Perkeleen naapurit.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 106
Miten olisi tuollainen kolmas tuija tuohon? Voihan olla, että naapuria vituttaa, kun on jätetty tuollainen kurkkismisrako?
Jos tästä kulmasta katsoo niin eikös tohon saa mitään näköestettä-korkeaa pensasaitaa istutettua. Mutta tietty onhan toi spottien vääntely harrastus jos ei muuta.
Valonheittimissa on se paha puoli että niissä on niin laaja keila että toi häikäisee koko pihan mitalta eikä vaan yhdestä kohdasta ja se tässä vituttaa eniten. Nyt kesällä kun on lehteä ja oksaa niin ei ole niin paha mutta talvella kun näköesteet pois ja lunta maassa niin meidänkin piha on kuin jääkiekkokaukala kun noi saatanan valot hohkaa yötä päivää.

No, mulla on aikaa käydä niitä veivaamassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 025
No, mulla on aikaa käydä niitä veivaamassa.
Samoin voisit valittaa asiasta kaikille mahdollisille ja mahdottomille tahoille jotka kaupungin puolesta voivat liittyä asiaan tai muuten vaan edes kaupunkiin. Ehkä jotakuta näistä alkaa vituttaa, kun jonkun toisen perseilyn takia heille on vaivaa ja tekevät jotain. Harva byrokraatti piittaa kansalaisen mielipiteestä mutta se yksikin riittää. Normaali byrokraatti nimittäin ottaa todesta usein silloin kun se "nyt vittu oikeesti" tuleekin toiselta politrukilta eikä alamaiselta.

Muistelisin että oletkin rutissut asiaan kuuluville, mutta voisit siis rutista asiaan kuulumattomillekin. Mielenkiintoinen sosiaalinen koe on vähintään tarjolla jos ei muuta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
449
Muistelisin että oletkin rutissut asiaan kuuluville, mutta voisit siis rutista asiaan kuulumattomillekin. Mielenkiintoinen sosiaalinen koe on vähintään tarjolla jos ei muuta.
Johonkin ympäristöpuolelle "valosaasteesta" valitusta nyt ainakin, tietenkin vähän värikynää mukaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
449
Saman verran ko räbään?
En o räbässä käynyt hetkeen, mut jos meno on ennallaan, niin vähintään saman verran.

Itehän tylsyyksissäni valitin kaupungilla olevasta jalankulkuopastimesta, joka piipitti yöllä vittumaisesti niin että kuului ikkunasta. Pistin jollekin ihan random osastolle/johtajalle sähköpostia ja ei mennyt paria päivää kauempaa kun opastimen ääni oli vaihdettu "kohinaan", mikä on muutenkin parempi.

Naapurin autonromusta taas valitin ensin pysäköinninvalvontaan, kun vei just oven edestä paikan eikä ollut liikennekäytössä (laitonta siis). Laittoivat sakon, jonka omistaja otti pois. Siirtokehotuksen laittoivat, mut sit ei tapahtunut pitkään aikaan mitään (paitsi kehotus oli kadonnut). Tästä pistin vissiin johonkin ympäristöpuolelle viestin ja kettuilin perään, että koska viranomaisella on velvollisuus tehdä kaikille kansalaisille yhtäläisiä päätöksiä, niin eivät varmaan siirrä kaupungissa ensimmäistäkään väärin jätettyä autoa ennen kuin tuo romu on viety pois. Lähti seuraavana päivänä. (autoromun omistaja oli pihaa (kirjaimellisesti) paskova mulkvisti ja haiseva hippi, eli en tuntenut huonoa omaatuntoa).

Eli kyllähän se joskus toimii johonkin, se värikynä. Tässäkin viestissä reilusti :smoke:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 025
Lähti seuraavana päivänä. (autoromun omistaja oli pihaa (kirjaimellisesti) paskova mulkvisti ja haiseva hippi, eli en tuntenut huonoa omaatuntoa).
Sori siitä. Oikeastihan kävi niin, että hinautin romun itse kruntsaukseen heti kun sain tiedon. Se naapurin hullu ämmä oli vienyt kaikki aiemmat laput enkä ollut pajauttelun takia muistanut koko autoa. Sittemmin kampasin naamani ja olen nykyään tarkka pihan hoidosta. :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
357
Naapurin jonne testailee autonromunsa subbarinsa bassoja yöllä klo 2.... sama kaveri meinasi kerran ajaa päälle pihatiellä kun tietysti piti leikkiä rallia... kävin asiasta "mainitsemassa"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
449
Sori siitä. Oikeastihan kävi niin, että hinautin romun itse kruntsaukseen heti kun sain tiedon. Se naapurin hullu ämmä oli vienyt kaikki aiemmat laput enkä ollut pajauttelun takia muistanut koko autoa. Sittemmin kaipasin naamani ja olen nykyään tarkka pihan hoidosta. :kahvi:
Nyt ei mee kyllä läpi kun autoa viemässä oli pysäköinninvalvonta hinurin seurana, tarkkaan kuvattiin vielä ennen hinausta ja siihen laitettiin tunnistetarra. Haiseva hippikin muutti pois vähän tän jälkeen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 046
Nyt se viimeinenkin narkkari on poistunut. HUH!

Jumalauta mikä vuosi takana.

Vielä viikko sitten tuli suoraan rapun eteen vanha mersu, mistä 020202 tiedustelun mukaan oli ajoneuvoverot maksatta ja vasta tänään se auto on hinattu pois.

Saatana, että narkkarit voivat olla ihmisiä kuormittavia henkilöitä.

Kaikki avaimet on kuulemma palauttamatta, eli menee lukot sarjoitukseen ja kaikki menee taloyhtiön laskuun.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
711
Nyt se viimeinenkin narkkari on poistunut. HUH!

Jumalauta mikä vuosi takana.

Vielä viikko sitten tuli suoraan rapun eteen vanha mersu, mistä 020202 tiedustelun mukaan oli ajoneuvoverot maksatta ja vasta tänään se auto on hinattu pois.

Saatana, että narkkarit voivat olla ihmisiä kuormittavia henkilöitä.

Kaikki avaimet on kuulemma palauttamatta, eli menee lukot sarjoitukseen ja kaikki menee taloyhtiön laskuun.
Toivottavasti uudet naapurit osaa käyttäytyä ihmisiksi, ettei sama homma ala taas alusta. Tosin luulisi vuokranantajan olevan hieman tarkempi vastaisuudessa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
8 042
Kaikki avaimet on kuulemma palauttamatta, eli menee lukot sarjoitukseen ja kaikki menee taloyhtiön laskuun.
Eikö nuo lukkojen uudelleen sarjoitukset hukkateille päätyneiden avainten vuoksi mene huoneiston omistajan piikkiin? Siis sen vuokranantajan.

En ymmärrä miksi koko taloyhtiön pitäisi osallistua kustannuksiin jos joku hölmöyksissään vuokrannut huoneiston narkkareille.
 
Liittynyt
09.12.2023
Viestejä
181
Jonkun autonromun hinaaminen muualle on konstikas juttu. Taloyhtiömme vieraspaikalle toi mersunromunsa joku kusiainen, jossa se makasi lähes 3kk. Taloyhtiö ei voi hinauttaa laillisesti romua pois, mutta kun kunnan ympäristävalvonnalta tuli ukaasi ovenkahvaan, että auto lähtee paaliin päivämäärällä x, niin johan lähti romu pois pihasta ihan omistajan toimesta. Nykyään pihassa on pysäköinninvalvonta, joten kalliiksi tulee romujen säilytys toisten pihassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 025
Eikö nuo lukkojen uudelleen sarjoitukset hukkateille päätyneiden avainten vuoksi mene huoneiston omistajan piikkiin? Siis sen vuokranantajan.
Tämän juridisen puolen osalta tunnustan asiantuntemattomuuteni, mutta huomautan seuraavaa oikeuden ja kohtuuden näkökulmasta:
En ymmärrä miksi koko taloyhtiön pitäisi osallistua kustannuksiin jos joku hölmöyksissään vuokrannut huoneiston narkkareille.
Sehän ei välttämättä mene niin, että loordi vuokraa tyhmyyttään(tai tahallaan tai piittamattomuuttaan) narkkarille. Joskus voi käydä niinkin, että vuokralainen on käytökseltään fiksu, olemukseltaan normaali ja entisyydeltään tahraton, sanotaan nyt vaikkapa nuori nainen. Tämä ei millään tasolla takaa, etteikö vuokralaisen poikaystävä, paras kaveri ja/tai puolet tuttavapiiristä olisi narkkareita ja nuorisorikollisia. Silloin häirikköporukan poistaminen voi eri syistä olla jopa hankalampaa ja hitaampaa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
8 042
Sehän ei välttämättä mene niin, että loordi vuokraa tyhmyyttään(tai tahallaan tai piittamattomuuttaan) narkkarille. Joskus voi käydä niinkin, että vuokralainen on käytökseltään fiksu, olemukseltaan normaali ja entisyydeltään tahraton, sanotaan nyt vaikkapa nuori nainen. Tämä ei millään tasolla takaa, etteikö vuokralaisen poikaystävä, paras kaveri ja/tai puolet tuttavapiiristä olisi narkkareita ja nuorisorikollisia. Silloin häirikköporukan poistaminen voi eri syistä olla jopa hankalampaa ja hitaampaa.
Asunnon omistaja se käsittääkseni aina maksaa ne lukkojen uudelleen sarjoitukset hukkuneiden avainten vuoksi. Hän sitten perii tai yrittää periä ne vuokralaiselta. Tai vakuutusyhtiöltä kenties vuokralainen yrittää niistä korvauksen saada.

Sitä en tiedä saisiko mahdollisista häädöistä tiedon viime vuosilta ulosottorekisteristä, joka on julkinen. Todennäköisesti ainakin käräjäoikeudesta saa monet häädöt tietoon jos hoksaa vain asuinpaikan käräjäoikeudesta tai käräjäoikeuksista pyytää julkiset tuomiolauselmat vuokralaisehdokkaasta.

Mahdolliset vuokravelat ainakin usein näkyvät luottotietoraportissa tai ulosottorekisterin kautta. Osalle se on pisnesmalli, että vuokraavat reiluun ylihintaan luottotiedottomille, joilla on vielä vuokravelkoja, asuntoja reiluun ylihintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 025
Asunnon omistaja se käsittääkseni aina maksaa ne lukkojen uudelleen sarjoitukset hukkuneiden avainten vuoksi. Hän sitten perii tai yrittää periä ne vuokralaiselta. Tai vakuutusyhtiöltä kenties vuokralainen yrittää niistä korvauksen saada.
Tämä olisi myös oma mutuni, vaikka edellinen viestini keskittyikin asian eri aspektiin.
Sitä en tiedä saisiko mahdollisista häädöistä tiedon viime vuosilta ulosottorekisteristä, joka on julkinen. Todennäköisesti ainakin käräjäoikeudesta saa monet häädöt tietoon jos hoksaa vain asuinpaikan käräjäoikeudesta tai käräjäoikeuksista pyytää julkiset tuomiolauselmat vuokralaisehdokkaasta.
Suhtaudun idean tehokkuuteen varauksella. Luulisin, että yleensä maksuhäiriötieto ylipäänsä korreloi siihen mikäli moisesta on jo muodostunut kuvio ja elämäntapa. Samoin epäilen, että sama nuori ei kovin monta kertaa käy läpi lyhyttäkään häätöön päättyvää narkkiluola-asumista habituksen säilyessä siistinä ja käytöksen normaalina vaan alkaa näyttää nistiltä itsekin.
Mahdolliset vuokravelat ainakin usein näkyvät luottotietoraportissa tai ulosottorekisterin kautta. Osalle se on pisnesmalli, että vuokraavat reiluun ylihintaan luottotiedottomille, joilla on vielä vuokravelkoja, asuntoja reiluun ylihintaan.
Näin olen kuullut. Mitenköhän tämä kannattaa? Luulisi hävikin olevan niin iso, että ylihinnan pitäisi olla todella törkeä, johon persaukisella ei vaan ole varaa.
 

10R

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
158
Eikö nuo lukkojen uudelleen sarjoitukset hukkateille päätyneiden avainten vuoksi mene huoneiston omistajan piikkiin? Siis sen vuokranantajan.
Kyllä ne valitettavasti työn tilaaja ensisijaisesti maksaa. Sen jälkeen kustannusta voi toki vahingon aiheuttajalta hakea, mutta eihän se vuokranantaja ole niitä avaimia hukannut.
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
293
Meillä on yhtiössä kaikille jaettu kirjallinen ohjeistus että hävinneet avaimet ja sen myötä lukon uudelleen sarjoituksen maksaa huoneiston omistaja vaikka työn joutuisi taloyhtiö tilaamaan koska asunnon avaimien vastuu on asunnon omistajalla. Jos asunnon omistaja on laittanut asunnon vuokralle ja vuokraaja ei avaimia palauta, yhtiö lähettää sarjoituksesta ja uusista avaimista laskun aina asunnon omistajalle, joka voi halutessaan yrittää laskuttaa avaimien hävittäjää. Luulen että kyseinen käytäntö on yleisesti käytössä.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 229
Meillä on yhtiössä kaikille jaettu kirjallinen ohjeistus että hävinneet avaimet ja sen myötä lukon uudelleen sarjoituksen maksaa huoneiston omistaja vaikka työn joutuisi taloyhtiö tilaamaan koska asunnon avaimien vastuu on asunnon omistajalla. Jos asunnon omistaja on laittanut asunnon vuokralle ja vuokraaja ei avaimia palauta, yhtiö lähettää sarjoituksesta ja uusista avaimista laskun aina asunnon omistajalle, joka voi halutessaan yrittää laskuttaa avaimien hävittäjää. Luulen että kyseinen käytäntö on yleisesti käytössä.
Näin sen maalaisjärjenkin mukaan kuuluu mennä. Kyse on vain ja ainoastaan vastuuasiasta, ja osakkeen omistaja on vastuussa avaimistaan.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
234
Kyllä ne valitettavasti työn tilaaja ensisijaisesti maksaa. Sen jälkeen kustannusta voi toki vahingon aiheuttajalta hakea, mutta eihän se vuokranantaja ole niitä avaimia hukannut.
Asia ei ole kovin vaikea ja tässä on edelleen se oikea vastaus.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
505
Jonkun autonromun hinaaminen muualle on konstikas juttu. Taloyhtiömme vieraspaikalle toi mersunromunsa joku kusiainen, jossa se makasi lähes 3kk. Taloyhtiö ei voi hinauttaa laillisesti romua pois, mutta kun kunnan ympäristävalvonnalta tuli ukaasi ovenkahvaan, että auto lähtee paaliin päivämäärällä x, niin johan lähti romu pois pihasta ihan omistajan toimesta. Nykyään pihassa on pysäköinninvalvonta, joten kalliiksi tulee romujen säilytys toisten pihassa.
Tosi vaikea, edellisessä kämpässä työnnettiin nistin romu tielle ja meni 10min kun paikalle tuli poliisit ja 20min kuluttua auto oli hinurin lavalla.
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
117
Toivottavasti uudet naapurit osaa käyttäytyä ihmisiksi, ettei sama homma ala taas alusta. Tosin luulisi vuokranantajan olevan hieman tarkempi vastaisuudessa.
Ei välttämättä. Naapurirapussa on yksi kämppä jota omistaja vuokraa toistuvasti narkeille/juopoille. Hallitus ja isännöitsijä niin saamattomia että eivät ole 10v aikana saaneet haltuunottoa vireille. Toisille se varma vuokra kelalta on tärkeämpi kuin asiallinen vuokralainen ja kämpän kunto.
 
Liittynyt
09.12.2023
Viestejä
181
Tosi vaikea, edellisessä kämpässä työnnettiin nistin romu tielle ja meni 10min kun paikalle tuli poliisit ja 20min kuluttua auto oli hinurin lavalla.
Tosi vaikea, edellisessä kämpässä työnnettiin nistin romu tielle ja meni 10min kun paikalle tuli poliisit ja 20min kuluttua auto oli hinurin lavalla.
No onhan se eri asia, kun rottelo seisoo keskellä tietä, kuin siististi parkkiruudussa. Joo, oikeasti tuossa on 2 vuorokauden raja, jonka jälkeen voi pyytää poistoa. Mutta siinä pitää olla tarkkana, kenelle lasku siirrosta menee. En tiedä mikä omassa yhtiössä kesti niin kauan, mutta kyllä siinä 3-4 viikkoa meni, ennen kuin epäily alkoi heräämään kuka on vierailla niin kauan.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
59
Sohvaepisoodi on saatu kuntoon. Enään käytävällä ei ole tavaran tavaraa. Ymmärtääkseni taloyhtiö haki sen siitä pois, koska muuten se ei olisi lähtenyt.
Romaneilla on erikoinen tapa asua tuossa. Välillä he ovat asunnossa ja pihalla isolla poppoolla ja joskus voi olla päiviä tai jopa viikkoja, kun heitä ei näy missään. En tiedä asuvatko vuorotellen toistensa nurkissa, vai mitä.

Uutena tähän saagaan ollaan alakerran naapurin kanssa saatu nisti/harhoissaan oleva.
Mun alakerrassa asuu suht samaa ikäluokkaa oleva jätkä, mutta hieman nuorempi. Oon hänen kanssa pihalla jutellut ja vaihdettiin meidän puhelinnumerot, että jos tarve tulee tms, niin voi laittaa viestiä. Esimerkiksi, jos työt mulla siten, etten saunavuorolleni pääse, niin sanon hälle, että menkööt vuorolleni. Mialuummin se tulkoon käyttöön hällä jos oon töissä.

Tuossa viime viikolla menin yöllä kauppaan siinä yhden aikoihin yöllä. Huomasin pihaan tulevan poliisiauton ja he kyselivät, että onko meteliä tms kuulunut. Totesin ettei ja olen menossa kauppaan hakemaan muutaman asian. Poliisit koputtivat alakerran naapurini viereiseen oveen ja sieltä avasi sellainen stereotyyppisen nistin näköinen ukko.
Hän alkoi sepustaa, että tämä minun alakerran naapuri olisi joka pävä tullut ovelle vainoamaan häntä jneyms. Ja kertoi, että olen juonessa mukana. Noh tässä kohtaa en paskanjauhantaa hyväksy, vaan ilmoitin poliiseille, että alakerran naapurini on Helsingissä tällä hetkellä ja mulla ei ole mitään syytä mennä nistin ovelle. Noh nistihän meni kierroksille ja alkoi syyttämään ja haukkumaan mua entistä enemmän, jolloin poliisi ymmärsi myös, että täysin väärä hälyytys ja sanoivat, että voin poistua.

Seuraavana päivänä alakerran naapurini palasi kotiinsa ja kerroin hälle tapahtuneesta. Menimme nistin ovelle kysyäksemme, että onko joku tosiaan käynyt ovella ja selventääksemme, ettemme me todellakaan asialla ole olleet. Erittäin asiallisesti mentiin ja koputettiin. Nisti huutaa oven takaa, että jättäkää rauhaan ja se käy meille. Sanoin oven takaa, että olisimme halunneet tulla selventämään, että me emme ole ovesi takana käyneet tuolla tavoin kuin selitit ja olisi ollut mukana tämä naapuri, jota poliisille syytit.

Menimme koteihimme ja hetken päästä ambulanssi tulee pihaan. Noh nisti selittää kovaan ääneen, kuinka tässä jälleen on koko viikon naapurit koittaneet tulla hänen asuntonsa sisään vahingoittamaan häntä jne...
Laitoin naapurille viestin, että mennääs ny hoitohenkilökunnalle selvittämään asiaa.
Pihassa lanssikuski tulikin heti kysymään, että lienemme ne naapurit, joista äsken koko taloyhtiö kuuli. Noh olemme.
Pyysin, että kysyy nistiltä, että tahtooko nyt jutella meidän kanssa hoitohenkilökunnan läsnäollessa. Noh hän halusi ja lanssin ovi auki. Selitimme tilanteen ja nistille valkeni tämä, että hommat on ok. Hän kertoi, että on kuulemma sitten nähnyt harhoja ja kuullut ääniä jneyms... Ja tosiaan oli luullut meidän olleen hänen pihallaan ja ovellaan koittaen väkivalloin sisälle.
Pahoitteli tilannetta, mitä aiheuttanut meille ja alkoi utelemaan, etteikö nyt yksi tietty naapuri ovella kävisi. Totesimme, että epätodennäköistä minusta sekään.

Puhuttuamme menimme koteihimme ja ainakaan nyt ei ole tullut poliiseja tai lansseja oville.
Iltasin kyllä nistin avunhuudot jne kuuluu, mitkä alkoi tuon meidän keskustelun jälkeen.

Pitkä stoori, mutta kunhan ei harhojaan mua kohtaan luule/kohdista nii se ja sama. Sääliksi käy seinänaapureita.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
59
Täällähän minä jälleen!
Romanit on puheenaiheenamme. Viimeviestini nistinaapurista ei oo hetkeen kuulunut pihaustakaan, mutta oletan, että hän on lähtenyt hoitoon tms, joten siltä säästytään.
Oli päivä mikä tahansa, niin tuonne naapurustooni kokoontuu sukulaisia ja muita tuttuja viettämään iltaa. Ei siinä itsessään ongelmaa ole. Se vaan vi... ärsyttää, että se tehdään niin heidän asunnon sisällä, luhtitalon rapussa ja portaissa sekä autopaikoilla. Voluumi totutusti kaakossa ja muita asukkaita ei huomioida mitenkään.
Olen saikulla tällä hetkellä ja esimerkiksi eilen 22.41 aikaan hirveä mökä suoraan oveni edessä, kun nämä siinä kovaan ääneen jutteli ja ryyppäsikin. Näin sairaana olisin halunnut nukkua, mutta noh se jäi heikoksi. Sitä meteliä jatkuu välillä kolmelta aamuyöstä kun he ajavat hirveällä vauhdilla ja äänellä sakkopaikalle ja tekevät selväksi, että ovat tulleet mestoille mesoamisellaan... Ja jäävät pihaan riakkumaan. Jos en olisi esimerkiksi viime iltana ja yöllä ollut kipeä niin olisin mennyt sanomaan itse. Toki varmaankin olisivat nauraneet ja jatkaneet. Nyt olin sänkyni vanki taudin vuoksi. Hätäkeskuskeen en suoraan sanottuna jaksanut soittaa siinä olotilassa.

Tänne kuvaamani sohva/penkki on lähtenyt tieltä muiden edestä. Oletan, että sen vei huoltoyhtiö, koska romanit ei sitä ainakaan vieneet ja tilalle tuotiin uusi penkki:tdown:.
No sekin penkki lähti pois ja nyt he ovat pitäneet tuota käytävää pyykinkuivauspaikkana ja esimerkiksi laukkujen säilyttämispaikkana. Koitan liittää muutaman kuvan alle.
Tuo tukkii käytävää ja portaitakin välillä, joka vituttaa suunnattomasti. Pari kertaa tehnyt mieli nappasta jotakin noista tavaroista ja jättää lappu, että: "verotusta menetetyistä yöunista" tms. Ja viimeyön jälkeen vielä enemmän, kun kipeänä ei saa unta kun kolmelta aamuyöstä ajellaan jumalatonta vauhtia eessun taassun.
1724316963739.png

1724317075467.png

Nuo laukutkaan ei näytä halvimmille, mutta kaikenlaista sitä jätetään muiden ihmisten haitaksi jätesäkeistä laukkuihin.

Tänään laitan kun olo parantunut, niin isännöitsijälle viestiä, että kotirauhan häirintää harrastetaan ja, että tuo kulkuväylien tukkiminen jatkuu.
Eihän nuo mistään opi/kiinnostu, mutta kokeillaan nyt vielä virallisia reittejä.
Tänä iltana soitan poliisin paikalle, koska itse en henkilökohtaisesti jaksa tuota perkeleen uunoilua.

Kahtellaan, mitä ens kerral mulla miäles. Kiitos ja kuulemiin!
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
711
Rappukäytävässä ei saa säilyttää mitään ylimääräistä, ihan jo paloturvallisuuden vuoksi. En tiedä miten tuollainen luhtitalon käytävä rinnastetaan siihen, mutta jos siinä sama homma niin vauhtia voi ottaa palotarkastajan muodossa. Jos siis isännöitsijä on muuten tarpeeksi munaton toimimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 106
Rappukäytävässä ei saa säilyttää mitään ylimääräistä, ihan jo paloturvallisuuden vuoksi. En tiedä miten tuollainen luhtitalon käytävä rinnastetaan siihen, mutta jos siinä sama homma niin vauhtia voi ottaa palotarkastajan muodossa. Jos siis isännöitsijä on muuten tarpeeksi munaton toimimaan.
Veikkaan että isännöisillä on aikamoinen kynnys sanoa tai tehdä mitään jos toisena osapuolena on kansallispukoiset ja ei valkoihoiset ihmiset.. löytää pian itsensä iltapaskasta.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
59
Rappukäytävässä ei saa säilyttää mitään ylimääräistä, ihan jo paloturvallisuuden vuoksi. En tiedä miten tuollainen luhtitalon käytävä rinnastetaan siihen, mutta jos siinä sama homma niin vauhtia voi ottaa palotarkastajan muodossa. Jos siis isännöitsijä on muuten tarpeeksi munaton toimimaan.
Tätä pohdin. Ilmoitin isännöitsijälle nyt laajojen kuvamateriaalien kanssa, joten jos ei nyt onnistu, niin ei. Toki isännöitsijällä vastassa vaikeaa sakkia sitä en kiistä.
Palotarkastaja on pohdinnassa.
Veikkaan että isännöisillä on aikamoinen kynnys sanoa tai tehdä mitään jos toisena osapuolena on kansallispukoiset ja ei valkoihoiset ihmiset.. löytää pian itsensä iltapaskasta.
Nimenomaan. Yle esimerkiksi ei paljoa toista puolta kuuntele, vaan ainoastaan uhria, mitä itse huomannut.

Noh katsotaan, mitä isännöitsijä vastaa.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
59
Laitoin viestiä isännöitsijälle ja hän soitti juuri äsken.
Otti asian vakavasti ja lupasi varoittaa asukasta ja aloittaa järeämmät toimenpiteet.
Hän ei sanonut, mutta ymmärsin, että en ole ainut, joka heistä valittanut. Tästä syystä järeät toimet.
Nyt kyllä lähtee iso peukku isännöitsijälle. Kiitteli kuvaamistani, että niillä saadaan mustaa valkoisella tupakoinnista, palokuormasta ja mölyämisestä, jotka ovat ongelma ja kiellettyjä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 106
Laitoin viestiä isännöitsijälle ja hän soitti juuri äsken.
Otti asian vakavasti ja lupasi varoittaa asukasta ja aloittaa järeämmät toimenpiteet.
Hän ei sanonut, mutta ymmärsin, että en ole ainut, joka heistä valittanut. Tästä syystä järeät toimet.
Nyt kyllä lähtee iso peukku isännöitsijälle. Kiitteli kuvaamistani, että niillä saadaan mustaa valkoisella tupakoinnista, palokuormasta ja mölyämisestä, jotka ovat ongelma ja kiellettyjä.
Mitähän nämä "järeät toimenpiteet" tässä tapauksessa on? Varmaan sinä saat jonkun syytteen salakuvaamisesta :D
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
8 042
Sitä meteliä jatkuu välillä kolmelta aamuyöstä kun he ajavat hirveällä vauhdilla ja äänellä sakkopaikalle ja tekevät selväksi, että ovat tulleet mestoille mesoamisellaan... Ja jäävät pihaan riakkumaan.
Joskus asuin vuosia sitten kaupungin vuokrataloyhtiön luhtitalossa ihan hyvällä alueella ja ihan rauhallinen talohtiö. Naapuritaloon muutti ravikansalaisten perhe. Syystä tai toisesta sen auton romunsa aina parkkeerasivat siihen jalankulkuväylällä/nurmikolle pelastustielle vuokrahuoneistonsa eteen. Kaikki muut talon asukkaan osasivat parkkeerata autonsa siihen taloyhtiön parkkipaikalle parin kymmenen metrin päässä.

Sitä en sitten tiedä kuuluuko se siihen raviheimolaisten kulttuuriin, että auto pitää pysäköidä paikkaan johon sitä ei saa pysäköidä muiden tielle. Vai onko kyseessä jonkunlainen ymmärrysongelma eikä ymmärrys riitä siihen että osaisi hahmottaa ne lailliset ja luvalliset pysäköintipaikat.

Tuollaisten perseilijöiden takia tainnut siihen vuokrataloyhtiöön tulla joka kiinteistöön ne parkkikoijaripatet. Siinähän sitten keskustelkoot niiden parkkipatejen kanssa siitä onko joku sallittu pysäköintipaikka vai ei ja koskeeko myös yksityisten valvontamaksujen maksaminen myös heitä ravikansalaisina. Käräjille ne varmaan riita-asiana päätyvät, kun kasassa on riittävän monta niitä ja tuomio paukahtaa yksipuolisena tuomiona ja saatava menee ulosottoon muiden saatavien perään.

Palotarkastaja lienee usein sopiva taho jolle noista pysäköinneistä pelastustielle ja käytävien käyttämisestä romuvarastona kannattaa ilmoittaa. Luultavasti isännöitsijä palotarkastajan yhteydenoton jälkeen ryhtyy oikeasti toimeen sen ongelman kitkemiseksi ja ongelma-asukkaista eroon pääsemiseksi.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
371
Sitä en sitten tiedä kuuluuko se siihen raviheimolaisten kulttuuriin, että auto pitää pysäköidä paikkaan johon sitä ei saa pysäköidä muiden tielle.
Kuuluu, ihan jokapaikassa nuo kuvottavat roskaelukat tuota samaa tekee, sekä häiritsee kantakansalaisia kaikin tavoin miten vaan voivat. Nuo kaikki vois rahdata vaikka ruotsiin rikastamaan niiden kulttuuria ja estää pääsyn suomeen.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 229
Jossain noissa väleissä vedetään toki rasismi ja vähemmistökortit ja otetaan yhteyttä Iltalehteen.
Samat säännöt ne on kaikille. Rasismikortti ei toimi, jos voidaan osoittaa, että mainitut häiriötekijät ovat/ovat olleet todellisia. Tämä on ykselitteistä, olipa etninen tausta tai muu mikä tahansa.

Eri asia on sitten kum kansallispukuväki vetää herneet jos joku firma tai ravintola tms. ei heitä suosu palvelemaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
711
Kuuluu, ihan jokapaikassa nuo kuvottavat roskaelukat tuota samaa tekee, sekä häiritsee kantakansalaisia kaikin tavoin miten vaan voivat. Nuo kaikki vois rahdata vaikka ruotsiin rikastamaan niiden kulttuuria ja estää pääsyn suomeen.
Ihan en noin lähtisi yleistämään, vaikka huonoja kokemuksia heidän kanssaan on joskus ollut itselläkin.

Nykyisessä kämpässä asuu samassa rapussa romaniperhe. Äiti, isä ja ilmeisesti kaksi lasta. Eipä ole pahemmin ollut mitään häiriötä. Autonsa (2kpl) pitävät heidän omilla paikoillaan parkkipaikalla. Eivät melua (ei ainakaan kuulu meille asti mitään. Hiton rauhallinen talo). Heillä ei käy sukua pahemmin kylässä. Ainoastaan naisen veli välillä, ja hänkin käyttäytyy asiallisesti ja ei mitään haittaa.

Ainoa mihin piti puuttua oli se, että heidän lapsensa jättivät tuohon rapun eteen penkkien ympäristöön välillä roskia (pillimehu, ja karkkipaperi tyyppistä). Tuosta mainitsin perheen äidille kun osuttiin samaan aikaan pihalle. Seuraavana päivänä olivat (äiti ja lapset) siivoamassa rapun edustaa ja harjausta juuri lopettelemassa. Nyt ei ole enää roskia ilmestynyt pihaan. Riitti ihan ystävällinen keskustelu asiasta.

Muutaman kerran sen jälkeen tullut juteltua ihan muuten vaan tuossa pihalla heidän kanssaan. Mukavampi pitää asialliset välit naapureihin ja keskusteluyhteyttä yllä, jos joskus tulee tarvetta sanoa jostain muusta niin kynnys on hitosti pienempi.

Toki ymmärrän, että aina ei mene näin hyvin ja joissain paikoissa on varmasti kunnolla ongelmia, mutta itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa näistä naapureista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 106
Samat säännöt ne on kaikille. Rasismikortti ei toimi, jos voidaan osoittaa, että mainitut häiriötekijät ovat/ovat olleet todellisia. Tämä on ykselitteistä, olipa etninen tausta tai muu mikä tahansa.

Eri asia on sitten kum kansallispukuväki vetää herneet jos joku firma tai ravintola tms. ei heitä suosu palvelemaan.
Niinhän sitä luulis, mutta jotkut vaan on tasa-arvoisempia kuin toiset.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 655
Viestejä
4 366 634
Jäsenet
72 666
Uusin jäsen
Lunki0

Hinta.fi

Ylös Bottom