• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

Oli Keskisarjasta muuten mitä mieltä tahansa niin näitä puhelahjojen hehkutuksia kyllä ihmettelen. Mitä juttujaan olen viime aikoina kuunnellut virtuaalilehtereiltä niin aika tyhjän lätinää ja pointista karkaavaa horinaa ovat pääosin olleet. Puhuu paljon, muttei sano juuri yhtään mitään. Esimerkiksi Halla-aho on sisällöllisesti huomattavasti parempi puhuja.

Tätä olen ihmetellyt myös, itseäni jopa ärsyttää kuunnella Keskisarjan horinoita jotka tuntuvat olevan vain täynnä anekdootteja vailla sisältöä.

Oli Keskisarjasta muuten mitä mieltä tahansa niin näitä puhelahjojen hehkutuksia kyllä ihmettelen. Mitä juttujaan olen viime aikoina kuunnellut virtuaalilehtereiltä niin aika tyhjän lätinää ja pointista karkaavaa horinaa ovat pääosin olleet. Puhuu paljon, muttei sano juuri yhtään mitään. Esimerkiksi Halla-aho on sisällöllisesti huomattavasti parempi puhuja.
Nämä Keskisarjan puheet taitaa olla suunnattu tiktokkiin tms ja tietysti täysin asiayhteydestä irrotettuna.

En ole Keskisarjan puheita kuunnellut, mahdollista että hän ei ole kovin hyvä puhuja.

Fasistin kuvaa hänestä en ole koskaan kuitenkaan saanut, tai edes rasistin. Kaikkein radikaalein hän tuntuu olevan suomenkielen säilyttämisen suhteen, eli tuntuu kokevan pyhää vihaa esim. englanninkielen yleistymisen takia yhteiskunnassa . Aivan kuten entinen äidinkielen opettajani peruskoulussa kauan kauan sitten.

Keskisarja saisi varmaan hepulin kahdesta ala-asteikäisestä pojastani jotka Youtuben ja Robloxin ylikäytön takia käyttävät suomen ohella paljon englantiakin. Tästä joku muukin kielenhuoltaja varoitti kovasti viime viikkoina, kuinka vaarallista kuulemma on kun pienet lapset oppivat englanninkielisiä fraaseja internetistä ja suomenkielen osaaminen ottaa sen takia takapakkia. Selvä fasisti sekin kielenhuoltaja.

Pyrin itse taistelemaan tuota ilmiötä vastaan pyytämällä poikiani sanomaan englanninkieliset fraasinsa myös suomeksi, varmistaakseni että he tietävät miten sanoa sama asia suomeksi. Pienempi poika toistelee jatkuvasti "bruh" kun on hieman pettynyt, selvää Roblox-mädätystä. Käsittääkseni tuo on jonkinlainen väännös veljestä eli "bro" tms.?

EDIT: Melko oikeassa olin, vaikka veriveljeen sillä ei viitatakaan.

Viimeksi muokattu:
En ole Keskisarjan puheita kuunnellut, mahdollista että hän ei ole kovin hyvä puhuja.

Fasistin kuvaa hänestä en ole koskaan kuitenkaan saanut, tai edes rasistin.
Keskisarjalla on historiaa sanomisistaan, taidettu näilläkin palstoilla hänen ulostuloistaan keskustella.
Eli on puheillaan itseään vähän sinne perusuomalaisten laitaan vienyt, ja tämä viimeinen veto kyllä hänet sinne tukevasti asemoi.

Puralle hankalia tilanteita.

Jos hän siellä pitää puheenkin, niin en odota mitään irtiottoa, en odota mitään yllättävää, sana vääntelyä josta sitten riittää juttua.

tuntuu kokevan pyhää vihaa esim. englanninkielen yleistymisen takia yhteiskunnassa

En kyllä itse englanninkielestä olis huolissaan. Ihan hyvä siihen on laittaa paukkuja suomenkielen ohella. Ehdottomasti ennemmin kaikki paukut ruotsinkielen vastustamiseen, ensimmäiseksi virkamiesruotsin pakollisuus pois, sitten 6lk aloitus pois ja lopulta yläasteen vapaaehtoisuus. Lopullinen muoto voisi olla täysi kaksikielisyydestä luopuminen mutta se ottaa varmasti aikansa.

Vaikka olen sitä mieltä, että on täysin typerää väittää kaikkia 612 kulkueeseen osallistuvia natseiksi, niin kyllähän sillä kulkueella vähän ikävä vivahde on ja suosittelisin kyllä perussuomalaisia olemaan osallistumatta näihin kulkueisiin ja ryhmittymiin. Tästä saa ihan liian mehukkaan paikan natsikorttien heilutteluun poliittisille vastustajille ja saattaa kadottaa jotain maltillisempia äänestäjiä jotka ovat kahden vaiheilla siellä poliittisesti keskemmällä.

Vaikka olen sitä mieltä, että on täysin typerää väittää kaikkia 612 kulkueeseen osallistuvia natseiksi, niin kyllähän sillä kulkueella vähän ikävä vivahde on ja suosittelisin kyllä perussuomalaisia olemaan osallistumatta näihin kulkueisiin ja ryhmittymiin. Tästä saa ihan liian mehukkaan paikan natsikorttien heilutteluun poliittisille vastustajille ja saattaa kadottaa jotain maltillisempia äänestäjiä jotka ovat kahden vaiheilla siellä poliittisesti keskemmällä.
Mikä muuten olisi hyvä itsenäisyyskulkue sellaisille nationalisteille jotka eivät halua "veljeillä" fasistien kanssa? Onko sellaista? Ajattelin 612 olevan sellainen, mutta täältä nyt olen kuullut että siellä kuulemma natsiliput liehuvat ja heil hitleriä huudellaan. En toki haluaisi sellaisten öyhöttäjien kanssa veljeillä, päinvastoin olen Israelin (ja Ukrainan) suuri ystävä, en mikään antisemististi propalestiinalainen.

(Toki pidän myös mahdollisena että kulkueeseen on soluttautunut vasemmistolaisia anarkisteja yms. jotka tekevät ja kuvaavat niitä käsitervehdyksiä, aiheuttaakseen kalabaliikkia ko. kulkueesta. Vaikea sanoa varmaksi kun ei voi muiden marssijoiden taustoja tietää.)

Mielellään sellainen marssi missä ei heilutella EU-lippuja ja pidetä puheita EU:n tärkeydestä Suomella, koska EU:n integraatiokehityshän on täysin Suomen itsemääräämisoikeuden vastaista. Eli joku kokoomusvetoinen muistelutilaisuus ei minusta oikein vaikuta isänmaalliselta, he ovat niin voimakkaasti EU-integraation syventämisen puolella, vaikka eivät yhtä paljon kuin esim. vihreät joiden mielestä kaikki EU:n yhteisvelat yms. ovat Suomelle vain hyväksi eikä niitä tulisi vastustaa. Kokoomusmepit tuntuvat kuitenkin aina liputtavan kovasti Suomen itsemääräämisoikeuden vähentämisen puolesta, Suomessa pysyvät kokoomuslaiset kansanedustajat ja ministerit saattavat olla hieman EU-kriittisempiä ainakin mitä tulee yhteisvelkoihin jne..

Viimeksi muokattu:
Mikä muuten olisi hyvä itsenäisyyskulkue sellaisille nationalisteille jotka eivät halua "veljeillä" fasistien kanssa? Onko sellaista? Ajattelin 612 olevan sellainen, mutta täältä nyt olen kuullut että siellä kuulemma natsiliput liehuvat ja heil hitleriä huudellaan. En toki haluaisi sellaisten öyhöttäjien kanssa veljeillä, päinvastoin olen Israelin (ja Ukrainan) suuri ystävä, en mikään antisemististi propalestiinalainen.

Mielellään sellainen marssi missä ei heilutella EU-lippuja ja pidetä puheita EU:n tärkeydestä Suomella, koska EU:n integraatiokehityshän on täysin Suomen itsemääräämisoikeuden vastaista. Eli joku kokoomusvetoinen muistelutilaisuus ei minusta oikein vaikuta isänmaalliselta, he ovat niin voimakkaasti EU-integraation syventämisen puolella, vaikka eivät yhtä paljon kuin esim. vihreät joiden mielestä kaikki EU:n yhteisvelat yms. ovat Suomelle vain hyväksi eikä niitä tulisi vastustaa. Kokoomusmepit tuntuvat kuitenkin aina liputtavan kovasti Suomen itsemääräämisoikeuden vähentämisen puolesta, Suomessa pysyvät kokoomuslaiset kansanedustajat ja ministerit saattavat olla hieman EU-kriittisempiä.
Itsenäisyyspäivänä on paljon ohjelmaa ympärisuomea ja myös kulkueita. Jos ne perinteisest mihin puolustusvoimat, sotaveteraanit ja monet reserviläis järjöstöt osallistuu ei kelpaa, ja jos opiskelia/yliopisto/seurakunta jutut pois laskuista ja jne.

Jos kaipaa pitkät pätkät EU kriittisyyttä, tai ainakin vierellä sellaisia, niin aktiivisimmat taitaa olla tuolla 612 riveissä.

Pyrin itse taistelemaan tuota ilmiötä vastaan pyytämällä poikiani sanomaan englanninkieliset fraasinsa myös suomeksi, varmistaakseni että he tietävät miten sanoa sama asia suomeksi. Pienempi poika toistelee jatkuvasti "bruh" kun on hieman pettynyt, selvää Roblox-mädätystä. Käsittääkseni tuo on jonkinlainen väännös veljestä eli "bro" tms.?

EDIT: Melko oikeassa olin, vaikka veriveljeen sillä ei viitatakaan.

Toi Urbaanin sanakirjan selitys/käännös on mun ymmärryksen mukaan aika huono, jopa vähän virheellinen verrattuna mitä sanotaan urbaanin sanakirjan englanninkielisessä versiossa. Ei siis "bro" sanan toinen muoto vaan pikemminkin se niiden "noniin". Toki tää ketju tuskin on paras näiden pohtimiseen.

(Toki pidän myös mahdollisena että kulkueeseen on soluttautunut vasemmistolaisia anarkisteja yms. jotka tekevät ja kuvaavat niitä käsitervehdyksiä, aiheuttaakseen kalabaliikkia ko. kulkueesta. Vaikea sanoa varmaksi kun ei voi muiden marssijoiden taustoja tietää.)

Mielellään sellainen marssi missä ei heilutella EU-lippuja ja pidetä puheita EU:n tärkeydestä Suomella, koska EU:n integraatiokehityshän on täysin Suomen itsemääräämisoikeuden vastaista. Eli joku kokoomusvetoinen muistelutilaisuus ei minusta oikein vaikuta isänmaalliselta, he ovat niin voimakkaasti EU-integraation syventämisen puolella, vaikka eivät yhtä paljon kuin esim. vihreät joiden mielestä kaikki EU:n yhteisvelat yms. ovat Suomelle vain hyväksi eikä niitä tulisi vastustaa. Kokoomusmepit tuntuvat kuitenkin aina liputtavan kovasti Suomen itsemääräämisoikeuden vähentämisen puolesta, Suomessa pysyvät kokoomuslaiset kansanedustajat ja ministerit saattavat olla hieman EU-kriittisempiä ainakin mitä tulee yhteisvelkoihin jne..
Eiköhän voisi soluttauta opiskelijoiden soihtukulkueeseen, ainakin jos löytyy ylioppilaslakki päähän.

Onks se sit parempi menettää Venäläisille?
Onneksi on muitakin vaihtoehtoja kuin EU-liittovaltio tai osana Venäjää. Kysy vaikka Sveitsiltä ja Norjalta, miksei Ruotsiltakin mikä ei millään tunnu haluavan ottaa euroa valuutakseen.

NATO on hyvä, tarkasti kohdennettu tarkoitus miksi siellä ollaan eikä vie Suomelta tietääkseni oikeastaan mitään itsemääräämisoikeudestaan. Ehkä enintään sen suhteen kuinka paljon panostetaan puolustukseen ja en tiedä onko siellä pyrkimys käyttää yhdenmukaista aseistusta, mutta pfffft.

Onks se sit parempi menettää Venäläisille?
90 luvulla jos olisi liitytty natoon ja oltu liittymättä eu:hun, niin ei sunkaan tarvitsisi sitä venäjäkorrtia heilutella.

Joillekkin vain tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää Pro nato, anti eu, anti venäjä näkokulmaa ja kuinka kaikki eu kritiikki ei ole putinin pussiin pelaamista, pikemminkin se on putinin pussiin pelaamista leimata eu kritiikki venäjämielisyydeksi

Joillekkin vain tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää Pro nato, anti eu, anti venäjä näkokulmaa ja kuinka kaikki eu kritiikki ei ole putinin pussiin pelaamista, pikemminkin se on putinin pussiin pelaamista leimata eu kritiikki venäjämielisyydeksi
Tässä maailmantilanteessa se ei vain ole realistista olla ilman euta ja samalla natoa. Ei ihme jos jotkut vähän ihmettelevät että mitä hittoa.

Statistiikka

Viestiketjuista
260 501
Jäsenet
74 631
Uusin jäsen
Kuazzimo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom