Jos meinaavat ihan oikeasti pakottaa akselia mallia leka ja/tai vetopenkki niin kuulostaa jo viimeisen päälle neuvostomeiningiltä...
Jospa kuitenkin tarkoittivat, että asemoivat akselin uudelleen paikalleen. Jonkin verranhan sitä varmaan saa "säädettyä" ihan irroittamalla ja kiinnittämällä vain uudelleen, kun samalla vedättää akselia eri asentoon.
Yhtä suurella todennäköisyydellä ko. operaatio auttaa tasan sen verran, että mittauspöytäkirjaan saadaan paremmat arvot, sinulle hyvä mieli ja ajossa akseli hakee taas paikkansa ja arvot muuttuu joksikin aivan muuksi...
Sanoisin edelleen että tässä tehdään nyt vain kärpäsestä härkästä. Jos kuitenkin häiritsee niin vaadi että uusivat akselin samaan vahinkoon kuuluvana. Korjaamolle työllistävä vaikutus ja näet sitten itsekin muuttuko arvot uudellakaan akselilla.
Loppukevennyksenä ja esimerkkinä minkä magnitudin heitosta on kysymys:
Omissa harrastevehkeissä tuon pienuusluokan virheitä pyöränkulmissa on perinteisesti korjattu pyytämällä kaveria nojaamaan renkaaseen sillä aikaa kun itse painaa entterillä arvot talteen, kun on tarvittu katsurille pelkkää vihreää näyttävä lappu...