Pikaruoka™ - kuvia ja jutustelua burgereista, kebabeista, pizzoista jne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHMK
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipa tilattua laiskuuksissaan Heseltä safkaa. Kerroshamppari vegepihveillä on kammottavin asia mitä ihminen voi suuhunsa työntää, ehdottomasti paskin burgeri mitä oon testannu. Curry-dippi on kurkkumajoneesi, mutta keltaisempi, bbq-soossi pistävän makuinen ja ällöttävä. Voi olla että on viimeinen hesekokemus pitkään aikaan, ehkä jopa koskaan.
Miksi otit vegepihveillä?
Kurkku- ja paprikamajoneesit ovat hyviä, muut kannattaa jättää väliin.

Tulipa tilattua laiskuuksissaan Heseltä safkaa. Kerroshamppari vegepihveillä on kammottavin asia mitä ihminen voi suuhunsa työntää, ehdottomasti paskin burgeri mitä oon testannu. Curry-dippi on kurkkumajoneesi, mutta keltaisempi, bbq-soossi pistävän makuinen ja ällöttävä. Voi olla että on viimeinen hesekokemus pitkään aikaan, ehkä jopa koskaan.
Juuri näin. Näkisin että noi heset, mäkit on enemmäkin eläimille kuin ihmisille. En suosittele.

Juuri näin. Näkisin että noi heset, mäkit on enemmäkin eläimille kuin ihmisille. En suosittele.
Silloin kun Mäkkärin tuplajuuston sai vielä 2€:llä niin se oli ihan hyvä nälänpoistaja hintaansa nähden jos oli kiire. Yleensä autokaistalta nappasin mukaan yhden tai kaksi kun olin lähdössä pidemmälle matkalle.

Silloin kun Mäkkärin tuplajuuston sai vielä 2€:llä niin se oli ihan hyvä nälänpoistaja hintaansa nähden jos oli kiire. Yleensä autokaistalta nappasin mukaan yhden tai kaksi kun olin lähdössä pidemmälle matkalle.

On se nykyiseen 3€ hintaan vielä ihan ok eväs silloin tällöin. Eipä muuta tule mäkkäristä ostettua silloin kun sinne eksyy. Tuntuu että kaikkiin muihin tunkevat aina jotain makeaa kastiketta mistä en tykkää ollenkaan.

Mäkkisafka on mäkkisafkaa ja joskus tekee mieli mäkkisafkaa niin silloin on mentävä mäkkiin. Ei ole nuo "euron juustot" niin hyviä kun ennen kun menivät reseptiä muuttamaan mutta kyllä niitä syö. Sen sijaan ne mustassa laatikossa olevat deluxe mitälie vaihtuvalla maulla on surkea esitys. Maistuu aina ihan samanlta oli maku mikä vaan ja joku erikoiskastike saattaa vähän maistua mutta muuten maistuu kaikki samalta. Kyllä melkein jos mäkkiin haluaa niin ostaa sitten perus mäkkisafkaa eikä noita vaihtuvia erikoishamppareita mitkä maistuu kaikki samalta. Tosin joku Bic Mac ei maistu sekään enää samalta kuin ennen kun sipuli ja sämpylä on muuttunut ja nyt on "uusi, herkullisempi resepti".

Ehkä myös toi makuaisti kehittyy. Nyt jos tekee himassa burgerin perus kaupan valikoimalla niin saa aika helposti ja halvalla todella hyvän burgerin. Sen sijaan että hakee hesestä 10 eurolla löysän pökäleen mistä jää aina huono mieli.

50% korkeampi hinta on aika kova, kun ei noita maun takia tule syötyä.
Onhan se. Mutta jos haluaa oikeasti hyvää, niin ne on sitten aikalailla sen +10€ helposti. Siihen nähden tuolla on välillä aikansa ja paikkansa. Harvemmin kyllä nykyään.

Ehkä myös toi makuaisti kehittyy. Nyt jos tekee himassa burgerin perus kaupan valikoimalla niin saa aika helposti ja halvalla todella hyvän burgerin. Sen sijaan että hakee hesestä 10 eurolla löysän pökäleen mistä jää aina huono mieli.
Mutta tossa oikeasti menee aikaa. Hidas McShit on silti nopeampi. Etenkin jos pitää kaikki käydä ostamassa kaupasta ensin.

Sama, on se 3€ silti vielä halpa. Kampanjahampurilaiset on aina pettymyksiä hintaansa nähden. Triplajuusto ois paras, mutta yli 5€ hinta on liian kova.

Pikkuhampparit hese/mäkki kelpaa hyvin lapsille reissun päällä, minulle ei. Oon mielummin syömättä tai haen kaupasta jotain syötävää. Burgeria jos tekee mieli, mielummin teen kotona tai odotan vähän aikaa pöytään tarjoiltuna sitä 5x isompaa ja 10x maistuvampaa burgeria kuin haen sen jauhopullan yhdellä juustolla ja kahdella suolakurkulla. Grillihampurilainen oikeastaan vielä parempi.

Pikkuhampparit hese/mäkki kelpaa hyvin lapsille reissun päällä, minulle ei. Oon mielummin syömättä tai haen kaupasta jotain syötävää. Burgeria jos tekee mieli, mielummin teen kotona tai odotan vähän aikaa pöytään tarjoiltuna sitä 5x isompaa ja 10x maistuvampaa burgeria kuin haen sen jauhopullan yhdellä juustolla ja kahdella suolakurkulla. Grillihampurilainen oikeastaan vielä parempi.
Grilli- ja artesaanihampurilaisissa on se huono puoli että ne maistuu ihan kotonatehdyiltä. Enkä näe mitään syytä ostaa niitä jos kotona saa samaa. Pikaruuan tarkoitus on nimenomaan se pikaruuan maku mitä ei pysty kotona jälittelemään, tykkäsi tai ei.
Ja ihan mielenkiinnosta että kun muksut syö hesessä niin mitä sä haet kaupasta itselles?

Grilli- ja artesaanihampurilaisissa on se huono puoli että ne maistuu ihan kotonatehdyiltä. Enkä näe mitään syytä ostaa niitä jos kotona saa samaa. Pikaruuan tarkoitus on nimenomaan se pikaruuan maku mitä ei pysty kotona jälittelemään, tykkäsi tai ei.
Ja ihan mielenkiinnosta että kun muksut syö hesessä niin mitä sä haet kaupasta itselles?
Olet ihan oikeassa, mä nautin välillä käydä syömässä jonkun paremman kokkailijan ruokaa vaikka voisin tehdä sen kotona oikeilla välineillä ja raaka-aineilla. Se on varmaan se pikaruuan maku mistä en välitä jos viittaat mäkkiin/heseen. Burger King tarjoaa minusta vähän enemmän grillatun ruuan makua ja on hivenen miellyttävämpi ruokailupaikka mutta harvoin sielläkään käyn.

Liikenneasemien myymälästä on melko vaikea löytää mitään hyvää kylmänä syötävää jos on ison aterian aika, mutta saatan tyytyä esim. kinkku-muna-reissariin, hedelmiin ja juotavaan jogurttiin ja syödä tuhdimmin vasta illemmalla.

Joskus nuo pizzat hain välimeren maiden ihmisiltä, mutta nykyään en enää osaa niitäkään pizzoja arvostaa vaan menen mielummin syömään toisenlaisella pohjalla joko jenkkityylistä Pizza Hutiin tai toisenlaista näihin Classic Italian tms paikkoihin.

Bööörger King on ainoa ja oikea valinta, joka kerta on ollut tasalaatuista mättöä riippumatta kiskasta. Hesburgerin laatu on laskenut kuin lehmän häntä ja tasalaatuisuudesta ei tietoakaan. Mäkkäri on nykyisin kallis ja idealogisista syistä välttelen paikkaa, Subway sama juttu erityisesti tämän "lasten ystävän" tapauksen tultua julkisuuteen.
Jos haluaa hifistellä, ja vatsa on riittävän tyhjä, tulee käytyä Sushi Buffeteissa. Luckiefun's on ollut tähän mennessä kantapaikka, vaikka ei olekaan halvimmasta päästä hintahaitaria.

Bööörger King on ainoa ja oikea valinta, joka kerta on ollut tasalaatuista mättöä riippumatta kiskasta. Hesburgerin laatu on laskenut kuin lehmän häntä ja tasalaatuisuudesta ei tietoakaan. Mäkkäri on nykyisin kallis ja idealogisista syistä välttelen paikkaa, Subway sama juttu erityisesti tämän "lasten ystävän" tapauksen tultua julkisuuteen.
Jos haluaa hifistellä, ja vatsa on riittävän tyhjä, tulee käytyä Sushi Buffeteissa. Luckiefun's on ollut tähän mennessä kantapaikka, vaikka ei olekaan halvimmasta päästä hintahaitaria.
Varmaan riippuu. Ainakin Hyvinkään BK on vähän niin ja näin. Hirveän montaa kertaa en ole siellä käynyt, mutta kerran on tullut väärä hampurilainen, useamman kerran ollut ketsuppi loppu, kerran pari ketsuppi vedellä jatkettua lientä ja ainakin kerran kokis oli hiilihapotonta laimeeta makuvettä ja poikkeuksetta sieltä puuttuu siis joko ketsuppi, pippuri, käsipyyhkeet tai pillit. En muista että kertaakaan olis ollu niin että ei tarvii jotain pyytää.
Ruoka on ihan jees.

Varmaan riippuu. Ainakin Hyvinkään BK on vähän niin ja näin. Hirveän montaa kertaa en ole siellä käynyt, mutta kerran on tullut väärä hampurilainen, useamman kerran ollut ketsuppi loppu, kerran pari ketsuppi vedellä jatkettua lientä ja ainakin kerran kokis oli hiilihapotonta laimeeta makuvettä ja poikkeuksetta sieltä puuttuu siis joko ketsuppi, pippuri, käsipyyhkeet tai pillit. En muista että kertaakaan olis ollu niin että ei tarvii jotain pyytää.
Ruoka on ihan jees.

Joo ketsupin loppumista olen todistanut pariinkin otteeseen. Aivan käsittämätöntä. Kerran nosti asiasta ilmeisesti riittävän paljon meteliä, että antoivat sitten nöyrästi ilmaiset majoneesit tilalle. Juomapuolella on myyty ei-oota mutta koskaan ei ole ollut Spritet loppuneet, jota tulee kitattua näissä kuppiloissa. Kupongit ovat myös varsin hyviä useimmiten, Pandemian aikana sai 3 kpl Big King hampparia kympillä kotiinkuljettuna, siitä sitten raneja tekemään omasta takaa, niin saatiin sapuskat kolmeksi päiväksi halvalla :p

Kävin mäkkärissä viikonloppuna kun Big Mac oli 4€ tarjouksessa. Ei olekaan tullut syötyä tuollaista varmaan 15 vuoteen, ja pieni pettymys oli. Maku oli erittäin lähellä Scanburgerin Super Burgeria joka on paljon isompi ja täyteläisempi kahdella 150g pihvillä. Scanburgerissa tosin pihvit ei ole ihan niin tiiviitä(ei taida olla kokolihaa?), mutta siihen tottuu parissa haukussa.

Hesburger:
+Ilmaisen grillimausteen voi sekoittaa ketsupiin
+Hyvät majoneesit, eikä niitä ole ollut vuosiin liikaa
+Kebab hampurilainen on mukavan äkänen
-Selvästi pienimmät ja ohuimmat pihvit
-Hampurilaiset hädin tuskin edes haaleita vaikka ne olisi juuri valmistettu!?? Sattunut eri paikoissa ja tuskin on sattumaa, onko jollain lapsella palanut suu?
-Just sen pari euroa muita kalliimpi pienemmillä annoksilla että Hese on aina viimeinen vaihtoehto
-Ei koskaan super tarjouksia

McDonalds:
+Tuplajuusto on hyvä ja halpa 3€
+Autokaista 24h auki
+-Kampanjahampurilaiset melkein aina pettymyksiä, "ois pitäny ottaa se halpa tuplajuusto"

BurgerKing:
-Kuivat burgerit
-Mauttomuus
-Aina olen lähtenyt pettyneenä

Ranskalaiset on kaikissa mitään sanomattomia, niin niihin en kiinnitä edes huomiota. Oulussa asuvana tulee käytyä ennemmin normigrilleillä ja ne on kyllä kovatasoisia. Janskun Grilli, Oulunportin Autogrilli, Limigantullin Autogrilli, Höyhtyän Grilli...

Itsekin huomannut tuon Hesen hamppareiden kylmyyden mistä @Jumi mainitsi. Olen kuullut, että (Hesen ohjeen mukaan) valmiiseen lämpimään hamppariin laitetaan viimeiseksi jääkylmä majoneesi, joka sitten tietenkin jäähdyttää tehokkaasti burgerin. Tiedä sitten onko tosiaan noin ja toimitaanko muissa ketjuissa samoin, mutta kylmiähän nuo on vaikka heti syö.

Eipä tosin tule juuri Hesellä kyllä käytyä, kun oma suosikkijärjestys on oikeastaan kaikkialla:

1: Paikallinen grilli/nakkikoppi
2: Burger King
3 Mäkkäri
4: Hese

Itse tullut hetken aikaa jo tilattua paikallisen nesteen Xmeal purilaisia. Lounarin kokoinen hinta kuljetettuna foodorasta parilla majoneesilla ja turhankin iso.

Itse tullut hetken aikaa jo tilattua paikallisen nesteen Xmeal purilaisia. Lounarin kokoinen hinta kuljetettuna foodorasta parilla majoneesilla ja turhankin iso.
Xmeal on kyllä hyvä. Ja annokset on lievästi sanottuna tuhteja.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 753
Jäsenet
75 015
Uusin jäsen
Dani.kaipanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom