Pieniä kysymyksiä & vastauksia autoista ja liikenteestä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Jos turbo hajoaa, niin mikä tuon liekin aiheuttaa?

Tuleeko sieltä jostain öljyä, tai polttoainetta pakariin? En tiedä mitään autoista ja etenkään moottoreista/turboista, niin siksi kyselen. Osaan kyllä vaihtaa öljyt, täyttää tuulilasipesunestesäiliön, jne. perus hommat, mut siihen ne sitten jääkin.

Vaikea tuosta sanoa mitä siellä tapahtuu, suutin voi vuotaa niin paljon, että pakopuolelle pääsee bensaa mikä alkaa palamaan putkistossa, öljy voi tuon aiheuttaa, mutta palaa kuitenkin melko puhtaasti kun ei ole juuri savua, mutta radalla ja varsinkin tuolla kohtaan autot on jo kovilla ja lämmöt huipussaan, että voi olla oikeastaan mikä vain mikä siellä palaa.
 
Vaikea tuosta sanoa mitä siellä tapahtuu, suutin voi vuotaa niin paljon, että pakopuolelle pääsee bensaa mikä alkaa palamaan putkistossa, öljy voi tuon aiheuttaa, mutta palaa kuitenkin melko puhtaasti kun ei ole juuri savua, mutta radalla ja varsinkin tuolla kohtaan autot on jo kovilla ja lämmöt huipussaan, että voi olla oikeastaan mikä vain mikä siellä palaa.
Kiitos vaustauksestasi! Itseä hämmensikin juuri tuon liekin "puhtaus". Näytti siltä, että oisin ihan ongelmitta voinu grillata makkaran siinä ja syödä sen.

Itellä on ollut kuva, et jos turbo hajoaa, niin kone kirjaimellisesti räjähtää :lol: ja iskee lieskää kannen (vai mikä se nyt onkaan siinä moottorin päällä) välistä, mut veikkaan nyt et oon ollu tooodella väärässä. Toi mielikuva on tainnu tulla mieleen Tractor pullingista...
 
Hei vaan kaikki autoihmiset! Onko kellään mitään hajua miksi Toyota Yaris 2012 Hatchback malli bensapumppu ei pysähdy tankatessa? Google ei ole apua, siellä vaan sanotaan että miksi bensapumppu yhtäkkiä PYSÄHTYY ei toisin päin, se vaan tankkaa ja tankkaa ja tankkaa. Onko vika bensaautomaatissa vai autossa (tankissa?), mikä mättää?
 
Hei vaan kaikki autoihmiset! Onko kellään mitään hajua miksi Toyota Yaris 2012 Hatchback malli bensapumppu ei pysähdy tankatessa? Google ei ole apua, siellä vaan sanotaan että miksi bensapumppu yhtäkkiä PYSÄHTYY ei toisin päin, se vaan tankkaa ja tankkaa ja tankkaa. Onko vika bensaautomaatissa vai autossa (tankissa?), mikä mättää?
Olet testannut eri automaatteja?
 
Hei vaan kaikki autoihmiset! Onko kellään mitään hajua miksi Toyota Yaris 2012 Hatchback malli bensapumppu ei pysähdy tankatessa? Google ei ole apua, siellä vaan sanotaan että miksi bensapumppu yhtäkkiä PYSÄHTYY ei toisin päin, se vaan tankkaa ja tankkaa ja tankkaa. Onko vika bensaautomaatissa vai autossa (tankissa?), mikä mättää?
Bemsaa maassa/bensan hajua autossa?
 
Ei olla paljon testattu eri automaateilla, kerran oltiin nesten automaatissa, vissiin oli sama vika siellä, pitää vielä kysyä jos muistaa. Disclaimeri vielä, mun äiti ajaa, se ei ole mun auto, kyselen vaan neuvoja. Ei ole hajua autossa. Voiko roskaa/pölyöä tankissa aiheuttaa sen? Astraa tankattiin toki toisessa paikassa.

Autolla oli yksi edellinen omistaja.
 
Hei vaan kaikki autoihmiset! Onko kellään mitään hajua miksi Toyota Yaris 2012 Hatchback malli bensapumppu ei pysähdy tankatessa? Google ei ole apua, siellä vaan sanotaan että miksi bensapumppu yhtäkkiä PYSÄHTYY ei toisin päin, se vaan tankkaa ja tankkaa ja tankkaa. Onko vika bensaautomaatissa vai autossa (tankissa?), mikä mättää?
Tulviiko se bensa siis ihan kintuille sieltä, jos pitää liipasinta pohjassa?
 
Hei vaan kaikki autoihmiset! Onko kellään mitään hajua miksi Toyota Yaris 2012 Hatchback malli bensapumppu ei pysähdy tankatessa? Google ei ole apua, siellä vaan sanotaan että miksi bensapumppu yhtäkkiä PYSÄHTYY ei toisin päin, se vaan tankkaa ja tankkaa ja tankkaa. Onko vika bensaautomaatissa vai autossa (tankissa?), mikä mättää?
Jos bensaa valuu maahan jostain niin sanoisin että pa-tankin syöttöputki on ruostunut puhki ja siksi bensamittarin pistooli ei saa "vastapainetta" merkiksi että tankki olisi täynnä. Mutta tämä vain jos sitä bensaa valuu maahan
 
Jos bensaa valuu maahan jostain niin sanoisin että pa-tankin syöttöputki on ruostunut puhki ja siksi bensamittarin pistooli ei saa "vastapainetta" merkiksi että tankki olisi täynnä. Mutta tämä vain jos sitä bensaa valuu maahan
Oli kyllä niin häröinen kysymys, että itse en edes aluksi saanut selvää mitä siinä kysyttiin.
Mutta voisi kuvitella tämän olevan ainut oikea vastaus. Tosin tässä tapauksessa normaali ihminen haistaisi sen valuvan bensan (koska sitä pitäisi valua maahan melkein samalla paineella kuin pumpusta tulee) ja lopettaisi tankkauksen.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Ei se vissiin vuoda tankatessa, viimeks hän kertoi että oli kyllä niin täynnä että en tiiä menikö yli silloin. Pitäisi kyllä testata eri huoltoasemia (tai eri pumppu samassa paikassa?). 42L ja niin pieni auto että kyllä se pitäisi saada tankki täyteen, mutta kun ei uskalla, lol.
 
Ei se vissiin vuoda tankatessa, viimeks hän kertoi että oli kyllä niin täynnä että en tiiä menikö yli silloin. Pitäisi kyllä testata eri huoltoasemia (tai eri pumppu samassa paikassa?). 42L ja niin pieni auto että kyllä se pitäisi saada tankki täyteen, mutta kun ei uskalla, lol.
Eihän tässä ole kysymys siitä, että tankkaaja ei jaksa kunnolla puristaa sitä liipaisinta? Eli tulee tämän takia "liruttaneeksi" bensaa tankkiin niin, ettei pumpun automaattinen katkaisu reagoi?
 
Eihän tässä ole kysymys siitä, että tankkaaja ei jaksa kunnolla puristaa sitä liipaisinta? Eli tulee tämän takia "liruttaneeksi" bensaa tankkiin niin, ettei pumpun automaattinen katkaisu reagoi?

Hyvä kysymys, ei vissin kun Astraa tankatessa noin 50L oli ihan fine, kun taas Yaris ei millään uskalla tankata täyteen kun se ei pysähdy.
 
Onko kitkarenkaat (etuakselilla) ja nastarenkaat joista nastat irrotettu (taka-akseli) laillinen yhdistelmä?
 
Miksei niitä saa käyttää talvella?
Varmaan joku turvallisuusjuttu mielessä, mutta nykyinen nastaton setti on ollut oikeasti ihan hyvä jo kolme talvea raskaan nelivedon alla. En usko että eturenkaitten vaihto uusiin kitkoihin hirveästi voi huonontaa tilannetta.
Joskus oli mersun slk talvikäytössä kovettuneilla keskieurooppa speksin kitkoilla, ja ne oli oikeasti vaaralliset ajaa liukkaalla, perä jäisissä alamäissä kokoajan irti ja kun oli automaatti niin ei voinut kytkin pohjassakaan antaa rullata.
Huonot renkaat kyllä tunnistaa, tuo ei ole sellainen setti.
 
Ihan vakuutusjuttuja, jos jotain käy - niin voi tulla kalliiksi jos ajaa epämääräisellä rengastuksella. Siis kitkat tai nastat ok, mutta kitkat + nastat, tai nypityt nastat, niin ongelma.
No enpä ole tuommoista kuullut. Samalla akselilla pitää olla samanlaiset renkaat. Jos sekä edessä että takana on hyväksynnät talvikäyttöön renkaissa, niin tuskin siinä vakuutusyhtiöllä on nokan koputtamista asiaan.
 
Ihan vakuutusjuttuja, jos jotain käy - niin voi tulla kalliiksi jos ajaa epämääräisellä rengastuksella. Siis kitkat tai nastat ok, mutta kitkat + nastat, tai nypityt nastat, niin ongelma.

Jumalauta, ookko satakunnan altteri?
 
No enpä ole tuommoista kuullut. Samalla akselilla pitää olla samanlaiset renkaat. Jos sekä edessä että takana on hyväksynnät talvikäyttöön renkaissa, niin tuskin siinä vakuutusyhtiöllä on nokan koputtamista asiaan.
Niinpä, vanhempia autoja missä nypityt nastat ja kesärenkaat sekaisin on varmaan tuhansia liikenteessä.
 
Viimeksi muokattu:
Jumalauta, ookko satakunnan altteri?

Mitä vittua nyt nyt? Itellä ollut erikoisia sekarengastuksia silloin tällöin kesäisin vähän sen mukaan mitä auton mukana tullut, kaikki laillisia. Kerran nyppinyt yhdestä sarjasta nastat pois, ja voin sanoa että viimeinen kerta siihen työn määrään ja tuskaan, niin never again. Jos nyt jotain unohtui niin paistopäivälläkin taitaa olla vaikutusta jos katsuri nussii pilkkua, jos katastus osuu kesään, että näin. Kiitos mielenkiinnosta...
 
Onkohan kyseessä joku salaliitto juttua, autojen varaosista kyse siis. Miksi tehdasasenteiset jarrun osat ja akku kestävät pitkään(jopa 8v) mutta vaihdon jälkeen ovat vaihtokuntoisia jo 2-3v päästä?
 
Meinaatko että osavalmistajat tekisi kahdenlaisia osia, hyviä ja huonoja, ja sitten autotehtaat ostaisi niitä hyviä jotka on varmaankin kalliimpia ja osavalmistajat myy huonompia omalla brandillaan.

Jos tässä on joku salaliitto niin se menee toisinpäin että autotehtaat jotka ostaa miljoonia kappaleita jotakin osaa ja siis ostovoimallaan tinkii sen viimeisenkin pennin pois hinnasta aiheuttaen sen että osavalmistajat myy autotehtaille esim renkaita joissa on millin verran vähemmän kulutuspintaa ja halvempi kumiseos kuin kuluttajille ja rengastesteihin kalliimmalla myytävät kumit jotka luo brändille laatuimagon.

Ostin muuten just uuden auton ja katselin renkaitten kulutuspintaa että puuttuuko siitä millin verran vai kuvittelenko vain.

Osavalmistajat tienaa enemmän rahaa jos autotehtaille myydään nopeammin normaalin takuuajan jälkeen loppuunkuluvia osia ja kuluttajat siis nopeammin tulee ostamaan täydennystä.
 
Teinin mopossa (Fantic Motard XM 50) on moottorin sammuttava turvakytkin, jonka painike painuu alas kun seisontajalka on alhaalla (ja vaihde on päällä). Talven seisonnan jäljiltä tuo kytkin palautuu kyllä fyysisesti ylös, mutta välillä se jää kuitenkin sisäisesti päälle. Pikaisella vilkaisulla kytkin ei vaikuttaisi olevan avattavaa mallia, joten onko vinkkejä millä tuota kannattaisi yrittää herkistellä? Jotain elektroniikkasprayta painikkeen saumasta tms?
 
Onkohan kyseessä joku salaliitto juttua, autojen varaosista kyse siis. Miksi tehdasasenteiset jarrun osat ja akku kestävät pitkään(jopa 8v) mutta vaihdon jälkeen ovat vaihtokuntoisia jo 2-3v päästä?
Mää järkeilisin sen sillai, että siinä 8v on jo muutkin osat kuluneet, joten laturi ei vaikkapa lataa niin hyvin, startti ottaa enemmän per käynnistys jne. joka kuluttaa sitä vaihdettua osaa enemmän. Sama vaikka pyöränripustuksiin, pientä klappia ja renkaat kuluu. Jarrut ei irroita ihan niin napakasti, pienen pientä laahausta....
 
Miksi harjatonta autopesua ei suositella talvirengaskauden aikana?

Ärsyttää, kun kielletään jotain tai suositellaan olematta tekemään jotain, mutta ei kerrota miksi. :)
 
Teinin mopossa (Fantic Motard XM 50) on moottorin sammuttava turvakytkin, jonka painike painuu alas kun seisontajalka on alhaalla (ja vaihde on päällä). Talven seisonnan jäljiltä tuo kytkin palautuu kyllä fyysisesti ylös, mutta välillä se jää kuitenkin sisäisesti päälle. Pikaisella vilkaisulla kytkin ei vaikuttaisi olevan avattavaa mallia, joten onko vinkkejä millä tuota kannattaisi yrittää herkistellä? Jotain elektroniikkasprayta painikkeen saumasta tms?
ihan wd40, prätkässä ensimmäinen asia minkä otan pois käytöstä on tuo kytkin.
 
Teinin mopossa (Fantic Motard XM 50) on moottorin sammuttava turvakytkin, jonka painike painuu alas kun seisontajalka on alhaalla (ja vaihde on päällä). Talven seisonnan jäljiltä tuo kytkin palautuu kyllä fyysisesti ylös, mutta välillä se jää kuitenkin sisäisesti päälle. Pikaisella vilkaisulla kytkin ei vaikuttaisi olevan avattavaa mallia, joten onko vinkkejä millä tuota kannattaisi yrittää herkistellä? Jotain elektroniikkasprayta painikkeen saumasta tms?
Aiemmin mainittu wd-40 on hyvä. Lisäksi pientä kopistelua motikan kylkeen.
 
ihan wd40, prätkässä ensimmäinen asia minkä otan pois käytöstä on tuo kytkin.
Niin minäkin, mutta on uusi kuski kyseessä, niin ei viitsi vielä poistaa mitään turvajuttuja. Se itse kytkin ei siis jää silmämääräisesti pohjaan, mutta pitää kokeilla voidella silti.
 
Niin minäkin, mutta on uusi kuski kyseessä, niin ei viitsi vielä poistaa mitään turvajuttuja. Se itse kytkin ei siis jää silmämääräisesti pohjaan, mutta pitää kokeilla voidella silti.
Ymmärrän, luulen että sen ulommaisen "napin" (suojan) sisällä on se itse katkaisin joka jumittaa käytön puutteen takia.

Voihan se olla että on niin umpinainen rakenne ettei wd40 ole mitään hyötyä?
 
Mikäs on raadin tulinta, jos pysäköinti on kielletty merkin mukaan arkisin klo 16-08 (mutta ei su) onko se kielletty sunnuntaina klo 16 jälkeen? Pysäköintivalvonnan mukaan ilmeisesti on, ilmeisesti logiikkana että maanantain kielto alkaa edellisenä päivänä klo 16.
 
Mikäs on raadin tulinta, jos pysäköinti on kielletty merkin mukaan arkisin klo 16-08 (mutta ei su) onko se kielletty sunnuntaina klo 16 jälkeen? Pysäköintivalvonnan mukaan ilmeisesti on, ilmeisesti logiikkana että maanantain kielto alkaa edellisenä päivänä klo 16.
Oma tulkinta olisi että vaatii sen punaisen 16-0 tekstin että kielto koskisi myös sunnuntaita. Lisäksi (0-08) teksti jos halutaan kieltää myös lauantailta ekat 8 tuntia.
 
Oma tulkinta olisi että vaatii sen punaisen 16-0 tekstin että kielto koskisi myös sunnuntaita. Lisäksi (0-08) teksti jos halutaan kieltää myös lauantailta ekat 8 tuntia.
Tekstit oil siis:
16-8
(16-8)
0-8

Ja sakot tuli sunnuntaina about iltaysiltä pysäköidessä.
 
Tekstit oil siis:
16-8
(16-8)
0-8

Ja sakot tuli sunnuntaina about iltaysiltä pysäköidessä.
Noilla teksteillä on joka päivä sallittua parkkeerata 8-16 välillä paitsi sunnuntaina pidempään 8-24. Vaikuttaa et tullut virheellinen merkintä sunnuntaille vrt. mitä on tavoiteltu. Olisivat siihenkin laittaneet 16-8 niin selvä homma.
 
Jossain foorumilla tuli vastaan tietoa että muutoskatsastettua rengaskokoa ei enää saa kasvattaa. Osaako joku sanoa ettei enää voi uudelleen muutoskatsastaa esim. leveämmäksi?
 
Jossain foorumilla tuli vastaan tietoa että muutoskatsastettua rengaskokoa ei enää saa kasvattaa. Osaako joku sanoa ettei enää voi uudelleen muutoskatsastaa esim. leveämmäksi?

Tottakai saa. Mutta nykyisillä säännöillä ei välttämättä edes tarvitse aina muutoskatsastaa, ainakin halkaisijan muutosta.
 
Jossain foorumilla tuli vastaan tietoa että muutoskatsastettua rengaskokoa ei enää saa kasvattaa. Osaako joku sanoa ettei enää voi uudelleen muutoskatsastaa esim. leveämmäksi?
Käsittääkseni voi aina muutoskatsastaa uudestaan, sen sijaan siitä muutoskatsastetusta koosta ei saa enää poiketa sitä tuumaa tai 30mm ilman uutta muutoskatsastusta (kuten alkuperäiskoista voi tehdä).
 
Käsittääkseni voi aina muutoskatsastaa uudestaan, sen sijaan siitä muutoskatsastetusta koosta ei saa enää poiketa sitä tuumaa tai 30mm ilman uutta muutoskatsastusta (kuten alkuperäiskoista voi tehdä).

Leveys: 40mm tai 20% ilman muutoskatsastusta, muutoskatsastuksella 50% tai 105mm, valmistajan ilmoittamaan leveimpään renkaaseen.
Halkaisija: Voidaan muuttaa 15% suurimpaan valmistajan ilmoittamaan kokoon nähden.

Pari gotchaa vielä, vannekokoa ei saa muuttaa yli tuuman ilman muutoskatsastusta, sekä raideväli tulee pysyä 30mm tarkkuudella alkuperäisenä (ellei valmistaja toisin ilmoita). Ja valmistajan ilmoittama suurin koko ei välttämättä ole se mikä on otteessa rengaskokona.
 
Tekstit oil siis:
16-8
(16-8)
0-8

Ja sakot tuli sunnuntaina about iltaysiltä pysäköidessä.
Sunnuntaisin pysäköinti sallittu keskiyöstä aamu kasiin. Oikein laputettu.

Onko sinulla kuvaa merkistä?

Edit. Olikin varmaan kieltomerkki, eikä parkkimerkki, eli toisinpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaisin pysäköinti sallittu keskiyöstä aamu kasiin. Oikein laputettu.

Jos on ollut pysäköinti kielletty -merkki, niin lisäkilvillä tarkennetaan/rajoitetaan voimassaoloaikaa joten lopun aikaa merkki ei ole voimassa, eikö?

Joten edm. merkinnöillä merkki on voimassa (=pysäköinti kielletty) sunnuntaisin 0-8 välisenä aikana ja lopun sunnuntain sallittu?
 
Sunnuntaisin pysäköinti sallittu keskiyöstä aamu kasiin. Oikein laputettu.

Juuei, vaan juurikin toisinpäin eli kielletty sunnuntaisin (ja kirkkopyhina, itsenäisyyspäivänä ja mitä niitä ny onkaan) keskiyöstä aamukasiin. Päin helvettiä laputettu.
 
Onkohan kenelläkään kokemusta tälläisestä tehdastakuu/goodwill-politiikasta hieman kimurantimmassa tilanteessa:

Ilman sen tarkempia yksityiskohtia, olen olettanut hiljattain ostamani auton olevan ns. Suomi-auto, koska käyttöönotettu ja ensirekisteröity Suomessa, eikä ole maahantuotu käytettynä. Huollon yhteydessä kuitenkin ilmeni, että tuosta huolimatta auto ei ole virallisen maahantuojan tuoma, vaan tullut muuta kautta. Siitä johtuen autoa ilmeisesti kohdellaan tuontiautona. Maahantuojalla ei autosta ollut ylipäätään mitään tietoa, koska kyseessä oli muutenkin ns. ensihuolto ja sitä kautta se rekisteröityi heidän järjestelmäänsä.

Takuuasiat on selvityksessä, että pätevätkö edelleen kuten kuuluu, mutta tämä kaiken järjen mukaan tulee olemaan ihan ok. Autossa on eurooppalaiset tarrat, ja ohjekirja Suomeksi, joten ihan itsekin tässä oletan, että takuut pätee. Se selviää kuitenkin myöhemmin, mutta ongelmaksi muodostuu ainakin itselleni aiemmin täysin tuntematon käytäntö mitä eroa on "virallisesti maahantuotu maahantuojan kautta = Suomiauto" vs "tuontiauto", olkoot vaikka esimerkkinä Ruotsi tai Saksa monien muiden autojen kohdalla.

Oletetaan, että tehdastakuu joka tapauksessa toimii kuten sen on luvattu toimivan. Sen sijaan nämä niin kutsutut "goodwillit", kuten sijaisauto isojen takuukorjausten aikana - maahantuoja on niistä yleensä vastannut ja tarjonnut, mutta tuontiautoonhan tämä ei nyt sitten päde, koska ei heitä muiden maahantuomat autot sillä tavalla kiinnosta. Onko asia tosiaankin näin? Nyt kun omalle kohdalle osui, aloin asiaa selvittelemään ja pohtimaan, että onko tämä minkälainen riski erityisesti tälläisen uudehkon ja tehdastakuullisen auton kohdalla, erityisesti jälleenmyyntiarvon osalta, koska sittenhän sitä takuuta ei enää välttämättä ole, eikä myöskään mitään goodwillejä kun maahantuoja ei edes ole tiedossa.

Pohdiskellut tässä jopa ihan ajatuksella kaupan purkua, koska kyllä tässä jollakin tapaa kusetettu olo on, vaikka autosta toki tykkään. Mielipiteitä?
 
Onkohan kenelläkään kokemusta tälläisestä tehdastakuu/goodwill-politiikasta hieman kimurantimmassa tilanteessa:

Ilman sen tarkempia yksityiskohtia, olen olettanut hiljattain ostamani auton olevan ns. Suomi-auto, koska käyttöönotettu ja ensirekisteröity Suomessa, eikä ole maahantuotu käytettynä. Huollon yhteydessä kuitenkin ilmeni, että tuosta huolimatta auto ei ole virallisen maahantuojan tuoma, vaan tullut muuta kautta. Siitä johtuen autoa ilmeisesti kohdellaan tuontiautona. Maahantuojalla ei autosta ollut ylipäätään mitään tietoa, koska kyseessä oli muutenkin ns. ensihuolto ja sitä kautta se rekisteröityi heidän järjestelmäänsä.

Takuuasiat on selvityksessä, että pätevätkö edelleen kuten kuuluu, mutta tämä kaiken järjen mukaan tulee olemaan ihan ok. Autossa on eurooppalaiset tarrat, ja ohjekirja Suomeksi, joten ihan itsekin tässä oletan, että takuut pätee. Se selviää kuitenkin myöhemmin, mutta ongelmaksi muodostuu ainakin itselleni aiemmin täysin tuntematon käytäntö mitä eroa on "virallisesti maahantuotu maahantuojan kautta = Suomiauto" vs "tuontiauto", olkoot vaikka esimerkkinä Ruotsi tai Saksa monien muiden autojen kohdalla.

Oletetaan, että tehdastakuu joka tapauksessa toimii kuten sen on luvattu toimivan. Sen sijaan nämä niin kutsutut "goodwillit", kuten sijaisauto isojen takuukorjausten aikana - maahantuoja on niistä yleensä vastannut ja tarjonnut, mutta tuontiautoonhan tämä ei nyt sitten päde, koska ei heitä muiden maahantuomat autot sillä tavalla kiinnosta. Onko asia tosiaankin näin? Nyt kun omalle kohdalle osui, aloin asiaa selvittelemään ja pohtimaan, että onko tämä minkälainen riski erityisesti tälläisen uudehkon ja tehdastakuullisen auton kohdalla, erityisesti jälleenmyyntiarvon osalta, koska sittenhän sitä takuuta ei enää välttämättä ole, eikä myöskään mitään goodwillejä kun maahantuoja ei edes ole tiedossa.

Pohdiskellut tässä jopa ihan ajatuksella kaupan purkua, koska kyllä tässä jollakin tapaa kusetettu olo on, vaikka autosta toki tykkään. Mielipiteitä?
Mikä merkki? Ja miten vanha kippo?
 
Hyundai ja alta 2v.
Sitten en osaa suoraan sanoa onko merkillä ns. euroopan laajuinen takuu. Lähtisin siitä että tarkistaisin näkyvätkö kaikki huollot valmistajan sähköisessä järjestelmässä ja että kaikki on tehty. Sen jälkeen ihmettelemään enemmän valmistajalta että mites on.

Sitten oma kymysys... Mites nuo vakuutusten bonukset menevät nykyään. Ekaa kertaa aika saatanan moneen vuoteen pihassa ei ole omaa autoa vaan firman auto ja oma prätkä. Tuloksena, en ymmärtääkseni kerää bonuksia ja jossain vaiheessa nekin nollautuvat jos en hanki jotain autoa. Pitääkö tämä paikkansa, vai onko jotain muuttunut sitten viime ihmettelyn?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 000
Viestejä
5 059 152
Jäsenet
81 016
Uusin jäsen
jmap

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom