Voin ajatella olevan mahdollista että yli sadan metrin päässä asuisi naapuri, jonka lapset elämäntavoillaan epäsuorasti terrorisoivat naapurustoaan, mutta silti mielellään tietäisin että mitkä ovat tämän ääniaaltojen sensorina toimivan ärsyyntyjän ominaisuudet.Lasten hankkiminen on iso taloudellinen rasite, vie myös vapaa-ajan ainakin seuraavan 18v ajaksi. Mutta kuitenkin välttämätöntä ihan vaikka valtiontalouden näkökulmasta.
Sitten on tämä porukka, joka katselee sivusta ja arvostelee.. Jos mukulat pelaa päivät pleikkaria tai selailee tablettia niin olet vastuuton kasvattaja, sitten kun ne mukulat onkin pihalla leikkimässä niin melu on lähes sietämätön? Ravintolassa, elokuvissa eikä varsinkaan kaupassa saa lapsiperhe myöskään käydä. Kauhee meteli ja kun on kärryllinen ostoksia niin jonotkin pitenevät
Itse olen ollut näissä naapurusto keskusteluissa mukana, ja hauskuutan sillä itseäni omassa mielessä, kun lapsettomat tai vanhuuden seniilit tulevat reklamoimaan naapureiden elämän äänistä ja yrittävät suorittaa kyläpoliisina yksilön vapauden rajoittamista, ja sitten toisessa hetkessä itse suorittavat omia arkiaskareitaan rajat ylittävästi, esimerkiksi jättämällä vuokrapotkulaudat naapurin tontille tai sallien toistuvasti vahingossa koiransa juoksevan vapaana.
Ymmärrän aivorakenteen olevan keski-iläisellä lapsettomalla erilainen kun kokemuksia ei ole lapsista joihin kohdistaa vastuuta ja rakkautta, samalla oma elämä tuntuu ainutlaatuiselta jonka lakipykälät ylittäviä oikeuksia tulee vaatia, ja sitten toiseelta >70vuotiailla on omanlaiset toteutumattomat odotukset että saavat kontrolloida asuinympäristöä, kun näin ajattelivat elämänkaaren menevän kun kymmeniä vuosia aikaisemmin siihen saapuivat asumaan.
Viimeksi muokattu: