Perunalastut

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Oma all time favorite on nää Lidlin Sour Cream & Cheese sipsit. MUTTA joitakin vuosia sitten, varmaan 7-9 vuotta sitten vaihtui joko valmistaja, öljy tai joku eivätkä ole vuosiin maistuneet enää sen jälkeen. Näitä tuli vedettyä pussitolkulla.



Nyt on menossa pussillinen näitä Estrellan uutuuksia ja ovat ihan OK

No Crusti Crokit tosiaan vaihtu kaikki ja meni aika kauheeks varmaan juuri valmistajan vaihdon takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Nyt on menossa pussillinen näitä Estrellan uutuuksia ja ovat ihan OK

1651135751460.png
Näitä huomasin myös kaupan hyllyllä notkuneen niin piti ottaa testiin. Maistui kyllä. Vähän ohkasia lastuja joista tuli Lay's mieleen. Mutta maku oli kohdallaan. Harmi että ovat Limited edition, joten poistunevat valikoimasta ennemmin tai myöhemmin.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Nuo Estrellan Paprika & Merisuola sipsit oli itelle kyllä vähän vaisun makuset, kumpikaan mauste ei tullut kovin hyvin esiin. No paprika ehkä vähän, mutta merisuola ei niin paljon. Viime kevään sriracha & majoneesti sipsit oli parempia.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Olikohan se Lay's jolla oli vuosia sitten Heinz Ketchup-sipsejä? Niissä oli ainakin makua, ja kukapa ei ketsupista pitäisi, saisi tulla takaisin.
Eihän Lay's'illä taida olla täällä kuin neljä makua myynnissä: Normi, BBQ, Salt/vinegar ja Sourcream/onion.
Paprikakin on hävinnyt jonnekin.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
842
Ketsuppisipsit jo ajatustasolla aiheuttaa oksennuksen kurkkuun SOS lailla pitäisi kieltää
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Ketsuppisipsit jo ajatustasolla aiheuttaa oksennuksen kurkkuun SOS lailla pitäisi kieltää
Jotkus pitää ketsupista ja jotkut eivät. Ja ei se maku ollut mikään ylitsevuotava vaan maltillinen, sopivat dippailuun vaikka creme fraicheen.
Ketsuppihan on etikkainen, makea ja hiukan umaminen, kuten esim. Sourcream+onionin pitäisi olla, mutta hiukan enemmän makean puolella.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
https://www.lays.com/sites/lays.com/files/2021-07/Stax%20Xtra%20Flamin%20Hot.png

Tulihan kokeiltua. En juuri näistä perunamuussista tehdyistä tuubilastuista perusta. Parempia suutuntumaltaan silti kuin Pringlessit. Tulisuus omaan makuun riittävä. Turha odottaa suurelta valmistajalta mitään sisukaluja repivää mutta kyllä näistä poltetta jää.

Lähin vastaava tuote löytyy/löytyi aikoinaan Tokmannilta. Niillä oli niitä euron tuubeja tyyliin kolmea makua. Tämä vastaa niistä sitä mustaa. Erona tosin se, että tämä oli euron sijasta melkolailla nohevat 5,95e k-supermarketissa. Kauppa se on mikä kannattaa.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
390
OLW:n tuotteista eilen testissä Cheez Doodles jalapeno. Jumbokokoisia juustonaksuja, joiden ulkomuoto tuo lähinnä mieleen pikkulasten maustamattomat maissisuikerot. Haju sitten jo erottaakin... Mukavasti jalapeno löytää tiensä juustoisan perusmaun alta antaen samalla kevyttä lämpöä. Jumbokoko ei ehkä ole paras tässä suun täyttyessä muutaman naksun jälkeen maissitöhnästä. Kokonaisuus kuitenkin varsin hyvä, 4/5.

20210317_090853-500x500.png
 
Liittynyt
09.10.2021
Viestejä
202
Nyt on menossa pussillinen näitä Estrellan uutuuksia ja ovat ihan OK

1651135751460.png
Erittain positiivinen yllätys. Eivät korvaa legendaarisia Euroshopper paprikasipsejä, mutta nykyvalikoimasta meni kärkeen suolasipsien rinnalle. Ainoa moite, että tuo merisuola on jälleen täysi turha maininta. Suola ei erotu paprikan alta, saati sitten onko se meri- vai mineraalisuolaa.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Roustit testattu kun televisiossa näkynyt dramaattinen mainospätkä. On kyllä pettymys ja kaukana sika hyvästä, menin mainoshypeen :itku:. Jos joskus tulee hairahdettua vielä näihin kevyempiin sipseihin niin kyllä noi kikx pussit ovat paljon parempia tai estrellan linssit.
1652002878010.png
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
432
Estrellan Hot Chili & Sour Cream pussi tullut ostettua nyt pariin kertaan. Viimeksi tarjouksesta 1 eurolla, hinta-laatu todella hyvin kohdallaan.

Mukavasti mausteita, ja jopa hieman tulisuuttakin nimensä mukaisesti. Oman makuun ei liian tulinen kuitenkaan. Eikä ole mitään kuivaa höttöä. Olivat myös mukavan isohkoja lastuja, eikä mitään silppua. Ei tuottanut pettymystä tämäkään Estrellan pussi.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
390
8
Estrellan Hot Chili & Sour Cream pussi tullut ostettua nyt pariin kertaan. Viimeksi tarjouksesta 1 eurolla, hinta-laatu todella hyvin kohdallaan.
Sama vika, on kyllä harvinaisen maistuva tuote jota voi nauttia sellaisenaan tai sweetchili-dipin kera. Toimii!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Joo. Kyllä se taitaa nyt olla suhde Taffeleihin taputeltu. Teki mieli Rancheja ja ajattelin antaa mahdollisuuden pitkästä aikaa mutta eihän noissa ole mitään makua. Ei kertakaikkiaan mitään. Pari Estrellan Manhattania viimeksi syöneenä noi Taffelit on kyllä mauttomuuden multihuipentuma. Harvoin tulee parin kourallisen jälkeen tunne että taidan heittää loput menemään kun ei maistu ei niin miltään.
Parempi se on todellakin siirtyä kokonaan Estrellaan.

RIP Taffel. Se oli kivaa niin kauan kuin kesti.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Mulla ei ainakaan ole taffelista valittamista.
Kuukausi sitten ostin r-kioskilta krapulassa kaks sellaista n.150g pussia joista toinen oli perus suolattuja ja toinen hot rodeja ja ihan samalle ne maistui mitä aina.
Sama homma grills lastujen kanssa silloin kun niitä on ostanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Mulla ei ainakaan ole taffelista valittamista.
Kuukausi sitten ostin r-kioskilta krapulassa kaks sellaista n.150g pussia joista toinen oli perus suolattuja ja toinen hot rodeja ja ihan samalle ne maistui mitä aina.
Sama homma grills lastujen kanssa silloin kun niitä on ostanut.
Maistuu maistuu, mutta miedolta. Murto-osalta siltä miltä aikoinaan maistui. Mikä on hirvittävä sääli koska Taffelin maut on hyvä mutta se mausteiden vähyys tekee niistä pahvinpaloja.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Kyllä niissä mun mielestä oli makua ihan yhtä paljon mitä omissa muistoissa joten joko mun makuaisti on herkistynyt viimeisen 20 vuoden aikana tai sitten muiden makuaisti on heikentynyt tai vaihtoehtoisesti totuttu käyttämään aina vaan enemmän mausteita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Kyllä niissä mun mielestä oli makua ihan yhtä paljon mitä omissa muistoissa joten joko mun makuaisti on herkistynyt viimeisen 20 vuoden aikana tai sitten muiden makuaisti on heikentynyt tai vaihtoehtoisesti totuttu käyttämään aina vaan enemmän mausteita.
Näin minäkin luulin, mutta koska Esterellat maistuvat mausteisilta niin ainoa syy on Taffelin mausteiden vähentäminen. Esterella oli jokunen vuosi myös tämä mausteiden vähentäminen, mutta omasta mielestä noihin on taas tullu viimeaikoina mukavasti lisää makua. Taffeleihin ei. Ja lisäks sen mausteiden vähyyden tuntee ihan kielellä. Ennen Taffeleissa tunsi kuinka maustekerros siirtyi sipsistä kielelle ja ne mausteet "tunsi", mutta nykyään ei mitään. Ja toinen kun syö esim pussillisen Hot Rodeja niin aikoinaan sormet oli sentin paksuisessa maustemöhnässä, mutta nykyään hyvä että sormissa on mitään.

Terveisin,
Sipsitieteiden maisteri
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Tuli Lidlin tarjouksesta ostettua Taffeleita (Sips, Grills, Broadway), ja melkoista pahviahan nuo ovat vrt. Estrella. Grillsit ovat oikeastaan ihan hyviä, mutta Broadwayt ja Sipsit melko mauttomia. Tuskin tulee ostettua hetkeen uudestaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Tuli Lidlin tarjouksesta ostettua Taffeleita (Sips, Grills, Broadway), ja melkoista pahviahan nuo ovat vrt. Estrella. Grillsit ovat oikeastaan ihan hyviä, mutta Broadwayt ja Sipsit melko mauttomia. Tuskin tulee ostettua hetkeen uudestaan.
Grillsit on kyllä mun yks suosikkisipsejä. Tai oli kunnes mausteita vähennettiin. Muistan aikoinaan kun oli pienemmissä pusseissa, varmaan joku 120-150g niin ne oli pinnalta ihan punasenaan maustetta ja sen maisto kunnolla ja sormetkin menivät tahmaiseksi. Ne oli ihania aikoja..
 
  • Tykkää
Reactions: RTR
Liittynyt
09.10.2021
Viestejä
202
Positiivinen yllätys, maistuu juuri siltä miltä olettaisi.

Linkosuolta nimenomaan ruislastut ovat erittäin onnistuneita, mutta ruissipsit vaatiin jonkin dipin tai tuorejuustotäytteen.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
390
Maistelussa viikonloppuna oli OLW:n Sourcream & onion Chili tingle. Mielenkiintoa herätti heti pussin avauduttua kaksi seikkaa - lastujen läpikuultava ohuus sekä vahvasti kellertävä väri. Mausteita olikin todella hyvin (varmaan tuplat verrattuna kilpailijoihin) ja osittain johtuen myös lastujen ohuudesta sekä rapeudesta, maku oli verrattain intensiivinen. Juureva sipuli maistui hienosti, samoin myös kirpsakka sourcream. Chili toimi luonnehdinnan veroisesti, eli antoi ainoastaan pientä kihelmöintiä taustalla. Suosituksen arvoinen tuote, 4,5/5.


1652686329279.png
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
685
Iski jotenkin himo Taffelin Grillseihin, joten ostin pienen pussin. Ihmetys oli, että miten ne tuntuivat "pehmeiltä" kun puraisi? Kyllä ruosku juu, mutta outo tunne oli....
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Iski jotenkin himo Taffelin Grillseihin, joten ostin pienen pussin. Ihmetys oli, että miten ne tuntuivat "pehmeiltä" kun puraisi? Kyllä ruosku juu, mutta outo tunne oli....
Viikonloppuna pitkästä aikaa myös maistoin näitä, ja oli kyllä iso pettymys. Eihän nuo taffelin sipsit enään maistu miltään. Ei edes perunalta. Estrellan sipseissä paljon enemmän makua. Itsellä meni kyllä taffelit pakotelistalle ja jäävät ostoskorista pois.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079

Taffelihan rupeaa myös käyttämään väliaikaisesti palmuöljyä auringonkukkaöljyn sijaan koska jälkimmäisestä on ilmeisesti pulaa. Mitenköhän mahtaa makuun vaikuttaa.

Itsekkin ostin pitkästä aikaa viikonloppuna grills-sipsejä, mausteet näissä luonnollisesti vähentyneet, mutta muuta muutosta perunalastun rakenteeseen en huomannut.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
7310532301692.png

Estrellan BBQ-sipsejä tuli ostettua.

Kerrankin BBQ-sipseissä on sitä makua ja kunnon BBQ-sipsien fiilistä.
Verrattuna vaikka Taffelin vastaaviin sipseihin, näissä on makua, rakennetta ja mausteita kunnolla, ehdottomasti jatkoon. :tup:

Taffelin sipsit on ollut monta vuotta jo sitä mautonta ja mausteetonta pahvia, koostumukseltaan hirveää ja mausteita ei laisinkaan.
Kyllä minä ostan sipsit jatkossakin Estrellalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815

Estrellan BBQ-sipsejä tuli ostettua.

Kerrankin BBQ-sipseissä on sitä makua ja kunnon BBQ-sipsien fiilistä.
Verrattuna vaikka Taffelin vastaaviin sipseihin, näissä on makua, rakennetta ja mausteita kunnolla, ehdottomasti jatkoon. :tup:

Taffelin sipsit on ollut monta vuotta jo sitä mautonta ja mausteetonta pahvia, koostumukseltaan hirveää ja mausteita ei laisinkaan.
Kyllä minä ostan sipsit jatkossakin Estrellalta.
Paitsi että noi on niitä samoja jotka lähti pois myynistä pari vuotta sitten jatuli nyt "uutuutena". Mä oon syöny noita jo ysärin alusta lähtien ja muuten samoja mutta mausteiden määrä on vähentynyt.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627

Estrellan BBQ-sipsejä tuli ostettua.

Kerrankin BBQ-sipseissä on sitä makua ja kunnon BBQ-sipsien fiilistä.
Verrattuna vaikka Taffelin vastaaviin sipseihin, näissä on makua, rakennetta ja mausteita kunnolla, ehdottomasti jatkoon. :tup:

Taffelin sipsit on ollut monta vuotta jo sitä mautonta ja mausteetonta pahvia, koostumukseltaan hirveää ja mausteita ei laisinkaan.
Kyllä minä ostan sipsit jatkossakin Estrellalta.
Paitsi että noi on niitä samoja jotka lähti pois myynistä pari vuotta sitten jatuli nyt "uutuutena". Mä oon syöny noita jo ysärin alusta lähtien ja muuten samoja mutta mausteiden määrä on vähentynyt.

Ainakin omassa lähikaupassa tapahtui muutos, et kun nämä BBQ:t tuli, niin Estrellan Hot Chili & Sourcream pussit hävis pois, eli tuliko tää bbq nyt sen tilalle sitten vai onko tää vain kyseisen kaupan paikallinen muutos? EI nimittäin ole niin hyviä nuo BBQ:t mitä se ne chilit oli.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
323
Nyt on kuulkaa Saiturinpörssi-liikkeessä Pringles-makuja, joita ei ole tarkoitettu Suomalaiseen makuun... Roast beef and mustard, Spring onion, Rosemary potato ja hot'n spicy. 1,49 200 g putkilö. Tämån viikon tarjouslehdessä Viikkomainos
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 465
Jotkus pitää ketsupista ja jotkut eivät. Ja ei se maku ollut mikään ylitsevuotava vaan maltillinen, sopivat dippailuun vaikka creme fraicheen.
Ketsuppihan on etikkainen, makea ja hiukan umaminen, kuten esim. Sourcream+onionin pitäisi olla, mutta hiukan enemmän makean puolella.
Ketsuppi on makuna vähän jakava tekijä, mutta kyllä noita Lays's tavaraa jäi kaipaamaan :sad:, mutta jos ei myynyt, niin pieni maa, ei riittävää markkinaa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
685
Kävin Ruotsin puolella mukkan ja nappasin sieltä noita OLWin nachojuustopalloja ja sitten Suomen puolella otin Taffelin vastaavia. Ihan näin vertailun vuoksi, kumpikin oli pikkupusseja.

Ruotsalaisten pikkupussi oli 35 grammaa, Suomessa 60 grammaa. Ilmaa tuntui olevan enempi Taffelilla. Toisaalta pallot olivat pienempiä OLWilla, ihan pikkusen ja tiiviimmin pakattu.

Tekstuuri aikalailla sama. OLWin pikkuisen punertavampia kuin Taffelin, ainakin tasaisemmin. Maku tulee myös hitusen enempi esiin paremmin?

Taisi OLW viedä voiton, vaikka Taffelilla oli isompi pallo. Pitäisi uskaltaa aukasta tuo OLWin limited edition Pecorino juustonaksu pussi....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
390
Testissä OLW:lta tällä viikolla Cheddar Royale & Sourcream. Koostumukeseltaan ja rapeudeltaan tämä on hyvin peruslastu. Maustetaso on suurin piirtein Estrellan tasolla, mutta varsin kaukana Taffelista siis. Suolaa on kyllä suutuntumassa reippaasti, mutta cheddaria saisi olla vielä enemmänkin. Ei näitä paljaaltaan kauheasti jaksa, mutta toimii hyvin kauhana vaikkapa Ranch-dipille, jonka kanssa itse nautin. Messevä makupari! Lastuille 3/5.


olw-cheddar-royale-sourcream-chips-59136-2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
feature_super_crunch.jpg
Ehkä hiukan offtopic, kun nämä ei taida sisältää perunaa eivätkä ainakaan ole lastuja. Mutta näitä hain illalla kaupasta. Koostumus melko paljon tiheämpi kuin normaaleissa juustonaksuissa. Makua on hyvin. Sourcream&onion jää kyllä aika paljon tuon cheddarin alle, mutta itse tykkään tästä. Varmaan ostan toistekin. Mielenkiintoisena sivuhuomiona, että näissä on proteiinia saman verran kuin maitorahkassa (9.9 g / 100 g).

Muistaakseni cheetosit oli aika samanlaisia koostumukseltaan, kun niitä joskus ostin pussillisen. Tästä kokemuksesta on tosin jo sen verran aikaa, että makua en osaa verrata niihin.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083

Ehkä hiukan offtopic, kun nämä ei taida sisältää perunaa eivätkä ainakaan ole lastuja. Mutta näitä hain illalla kaupasta. Koostumus melko paljon tiheämpi kuin normaaleissa juustonaksuissa. Makua on hyvin. Sourcream&onion jää kyllä aika paljon tuon cheddarin alle, mutta itse tykkään tästä. Varmaan ostan toistekin. Mielenkiintoisena sivuhuomiona, että näissä on proteiinia saman verran kuin maitorahkassa (9.9 g / 100 g).

Muistaakseni cheetosit oli aika samanlaisia koostumukseltaan, kun niitä joskus ostin pussillisen. Tästä kokemuksesta on tosin jo sen verran aikaa, että makua en osaa verrata niihin.
Kiitti vinkistä ja panen muistiin, koska olen harmitellut Estrella Cheese Puffs Sourcream & Onion -tuotteen katoamista, ja näissä näyttäisi olevan paljon samaa.
 
Liittynyt
09.10.2021
Viestejä
202
Kiitti vinkistä ja panen muistiin, koska olen harmitellut Estrella Cheese Puffs Sourcream & Onion -tuotteen katoamista, ja näissä näyttäisi olevan paljon samaa.
Itsekin pidin noista mainitsemistasi, mutta tämä uusi Crunch on koostumukseltaan vastenmielisen tiivis. Elokuvaa katsoessa menee kun keskittyy enemmän makuun, mutta siinäkin tapauksessa tuo aiempi ilmava Puffs versio olisi mielekkäämpi.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351

Ehkä hiukan offtopic, kun nämä ei taida sisältää perunaa eivätkä ainakaan ole lastuja. Mutta näitä hain illalla kaupasta. Koostumus melko paljon tiheämpi kuin normaaleissa juustonaksuissa. Makua on hyvin. Sourcream&onion jää kyllä aika paljon tuon cheddarin alle, mutta itse tykkään tästä. Varmaan ostan toistekin. Mielenkiintoisena sivuhuomiona, että näissä on proteiinia saman verran kuin maitorahkassa (9.9 g / 100 g).

Muistaakseni cheetosit oli aika samanlaisia koostumukseltaan, kun niitä joskus ostin pussillisen. Tästä kokemuksesta on tosin jo sen verran aikaa, että makua en osaa verrata niihin.
1653888662493.png

Tuli Rustasta ostettua OLW:n vastaavalla koostumuksella oleva tuote, mutta ei tämä kyllä omaan suuhun maistu mitenkään juustolta. Ei pahoja, mutta ei nyt mainitsemisenkaan arvoisia. Vähän yliampuva tuo 420g pussi, mutta en pienempiäkään nähnyt :rolleyes::D Tuos Estrellan oma oli kyllä hyvä, kunhan ei odota saavansa juustonmakuisia naksuja.
 

Liitteet

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743

Tuli Rustasta ostettua OLW:n vastaavalla koostumuksella oleva tuote, mutta ei tämä kyllä omaan suuhun maistu mitenkään juustolta. Ei pahoja, mutta ei nyt mainitsemisenkaan arvoisia. Vähän yliampuva tuo 420g pussi, mutta en pienempiäkään nähnyt :rolleyes::D Tuos Estrellan oma oli kyllä hyvä, kunhan ei odota saavansa juustonmakuisia naksuja.
Nuo OLW:n Cheez Cruncherzit on minun kaikkien aikojen suosikki sipsejä/juustonaksuja. Cheddar maistuu reilusti ja kiinteä rakenne tuntuu mukavasta suussa.

Kokeilin eilen Estrellan Super Crunch cheddar kermaviili & sipulia juustonaksuja. Rakenne on samanlainen kiinteä kuin OLW:lla, eli parempi/kiinteämpi kuin Estrellan linssinaksuissa, mutta maut ei sopinu minusta kyllä yhteen. Pelkkä voimakas cheddar ois ollu parempi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Nuo OLW:n Cheez Cruncherzit on minun kaikkien aikojen suosikki sipsejä/juustonaksuja. Cheddar maistuu reilusti ja kiinteä rakenne tuntuu mukavasta suussa.

Kokeilin eilen Estrellan Super Crunch cheddar kermaviili & sipulia juustonaksuja. Rakenne on samanlainen kiinteä kuin OLW:lla, eli parempi/kiinteämpi kuin Estrellan linssinaksuissa, mutta maut ei sopinu minusta kyllä yhteen. Pelkkä voimakas cheddar ois ollu parempi.
No mikäköhän tässä pussissa on vikana kun ei cheddarin makua ole sitten ollenkaan :) Maku muistutti enemmän niitä ranskalaisen näköisiä sipsejä, Taffel Snack Friesko ne nyt oli. Ehkä vähän myös Hot Rodseja muistuttavaa makua löytyi, mutta en kyllä cheddaria erottanut kuin hajusta. Pitääpä koittaa kaivella syvemmältä pussista, että löytyisikö aromit sieltä
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
No mikäköhän tässä pussissa on vikana kun ei cheddarin makua ole sitten ollenkaan :) Maku muistutti enemmän niitä ranskalaisen näköisiä sipsejä, Taffel Snack Friesko ne nyt oli. Ehkä vähän myös Hot Rodseja muistuttavaa makua löytyi, mutta en kyllä cheddaria erottanut kuin hajusta. Pitääpä koittaa kaivella syvemmältä pussista, että löytyisikö aromit sieltä
Veikkaan että joku viallinen erä kun se maku on niin vahva. Olen tosin täysin cheddar-fani ja esim. mäkkäristä ostan vain tupla- tai triplajuustoja. Ehkä nuissa naksuissa on juuri sama maku ja se riittää täyttämään minun kaikki makuvaatimukset. :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Veikkaan että joku viallinen erä kun se maku on niin vahva. Olen tosin täysin cheddar-fani ja esim. mäkkäristä ostan vain tupla- tai triplajuustoja. Ehkä nuissa naksuissa on juuri sama maku ja se riittää täyttämään minun kaikki makuvaatimukset. :D
Tuli maisteltua näitä uudelleen ja kyllähän tuolta pintaa syvemmältä tuli vastaan yksilöitä joista alkoi juustonmakuakin löytymään. Eli taitaa olla jotain huonosti maustunutta erää tämä, kun ei ole kovin tasalaatuista.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
78
Taffelin Roustit kyllä ikävä pettymys. Linssisipsimäinen koostumus, mutta maistuu puulta. Ei jatkoon :(

Tuli myös Salt & Vinegar-fanina maistettua noita Piper's:in omenaviinietikkasipsejä ja on kyllä tähän asti ainoa sipsipussi, minkä oon heittäny keskeneräisenä roskiin. Rasva maistui jotenkin härskiintyneeltä ja muutenkin maku oli suorastaan ällöttävä.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
111
”Kiitos yhteydenotostasi sekä palautteestasi koskien Taffel -tuotteita. Pahoittelemme, että tuotteemme eivät vastanneet odotuksiasi.

Emme ole muuttaneet Taffel-tuotteidemme reseptejä/vähentäneet suolan määrää. Toivomme, että tuotteemme maistuvat sinulle vielä jatkossa.”

Kehtaavat vielä kieltää, että ei olisi muuttunut järjestelmällisesti kaikkien sipsien mausteiden määrä tänä vuonna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Iän myötä makuaisti heikkenee. :)
Muuten hyvä mutta kun vähentyneet mausteet huomaa myös fyysisesti. Muistan aikanaan kun Hot Rodejakin söi niin kädet oli hetken päästä ihan tahmassa ja maustekerroksen tunsi kielellä kun siihen jäi maustetta. Samoin sen näki visuaalisesti että oli mausteita. Nykyään Hod Rodit on kalpea muista ja maustetta ei ole juuri nimeksikään eikä sormet tule tahmeiksi saatika että mausteita näkyisi kunnolla pinnalla. Kaikki Taffelit on todella "kalpeita" eikä mausteita juuri näe. Suolan vähentämisen mä ymmärrän mutta että muitakin mausteita pitäny pihistellä..
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Joo, muistan kyllä sen iljettävän, paksun tahman sormissa joskus kakarana, ehkä vielä teinivuosinakin. Aikuisena harvemmin tulee syötyä sipsejä kun verisuonet huutaa jo muutenkin, heh. Sitä taustaa vasten suunta on ollut kyllä minusta parempaa kohti vuosien saatossa. :D Varmaan johtuu isoksi osaksi rasvan määrän vähenemisestä tuo tahmaisuuden puute. Ja sitä kautta kenties vaikeampi saada mausteita tarttumaan.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
323
Joskus aikaisemmin sipeissä ja ranskalaisissa käytettiin paistorasvana kiinteää rasvaa, joka jäähdyttyään tietysti muuttui taas kiinteäksi tuotteen pinnalla. Siitä tahmaisuus. Kun puhas kasviöljy tuli kuvaan mukaan, niin tahmaisuus väheni, koska öljy pysyys huoneenlämmössä juoksevana. Suosittu brandi oli kokki, joka oli puhasta naudantalia sekä kookos, joka nimensä mukaan oli kookosrasvaa. Makuun vaikuttaa myös matalampi paistolämpötila joka vaadittiin akryyliamidin takia.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
Mikään noista edellä mainituista muutamista kommenteista ei voi selittää sitä faktaa, että Estrellan sipsit sentään maistuu vieläkin hyville.
Estrellalla on loistavia sipsejä, useita itse asiassa. Kun taas Taffelilta en ole törmännyt kelvolliseen syömäkelpoiseen uudelleenostettavaan tuotteeseen nyt pariin vuoteen. :confused:
Eli jokin jossain on muuttunut, jokin muu kuin oma ja muiden keski-ikäistyvä makuaisti.

Lisäksi että se Taffelin sipsien koko rakenne on sellaista saatanan pahvia, alkaa miettiä ovatko edes käyttäneet oikeaa perunaa.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
323
Ämseedonals ainakin jossain vaiheessa käytti kasviöljyssään jotain liemiuutetta, jotta maku pysyi samana kuin beef tallow, jota firma käytti aikaisemmin. Netistä voi etsiä koostumuksen paistoöljylle. Muistivaraisesti se oli sekoitus puuvillansiemenöljyä, maissiöljyä ja tuota maku-uutetta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 551
Viestejä
4 190 430
Jäsenet
70 766
Uusin jäsen
Kotitie

Hinta.fi

Ylös Bottom