ilmaisen ajan päätyttyä? Käsittääkseni ei mikään helppo toimenpide ole irtisanoa noita kortteja.
Tarpeettoman kortin lopetus
Voimme lopettaa korttisi, kun lähetät meille verkkoviestin. Ilmoitathan viestissäsi:
- minkä kortin haluat lopettaa,
- lopetettavan kortin neljä viimeistä numeroa ja
- mainitset viestissäsi, että tuhoat kortin itse
Tuhoathan korttisi leikkaamalla sen huolellisesti useaan osaan niin, että siru ja magneettijuova tuhoutuvat.
Kummittelemaan se jää, jos ei itse sulje. Kummonen homma se kortin lopettaminen ei ole, viesti pankkiin ja sillä selvä.
En löytänyt pankkien, ml. OP:n sivuilta em. ohjetta kortin lopettamiseen. Onko antaa linkkiä tuohon ohjeeseen?
Lähimaksu Pivolla toimii taas, kun OP Visa Debit on myönnetty. Itse fyysistä korttia en ole vielä nähnyt. Eikä edes kiinnostaisi, kun en sitä fyysistä korttia koskaan tule käyttämään.
Kuinka kauan meni kun pistit hakemuksen ja sait voimaan?
Perjantai-iltana tein allekirjoituksen allekirjoitus.op.fi:ssä. Tänään huomasin Pivossa uuden OP-Visa Debit kortin. Paha sanoa, koska sinne tullut, kun ei nyt joka päivä ole Pivossa tullut käytyä.
Uusi versio Pivosta vaiko se vanha?
Voi nyt vittu kun menin tämän päivittämään. Ei pysty enää muuttamaan tapahtumien kategorioita. Se siitä oman kulutuksen seurannasta.
Ensimmäinen maksukerta uudella Pivolla onnistuneesti takana. Suoraan kotinäkymästä ja Plussa-pisteiden kera. No en nyt vielä ala hehkuttaan, että toimis...
Menikö katevaraus heti, mutta ylipäätään tuohan kuulostaa lupaavalta.
Itse tilasin kortin toissaviikon perjantaina, allekirjoitin viime viikon maanantaina ja eilen tuli kortti postissa.Jotain meni pieleen ensimmäisessä korttitilauksessa. Ei sitä ikinä tullut OP-allekirjoitus-palveluun. Nyt eilen uusi yritys ja nyt sentään tuli jotain asiakirjoja kortista viesteihin. Mutta ei edelleenkään allekirjoitukseen. Mitä ehmettiä ne siellä sössii?
Itse tilasin kortin toissaviikon perjantaina, allekirjoitin viime viikon maanantaina ja eilen tuli kortti postissa.![]()
Menikö katevaraus heti, mutta ylipäätään tuohan kuulostaa lupaavalta.
Uudessa pivossa näkyy erikseen OP Visa Debit ja OP Visa Debit Mobile kortit. Mitä eroa noilla on käytännössä, muutakin kuin kortin numero? Fyysistä muovikorttia ei löydy kummastakaan.
K-Plussan lisääminen ei myöskään onnistu Pivon kautta. Kun syötät Plussakortin koodin lähimaksun asetuksista, sovellus herjaa "tilapäisestä virheestä" ja pyytää olemaan yhteydessä Osuuspankin asiakaspalveluun. Huoh.. miten tälläinen Betapaska on päässyt ylipäätään avoimeen jakeluun.
Täsmennetään sen verran että kyseessä on Plussan rinnakkaiskortti, mutta tuskin pitäisi olla mitään käytännön vaikutusta asiaan. Tuntuu jotenkin tyhmältä ladata erikseen K-Ruoka sovellus ja sitten vinguttaa molempia sovelluksia kassalla.
Täsmennetään sen verran että kyseessä on Plussan rinnakkaiskortti, mutta tuskin pitäisi olla mitään käytännön vaikutusta asiaan. Tuntuu jotenkin tyhmältä ladata erikseen K-Ruoka sovellus ja sitten vinguttaa molempia sovelluksia kassalla.
Tuossa nopeudessa on kyllä käsittämätön ero Google Payn kanssa. Pivo (uusi tai vanha) on todella todella huomattavasti hitaampi kuin Google Pay.Minusta Pivo toimii "ihan riittävän nopeasti" nytkin, mutta voin silti saman havainnoin vahvistaa myös minun puhelimella. Entinen Pivo toimi "heti", nyt miettii 1-2.5sekuntia mututuntumalla. Paljonhan se ei ole eikä täten itseä haittaa, mutta eron huomaan minäkin.