- Liittynyt
- 17.06.2018
- Viestejä
- 10 278
Ei ole iso vaiva astua sisään ja kysyä.Jos ei suomenkieltä (tai ruotsinkieltä ko alueilla) niin vaati sitten että se selviää selkeästi ilman sisään tulemista?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Ei ole iso vaiva astua sisään ja kysyä.Jos ei suomenkieltä (tai ruotsinkieltä ko alueilla) niin vaati sitten että se selviää selkeästi ilman sisään tulemista?
Ei ole iso vaiva astua sisään ja kysyä.
Onko tuolla nyt mitään väliä jos joutuu englanniksi tilaamaan.
SUOMESSA on 16 kuntaa, joissa ei ole yhtään perussuomalaisten ehdokasta huhtikuun alue- ja kuntavaaleissa. Yhdeksässä kunnassa näistä kunnista on tällä hetkellä ainakin yksi perussuomalaisten edustaja valtuustossa.
Erityisen kova kato on käynyt Halsualla ja Pukkilassa, jossa kummassakin on nykyisin kolme perussuomalaista valtuutettua. Nyt yksikään viime kuntavaaleissa olleista Halsuan neljästä tai Pukkilan 11:ta perussuomalaisesta ehdokkaasta ei ole yrittämässä uudelleen valtuustoon.
Myöskään Myrskylän, Vesannon tai Kivijärven perussuomalaisten valtuutetut eivät ole ehdolla puolueen riveistä. Jokaisessa näistä kunnista on kaksi perussuomalaista valtuustossa.
Miksi en äänestä koskaan. Tässä yksi syy
![]()
Sebastian Tynkkysellä on kymmenen avustajaa – näin hän perustelee
Europarlamentaarikko Tynkkynen kritisoi itse aiemmin Sanna Marinin (sd) hallituksen avustajamäärää.www.is.fi
Olisi mielenkiintoista tietää ne perustelut. Nopeasti kun jutun luki läpi, niin tuntui ihan järkevältä.Miksi en äänestä koskaan. Tässä yksi syy
![]()
Sebastian Tynkkysellä on kymmenen avustajaa – näin hän perustelee
Europarlamentaarikko Tynkkynen kritisoi itse aiemmin Sanna Marinin (sd) hallituksen avustajamäärää.www.is.fi
Oliko jonkun mielestä kovin yllättävää, että ääripopulisti oli tässäkin asiassa ihan vain ääripopulisti? Eipä tainnut olla.
Parastahan tuossa uutisessa on se, että hän ei perustele 10 avustajan tarvetta vaan selittää vain sitä, kuinka valintaprosessissa testataan osaamista. On toki hienoa, että meriittipohjaisesti valitaan avustajat, mutta se ei selitä sitä, miksi avustajia pitää olla selkeästi enemmän kuin muilla edustajilla, joilla on 3-5 avustajaa per meppi.
Varmaan sama kunnan suhteen. Jokainen valtiolta nyhdetty raha on kotiinpäin ja olisi kunnalta pois, jos rahoja ei käyttäisi. Voi laittaa tilalle myls suvun taikka minkä tahansa itselle tärkeän ryhmittymän.Populismin alkeet by S. Tynkkynen:
”Jos tuota avustajabudjettia ei käytä, se on Suomelta pois aivan samalla tavalla kuin jos Suomi jättäisi ottamatta vastaan koheesiorahoja.
Tynkkynen jatkoi, että on jokaisen mepin vastuulla ”vetää jokainen penni Suomeen päin takaisin”.”
Rantanen on myös ahkera. Näin sanovat Helsingin Sanomien haastattelemat virkamiehet sisäministeriöstä.
Joidenkin virkamiesten mielestä Rantanen on jopa liiankin ahkera, sillä hän osallistuu poikkeuksellisen tiiviisti lainvalmisteluun. Yleensä ministerit johtavat lainvalmistelua ylätasolta ja kertovat, mikä on hallituksen poliittinen tahto.
Ministeri ohjaa kaikkea, puuttuu kovasti ja mikään ei kelpaa.
Voi voi. Jos tuntuu että on liian heikko virkamieheksi, niin ainahan sitä voi etsiä jonkun muun työpaikan. Ja jos töppää niin palautetta luonnollisesti kuuluukin saada.Kun Rantanen antaa palautetta, se on virkamiehen mukaan suoraa. Hän kertoo, että toisinaan ”virkamiehet ovat tulleet itkien pois ministerin luota”.
Todella hyvä, jos ministeri osaa muutakin kuin vain käsien heiluttelun.Kaikki liikenne- ja viestintäministeriön virkamiehet eivät tiettävästi ole varauksettoman innoissaan uudesta ministeristään. Näin kertoo ministeriön hyvin tunteva lähde.
Syynä ei ole Ranteen persoona tai perussuomalaisuus. Syynä on se, että Ranne on insinööri, lähde kertoo. Virkamiehet pelkäävät, että teiden kunnossapitoa tuntevana insinöörinä hän ryhtyy sörkkimään käytännön toteutuksia. Ministerin pitäisi mieluummin hoitaa suuria linjoja ja suhteita muihin puolueisiin ja ministeriöihin.
Rantanenhan on paljon parempi mitä osasin odottaaJoidenkin virkamiesten mielestä Rantanen on jopa liiankin ahkera, sillä hän osallistuu poikkeuksellisen tiiviisti lainvalmisteluun. Yleensä ministerit johtavat lainvalmistelua ylätasolta ja kertovat, mikä on hallituksen poliittinen tahto.Kun Rantanen antaa palautetta, se on virkamiehen mukaan suoraa. Hän kertoo, että toisinaan ”virkamiehet ovat tulleet itkien pois ministerin luota”.
Nyt työpaikkakiusaaminen ja sosiopaattiset piirteet ovat hyviä? Taisi joku nimekäs vihreiden politiikkokin tehdä muuta kuin heilutella käsiä ja pöllytti virkamiehiä. Ilmeisesti sekin oli hyvä asia.![]()
Maahanmuutto | Näin Suomen maahanmuuttolinja kiristyy: Virkamiehet kertovat kyyneleistä, poliisitutkinnasta ja Rantasen tiukasta käsiohjauksesta
Sisäministeri Mari Rantanen on ylpeä maahanmuuttopolitiikan linjanmuutoksesta. Yhdenvertaisuusvaltuutettu on antanut siitä jo useita kriittisiä lausuntoja.www.hs.fi
Maksumuurin takana, mutta uutisen perusteella hienoa nähdä, että vaihteeksi joku osoittaa vahvaa johtajuutta ja vähän kurmoottaa virkamiehiä.
Voi voi. Jos tuntuu että on liian heikko virkamieheksi, niin ainahan sitä voi etsiä jonkun muun työpaikan. Ja jos töppää niin palautetta luonnollisesti kuuluukin saada.
Vastaavanlaisesta kerrottiin liikenne- ja viestintäministeristä tehdyssä artikkelissa syksyllä 2023
![]()
Politiikka | ”Täältä ei lennellä ykkösluokassa juttelemaan tai antamaan poskisuudelmia" – Lulu Ranne on neljässä kuukaudessa todistanut olevansa poikkeuksellinen ministeri
Ministeri Lulu Ranne on tyytyväinen, kun teiden kunnossapidosta leikataan. Samaan aikaan hänen oma puolueensa on luvannut hoitaa kuoppaiset tiet kuntoon. Onneksi takataskussa on silmänkääntötemppu.www.hs.fi
Todella hyvä, jos ministeri osaa muutakin kuin vain käsien heiluttelun.
Nyt työpaikkakiusaaminen ja sosiopaattiset piirteet ovat hyviä? Taisi joku nimekäs vihreiden politiikkokin tehdä muuta kuin heilutella käsiä ja pöllytti virkamiehiä. Ilmeisesti sekin oli hyvä asia.
Virkamiehetkin ovat työntekijöitä työpaikallaan, ei sinne tarvita koulukiusaajia.
"Jos tuntuu että on liian heikko virkamieheksi, niin ainahan sitä voi etsiä jonkun muun työpaikan". Jos on liian heikko, niin etsii toisen koulun?
Savustus ulos ei ole oikea tapa johtotasollakaan. Työpaikkakiusaajan toimintaan tulisi sen sijaan puuttua, vaikka olisi ylin pomo. Eri asia sitten kuinka se on mahdollista, mutta turha ihmetellä jos myrkyllisessä ilmapiirissä työt eivät suju ja työteho on nolla.Periaatteessa olen samaa mieltä, jos kyse olisi rivityöntekijöistä.
Nyt kyse on kuitenkin johtavista virkamiehistä, jotka esittelevät asioita ministerille. Jos tällaisiin asemiin on päätynyt ihmisiä, jotka rupeavat itkemään ikävän palautteen saamisen takia on jotain kyseisen virkamiehen valinnassa mennyt totaalisesti pieleen.
Ja toisekseen ikävän ja/tai asiattoman palautteen jatkuessa kyseinen huippuvirkamies voi varmasti helposti nostaa kytkintä ja vaihtaa muualle. Kaikki voittavat.
Savustus ulos ei ole oikea tapa johtotasollakaan. Työpaikkakiusaajan toimintaan tulisi sen sijaan puuttua, vaikka olisi ylin pomo. Eri asia sitten kuinka se on mahdollista, mutta turha ihmetellä jos myrkyllisessä ilmapiirissä työt eivät suju ja työteho on nolla.
Ei ole kyse mikä on poliittinen tahto, vaan johtajan johtokyvyistä. Työelämässä on yleiset pelisäännöt ja paskoja johtajia vailla ihmissuhdetaitoja on. Ei heidän osaamisen puutetta kuitenkaan kannata ihailla. Jopa armeijassa simputus on kielletty nykyään.Kyllä sitä tulee ihmetellä, jos vaikkapa poliisiylijohtaja vähän itkisi ikävän palautteen myötä ja sitten ryhtyisi italialaiseen lakkoon. Tuon tason virkamiesten pitää yksinkertaisesti pystyä toimimaan lähtökohtaisesti vaalien mukaan vaihtelevassa poliittisessa ohjauksessa. Ja sama myös pätee hierarkiassa ainakin pariin alempaan tasoon.
Kannattaa nyt kuitenkin erottaa johtokyvyt ja ideologiset ongelmat. Jos kyse on siitä, että työpaikka ei vastaa oman henkilökohtaisen ideologian ajamista, niin ei se johtajan kyvyistä ole kiinni, jos yrityksen/laitoksen/viraston/jne. tehtävä ei ole kyseistä ideologiaa ajaa. Esim. kyllä siellä armeijassa ikäviä hommia kuuluu ihan normaaliin tehtävänkuvaan, vaikka ei mitään simputusta olekaan. Toisissa tehtävissä enemmän ja toisissa vähemmän.Ei ole kyse mikä on poliittinen tahto, vaan johtajan johtokyvyistä. Työelämässä on yleiset pelisäännöt ja paskoja johtajia vailla ihmissuhdetaitoja on. Ei heidän osaamisen puutetta kuitenkaan kannata ihailla. Jopa armeijassa simputus on kielletty nykyään.
En saanut koko juttua auki, kun on maksumuurin takana. Puhuttiinko siellä jotain työpaikkakiusaamisesta, vai teitkö oletuksia? Se ettei kelpuuta toisen huonosti tehtyä ehdotusta ja antaa suoraa palautetta, ei liene vielä mene kiusaamisen puolelle. Ennemminkin puhuisin virkahenkilön ohutnahkaisuudesta.Savustus ulos ei ole oikea tapa johtotasollakaan. Työpaikkakiusaajan toimintaan tulisi sen sijaan puuttua, vaikka olisi ylin pomo. Eri asia sitten kuinka se on mahdollista, mutta turha ihmetellä jos myrkyllisessä ilmapiirissä työt eivät suju ja työteho on nolla.
Jos virkamies ei ole aiemmin ollut herkkänahkainen, niin miten hän nyt olisi muuttunut. Muutenkaan oletus ei kannata olla, että oletettu kiusattu on liian herkkänahkainen.En saanut koko juttua auki, kun on maksumuurin takana. Puhuttiinko siellä jotain työpaikkakiusaamisesta, vai teitkö oletuksia? Se ettei kelpuuta toisen huonosti tehtyä ehdotusta ja antaa suoraa palautetta, ei liene vielä mene kiusaamisen puolelle. Ennemminkin puhuisin virkahenkilön ohutnahkaisuudesta.
Jos virkamies ei ole aiemmin ollut herkkänahkainen, niin miten hän nyt olisi muuttunut.
Ei puoluetaustalla ole merkitystä, vaan miten kohtelee alaisia ja muita ihmisiä. Noita on muuallakin, esimerkiksi asiantuntija korotetaan johtotehtäviin, eikä hänellä ole johtotaitoja.Ministerin puoluejäsenyys ei oikein iske?
Ja kyllä ihmiset muuttuvat, vai väitätkö itse olevasi sama ihminen kuin vaikka neljä vuotta sitten?
Mistä sinä tämän tiedät? Tykkäätkö useinkin mennä tuntemattomien ihmisten ajatusten sisään ja väittää tietävästi näiden henkilöiden ajatukset?Ei puoluetaustalla ole merkitystä, vaan miten kohtelee alaisia ja muita ihmisiä.
Yleensä nahka paksuuntuu, ei toisinpäin. Johtaja voi opiskella ja muuttua, eikä huonoa käytöstä tule vahvistaa taikka siitä ilakoida.
"hienoa nähdä, että vaihteeksi joku osoittaa vahvaa johtajuutta ja vähän kurmoottaa virkamiehiä."
Vaikuttaisi, että sinun mielipidettäsi ohjaa joko vastustus virkamiestä kohtaan taikka ministerin puoluetausta. Jos olisit samaa mieltä ministerin ollessa demari, niin sitten kyse ensimmäisestä.Mistä sinä tämän tiedät? Tykkäätkö useinkin mennä tuntemattomien ihmisten ajatusten sisään ja väittää tietävästi näiden henkilöiden ajatukset?
Kyse oli siitä että muuttuuko ihminen vai ei, loppu on turhaa höpinää.
Ja mitä tulee virkamiesten "kurmoottamiseen" niin harva ammattiryhmä on niin tärkeilevä kuin virkamies.
Vaikkapa siten, ettei kestä suoraa palautetta ja aiempi hyväveli on katsonut kaiken sormien läpi. Tai naama ei miellytä... Tai... Olettaahan voi mitä lystää. Ilmeisesti mitään faktaa kiusaamisesta tai huonosti kohtelusta ei kuitenkaan ollut, niin turha puhua oletetusta kiusaamisestakaan.Jos virkamies ei ole aiemmin ollut herkkänahkainen, niin miten hän nyt olisi muuttunut. Muutenkaan oletus ei kannata olla, että oletettu kiusattu on liian herkkänahkainen.
Vaikuttaisi, että sinun mielipidettäsi ohjaa joko vastustus virkamiestä kohtaan taikka ministerin puoluetausta. Jos olisit samaa mieltä ministerin ollessa demari, niin sitten kyse ensimmäisestä.
Teet itsekin oletuksia etkä edes todennäköisyyden perusteella. Käytit ilmeisesti tuota mainitsemaasi pään sisälle menemistä.
Eli onko mielestäsi mahdollista, että ministerissä olisi tässä tapauksessa vika?Ei, minulla ei ole tästä asiasta omaa mielipidettä vaan kyseenalaistin SINUN tekemäsi päätelmän. Ymmärrä ero näiden kahden välillä.
Mitä tulee virkamiehiin niin se ei liity tähän kyseiseen asiaan mitenkään, vaan on yleisesti virkamiehistä kokoamani kuva.
Kaikki on aina mahdollista, jos yksityiskohtia ei tunneta.Eli onko mielestäsi mahdollista, että ministerissä olisi tässä tapauksessa vika?
Onkohan siellä sama itkijä-virkamies kun kuulin Krista Kiurusta ihan vastaavia juttuja (varsin läheltä ja luotettavalta taholta). Toisaalta sisäpiiri puhuu Kristasta ilkeästi selän takana keisarinna Palpatinena. Vittu mitä touhua, aikuiset ihmiset. Sairasta porukkaa.Nyt kyse on kuitenkin johtavista virkamiehistä, jotka esittelevät asioita ministerille. Jos tällaisiin asemiin on päätynyt ihmisiä, jotka rupeavat itkemään ikävän palautteen saamisen takia on jotain kyseisen virkamiehen valinnassa mennyt totaalisesti pieleen.
En saanut luettua artikkelia, mutta sen linkkaaja puhui virkamiehen kurmottamisesta.Onkohan siellä sama itkijä-virkamies kun kuulin Krista Kiurusta ihan vastaavia juttuja (varsin läheltä ja luotettavalta taholta). Toisaalta sisäpiiri puhuu Kristasta ilkeästi selän takana keisarinna Palpatinena. Vittu mitä touhua, aikuiset ihmiset. Sairasta porukkaa.
Kai se on yleinen ongelma ministeriöissä kun tulee ”johtaja” talon ulkopuolelta mahdollisesti vähällä substanssiosaamisella (ai että inhoan tuota sanaa mutta käytetään nyt tässä) mutta kovalla innolla säätämään asioita. Konflikteja syntyy.Muistelen Haavistonkin kohdelleen virkamiehiä kaltoin, mutta voin olla väärässä. Ministeriltä kun ei vaadita alkeellisiakaan johtamistaitoja.
Varsinkin jos poliittinen tahto menee lakien ja asetusten rajalle taikka yli.Kai se on yleinen ongelma ministeriöissä kun tulee ”johtaja” talon ulkopuolelta mahdollisesti vähällä substanssiosaamisella (ai että inhoan tuota sanaa mutta käytetään nyt tässä) mutta kovalla innolla säätämään asioita. Konflikteja syntyy.